#تعددزوجات_برای_ابدیت
#اُرمَوی :
ما آمده ایم برای ابدیت. امتحان و ابتلاء هم برای آماده شدن در جهت این ابدیت است. همه چیز را در این راستا قرار دهید... خصوصا اگر ازدواج و فرزند آوری و تعدد زوجات و مانند آن را در این راستا تعریف نکنیم، کلاه سرمان رفته است... اصلا نمی ارزد که کسی در این آخرالزمان صرفا برای دنیا برود دنبال تعدد زوجات... خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند...
پ.ن: جهت یادآوری در سوره مؤمنون آیه ۱۱۵ میفرماید:
أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ
ﺁﻳﺎ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻪ ﺍﻳﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻭ ﻋﺒﺚ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﺍینکه ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﺎ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻳﺪ؟
@Chandhamsari_Ormavi
#نگاه_ایدئولوژیک
با دست و پا کردن یک نگاه ایدئولوژیک و برخواسته از نیت پاک قلبی برای خودتان در انجام کارها، متوجه میشوید که همه کارها، از جمله ازدواج چقدر ثمرات بیشتر و بهتری خواهد داشت. این مطلب، بسیار بسیار بسیار مهم است. به قول #رهبر_معظم_انقلاب که در دیدار برخی از اقشار فرموده اند:
هرکاری را شما از روی #اخلاص بکنید،
خدا به آن #برکت خواهد داد. هر کاری
را که از روی حسابگریهای مادّی
بکنید، متزلزل است. ٧٢/٨/١۲
@Chandhamsari_Ormavi
#اُرمَوی :
در روایت فوق خیانت و سرقت و زنا مفاهیمی هستند که باید گستره آن را مورد بررسی قرار داد... آقای کارمند گاهی معطّل ماندن چند لحظه ای یک نفر ارباب رجوع میشود خیانت... آقای طلبه گاهی کپی یک مطلب به نام خودت میشود سرقت... خانم محترم گاهی یک آرایش که به نظر شما ساده به نظر میرسد، دل جوانی را می لرزاند و برای شما میشود زنا... آقای پزشک گاهی...
دنبال برکت در زندگی هستید؟ این روایت را جدی بگیرید
@Chandhamsari_Ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر رئیس پارلمان نیوزیلند در حال شیر دادن به کودک خود در جلسه پارلمان
با توجه به ظاهر رئیس پارلمان مشخصه که سن و سال ایشون از پنجاه سال گذشته...
غربزدگانی که سگ را به جای فرزند بزرگ میکنند بزرگان غرب را اینگونه دیده بودند؟
🌺 بیسیمچی مدیا
@Bisimchimedia
🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
@Chandhamsari_Ormavi
#تعددزوجات_گاهی_حرام_میشود
تعجب نکنید... بله، #تعددزوجات بلکه حتی #ازدواج هم #گاهی_حرام_میشود
چه زمانی؟
بنابر نظر بسیاری از فقهاء (با توجه به شناختی که از مبانی دارم) اگر ازدواج منجر به اخلال در تحصیل علم واجب شود حرام است!
کسانی که تحصیل علم دین بر آنها واجب است قطعا ادبیات عرب قوی دارند و عربی فقهی را خوب متوجه میشوند. به این عبارت که از العروه الوُثقی متعلق به مرحوم آیت الله العظمی سید محمد کاظم یزدی رضوان الله علیه نقل میشود دقت بفرمایند:
استحباب النكاح انّما هو بالنظر الي نفسه و طبيعته و أمّا بالطواري فينقسم بانقسام الاحكام الخمسة، فقد يجب بالنذر، أو العهد، او الحلف، و فيما إذا كان مقدمةً لواجب مطلق او كان في تركه مظنة الضرر او الوقوع في الزنا او محرم آخر، و قد يحرم كما إذا أفضي إلي الاخلال بواجب من تحصيل علم واجب، او ترك حق من الحقوق الواجبة، و كالزيادة علي الاربع، و قد يكره كما إذا كان فعله موجباً للوقوع في مكروه، و قد يكون مباحاً كما إذا كان في تركه مصلحة معارضة لمصلحة فعله مساوية لها
برخی افراد شبهه داشتند که فلانی شما خلاف مطلب بالا را بیان میکنید.
در حالیکه نه تنها بنده، بلکه از بین مروجین دیگر هم کسی این مطلب رو رد نکرده
اما یک نکته مهم اینجا هست. ما باید واقع بین باشیم
انتظار هست افراد در تطبیق مصادیق این کلام دقت کنند و دیگران را که اکثریت هستند در نظر بگیرند
اکثریت طلاب، مبلغ یا کارگزار جمهوری اسلامی و یا به اشتغالاتی دیگر غیر از تحصیل مشغول میشوند
اقلیتی محدود تحصیل علم واجب دارند که ما هم به آن ها میگوییم اگر تعدد زوجات اخلالی در روند تحصیل شما به وجود می آورد واردش نشوید.
🌺 مبلغ فرهنگ ناب #تعدد_زوجات باشید🌺
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی #ایتا است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
🚫 تصورات غلط را کنار بگذاریم
⚠️ رهبرانقلاب: بلاشک یکی از چیزهایی که باروری را محدود میکند، بالا رفتن سن ازدواج است؛ چرا سن ازدواج در کشور ما بالا رفته؟
🌱 مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزهی جنسی؟
🔹 از آنطرف میگویند که اینها خانه و شغل و درآمد ندارند؛ ما نباید تصور بکنیم که حتماً بایستی یک نفری خانهی مِلکی و شغل درآمدداری داشته باشد، بعد ازدواج بکند؛ نه.
🌺 اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه. این قرآن است که با ما دارد اینجور حرف میزند. ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
📗 ترجمه آیه ۳۲ سوره نور: «و زنان و مردان مجرد خود را همسر دهيد. اگر تنگدست باشند، خداوند آنها را به فضل خويش بىنياز خواهد كرد، و خدا گشايشگر داناست.»
#سن_ازدواج
@chandhamsari_ormavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
چرا #تعدد_زوجات؟
⁉️بیش از یک میلیون دختر بین ۳۰ تا ۵۰ سال
⁉️بیش از سه میلیون مجرد با سابقه ازدواج(بیوه یا مطلقه)
این زنان معمولا خواستگار مجرد ندارند. چه کنند؟ چرا در مورد #تعدد_زوجات زود قضاوت میکنیم؟
ارتباط با ادمین:
@NavidEbrahimiOrmavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
آیت الله شهید مطهری: اگر #تعدد_زوجات به علت فزونی عدد زنان مجرد و یا به واسطه احتیاج اجتماع به کثرت نفوس باشد، دیگر یک واجب کفائی خواهد بود...
منبع: نظام حقوق زن در اسلام ص۳۵۴
@Chandhamsari_Ormavi
#گزارش_عملکرد_وساطتیما
تاکنون بیش از ۶۰ مورد خانم به صاحبان فرم های موجود در کانال معرفی شده که فقط سه مورد به ازدواج ختم شده و حدود ده مورد در حال مذاکره هستند. عمده دلیل اینکه بیشتر موارد به ازدواج ختم نمیشود مشخص است: افراد دنبال ساختن زندگی نیستند، دنبال یافتن زندگی هستند و با این پیشفرض جلو آمده اند که طرف مقابل مطابق آن ها و به تعبیر عوامانه نیمهگمشدهشان باشد و این یعنی هنوز آمادگی ورود به تعددزوجات را ندارند...
در تعدد زوجات باید برای ساختن زندگی آماده شد...
@CHANDHAMSARI_Ormavi
#تعلیق_همکاریبا_حیاتحُسنی
#اُرمَوی :
پس از یک سال صبوری و بعد از فراز و نشیب های متعدد تصمیم بر آن شد که پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی همه ارتباطات و همکاری های خود با موسسه حیات حُسنی را به حالت تعلیق درآورد. شخص بنده با وجود نقش اساسی در تشکیل این موسسه خصوصا در گردآوری اطلاعات اولیه برای پیشبرد اهداف، به این نتیجه رسیده ام که محوریت یک فرد تکهمسر که هیچیک از شاخصه های سواد کافی و علم وافی و تقوای عالی را ندارد موجب شده رفتارهای جمعی کاملا تحت الشعاع قرار گیرد.
کسی که به شعارهایش عمل نمیکند بیش از همه خودش را به سُخره گرفته...
@Chandhamsari_Ormavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
#ضرورت_ترویج_تعدد_زوجات
#عدالت_در_تعدد_زوجات
⁉ مخاطب:
طرفداران تعدد زوجات،ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم میکردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل امام (ره) وامام خامنه ای به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید وترویج شهوت رانی نکنید
🌺 ادمین:
اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله العظمی شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇
✍ در کتاب جرعهای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی چنین آمده:
📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل میکرد:
من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده میشد. در زنجان به منزل نایبالصدر رفتم. نایبالصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد میشدند. منزل نایبالصدر اینگونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایبالصدر وارد میشدند.
در آن وقت امیر لشکر به منزل نایبالصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایبالصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. میگفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رسالهای نگاشته است. رئیس ادارهای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه میفرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمیتوان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد.
وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرفنظر میکنم و حرف او را ابطال میکنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده میشود: گاهی انسان میتواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمیتواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء میگوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمیتوانید عدالت بین زنها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد.
هشام میگوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمدهای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم میشود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود:
مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر میتوانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمیتوانید در میل قلبی بین زنها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست.
آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد.
این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد.
ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید...
@Chandhamsari_Ormavi