eitaa logo
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
2.9هزار دنبال‌کننده
414 عکس
412 ویدیو
4 فایل
*مدیریت @Admin_modiriat
مشاهده در ایتا
دانلود
امام هادى عليه السلام: مَن أطاعَ اللّه َ يُطاعُ. هر كس از خدا فرمان ببرد،از او فرمان برند. @chandhamsari_Ormavi
وقتی موضوع بخشیدن مهریه مطرح می‌شود، عده‌ای ناخودآگاه به یاد طلاق و جدایی می‌افتند؛ آنجاکه خانم با ناراحتی و شکایت آخرین تیر خلاص را رها می‌کند و می‌گوید: «مهرم حلال و جانم آزاد!» در حالیکه در بسیاری موارد که زن تربیتی الهی یافته باشد بخشش مهریه در زمان اوج محبت و مودت در بین زن و شوهرش اتفاق می افتد و ما از این موارد کم ندیده ایم. در روایات اسلامی نیز این نوع از بخشش مهریه مورد تشویق واقع شده است. برای نمونه در کتاب وسائل الشیعه به نقل از امام حسین علیه‌السلام آمده است: روزی پیامبر صلی‌الله علیه و آله در مجلسی نشسته بودند و درباره آداب معاشرت میان همسران صحبت می‌کردند. در ضمن صحبت‌هایشان فرمودند: «هر زنی که قبل از عروسی و در زمان عقد مهریه‌اش را به شوهرش ببخشد، خداوند متعال به ازای هر یک دیناری که او از مهریه‌اش بخشیده، پاداش آزاد کردن یک بنده اسیر را به حساب نامه اعمالش خواهد نوشت». یکی از افراد آن جمع پرسید: «اگر زنی مهریه‌اش را بعد از عروسی و در زمان زندگی کنار همسرش به او ببخشد، چه پاداشی دارد؟» پیامبر صلی‌الله علیه و آله در جواب فرمودند: «این کار باعث افزایش مودت و الفت بین آن‌ها می‌شود». پ.ن: تصویر مربوط است به سند رسمی بخشش مهریه توسط همسر مکرمه برادر عزیز و بزرگوارم آشیخ محمدحسن ارشادمنش. ایشان در چند سال اخیر در جریان مجاهدت هایش از سوی افراد خبیث و سنگدل مورد ایذاء و اتهام واقع شده که از خداوند متعال برای ایشان خواستار جبران ما فات و توفیق روز افزون هستیم @chandhamsari_ormavi
نکته ای در مورد مطلب ⁉️ مخاطب: سوالی دارم در متن فوق، چطور کلمه ی بیت به اتاق معنا شده؟ درصورتیکه میدونیم بیت یعنی خانه. آیا این ترجمه بصورت زیرپوستی تلاش نداره تک منزلی رو به افراد تعددی القا کنه؟ 🌺 ادمین مدیریت: سلام علیکم ابتداء بیت به معنای خانه معنی شده بود اما اساتید پیام دادند و اعتراض کردند و تصحیح شد بیت در لغت نامه های دسته اول عرب به معنای اتاق است نه خانه 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
بیت در روایات اهلبیت علیهم السلام کثیراً به معنای اتاق آمده است. بعضي از رواياتى كه بيت در آنها فقط به معناي اتاق استعمال شده است 👇 عن موسى بن القاسم، عن علي بن جعفر، عن أبيه، قال: سألته عن الرجل يصلح له أن يصلي في بيت على بابه ستر خارج فيه تماثيل، ودونه مما يلي البيت ستر آخر ليس فيه تماثيل، هل يصلح له أن يرخي الستر الذي ليس فيه تماثيل، هل يحول بينه وبين الستر الذي فيه التماثيل، أو يجيف الباب دونه ويصلي فيه؟ قال: " لا بأس " عنه، عن عدة من أصحابنا، عن علي بن أسباط، عن علي بن جعفر، قال: سألت أبا الحسن موسى بن جعفر عليهما السلام عن البيت يكون على بابه ستر فيه تماثيل، أيصلى في ذلك البيت؟ قال: " لا " وسألته، عن الرجل كان في بيته تماثيل، أو في ستر، ولم يعلم بها، وهو يصلي في ذلك البيت، ثم علم، ما عليه؟ قال: " ليس عليه شئ في ما لا يعلم، فإذا علم فلينزع الستر، وليكسر رؤوس التماثيل " عنه، عن أبيه عن القاسم بن محمد الجوهري، عن إسحاق بن إبراهيم، عن ابن رشيد، عن أبيه، قال: سمعت أبا عبد الله (ع) يقول: لا يجامع الرجل امرأته ولا جاريته وفى البيت صبي، فإن ذلك مما يورث الزنا. عنه، عن أبيه، عن الحسن بن مخلد، عن أبان، عن عمر بن خلاد، عن أبي جعفر (ع): قال: قال جبرئيل: يا رسول الله إنا لا ندخل بيتا فيه صورة إنسان، ولا بيتا يبال فيه، ولا - بيتا فيه كلب عنه، عن محمد بن إسماعيل، عن عبد الرحمن بن أبي هاشم، عن أبي خديجة، قال: رأيت مكتوبا في بيت أبى عبد الله (ع) آية الكرسي قد أديرت بالبيت، ورأيت في قبلة مسجده مكتوبا آية الكرسي حدثني الحسين بن محمد بن عامر عن معلى بن محمد بن عبد الله عن بشير عن عثمان بن مروان عن سماعة بن مهران قال كنت عند أبي الحسن عليه السلام فأطلت الجلوس عنده فقال أتحب ان ترى أبا عبد الله عليه السلام فقال وددت والله فقال قم وادخل ذلك البيت فدخلت البيت فإذا هو أبو عبد الله صلوات الله عليه قاعد. حدثنا الحسن بن أحمد بن محمد بن سلمه عن محمد بن المثنى عن أبيه عن عثمان بن زيد عن جابر عن أبي جعفر عليه السلام قال دخلت عليه فشكوت إليه الحاجة قال فقال يا جابر ما عندنا درهم فلم البث ان دخل عليه الكميت فقال له جعلت فداك ان رأيت أن تأذن لي حتى أنشدك قصيدة قال فقال أنشد فأنشده قصيدة فقال يا غلام اخرج من ذلك البيت بدرة فادفعها إلى الكميت قال فقال له جعلت فداك ان رأيت أن تأذن لي أنشدك قصيدة أخرى قال أنشد فأنشده أخرى قال يا غلام اخرج من ذلك البيت بدرة فادفعها إلى الكميت قال فاخرج بدرة فدفعها (١) إليه قال فقال له جعلت فداك ان رأيت أن تأذن لي أنشدك ثالثة قال له أنشد فقال يا غلام اخرج من ذلك البيت بدرة فادفعها إليه قال فاخرج بدرة فدفعها إليه فقال الكميت جعلت فداك والله ما أحبكم لغرض الدنيا وما أردت بذلك الا صلة رسول الله صلى الله عليه وآله وما أوجب الله على من الحق قال فدعا له أبو جعفر عليه السلام ثم قال يا غلام ردها مكانها قال فوجدت في نفسي وقلت قال ليس عندي درهم وامر للكميت بثلثين ألف درهم قال فقام الكميت وخرج قلت له جعلت فداك قلت ليس عندي دراهم وأمرت للكميت بثلثين ألف درهم فقال لي يا جابر قم وادخل البيت قال فقمت ودخلت البيت فلم أجد منه شيئا فخرجت إليه فقال لي يا جابر ماسترنا عنكم أكثر مما أظهرنا لكم فقام فاخذ بيدي وادخلني البيت ثم قال (٢) وضرب برجله الأرض فإذا شبيه بعنق البعير قد خرجت من ذهب ثم قال لي يا جابر انظر إلى هذا ولا تخبر به أحدا الا من تثق به من إخوانك ان الله أقدرنا على ما نريد ولو شئنا ان تسوق الأرض باذمتها لسقناها. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
🌺 بدون شک مسکن در هر زندگی مشترکی، یکی از زیرساخت های اساسی به شمار میرود... در زندگی هم مرد باید بتواند برای زنان خود سرپناه و مسکن متعارفی را فراهم نماید. حال این مسکن میتواند همان مسکنی باشد که زن اول در آن سکونت دارد یا مسکنی دیگر باشد که جدا از مسکن زن اول است، اگرچه مثلا واحد آپارتمانی دیوار به دیوار زن اول... البته همانطور که بارها بیان کرده ام بنده و زنانم به این یقین رسیده ایم که زندگی در یک خانه بسیار بهتر و لذت بخش تر از زندگی در چند خانه است و تصمیم داریم تا عمر داریم این وضعیت را حفظ نماییم ان شاءالله... حتی بار آخری که همسرانم برای خواستگاری اقدام کردند با آن خانم مورد نظر همین مطلب را در میان گذاشتند و ایشان هم قبول کرد... ولی خب، پدر و مادرشان هنوز ظرفیت هضم و فهم کافی نسبت به را پیدا نکرده بودند... و دخترشان را در آرزوی خواستگاری مجرد در خانه منتظر نگه داشته اند... بالاخره برگردیم سر اصل مطلب... تاکید ما آن است که در این زمانه از نوع باشد... چرا؟ چون امتیازات زیر چیزی نیست که بتوان از آن به سادگی گذشت: ۱. عدم تحمیل تنهایی بر هر یک از زنان. توضیح اینکه در صورت تعدد مسکن هر یک از زوجات در شبهای اختصاصی زوجات دیگر باید تنهایی تحمیلی را تحمل نماید ۲. عدم سوء ظن زوجات نسبت به شوهرشان. توضیح اینکه دیده شده که در برخی موارد زنان در صورت تعدد مسکن نسبت به شوهر خود سوء ظن در رعایت عدالت داشته و همین عامل موجب فتنه گری و حسادت شده ۳. احساس کامل نسبت خانوادگی بین فرزندان هر یک از زوجات. توضیح اینکه در صورت تعدد مسکن فرزندان هر یک از زوجات با اینکه با هم برادر و خواهرند اما به جهت عدم هم جواری این احساس در آن ها تضعیف میگردد و چه بسا مشاهده شده نسبت به همدیگر کینه ورزی دارند ۴. عدم تحمیل مخارجی از قبیل مخارج مسکن و آبونمان های مالیاتی مختلف بر خانواده ۵. مشارکت زوجات در امور خانه داری و فرزندداری و حتی شوهرداری ۶. امتیاز پایانی: ازدیاد عشق و محبت بین همه اعضاء خانواده... ما به این یقین رسیده ایم که هم جواری انسان ها عشق را زیاد میکند... فقط باید زیربنا صحیح و الهی باشد، مثلا باید بنا را بر گذشت و محبت گذاشت نه بغض و کینه... همین... 🌺 مروِّج و مبیِّن فرهنگ ناب باشید 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
⁉️ مخاطب: سلام و خدا قوت یه سؤال دارم امیدوارم جواب بدهید آیا دختران امامان ما هم زن دوم و سوم و چهارم میشدن یا خیر اگر مورد و نمونه ای هست بفرمایید؟ 🌺 ادمین مدیریت: سلام علیکم بله حضرت زینب کبری سلام الله علیها نمونه مهمی از تعددزوجات برای داماد یک امام معصوم است. عبدالله بن جعفر شوهر زینب کبری دختر علی‌ بن ابی‌طالب علیهم السلام در زمان حیات حضرت زینب کبری، با لیلا بنت مسعود نیز ازدواج کرد.  منبع: ابن سعد، الطبقات الکبری، ج۸، ص۴۶۵ 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
در سالهای اخیر تلاش های فراوانی صورت گرفته تا قبح تجرد را از بین برده و برای مردم این فرهنگ‌ را رقم بزنند که ازدواج امری محتوم نیست و افراد می توانند بدون ازدواج هم سلامت نفس خود را حفظ کنند. این امر تا جایی پیش رفت که در سال ۹۶ معاونت زنان ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت تصمیم دارد به پیردختران بالای چهل سال تسهیلات اختصاصی پرداخت کند. این داستان با اعطاء حق پذیرش فرزندخوانده به پیردختران پیگیری شد و دولت نشان داد سعی دارد ذهنیت عمومی جامعه را تغییر دهد. این در حالی است که همه به خوبی می دانند که نیاز به ازدواج، یک نیاز ضروری بوده و در درون همه انسان ها این مهم، امری اجتناب ناپذیر است و هر انسانی به همسری که او را همراه و همدم باشد نیاز دارد. علاوه بر آن سنت دینی ما به شدت با تجرُّد مخالفت داشته و در احادیث فراوان بر این مطلب که تاکید شده، به عنوان مثال در روایتی از وجود مبارک پیامبر اسلام می خوانیم: شِرارُکم عزّابُکم... بدترین شما مسلمانان، مجردان هستند... متاسفانه بزرگان دین که به هنگام بروز بدعت ها باید فریاد بزنند، سکوت پیشه کرده اند و این سکوت، لیبرال های کَلّه پوک را به اجرای سیاست های غلط جَری‌تر کرده است. تصورش را بکنید که اگر این در هم لولیدن ها که در تهران و برخی شهرهای بزرگ کشورمان عادی شده، به همه جا سرایت کند؛ چه خواهد شد؟ آیا بدون ازدواج می توان کشوری سالم داشت؟ 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavii
اربع نساء، عشرین اولاد طرحی است که بیش از سی سال قبل در بین مبلغین سلفی مطرح شد... برخی از ما ترجمه اش کردیم ۴، ۴۰... غلط مشهور شد... اما برخی از سلفی ها عملا همین غلط مشهور ما را اجرا کردند... @chandhamsari_Ormavi
🔶 پرسش از آیت الله حائری پیرامون شوهر ❓ سوال (خلاصه شده): واقعاً همه ی بدبختی ها از اینجا شروع می شود که انسان خودش را چیزی بداند. آقای حائری عزیز! شوهر من در ... کار می کند. ما سی سال تمام در صلح و صفا زندگی می کردیم. شوهر من بعد از سالها زندگی مشترک حالا رفته و کرده ... ✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی: شما می گویید که من هرگز فکر نمی کنم که خودم کسی هستم. اگر چنین است، پس شما روی حرف خدا حرفی نزنید و اگر خداوند گفت مردی که همسر و فرزند دارد می تواند همسر دیگری بگیرد، شما فکر نکنید که خودتان در مقابل خدا کسی هستید که نمی توانید آن را بپذیرید. اگر می گویید حرف خدا را می پذیرم، «علامت» دارد. علامت آن این است که انسان، حق انسان دیگر را رعایت کند. تعریف و تمجید و گفتنِ خوبی های شوهرتان، حلال؛ اما گفتن بدیهایش ممنوع. مدتی این را تحمل کنید. خداوند است. والسلام/ محی الدین حائری @haerishirazi 🌺 به پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی بپیوندید 👇👇 @Chandhamsari_Ormavi
آیا همسران پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در اتاق‌های کنار هم زندگی می‌کردند یا منزل ویلایی جدا از یکدیگر؟ در منابع اسلامی آمده است که بعد از ازدواج حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیامبر خدا به دنبال خانه‌ای برای دخترشان بودند که نزدیک خودشان باشد: «و أراد المصطفى صلّى اللّه عليه و آله أن يجد لها منزلا قريبا من منزله ليحولها إليه، و كان لحارثة بن النعمان بيت بين بيوت نساء النبي صلّى اللّه عليه و آله، و كلما تزوّج النبي صلّى اللّه عليه و آله تحول حارثة إلى بيت آخر لتكون بيوت نسائه صلّى اللّه عليه و آله مجاورة لبعضها» (الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء، الأنصاري ،ج‏17،ص:42) یعنی: رسول خدا خواستند یک منزلی نزدیک خودشان برای حضرت زهرا پیدا کنند. حارثة بن نعمان خانه (بیتی) در میان بیوت همسران رسول خدا داشت. هرگاه رسول خدا ازدواج می‌کرد حارثه به بیتی دیگر نقل مکان می‌کرد تا بیوت همسران پیامبر خدا در همسایگی هم قرار گیرد. سوال اینجاست بیوت همسران نبی که در کنار هم بودند به چه صورت بود؟ ❓آیا خانه‌های ویلایی با فضای طبخ و حیاط مجزا ❓یا اتاق‌های کنار هم؟ لطفا پاسخ‌های خود را با ذکر دلیل بیان کنید. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
در جواب نظرسنجی تشریحی که گذاشته بودیم یکی از مخاطبین چنین نوشته: با سلام و خسته نباشید در خصوص سوالی که در کانال پرسیدید باید گفت که به احتمال قوی خانه های همسران پیامبر(ص) بصورت جداگانه با مطبخ و حیاط جداگانه بوده است، چون در روایت میگوید حارثة بن نعمان در میان خانه های همسران پیامبر خانه داشت و قطعا غیرت حضرت رسول اجازه نمی‌داده تا مثلاً حارثة بن نعمان در اتاقی در حیاط خانه پیامبر درمیان همسران ایشان باشد و هنگامی که پیامبر همسر جدیدی اختیار میکردند، حارثة جابجا شود تا برای همسر جدید جایی باز شود، پس احتمالاً خانه ها از یکدیگر جدا بوده اند. پ. ن: برای دریافت جواب اصلی از سوی کارشناس این سری پیام ها که با هشتگ منتشر میشود را دنبال کنید 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
داشتم فکر میکردم، که تا چند سال پیش در خود و هم کار بسیار بد و زشتی بود و کسی جرأت نمی کرد که خود را معرفی کند، اما با تبلیغات و به کارگیری هنر و رسانه و ... الان هر کس می خواهد در و رئیس جمهور شود و رای بیاورد باید خود را یا طرفدار همجنس بازی معرفی کند. اما ما از بس و ایم نمی توانیم آموزه های مترقی را حتی به جوانان و مردم مسلمان برسانیم چه برسد به دیگران الان چه کسی جرات می کند که در مورد مطلبی بنویسد یا حمایتی بکند، کدام کاندیدا و نامزد انتخاباتی حتی اسم از می آورد. حتی مراجع ما هم اگر در مورد این موضوع صحبتی کنند، انواع حرف و حدیث نثارشان می شود. کجا، کجا؟ چارچوب پیدا کردن روابط زناشوئی بهتر است یا کاری که حتی حیوانات هم از آن پرهیز می کنند. این یک مثال بود، حیف این دین که ما مدعیانش هستیم. 🌺 مبلغ فرهنگ ناب چندهمسری باشید آی دی کانال: @Chandhamsari_Ormavi
الگوی یک همتا و همشوی خوب حضرت ام البنین سلام الله علیها یکی از همسران امیرالمؤمنین علیه الصلاه و السلام بودند. رفتار ویژه ایشان با فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به ویژه احترام و علاقه خاص ایشان به سید الشهداء معروف است. مرحوم علامه شبر می‌نویسند: بعد از واقعۀ عاشورا، زمانی که خبر شهادت فرزندان ام‌البنین را به او می‌دادند، او دائما می‌پرسید از اباعبد الله الحسین چه خبر؟ وقتی خبر شهادت ایشان را به ام‌البنین دادند شروع به ناله کرد و می‌فرمود: قلبم پاره پاره شد! فرزندانم و هر کسی که زیر آسمان کبود است، فدای اباعبد الله الحسین. (أدب الطف أو شعراء الحسین علیه السلام، ج 1، ص 74) شاید اگر یک زن معمولی جای حضرت ام البنین بود، روابط عاطفی مادرانه را بر ارزش‌های دینی مقدم می‌کرد. ای کاش در فرهنگ ما به جای الگو نشان دادن زنان حسود و غیرتی، حضرت ام البنین را به عنوان الگو معرفی می‌کردند. 🌸 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 🌸 🌺 حلال خدا را قبیح جلوه ندهیم🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi
۲ : ما بلکه هیچکس تعدد زوجات را به همه مردان توصیه نمیکنیم. فقط برای یک گروه است و آن گروه عبارت است از مردانی که توانایی عدالت بین همسران را دارند. اگر عدالت رعایت نشود، هم مرد و هم زنانش گرفتار مشکلات عدیده خواهند شد. این مطلب را بیانات قرآنی و روائی ارائه میدهند که تنها قید تعدد زوجات، رعایت عدالت است. @Chandhamsari_Ormavi
از فرازهای واقعه عاشورا که مورد توجه واقع نشده حضور همسران امام حسین علیه السلام در این صحنه عشق و دلدادگی به ابی عبدالله علیه السلام بوده است. در سفر امام از مدینه به مکه و از آنجا به سوی کربلا رُباب مادر سکینه و علی اصغر، لیلی مادر علی اکبر، شهربانو مادر امام سجاد علیه السلام و امّ اسحاق مادر محسن بنابر اختلاف نقل های تاریخی به عنوان همراه امام در سفر کرب و بلا نام برده شده اند. البته نقل تاریخی موثَّق فقط حضور رُباب و امّ اسحاق را در این مسیر قطعی می داند. در این میان حضور بانو امّ اسحاق مورد بی توجهی قرار گرفته است. او از ابتدای حرکت امام از مدینه تا مکه و در ادامه تا کربلا حضور داشت و این در حالی بوده که ایشان به فرزندی به نام محسن باردار بوده اند. او بعد از به شهادت رسیدن امام و یارانش همراه کاروان اسرا عازم شام شد. نویسنده کتاب " معجم البلدان بر این اعتقاد است که «هنگامی که اهل بیت امام حسین علیه السلام را به سوی شام به اسارت میبردند در طرف غربی«حلب» در کنار کوهی به نام«جوشن» یکی از همسران امام علیه السلام فرزند خود را سقط کرد. بعد از سقط شدن محسن، کاروانیان ایشان را در کنار همان کوه دفن نمودند و در طول تاریخ، مقبره محسن فرزند امام حسین علیه السلام در حلب زیارتگاه عاشقان اهلبیت علیهم السلام بوده اما متاسفانه اهل منبر توجه لازم را به این امر نداشته اند. نقل است در این کوه معدن مسی قرار داشت که اهالی آن جا از آن مس سرخ استخراج کرده به اطراف میفرستادند و از این طریق صاحب ثروت فراوانی میشدند. این بانو پس از شهادت فرزندش محسن به سبب سقط جنین، از صاحبان معدن آب و نان طلب کرد؛ اما آنان نه تنها از دادن آب و نان به ایشان امتناع کردند بلکه لب به دشنام نیز گشودند. پس آن بانو با دلی دردمند در حق آنان نفرین کرد. از آن پس، معدن مس از کارآیی افتاد و دیگر سودی عاید صاحبانش نکرد.» 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
تعداد دقیق فرزندان امام حسین ( ع ) تا کنون معلوم نشده است و سن برخى از فرزندان امام حسین ( ع ) هم به طور دقیق معلوم نشده است . آن چه براى ما تا به این لحظه روشن شده است به این صورت است : ۱- رقیه یکى از فرزندان امام حسین ( ع ) دخترى است معروف به رقیه . این دختر چهار سال داشت و در دوران اسارت در شام در جایى که آنها را نگهدارى مى کردند ، وفات کرده است . مأخذ این مطلب عبارت است از کتاب « کامل بهائى » نوشته « حسن بن على بن محمد بن على طبرى » معروف به عماد الدین طبرى . نویسنده این کتاب از علماى مورد اعتماد شیعه است . درباره نویسنده این کتاب مى توانید به کتاب « فوائد رضویه » نوشته شیخ عباس قمى مراجعه بکنید . در ص ۱۱۱ ، حرف ح ، کلمه حسن ، درباره او مطالبى دارد . عماد الدین طبرى ماجراى دختر سه ساله امام حسین ( ع ) را از کتابى به نام « حاویه » ذکر کرده است ( کامل بهائى ، جزء دوم ، فصل سوم ، باب ۲۵ ، ص ۱۷۹ ) « منتهى الآمال » ج اول ، ص ۸۰۷ ، چاپ هجرت ، کتاب « تراجم النساء » ، ج ۲ ، ص ۱۰۳ ۲- محسن امام حسین ( ع ) در میان اسیران همسرى داشت که نامش تا به امروز مشخص نشده است و عده ای از تاریخ نگاران فقط کنیه امّ اسحاق را برای او ذکر کرده اند. این بانو وقتى که اسیران کربلا را به شام مى بردند ، در نزدیک « حلب » در کوه « جوشن » بچه اش زود هنگام به دنیا آمد و در همانجا هم درگذشت . هم اکنون آن محل به نام « مشهد السقط » معروف است و برخى از علماى بزرگ در همان مکان دفن شده اند ( منتهى الآمال ، ج اول ، ص ۷۷۶ ، چاپ هجرت ، چاپ هشتم ) . پس سن این بچه یک روز بود . ۳- سکینه یکى از دختران امام حسین ( ع ) سکینه است . نام او آمنه است و در کربلا حضور داشت . مادرش رباب است و امام حسین ( ع ) نسبت به هر دو علاقه زیادى داشت . حضرت سکینه در سال ۶۱ در کربلا بود و در سال ۱۱۷ ه . ق وفات کرده است ، ص ۱۳۳ » ۴- فاطمه یکى از دختران امام حسین ( ع ) فاطمه است و در کربلا حاضر بود . فاطمه در سال ۱۱۷ ه . ق وفات کرد . در همان سالى که حضرت سکینه وفات کرد ( منتهى الآمال ، ج ۱ ، صص ۸۵۳ - ۸۵۴ ) . ۵- امام زین العابدین امام سجاد ( ع ) در سال ۳۶ و یا ۳۸ ه . ق به دنیا آمده است ( منتهى الآمال ، ج ۲ ، ص ۲۹ ، چاپ هجرت ، و الانوار النعمانیه ، ج اول ، چاپ تبریز ، ص ۳۷۴ ) . ۶- على اکبر یکى از فرزندان امام حسین ( ع ) که در کربلا به شهادت رسید على اکبر ( ع ) است . على اکبر در کربلا ۲۷ سال داشت و داراى زن و بچه بود و کنیه اش « ابوالحسن » است ( سخنان حسین بن على ( ع ) ، محمد صادق نجمى ، ص ۳۰۳ ، به نقل از مقتل مقرم ) . ۷- جعفر بن حسین ( ع ) امام حسین ( ع ) پسرى به نام جعفر داشت ( مطالب السئول فى مناقب آل الرسول ، محمد بن طلحه بن محمد قرشى شافعى ، ص ۲۵۷ ، چاپ اول ، بیروت ، مؤسسه البلاغ و بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۳۰ ، چاپ ایران ) . جعفر بن الحسین ( ع ) در زمان حیات امام حسین ( ع ) در گذشت ( منتهى الآمال ، ج ۱ ، ص ۸۵۳ و بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۲۹ ) . نسبت به سن و سال او اطلاعاتى به دست نیامد . ۸- محمد بن الحسین ( ع ) یکى از فرزندان امام حسین ( ع ) پسرى است به نام محمد ( مطالب السئول ، ص ۲۵۷ و بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۳۱ ) . نسبت به سن و سال این بچه هم اطلاعاتى به دست نیامد . ۹- عبدالله بن الحسین ( ع ) امام حسین ( ع ) پسرى داشت به نام عبدالله ( مطالب السئوال ، ص ۲۵۷ ) . عبدالله در کربلا به شهادت رسید ( بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۳۰ و ۳۲۹ منتهى الآمال ، ج اول ، ص ۸۵۳ ) . مادر عبدالله رباب است و شیرخوار بود و او را « على اصغر » مى نامند (ر . ک : تاریخ زندگانى امام حسین ( ع ) ، عماد زاده ، ص ۲۰۲ ، چاپ اول ، انتشارات اسوه ، ۱۳۷۳ ) . ۱۰- زینب بنت الحسین ( ع ) یکى از دختران امام حسین ( ع ) زینب است ( مطالب السئوال ، ص ۲۵۷ ) . و در باره او هم اطلاعاتى به دست نیامد 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
عصر عاشورا فرا میرسد و با شهادت یاران امام حسین علیه السلام، کم کم جبهه حزب الله دارد از مردان با غیرت خالی میشود... و چون اینگونه میشود، یزیدیان خبیث دارند خودشان را برای غارت خیام و اسارت خوبان آماده میکنند... زنان و دخترکان چه کنند؟ چه میتوانند بکنند؟ درد من این است که تا حامی ناموس باشد... و امروزِ من و تو، چقدر شبیه این لحظات است... بسیاری از زنان و دختران شیعه به در خانه چشم دوخته اند تا مردی از راه برسد تا به او دل بسپارند... تا با او، دینشان کامل شود... تا با او، لذت همسر شدن و مادر شدن را بچشند، تا با او، نسل محبین اهل بیت علیهم السلام را تربیت کنند، تا در این آخرالزمان فقط باشند... همین بودن این نسل، خودش جهاد است، چراکه در آنچه تعیین کننده است است... از طرفی دیگر مردان مردی هستند که میخواهند علمدار باشند... تا همچون امامان معصومشان اولاد فراوان داشته باشند... تا خطاب (تناحکوا تناسلوا تکثروا) روی زمین نماند... افسوس و صد افسوس که جامعه ما، در فکری دیگر است... و چه می دانیم اگر امروز به فکر نسل شیعه نباشیم، فردا چه خواهد شد... مگر در موصل یا رِقه، کسی فکرش را میکرد که روزی بازار کنیز فروشی راه بیاندازند؟ و ما چه میدانیم که کنیز شدن یک دختر و زن آزاد یعنی چه؟ اگر امروز هشیار نشویم، بدون هیچ درگیری و خونریزی، تعیین کننده را باخته ایم... وقتی مولوی های وهابی چنین تبلیغ میکنند که اگر شده با نان خشک شکم های خود را سیر کنید، زاد و ولد کنید که آینده ایران برای ماست، دیگر چه بهانه ای باقی می ماند؟ آن ها در عمل همینگونه رفتار کرده اند و ما فقط شعار داده ایم... درد من همین است که تا حامی ناموس باشد... مگر ما پیرو آن میر و آن علمدار نیستیم؟ ما را چه شده؟ مگر میر ما، حسین بن علی نیست که فقط در کربلا ۳ همسرش یعنی رباب و ام لیلا و ام اسحاق حضور داشته اند؟؟؟ مگر همین ام اسحاق روز عاشورا از امام حسین علیه السلام باردار نبود؟؟؟ مگر... یائسه شدن بیش از یک میلیون دختر ایرانی بس نیست؟؟؟ دختران شیعه را به اسارت تجرّد گرفته اید تا کار از کار بگذرد و این ها هم به قافله یک میلیونی یائسگان بپیوندند؟؟؟ میگویند پسران مجرد ازدواج کنند... بارها گفته ام که حتی اگر مجردهای معتاد و زندانی و مهاجر به دیگر کشورها هم با دختران مجرد ایرانی ازدواج کنند باز هم جمعیتی حداقل بالغ بر بیش از یک میلیون دختر و زن ایرانی مازاد خواهیم داشت... آمدیم و پسری نخواست ازدواج کند، دختر من و تو باید بسوزد؟؟؟ البته چه بسیارند پسران و دختران مجرّدی که خودشان، خودشان را اسیر تجرّد کرده اند، اما بیشتر باید به پدران و مادران و جامعه نهیب زد، چرا که آنها هستند که میتوانند جوانان را جهت دهی کنند... آیا وقت آن نرسیده که دل مومنین خاشع شود و نسل شیعه را دریابند؟؟؟ ⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید. 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی 👇 https://eitaa.com/Chandhamsari_Ormavi
سال هایی نه چندان دور سیاست کلی نظام اسلامی بر کنترل جمعیت بود و شعار (فرزند کمتر زندگی بهتر) به صورتی عجیب تبلیغ می‌شد... اگر بخواهم به صورت دقیق بیان کنم باید چنین بگویم: در سال ۱۳۶۷ سیاست‌های جلوگیری از موالید در دستورکار دولت قرار گرفت که شامل ارائه خدمات پیشگیری از بارداری رایگان (ارائه کاندوم رایگان در مراکز بهداشت شهری و روستایی، و نیز انجام رایگان عمل وازکتومی) و حذف کلیه سیاست‌های تشویقی ۳ اولاد به بالا بود. (قانون حذف سیاست‌های تشویقی فرزند سوم به بعد، در سال ۱۳۷۲ رسماً به تایید شورای نگهبان رسید) این اقدامات منجر به سریع‌ترین کاهش ثبت شده در نرخ رشد جمعیت یک کشور شد و نرخ رشد جمعیت ایران را در مدت کوتاهی از ۳٫۲٪ به ۱٫۲٪ در سال رساند. این سیاست حدود بیست و پنج سال به طول انجامید تا اینکه رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد به عنوان اولین مسئول عالی رتبه صریحا سیاست های کنترل جمعیت را مورد انتقاد قرار داد و بعد از او رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب این کلام را در بیانات خود بارها تکرار کرد که سیاست کنترل جمعیت اشتباه بوده و باید متوقف شود. نمونه‌ای از این بیانات را ملاحظه کنید: من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که میخواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد... در طرف مقابل هم حتما شنیده اید که حدود بیست سالی می‌شود مولوی ها و ماموستاهای اهلسنت با شعار در جای جای وطن عزیزمان ایران به ترویج و همت گمارده اند..‌. مولوی.... که امام جماعت مسجد.‌... اهلسنت زاهدان است، ۴ همسر و بیش از چهل فرزند دارد... البته رکورددار این قضیه یک مولوی دیگر است که مجموعا تا کنون بیش از شصت فرزند از خدا گرفته... بد است؟ نه... خیلی هم خوب است که دارند چنین خستگی ناپذیر برای آینده ایران نسل جوان تولید میکنند... این رشد جمعیت چنان اعجاب برانگیز بوده که در سال ۹۱ رشد جمعیت در استان سیستان و بلوچستان (6/3 درصد) بوده و این رشد جمعیت در مقایسه با دیگر مناطق کشور چیزی در حدود چهار برابر است. اتفاقا از نزدیک که برخورد داشته ام دیده ام که وضعیت تربیتی و حتی جسمی بسیاری از فرزندان آنها بسیار بهتر از فرزندان خانواده های تک فرزند شیعه است. اما یک سوال ذهنم را مشغول کرده... اگر همین تعدد زوجات و تکثیر نسل فزاینده در بین شیعیان، توسط یک روحانی، بلکه یک شخص عادی صورت بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، وضعیت قرمز می‌شود... از تا سلبریتی های وطنی تا فامیل و هم محله ای هایش، همه تقبیح میکردند. چرا؟؟؟ چرا دائما تشویق شده و حتی در برخی مناطق از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس به آن ها یارانه داده شده، ولی چنان تقبیح شده که همه به چشم حرام به آن می نگرند؟ جواب روشن است... چون آنچه مورد نظر نظام سلطه و صهیونیزم و وهابیت و داعش وطنی است به زیر کشیدن تنها پرچم برافراشته علی و اولاد علی است... در همین بیست سال اخیر به واسطه افزایش جمعیت تند و تیز اهلسنت، بسیاری از شهرهای شیعی ما توازن جمعیتی قبل از انقلاب خود را از دست داده و به شهرهایی با جمعیت قابل توجه اهلسنت (از سی تا پنجاه درصد) تبدیل شده اند. 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 آی دی کانال در تلگرام و و و : @Chandhamsari_Ormavi لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/Chandhamsari_Ormavi
⁉ مخاطب: طرفداران تعدد زوجات،ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم می‌کردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل رهبری به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید و ترویج شهوت رانی نکنید 🌺 ادمین: اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇 ✍ در کتاب جرعه‌ای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی چنین آمده: 📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل می‌کرد: من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده می‌شد. در زنجان به منزل نایب‌الصدر رفتم. نایب‌الصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد می‌شدند. منزل نایب‌الصدر این‌گونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایب‌الصدر وارد می‌شدند. در آن وقت امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. می‌گفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رساله‌ای نگاشته است. رئیس اداره‌ای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه می‌فرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمی‌توان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد. وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرف‌نظر می‌کنم و حرف او را ابطال می‌کنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده می‌شود: گاهی انسان می‌تواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمی‌تواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء می‌گوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمی‌توانید عدالت بین زن‌ها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد. هشام می‌گوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمده‌ای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم می‌شود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود: مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر می‌توانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمی‌توانید در میل قلبی بین زن‌ها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست. آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد. این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد. ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید... 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
اُرمَوی: اگر یک مرد بتواند را با انجام دهد، مطمئنا ، او را احاطه خواهد کرد. نکته این است که اخلاص و برای خدا بودن تشکیکی و ذو مراتب است و ممکن است شخصی فقط برای دوری از پرتگاه گناه این امر را انجام دهد و ممکن است شخص دیگری با اینکه در پرتگاه گناه نیست، با اهدافی دیگر که احتمال دارد متعالی‌تر باشند، تعددزوجات را انجام دهد. اصل نزول در قطعی است، اما اینکه شخص کدام مرتبه از اخلاص را کسب کند نیازمند تلاشی قلبی است. @chandhamsari_Ormavi
اُرمَوی: بنده از همان روزهای اول تبلیغ کاملا متوجه شدم مورد هجوم و بی‌مهری واقع خواهم شد. هم خودم و هم همسر اولم آگاهانه این مسیر را انتخاب کردیم... به این مسیر به عنوان تنها راه‌حل بحران‌های متعدد در مورد خانواده اعتقاد داشتم و در این چند سال روز به روز اعتقادم به این مسیر مستحکم‌تر شده..‌‌. @chandhamsari_Ormavi
در زبان عرب هر یک از کلمات «بیت»، «منزل» و «دار» معانی متفاوتی دارند: البیت اسم لمسقّف واحد له دهليز بخلاف خانه فإنه اسم لكلّ مسكن صغيرا كان أو كبيرا كما في بيع الكفاية، فهو أعمّ من الدار الذي يدار عليه الحائط و يشتمل على جميع ما يحتاج إليه من مساكن الإنسان و الدواب و المطبخ و الكنيف و غيرها، و من المنزل الذي يشتمل على صحن مسقف و بيتين أو ثلاثة. (موسوعة كشاف اصطلاحات الفنون و العلوم، ج‏1، ص: 351) یعنی: بیت: جایی فضای واحدی که مسقف و دارای یک راهرو به داخل می‌باشد. در حقیقت بیت یک اتاق با یک راهروی ورودی می‌باشد؛ چه اتاق بزرگ باشد و چه کوچک. این راهروی که فاصله بین درب ورودی و خود اتاق است، اجازه می‌دهد حریم خصوصی صاحب اتاق بیشتر محفوظ بماند. دار: فضایی است که دارای دیوار و حیاط و آشپزخانه، اصطبل، سرویس بهداشتی و... است. یعنی دار به منزل ویلایی کامل گفته می‌شود. منزل: فضایی است که دارای یک صحن حیاط پوشیده و دو یا سه اتاق می‌باشد. ولی آشپزخانه و سائر امکانات «دار» را ندارد. اما پاسخ سوال در مورد معماری خانه همسران پیامبر خدا: طبق متن صریح حدیث، همسران پیامبر خدا در «بیت»هایی مجاور هم و دیوار به دیوار زندگی می‌کرند؛ لذا همسران ایشان حیاط و آشپزخانه اختصاصی نداشتند. اما رسول خدا برای حضرت زهرا سلام الله علیها دنبال «منزلی» در همسایگی خود بودند. چون زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با شوهر، مستقل از همسران ایشان بود. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
صلی الله علیه و آله طبق نقل تاریخ بیوت رسول خدا (محل اسکان همسران ایشان) در مجاورت مسجد النبی قرار داشت. این مسجد در سالهای اول خود ۶۰ ذراع در ۷۰ ذراع یعنی ۳۰ متر در ۳۵ متر بود. حال تصور کنید که اندازه بیوت همسران رسول خدا چقدر بود؛ با در نظر گرفتن این‌که بسیاری از اصحاب نیز لااقل یک اتاق و خانه در مجاورت مسجد ساخته بودند. چنانچه گفته شد بیت به معنای فضای مسقف با دهلیز است یعنی یک اتاق کوچک با یک راهرو. برخی از همسران پیامبر هم علاوه بر بیت یک حجره نیز داشتند. حجره تقریبا به معنای حیاط خلوتی است. پ.ن.۱: تصویر دوم مربوط به منابع اهل سنت است که مطابق نظر شیعیان می باشد. پ.ن۲: زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله، با توجه به شرائط زمانه، زاهدانه بود و همسران ایشان با پذیرش این موضوع، به همسری ایشان مشرف شده بودند. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی که ترویج و تبیین تعددزوجات که سیره ائمه اطهار سلام الله علیهم بوده خلاف شأن روحانیت تشخیص دادند، لاجرم هم باید مجاز بدانند که آخوند جماعت دلقک تقلید صدای قطار شوند 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_ormavi