doa-alahoma-edfa-sedghi.mp3
10.43M
روز «بیست و دو دعای امام رضا علیه السلام برای امام زمان علیه السلام» ✅
به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باذن الله
و باذن رسول الله (ص)
و باذن مولانا امیرالمومنین (ع)
و باذن فاطمه الزهرا (س)
و باذن الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنه
دعای«اللهم ادفع عن ولیک»
مهدی صادقی
@chele_hozor
حرز حضرت امام رضا عليه السلام يا رقعة الجيب
ياسرِ خادم گويد: هنگامى كه حضرت امام رضا عليه السلام وارد قصر حميد بن قحطبه شدند، لباس خود را بيرون آوردند و به حميد دادند، حميد آن را گرفت و به كنيزى داد تا بشويد، چيزى نگذشت كه كنيز بازگشت در حالى كه رقعه اى در دست داشت، رقعه را به حميد داد و گفت: آن را در جيب حضرت امام رضا عليه السلام يافتم.
حميد به حضرت امام رضا عليه السلام عرض كرد: فداى شما بشوم؛ كنيز، رقعه اى را در جيب پيراهن شما يافته است، ممكن است بفرمائيد چيست؟
حضرت فرمود:
اى حميد؛ اين عوذه و حرزى است كه هيچگاه از خود جدا نمى كنيم.
عرض كرد: ممكن است مرا از آن آگاه كنى و بر من منّت گذارى؟
امام عليه السلام فرمود:
اين حرزى است كه هر كس در جيب خود نگهدارى كند، بلا از او دور مى گردد و او را از شرّ شيطانِ رانده شده حفظ مى كند.
سپس آن را بر حميد املاء نمود و او نوشت، و آن حرز چنين است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
بِسْمِ اللَّهِ «إِنّي أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيّاً»(2) أَوْ غَيْرَ تَقِيٍّ. أَخَذْتُ بِاللَّهِ السَّميعِ الْبَصيرِ عَلى سَمْعِكَ وَبَصَرِكَ، لا سُلْطانَ لَكَ عَلَيَّ، وَلا عَلى سَمْعي، وَلا عَلى بَصَري، وَلا عَلى شَعْري، وَلا عَلى بَشَري، وَلا عَلى لَحْمي، وَلا عَلى دَمي، وَلا عَلى مُخّي، وَلا عَلى عَصَبي، وَلا عَلى عِظامي، وَلا عَلى مالي، وَلا عَلى ما رَزَقَني رَبّي.
سَتَرْتُ بَيْني وَبَيْنَكَ بِسِتْرِ النُّبُوَّةِ، اَلَّذِي اسْتَتَرَ أَنْبِيآءُ اللَّهِ بِهِ مِنْ سَطَواتِ الْجَبابِرَةِ وَالْفَراعِنَةِ. جَبْرَئيلُ عَنْ يَميني، وَميكآئيلُ عَنْ يَساري، وَإِسْرافيلُ عَنْ وَرآئي، وَمُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَالِهِ أَمامي، وَاللَّهُ مُطَّلِعٌ عَلَيَّ يَمْنَعُكَ مِنّي، وَيَمْنَعُ الشَّيْطانَ مِنّي.
أَللَّهُمَّ لايَغْلِبُ جَهْلُهُ أَناتَكَ أَنْ يَسْتَفِزَّني وَيَسْتَخِفَّني.
أَللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ. أَللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ. أَللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ، وَصَلَّى اللَّهُ عَلى أَشْرَفِ الْخَلْقِ كآفَّةً مُحَمَّدٍ وَالِهِ الطَّاهِرينَ، صَلَوات اللَّهُ عَلَيْهِمْ أَجْمَعينَ.(3)
سيّد بن طاووس رحمه الله فرموده است: براى اين حرز قصّه اى نيكو و حكايتى عجيب است كه آن را اباصلت هروى روايت كرده است.
اباصلت گويد: روزى مولاى من علىّ بن موسى الرضا عليه السلام در منزل خود نشسته بودند كه فرستاده مأمون وارد شد و گفت: مأمون شما را خواسته است.
حضرت امام رضا عليه السلام برخاست و به من فرمود:
او در چنين وقتى معمولاً نمى طلبد، حتماً نقشه اى و مكر و حيله اى در سر پرورانده است، ولى به خدا قسم نمى تواند بر ضرر من كارى انجام دهد؛ به خاطر دعايى كه از جدّم رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم به من رسيده است.
اباصلت گويد: با حضرت امام رضا عليه السلام از منزل بيرون آمديم تا بر آن ملعون وارد شديم. حضرت امام رضا عليه السلام چون چشم مباركش به مأمون افتاد، آن حرز را از ابتدا تا به آخر خواند و چون در پيش روى مأمون ايستاد، او نگاهى به حضرت كرد و گفت: اى اباالحسن؛ ما دستور داديم كه صد هزار درهم به شما دهند، خواسته هاى خويشاوندان و بستگان خود را بنويس و يادداشت كن.
هنگامى كه حضرت امام رضا عليه السلام از او روى گردانيد، مأمون به آن حضرت از پشت سر نگاه مى كرد و مى گفت: من اراده اى كردم و خداوند اراده ديگرى فرمود و آنچه خدا اراده فرمود بهتر است.(4)
✍2) سوره مريم، آيه 18.
3) مهج الدعوات: 49، عيون اخبار الرضا عليه السلام: 136/2، البلد الأمين: 640، بحار الأنوار: 192/94 و 343، المجموع الرائق: 361/1.
4) مهج الدعوات: 49، عيون اخبار الرضا عليه السلام: 136/2، البلد الأمين: 640، بحار الأنوار: 343/94.
@chele_hozor
رویگردانی از قرآن، منشأ فتنه سقیفه
(جلسه بیست و یک)
✨«وَ كِتابُ اللّهِ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ»؛
«و حال آن كه كتاب خدا بين پشت های شما بود».
✳️بَيْنَ اَظْهُرِكُمْ اصطلاحی است كه در نبردها به كار می برده اند يعنی آن چيزی كه برای گروهی قداست دارد اطرافش را می گيرند و از آن بخوبی محافظت می كنند تا آسيب نبيند.
✳️اشاره به اين كه قرآن پشتيبان شما بود يا اين كه شما او را در ميان داشتيد و از آن محافظت می كرديد. حضرت می فرمايد: شما قبلاً از قرآن محافظت می كرديد و از قرآن دستورالعمل می گرفتيد پس چه شد كه قرآن را رها كرديد؟
✳️منظور حضرت اين است كه قرآن در مورد امامت و رهبری شرايط كلّی را بيان كرده است.
✨«اَفَمَنْ يَهْدی إلَی الْحَقِّ أَنْ يُتَّبِعْ اَمَّنْ لايَهْدی إلاّ أَنْ يُهْدی
يونس: 35.
♦️«آيا آن كسی كه هادی مردم به سوی حق است سزاوارتر است كه پيروی شود يا كسی كه خودش هدايت نمی شود مگر اينكه كسی ديگر او را هدايت كند»؟
⬅️تاريخ شهادت می دهد خودشان هم اقرار دارند كه يكی از سردمداران سقيفه بيش از هفتاد بار در پاسخ به مراجعات گفت:
🍃نمی دانم، و می رفت از اميرالمؤمنين علیه السلام سؤال می كرد. حتی نوشته اند مكرّر می گفت: لَولا عَلی لَهَلَكَ...
⬅️ يعنی اگر علی نبود من هلاك شده بودم، كه علمای عامه هم اين مطلب را ثبت و نقل كرده اند.
✨«اُمُورُهُ ظاهِرَةٌ وَ أْحكامُهُ زاهِرَةٌ و اَعْلامُهُ باهِرَةٌ وَ زَواجِرَهُ لائِحَةٌ و أوامِرَهُ واضِحَةٌ »؛
♦️«در حالی كه معارف قرآن كريم روشن و احكام آن درخشنده، و عَلَم های آن بلند و غالب، و نواهی آن تبيين شده و اوامر آن واضح است».
✳️يعنی معارف و تعاليم قرآن و راهنمايی هايش آشكار و واضح بود.
✳️در قديم مرسوم بوده است كه در بيابان ها و بين راه ها چيزی بعنوان علامت و نشانه می گذاشتند تا مردم راه را گم نكنند و به اين نشانه ها عَلَمْ می گفتند.
حضرت می فرمايد:
✳️ تعالیم قرآن برتر و غالب از همۀ امور است. کافی است آدمی به قرآن مراجعه کند تا بفهمد مصداق آن شرایط امامت و رهبری کیست؟
پس چه شد که آن روز غدیرخم آمدید به علی علیه السلام تبریک گفتید امّا پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم همۀ آن عهدها را فراموش كرديد و به قرآن هم مراجعه نكرديد.
✳️اشاره به اينكه با مراجعه به قرآن می توانيد مسئلۀ رهبری را به روشنی و وضوح از نظر خصوصيات و شرايط دريابيد و مصداق آن را تشخيص دهيد، خصوصاً با توجه به آن همه آيات كه در شأن و مقام علی علیه السلام نازل شده است.
✨«قَدْ خَلَّفْتُمُوه وَراءَ ظُهُورِكُمْ »؛
♦️«و قرآن را پشت سر انداختيد».
✳️يعنی به جای اينكه قرآن را پيشاپيش و راهبر خود قرار دهيد قرآن را به پشت سر نهاديد. يعنی در مسائل رهبری و امامت كه از اهمّ مسائل بود به قرآن توجّه نكرديد و آن را پشت سر انداختيد.
✨«أَرَغْبَةً عَنْهُ تُريدُونَ أمْ بِغَيْرِهِ تَحْكُمُون؟»؛
♦️ «آيا از قرآن روگردان شديد يا غير قرآن را ملاك حكم خود قرار داده ايد؟»
✳️در برخی نسخه ها هم تَدَبَّرُون آمده يعنی روگرداندن شديد از اسلام. این ها با شعار حفظ اسلام از فتنه، حقايق قرآن را زير پا گذاشتند. اين است كه مؤمن بايد هميشه زيرك و هشيار باشد و به شعارها دقت كند.
✨«بِئْسَ لِلظّالِمينَ بَدَلاً »
كهف:50
♦️ «چه بد است برای ستمكاران آنچه را كه به جای قرآن اختيار كردند».
✳️حضرت اشاره دارد به پيامدهای سوء جريان سقيفه، يعنی اولاً اين ظلم بود و ثانياً پيامد و عاقبت خطرناكی در دنيا و آخرت دارد. امّا آنچه زيباست اينكه هر يك از عبارات اين خطبه با مضمون آيه ای از قرآن كريم است يا مفهوم آيه را به كار گرفته است.
⬅️ حضرت در ادامه باز هم آيه ای از قرآن را قرائت می كند: «وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرِ الإسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرين.
آل عمران: 85
🍃«كسی كه غير از اسلام دينی را انتخاب كند هيچ وقت آن دين از او پذيرفته نمی شود و در آخرت هم از زيانكاران است».
⬅️استدلال حضرت علیه السلام چنين است كه شما از احكام قرآن تخلّف كرديد و شرايطی كه در قرآن برای رهبری امامت الهی مطرح شده ناديده گرفتيد و احكام ظاهرۀ قرآن را كنار گذاشتيد پس شما قرآن را کنار گذاشتید؛
✳️وقتی هم كه قرآن كنار رفت ديگر اسلامی هم باقی نمی ماند. پس اگر علی علیه السلام را كنار گذاشتيد در واقع اسلام را كنار گذاشته ايد؛ چون اسلام يعنی عمل به آن معيارها و شرايطی كه در قرآن آمده و اگر كسی به حرف قرآن گوش نداد و آن را رها كرد اسلام را هم رها كرده است.
@chele_hozor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مسئول رسانه ای حزب الله در حال صدور بیانیه برای حملات پرتعداد و شبانه روزی به اسرائیل😂
حزبالله از صبح تا الان ۳۰ بیانیه جنگی علیه اسرائیل صادر کرده
@chele_hozor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا کافه هانیه ست؛ یه کافه دخترونه که شبیهش هیچ جای دنیا وجود نداره
اینجا اون چیزی رو که مدتهاست دنبالش میگردی پیدا میکنی؛ حال خوب
@chele_hozor
▫️امام عسکری علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه وآله نقل می فرمایند:
وَ أَمَّا نَفَثَاتُهُ: فَأَنْ يَرَى أَحَدُكُمْ أَنَّ شَيْئاً بَعْدَ الْقُرْآنِ أَشْفَى لَهُ مِنْ ذِكْرِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَيْنَا، فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ ذِكْرَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ شِفَاءً لِلصُّدُورِ، وَ جَعَلَ الصَّلَوَاتِ عَلَيْنَا مَاحِيَةً لِلْأَوْزَارِ وَ الذُّنُوبِ، وَ....
💬 جادوی شیطان این است که یکی از شما چنین گمان کند که بعد از قرآن چیزی شفابخش تر از یاد ما و صلوات بر ما اهلبیت وجود دارد!
و یقینا خداوند یاد ما اهلبیت را شفای سینه ها قرار داده و صلوات بر ما را محو کننده گناهان و پاک کننده عیبها و مضاعف کننده ثوابها قرار داده.
📚تفسیر امام عسکری علیه السلام، ص۵۸۵.
#سبک_زندگی_مهدوی
@chele_hozor
♨️ خبر فوری‼️
🔻پاسداری که یکبار در سوریه و یکبار در لبنان شهید شده بود
🔻بعدش جاسوسی کرده بود برای اسراییل
🔻بعدش دستگیر شده بود
🔻بعدش شکنجه شده بود
🔻بعدش سکته قلبی کرده و دار فانی را وداع گفته بود
🔻بعدش در سلول انفرادی زندان، به صورت فوق محرمانه _به شکلی که فقط اینترنشنال ازش خبر داشت _ حبس شده بود...
امروز صبح در مراسم تشییع #شهید_نیلفروشان رؤیت شد!😎😂
⭕️ سؤال اینجاست:
چرا برخی از هموطنان ما، عقلشونو میدن دست نوکران بیعقل صهیونیزم⁉️
✍🏻 بنده خدا
#ساده_لوح_نباشیم
@chele_hozor
doa-alahoma-edfa-sedghi.mp3
10.43M
روز «بیست و سوم دعای امام رضا علیه السلام برای امام زمان علیه السلام» ✅
به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باذن الله
و باذن رسول الله (ص)
و باذن مولانا امیرالمومنین (ع)
و باذن فاطمه الزهرا (س)
و باذن الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنه
دعای«اللهم ادفع عن ولیک»
مهدی صادقی
@chele_hozor
✨شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) جلسه (بیست و دو)✨
✳️سقیفه، آتشی که نور حق را خاموش کرد
حضرت زهرا علیهاالسلام در ادامه می فرمايند:
✨«ثُمَّ لَمْ تَلْبَثُوا إِلا أَنْ تَسْكُنَ نفرتها»؛
♦️«و شما صبر نكرديد مگر به اندازه ای كه اين مركب خلافت ساكت و آرام شود».
✳️ نَفُور به معنی دور شدن چهارپا و كنايه از چموشی است.
✳️ انسان وقتی بخواهد سوار مَركب شود، ابتدا مركب كمی رَم می كند و از انسان دور می شود و انسان هم صبر می كند تا مركب رام شود و بعد از او سواری بگيرد.
✳️حضرت زهرا علیهاالسلام فتنۀ زمان خلافت را به شتر تشبيه كردند يعنی شما با عجله و بدون اطلاع اهل بيت و گروه کثیری از مهاجرین و انصال در سقيفه تشكيل جلسه داديد و خليفه تراشی كرديد.
✳️شايد هم منظور حضرت اين است كه اين خلافت هم مثل مركبی كه ابتدا رام كسی نمی شود و چموشی دارد، يك چموشی ای داشت و آن همان مخالفت هايی بود كه در سقيفه روی داد.
✳️يعنی اين مركب به شما تن نمی داد امّا صبر نكرديد و بدون معطلی و با عجله و با اينكه برخی از مهاجرين و انصار و اهل بیت مخالف بودند شما بر سوار شدن به اين مركب مصمم شديد.
✨«وَ يَسْلَسَ قِيادُها»؛
♦️ «و به مقداری كه شتر آرام گيرد و افسار آن در اختيار شما قرار گيرد».
✳️سَلْسْ به معنی آرامی و روانی، و قِيادْ به معنی افسار است.
⬅️ اشاره به اينكه به مخالفت ها هم وقعی نگذاشتید و به دروغ ادعای اجماع كرديد.
✨«ثُمَّ أَخَذْتُمْ تُورُونَ وَقْدَتَه »
♦️و آتش زنه را آورديد و شروع كرديد به شعله ور كردن آتش.
✳️ يعنی از همان اوّل سعی كرديد آتش گُر بگيرد، و پس از آن كه خلافت را در دست گرفتيد، آتش گيرانۀ آن را روشن كرديد. حضرت اشاره می كند كه اوّل آتش خلافت را روشن كرديد و حالا داريد آن را باد می دهيد و شعله ور می سازيد.
✨«وَ تُهَيِّجُونَ جَمْرَتَها»؛
♦️«و آن آتش را به جاهای ديگر هم سرايت داديد».
✳️جَمْر يعنی آتش با هيزم سرخ شده. يعنی سريع خليفه تعيين كرديد، و پس از به قدرت رسيدن به سراغ حكمرانی نرفتيد بلكه آتش ظلم اوّليه را گسترش داديد و فدك را غصب كرديد و بعد به خانۀ اهل بيت پيامبر ريختيد.
✨«وَ تَسْتَجيبُون لِهتافِ الشَّيْطانِ الْغَوِی»؛
♦️ «و به آن ندای گمراه كننده شيطان پاسخ مثبت داديد».
✳️يعنی حركت شما در سقيفه شيطانی بود و هوای نفس بود و شما قدرت طلب و رياست طلب بوديد و دنباله روی شيطان كرديد، يعنی كار شما اصلاً بر مدار حق طلبی نبود.
❇️اگر فرض كنيم مخاطب حضرت زهرا علیهاالسلام سردمداران سقيفه باشند يعنی آن ها از شيطان تبعيت كردند و اگر منظور حضرت كسانی باشند كه تسليم خدعه ها و توطئه های از پيش طراحی شدۀ سردمداران سقيفه شدند و بيعت كردند پس حضرت زهرا علیهاالسلام سردمداران را به شيطان تشبيه كرده و بيعت كنندگان با آن ها را به كسانی كه بخاطر هوای نفس از آن ها اطاعت كردند.
❇️ شيطانی بودن اين كارها هم روشن است، چون با كنار گذاشتن احكام و شرايط قرآن صورت گرفته است و چه عمل شيطانی از اين بالاتر كه احكام اسلام و قرآن كنار گذاشته شود.
✨«وَ إِطْفاءِ أَنْوارِ الدِّينِ الْجَلی»؛
♦️ «و شما انوار دين خدا را كه روشن بود خاموش كرديد».
✳️همين عبارت، معنايی را كه در عبارت قبل مطرح كرديم تأييد می كند كه كار شيطانی شما خاموش كردن نور دين خدا بود.
❇️ يعنی شما معيارهای قرآن و آنچه فرموده بود همه را كنار گذاشتيد و قرآن و سنّت هر دو را رها كرديد.
✳️«يُريدُونَ اَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللّه
(توبه/۳۲)
🍃می خواهند كه نور خدا را خاموش سازند.
✨«وَ إهْمادِ سُنَنِ النَّبِی الصَّفِی»؛
♦️«و سنن پيامبر برگزيدۀ خدا را خاموش كرديد».
✳️اِهْمادْ به معنی خاموش كردن است،
⬅️ يعنی مسير اسلام را تغيير داديد و با غصب خلافت شروع به از بين بردن انوار دين و آثار پيامبر كرديد، و چهرۀ اسلام را كريه و زشت كرديد و الگوی زشتی برای آيندگان ساختيد و احكام پيامبر اسلام را كه روشنی بخش در تاريخ بود از بين برديد و بشريت را از آن محروم كرديد. خلافت در اسلام بر معيار علم و تقوی استوار بود.
⬅️ يعنی آگاهی به احكام و موازين الهی و توأم با آن تقوای عملی، و مصداق اعلای اين صفات معصومين عليهم السّلام هستند كه عصمت مطلق دارند.
⬅️ امّا شما اين معيارهای نورانی كه محورش علم به احكام الهی و تقوا بود را كنار گذاشتيد و معيارهای شيطانی مطرح كرديد، معيارهای ساختگی و لذا در سقيفه تنها معياری كه مطرح نبود علم و تقوی بود.
@chele_hozor
33.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خطبه فدکیه همراه ترجمه و متن عربی
@chele_hozor
🔰راه های کمک به جبهه مقاومت🚩:
۱-راههای کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان:
شماره کارت: 6037998200000007
شماره شبا: Ir320210000001000160000526
کد دستوری: #14*
۲- برای اهدای طلا و جواهر عدد ٢ را به سرشماره 3000222 ارسال کنید.
۳- برای قبول سرپرستی مالی خانوادههای آواره لبنانی عدد ۳ را به سرشماره 3000222 ارسال کنید.
#ایران_همدل🇮🇷🇱🇧
@chele_hozor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون تعارف با فرزندان شهید نیلفروشان
@chele_hozor
▫️علی بن شعیب میگوید:
خدمت امام رضا علیه السلام رسیدم.
حضرت به من فرمود:
بهترين زندگى را چه كسى دارد؟
عرض كردم:
سرورم! شما بهتر مىدانيد.
حضرت فرمود:
مَنْ حَسَّنَ مَعَاشَ غَيْرِهِ فِي مَعَاشِه
كسى كه زندگى ديگرى را در سایه زندگىاش، خوش و خرّم سازد.
(سپس فرمود:)
بدترين زندگى را چه كسى دارد؟
عرض كردم: شما بهتر مىدانيد.
فرمود:
كسى كه ديگرى در سایه زندگى او زندگی نکند (و لذتی نبرد)
📚تحف العقول، ص442.
#سبک_زندگی_مهدوی
@chele_hozor
doa-alahoma-edfa-sedghi.mp3
10.43M
روز «بیست و چهارم دعای امام رضا علیه السلام برای امام زمان علیه السلام» ✅
به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باذن الله
و باذن رسول الله (ص)
و باذن مولانا امیرالمومنین (ع)
و باذن فاطمه الزهرا (س)
و باذن الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنه
دعای«اللهم ادفع عن ولیک»
مهدی صادقی
@chele_hozor
✨شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) جلسه (بیست و سه)✨
✳️فدک، پشتوانه خلافت اهل بیت
✨«تُسِرُّونَ حَصْواً فِي ارْتِغَاءٍ»؛
♦️«شما به تدريج منفعت خلافت را آشاميديد»،
🔅در برخی نسخه ها تسِرّونَ آمده است به معنی ضد علن يعنی در خفا و بتدريج منافع آن را نوشيديد.
🔅رِغْوِه در ظاهر آن كف يا خامۀ روی ماست و دوغ است، آن كفی كه روی دوغ يا ماست جمع می شود،
⬅️ بعد كسی كه می خواهد ديگری را فريب دهد می گويد من می خواهم فقط اين كف های روی دوغ يا شير را بخورم لبش را روی لب كاسه می گذارد و شروع می كند آرام آرام خوردن و تا ته ظرف را می خورد.
💠 اين عبارت در عرب ضرب المثل است يعنی شما در ظاهر عنوان كرديد که می خواهيد مسئلۀ خلافت عقب نيفتد و به اسلام لطمه نخورد و فتنه نشود و از اين حرف ها، امّا در باطن جنبشی خزنده داشتيد و می خواستيد خلافت را از اهل بیت دور كنيد.
🌐 جريان سقيفه يك توطئۀ عظيم و عميق بود. بعد از خليفه سازی بلافاصله سراغ مسئلۀ فدك رفتند.
💢برای اين كه بدانيد دليل سرعت اين ها در غصب فدك چه بود به روايتی از امام صادق علیه السلام اشاره می شود:
⚜مفضّل نقل می كند كه امام صادق علیه السلام فرمودند:
❇️بعد از اين كه سقيفه پايان يافت و بيعت انجام شد، عمر بن خطاب به ابوبكر بن ابی قحافه گفت:
✳️خمس و فی ء و فدك را از اهل بیت بگير تا دستشان از امور اقتصادی و مالی كوتاه و خالی شود.
✳️ وقتی كه دست اهل بیت خالی و دست تو پر شد مردم به سراغ تو می آيند.
✳️ اين همان سياست شيطانی است يعنی می نشستند نقشه می كشيدند و برنامه ريزی می كردند تا پشتوانۀ مالی اهل بیت را از آن ها بگيرند.
✳️پس معلوم می شود پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم وقتی فدك را به حضرت زهرا علیهاالسلام بخشيد می دانست كه اين فدك برای اهل بیت اهميت دارد و آن ها را تأمين می كند و اين یك پيش بينی سياسی نسبت به خلافت در آينده بود كه توسط پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم صورت گرفت و الا حضرت زهرا علیهاالسلام كه برای يك قطعه زمين نمی آيد گريه كند.
💠 حضرت زهرا علیهاالسلام و اهل بیت كه هر چه داشتند در راه خدا ايثار كردند امّا مسئلۀ فدك شخصی نبوده بلكه جنبۀ پشتوانه برای خلافت اهل بیت داشته است كه حضرت علیهاالسلام تا اين حد برای آن پافشاری می كند.
🌐بنابراين نقشۀ آنان كوتاه كردن دست اهل بیت در طول تاريخ از خلافت بود چرا كه پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم اسامی ائمۀ اطهار را به ترتيب بيان كرده بود كه حتی در كتب اهل سنّت و عامّه هم اين روايات وجود دارد و اين ها می خواستند اين مسير تحقق پيدا نكند.
❇️يعنی مسئلۀ آن ها تنها علی علیه السلام نبود بلكه كنار گذاشتن همۀ اهل بیت بود.
💠بنابراين جريان سقيفه يك ظاهر و يك باطنی داشت.
♻️ ظاهرش اين بود كه نبايد مسلمين بدون خليفه باشند و بايد اسلام حفظ شود، امّا،
♻️باطن آن حركت خزنده ای بود برای اين كه حكومت به حضرت علی علیه السلام و اهل بیت نرسد.
@chele_hozor
گاهی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام برای اثبات حقّانیت خود در جمع مهاجر و انصار بپا میخاست و از مردم با استدلال اعتراف میگرفت و میفرمود:
آیا همه درب ها به طرف مسجد جز درب خانه من بسته نشد؟
پاسخ میدادند: آری
حضرت علی علیه السلام میفرمود:
«آیا در میان شما کسی نزدیکتر از من به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم وجود دارد؟»
میگفتند: نه.
و احادیث رسول خدا را که درباره فضائل او بود یک یک میخواند و مردم اعتراف میکردند و آنگاه سرزنش میکرد که چرا حق مرا غصب کردید؟
✍️ ینابیع الموده ص 87 - و - الصواعق المحرقه ص 93.
@chele_hozor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبع توفیقات
استاد شجاعی
@chele_hozor
50.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه حال دلتون خوبه، دعای جوشن صغیر رو با حال خوب و صدای حزین و زیبای شهید علی طریق القدس ، حاج حسین غریب بشنوید و بخونید و برای پیروزی رزمندگان مقاومت با نفس حقتون دعا کنید
@chele_hozor