پیشتازی فیلم وحید جلیلوند با "بدون تاریخ بدون امضا" در بیستمین جشن سینمای ایران
♦️بهترین فیلم: بدون تاریخ بدون امضا
♦️بهترین کارگردانی: وحید جلیلوند (بدون تاریخ بدون امضا)
♦️بهترین فیلمنامه: وحید جلیلوند و علی زرنگار(بدون تاریخ بدون امضا)
♦️بهترین بازیگر نقش اول مرد:حامد بهداد (سد معبر)
♦️بهترین بازیگر نقش اول زن:غزل شاکری (سارا و آیدا)
♦️بهترین تدوین:احمد مراد پور(سارا و آیدا)
♦️بهترین موسیقی متن:پیمان یزدانیان (خوک)
♦️بهترین فیلمبرداری:مسعود سلامی (خفهگی)
♦️بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:نوید محمدزاده(بدون تاریخ بدون امضا)
♦️بهترین بازیگر نقش مکمل زن:زکیه بهبهانی(بدون تاریخ بدون امضا)
♦️بهترین طراحی صحنه:حجت اشتری (سد معبر)
♦️بهترین طراحی لباس:نگار نعمتی (خوک)
♦️بهترین صداگذاری:علیرضا علویان(به وقت شام)
♦️بهترین صدابرداری:رشید دانشمند(پل خواب)
♦️بهترین چهره پردازی: مهرداد میرکیانی(خوک)
♦️بهترین جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی(به وقت شام)
♦️بهترین جلوه های ویژه بصری:فرید ناظر فصیحی(چهار راه استانبول)
♦️بهترین مستند بلند:آزاده موسوی و کوروش عطایی(در جستجوی فریده)
♦️بهترین فیلم مستند نیمه بلند:ارد عطارپور(پرسپولیس-شیکاگو)
♦️بهترین فیلم کوتاه:بچه خور(محمد کارت)
♦️بهترین انیمیشن: حسین ملایمی(بدو رستم بدو)
@CINEMAENGHELAB
خودمان از خودمان تجلیل میکنیم/ جشنواره یا یک دورهمی برای خودیها
دیشب در جشن خانه سینما، مازیار میری معاون اجرایی جشن با غیبت مشکوکش دو جایزه به فیلم خودش داد!
یک شاهد مدعا عدم نامزدی فیلمهایی مثل #به_وقت_شام و #لاتاری در بخشهای اصلی و مهم این جشنواره بود. این رویه مرسوم تمام جشنواره های مدعی حق و عدالت است. تعریفشان از حق و عدالت برتری همه جانبه فیلمها نیست.
@CINEMAENGHELAB
[In reply to خبرنامه سینما انقلاب]
ما دیگر به این تصاویر عادت کرده ایم. لیلای دنیای واقعی در برابر ریحانه سریال پدر که دیگر حتی ما را متحیر هم نمی کند.
🔸تصویری تکراری از سینمای ریاکار و ریاپرور ایران که دیگر ما را شکفت زده نمی کند..آن سوی دوربین، بازیگری محجبه، زنی عفیف و چادری، مادری خانواده دوست و همسری وفادار و یا زنی که گویی تجلی تمام و کمال اررش های انقلاب و اسلام و جمهوری اسلامی است و این سو دخترکی بی تفاوت به همان ارزش هایی که در برابر دوربین آنها را تبلیغ می کند.
🔹این دهن کجی سینمای ماست که سالهاست ما را به سخره گرفته و مایه ریشخند ضدارزشی ها شده است.
🔸ریحانه سریال پدر اولین نفری نیست که مزورانه برای شهرت و پول، عاشق پسری مسلمان می شود، به یکباره متحول می شود و چادر به سرش می کند و بعد از گذشتن خرش از پل، آن سوی دوربین های جمهوری اسلامی، حجاب از سر باز می کند و در نقش یک مدل ظاهر می شود.. سنمای دروغ گو و متقلب ایران به راستی به فیلم بازی کردن و ادا در آوردن عادت کرده است.../مکتوبات
@CINEMAENGHELAB
ما دیگر به این تصاویر عادت کرده ایم. لیلای دنیای واقعی در برابر ریحانه سریال پدر که دیگر حتی ما را متحیر هم نمی کند.
🔸تصویری تکراری از سینمای ریاکار و ریاپرور ایران که دیگر ما را شکفت زده نمی کند..آن سوی دوربین، بازیگری محجبه، زنی عفیف و چادری، مادری خانواده دوست و همسری وفادار و یا زنی که گویی تجلی تمام و کمال اررش های انقلاب و اسلام و جمهوری اسلامی است و این سو دخترکی بی تفاوت به همان ارزش هایی که در برابر دوربین آنها را تبلیغ می کند.
🔹این دهن کجی سینمای ماست که سالهاست ما را به سخره گرفته و مایه ریشخند ضدارزشی ها شده است.
🔸ریحانه سریال پدر اولین نفری نیست که مزورانه برای شهرت و پول، عاشق پسری مسلمان می شود، به یکباره متحول می شود و چادر به سرش می کند و بعد از گذشتن خرش از پل، آن سوی دوربین های جمهوری اسلامی، حجاب از سر باز می کند و در نقش یک مدل ظاهر می شود.. سنمای دروغ گو و متقلب ایران به راستی به فیلم بازی کردن و ادا در آوردن عادت کرده است.../مکتوبات
@CINEMAENGHELAB
🎙 یک گفتگوی تابستانی با #محمد_سرشار به بهانه انتشار رمان «رستاخیز عاشقی»؛/زمانی که مدیر شبکه رمان هم مینویسد!
✅داستاننویسان انقلابی به فیلمنامهنویسی مهاجرت کنند
✅وزارت فرهنگ به بیپرواییهای جنسی حساسیت کمی دارد
✅می خواستم به حاج داود احمدینژاد ادای دِین کنم
🔗 http://yon.ir/j71ka
@CINEMAENGHELAB
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎭 نابودی تئاتر فلسطین
🔸 اسرائیل به تئاتر «المسحال» حمله موشکی کرد. المسحال مهمترین مرکز فعالیتهای هنری فلسطین بود.
🔻 کیفیت HD #آپارات
🔗 http://yon.ir/dpyNP
@CINEMAENGHELAB
🎬 هر چه غیرمنطقیتر، جذاب تر!
✍🏻 آرش فهیم
🔹اینکه سازندگان یک أثر، تمام همت خود را برای نمایش یک دنیای جعلی و آدمهایی با اعمال و عکسالعملهای مصنوعی به کار گیرند، قابل انتقاد است؛ مثل آنچه در سریال #پدر اتفاق افتاده. این سریال، حاصل جمع منطقستیزی، کلیشه گرایی، افراط و اغراق در همه چیز و درهم آمیزی مفاهیم و معانی متناقض است. جذابیت و نوع برقراری ارتباط با مخاطب در این سریال، برساخته از دنیایی است که عقلانیت و علت و معلول در رویدادهای آن وجود ندارد.
🔹وقتی پایه و اساس یک اثر در فرم، واقعگریزی مفرط باشد، در جهان بینی و محتوای حاکم بر اثر نیز باید منتظر صدور پیامها و معانی غیرواقعی بود. دیدگاه اجتماعی سریال «پدر» نیز درست مانند داستان آن شکل گرفته است. حاج علی، با بازی خوب مهدی سلطانی، همه بار سریال را بر دوش دارد و نقطه عطف درام است، اما شخصیت وی پر از تناقض به نظر میرسد. او یک مرد اصیل و جوانمرد است و تقریبا همه صفات نیک در وی جمع شده، اما مشخص نیست که چرا این مرد لوتی مسلک و بزرگ و مومن، در این شرایط اقتصادی نامطلوب این همه با مردم فاصله دارد و چنین زندگیاشرافی و پر زرق و برقی را برای خود و خانوادهاش فراهم کرده؟ کجای سلوک اجتماعی «حاج علی» با جوانمردان همخوانی دارد؟ نمیخواهیم به هر کسی که مکنت و ثروت حاج علی را دارد اتهام بزنیم، فرض میکنیم که از راهحلال به اینجا رسیده، قبول! اما مسئله در عدم تناسب این وضعیت با خلق و خوی حاج علی است. یعنی نمیتوان پذیرفت که مردی با مرامی عارفانه و زاهدانه، در ملک نجومی ساکن باشد و با خودروی میلیاردی بین مردم رفت و آمد کند! بین شخصیت فردی حاج علی و رفتار اجتماعی وی، همان شکافی که امروز بین فقیر و غنی به وجود آمده دیده میشود. علاوهبر این، حاج علی همه اعضای خانواده و نزدیکان خودش را به عنوان مدیر در کارخانهاش منصوب کرده. ازقضا، بیشتر آنها نیز افرادی کلاهبردار و حقه باز هستند. این هم از عجایبی است که تنها در یک «سریال-فارسی» رخ میدهد که یک مرد صالح و درستکار، بیشتر اطرافیانش ناسالم هستند و او نیز تا آخر متوجه باطن آنها نمیشود و اجازه میدهد تا هر بلایی که میتوانند سر مردم بیاورند!
⭕️متن کامل:
🔗 http://yon.ir/LjBq3
@CINEMAENGHELAB
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ Video ]
📺#مرور_کوتاه برنامه هفته گذشته
#7_شهریور_97
🔸گفتگوی پر حرارت حجت السلام والمسلمین مهاجرنیا
حجت السلام والمسلمین رهدار
✅حوزه علمیه؛ نظاره گر یا تصمیم ساز
🔗 @zavie_4
@CINEMAENGHELAB
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید/ استقبال چشمگیر مردم عراق از اکران فیلم به وقت شام در بغداد
🔹واکنش جالب عراقیها به پخش سرود ملی ایران در سالن قبل از نمایش فیلم حاتمی کیا
@cinemaenghelab
✅برنامه اکران دومین روز نهمین هماندیشی #سینما_انقلاب
شنبه ۲۶ بهمن ۹۸
@cinemaenghelab
🔸اکران فیلم سینمایی "تعارض"
ساعت۱۳
🔸اکران فیلم سینمایی " دوزیست"
ساعت ۱۵
🔸اکران فیلم سینمایی " روز بلوا"
ساعت ۱۹
نکات مهم:
🔴🔴داشتن کارت ورود به منزله رزرو صندلی در سالن نیست و الویت با حضور به موقع و زودتر در سالن است
🔴ورود تنها با کارت عضویت در جنبش رسانه انقلاب ممکن خواهد بود🔴
@CINEMAENGHELAB