eitaa logo
چــِـcheـــ🖋
93 دنبال‌کننده
138 عکس
5 ویدیو
2 فایل
اگر زندگی‌برای خدا باشد عاشقانه میشود و الا راکدانه عاشق باش @cherike_del 💗💔💗
مشاهده در ایتا
دانلود
مبادا.... @cherike_del
قضاوت دیگران یکی از راحت ترین کارهایی است که آدمهای انجام میدهند اما چه آدمهایی ؟ آدم های از جنس جهل و سبک مغزی آدمهایی که از خود فارغ شده و به دیگران میپردازند. آدمهایی که خودشان را علیه السلام می دادند و حال دنبال دیگران و و قضاوت آنها راه افتاده چه ظن هایی که بوی تعفن گناهش آدم را خفه میکنند ولی آنها با آن به تحلیل شخصیت دیگری میپردازند و با قضاوتهایشان یک مسیر هموار را دچار تلاطم میکنند از خود که نمی ترسید از خداوند بترسید و دست بکشید از مرض قضاوت. @cherike_del
دل گیـــر نبــــاش...💔
+ . . . این یک توصیۀ اخلاقی نیست که باید دلبستگی‌ها را در دنیا کم کرد ، بلکه خبر از یک وضع خطرناک می‌دهد؛ هر دلبستگی ما را زیر شدیدترین غم‌ها له می‌کند. [ ]
از کجا بفهمیم برای خدا کار انجام میدهیم یا دیگران یا نفس یا... @cherike_del
💠 پیامبر اکرم ص دستور به برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی برای حمزه سیدالشهدا ع دادند. هیچ جای تاریخ دیده نشده سالهای بعد ، سالگرد این مراسم با همان توصیف و توصیه ها برپا شده باشد. حال آنکه فاطمه زهرا س هر هفته به مزار حمزه می رفتند و از تربت او تسبیح درست کرده بودند. تعظیم شعائر اهل بیت ع با مدل های انگلیسی اش تفاوت های بسیاری دارد. @Aminikhaah
🔶استاد علی صفایی حائری: از كسانى نباش كه و را از نگاه و چهره و حالت‌هايت به هر كس منتقل كنى. سختى‌ها، تو هستند. آنها را به دل‌هاى همسر و خانواده‌ات سرازير نكن. اگر ناتوان هستى،با توان‌گرى سفره‌ى دلت را باز كن، تا كارى صورت بگيرد، نه فقط‌ درد دلى بر خاطرى آتش بيندازد. اين خوب است كه تو محرم دارايى‌ها و شادى‌هاى تو باشد، ولى لازم نيست كه از گرفتارى‌هاى تو و مشكلاتى كه رزق تو هستند، سنگينى و سختى ببيند. مگر آنكه كارگشا باشد، نه فقط‌ سنگ صبور. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 23 🌿 @einsad @cherike_del
💠 دیشب در انتهای همایش نکوداشت مرحوم آیت الله سید علی قاضی ره در حرم مطهر رضوی ، از والدین شهید مصطفی احمدی روشن تجلیل شد. پدر شهید پشت تریبون آمد و سخنان متفاوتی گفت. گفت مادر مصطفی به علت پا درد ، قصد حضور در جلسه را نداشت ؛ ولی من او را با اصرار آوردم تا در حضور او چیزی به شما بگویم. سپس در حضور مادر شهید گفت می خواستم بگویم اگر مصطفی ، مصطفی شد ، از برکت این زن بود. این زن که هم از سلاله رسول است و هم از نسل عالمان یزد ، در دامن مطهرش مصطفی را پروراند. مصطفی از قبل این مادر مصطفی شد نه از جانب من. پدر شهید ، ابراز علاقه خود به مادر شهید را با این جملات لبریز کرد که حاضرم در حضور این جمع ، دست و چادر مادر مصطفی را ببوسم و بابت تربیت این فرزند از او تشکر کنم. امروز توقع داشتم خبر این سخنان فضای مجازی را پر کند. اما دیدم بی عرضگی رسانه ای ما تمامی ندارد. وقتی عاشقانه های نجیبانه و مومنانه این چنینی را ضریب نمی دهیم ، کار به آنجا می رسد که مجری خام برنامه زنده ، به همسر جوان یک روحانی می گوید به شوهرت ابراز علاقه کن تا مردم ببینند این قشر هم اهل این عاشقانه ها هستند. اما نکته دیگری که توجهم را جلب کرد این بود که خوش به حال مصطفی که پدر و مادرش لیاقتش را داشتند! ✅ @Aminikhaah واقعا کی میخوایممممممممم یاد بگیریم.....
🔹 آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه)🔹 🔸 انسان چگونه می‌تواند صفت رازداری را بدست آورد؟🔸 اگر انسان دانست و نگفت مگر به اندازه خودش و در جای خودش، قرب به خدا پیدا میکند، و یکی از معانی قرب این است که اخلاق الهی در او متجلی میشود، و حال ببینید خلق ما چگونه است؟ ما باید با خودمان مجاهده کنیم تا بتوانیم این صفت رازداری را در خودمان نگه داریم، و این کار اولش طوری است که باید یکی دو تا راز را نگویید تا سعه صدر پیدا نمایید و بعد راحت میتوانید نگویید. فرض کنید که اگر بادکنک را باد کنید دیگر بادش خالی نشود و کوچک نگردد. ابتدا که میخواهد باد شود فشار لازم دارد اما بعد که کش آمد و باد شد جادار میشود و خوب میتوانید داخل آن چیزی را جای دهید. بعضی چیزها هست که جا پیدا میکند مانند کیسههای توری که هر چه وسایل داخل آن میریزند مرتب جا پیدا میکند و جادار میشود نفس انسانی و صدر انسانی هم اینطوری است که اگر چیزی در آن وارد شد و گفتی معنایش این است که فشار رویش نیامده و جا باز نمیکند، ولی اگر با خودت مجاهده با نفس کردی و برای رضای خدا نگفتی، این نگفتن برایت عادی میشود. انسان باید متوجه باشد که اگر میخواهد یک رازی را داخل خودش نگاه دارد یک دوره فشار دارد، یک دوره سختی دارد و اگر انسان آن دوره را گذراند میتواند رازداری کند. @haerishirazi @cherike_del
✅اين‌ها، كارهايى است كه بايد هميشه با آن‌ها باشى: 🔶استاد علی صفایی حائری: اين‌ها، كارهايى است كه بايد هميشه با آن‌ها باشى: -بيدارى شب و جمع‌بندى كارهاى روز و برنامه‌ريزى براى فردا... - احسان و اطعام و گذشت، آن‌هم بدون تكلّف و با حساب - انس با خدا و تضّرع و محاسبه‌ى كارها با عنايت‌هاى خدا و مقايسه‌ى اعمال خود،با نعمت‌هاى او. - انس با قرآن و قرائت بسيار تا زمينه‌ى آشنايى با معنا و روح قرآن فراهم شود. - انس با حديث و كلام معصوم تا به احاطه برسى و به جمع‌بندى احاديث موفق شوى. - فقه به معناى وسيع تفقّه در دين، نه آشنايى با احكام،به تنهايى. - آشنايى با گذشته و حال و درك وضعيت و موقعيت كنونى و بينش تاريخى، اجتماعى، سياسى - و عهده دارى كارهاى بزرگ و همت بسيار. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 44 🌿 @einsad @cherike_del
💠 🔶 طبق قرآن در زندگی لازم است. فقط باید این استرس در یک سطح بالا و برای یک هدف درست باشد ، اینکه بگوییم مومن فقط باید آرامش داشته باشد اشتباه است ، قرآن می فرماید: وَ الَّذينَ يُؤْتُونَ ما آتَوْا وَ قُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ أَنَّهُمْ إِلى رَبِّهِمْ راجِعُون (مومنون:60) «آنانى كه در انجام تكاليف خويش كوشا هستند و از روزى كه به سوى پروردگارشان مراجعت مىكنند دلهايشان هراسناك است.» مومن نسبت به یک سری از چیزها آرامش دارد و نسبت به یک سری از چیزها استرس. کافر دقیقاً برعکس است. آن چیزی که برای مومن استرس زاست ،کافر نسبت به آنها آرامش دارد و آنچه برای مومن آرامش زاست کافر را مضطرب می کند. انسان باید غصه داشته باشد ،اما غصه ای در سطح بالا. باید استرس داشته باشد ، اما استرس در سطح بالا. حالا چه اتفاقی برای کفار افتاده است که آنها اینگونه شده اند مگر نه این که قرآن می فرماید «كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ» ؟! چرا آنها در کفر راحت زندگی می کنند و از آن راضی اند؟ دو بلا بر سر آنها آمده است؛ ۱-حُب ۲-زینت شیطان و نفس با مهندسی حُب و زینت ، فطرت را به بازی می‌گیرند . برای مهندسی حُب ،قرآن می فرماید: ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اسْتَحَبُّوا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ(نحل:۱۰۷) «آن (قهر الهى) بخاطر آن است كه آنان زندگى دنيا را بر آخرت برگزيدند، و قطعاً خداوند گروه كافران را هدايت نمى‌كند» محبت انسان جابجا شده است و چون محبت تغییر کرده است او به سطحی ترین لایه زندگی قناعت می کند و به کم ترین لذت‌های زندگی راضی می شود. در مهندسی زینت ، قرآن می فرماید: زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا ۘ (بقره:۲۱۲) «زندگى دنيا، در چشم كافران جلوه يافته است و (به همين دليل) افراد با ايمان را مسخره مى‌كنند» «الْحَيَاةُ الدُّنْيَا »خیلی واژه ی زیبایی است یعنی؛ سطحی ترین لایه ی زندگی. اتفاقی که می‌افتد این است که آنها نسبت به سطحی ترین لایه زندگی حُب دارد و از طرف دیگر این لایه از زندگی برایشان زینت دارد و جذاب است. پس اصل کار ، مدیریت محبت و زینت است مهمترین کار این است که ما محبت هایمان را کنترل کنیم و به آن جهت بدهیم . در جامعه باید با چه معیاری دینداری مردم را سنجید و به چه مولفه هایی دقت کرد؟ به عنوان مثال در مسئله ی حجاب بعضی‌ها می‌گویند قبل از انقلاب دینداری مردم خیلی بهتر بود. استدلالشان این است که وضع حجاب خوب بود مردم این طور نسبت به آزادی پوشش وله نداشتند. این حرفها از بی اطلاعی آنهاست، دین داری مردم باید با توجه به آیه ی«حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ » سنجیده شود. اولین لایه ای که باید در جامعه بررسی کرد سطح علاقه های مردم است . به عنوان مثل علاقه مردم به حجاب بعد از انقلاب بیشتر شده است. علاقه مردم به مناسک دینی ، به زیارت ائمه ، به شرکت در مجلس امام حسین(ع) ، به شرکت در مساجد و نماز جماعت ها و ... نسبت به قبل از انقلاب بسیار زیادتر شده است. شما هیچ مسجدی را پیدا نمی کنید که بگویند تا ۱۰ سال پیش ۵۰ متر بود الان چون کارایی ندارد آن را فروخته ایم و یا تغییر کاربری داده ایم یا اندازه اش را کوچکتر کرده ایم. تمام مساجد و تمام حرم ها در حال توسعه هستند و دلیل این امر افزایش علاقه و کثرت حضور مردم در این مکان هاست. در کارهای تربیتی هم اول باید علاقه را ایجاد کرد و سطح علاقه ها را بالا برد. رسانه های کفر اول سطح علاقه را پایین می آورند بعد کاری می‌کنند که شما به دنبال محتوایی که آنها مدنظرشان است بروید. آنها زندگی های خود را در بالاترین درجه از لذت و خوشبختی به دنیا نشان می دهند در حالی که ما در رسانه های خود زندگی هایمان را در اوج بدبختی و نکبت نشان می دهیم. سلبریتی و رسانه ما بیشترین کارشان ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است. متاسفانه اینها ضعف های رسانه است. رسانه باید تلاش کند شکوه ایمان را به نمایش بگذارد و نشان بدهد زندگی بدون ایمان یک زندگی پوچ و سطحی است و نقطه ی نهایی زندگی مومنانه ، دوران حضرت ولی عصر (عج) است. 🔔 @Aminikhaah_Media @cherike_del
نه تنها نسبت به #نامحرم بلکه نسبت به حریم یکدیگر #غض_بصر داشته باشیم. غض بصر به معنی پایین انداختن سر و #خیره نگاه کردن نیست بلکه نسبت به #رفت_و_آمد و #دارایی #همسایه ها #فامیل را .... نیز باید #حرمتها حفظ شود @cherike_del
گفت: مامان جون! میری جبهه، کِی می‌آی؟  گفت: إن‌شاءاللّه شب عروسی دختر خاله میام! گفت: دختر خاله که تازه ۱۶ سالشه. کو تا عروسیش؟ رفت جبهه؛ دقیقاً ۱۱ سال بعد، شب عروسی دختر خاله، استخوانهای مفقودش اومد! راوی: حاج حسین یکتا @cherike_del عید مبارک
💠 این حدیث را چند بار و از چند زاویه بخوانید! 🔷 امام صادق عليه السلام: براى پيامبر صلى الله عليه و آله خبر آوردند كه سعد بن مُعاذ، در گذشت. پيامبر خدا و اصحابش برخاستند [و به خانه سعد رفتند]. جنازه سعد برداشته شد. پيامبر صلى الله عليه و آله دستور داد او را بر روى لنگه در، غسل دادند و چون او را حنوط و كفن كردند و در تابوتش نهادند و به راه افتادند، پيامبر خدا نيز در پى آن، حركت كرد و گاه سمت راست تابوت و گاهى سمت چپ آن را مى گرفت تا به قبرش رساندند. پيامبر خدا، جنازه سعد را پايين نهاد و او را در گورش گذاشت و اطراف لَحَد را با خشت، محكم كرد و در اين هنگام مى فرمود: «يك سنگ به من بده ... كمى گِل به من بده» و با آنها فاصله ميان خشتها را [با ظرافت] مى گرفت. كار كه تمام شد و پيامبر صلى الله عليه و آله بر روى قبر، خاك ريخت و آن را هموار كرد، فرمود: «من مى دانم كه او به زودى مى پوسد و پوسيدگى به سراغش مى آيد؛ امّا خداوند متعال، بنده اى را دوست دارد كه هر گاه كارى را انجام مى دهد، محكم كارى كند». چون پيامبر صلى الله عليه و آله خاكش را هموار كرد، مادر سعد از گوشه اى صدا زد: بهشت، گوارايت باد! پيامبر خدا فرمود: «آرام باش، اى امّ سعد! از طرف پروردگارت، چنين با قاطعيت سخن مگوى. سعد، همين حالا دچار فشار [قبر] شد». پيامبر صلى الله عليه و آله باز گشت و مردم نيز برگشتند. گفتند: اى پيامبر خدا! ما شاهد بوديم كه شما با سعد، چنان عمل كرديد كه با هيچ كس نكرده ايد: [يعنى] بدون عبا و با پاى برهنه، دنبال جنازه اش حركت كرديد! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «فرشتگان، پابرهنه و بدون عبا بودند. من هم به آنها تأسّى كردم». گفتند: گاه، سمت راست تابوت را مى گرفتيد و زمانى، سمت چپ آن را! فرمود: «دستم در دست جبرئيل بود و هر جا را كه او مى گرفت، من هم مى گرفتم». گفتند: دستور فرمودى و او را غسل دادند، و بر جنازه اش نماز خواندى و خودت او را در گور نهادى؛ ولى سپس فرمودى كه: «سعد، دچار فشار [قبر] شد». فرمود: «آرى؛ [زيرا] او با خانواده اش كمى بداخلاق بود». 🔶 الإمام الصادق عليه السلام: اتِيَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله فَقيلَ: إنَّ سَعدَ بنَ مُعاذٍ قَد ماتَ. فَقامَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله وقامَ أصحابُهُ فَحُمِلَ، فَأَمَرَ فَغُسِلَ عَلى عِضادَةِ البابِ «3»، فَلَمّا أنحُنِّطَ و كُفِّنَ و حُمِلَ عَلى سَريرِهِ تَبِعَهُ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله، ثُمَّ كانَ يَأخُذُ يَمنَةَ السَّريرِ مَرَّةً ويَسرَةَ السَّريرِ مَرَّةً، حَتَّى انتَهى بِهِ إلَى القَبرِ، فَنَزَلَ بِهِ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله حَتّى لَحَدَهُ و سَوّى عَلَيهِ اللَّبِنَ، وجَعَلَ يَقولُ: ناوِلني حَجَرا، ناوِلني تُرابا رَطبا؛ يَسُدُّ بِهِ ما بَينَ اللَّبِنِ، فَلَمّا أن فَرَغَ وحَثَا التُّرابَ عَلَيهِ وسَوّى قَبرَهُ، قالَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله: إنّي لَأَعلَمُ أنَّهُ سَيَبلى و يَصِلُ إلَيهِ البِلى، ولكِنَّ اللّهَ تَعالى يُحِبُّ عَبدا إذا عَمِلَ عَمَلًا فَأَحكَمَهُ. فَلَمّا أن سَوَّى التُّربَةَ عَلَيهِ، قالَت امُّ سَعدٍ مِن جانِبٍ: هَنيئا لَكَ الجَنَّةُ! فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله: يا امَّ سَعدٍ، مَه! لا تَجزِمي عَلى رَبِّكِ، فَإِنَّ سَعدا قَد أصابَتهُ ضَمَّةٌ. قالَ: و رَجَعَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله و رَجَعَ النّاسُ، فَقالوا: يا رَسولَ اللّهِ، لَقَدرَأَيناكَ صَنَعتَ عَلى سَعدٍ ما لَم تَصنَعهُ عَلى أحَدٍ؛ إنَّكَ تَبِعتَ جَنازَتَهُ بِلا رِداءٍو لا حِذاءٍ! فَقالَ صلى اللّه عليه و آله: إنَّ المَلائِكَةَ كانَت بِلا حِذاءٍ و لا رِداءٍ فَتَأَسَّيتُ بِها «1». قالوا: و كُنتَ تَأخُذُ يَمنَةَ السَّريرِ مَرَّةً و يَسرَةَ السَّريرِ مَرَّةً! قالَ: كانَت يَدي في يَدِ جَبرَئيلَ آخُذُ حَيثُ ما أخَذَ. فَقالوا: أمَرتَ بِغُسلِهِ و صَلَّيتَ عَلى جَنازَتِهِ و لَحَدتَهُ، ثُمَّ قُلتَ: إنَّ سَعداأصابَتهُ ضَمَّةٌ! قالَ: فَقالَ صلى اللّه عليه و آله: نَعَم، إنَّهُ كانَ في خُلُقِهِ مَعَ أهلِهِ سوءٌ. 🔻 علل الشرائع: ص 310 ح 4 عن عبداللّه بن سنان، بحارالأنوار: ج 6 ص 220 ح 14. ✅ @Aminikhaah @cherike_del
اگر شخصی را دیدی اهل سخاوت است اما گناه هم میکند و ویژگی های بدی هم دارد امید داشته باش که صفت سخاوت او را روزی هدایت خواهد میکند. که صفت سخاوت سرچشمه بسیاری صفات پسندیده است. مضمونی از صحبتهای استاد نظافت @cherike_del
🔶استاد علی صفایی حائری: زندگى، درگيرى‌ها و سختى‌ها و برخوردهايى دارد. وسوسه‌ها و تحريك‌ها هم هستند. در برخوردها، غرور خود و غرور همسرت را حاكم نگير. هر دو به حكومت خدا تن بدهيد و كلام او را دنبال كنيد. تأمين نيازهاى عاطفى و جنسى و روانى، آشنايى مى‌خواهد. مقدار توجه و هنگام توجه و تعريف و تمجيد و يا گلايه و شكايت، هر كدام حدّ و حدودى دارد. در اين زمينه‌ها مشورت و تجربه كارساز است. اگر مى‌بينى كه يك روش حاصل نمى‌دهد، تكرار نكن و سماجت نكن. يك دنده راه نرو، كه شرائط‌، سرعت‌ها و حتى توقف‌ها را مى‌طلبند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 24 🌿 @einsad @cherike_del
ندیده ام به جز ... @cherike_del
✏️ در هر رفاقتی که به سردی و دوری می گراید؛ اگر خوب دقت کنیم و به انصاف، میدان دهیم همیشه پای یک در میان است @cherike_del
از نظر اخلاقی پس رفت کرده ام؛ مثلا نسبت به کاهل، از خسته و تند شده است. حس می کنم متعال مدتی است به من کم توجهی می کند. می ترسم که دیگر به حالت قبل برنگردم. اصلاح خودم را باید از کجا شروع کنم؟ این خرابی از کجا شروع شده است؛ ابتدا باید آن را پیدا کنید. البته طبق قاعده ممکن است یک گناه، یک بی ادبی، یک دل سوزاندن. یک غیبت با... بوده باشد. سعی کنید ان را کشف کنید و اگر یافتید حتما جبرانش کنید. در قدم بعد بکوشید که همه ی انواع گناه را ترک نمایید. همه ی مشکلات دنیا و آخرت ما از گناه است و هیچ فرض دیگری وجود ندارد. همچنین نمازتان را از جهت مسائل شرعی، از قبیل صحت فرائت و رعایت احكام، با مواظبت بیشتر و در اول وقت بخوانید. در ضمن هروز به امام زمان هم با خواندن زیارت آل ياسين توسل نمایید. زیاد صدقه بدهید مقدار آن مهم نیست، بلکه تعداد آن مهم است. البته بدانید که عمل به این توصیه ها را باید ادامه بدهید تا نتیجه بگیرید. @cherike_del
✅در كنار قانونمندى‌ها، فقط‌ يك راه هست.. 🔶استاد علی صفایی حائری: وقتى كه مى‌خواهى به سيم برق دست بگذارى و يا آتشى را بردارى، چگونه حذر و دقّت دارى. تمامى وجود تو و تمامى جهان اطراف تو و تمامى آدم‌هايى كه با آن‌ها رابطه دارى، همين حذر و دقّت را مى‌خواهند؛ چون در كنار قانونمندى‌ها، فقط‌ يك راه هست و بى‌حساب نمى‌توان به هر طرف پريد و هر چيز را زير پا گذاشت. 📚 ، صفحه 90 🌿 @einsad
✅بار سنگين تكاليف، هنگامى بر تو سبك مى‌شود، كه... 🔶استاد علی صفایی حائری: اگر مذهب را امر و نهى و بكن و نكن‌هاى خشك و زندگى سوز بدانى، كه نشاط‌ و روح تو را به زندان مى‌افكند؛ ناچار در برابر آن مى‌ايستى و از زير بارَش، شانه خالى مى‌كنى. اما اگر جهان قانونمند و رابطه‌هاى پيچيده را باور كردى، آن‌وقت دقّت و حذر ، در تو زنده مى‌شود و تو در اين كوير مبهم و جنگل تاريك، به دنبال آشنا و بَلَد و آگاهى مى‌كردى، كه به‌تو بگويد از كجا بيا، از كجا نرو؛ بكن و نكن‌ها را انتظار مى‌كشى؛ چون پيچيدگى راه و حجم خطر و آشنايى جلودار را مى‌دانى و محبّت و رأفت او را ديده‌اى و امامت و رسالت او را باور كرده‌اى. بار سنگين تكاليف، هنگامى بر تو سبك مى‌شود، كه تو خودت و جهان و آدم‌ها و رابطه‌ى پيچيده‌ى اين‌ها را شناخته باشى؛ و به نارسايى غريزه و علم و عقل و وجدان خودت رسيده باشى. 📚 ، ص 114 🌿 @einsad
http://soada.ir/parvandeh/%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d8%b9%d9%88%d8%af-%da%86%d9%87%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a2%d9%88/ سلام اینجا تعدادی پوستر کار شده که آمار ان توسط کشورهایی غیر ایرانی اعلام شده و آدرس آن سایت آن مرکز علمی هم داخل هر پوستر درج شده .میتوان به ان آدرس رفت و سند آن را ملاحضه کرد @cherike_del
@Cherike_del
💠با تو چهل ساله شدیم... 🔷 کلمات بین «گیومه» نام کتاب های حضرت امام ره می باشد. 🔶 تقدیم به تو! به تو که روح خدا بودی بر این جسم بی روح زمین و زمان! سلام به تو! به تو که چهلمین گردش زمین ، دور انقلابت را هم دیدی! مرحبا به تو! به تو که ریشه های این درخت را در عرش نشاندی و بر فرش کشاندی! این چهل سال ، «شرح چهل حدیث» از ماجرای گلاویزی «جنود عقل و جهل» بود. «شرح دعای سحر» تو بود که با اشک و آه ، در میدان «جهاد اکبر» شمشیر می رقصاندی. در این چهل سال ، هر وقت ما «استفتائات» راه انسانیت برایت فرستادیم ، تو قلم به دست شدی و قدم به قدم ، «رساله توضیح المسائل» مشق کردی. ما درگیر «استصحاب» بیکارگی و سرگشتگی بودیم ، همه زندگی مان در «کتاب البیع» و کتاب اکل و شرب خلاصه می شد. تو آمدی و با «تفسیر سوره حمد» ، ما را مسافر کوی «آداب الصلاه» و «سر الصلاه» کردی. بگذاريد كه از بُتكده يادى بكُنم ، من كه با دست بُت ميكده بيدار شدم. هنوز مست و خراب می بارگی های خیابان شاپور و زن بارگی های شهر نو بودیم ، اگر با غزل و قصیده و رباعیِ «دیوان» به دادمان نرسیده بودی. نه هدف داشتیم و نه وسیله ، اگر «ولایت فقیه» را به «تحریر» نکشیده بودی. رد خون آزادگان ، از فکه تا مکه ، از درعا تا صنعا ، از منامه تا مِنا ، از زاریا تا ضاحیه ، از میانمار تا میشیگان ، همه «تقریرات فلسفه» ای است که تو به بشر آموختی. هر روز این چهل سال ، برگی از «صحیفه» توست. سفرنامه خلقی است که به شوق رساندن به سرچشمه «طهارت» ، بر مرکب «اجتهاد و تقلید» نشاندی. در این سیر چهل ساله ، هر جا «طلب و اراده» ما فروکش کرد ، به «خلل» مبتلا شدیم و از «انوار الهدایه» محروم ماندیم. اما حالا که پای نخل چهل ساله ات گرد سالخوردگی افشانده ایم ، «مناسک» کوچ تا «نجاة العباد» و «وسیلة النجاة» را خوب آموخته ایم. ما تا «مصباح الهدایه» ای چون تو داریم ، حاجتی به «تعلیقه» و «حاشیه» خار و خس ها نداریم و «رسائل» از بیگانه نمی جوییم. با تو و آثار تو چهل ساله شدیم. تازه اول عشق است. تا همه عالَم را به «تعادل و تراجیح» نرسانیم ، آرام نمی گیریم. ✅ @Aminikhaah