eitaa logo
گالری_هنری_چچکلو
5 دنبال‌کننده
238 عکس
37 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امپرسیونیسم مهم‌ترین جنبش هنری قرن نوزدهم به شمار می‌رود. در نیمه‌های قرن نوزدهم در فرانسه نقاشان جوان و جاه‌طلب به تکاپو افتادند تا ضد هنر آکادمیک گام بردارند و هنر نقاشی را از قوانین محدود مشخص‌شده در آکادمی‌ها رها سازند. نخستین گام بزرگ این گروه از هنرمندان پرشور، برگزاری نمایشگاه «سالن مردودین» در سال 1863 بود. در ادامه، نقاشانی همچون کلود مونه، آگوست رنوار، آلفرد سیسلی و فردریک بازیل در محافل شخصی خود به بحث و تبادل نظر در مورد سبک جدیدی که اساسش دریافت مستقیم و آنی از یک صحنه -به خصوص از طبیعت- بود پرداختند و خیلی زود نقاشان دیگری همچون کامیل پیسارو، ادگار دگا و برت موریسو نیز به هسته‌ی اولیه‌ی این گروه اضافه شدند. ادوار مانه نیز در میان این گروه از هنرمندان فعالیت داشت اما در هیچ‌کدام از نمایشگاه‌های گروهی آنها شرکت نکرد. جمع هنرمندان امپرسیونیست نخستین نمایشگاه گروهی خود را در سال 1874 و با عنوان «انجمن هنرمندان ناشناس نقاش، پیکره‌ساز و چاپگر» برگزار کرد. در این نمایشگاه که در نگارخانه‌ی عکاس معروف، نادار، برگزار شد، آثاری از مونه، رنوار، سزان، برت موریسو، پیسارو، دگا و آلفرد سیسلی به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه مورد مورد انتقاد و تمسخر منتقدان هنری و بازدیدکنندگان قرار گرفت. منتقد هنری، لویی لروا در این نمایشگاه با دیدن یکی از آثار مونه با عنوان «امپرسیون؛ طلوع آفتاب»، در مقاله‌ای در روزنامه‌ی شاریواری و به منظور تمسخر این گروه از هنرمندان، برای نخستین بار عنوان «امپرسیونیسم» را به کار برد و نقاشان این گروه را «امپرسیونیست» خواند. امپرسیونیست‌ها در میان سال‌های 1874 تا 1886 در مجموع هشت نمایشگاه گروهی برگزار کردند. https://eitaa.com/chechaklo_art
نقاشی دیواری مدارس تکنیک: رنگ پلاستیک https://eitaa.com/chechaklo_art
نقاشی_ دیواری_ مدارس تکنیک: رنگ پلاستیک https://eitaa.com/chechaklo_art
سیاه قلم تکنیک: مداد طراحی اجرا: چچکلو ۱۳۹۸ https://eitaa.com/chechaklo_art
«چه آتش ها» شعر: محمدعلی_بهمنی تو را گم می كنم هر روز و پیدا می كنم هر شب  بدین سان خواب ها را با تو زیبا می كنم هر شب تبی این گاه را چون كوه سنگین می كند آن گاه چه آتش ها كه در این كوه برپا می كنم هر شب تماشایی است پیچ و تاب آتش ها، خوشا بر من كه پیچ و تاب آتش را تماشا می كنم هر شب مرا یك شب تحمل كن كه تا باور كنی ای دوست چگونه با جنون خود مدارا می كنم هر شب چنان دستم تهی گردیده از گرمای دست تو كه این یخ كرده را از بی كسی، ها می كنم هر شب تمام سایه ها را می كشم بر روزن مهتاب حضورم را ز چشم شهر حاشا می كنم هر شب دلم فریاد .می خواهد ولی در انزوای خویش چه بی آزار با دیوار نجوا می كنم هر شب كجا دنبال مفهومی برای عشق می گردی؟ كه من این واژه را تا صبح معنا می كنم هر شب
نقاشی _دیواری_مدارس تکنیک: رنگ پلاستیک تلاش امروزم...جمعه نهم آذر ۱۴۰۳ https://eitaa.com/chechaklo_art
نقاشی _دیواری_مدارس مجتمع آموزشی دکتر قریب بهارستان.گلستان تکنیک: رنگ پلاستیک https://eitaa.com/chechaklo_art
هر یک از منابع نور ممکن است جدا جدا یا با هم مورداستفاده قرار گیرد، در دومین حالت ، نور پردازی ممکن است برای مثال : مدل خود را نزدیک پنجره میگذاریم تا نور مستقیم خورشید به ان بتابد( نور اصلی ) و طرف سایهدار ان را به وسیله لامپ روشن میکنیم ( نور مکمل)
گالری هنری چچکلو: نور و سایه وقتی که به یک شیئی نور می تابانیم یک قسمت آن روشن و طرف دیگر آن تیره میشود و سایه ای در نزدیکی آن بر زمین می افتد سایه اولی سایه خودی نامیده میشود و سایه دومی که روی سطح زیرین بوجود می آید سایه افتان نام دارد سایه افتان شکل مسطحی است که معمولا گاهی مثل خود شئ و گاهی با آن تفاوت دارد زیراهم دراز تر وهم پهنای آن تحت تاثیر یکی از سه عامل زیر قرار میگیرد ۱ محل منبع نور، در رابطه با سوژه ۲ نور طبیعی یا مصنوعی ۳ زاویه دید ما نسبت به سوژه ومنبع نور https://eitaa.com/chechaklo_art