eitaa logo
چی نما
883 دنبال‌کننده
255 عکس
359 ویدیو
2 فایل
درک لذت سینما با مصطفی یوسف‌زاده ارتباط با ادمین کانال @mostafayousofzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
چی نما
❇️اولین تجربه ابراهیم ایرج زاد در حوزه سریال‌سازی است. سریال ایده جدید روایی و بصری خاصی در قسمت اول
راستی توی این سریال خانم مهتاب کرامتی بازی می‌کنه و نقش مهمی داره ایشون نماینده یونیسف در ایران هم هست ظاهراً خانم کرامتی برای بچه‌های میناب کاری کردین؟یا یادتون رفت؟
ظاهراً بچه‌های میناب مهم نیستند
❇️این فیلم را زمان اکران نتوانستم ببینم. اخیرا اکران آنلاین شده است و فکر نمی‌کردم فیلم قابل اعتنایی باشد اما بود. یک درام روانکاوانه درباره ترس‌های درونی ما. هرچند ایده فیلم به شکل کلی جدید نیست و بارها در فیلم‌ها و سریال‌ها تکرار شده است. با این حال فیلم لاک‌پشت فیلمنامه نسبتا منسجمی دارد و ساختمان درامش را با دقت بالا برده است.خصوصا در سینمای ایران که بارها اینگونه ایده‌ها منجر به شکست شده است. البته فیلمنامه بی‌نقص هم نیست. فیلم کارگردانی فکرشده‌ای دارد و از بازیگران مشهورش بازی خوبی هم گرفته است هرچند به نظر می‌رسد کارگردان با انتخاب فرهاد اصلانی با توجه به چاقی و فیزیک او در مقایسه با همسر جوانش در فیلم ریسک کرده است و در برخی صحنه‌ها به فیلم لطمه وارد کرده است اما به طور کلی بازیگران نمره قبولی می‌گیرند.خصوصا بازی حساب شده صابر ابر در همان صحنه کوتاه شبانه. واقعیتش این است که همه ما در طول زندگی با اتفاقاتی مواجه می‌شویم که اگر ساده از کنارش بگذریم به ترس‌های درونی تبدیل می‌شود که ممکن است در بزنگاه‌های حساس زندگی گریبان‌مان را بگیرد. ترس از دست دادن پول،آدمهای اطرافمان،موقعیت اجتماعی یا هرچیز دیگر. اگر نقایص کوچک فیلم را کنار بگذاریم از این فیلم می‌توان به عنوان یک نمونه قابل قبول در حوزه سینما و روان استفاده کرد. برای درک و لذت بیشتر از سینما با ما همراه باشید: @cheenamaa
❇️این فیلم را در اکران ندیده بودم. به نظر می‌رسید کمدی خوبی باشد اما متأسفانه نبود. مشکل فیلم‌هایی مثل جهیزیه این است که در نگاه اول همه چیز دارد.بازیگر چهره دارد.قصه نسبتا قابل قبولی دارد.اما متاسفانه نمی‌خنداند. آنچه که در نگاه اول برایم قابل قبول نبود این است که مهران احمدی ۵۲ ساله و الیکا عبدالرزاقی ۴۶ ساله دارند نقش یک زوج را بازی می‌کنند که ده سال از آشنایی‌شان گذشته و به سختی شرایط ازدواج‌شان فراهم شده است. این هم از مصائب سینمای ایران است.بازیگران کمدی پا به سن گذاشته اند و اصلا به نقش نمی‌خورند.ظاهرا قحطی بازیگر آمده و ما خبر نداریم.بیژن بنفشه‌خواه هم مثل همیشه نقش مکمل تکراری با همان اکت‌های همیشگی دارد و اصلا دیگر خنده‌دار نیست.فیلم مثل بقیه فیلمهای کمدی شوخی‌های جنسی دارد و هرکاری می‌کند بخنداند نمی‌تواند. از همه بدتر اینکه در پایان فیلمساز می‌خواهد یک پیام اخلاقی هم به فیلم بچسباند. بگذریم جهیزیه حتی برای سرگرمی هم گزینه خوبی نیست‌ کاش سینمای ایران خصوصا کسانی که می‌خواهند فیلم کمدی بسازند بیشتر به مخاطب احترام بگذارند. @cheenamaa
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️چرا باید چنین صحنه‌ای داخل فیلم کمدی باشد؟ طرف مخفیانه رفته خونه خاله‌اش.به اقتضای درام و قصه!! از طرفی خاله‌اش که اتفاقا تنها هم هست با این آقا رابطه دارد. حرف زدن از دوش حمام و نمایش تخت‌خواب و مردی که در حال برهنه شدن است و ادامه ماجرا که می‌بینید.آخر صحنه هم با جمله ما صیغه خوندیم و محرمیم مجوز این صحنه گرفته شده است.یه کلاه گشاد سر شورای پروانه نمایش! اگر کسی با بچه‌اش به هوای یک کمدی خانوادگی رفته باشه سینما این صحنه رو چجوری برای بچه‌اش باید توضیح بده یا توجیه کنه؟ قبلا می‌گفتند توی سینما و سریال‌سازی براندازی شده ما باور نمی‌کردیم.😂 @cheenamaa
چی نما
❇️چرا باید چنین صحنه‌ای داخل فیلم کمدی باشد؟ طرف مخفیانه رفته خونه خاله‌اش.به اقتضای درام و قصه!! از
کاش می‌توانستیم اعتراض کنیم. اعتراض همیشه متوجه گرانی و ....نیست. فرهنگ از همه‌چیز مهم‌تر است. مثل هوایی است که تنفس می‌کنیم.
یک فنجان سینما 🎥 دورهمی تعاملی نقد و برسی فیلم و سریال با یکی از بهترین کارشناس ها و تحلیلگر های سینما 😎 فیلم مورد نظر برای نقد : ارزش های عاطفی ساخت یواکیم تری یر کارشناس سینما :مصطفی یوسف زاده زمان : یکشنبه۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ الی۲۰ مکان :مشهد، احمدآباد، رضا۳۱ ، پلاک ۱۴/۱ ثبت نام و حضور در برنامه رایگان با سفارشات شما از منو درخدمتتون هستیم😍 آیدی جهت ثبت نام : @jimlandcafe *کافه کتاب جیم* @jimland
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصغر فرهادی: انسان‌های بی‌گناه ‌و کودکان در این جنگ کشته شدند/همدلی با کشته‌شدگان دی ماه به معنای بی‌تفاوتی نسبت به قربانیان جنگ نیست 🔹اصغر فرهادی در نشست خبری فیلم «داستان‌های موازی» در جشنواره کن گفت: «در ماه‌های گذشته دو اتفاق دردناک در کشور من رخ داد. من تا هفته گذشته در تهران بودم و هنوز اثر این اتفاقات با من همراه است. این رخدادها شامل کشته شدن انسان‌های بی‌گناه، از جمله کودکان و غیرنظامیان در جریان جنگ، و پیش از آن نیز کشته شدن معترضان و افراد بی‌گناه در دی‌ماه بود؛ و هر دو برای من بسیار دردناک و فراموش‌نشدنی هستند. 🔹 همدلی با کشته‌شدگان در خیابان‌ها به معنای بی‌تفاوتی نسبت به قربانیان جنگ نیست. کشته شدن هر انسان یک جنایت است و کشتن هیچ انسانی برای من قابل قبول نیست.»از سینما دیلی آقای فرهادی کاش از آمریکا و اسرائیل به عنوان متجاوز یاد می‌کردی! کاش یاد و نام بچه‌های مظلوم میناب را هم می‌آوردی! کاش کاش کاش..... @cheenamaa
🎞فیلم بچه مردم اکران آنلاین شده است. اگه دنبال یه فیلم می‌گردی که حالتون رو خوب بکنه این فیلم رو ببینید. فیلم جزو فیلم‌های خوب جشنواره فجر بود که جوایز زیادی رو هم گرفت. 📽فیلم در سکوی فیلم‌نت اکران آنلاین شده است.با خرید بلیت میتونید تماشا کنید. @cheenamaa
چی نما
واکنش‌ها به فیلم فرهادی بسیار منفی بوده: پی‌یریگ لیروی: فرهادی، که به خاطر برچسب کنشگری‌اش محدود شده، ناگزیر باید فیلمی با موضوع خاص بسازد و در همین جاست که گم می‌شود، جایی که ما را هم گم می‌کند و به سمت نمایش‌‌گری سنگین می‌لغزد. دمین پیتزاک: بازسازی فیلم کیشلوفسکی به یک اثر شلخته و گاه پارودیک‌ تبدیل شده. فرهادی از همان اول مناسب پروژه نبود. موقع دیدن فیلم تصور می‌کنی این عذاب تمام نخواهد شد. دنی یاربک: داستان‌های موازی اولین فیلم ناامیدکننده جشنواره کن ۲۰۲۶ است. فرهادی به وضوح از موادی که در بهترین حالت فقط ارزش یک فیلم کوتاه را دارد، استفاده کرده و آن را به مدت زمان خسته‌کننده ۱۳۹ دقیقه‌ای کشیده است. طنز در ابتدا قوی است اما به سرعت کمرنگ می‌شود. ورایتی: "این یک آشفتگی سرگردان و بی‌قواره است. فرهادی مخاطب را هدایت نمی‌کند، بلکه او را با ابهام روایتش ناامید می‌کند. فیلم با وجود اینکه چندان پیچیده نیست، توانسته گیج‌کننده باشد. شاید به این دلیل که داستان‌های موازی‌اش به نظر می‌رسد در رقابت هستند تا ببینند کدام یک بیشتر ناامیدکننده است." الکساندر یانوویاک‌: بهترین حالت، یک پارودی ناخواسته از تریلرهای هیچکاکی و در بدترین حالت، یک سوپ اپرا به شکل عروسک‌های روسی تکه‌تکه است. هیچ چیز درست پیش نمی‌رود، حتی انتخاب بازیگران هم بد است. ناچو‌ گنرالو: داستان‌های موازی، یک اثر ناامیدکننده و بی‌روح از فرهادی در قالب یک افسانه اخلاقی است که به پارودی هیچکاکی تبدیل می‌شود و توطئه‌ای جزئی دارد که چندان مهم نیست. جاناتان پیچت: با وجود یک شروع امیدوارکننده، فیلم فرهادی در هرج و مرجی که سعی در ایجاد آن دارد، به زمین می‌خورد. همان‌طور که ایزابل هوپر در فیلم می‌گوید: «این داستان‌ها دیگر با زمانه ما سازگار نیستند.» نظر نسبتا مثبت پاسکال گاویلت: من فرهادی را در این نوع تمرین‌های کمی انتزاعی، که به چشم‌چرانی و مرعوب کردن می‌پردازد و بازی‌های جعلی را شامل می‌شود، بیشتر از فیلم‌های پرسروصدا از لحاظ موضوعی مانند "جدایی" یا "فروشنده" ترجیح می‌دهم. اویکو سوفوئولو، منتقد ترکی-فرانسوی که در فیلم‌کامنت می‌نویسد: اگر جای فرهادی بودم، بعد از این فیلم تا ده سال خودم را نشان نمی‌دادم. @cheenamaa