پاسخ تفصیلی :
از اوضاع و حوادث عمومي، ميتوان حدس زد كه بشر، در آينده نزديك، بر سر يك دو راهي بسيار حساس واقع خواهد شد؛
۱. حاكميت قدرت و علوم مادي
عدهاي تنها راه را تشكيل يك حكومت واحد جهاني ميدانند. در اينباره تلاش قدرتهاي جهاني براي كسب سلطه براي اداره جهان بسيار چشمگير است. آمريكا با كمك سرمايهداران صهيونيزم و با در دست داشتن بزرگترين مركز فيلم سازي جهان (هاليوود)، سالانه حدود هفتصد فيلم توليد ميكند و نزديك به ۸۰ درصد شبكهها و سينماهاي جهان را تغذيه رسانهاي مينمايد. تمام اين فيلمها، در مسير اهداف غرب براي حكومت بر جهان قرار گرفته است و پيوسته اين هدف را دنبال ميكند.
۲. حاكميت احكام الهي و مديريت انسانهاي موحد بر جهان اين نظريه تنها راه نجات بشريت را بازگشت به دين و احكام الهي ميداند و معتقد است اين مهم با تشكيل حكومت جهاني به دست رهبري الهي امكان پذير خواهد بود. لازمه اين طرح و نظريه ديني براي جهان، مبارزه با هر گونه استثمار، قدرت طلبي و بيعدالتي در جامعه جهاني است؛ لذا صاحبانِ قدرتِ جهاني به مقابله رو در رو با اين تفكر الهي و ديني پرداختهاند و به صورتهاي گوناگون به تحريف آن مشغول شدهاند.
@chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور
. شرح دعای اللهم ادخل علی...
. شماره ۶
@chashmbe_rah
هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
📣📣 #خبر_مهدوی
پویش جشن پانزدهم #تمدید_شد
❇️پویش #جشن_پانزدهم (جشن عبادت)
👤ویژه پسران متوسطه اول(۱۳ – ۱۵ سال)
📜محور های شرکت در پویش جشن پانزدهم:
1️⃣ فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای با موضوع چگونه امام زمان (علیه السلام) را خوشحال کنیم؟
جوایز:
• نفر اول: ۱۵ میلیون ریال
• نفر دوم: ۱۰ میلیون ریال
• نفر سوم: ۵ میلیون ریال
2️⃣ فتوکلیپ: با موضوع توصیه های مقام معظم رهبری به نوجوانان
جوایز :
• نفراول :۱۰ میلیون ریال
• نفر دوم : ۶ میلیون ریال
• نفر سوم : ۴ میلیون ریال
3️⃣ صوت: مدیحه خوانی، مولودی خوانی، عهد خوانی و دلنوشته با موضوع تکلیف، امام زمان (علیه السلام) و نیمه شعبان
جوایز:
• نفراول :۱۰ میلیون ریال
• نفر دوم : ۶ میلیون ریال
• نفر سوم : ۴ میلیون ریال
4️⃣ عکس سلفی با یکی از نمادهای مذهبی بگونه ای که شعار (من امام زمانیم) مشخص باشد.
جوایز:
• نفراول: ۵ میلیون ریال
• نفر دوم : ۳ میلیون ریال
• نفر سوم : ۲ میلیون ریال
💻جهت شرکت در پویش جشن پانزدهم و ارسال آثار خود به پرتال جامع مهدویت به نشانی mahdaviat.ir قسمت جشن پانزدهم مراجعه فرمایید.
⌛️آخرین مهلت ارسال آثار: 8 اردیبهشت 1400 مصادف با 15 رمضان ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)
🔹جهت دریافت آیین نامه پویش و کسب اطلاعات بیشتر به کانال مدرسه مهدوی در ایتا به نشانی زیر مراجعه کنید.👇👇
@madreseh_mahdavi
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرزبانی از حق به ويژه امامت و مهدويت
▪️يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون؛[آل عمران ۲۰۰]
▪️اي كسانی كه ايمان آورده ايد! (در برابر مشكلات و هوسها) استقامت كنيد! و در برابر دشمنان (نيز) پايدار باشيد و از مرزهای خود مراقبت كنيد و از خدا بپرهيزيد، شايد رستگار شويد!.
◽️امام صادق(ع) هم چنين می فرمايد:
««يَصْبِرُوا» يعني بر آنچه در ماست (ولايت)، پايدار باشيد، «يُصَابِرُوا» با يکديگر در رويارويی عليه دشمن با وليّتان پايدار بمانيد، « يُرَابِطُوا» بر ثبات قدم و ماندنتان با امام محافظت نماييد». [نورالثقلين ج۱ ص۴۲۶]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۶
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
شايد بتوان گفت يكي از شرايط عمده براي ظهور، وجود ياوراني است كه همراه امام، بار قيام را بر دوش بكشند و تا آخر، از همراهي و ياري رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارند. سدير صيرفي در گفت-وگويي با امام صادق(ع) دربارة عدم قيام مي¬گويد:
حضرت، مرا به خارج مدينه برد تا آن كه وقت نماز، در محلي پياده شديم. امام صادق(ع) به جواني كه در آن نزديكي بز مي¬چراند، نگاهي كرد و فرمود: «اي سدير! به خدا قسم! اگر پيروان من، به تعداد اين بزها بودند، بر جاي نمي¬نشستم ]و قيام مي¬كردم[. سدير گويد: بعد از تمام شدن نماز، حيوانات آن گله را شمردم و يافتم كه عدد آنها از هفده تجاوز نمي¬كند. [كافي ج 2 ص242]
تحقّق اين شرط، لازم است؛ ولي كافي نيست؛ بلكه بايد زمينه¬هاي ديگر نيز فراهم شود. از جمله آن شرايط، قابليت مردم براي پذيرش دولت حق است، به اين معنا كه عموم مردم و جامعه بشري (نه گروهي خاص و در منطقه¬اي خاص) بايد به درجه¬اي از معرفت برسند كه دريابند حكومت¬ها و مكاتب ساخته بشر، جوابگوي نياز مردم نيست و به وسيله اين¬ها، سعادت و عدالت واقعي به بشر هديه نميشود.
خلاصه آنكه مردم، خود بايد ظهور عدالت را بخواهند و جهانيان را با زيبايي¬هاي دوران ظهور آشنا كنند و روحيه عدالتطلبي و ظلم¬ستيزي را همه جا گسترش دهند. خواجه نصیرالدین طوسي، در كتاب تجريد الاعتقاد، علت غيبت امام را كوتاهي مردم مي¬داند؛ چرا كه اعمال و كردار مردم، باعث شد امام از ميان مردم برود؛ بنابراين، مردم بايد از راه غلطي كه رفته¬اند، برگردند و امام را بخواهند، تا ظهور صورت گيرد.
@chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور
. شرح دعای اللهم ادخل علی...
. شماره ۷
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#در_جستجوی_خورشید_۵
🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت ماه مبارک رمضان
▪️حجت الاسلام حائری پور
▪️حضرت ولیعصر(عج) بهترین پناه است.
▪️شماره ۴
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ثمره اطاعت از امام ، خود امام است
▪️وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفيقاً- ذلِکَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَ کَفي بِاللَّهِ عَليماً [نساء ۶۹-۷۰]
▪️و کسی که خدا و پیامبر را اطاعت کند ، ( در روز رستاخیز ، ) همنشین کسانی خواهد بود که خدا ، نعمت خود را بر آنان تمام کرده از پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان و آنها نیکو رفیقانی هستند- این تفضّل (رفاقت با اینان) از جانب خداست ، و خدا بس داناست.
◽️حذیفة بن یمان گفت: روزی بر رسول خدا(ص) وارد شدم که آیه «اولئک الذین أنعم الله علیهم...» نازل شد حضرت آن را بر من قرائت کرد. آن گاه گفتم: ای پیامبر خدا اینان کیانند؟ فرمود: ای حذیفه مراد از «نبیین» که خدا آنها را گرامی داشته است، من هستم؛ من اولین در نبوت و آخرین آنها در مبعوث شدن می باشم. منظور از «صدیقین» علی بن ابی طالب است. هنگامی که خدا مرا به رسالت مبعوث کرد او اولین تصدیق کننده من بود. مقصود از «شهدا» حمزه و جعفر، مراد از «صالحین» حسن و حسین دو آقای جوانان بهشت و منظور از «حسن أولئک رفیقا» مهدی در زمان [ظهورش] است. [شواهد التنزیل، ج۱ ص۱۹۹]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۷
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور
. شرح دعای اللهم ادخل علی...
. شماره ۸
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی :
به طور خلاصه ميتوان سياستهاي فيلمسازي آمريكا (هاليوود) را بر اين اهداف استوار دانست:
۱. حاكم كردن تفكر ليبراليسم و بيتوجه نمودن جامعه انساني به ارزشهاي ديني و الهي؛
۲. بحراني جلوه دادن وضعيت سياسي و مديريتي جهان و القاي نياز جهان به يك حكومت و دهكده جهاني به رياست غرب؛
۳. انحصاري كردن نجات بخشي جهان در راهكارهاي ارائه شده توسط دكترين غرب؛
۴. القاي اين نكته كه آينده جهان، بسيار ترسناك و ناآرام خواهد بود و ساختن فيلمهاي تخيلي براي انجام اين هدف؛
۵. مخالفت و مبارزه رو در رو با حركتهاي عدالتطلبانه جهاني برضد استعمارگران غربي که در جهان شروع شده است (مانند افغانستان، عراق، بوسني،سوریه ،یمن ،ايران و….)؛
۶. تهاجم و شبيخون به فرهنگها و ارزشهاي ديني و دور كردن دينگرايان، خداپرستان و مسلمانان از توجه به ارزشهاي راستين الهي؛
۷. همسو و هماهنگ نشان دادن مجامع بين المللي (مانند سازمان ملل، تجارت جهاني، صلح جهاني، كنفرانسهاي جهاني و رسانههاي جهاني) با دكترين غرب براي آينده جهان.
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج)
▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱]
◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بیعدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکمفرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) میشود.
◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم میشود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بیجهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۸
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی :
عده¬اي با توجه به اينكه نامه، در آخرين روزهاي عمر نايب چهارم صادر شده و در آن، به پايان نيابت خاصه تصريح شده است، چنين گفته¬اند كه مراد از مدعي مشاهده، ادعاي نيابت خاصه و ارتباط با حضرت است؛ زيرا نيابت خاص يعني حضور نزد حضرت، همراه شناخت آن بزرگوار و رساندن سؤالات مردم و ابلاغ پاسخ¬ها و پيام¬ها. اين فرد، هم ادعاي ديدار دارد و هم آنچه مي¬گويد را از جانب حضرت بيان مي¬كند و حرف-ها را پيام حضرت اعلام مي¬كند.
حضرت امام خميني(ره) مي¬گويد:
مراد از تكذيب مدعي مشاهده اين است كه فردي، مدعي ملاقات باشد؛ ولي شاهد و دليلي نداشته باشد.
شهيد صدر(ره) مي¬گويد:
مراد، ادعاي انحرافي است كه شخصي با ادعاي مشاهده و ارتباط، بخواهد عقايد و نظر خود را با نام پيام¬هاي امام زمان(عج) به مردم القا كند.
برخي نيز گفته¬اند: مراد از تكذيب مدعي مشاهده، تكذيب مدعي ظهور است. بنابراين مي¬توان دريافت كه در روايت، صِرف ديدار، منتفي نشده است و عالمان نيز نفي اصل ديدار را استفاده نكرده¬اند. به علاوه، روايت، مدعي مشاهده را كذّاب مي¬داند؛ حال اگر كسي امام را ببيند و به ديگران نگويد، تحت اين روايت قرار نمي-گيرد؛ لذا اصل ديدار، امر ممكني خواهد بود.
نكته آخر اينكه علماي ما كه موفق به ديدار حضرت شده بودند، آن را براي مردم بازگو نمي¬كردند؛ بلكه اطرافيان و خواص آنان، از روي شواهد و قرايني يا در زمان¬هاي بعد، متوجه وقوع ديدار آن عالم با امام مي-شدند؛ لذا عالمان تحت عنوان «مدعي مشاهده» قرار نمي¬گيرند و اين روايت، با داستان ملاقات برخي بزرگان تنافي ندارد. [آفتاب مهر ج۱ ص۱۴۸]
@chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور
. شرح دعای اللهم ادخل علی...
. شماره ۹
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#در_جستجوی_خورشید_۵
🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت ماه مبارک رمضان
▪️حجت الاسلام کفیل
▪️مقام حمد و شکرگذاری
▪️شماره ۵
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هنگامی که قائم(عج) قیام کند، خون امام حسین(ع) را طلب خواهد کرد
▪️وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا [اسراء ۳۳]
▪️هرگز نفس محترمی که خدا قتلش را حرام کرده مکشید مگر آن که به حکم حق مستحق قتل شود و کسی که خونش به مظلومی و ناحق ریخته شود ما به ولیّ او حکومت و تسلط (بر قاتل) دادیم پس (در مقام انتقام) آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤید و منصور خواهد بود.
◽️امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیه (ومن قتل مظلوما) فرمود: منظور این آیه امام حسین علیه السلام می باشد؛ زیرا آن بزرگوار(ع) مظلومانه شهید شد و ما امامان خون خواه آن حضرت(ع) هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان عجل الله تعالی فرجه قیام کند، خون امام حسین علیه السلام را طلب خواهد کرد. [تفسیرعیاشی ج۲ ص۲۹۰]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۹
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah