eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
92.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
45 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 به دَرَک که دشت خون می‌بینی! 🖊 در سفری به خوزستان، با استاد و یکی از دوستان عارف‌مسلکش به دشت عباس رفته بودیم. دوست استاد، نگاهش را به آن دشت پهناور دوخت...همه دلشان می‌خواست بدانند چه می‌بیند. 🖊 از قبل شنیده بودم از غیب خبر می‌دهد، اما به‌چشم ندیده بودم. لحظه‌ای از خودش درآمد و گفت: «من این دشت را پر از خون می‌بینم.» آن‌زمان‌که این حرف را زد، جنگی در کار نبود. سال‌های بعد، در دشت‌عباس، آن‌قدر شهید دادیم که به‌معنای واقعی، شد دشت خون، دقیقاً همان‌گونه‌که او گفته بود. 🖊 اما گویی همه این‌ها ارزنی برای استاد، ارزش نداشته باشد، در جواب دوستش، با طعنه و تشر، گفت: «به‌دَرَک که دشتِ خون می‌بینی. صفین هم دشت خون بود. این‌که تو چه می‌بینی چه اهمیتی دارد؟ وظیفه‌ات در این دشت را هم می‌بینی یا نه؟ در این دشت خون چه باید کرد؟» 🖊 استاد می‌گفت این‌جور قدرت‌ها مایه غرور است. غرور یعنی ضرر، یعنی خسارت. وقتی تمام هدفت در زندگی این شود که قدرتی و چشمی به دست بیاوری، از خدا غافل می‌شوی. همین‌ها می‌شود هدفت. کاش فقط خودت از هدف باز می‌ماندی؛ دیگران را نیز به تماشای خودت وامی‌داری؛ در‌حالی‌که خدا تو را برای چیز دیگری می‌خواهد! 📖 آسمان لاجوردی ▫️با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca 💬 نظرات
12.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرگ بر این روح سَرِمان را پایین می‌اندازیم و ذکر می‌گوییم و خیال می‌کنیم این اخلاق اسلامی است! بقیه را نفی می‌کنیم و خیال می‌کنیم کارِ خوب را ما کرده‌ایم! مایی که پسران و دخترانمان از دست رفته‌اند تا چه رسد به همسایه‌ها و همشهری‌هایمان... به بهانه‌ی این که حالم به‌خاطر معاشرت با دیگران گرفته می‌شود و بحران روحی پیدا می‌کنم سر در لاک خودمان برده‌ایم. مرگ بر این روح... 🎙 استادصفایی درباره این موضوع، گفته‌هایی دارد. می‌شنویم... 📱 با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca 💬 نظرات
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برای هیچ! 🎞 برشی از ویدیوی سخنرانی استاد علی‌صفایی‌حائری ⁉️ چه‌ می‌شود که گاهی با دوستِ خودمان، دشمن می‌شویم؟ یا برای چه رابطه پدر و پسری و ارتباطات فامیلی به نفرت تبدیل می‌شود؟ ▪️ با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca 💬 نظرات
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دنبال مریض بود 🎙بیان بخشی از شخصیت مرحوم استاد علی صفایی حائری در کلام استاد شیخ حسین انصاریان 📱با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca 💬 نظرات
دروغ می‌گوید... 🖊هركس بگويد كه دنيا را در زَروَرقى از شادى پيچيده‌اند، دروغ گفته است. هركس فقط بهار را جلوى چشم مردم بياورد و بزرگش كند، خيانت كرده است؛ زيرا دنيا چهار فصل است؛ پاييز هم همراهش است. 🖊 آنهايى كه مى‌گويند «شب مى‌رود»، خب روز هم مى‌رود! مگر غير از اين است‌؟... نجاشى از جعفر درباره رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله پرسيد: آيا او در جنگ‌هايش هميشه پيروز است يا هميشه شكست مى‌خورد؟ جعفر گفت: گاهى پيروز است و گاهى شكست مى‌خورد. نجاشى گفت: اين طبيعى است. اين طبيعى است كه نه غرور پيروزى او را بگيرد و نه يأس شكست. انسان بايد چهار فصل را بگذراند تا شكل بگيرد و بارور شود. 🖊معمولاً اگر بخواهيم به همديگر تسليت بگوييم، مى‌گوييم: مهم نيست؛ عيبى ندارد! مى‌خواهيم دردهايمان را براى همديگر كوچك كنيم؛ ولى اين پَست‌ترين نوع تسليت است. 🖊 قرآن به ما ياد داده است كه چگونه به هم تسليت بدهيم؛ به‌جاى اينكه غم‌هايمان را كوچك كنيم، بهتر است ظرفيت‌هايمان را زياد كنيم. 📖🛒 جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها 📱 با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca 💬 نظرات
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجمعات عادتی 🖊اگر خدا جمعمان كرده باشد، اين جمع، جمع حقى است. وقتى جمع بر مدار حق شد، ديگر بن‌بست ندارد و در سخت‌ترين لحظه‌هايش، راه برایش باز است... 🖊هر وقت در جمعتان به بن‌بست رسيديد، بدانيد جمعتان الهى نبوده است؛ ياعادتى بوده يا تقليدى يا تلقينى؛ مثل بچه‌ها چشم و هم‌چشمى كرده‌ايد؛ ديده‌ايد فلانى اين كار را كرده، شما هم خواسته‌ايد همان كار را بكنيد؛ همين كه او راه افتاده، شما هم راه افتاده‌ايد؛ او آب خورده، شما هم خورده‌ايد، بدون اينكه هيچ احتياجى به آب داشته باشيد. 🖊كسانى كه اين‌گونه جمع شده باشند، به تعبير قرآن، پراكنده‌اند: (تَحْسَبُهُمْ جَمِيعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتّى ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ‌)؛ خيال مى‌كنى جمع‌اند؛ درحالى‌كه دل‌هايشان پراكنده است و هركدام رو به جهتى دارند؛ چراكه اينها سنجشى نداشتند و بدون محاسبه جمع شده بودند. اين جمع قطعاً به بن‌بست مى‌رسد. 🖊جمع‌اند، ولى در جمعشان مزاحم همديگرند، صداهايشان درمى‌آيد، جيغ و دادشان بلند مى‌شود، شكست‌هايشان را تجربه مى‌كنند و چه گرفتارى‌هايى كه دارند! اين جمع هيچ حاصلى هم ندارد. آخر سر هم تو باغبانى هستى كه بذرت را ريخته‌اى و بايد باد درو كنى. 📖🛒جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها 📱با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
پشت هر کتاب، همیشه یک داستان نانوشته است! ◽️ بعضی‌ چیزها توفیق می‌خواهد مثل اینکه در زمان حیات استادصفایی او را درک کنی و افتخار شاگردی‌اش را داشته باشی. اما گاهی کسی سال‌ها بعد بدون اینکه استاد را دیده باشد، می‌تواند همچنان استاد را در زندگی خود ببیند. ✨نویسنده‌ی کتاب‌های «رو به رشد» و «رو به راه» از همین‌ دسته است. ◽️کسی که استاد را ندیده ولی اندیشه استاد را برای نوجوانان، با بیانی ساده، می‌نویسد تا شاید زندگیشان عین‌صادی شود. 🎤همکاران ما در کانال خانواده‌ی عین‌صاد، گفت‌وگویی با این نویسنده‌ی جوان انجام داده‌اند. 🔗در صورت تمایل، برای مطالعه‌ی این مصاحبه، روی لینک زیر کلیک نمایید: https://eitaa.com/einsad_family/1895 سپاس از همراهی شما
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از مهدی چه می‌خواهی؟! ▫️ما از امام زمان(ع) چه می‌خواهیم؟! به هرکس یک خانه‌ای بدهد؟ یک نانی و آبی بدهد؟ یعنی مهدی آمده تا بهشت را در دنیا بیاورد؟ این نگاه را به مهدی داریم؟ از حجت چه توقعی داریم ما؟! اصلاً ما از اهل‌بیت‌علیهم‌السلام چه می‌خواهیم؟! 🎙بخشی از گفته‌های استادصفایی را در این‌باره بشنویم... 💐عید مباهله، فرصتی است برای مرور ارتباطمان با اهل‌بیت‌علیهم‌السلام💐 📱 با ما به ‌دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
شما هم بیایید... ◽️در مدتی که عضو کانال استادصفایی هستید تولیدات رسانه‌ای استاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ شاید شما هم بخواهید اندیشه استادصفایی را در قالب رسانه، تولید و منتشر کنید؟ ◽️ما در انتشارات لیله‌القدر به این نتیجه رسیده‌ایم که هر کدام از شما عین‌صادی‌ها در هر سطحی از توانمندی رسانه‌ای که باشید می‌توانید برای نشر این اندیشه دست به کار شوید. ◽️برای همین، مجموعه‌ی "خانواده بزرگ عین‌صاد"، می‌خواهد اولین کارگروه تولیدات رسانه‌ای خود را برگزار کند. 🔵 هر کس با هر سطح آشنایی که از ابزار تولیدات رسانه‌ای دارد می‌تواند در این کارگروه باشد. 🔴 برای اینکه به‌طور کامل از هدف این کارگروه و چگونگی عضویت در آن، بیشتر مطلع شوید در جلسه‌ی افتتاح این کارگروه که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود شرکت کنید. 📌شرکت در این جلسه برای همگان، رایگان و آزاد است. 🗓زمان: فردا پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ⏰ ساعت ۱۶ 🌐 لینک ورود به جلسه: https://fanotech.ir/5as9s سپاس از همراهی شما
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماهم فرعونیم! 🖊ما هم فرعون‌هايى هستيم ولى در اتاق و منزل و محل و شهر و محدوده‌اى كه به دست مى‌آوريم. همين كه زمينه‌اى پيدا شود و آبى فراهم گردد، شناگر خوبى خواهيم بود. 🖊نمى‌توانيم كسى را بالاتر از خودمان در اتاق، تحمل كنيم و نمى‌توانيم حرف ديگرى و انتقاد ديگرى را كه فرزند و يا همسر ما هستند، بپذيريم، ناچار در فرداى روزگار هم همين غرور، همين قدرت‌طلبى و همين رياست‌بازى‌هاى كم‌رنگ و پررنگ سراغمان مى‌آيد و معيار دوستى و دشمنى و قطع و وصلمان مى‌شود. 🖊زندگى بازى است با توپ و عروسك و چرخ و ماشين و كبوتر و بلبل و تمبر و عكس و زن و لعبت و درس و بحث و مدرك و مريد و مراد و خلق خدا و كتاب خدا. 🖊زندگى بازى است، ما بازيگرهايى هستيم كه از بازى دست برنمى‌داريم نهايت، بازيچه‌ها را عوض مى‌كنيم و متنوع مى‌كنيم و با تنوع خود را فريب مى‌دهيم و علامت بازيگرى ما همين است كه فائز و سربلند نيستيم كه خائض و فرو رفته‌ايم. 📖🛒 قیام 📱 با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 در روز خانواده، چند نکته اخلاقی و تربیتی از استادعلی‌صفایی درباره تعامل با خانواده، بشنویم... 📖🛒 روابط متکامل زن و مرد 📱با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدای یکشنبه‌ها ▫️دوستی دارم که فکر می‌کند روشنفکر است. حرف‌هایی که می‌زند از خودش نیست. نظرات این و آن را بدون اینکه بفهمد با نظرات معیوبش جمع می‌کند و به خورد دیگران می‌دهد. ▫️امروز دیدمش. بحث خدا شد. مثل همیشه نگاه عاقل‌ اندر سفیهی به من کرد و گفت: خدایی که من قبول دارم مثل خدای تو هر لحظه به زندگی من سَرَک نمی‌کشد و به‌خاطر کارهایم مرا عذاب نمی‌کند. او برای خودش خدایی می‌کند و من هم برای خودم زندگی می‌کنم. اصلاً مگر مرا نیافریده که فقط زندگی کنم؟! ▫️ گفتم: این زندگی، که همان زندگیِ بی‌خداهاست. به نظر من که زندگی تو بدون خدا آرامشی ندارد. گفت: برای آرامش من، یوگا و تراپی و موسیقی کافیست. گفتم: اصلاً تا حالا شده با خدایت خلوت کنی و دو کلام حرف حساب به او بزنی؟ گفت: هر وقت که یادش بیفتم مدتی فقط به او فکر می‌کنم. همین! گفتم: پس خدای تو مثل خدای مسیحی‌ها خدای یکشنبه‌هاست! چون بحث با او فایده نداشت رهایش کردم. یاد این حرف‌های استادصفایی افتادم که می‌گفت... 📱 با ما به دنیای عین‌صاد بیایید: https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca