فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
حمله پلیس سوئد به معترضین نژاد پرستی با اسپری فلفل و باتوم.
اینجا همان جایی است که به بهشت غربگداها معروف شده است.
#آمریکا #امیرکا_تنتفض #ترامپ #بی_بی_سی #منوتو #سوئد #کرونا #مرگ_بر_آمریکا #DethToAmerica #حقوق_بشر #اعتراضات_آمریکا #آزادی #BLM #Beljium #Brussels #Martyr #Icantbreathe #US #USA #Terrorism #blacklivesmatter #Trump #georgefloyd #BBC #CNN #FOXNEWS #donaldtrump #trump #BLACK_LIVES_MATTER #blm #blackouttuesday #sweden #racism
@cyberi20
⁉️شبهه 👇👇👇
خداوند چرا شیطان رو خلق کرد؟
اصلا اگر خلق نمیکرد خود نفس برای گول زدنمان کافی بود.
خدا که میدانست شیطان اینگونه میشود (لطفا نگویید که خیلی انسانها هم اینطورند)زیرا انسان با شیطان فرق میکند.
آیا برای گمراه کردن انسانها خلق کرد یا آزمایش آنها؟
اصلا چه لزومی داشت که برای آزمایش شیطان را خلق کند که اینهمه انسان، جهنمی شوند؟
(خود همین) نفس کافی بود (برای آزمایش انسان)!
✅پاسخ👇👇
در پاسخ به سوال شما باید عرض كنم كه اولا خداوند هدف خود را از خلقت انسان و جن عبادت بیان كرده است.«۱»
📌و او خواسته است با آفرینش این موجودات آنهارا به كمال برساند،
شیطان هم مانند انسان در برابر رذائل قراردارد، یعنی همانگونه كه انسان برای رسیدن بہ خدا باید موانعی را پشت سر بگذارد جن نیزاین چنین است برای رسیدن به خداوند باید ازخیلی هواها و هوس ها و غرور ها و حسادت ها دست بكشد، ولی شیطان نتوانست در مقابل تكبر خود ایستادگی كند👈🏼پس گمراه شد
⁉️شما می پرسید خداوند كه می دانست #شیطان این گونه است چرا او را خلق كرد؟
من یك مثال براے شما مےزنم:
🔸مثلا شما حالت معنوی بالایی دارید و می توانید اعماق افكار دیگران را بخوانید و اتفاقا شما قاضی هم هستید،شما چه زمانی می توانید شخص مجرم را محاكمه كنید؟
✅مطمئنا زمانی كه جرم مرتكب شود می توانید او را محاكمه كنید، و تا جرمی مرتكب نشده است ولو شما می دانید آینده مرتك می شود محاكمه كردن او كار نا عادلانه ای می باشد.
📌در مورد شیطان و خداوند هم همین گونه می شود قضاوت نمود،اگر خداوند شیطان را به خاطر جرمی كه هنوز مرتكب نشده است خلق نمی كرد در حالی كه مقتضا برای خلقت او وجود داشت،خلق نكردن به خاطر گناه مرتكب نشده ناعدالتی و تبعیضی بود برای خداوند متعال،در حالی كه خداوند از این بی عدالتی پاك است.
🔹و البته فقط قصه شیطان هم نیست؛ بلكه شیطان صفت ها زیاد هستند كه خداوند اگر شیطان را خلق نمی كرد باید انسان های شیطان صفت را هم خلق نمی كرد و همه این موارد قضاوت و عذاب دادن قبل از ارتكاب جرم می باشد و خداوند از این گونه اعمال مبرا و پاك می باشد
♨️دومین علتی كه می توان برای خلقت شیطان با فرض علم به خطایش بیان نمود این است كه:
كار خوب زمانی با ارزش است كه با سختی به دست بیاید.
🔸شما یك وزنه بردار را فرض كنید زمانی كارش با ارزش است كه وزنه سنگین را بلند كند، وزنه ای كه دیگران از بلند كردن آن عاجز هستند
🔹و حال زمانی شخصی مومن است كه وزنه ای مانند شیطان را از سر راهش بلند كند و دور بیندازد و این شیطان به عنوان وزنه ای برای مسابقه بندگی می تواند بسیار موثر باشد.
⭕️و از همه این ها گذشته علت گمراے هاے مردم كه فقط شیطان نیست #شیطان فقط #وسوسه می كند در حالے كه انسان براے گمراهے اهرم هاے دیگرے مانند هوای نفس دارد همان اهرمی كه در روایت مقابله اش را جهاد اكبر نامیده اند.
🔹رسول گرامی اسلام(ص) به یارانش كه از جنگ برگشته بودند مرحبا گفت و فرمود:
خوشا به حال شما كه از جهاد كوچك برگشتید ولی جهاد بزرگ هنوز مانده است.
گفتند یا رسول الله! جهاد اكبر كدام است؟
فرمود: جهاد با نفس.
و بعد از آن فرمود: بهترین جهاد، جهادبا نفس است.۲
🔹ونشانه این كه شیطان عامل اصلی برای گمراهی نیست این است كه در روایات وارد شده است كه شیطان در شب های قدر در غل و زنجیر می باشد اما می بینیم كه باز انسان ها در این شب های بسیار نوارنی هم گناه می كنند این همان پیروی از هوای نفس است.
🔹و دلیل دیگری كه می توان فرض كرد این است كه شیطان فقط همان شیطان معروف نیست بلكه برخی از انسانها نیز نقش شیطان را بازے مے كنند همان گونه كه در سوره ناس می خوانیم:
👈بگو پناه می برم به خدا ...از شر وسوسه گر پنهان كه درون سینه انسان ها وسوسه می كند خواه از جن باشد یا از انسان.۳
📌دوستان ناباب، هم نشین هاے منحرف، پیشوایان گمراه و ظالم، كارگزاران جباران و طاغوتیان، نویسندگان و گویندگان فاسد، مكتب هاے الحادے و التقاطے ظاهر فریب، وسائل ارتباط جمعے وسوسه گر، همه این ها و غیر این ها در مفهوم گسترده «وسواس خناس» واردند كه انسان باید از شر آن ها به خدا پناه برد.
📚منابع:
۱- «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون».
۲- إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص بَعَثَ سَرِیَّةً فَلَمَّا رَجَعُوا قَالَ مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوُا الْجِهَادَ الْأَصْغَرَ وَ بَقِیَ عَلَیْهِمُ الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قَالَ جِهَادُ النَّفْسِ ثُمَّ قَالَ ص أَفْضَلُ الْجِهَادِ مَنْ جَاهَدَ نَفْسَهُ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَ
۳- «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (۱) مَ
@cyberi20
⁉️متن سوال 👇👇👇
در قرآن آمده است: «خداوند نور آسمانها و زمین است». آیا منظور نور محسوس است؟ اگر نیست به چه معنا است؟
✅پاسخ اجمالی👇👇
مراد از "نور" در آیۀ کریمۀ "اللَّه نور السموات و الارض..."مسلماً نور حسى و محسوس، نیست؛ زیرا نور محسوس از خواص و کیفیات مادّى عارض بر جسم است، و ادله عقلى که جسمانیت را از خداوند متعال نفى مینماید، مانع از آن میشود که خداوند را نور محسوس مادى بدانیم.
افزون بر این بسیارى از آیات الهى ادراک بصرى و مثلیت هر چیزى را به خداوند متعال نفى میکند، که دلیلى قرآنى بر جسمانى نبودن خدا است؛ از اینرو، اگر از خداوند به "نور آسمانها و زمین" تعبیر شده است، منظور نور محسوس نمیتواند باشد.
"نور" عبارت است از چیزى که ظاهر بالذات و مُظْهر غیر باشد؛ یعنى روشن و روشن کننده و پیدا و پیدا کننده است، خواه نور محسوس باشد، مثل نور خورشید و ستارگان و چراغ، و خواه نور غیر محسوس مانند علم و ایمان.
البته معناى ابتدایى که از "نور" به ذهن میرسد، همان نور حسى است، اما با دقت در معناى نور که همان "ظاهر بالذات و مظهر غیر" است، و با تحلیل آن، اطلاق نور به امور معنوى که روشنایى بخش جان و باطن است، صحیح خواهد بود. چنانکه قرآن مجید از "ایمان" به عنوان نورى که به مؤمن داده میشود، یاد کرده است و عرفا به "عشق" نور اطلاق کردهاند.
از آنجا که ذات خداوند پیدا و روشن است و باعث پیدایش و روشنى هر چیز دیگر است؛ زیرا خالق و ایجاد کنندۀ آنان است، اطلاق کلمه "نور" بر خداوند صحیح است، بلکه چون وجود هر چیزى باعث ظهور آن چیز براى دیگران است باید گفت که مصداق تام نور همان "وجود" است، پس خداوند متعال کاملترین مصداق "نور" میباشد و ظاهر بالذات و مُظْهِر واقعى او است؛ از اینرو باید اذعان کرد که او نورى است که آسمانها و زمین به وسیله او ظهور یافتهاند.
تعبیر به آسمانها و زمین کنایه از کل عالم هستى و همه مخلوقات عِلْوى و سِفْلى و جهان غیب و شهادت است، نه اینکه منظور فقط همین آسمان بالاى سر باشد. پس معناى "الله نورالسموات و الارض" این است که: خداوند نور تمام جهان است.
و اما اینکه در آیه تعبیر به "نور" کرده و نه "پدید آورنده"، براى تنبه بر این نکته است که، همانطور که "نور" ظاهر است و نیاز به ظاهر کننده ندارد، خداوند متعال هم، خود ظاهر و روشن و واضح است و براى شناخت او نیازى به وجود واسطه و مُظْهِر نیست. چنانکه اهل عرفان به پیروى از انبیا و امامان(ع) فرمودهاند مخلوقات را باید در پرتو وجود و نور خداوند شناخت، نه اینکه خدا را به واسطه مخلوقات و آثار شناسایى نمود. براى اولیاى الهى همه چیز در پرتو نور خدا روشن است و غیر از نور او دیده نمیشود و اگر نور الاهى نباشد همه چیز در تاریکى عدم میباشند، پس استفاده مهم از این آیه این است که: خداوند متعال براى هیچ موجودى مجهول نیست؛ چون ظهور تمام اشیا، ناشى از ظهور و اظهار او است. خداوند غایب نیست تا از طریق مخلوقاتش مکشوف گردد، بلکه متجلى به تمام ذات است و خفاى او از دید صاحبان معرفت ناقص، میتواند از فرط شدت نور او باشد: "یا من هو اختفى لفرط نوره، الظاهر الباطن فى ظهوره".
و نکتۀ دیگرى که از این آیه به دست میآید این است: ما به خدا "نور" میگوییم اما "نور اعظم" اطلاق نمیکنیم. و این عقیدۀ "مانویه" که خداوند را "نور اعظم" میدانند، یعنى یک نور حسّى در کنار سایر نورها اما بزرگتر و بالاتر، عقیدۀ صحیح و حقى نیست. بلکه خداوند از نظر قرآن "نور محض" است و غیر حسى، یعنى تنها نور عالم وجود، و هر چیزى غیر از او "ظلمت "است. به تعبیر ادعیه "نورالنور" است؛ یعنى نور واقعى او است و اگر نورى هست به برکت وجود و نور حق است.
در تفسیر و تأویل و تطبیق آیۀ کریمه، اقوال و روایات مختلفى وجود دارد که براى آگاهى از آنان به کتابهاى مربوط و تفاسیر و مجامع روایى میتوان مراجعه نمود.
@cyberi20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ موقعیت آخرالزمانی شیعیان
🔹 قسمت اول
▫️بیداری مسلمانان و صاحبان قلم
استاد #شفیعی_سروستانی
@cyberi20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ موقعیت آخرالزمانی شیعیان
🔹 قسمت دوم
▫️سیبل یهود وغرب چه امّتی است؟
👤 دکتر #شفیعی_سروستانی
@cyberi20
اَرتِش سایبِرے اِمامْ هادے عَلیه اَلْسلام
⁉️متن سوال 👇👇👇 در قرآن آمده است: «خداوند نور آسمانها و زمین است». آیا منظور نور محسوس است؟ اگر نیست
✅پاسخ تفصیلی👆👆🔻👇👇
بدون شک، اینکه در قرآن از خداوند تعبیر به "نور" شده است: "اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ"،[1] منظور نور حسى نیست. نور محسوس، مخلوقى از مخلوقات خداوند است، چنانکه قرآن در سوره انعام مىفرماید "سپاس مخصوص خدایى است که آفرینندۀ آسمانها و زمین و قرار دهنده (خالق) نور و ظلمت است".[2]
فلاسفه و متکلمان و مفسران قرآن هر کدام دلایلى متقن بر "جسم" نبودن خداوند، ارائه نمودهاند؛[3] از اینرو اطلاق اسم "نور" بر خداوند نمیتواند به معناى نور محسوس باشد که به عنوان جسم و یا از خواص جسم و عارض بر جسم است.
از میان مفسران متکلم، شاید "فخر رازى" بیش از دیگران به این مطلب پرداخته و در تفسیر جمله "اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ"، شش برهان بر جسمانى نبودن خداوند، و اینکه این نور نمیتواند نور محسوس و مادى باشد ذکر میکند.[4] مهمتر اینکه آیات بسیارى در قرآن کریم وجود دارد که نفى حدوث و جسمانى بودن از خدا میکنند. افزون بر آنچه بیان شد، آیه "لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ" که در چندین جاى قرآن آمده است، هرگونه مثلیت و مشابهتى را براى خداوند متعال نفى میکند. پس نورانیت خداوند هم نمیتواند همین نورانیت محسوس باشد؛ زیرا که این نورانیت مثل و مانند بسیارى دارد.
معناى "نور"
در تحلیل معناى کلمه "نور" گفتهاند: کلمه نور معنایى معروف دارد، و آن عبارت است از چیزى که اجسام تیره را براى دیدن ما روشن میکند، و هر چیزى به وسیله آن ظاهر و هویدا میگردد. البته خود نور براى ما ذاتاً مکشوف و هویدا است و چیز دیگرى آنرا ظاهر نمیکند؛ پس نور عبارت است از چیزى که "ظاهر بالذات و ظاهر کنندۀ غیر" است.
این اولین معنایى است که کلمه "نور" را براى آن وضع کردهاند، بعداً به نحو استعاره یا حقیقت ثانویه به هر چیزى که محسوسات را مکشوف میسازد استعمال نمودند. در مرحلۀ بعدى، معناى آنرا بر غیر محسوس هم اطلاق کردند. از اینرو "عقل" را نورى خواندند که معقولات را ظاهر میکند، و همۀ این استفادهها با تحلیل در معناى "نور" به دست میآید که عبارت است از "الظاهر بذاته المظهر لغیره".[5]
پس آنچه ابتدائاً از کلمه "نور" فهمیده میشود، نور محسوس است که از اجسام نورانى پراکنده میشود؛ مانند خورشید، ستارگان، و چراغ و لامپهایى که ساخته دست بشرند، که اگر این نورها نبود، جهان تاریک بود ولى با وجود آنان، فضا روشن است.
اما حقیقت و تعریف دقیق نور از نظر دانشمندان فیزیک سخن دیگرى است و شاید از نظر آنان حقیقت نور کاملاً کشف نشده باشد، یا در مورد حقیقت نور اختلاف داشته باشند، آنچه مسلم است این است که در عالم ماده چیزى به نام "نور" وجود دارد که از اجسامى برمیخیزد که نورانى هستند و در اصطلاح به آنها "منبع نورانى" اطلاق میگردد. ولى اطلاق کلمۀ "نور" منحصر در نور حسى نیست، بلکه بر هر چیزى که "روشن و روشن کننده" باشد، و یا به تعبیر دیگر "پیدا و پیدا کننده" باشد گفته میشود. مثلاً در مورد "علم" میگوییم: "علم نور است"؛ چون در ذاتش روشنایى است و واقعیتهایى را هم روشن میسازد.[6]
چنانکه قرآن مجید در مورد مؤمن میفرماید: "آیا آنکسى که مُرده بود و ما زندهاش کردیم و براى او نورى قرار دادیم که با آن در میان مردم راه میرود...".[7] پس در فرهنگ قرآنى، ایمان "نور" است، و از آنجا که ایمان، به مؤمن نورانیت قلب و باطن میبخشد و هدف و مقصد را نشان او میدهد و به سعادت رهنمون میسازد، اطلاق "نور" بر آن صحیح است. چنانکه عرفا به عشق "نور" میگویند. مولوى میگوید:
عشق قهار است و من مقهور عشق
چون قمر روشن شدم از نور عشق[8]
اطلاق کلمه "نور" بر خداوند
اطلاق کلمه "نور" بر خداوند نیز صحیح است؛ زیرا که در قرآن و روایات، چنین اطلاقى صورت گرفته است،[9] ولى باید توجه داشت که اگر میگوییم "خدا نور است"، مقصود نور حسى و مادى نیست، بلکه به این معنا است که ذات الهى، ذات پیدا و پیدا کننده است، روشن و روشن کننده است، پیدایی و روشنایی هر چیزی از پرتو ذات او است، ولى او خود پیدا و روشن است، چیزى او را پیدا و روشن نساخته است؛ از اینرو میتوانیم بگوییم: "خدا نور است".
@cyberi20
اَرتِش سایبِرے اِمامْ هادے عَلیه اَلْسلام
✅پاسخ تفصیلی👆👆🔻👇👇 بدون شک، اینکه در قرآن از خداوند تعبیر به "نور" شده است: "اللَّهُ نُورُ السَّماوا
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇
علامه طباطبائى در این باره میگوید: "چون وجود و هستى هر چیزى باعث ظهور آن چیز براى دیگران است، پس مصداق تام نور، همان وجود است، و از سوى دیگر؛ چون موجودات امکانى وجودشان به ایجاد حق تعالى است، پس خداوند متعال کاملترین مصداق نور است. او است که ظاهر بالذات و ظاهر کنندۀ ما سواى خویش است، و هر موجودى به وسیله او ظهور مییابد و موجود میشود. پس خداى سبحان نورى است که به وسیله او آسمانها و زمین ظهور یافتهاند، و مراد از جمله "اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ"،[10] همین است.
معناى "اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ"
از مطالب گذشته روشن شد که اگر میگوییم "خدا نور آسمانها و زمین" است، به این معنا است که خدا مُظْهِر و روشن کننده و پدید آورنده آسمانها و زمین است. و تعبیر به آسمانها و زمین به معناى تمام عالم هستى و همۀ مخلوقات علوى و سفلى و غیب و شهادت است.[11] نه اینکه فقط منظور همین آسمان بالاى سر و زمین زیر پایمان باشد. پس معناى آیه این است: خداوند نور تمام جهان است. و تعبیر به "نور" و نه "پدید آورنده"، براى متوجه نمودن به این مطلب است که همانطور که "نور" خودش ظاهر است و نیاز به ظاهر کننده ندارد، و مُظْهِر و روشنى بخش سایر اشیا است، خداوند متعال هم، نیاز به ظاهر کننده و پدید آورنده ندارد، و موجودى ظاهر و روشن و واضح و بدیهى است، و استدلال براى وجود او، نیاز به واسطه نیست و مظهر و پدید آورندۀ سایر موجودات جهان هستى است. به تعبیر حاجى سبزوارى : "یامن هو اختفى لفرط نوره"؛[12] اى کسى که از فرط شدت نورش پنهان و مخفى گشته است.
پس چنانکه اهل عرفان - به تبع از انبیا و امامان(ع) - بیان کردهاند، خداوند خود متجلى به تمام معنا و روشن کامل است و براى توجه به او و تنبه به وجود او، نیازمند وساطت مخلوقاتش نیست. به سخن دیگر، براى استدلال بر وجود خداوند باید استدلال لمّى کرد نه انّى.[13] باید اول خدا را شناخت و از شناخت او پى به مخلوقاتش برد، نه اینکه اول مخلوقات را شناخت و پس از شناخت آنها، خدا را در پرتو نور آنها شناخت.
چنانکه دردعاى عرفه امام حسین(ع) آمده است: "الهى ترددى فى الآثار یوجب بعد المزار"؛ خداوند توجه من به آثار و مخلوقاتت موجب دورى از دیدار و زیارت تو میگردد.
و علی(ع) در دعاى کمیل میفرماید: "و بنور وجهک الذى اضاء له کل شیء"؛[14] سوگند به نور چهرهات که همه چیز به آن روشن است.
اگر نور چهرۀ تو و ذات تو نباشد همه چیز تاریک است؛ یعنى هیچ چیز نیست و همه چیز در تاریکى عدم است. اگر نور ذات تو نباشد همۀ اشیا در تاریکى "نیستى" باقى خواهند ماند، نه اینکه اشیا در یک تاریکى نظیر تاریکى شب هستند. پس باید گفت: خداوند متعال نور محض است و در مقابل او هیچ چیز نور نیست و همه نورها در مقابل او "ظلمت" هستند؛ چون تنها وجودى که در ذات خود پیدا و پیدا کننده است فقط خدا است؛ سایر اشیا اگر پیدا و پیداکننده هستند در ذات خودشان تاریک هستند و خدا آنها را "پیدا" و "پیدا کننده" کرده است.[15]
از اینرو علامۀ طباطبائى استفادۀ زیبایى از این آیه نموده است: "پس استفاده میشود که خداى تعالى براى هیچ موجودى مجهول نیست؛ چون ظهور تمامى اشیا براى خود یا براى غیر، ناشى از اظهار خدا است، اگر خدا چیزى را اظهار نمیکرد و هستى نمیبخشید، ظهورى نمییافت؛ پس قبل از هر چیز، ظاهر بالذات خدا است... نتیجه اینکه مراد از "نور" در جمله "خدا نور آسمانها و زمین است"، نور خدا است که از آن نور عام، عالمى نشأت میگیرد، نورى که هر چیزى به وسیله آن روشن میشود، و با "وجود" هر چیزى مساوى است، و این همان رحمت عام الهى است".[16]
پس، از نظر فرهنگ قرآنى، خداوند متعال یک غایب و یک مخفى بالذات نیست تا از طریق مخلوقات و عالم خلقت و آسمان و زمین مکشوف و هویدا گردد، بلکه چنین معرفتى، ناقص و ضعیف و ابتدایى است. معرفت واقعى این است که جهان به خدا شناخته شود، نه خدا به جهان. و این آیه مىفرماید که خداوند در کمال کشف و روشنى و بداهت است.
@cyberi20
اَرتِش سایبِرے اِمامْ هادے عَلیه اَلْسلام
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇 علامه طباطبائى در این باره میگوید: "چون وجود و هستى هر چیزى باعث ظهور آن چی
ادامه پاسخ الله نور السموات👆🔻👇👇
"نور" یا "نور اعظم"
نکتۀ دیگرى که از این آیه استفاده میشود این است: ما به خداوند "نور" میگوییم، اما "نور اعظم" نمیگوییم، که معنایش این است که نورهایى داریم که یکى بزرگتر و دیگرى کوچکتر است و خدا نور بزرگتر است. بلکه از نظر قرآنى یک نور بیشتر وجود ندارد و آن خدا است و باقى، ظلمت و عدماند. بله، در مقایسۀ اشیا با یکدیگر یکى نور است و دیگرى نور نیست. مثلاً علم و ایمان و عقل و... نورند، اما خود اینها نورانیتشان را از خدا کسب کردهاند. پس در مقابل خدا نور نیستند. و یا به تعبیر دیگر خداوند "نور النور" است؛[17] یعنى نور همۀ نورها است، نه اینکه نور اعظم باشد. پس این عقیده که به "مانویه"[18] نسبت داده شده است که ایشان خداوند را "نور اعظم" مینامیدند، او را به عنوان یک "نور حسى" ولى بالاترین و ترین نور در عالم میدانستند. به هر حال هر کس این عقیده را داشته باشد، یک عقیده خلاف و باطلى است.[19]
در پایان سخن، به روایتى از امام رضا(ع) اشاره میکنیم که در پاسخ عباس بن هلال که در مورد آیۀ "اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ"، فرمود: "هادى است براى اهل آسمان و هادى است براى اهل زمین".[20]، [21]
@cyberi20
دستیار و مشاور عالی فرمانده سردار سرلشکر سید یحیی صفوی تأکید کرد:
دشمن قصد دارد با محصولات تراریخته به بخش کشاورزی نفوذ کند که باید هوشیارانه عمل کنیم.
🔰رئیس مرکز مطالعات راهبردی #ارتش:
دشمن(صهیونیسم) امروز به دنبال کنترل جمعیت از طریق محصولات تراریخته است، بنابراین ترور بیولوژیک را جایگزین عملیات انتحاری کرده است/ ایسنا
فتوای مراجع عظام تقلید در خصوص محصولات تراریخته:
«تحقیقات» آزاد است ولی «کشت تجاری» جایز نمی باشد.
🔸مرجع تقلید شیعه آیت الله علوی گرگانی:
ریشه محصولات تراریخته در اسرائیل است و این یک برنامه صهیونیستی با سابقه ۵۰ساله است.
🔸محمد تقی توکلی نماینده سابق مجلس:
رسیدن به مرز ۴۰ درصدی در ابتلا به بیماری سرطان، نتیجه مصرف همین محصولات تغییر ژنتیکی داده شده است.
@cyberi20
🔹 آقای حیاتی ! حیف شما نبود؟ خودتو خرج کیا کردی.. خرج کف و هورای یه مشت فیک مجازی و هرزه های دائم الخمر؟!
حیاتی گوینده اخبار گفته بخاطر ابراز ارادت به ابی، صداوسیما بهم گفته فعلا نیا!!
آقای حیاتی! انتظار داشتی تشویقت کنن؟! ارادت به کی؟ به یه دائم الخمر که همه عمرش علیه اسلام رفته و برای هرزگی... کسیکه تو اوج جنگ تحمیلی، علیه شهدای ما آهنگ میخوند که جنون دارن و اسیر جادوگر شدن؟! به دشمن حضرت علی که برای یه مشت دلار حاضر شد نوکری آمریکا و نوکری سعودی وهابی رو بکنه؟
حیف تو نبود آقای حیاتی؟ ما شما را با لحظات حساس انقلاب مون میشناسیم. شما که آرزوت اینه که خبر ظهور امام زمان رو برامون بخونی، اونوقت به همچین لجنی ابراز ارادت میکنی؟
دیگران باید به تو افتخار کنن؛ نه اینکه تو خودتو خرج چنین مزبله ها کنی.
صدای شیطان هرگز زیبا نیست. صدای یه روح شیطانی هرگز زیبا نیست.
آقای حیاتی.. اونایی که این راهو رفتن، به هیچ جا نرسیدند. شما حیفی..
#حیاتی #گوینده_صداوسیما
@cyberi20
🔺 وقتی سلبریتیها تحسین منافقین را نصیب خود میکنند!
🔹نشریه «مجاهد» وابسته به گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) که دستش به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده است، از پیامهای تسلیت #سلبریتی ها برای درگذشت «مرجان»، خواننده زمان طاغوت و عضو سازمان مجاهدین خلق، به وجد آمده و از این اقدام جوگیرانه برخی از سلبریتیها تشکر کرده است...
چقدر سلبریتی های وطن دوست و از همه مهمتر #فهیم داریم!! 😒
@cyberi20
🔻پیام اینستاگرامی متین ستوده به مریم رجوی سرکرده سازمان منافقین!
🔹او در ادامه نوشته؛ اينها تماما حرفهای دل و شخص خود من هست بعد از اينكه ديدم روزنامه كثيف مجاهد به نفع خودش عكس من همكارانم كه براى بازيگر قدیمی ايران تسليت گفته بوديم رو چاپ كردن و جوری وانمود كردن كه انگار ما با اين خائنين همدردی كرديم😳
🔹ستوده طی چند روز گذشته در مورد مرگ مرجان از خوانندگان قبل از انقلاب اظهار نظر کرده بود اما گویا از نزدیکی مرجان به سازمان منافقین اطلاع نداشته است...
@cyberi20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادعای جانشینی پیامبر و اولیاء الله توسط رئیس فرقه گنابادی!
اسماعیل صلاحی مدعی قطبیت فرقه نعمت اللهیه گنابادی:
من جانشین همه انبيا و اوليا هستم! هرکس میخواهد ادم را ببیند به من بنگرد! هرکس میخواهد شیث نبی و پیامبران را ببیند به من بنگرد!!
یعنی کسی نیست افسار این منحرفین رو بکشه؟ اینا اسلام و دین به مسخره گرفتند!
@cyberi20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ساخت شراب و ویسکی و راههای عدم مسمومیت هنگام خوردن مشروب از شبکه سیمای شیراز!
برنامههای بصیرت افزایی ثریا و جهانآرا رو حذف کردند بجاش ساخت مشروبات رو تو آنتن زنده به ملت آموزش میدن😐
@cyberi20