اگر به سینمای هنری اروپا علاقه دارید حتما ورمیلیو را تماشا کنید.
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa
❇️اولین پوستر رسمی کانجورینگ
مجموعه فیلمهای کانجورینگ خیلی جدی گرفته شد.
به حق هم بود.چون دوباره جذابیتهای ژانر وحشت را سر زبانها انداخت و نشان داد با خلاقیت بصری و روایی میتوان مخاطب را ترساند.
خاصه اینکه این فیلم مباحث ایمانگرایی مسیحی را در مضامین خود گنجانده بود.
چند سال پیش در دانشکده الهیات در نشست ایمانگرایی مسیحی به یکی از فیلمهایی که ارجاع دادم مجموعه فیلمهای کانجورینگ بود.
البته نباید خلاقیتهای بصری و روایی فیلم را نادیده گرفت.
یادش بخیر اولین کانجورینگ یا همان احضار را در سینما هویزه اکران عمومی کردیم و مفصل دربارهاش گفتگو کردیم.
امیدوارم این فیلم هم تماشایی باشد و بتوانیم نشستهای نقد و بررسی را در سینما برگزار کنیم.
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa
چی نما
فیلمی که ظاهراً مجوز انتشار نداشته،اکنون به شکل سریال منتشر شده است.
موضوعات حساس با محوریت روحانیت همیشه دستاویز خوبی برای فیلم و سریال بوده و هست.به شرط اینکه رنگ و بوی کلیشه نگیرد.
سریال درباره طلبه جوانی به نام مسیح است که خواهرش خواننده کاباره و کافه است.
اتفاق ناگواری میافتد و او باید به عنوان تنها حامی خواهرش وارد میدان شود.
سریال در قسمت اول به غایت در خلق اتمسفر و فضا ناتوان است.نه میتواند حس و حال حوزه علمیه را خلق کند و نه حتی فضای قبل انقلاب را.
متاسفانه همان کلیشههای همیشگی دامنگیر سریال میشود.
یک وظیفه تبلیغی و دینی برای شخصیت روحانی تعریف میکنند.یک روحانی سنتگرا طراحی میکنند که فقط وظیفه طلبه را درس و مباحثه و تبلیغ میداند.(اینجا پدر زن مسیح چنین است).
از طرفی یک شخصیت گمراه و خبیث هم میگذارند که سد راه سعادت و خوشبختی طلبه داستان است.اینجا بهرام ابراهیمی همچین نقشی دارد.
خب همه چیز از پیش مشخص است.
طلبه باید منبر و محراب را رها کند و برود خواهر تنهایش را از چنگال اهریمن داستان وا رهاند.اهریمنی که علاوه بر خواهرش درصدد تصاحب دختر خواهر نیز هست.
کارگردان محترم نگاهی بسیار تصنعی و مصنوعی به مناسبات جامعه آن زمان دارد.
چرا گمان کرده این داستان تابو دارد یا خیلی خاص است؟
یکی از شخصیتهای ثابت برخی فیلمفارسیها زن کافهای یا کابارهای بود.زنی بیکس و تنها که از سر ناچاری و فقر مجبور بود در کافه و کاباره برقصد و معمولا چک و سفته دست صاحب کافه داشت و از دست او رهایی نداشت.
یک داش مشتی کلاه مخملی عاشق او میشد و میخواست آب توبه سرش بریزد و درگیری شروع میشد.
اینجا به جای آن کاراکتر کلاه مخملی عاشقپیشه یک طلبه جوان گذاشتهاند.
یک فیلمفارسی تمام عیار با این تفاوت که صحنه رقص و ....حذف شده است.
همین!
نه روایت سریال جذاب است و نه حتی تمهیدات تکنیکی آن.
استفاده افراطی از رنگهایی چون قرمز در قابهای کافه،جای غلط دوربین،ناتوانی در قصهگویی بصری و تکیه بر دیالوگهای نه چندان کاربردی در پیشبرد قصه،طراحی صحنه بسیار نامناسب که هیچ کمکی به شخصیت و موقعیت او نمیکند و موارد دیگر که از حوصله خارج است.
دختران کوچه غم فیلمی بوده که به هر دلیلی رنگ پرده ندید(و چه بهتر).بعد چند سال در قالب چند قسمت سریالی پخش شد.
اول گفتند از تولیدات اوج است اما نامی از آن در سریال نیست.
هر چه بوده و هست برایش وقت نگذارید.
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید :
@cheenamaa
12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️واکنش تند کارگردان فیلم سینمایی «اسفند» به اظهارات بیژن عبدالکریمی:
سربازان آمریکایی هیچ وقت در آبادان نبودند/ آبادان مظهر مقاومت است/ به این افراد بی خرد و بی دانش تریبون ندهید
بیژن عبدالکریمی در اظهاراتی بی پایه و اساس مدعی شد که آبادان قبل از انقلاب فاحشه خانه سربازان آمریکایی بود.
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 درباره فیلم ورمیلیو
یک فیلم ایتالیایی که جایزه بزرگ جشنواره ونیز را برد.
نامزد فیلم خارجی در گلدن گلوب هم شد.
به جمع پانزده فیلم نهایی اسکار هم پیوست.
Vermiglio
#معرفی_فیلم
#ورمیلیو
برای درک و لذت بیشتر سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa
📌کانون مهدویت با همکاری کانون فیلم و عکس برگزار میکند:
💠تصویر اخر الزمان 💠
(سفر به دنیای سینمای هالیوود از نگاه مهدوی)
💢به دنیای سینمایی هالیوود خوش آمدید! در این کارگاه، به بررسی عمیق المانهای آخرالزمانی در فیلمهای مشهور خواهیم پرداخت.💥
🎙با ارائه استاد مصطفی یوسف زاده
⏰ زمان: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه،ساعت ۱۲ تا ۱۵
🏢 مکان: مجتمع کانون ها،اتاق آروین
▫️هزینه ثبت نام کارگاه : برای عموم ۵۰ هزار تومان
▫️۳۰ هزار تومان مخصوص افراد عضو در دو کانون
(همچنین شما میتوانید با ثبت نام پرتالی در کانون ها از این تخفیف بهره مند شوید)
✅جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید؛
@Fum_mahdaviat313
#کانون_مهدویت
#کانون_فیلم_و_عکس
🆔@fum_mahdaviat
🆔@F_P_club
🆔@kanoonnews
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️گزارش دکتر حامد سلیمانزاده از جشنواره کن
ایشان همشهری ما هستند که تحصیلات عالیه سینما دارند و چند سالی است که از مشهد رفتند تهران و الان خارج از کشور زندگی میکنند.
ایشان چندبار از واژه بدوی در توصیف فیلم جعفر پناهی استفاده میکنند.
اگر فیلمی کمپوزیسیون و تدوین بدوی دارد در جشنواره کن که معتبرترین جشنواره سینمایی دنیاست چه میکند؟
پس میتوان نتیجه گرفت که جشنواره کن برخلاف آن چه نشان میدهد سیاستزده است و آنچنان به ابعاد هنری یک اثر توجه نمیکند!
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فهرست کامل برگزیدگان هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم کن
هفتاد و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کن با نخل طلای جعفر پناهی به پایان رسید و هیات داوران جوایز را به این ترتیب توزیع کردند:
♦️نخل طلا - «یک تصادف ساده» به کارگردانی جعفر پناهی
♦️جایزه بزرگ ـ «ارزش احساسی» به کارگردانی یواخیم تریر
♦️جایزه بهترین کارگردانی ـ کلبر مندوزا فیلیو برای «مامور مخفی»
♦️بهترین بازیگر مرد - واگنر مورا برای «مامور مخفی»
♦️بهترین بازیگر زن - نادیا ملیتی برای «جونیور درنیه»
♦️بهترین فیلمنامه - ژان پیر داردن و لوک داردن برای «مادران جوان»
♦️جایزه هیئت داوران - «صدای افتادن» به کارگردانی ماشا شیلینسکی و «صراط» به کارگردانی الیور لاش
♦️بهترین فیلم اول - «کیک برای رئیس جمهور» به کارگردانی حسن هادی
♦️بهترین فیلم کوتاه - «خوشحالم که الان مُردی» به کارگردانی توفیق برهوم
♦️جایزه ویژه هیئت داوران - «رستاخیز» به کارگردانی بی گان
♦️تقدیر ویژه ـ «سایه پدرم» به کارگردانی آکینولا دیویس
منبع: سینما ایدهآل
@cheenamaa
29.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️این ویدیو را امشب استوری کردم.
از نخل طلای جعفر پناهی خوشحال باشیم یا نه؟
آیا جشنوارههای امروز مانند کن،برلین و ونیز همانند گذشته ارزش هنری دارند یا به ایدئولوژیهای سیاسی و ژستهای اغلب اپوزیسیونی فیلمسازان توجه میکنند؟
حرف در این زمینه زیاد است.
امیدوارم بتوانیم در یک نشست به ابعاد جشنوارههای خارجی و شیوه اعطای جوایز بپردازیم.
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa
650.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروز واقعا در جدال میان دو جبهه ایم.
درست همان روزی که به فیلمساز گلخانهای و جشنوارهای،جعفر پناهی جایزه میدهند و همه جا صحبت از نخل طلای اوست،این طرف در روز آزادی خرمشهر اختتامیه جشنواره بینالمللی مقاومت برگزار میشود که متاسفانه مثل همیشه بدون پیوست قوی رسانهای تمام شد.
کاش مسئولان جشنواره مقاومت در کنار برگزاری جشنواره کمی هم به این فکر میکردند که بدون پیوست رسانه،برگزاری جشنواره و دادن چند جایزه ارزشی ندارد.
این ویدیوی یوسف تیموری هم جالب توجه است.باز هم گلی به جمال تو که از خرمشهر و مردان مقاومت یاد کردی.
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید :
@cheebamaa
52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️سعید روستایی فیلمساز جوان و مستعد سینمای ایران در جشنواره کن در پاسخ به سوالی گفت: من فیلم تلخ میسازم چون شیرینی نمیبینم و جامعه تلخه و از کوزه همان برون تراود که در اوست.
بنا ندارم وارد بحث پردامنه فیلمسازی رئالیستی و واقعگرایی شوم که سالیان زیادی است دامن سینماگران را گرفته است.
اما یک سوال دارم از سعید روستایی!
از کوزه همان برون تراود که در اوست!؟
مولفه سینمای تو بعد از ساخت سه یا چهار فیلم چیست؟
جهان تو چیست؟ آورده فرمی تو در سینما چیست؟
جهان در نظر تو چگونه است؟ جامعه را چگونه بازنمایی میکنی؟
به عنوان نمونه چرا در فیلمهای سعید روستایی توالت اینقدر مهم است؟
باور بفرمایید قصد مطایبه و شوخی ندارم.جدی سوال دارم!
چرا همیشه در جایی از داستان دوربین تو به سنگ توالت سرک میکشد تا آنجا که در برادران لیلا دیگر سرک نمیکشد.دوربین همچون شخصیت اصلی بر سنگ توالت مینشیند!
چهره غرق در عرق جبین سعید پورصمیمی را به یاد بیاورید!
چرا توالت در سینمای ایشان مهم است؟
این یک سوال ساده است!
میخواهم بدانم آیا از کوزه همان برون تراود که در اوست؟
همین!
برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید:
@cheenamaa