#مفاهیم_قرآنی_جزء_بیستم_و_دوم
بدیهى است كه نه خدا نیازى به اطاعت و تسلیم مردم دارد و نه پیامبر چشمداشتى به فرمانبرداری. این اطاعت بی چون و چرا در حقیقت گامی است برای رسیدن به مصالح واقعی كه گاهى بر اثر محدود بودن آگاهی، آدمی از آن با خبر نمىشود ولى خدا که مىداند آن را از طریق پیامبرش به اطلاع مردم طالب سعادت می رساند.
چند توصیه برای مهمانی
یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُیُوتَ النَّبىِِّ إِلَّا أَن یُؤْذَنَ لَكُمْ إِلىَ طَعَامٍ غَیرَْ نَظِرِینَ إِنَاهُ وَ لَكِنْ إِذَا دُعِیتُمْ فَادْخُلُواْ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُواْ وَ لَا مُسْتَئنِسِینَ لحَِدِیثٍ إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ یُؤْذِى النَّبىََّّ فَیَسْتَحْیى مِنكُمْ وَ اللَّهُ لَا یَسْتَحْیی مِنَ الْحَق (53- احزاب)
اى اهل ایمان! بدون اجازه وارد خانههاى پیامبر نشوید؛ مگر آن كه براى صرف غذا به شما اجازه داده شود. زودتر از وقت هم حاضر نشوید ولى وقتى شما را دعوت كردند، وارد شوید و هنگامى كه غذا خوردید، پراكنده گردید و جلسه گفتگو و انس تشكیل ندهید كه این كار باعث آزار رسول خدا مىشود. این [كار كه بنشینید و سرگرم سخن گردید] پیامبر را آزار مىدهد و از شما حیا مىكند [كه بیرونتان كند] ولى خدا از حق حیا نمىكند.
در این آیه توصیه هایی برای رفتن به میهمانی وجود دارد که قابل توجه است:
1. بی اجازه و دعوت به خانه کسی نرویم.
2. اگر برای صرف غذایی دعوت شده ایم؛ زودتر نرفته و در آنجا منتظر غذا ننشینیم.
3. پس از صرف غذا سریعتر بلند شده و آنجا را ترک کنیم.
4. پس از جمع شدن سفره از نشستن بیهوده و سرگرم شدن به گفت و گو پرهیز کنیم.
5. این زودتر رفتن ها و دیرتر بلند شدن ها، صاحبخانه را که برای خود کار و برنامه دارد آزار می دهد و طبیعت کار این است که او از اعتراض و بیرون کردن شما شرم دارد؛ اما شما این وظیفه ای را که خدا بیان کرد بدانید و به آن عمل کنید.
آیه ای که بر رعایت حجاب تاکید کرد
یَأَیهَُّا النَّبىُِّ قُل لّأَِزْوَاجِكَ وَ بَنَاتِكَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِْنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَالِكَ أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَ كاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا (59- احزاب)
اى پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران كسانى كه مؤمن هستند بگو: روسرىهاى بلند خود را بر خویش فرو افكنند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینكه [به عفت و پاكدامنى] شناخته شوند نزدیكتر است، و در نتیجه [از سوى اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.
كلمه «جلابیب» جمع جلباب است و آن پوششی است سرتاسرى كه تمامى بدن را مىپوشاند و یا حداقل پوششی است بزرگتر از روسری و مقنعه که سر و سینه را کاملا در برگرفته و می پوشاند.
منظور از این جمله که فرمود: «یُدْنِینَ عَلَیهِْنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ» این است كه آن را طورى بپوشند كه زیر گلو و سینههایشان در انظار ناظرین پیدا نباشد. بعد فرمود این «پوشاندن تمام بدن» در برابر نامحرم، معرف عفت و پاکدامنی آنهاست و همین امر سبب می شود تا اهل گناه و شهوت متعرض آنها نشوند.
از این آیه استفاده مىشود كه حكم «حجاب و پوشش» براى زنان قبل از این نازل شده بود؛ ولى بعضى از آنها روى سادهاندیشى به خوبی آن را رعایت نمی کردند که آیه فوق نازل شد و بر رعایت دقیق آن سفارش و تاکید کرد.
با توجه به این آیه دیگر مجالی برای توجیه برخی پوششهای امروزی باقی نمی ماند. آنچه که امروز بر سر و اندام برخی زنان مسلمان به چشم می خورد نه تنها آن پوشش کاملی که قرآن می گوید ندارد بلکه بر خلاف فلسفه بازدارندگی حجاب که در آیه هم آمده است به شدت جلب توجه کرده و دلهای مریض و چشمان هوس باز را به سوی خود جلب می کند.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با همکاری معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار می نماید.
🔹مسابقه #ماه_و_راه
🚩 ویژه طلاب خواهر و برادر، همسر و فرزندان ایشان.
📔معارف و مفاهیم
دعای ۴۴ صحیفه سجادیه
🕛مهلت شرکت در مسابقه:
تا یکم خرداد ماه
┅═══••✾••═══┅
لینک ورود به مسابقه:
👇🏼👇🏽👇🏿
https://b2n.ir/n14158
◾موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه
https://ssif1.ir
🔸کانال معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات
@Rasaneh_CSiSiR
📎نکته: همسر و فرزندان طلاب محترم، می بایست با نام و نام خانوادگی، کد ملی خود و کد مرکز خدمات سرپرست شرکت نمایند.
18.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفسیر
هر روز یک دقیقه تفسیر قرآن
حجت الاسلام والمسلمین تواضعی
ستاد احیاء تفسیر کاشان
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📗#راوایتگر_تفسیر_باشیم📗
👌آثار ارسالی
👈پادکست
✅حجت الاسلام والمسلمین فقدانی
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان
#مسابقه_کتابخوانی 🔶 کتاب صوتی علی از زبان علی ✅ویژه طلاب برادر، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال و طلا
قسمت بیست و سوم_علی از زبان علی.mp3
8.75M
#مسابقه_کتابخوانی
قسمت بیست و سوم
............ دوران جنگ صفین ............
*نوشتن معاهده حکمیت
*صحبت امام خطاب به ابوموسی اشعری
*خوارج مولود حکمیت
*شعار "لا حکم الا للله"
*اصرار خوارج بر شکستن حکمیت
*امیرالمومنین(ع) و رد درخواست نقض پیمان
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان
📗#یک_آیه_یک_قصه📗 داستان صوتی ✅ویژه مقطع پیش دبستانی و ابتدایی ♦️برنامه یك آیه، یك قصه با محوریت ی
yek aye yek ghese 12.mp3
2.95M
🍀#یک_آیه_یک_قصه
قسمت 2⃣1⃣
📜سوره مبارکه بقره آیه ۲۵۸
🔹...قالَ إِبْراهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ...🔹
✅زمان ارسال آثار تا ساعت ۱۲ روز ۱۸ اردیبهشت
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
📗#راوایتگر_تفسیر_باشیم📗
👈 در انواع قالب های هنری
⬅️ مفاهیم قرآنی جزء بیستم و سوم
✅ویژه تمامی طلاب و خانواده ها(همسران و فرزندان)
♦️از ابتدای ماه مبارک رمضان، هر روز مفاهیم و نکات کلیدی در هر جزء را به شکل روزانه که با تکیه بر تفاسیر المیزان، نمونه،مجمع البیان و ... می باشد در قالب یک مقاله کوتاه در کانال مرکز خدمات کاشان بارگزاری می کنیم.
👨👩👧👦خانواده های محترم می توانند یک قسمت از تفسیر را که بیشتر با آن ارتباط گرفته اند، در قالب های هنری زیر و یا هر قالب هنری دیگری که با آن آشنا هستند برای مدیر کانال مرکز خدمات کاشان ارسال کنند؛
۱-خطاطی
۲-نقاشی
۳-تایپ و گرافی
۴-پادکست
۵-کلیپ
۶-موشن
۷-صوت
۸-استوری
۹-دلنوشته
۱۰-عکس نوشته
۱۱-پوستر
۱۲-اینفوگرافیگ
و....
⏳زمان ارسال آثار تا ساعت ۱۲ روز ۱۷ اردیبهشت می باشد.
⬅️ توجه داشته باشید انتخاب متن و تولید اثر هنری آزاد می باشد.
👌هر خانواده می تواند یک یا چند اثر ارسال کند.
🔹در آثار ارسالی ذکر زیر الزامی می باشد:
1️⃣ کد مرکزخدمات
2️⃣ نام و نامخانوادگی طلبه
3️⃣ نام و نامخانوادگی شرکت کننده
4️⃣ سن شرکت کننده
5⃣ نام مسابقه
🎁بعد از ماه مبارک رمضان به خانواده هایی که بیشترین مشارکت را داشته باشند هدایای نقدی پرداخت خواهد شد.
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
#مفاهیم_قرآنی_جزء_بیستم_و_سوم
عهدی که با خدا بسته ایم
أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْكُمْ یَا بَنى ءَادَمَ أَن لَّا تَعْبُدُواْ الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَكمُْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ(60) وَ أَنِ اعْبُدُونىِ هَاذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ(61- یس)
اى فرزندان آدم! آیا با شما عهد نبستم كه شیطان را بندگى نكنید كه او براى شما دشمن آشكارى است؟ و گفتم كه مرا بندگى كنید كه این، راه مستقیم است.
روی صحبت این آیه با مجرمین است که با توبیخ آنها را به یاد عهدی می اندازد که به آن بی توجهی کردند و در دام دشمنی معروف به نام شیطان افتاده و از راه مستقیم خارج شدند.
علت این که خداوند مجرمین را به عنوان بنى آدم خطاب كرده این است كه دشمنى شیطان با این عده که باعث انحراف و هلاکت اینها شد روی غرض خاصى نسبت به آنها نبوده؛ بلكه به این دلیل بوده كه آنها فرزندان آدم بودند. و این دشمنى در روز اول آن جا بروز كرد كه مامور به سجده بر آدم شد و زیر بار نرفت و استكبار كرد. نتیجهاش هم این شد كه از درگاه خدا رانده شد و از آن روز با فرزندان آدم(ع) نیز دشمن گردید و همه را تهدید كرد.
متن عهدنامه را هم در آیه بازگو کرده است: شیطان را عبادت و پرستش و اطاعت نكنند و تنها خداوند متعال را پرستش و عبادت کنند. منظور از «عبادت كردن و پرستیدن شیطان»، اطاعت و پیروی از وسوسه های اوست.
اما اینکه ما کی و کجا این عهد را با خدا بستیم مفسران نظرات گوناگون داده اند که به نظر می رسد این عهد همان عهدی است که در عالم فطرت بین انسان و خدای او منعقد شد و اگر روی آن را با غبار غفلت و معصیت نپوشانده باشد هر لحظه که به آن توجه کند به یاد آن عهد می افتد.
خلاصه اینکه منشأ انحراف و تباهی ما بی توجهی به آن عهدی است که با خدا بسته ایم و نتیجه این بی توجهی هم چیزی نیست جز افتادن در دام شیطانی که بر تباه کردن ما قسم یاد کرده است.
روزی که دست حرف می زند و پا شهادت می دهد
الْیَوْمَ نخَْتِمُ عَلىَ أَفْوَاهِهِمْ وَ تُكلَِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَ تَشهَْدُ أَرْجُلُهُم بِمَا كاَنُواْ یَكْسِبُونَ(65- یس)
امروز بر دهانهایشان مُهر سکوت می زنیم و دستهایشان با ما سخن مىگویند و پاهایشان به اعمالى كه همواره مرتكب مىشدند، گواهى مىدهند.
براساس این آیه،دست و پای مجرمین به آن گناهانی كه با آن انجام دادهاند شهادت مىدهند؛ مثلا دستها به آن گناهانى شهادت مىدهد كه صاحب دست به وسیله آن مرتكب شده؛ مانند سیلىهایى كه به ناحق به مردم زده، اموالى كه به ناحق تصرف كرده، نوشته هایی كه به ناحق نوشته و امثال آن و پاها نیز به آن گناهانى شهادت مىدهند كه صاحبشان با آنها انجام داده؛ مانند قدمهایى كه به سوى مجلس گناه و برای انجام معصیت، خیانت، ظلم، فتنهانگیزى و امثال آن برداشته است.
ازهمین جا روشن مىگردد كه هر عضوى به عمل مخصوص به خود شهادت مىدهد و نام دست و پا در آیه شریفه از باب ذكر نمونه است و گرنه چشم و گوش و زبان و هر عضو دیگر نیز به كارهایى كه به وسیله آنها انجام شده،شهادت مىدهند.
زنده و مرده در فرهنگ قرآن
لِّیُنذِرَ مَن كاَنَ حَیًّا وَ یحَِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِینَ(70- یس)
قرآن برای آن است تا كسانى را كه زندهاند هشدار دهد و فرمان عذاب بر كافران محقق و ثابت شود.
از تقابلی که در این آیه بین «حیّ؛ زنده» و «کافر» وجود دارد معلوم می شود که این عبارت در واقع این بوده است که برای رعایت صنایع ادبی به این شکل درآمده است آن عبارت این بوده: قرآن مومن را چون زنده است از نافرمانی و عذاب الهی هشدار می دهد ولی برای کافر که مرده است اثری ندارد و عذاب در انتظار اوست.
این همان حیات و مرگ معنوى است كه از مرگ و حیات ظاهرى به مراتب برتر و فراتر است و آثار آن گستردهتر و وسیعتر. این حیات و زندگى مختص انسانی است که به معنى «نفس كشیدن» و «غذا خوردن» و «راه رفتن» نیست؛ زیرا اینها اموری اند که در همه حیوانات یافت می شوند. حیات انسانى شكوفا شدن گلهاى عقل و خرد و ملكات برجسته در روح انسان و تقوى و ایثار و فداكارى و تسلط بر نفس و فضیلت و اخلاق است، و قرآن پرورش دهنده این حیات در وجود انسانهاست.
نتیجه اینکه در فرهنگ قرآن مومن زنده است و کافر مرده؛ مومن حق را می بیند و می شنود و در قلب و اندیشه او اثر کرده و در عمل او ظاهر می شود اما کافر و کسی که منکر دین است چون مرده است؛ کر است و کور است و قلب و اندیشه اش هیچ تاثیری از قرآن و کلام حق نمی پذیرد.
فراموشی قیامت را ساده نگیرید!
إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدُ بِمَا نَسُواْ یَوْمَ الحِْسَابِ(26- ص)
بىتردید كسانى كه از راه خدا منحرف مىشوند، چون روز حساب را فراموش كردهاند، عذابى سخت دارند.
ادامه👇👇👇
#مفاهیم_قرآنی_جزء_بیستم_و_سوم
در این فراز، قرآن کریم به این حقیقت اشاره مىكند كه گمراهى از مسیر حق ناشی از فراموشى قیامت است و نتیجهاش عذاب شدید الهى است.
بر اساس این آیه فراموشى روز قیامت سرچشمه گمراهی ها است و هر گمراهى، آمیخته با این فراموشكارى است. این اصل، تاثیر تربیتى توجه به معاد را در زندگى انسانها روشن مىسازد.
روایاتى كه در این زمینه در منابع اسلامى وارد شده بسیار قابل دقت است. از جمله حدیث معروفى است كه هم از پیغمبر گرامى اسلام صلی الله علیه و آله و هم از امیرالمؤمنین على علیه السلام نقل شده كه فرمودند: «اى مردم! وحشتناكترین چیزى كه از ناحیه آن بر شما مىترسم دو چیز است: پیروى از هوای نفس و آرزوهاى دور و دراز است؛ اما پیروى از خواهش نفس، شما را از حق باز مىدارد و آرزوهاى دور و دراز قیامت را از یاد شما می برد.»
دو دلیل عقلی بر وقوع قیامت
وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَیْنهَُمَا بَاطِلًا ذَالِكَ ظَنُّ الَّذِینَ كَفَرُواْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ كَفَرُواْ مِنَ النَّارِ(27) أَمْ نجَْعَلُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ كاَلْمُفْسِدِینَ فىِ الْأَرْضِ أَمْ نجَْعَلُ الْمُتَّقِینَ كاَلْفُجَّارِ(28- ص)
و ما آسمان و زمین و آنچه را كه میان آنهاست، بیهوده نیافریدهایم؛ این پندار كافران است. پس واى بر آنان كه منکر آتش دوزخند. آیا كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام دادهاند مانند مفسدان در زمین قرار مىدهیم یا پرهیزكاران را چون بدكاران؟!
در این آیات دو دلیل بر وجود و یا ضرورت وجود قیامت اقامه شده است:
یکی اینکه اگر قیامتی نباشد وجود این جهان مادی باطل و بیهوده خواهد بود چون هدفی برای بودنش وجود نخواهد داشت. اینکه موجوداتی خلق شوند و از آسمان و زمین این عالم استفاده کنند و بعد هم هیچ به هیچ این نظام یک نظام بی هدفی خواهد بود که ساحت قدس الهی از چنین بیهوده کاری و عمل لغوی مبراست.
دیگر اینکه اگر قیامتی نباشد و محکمه عدل و پاداش و عقابی برپا نشود آنگاه کسی که در این دنیا بد بود و بد عمل کرد فرقی با آنکه خوب بود و خوب عمل کرد تفاوتی نخواهد داشت و این از نظر وجدان پذیرفته شدنی نیست.
برای اینکه این دو اشکال جدی پیش نیاید عقل حکم می کند که باید پس از این عالم عالمی باشد که هم هدف این دنیا در آن محقق شود و هم تفاوت بین متقی و فاجر روشن شود.
آنچه که ابلیس را ملعون ابد کرد
قَالَ یَا إِبْلِیسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِیَدَىَّ أَسْتَكْبرَْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِینَ(75) قَالَ أَنَا خَیرٌْ مِّنْهُ خَلَقْتَنىِ مِن نَّارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِن طِینٍ(76) قَالَ فَاخْرُجْ مِنهَْا فَإِنَّكَ رَجِیمٌ(77) وَ إِنَّ عَلَیْكَ لَعْنَتىِ إِلىَ یَوْمِ الدِّینِ(78- ص)
خداوند متعال فرمود: اى ابلیس! چه چیز مانع شد بر مخلوقى كه من آفریدم سجده نكنی؟ تكبر ورزیدى، یا بالاتر از آن بودى كه فرمان سجود به تو داده شود؟ ابلیس [گزینه اول را انتخاب کرد و] گفت: من از او (آدم) بهترم، چرا كه مرا از آتش آفریدهاى و او را از گل. خداوند به او فرمود: از صفوف ملائكه، از آسمان برین، بیرون رو كه تو رانده درگاه منى و مسلما لعنت من بر تو تا روز قیامت ادامه خواهد یافت.
سه درس آموزنده و مهمی که در این گفتگو نهفته است
1. در پاسخ ابلیس اشارهاى است به اینكه از نظر ابلیس اوامر الهى به خودی خود لازم الاجرا نیستند؛ بلکه فرامین الهی وقتى لازم الاطاعة هستند كه حق باشند و چون امرش به سجده كردن، حق نبود پس اطاعتش هم واجب نبود. برگشت این حرف به این است كه ابلیس اطلاق مالكیت خدا و حكمت او را قبول نداشته و این همان اصل و ریشهاى است كه تمامى گناهان و عصیانها از آن سرچشمه مىگیرد؛ چون معصیت وقتى سرمىزند كه صاحبش با انکار ربوبیت خدا و با این توجیه که ارتکاب معصیت بهتر از ترک آن است، از حکم الهی سرپیچی کند.
2. این مجازات سنگین برای ابلیس تنها برای ترک یک سجده نبود؛ آنچه باعث این سقوط و لعنت ابدی ابلیس شد استکبار او بود. استکباری که با اظهار نظر و استدلال در برابر امر الهی وجودش ثابت شد. اگر استدلال ابلیس را تحلیل کنیم سر از كفر عجیبى در مىآورد او با این سخن خود در حقیقت به خدا گفت که برخی از دستورات تو اساس و پایه درستی ندارد (انکار حکمت الهی) و نیز برخی از دستورات تو کاملا نادرست است معاذالله جاهلانه است (انکار علم الهی) و من بهتر از می فهمم.
3. کسی که عالمانه و از روی عمد مرتکب معصیت می شود در حقیقت همان راهی را رفته است که ابلیس رفته. یعنی به خدا می گوید تو گفته ای نکن ولی نظر من این است که انجام این کار اشکالی ندارد و بعد مرتکب می شود.
#ویژه_برنامه_های_ماه_بندگی
#پویش_میثاق_بندگی
♦️جامعه هدف: فرزندان طلاب خواهر و برادر، پسر و دختر 8 تا 15 سال
👈فرزندان طلاب که روزه اولی می باشند میثاق نامه بندگی را در لحظات معنوی افطار قرائت و فیلم آن را برای ما ارسال نمائید.
🎁جوایز:
5 نفرکمک هزینه مشهد مقدس به مبلغ (پنج میلیون ریال)
313 جایزه یک میلیون ریالی
✅جهت شرکت در مسابقه و ارسال آثار به سخای جدید/خانواده و امور فرهنگی/بارگذاری فایل های فرهنگی مراجعه نمائید.
🔻مهلت ارسال آثار : تا تاریخ 24 اردیبهشت
❇️ کانال رسمی معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات
@Rasaneh_CSiSiR