eitaa logo
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
3هزار دنبال‌کننده
414 عکس
412 ویدیو
4 فایل
*مدیریت @Admin_modiriat
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکلی که در این چند سال با آن مواجه بوده ایم اصرار آقایان به بی‌اعتنایی نمودن به قوانین فعلی در مورد ازدواج مجدد بوده است. لابد می پرسید قوانین فعلی چه محتوایی دارند که آقایان چنین برخورد میکنند؟ باید عرض کنم قانون فعلی جمهوری اسلامی برای ازدواج مجدد حقیقتا نقائصی دارد که از نظر خود بنده هم قوانینی است. منشا این قوانین رضاخانی هم نگاه سکولار به امر تقنین بوده که متاسفانه، بعد انقلاب هم نه تنها تغییری در آن به وجود نیامده که شاید در مقام اجرا وضعیت وخیمتر هم شده باشد. به عنوان مهمترین مثال، این قوانین در مورد جایگاه همسر اول در ازدواج بعدی شوهر از قوانین الهی و شرعی پا فراتر گذاشته و رضایت او را در ثبت ازدواج مجدد شوهر شرط دانسته، در حالیکه در هیچ یک از ادیان ابراهیمی، هیچگاه رضایت همسر اول در ازدواج شوهرش شرط نشده است. اما در قانون فعلی کشور رضایت همسر اول شرط قرار داده شده، به این صورت که باید همسر اول در دادگاه خانواده حضور پیدا کرده و رضایت خود را نسبت به ازدواج مجدد او اعلام نماید. بدون این حکم دادگاهی، ازدواج مجدد در ایران ثبت نمی گردد و حتی انجام ازدواج بدون ثبت آن، جرم تلقی شده و قاضی میتواند جریمه مالی و حبس برای شوهر تعیین کند. سوالی که آقایان مکررا از بنده میپرسند این است که با این قوانین ظالمانه چه کنیم؟ مکررا میپرسند خود بنده که چهار همسر دارم و تجربه‌ها اندوخته‌ام چه پیشنهادی دارم؟ تاکنون پاسخ های متفاوتی به تفاوت احوال افراد ارائه میکردم، اما در اینجا برای اولین بار صریحا به صورت مکتوب عرض میکنم: دو صورت کلی داریم. اگر همسر اول، انسان متعادلی باشد میتوان با صحبت منطقی رضایت او را برای ازدواج مجدد جلب کرد و ما در این مورد در مطالبمان بسیار سخن رانده ایم و افراد بسیاری از همین مطالب ما استفاده کرده و در عمل موفق شده اند. اما اگر همسر اول، انسان متعادلی نباشد، به نظرم بهتر است با توجه به این قوانین دست و پاگیر که هر لحظه می‌تواند موجب گرفتاری آقایان شود، شوهر محترم قید را بزند..‌. ممکن است آقا بگوید برای من وظیفه شده، در اینجا وضعیت بین و و... متفاوت است که بحث مفصلی میطلبد. اما اگر شخص به هر دلیلی نمی تواند را کنار بگذارد، طلاق همسر اول بهتر از فریب دادن او و ازدواج پنهانی خواهد بود... پ.ن۱: این نظر که ارائه شد نتیجه سال ها تجربه است. بر اساس همین نظر ما در کانال وساطت تعددزوجات پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی اعلام نموده ایم بدون رضایت همسر اول، اقدامی برای وساطت صورت نمی‌دهیم... پ.ن۲: علت اینکه بدون رضایت همسر اول، وساطت را نپذیرفته ایم آن است که برخی از آقایان متاسفانه با زندگی خوب فعلی خود قمار میکنند... اگر آقا کاسه ای زیر نیم کاسه ندارد، بهتر است این مسیر را طی کند. اگر بهانه می آورد که ممکن است بعد از کسب رضایت همسر مورد مناسبی برای همسری دوم پیدا نشود، باید عرض نمایم کسی که در این حد به خود زحمت نمی دهد حقیقتا توان ورود به تعددزوجات را ندارد. پ.ن۳: مکررا گفته ام که بدون رضایت همسر اول، در ایران امروز ما یک بمب ساعتی بسیار بسیار خطرناک خواهد بود که میتواند شوهر و همه اطرافیانش را در همه ابعاد به قهقرا ببرد... پ.ن۴: مطمئنا عده ای بدگمان خواهند گفت: اُرمَوی خودش مگر این راه ها را رفته؟ باید عرض کنم چون را به عنوان یک بر خود واجب میدانستم حتی اگر سخت‌تر از اینها هم بود به سراغ تعدددزوجات میرفتم. به عنوان مثال در ازدواج با همسر چهارمم دو بار پرونده دادگاهی تشکیل دادیم که مجموعا چهار بار، سه همسر اول و دوم و سوم با هم در دادگاه حضور پیدا کردند و رضایت خود را اعلام نمودند. مستندات موجود است و ان شاءالله به عنوان یکی از خاطرات تلخ بنده در کتاب منتشر خواهد شد. پ.ن۵: برخلاف تصور عامیانه حتی اگر شروط ابتدای عقدنامه امضاء نشود نیز برای ثبت ازدواج مجدد باز حکم دادگاهی لازم است. پ.ن۶: برخلاف تصور عامیانه، برای ثبت هر یک از ازدواج های دوم و سوم و چهارم، حکم دادگاهی جداگانه مورد نیاز است و در هر ازدواج مجدد باید همسر با همسران قبلی در دادگاه حاضر گردند. پ.ن۷: با این توضیحات توصیه اکید بنده به عنوان یک مرد با چهار همسر که از چهار فرهنگ مختلف هستند این است: در این زمانه به هیچ وجه بدون رضایت سفت و سخت همسر اول به تعددزوجات فکر هم نکنید 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
واکنش یکی از مخاطبین نسبت به مطلب و جواب بنده به ایشان @@chandhamsari_Ormav
اُرمَوی: حقیقت آن است که در مورد خانواده، جهان ما در بحرانی ترین وضعیت ممکن به سر میبرد. در سراسر جهان، خانواده تنها نهادی است که چنین بی‌رحمانه مورد هجمه واقع شده... انقلابی رخ نمایانده و ابلیس رجیم این بار انسان را به مبارزه در جبهه خانواده طلب میکند و مثل همیشه سردمداران تمدن اسلامی در خوابی عمیق... دیشب که مطلب را نوشتم، سوالی را مطرح کردند که ... بله، متاسفم که اعلام نمایم: که هسته و درون‌مایه مرکزی جبهه حق در مبارزه بر سر خانواده است، در صورت عدم هماهنگی با افراد غیرهماهنگ، به یک تبدیل میشود... با دسیسه اعصاری شیطان و خیانت دوستان به اینجا رسیده ایم... پ.ن: باشد که ها عِرض خود نبرند و زحمت ما ندارند... @chandhamsari_Ormavi
👆👆👆👆👆 برای فهم عمق فاجعه توصیه دارم مکررا به امثال مطلب فوق توجه کنید عرصه را بر ما چنان تنگ کرد که نه مقر داریم و نه مفر... خداوند را گواه میگیرم که روز و شبی نبوده که او را نفرین نکنم... @chandhamsari_Ormavi
از روز اولی که تبلیغ تعدد زوجات را شروع کردم همواره هجمه‌های مختلفی را تجربه کردم. البته جای گلایه نیست. بنده با آگاهی از این هجمه‌ها وارد گود شدم. آن زمان تشکیلات تبلیغ تعدد زوجات در چند گروه و کانال مخفی که حتی عضویت در آنها هم محدود بود، خلاصه میشد. بنده با همسران بدترین حالت ممکن از هجمه های احتمالی را مطرح کرده و خانواده را برای جنگی نمایان آماده کرده بودم. اما آنچه جای تاسف داشته و دارد این بود که مردم عزیزمان این سوال را از همان اول تا به امروز مطرح کرده و میکنند که وقتی نیروی جوان فراوانی داریم که ازدواج نکرده اند، چرا شما دارید از تعددزوجات حرف میزنید؟ خب حق دارند چنین سوال کنند، چون اطلاعات ندارند. چون صاحبان تریبون ها برای آن ها نگفته اند چه شده؟ اگر مردم آگاه میشدند که چه بر سر ما آمده، اینطور سوال نمی کردند. بگذارید روشن و واضح بگویم: ما در بحث ازدواج دختران سن بالا و زنان بیوه و زنان مطلقه وارد یک بحران شده ایم. از یک طرف پسران و مردان مجرد هم سن و سال با این بانوان، آمارشان بسیار کمتر است. از طرفی هم همان تعداد از مردان و پسران مجرد هم سن و سال با این بانوان، برای ازدواج دائم سراغشان نمی آیند، از طرفی دیگر، جامعه هیچ راه دیگری برای تشکیل خانواده برای آن ها نگذاشته اند. آنچه دردناک است آمار حدود یک میلیونی دخترانی است که به سن تجرد قطعی رسیده اند و ناکام از ازدواج و مادر شدن، بحران خطرناکی را هشدار میدهد که ابعاد مختلفی دارد. این یک روی سکه است. روی دیگر سکه در ایران است. جنگی که ما از آن برای مردم خود حرف نزده ایم، ولی وهابیت داعشی صفت آن را برای بی‌خبران تئوریزه کرده و در عین ناباوری تبلیغاتشان به نتائج هولناکی هم رسیده است. اگر امثال بنده با ایده نجات دختران و زنان سی سال به بالا، رفته ایم همسرانی ده سال و یازده سال بزرگتر از خود را همسر شده ایم، ولی آن ها برای مردان متاهل پنجاه ساله، دختران زیر سی سال و زیر بیست سال تجویز کرده اند و نتیجه اش شده تسخیر آرام و بی سر و صدای شهرهایی که تا بیست سال قبل یک نفر غیر شیعه نداشته و امروز تا سی درصد از جمعیتشان غیر شیعه است. البته خداوند متعال ما را رها نکرده و رها نخواهد کرد و ان شاء الله نقشه ها، نقش برآب خواهد شد. چند روز قبل از شهادت ، کلیپ تقطیع شده‌ای از مستند در ضریب میلیونی، فضای مجازی را فراگرفته بود. مثل همیشه واکنش های منفی فراوانی را از برخی مردم دریافت میکردیم. بی آنکه کسی بگوید این آقای چهار زنه، سه نفر از همسرانش ده، یازده سال از او بزرگترند. همان زمان بزرگان بسیاری از طریق پیامک یا تماس با بنده، هر کدام به نوعی دلگرمی می دادند تا کمی از فشار روانی که بر ما تحمیل شده بود را بکاهند. از جمله، یکی از علماء مشهد که استاد درس خارج حوزه علمیه هستند، تماس گرفتند. مطالبی را در حدود نیم ساعت بیان کردند که بیشتر مربوط به بحث بود و انصافا وقتی این مطالب را یادآوری میکنم، قلبم سنگین میشود و تنم میلرزد. برای نمونه ایشان می فرمودند وهابیت در خراسان بزرگ به شدت در مورد تعدد زوجات و فرزندآوری کار کرده‌اند و توفیقات عجیب و غریبی به دست آورده اند. می فرمودند بزرگان آن ها در تریبون های رسمی مثل نماز جمعه هایشان مدعی هستند آمار بیست درصدی که برای اهل سنت ایران اعلام میشود، دروغ جمهوری اسلامی است و جمعیتشان در ایران بیش از چهل درصد است. خنده دار است، آنها با ایده نمیگذارند حتی یک دخترشان مجرد بماند و حتی از دختران شیعه، یارگیری میکنند و آن وقت بخشی از روحانیت شیعه که از نجات دختران و زنان سن بالای خود سخن میگوید به هزاران مشکل برمی‌خورند... به هر حال آنچه مهم است عزم جدی ما برای ادامه این راه سخت، اما واجب است. ما این راه را ادامه خواهیم داد، ولو بسفک دماءنا... ولو اینکه خیانت مدعیان دینداری همچون ما را احاطه کند. ولو همه عالَم ما را تنها بگذارند. اگر هم حرفی میزنیم، فقط اتمام حجت است تا در روز حساب، کسی مدعی نباشد چیزی نشنیده... منتشر کنید... 🌺 مروِّج و مبیِّن فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
بخش های پایانی اضافه شد
دوستانی که در مورد قسمت های بعدی سوال می کنند: این مستند ان شاءالله ادامه خواهد داشت... شاید هم فصل های بعدی توفیق ترویج فرهنگ الهی نصیب خانواده های دیگری هم شد... منتظر باشید. ادامه دارد... @chandhamsari_Ormavi
⁉️ مخاطب: با عرض سلام و تشکر بابت ترویج فرهنگ تعدد مشهور شده که سه همسر از چهار همسر شما از سادات هستند. چند وقت پیش همین مطلب به مناسبت یک بحث فقهی در جلسات هفتگی فقهی آیت الله.... که سابقه حضور در شورای نگهبان دارند مطرح شد و مطالب عجیبی هم بیان شد. البته خود استاد نظر خاصی نداشتند. میخواستم نظر خودتون بدونم. 🌺 نوید ابراهیمی اُرمَوی: سلام علیکم چند سال میشود که در مورد این مطلب مکررا از بنده پرسیده شده و بنده هم شفاف مطالبی عرض کرده ام. سه همسر از همسران بنده از سادات بنی‌فاطمه هستند و در طول این سال های زندگی مشترک ما (الحمدلله و المنه) زیر سایه جده بزرگوارشان صدیقه شهیده (سلام الله علیها) با هم خوب و خوش بوده و هستند... بنده هم به غلامی صدیقه شهیده (سلام الله علیها) مفتخر و مستفیض شده ام... اما آنچه که در مورد منع (جمع بین فاطمتین) از برخی اخباریون بیان شده دارای ۵ اشکال فنی و تطبیقی است: ۱. بحث از منع (جمع بین فاطمتین) به استناد روايتي است که با دو سند نقل شده است. سندي که شيخ طوسي(رضوان الله عليه) نقل کرده است مرسله است و سندي که مرحوم صدوق(رضوان الله عليه) نقل کرده ضعيف است. در نتیجه از لحاظ سندی این روایت قابل اعتناء نیست. ۲. مضمون روایتی که (جمع بین فاطمتین) را منع کرده، با عمومات قرآنی و روایی منافات دارد. ۳. اجماع فقهاء بر جواز (جمع بین فاطمتین) است. هم اجماع محصّل ادعا شده و هم اجماع منقول داریم... ۴. در طول اعصار (جمع بین فاطمتین) انجام میشده و امری عادی به شمار می رفته است. (این مطلب را آیت الله جوادی آملی در بحث خارج فقه نکاح نقل کرده اند.) نهایت چیزی که برخی فقهاء بیان کرده اند جواز همراه با کراهت (جمع بین فاطمتین) بوده است، در حقیقت چون روایت ضعف سندی داشته، این عده فتوا به کراهت داده اند و نه حرمت... البته اکثر فقهاء، چه قدماء و چه متاخرین به روایت مورد بحث اعتناء نکرده و فتوایی در این مورد نداده اند و نتیجتا این امر را مباح می‌دادند... ۵. غیر از اشکالات فنی فوق، اشکال مهم در تطبیق مورد است. روایت ضعیفی که در مورد منع(جمع بین فاطمتین) نقل شده نمی تواند بر خانواده اُرمَوی تطبیق کند. زیرا روایت مورد بحث علت منع را نارضایتی حضرت صدیقه شهیده (سلام الله علیها) بیان می‌کند، در حالیکه آنچه در خانواده ما انجام شده باعث خوشحالی آن حضرت می گردد، چه آنکه دو نفر از دخترانشان در حال گذر از سن ازدواج و مادری بوده اند و دختر کوچکتر در حقیقت آن دوی دیگر را پناه داده و از شوهر جوان خودش برای آن‌ها سور داده... وانگهی وقتی خود دختران به چیزی راضی و خشنود و خوشحال هستند بی شک مادر بزرگوارشان (سلام الله علیها) راضی تر خواهد بود. پ.ن۱: برخلاف آنچه برخی تصور میکنند در مبحث نقل نسل، سیادت از مادر و سیادت از پدر با هم تفاوتی ندارند. گرچه برخی از بزرگان سیادت از هر دو طرف را دارای خصوصیتی میدانند که در دیگران وجود ندارد...‌ پ.ن۲: از میان همسران بنده، همسر چهارم سیده از پدر هستند و همسر سوم سیده از مادر هستند و همسر دوم سیده از هر دو طرف هستند. 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
قسمت های یکم تا دوازدهم مستند جهت دسترسی راحت باز نشر میشود 👇
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi