eitaa logo
دانلود
«ملاک حال فعلی افراد است.» یعنی وقتی مرجع تقلید، حکم اجتهاد را امضا می‌کند، به مهارتِ امروزِ داوطلب نگاه می‌کند؛ نه این‌که شاید چند سال دیگر به هر دلیلی اشتباه فتوا دهد. یعنی وقتی نظام پزشکی، پرونده را تأیید می‌کند، به مهارتِ امروزِ داوطلب نگاه می‌کند؛ نه این‌که شاید چند سال دیگر به هر دلیلی اشتباه تجویز کند. یعنی وقتی افسر، گواهینامه را امضا می‌کند، به مهارتِ امروزِ داوطلب نگاه می‌کند؛ نه این‌که شاید چند سال دیگر به‌هر دلیلی تصادف کند. یعنی وقتی مردم، رأی را به‌صندوق می‌اندازند، به مهارتِ امروزِ داوطلب نگاه می‌کند؛ نه این‌که شاید چند سال دیگر به خطا رود. باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم تا پس از شناختِ درست، تأیید و امضا کنیم. اما این را هم بدانیم که اگر با تحقیق و بررسی صحیح، کسی را تأیید کردیم؛ اشتباهاتِ احتمالیِ آتیِ او برعهده ما نیست. اگر به کسی گواهینامه دادیم و تصادف کرد؛ دلیل نمیشود از ناجا استعفا دهیم و اصل گواهینامه را زیر سوال ببریم! بلکه سعی کنیم دفعات بعد با دقت بیشتری، مهارت و توانایی داوطلب را بررسی کنیم. ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
از بیانات رهبر انقلاب در ارتباط با نمایندگان مجلس: 👌🏻 یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ *از این بایستی اجتناب بشود.* ✅ یکی از آسیب‌ها بی‌احتیاطی در استفاده‌ی از تریبون و بلندگویی است که در اختیار شما است. فرمایشات شما به طور مستقیم پخش میشود در کشور، یا بعداً به وسیله‌ی رسانه‌ها منتشر میشود؛ این امکان در اختیار همه نیست، در اختیار نماینده است؛ مراقب باشید که در استفاده‌ی از این امکان بی‌احتیاطی نشود و در [ارائه‌ی] نقدهای خود، نظرات خود [دقّت کنید]... ✔ یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس میشود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان [مسئول] بشود- نه، این وظیفه‌ی نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای خدا کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمّیّتش بیشتر است، یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمّیّت دارد. این جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلاً در مرحله‌ی بعد یا در فلان دولت به فلان پست [برسیم]... ▫️▫️▫️ بند اول بیانات رهبری در متن فوق خیلی خیلی مهم بود و دیده نشد... تا دو سه ماه دیگر، دولت و شهرداری عوض خواهند شد، (مهم نیست رئیس جمهور بعد و شورای شهر جدید چه کسی باشد) این مهم است که این‌بار و پس از این بیانات، نمایندگان مجلس حق دخالت در انتخاب مسوولان استانی ندارند؛ چه رسد به احزاب و ائتلافها! قبلتر در همین باره نکاتی در همین کانال منتشر شده بود: https://ble.ir/Daaal/5476494189098801569/1604547784451 ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
AUD-20210609-WA0030..mp3
1.27M
بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۹۲/۰۲/۲۵ شورای محترم نگهبان، خب مردمانی پرهیزگار، متقی و آگاهند؛ طبق قانون تشخیصی می‌دهند و عده‌ای به عنوان افرادی که صالحند، معرفی می‌شوند؛ من و شما *باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحها کدام _صالح‌تر_ ند،* کدام بیشتر به درد مردم می‌خورند، کدام بیشتر می‌توانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانتِ کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند؛ این را باید من و شما نگاه کنیم، ببینیم، بشناسیم. از افرادی که ممکن است ما را هدایت کنند، راهنمائی کنند، کمک بخواهیم؛ بالاخره *خودمان را به حجت شرعی برسانیم.* 1️⃣ اگر انسان بر طبق حجت شرعی کار کرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، باز سرفراز است، می‌گوید من تکلیفم را عمل کردم؛ 2️⃣اما اگر بر طبق حجت شرعی عمل نکنیم، بعد خطا از آب دربیاید، خودمان را ملامت خواهیم کرد؛ عذری نداریم، حجتی نداریم. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22566 ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
*از لابلای مکالمات انتخاباتی* من بشخصه مساله‌ام نیست که طرف مقابلم اصلح را چه کسی میداند مساله‌ام این است که "هر کس را اصلح بداند، به او رای دهد" مساله‌ام این است که اختناق و خفقان راه نیندازیم تا مردم مغزشان را تعطیل کنند و خودشان را سانسور کنند. مساله‌ام این است که مردم فکر کنند و رشد کنند. انتخابات در نظام اسلامی هنگامه اغوا نیست. مساله‌ام این است که وقتی در انتخابات با ملاکهایی که در اسلام و کلام امام و رهبری نیست (مقبولیت، اجماع‌سازی، پشتوانه اجتماعی) مردم را گمراه میکنیم (فکر میکنیم داریم هدایتشون میکنیم)، در حال مرجعیت‌زدایی از رهبری هستیم. برای من رای آن جوان بی‌نمازی که با تحقیق و بررسی و مشورت به همتی رسیده؛ ارزشمندتر از رای آن رزمنده نمازجمعه‌خوانی است که بدون تحقیق به جلیلی یا رئیسی رسیده است. چون آن جوان به حجت شرعی رسیده و به تکلیفش عمل کرده و حتی اگر اشتباه کرده باشد، نمی‌توان ملامتش کرد. ولی آن رزمنده بدون حجت شرعی... . راحت عرض کنم: دیروز در تاکسی میتوانستم رای راننده را (که مخالف نظر من بود) در کمتر از دو دقیقه تغییر دهم؛ ولی چون دیدم تحقیقکی کرده و دارد به جبهه انقلاب رای میدهد، تشویقش کردم و چیزی نگفتم. اصلا اگر تنها کارکرد و فایده انتخابات، همین باشد که مردم بفهمند باید همیشه دنبال حجت شرعی بگردند؛ پیروزی برای جمهوری اسلامی است. چون موجب رشد و اصلاح همه مردم در همه رفتارهایشان میشود. (ولو افسد رای بیاورد) و اگر در انتخابات کاری کنیم که اعتقاد همون اندک افرادی که دنبال حجت شرعی می‌گشتند، خدشه‌دار شود؛ شکست برای جمهوری اسلامی خواهد بود. (ولو اصلح رای بیاورد) منظورم از "حجت شرعی" و فایده حجت داشتن، دقیقا همانی است که در بیانات رهبری آمده است... ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
استاد! دکتر! مدیر! اصلا نمره مدیریت شما ۱۰۰! وقتی به بهانه "توان و سابقه مدیریتی حضرتعالی" سه تا مسئولیت بهتون می‌دهند؛ "توان"تون تقسیم بر سه میشه... یعنی برای هر مسوولیت نمی‌تونید توانی بالاتر از ۳۵ بگذارید! اگر همون مسئولیت را به یک فرد معمولی با نصف توان حضرت‌عالی (مثلا ۵۰ یا ۶۰) می‌دادند، طبیعتا با بهره‌وری خیلی بیشتری از شما انجام می‌شد. "چندمسئولیتی" یعنی اعلام عمومی این‌که "پرچم این مسئولیت دست من است و آن را به احتزاز در خواهم آورد" حال آن‌که در واقع و در عمل پرچم در انباری بایگانی شده است! پ.ن.حواسمان باشد "مسئولیت" با مشورت و عضویت در شورا متفاوت است. مشورت و عضویت در شورا، کاری تمام‌وقت نیست. ولی بهرحال زمانبر است و نمی‌شود مثلا همزمان در ده جا مشاور/عضو شورا بود. ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
*مردی و کاری* من یک وقت زمان ریاست‌جمهوری، در شورای عالی انقلاب فرهنگی جمله‌ای را از کتاب "سیاست‌نامه"ی خواجه نظام‌الملک نقل کردم. این کتاب، یکی از متون بسیار زیبا و فاخرِ ادبی ماست. با این‌که هفتصد، هشتصد سال از آن زمان می‌گذرد -دوره‌ی سلطان‌سنجر یا ملک‌شاه- در عین ‌حال انصافاً مطالبش همچنان تازه است و انسان وقتی آن را می‌خواند، لذت می‌برد. به‌هرحال، یکی از توصیه‌هایی که به شاهِ زمان خودش میکند، این است: *"زنهار! مردی را دو کار مفرمایی؛ مردی و کاری!"* راست میگوید؛ یک مرد، یک کار. البته خود خواجه نظام‌الملک ده تا کار داشته! ولی به قول سعدی: جز به خردمند مفرما عمل گرچه عمل کار خردمند نیست خردمند مدیریت می‌کند؛ اما عمل را به عهده‌ی دیگران می‌گذارد. به‌هرحال، "مردی و کاری". به این نکته هم اهمیت بدهید؛ خیلی مهم است. بیانات رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما ۱۳۸۳/۹/۱۱
الإمامُ الجوادُ عليه السلام: مُلاقاةُ الإخوانِ نُشْرَةٌ وتَلقيحُ العَقلِ ، وإن كانَ نَزْرا قَليلاً ملاقات با برادران ، موجب رفع دلتنگى و سبب بارورى عقل مى شود ، هر چند اندك و كوتاه باشد. [بحار الأنوار : 74 / 353 / 26 ]
*چرا مردم به نظام بی‌اعتماد شدند؟* پیش‌بینی سی سال پیش رهبر انقلاب که متأسفانه محقق شده است! (همه عبارات از رهبر انقلاب است؛ برخی جملات را حذف کردم. متن کامل را در منبع اصلی بخوانید.) دو گروهند؟ باشند! اما چرا با هم تعارض می‌کنند؟ مگر نمی‌شود نقاط مشترک را هم در قبال نقاط محل افتراق مورد توجه قرار داد؟ ... آن‌کسی که به برادر مسلمان خودش، که گرایش و خط سیاسی‌ش با او فرق دارد، اهانت می‌کند، به او می‌پرد، علیه او می‌نویسد و داد سخن می‌دهد، آیا نمی‌داند که با این کار چه چیزی از دست خواهد داد؟ شما می‌خواهید به خیال خودتان برادرتان را اصلاح کنید. آیا آن کسی که این انتقاد و این اعتراض یکسره و مطلق شما را - که غالباً اعتراض‌ها مطلق است - می‌شنود، او همان برادر شماست؟ برو برادرت را مخفیانه پیدا کن، هرچه می‌خواهی به او بگو؛ چرا با این اختلاف‌افکنی، مردم و مخاطبان عمومی جامعه را دچار تشویش فکری می‌کنی؟ ... برادران! *اگر این کار ادامه پیدا کند، ما چه چیزی را از دست می‌دهیم؟ مردم و همین اعتماد را* ... اگر مردم اهل اصطلاح باشند، *الان اجماع مرکب بر فسق همه است!* چون طرفین مُجمع‌ند! این‌ها می‌گویند آن‌ها بدند، آن‌ها هم می‌گویند این‌ها بدند، و قول ثالثی نیز وجود ندارد! این چه‌طور برخورد کردن با قضایاست؟ *اعتماد مردم را به اصل نظام از دست می‌دهیم.* نگویید مردم به نظام بی‌اعتماد نمی‌شوند.این نظامی که ده‌سال، یازده سال کسی مثل امام بالای سرش بود و آن شلاق کوبنده‌ی فرمایش‌های آن بزرگوار بر سر و شانه‌ی همه‌ی ما فرود می‌آمد -به حجم فرمایش‌های امام نگاه کنید؛ *من گمان نمی‌کنم که در هیچ موضوعی به‌قدر موضوع اختلافات، ایشان مطلب فرموده باشند* - درعین‌حال ماها اصلاح نشدیم. آیا این نشان نمی‌دهد که بنیان کار خراب است؟ *اگر ادامه بدهید، این استنتاج را شما برای مردم درست می‌کنید و دیگر نمی‌روند نقاط مثبتی را که در این بین هست، پیدا کنند و روی آن تأمل نمایند؛ خواهند گفت که معلوم می‌شود اشکالی در اصل کار هست!* ... به نظر من، اختلافات واقعی، کمتر از تظاهر به اختلاف است؛ این هم خودش نکته‌یی است. *اختلاف و شکاف و جدایی واقعی بین برادران، به مراتب کمتر از آن چیزی است که بر زبان می‌آورند.* من نمی‌دانم این حالت مبالغه‌گویی ما در حرف زدن‌ها و در اظهارات، چرا متوقف نمی‌شود!؟ طوری حرف می‌زنند که آن خوش‌خیال‌های بیچاره‌یی که در بیرون نشسته‌اند، خیال می‌کنند که همین فردا این‌ها به هم می‌پرند و علیه یکدیگر اسلحه برمی‌دارند! حرف‌ها این‌گونه تند است. *این حرف‌ها دشمنان را به طمع می‌اندازد؛* کمااین‌که الان امریکایی‌ها به طمع افتاده‌اند؛ حتّی بعضی از گروهک‌های مرده هم به طمع می‌افتند! چرا این‌گونه حرف می‌زنید؟ دل‌های شما به هم نزدیکتر از این حرف‌هاست که در اظهاراتتان نشان داده می‌شود. این هم مسأله‌ی بعدی بود که به نظر من مسأله مهمی هم است و *هرچه هم گفته بشود، کم است.* بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام ۷۰/۰۵/۲۳ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2478 ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
سخنرانی عجیبی است! مسئولان و کارگزارن نظام در هر سطحی که هستند باید حداقل سالی یک بار دقیق بخوانندش.
*از حال بد به حال خوب!؟* هر کدام از *ماها* در معرض "حال‌بدشدن" هستیم. دلایلش میتونه خیلی متنوع و متفاوت باشد: از یک چک برگشتی تا یک عفو رسانه‌ای؛ از یک احضار قضائی تا یک ناکامی شخصی خصوصی؛ از اخراج و برکناری شغلی تا حتی تصادف ساده ماشین؛ از انتشار یک عکس خصوصی تا خدای‌ناکرده بیماری فرزند یا اعتیاد بستگان؛ از ترند شدن یک جمله اشتباهمان تا بی‌محلی یک مسوول؛ از فراموشی قرآن و عترت و هیات تا تکبر و خراب شدن خُلق و خوی؛ و... *ماها* اگر کاره‌ای نباشیم، حال بدمون خیلی لطمه‌ای به دیگران نمی‌زند. اما اگر *ماها* از پرچم‌داران فرهنگ و هنر و رسانه باشیم، حال بدمون میتونه حال بقیه رو هم خیلی بد کند؛ خیلی! سوال این است که چهل و سه سال بعد از پیروزی انقلاب، و ده دوازده سال بعد از تأسیس خاتم و سراج و اوج، چه کسی و کجا مثل یک دیدبان دلسوز مراقب حال پرچمداران انقلاب و به‌خصوص افسران جبهه فرهنگی انقلاب [و خانواده‌هایشان] است؟ منظورم کارهای موردی نیست! الحمدلله در موارد خاصی موفق بودیم. (نمی‌شود اسم برد؛ خودتان بهتر از من مصادیقی را سراغ دارید که حالشون بد بوده و به همت همین بچه‌های اوج و سراج و خاتم حالشون خوب شده) منظورم کار منظم و دقیق و حساب شده است. (باز هم نمی‌شود اسم برد؛ خودتان بهتر از من پرچمدارانی را سراغ دارید که حالشون بد شده و بد مانده و دیگه خبری ازشان نیست...) *...وظایف اِخوانی را جدی‌تر بگیریم!* ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : العُقولُ أئمَّةُ الأفكارِ ، و الأفكارُ أئمَّةُ القُلوبِ ، و القُلوبُ أئمَّةُ الحَواسِّ ، و الحَواسُّ أئمَّةُ الأعضاءِ . [بحار الأنوار : 1/96/40.]
🔸️ نماز "عصر"!؟ 🔸️ 👈🏻 درآمدی بر احیای نماز عصر و عشا در مساجد رسولُ اللّه (صلى الله عليه و آله): مَثَلُ الصّلواتِ الخَمسِ كمَثَلِ نَهرِ جارٍ عَذبٍ على بابِ أحَدِكُم يَغتَسِلُ فيهِ كُلَّ يَومٍ خَمسَ مَرّاتٍ ، فما يُبْقي ذلكَ مِن الدَّنَسِ. 🏞مَثَل نمازهاى پنج‌گانه، مَثَل نهر آب شيرينى است كه از مقابل خانه هر يك از شما بگذرد و او روزى پنج‌بار خود را در آن شستشو دهد. ديگر چرک و كثافتى در بدن او باقى نمى‌ماند. كنز العمّال : ۷/۳۰۹ ، ۳۱۰. (با همین مضمون در وسائل الشیعه هم حدیث دیگری آمده است.) ⁉️ هدف و فلسفه نمازهای پنج‌گانه چیست؟ چرا پروردگار یکتا سه نماز از ما نخواسته؟ چرا (در وفاق عملی شیعیان) *نام* نمازهای «عصر» و «عشا»، با *زمان* خواندنشان متفاوت است؟ آیا شیعیان، پس از قول به جواز جمع (بین نماز ظهر و عصر؛ و مغرب و عشا)، دیگر فضیلتی برای خواندن نماز عصر/عشا در "هنگامه عصر/عشا" قائل نیستند؟ آیا "هنگامه عصر/عشا"، اذان وارد نشده است؟ آیا فتوای برخی مراجع معظم تقلید که «پخش اذان از مسجد مشکلی ندارد ولو همسایه مسجد اعتراض کند» شامل اذان عصر و عشا هم می‌شود؟ نتیجه چند قرن هجر و ترک اذان و نماز جماعت عصر و عشا، چه بوده: آیا به هدف و فلسفه نماز/خلقت نزدیک‌تر شده ایم یا دورتر؟ اگر هدفمان در زندگی همسو با هدف خالق از خلقتِ ما باشد، در عصر جدید با همه اقتضائاتش (گسترش همه‌جانبه ابزار و وسایل سرگرمی و غفلت از ذکر الله) جدا خواندن نماز عصر و عشا مناسب‌تر است یا جمع؟ 👌🏻 اگر بتوانیم جواب همه این سؤالات را پیدا کنیم، شاید بر اساس برخی پاسخ‌ها، مجبور شویم طرحی برای «احیای نماز عصر و عشا» در اندازیم! ✅ خلاصه و ساده طرح این باشد که در هر منطقه در حداقل یک مسجد نماز عصر و نماز عشا فعال باشد: هم اذان پخش کند و هم نماز جماعت برگزار شود. 📺 در حداقل یک شبکه سراسری از صدا و یک شبکه سراسری از سیما اذان عصر و عشا هم پخش شود. ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عضو اندیشکده مطالعات راهبردی اورشلیم: 📍ایرانی ها گروه هایی در منطقه دارند که به اندازه وزن‌شان به طلا می‌ارزند! 🆔 @Kavoshmedia
آن مقداری که حاج قاسم به جوانان عراقی و... اعتماد و اعتقاد داشت و بهشان تسلیحات می‌رساند و از آنها پشتیبانی همه‌جانبه می‌کرد؛ کاش یک‌صدمش را مسوولان فرهنگی نسبت به جوانان مومن انقلابی داخل کشور داشتند!
*مجمع مدیران جوان انقلابی* - بخش اول 👈 مقدمه‌ای بر ضرورت و کارکردهای مجموعه هم‌افزاسازی مدیران دولت جوان حزب‌اللهی رهبر انقلاب در نخستین دیدار با دولت سیزدهم، در ادامه و تکمیل بیانات گذشته‌شان مبنی بر تشکیل «دولت جوان حزب‌اللهی» فرمودند: «البتّه جوان‌سازی هم خیلی مهم است. یکی از کارهای مهم در دولت، جوان‌سازی دولت است؛ شما در بدنه دولت و مدیریّت میانی از جوان‌های زبده که الحمدللّه کم نداریم، هر چه می‌خواهید استفاده کنید؛ این کار، هم احساس انسداد را در کشور از بین می‌برد و وقتی که جوان‌ها ببینند می‌توانند وارد میدان کار بشوند و حرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند، در کشور احساس انسداد به وجود نمی‌آید، هم شما یک ذخیره ارزشمندی برای آینده برای مدیران ارشد کارکشته و مجرّب دارید فراهم می‌کنید. *این جوانی که امروز وارد میدان کار می‌شود، ده سال دیگر یک مدیر مجرّب و کارآزموده است که برای کشور یک ذخیره بسیار مهمّی است؛* این مدیران باکفایت حقّاً و انصافاً یکی از ذخیره‌های [ارزشمند خواهند بود]. 6شهریور1400 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48588 👌 با طراحی یک ساختار و سازوکار صحیح می‌توان ترتیباتی اندیشید تا مسیرِ مدنظر رهبر انقلاب برای ایجاد «ذخیره ارزشمند از مدیران مجرّب و کارآزموده» خیلی کوتاه‌تر از 10 سال طی شود. دقیقاً همان‌طور که می‌توان با استمرار مسیر دولت قبل در میدان ندادن به جوانان و نکشاندنِ نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور، تشکیل این ذخیره ارزشمند را چندین سال به تأخیر انداخت! 🏢 راه‌ها و قالب‌های متعددی برای این هدف مهم (تسریع تشکیل ذخیره ارزشمند از مدیران مجرّب جوان) وجود دارد. شاید یک راهش راه‌اندازی یک «مدرسه کاربردی حکمرانی» باشد. شاید یک راهش تأسیس «مرکز مشاوره مدیریتی» باشد. شاید یک راهش «مجمع مدیران جوان» (یا به تعبیری "کارگروه") باشد. این‌ها مانعه‌الجمع نیست ولی حتی می‌توان به تشکیل یک «جبهه مدیران جوان انقلاب اسلامی» هم فکر کرد که کارگروه‌هایش بر اساس نهادها تقسیم شده باشند و معاونت‌هایش آموزش و راهبردی و عملیات باشند. 🌀 به بیان دیگر روزهای آینده و با جابجایی واقعی دولت و شهرداری‌ها، شاهد مسئولیت‌پذیری توسط مدیران جوانی هستیم که پیش از این، این سطح از مسئولیت را تجربه نکرده‌اند. حالا مسئولیت در حد معاون شهرستانی باشد یا وزیر؛ در نهادهای دولتی باشد یا شهری یا حاکمیتی؛ در نهادهای فرهنگی باشد یا سیاسی یا اقتصادی یا...؛ در اصلِ مطلب فرقی نمی‌کند. این جوان مؤمن انقلابی قبل‌تر چنین تجربه‌ای نداشته است و اکنون درگیر فضا و مسئولیتی جدید شده است. این جوان حزب‌اللهی اگر پشتوانه و راهنما و یاوری داشته باشد، می‌تواند در میدان عمل و در مدّت کوتاهتری هم خودش رشد کرده و توانمند و کارآزموده شود؛ هم خدمات بیشتر و مؤثرتری به نظام اسلامی و مردم ارائه کند؛ هم دچار عمل‌زدگی نشده و به معنای درست کلمه، حزب‌اللهی بماند. ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
*مجمع مدیران جوان انقلابی* - بخش دوم 👈 مقدمه‌ای بر ضرورت و کارکردهای مجموعه هم‌افزاسازی مدیران دولت جوان حزب‌اللهی آن پشتوانه و یاور و راهنما -هر اسم و چارچوب و ساختاری داشته باشد- می‌تواند و باید خدمات زیر را ارائه کند: 1. جلسات مستمر و دقیق «اخلاق در مدیریت» و حفظ اخلاص و تقوا و روحیه جهادی مدیران جوان 2. آموزش‌های مبنایی و تکمیل منطق و هندسه فکری مدیران جوان با تنظیم سیر مطالعاتی، دوره‌های آنلاین و ... با موضوعاتی از قبیل: a. شناخت از صحنه (دوستان و دشمنان انقلاب) b. جهت‌گیری به سمتِ تمدنِ اسلامی و جامعه اسلامی c. شناخت نقاط امیدبخش (وعده الهی، ظرفیت‌ها و فرسودگی دشمن) d. و... 3. آموزش‌های کاربردی و تکمیل مهارت‌های مدیران جوان با دوره‌های آموزشی، نشست‌های تجربه و... 4. بروزنگه‌داری و تکمیل اطلاعات و دانش و اطلاعات افراد از مسیر بولتن‌های خبری، بازدیدهای میدانی هدفمند و... 5. افزایش اثربخشی از طریق تعارف (شناخت دوجانبه)، هم‌افزاسازی و ایجاد ارتباط میان مدیران جوان در اقصی نقاط کشور 6. حل صحیح و ریشه‌ای مسائل (نه استفاده از راه‌حل‌های موقتی و مسکّن) و افزایش فعالیت‌های نو و کارآمد و مؤثر با کمک اندیشکده‌ها، اساتید، افراد خلاق و... 7. افزایش آرامش و تمرکز مدیران جوان از طریق حمایت و تقویت همسر و فرزندانِ مدیران جوان 8. مدیریت دانش و ثبت دستاوردهای مدیریتی نظام اسلامی از مسیر تجربه‌نگاری مدیران سابق و جدید 9. چهره‌سازی و پشتیبانی رسانه‌ای از مدیران جوان با رعایت اصول و با حفظ چارچوب‌های اخلاص و تواضع 10. احصای مسائل و مشکلات مشترک این‌گونه افراد (از قبیل فرآیند استخدام، ساختارهای موازی، بودجه سازمانی نامتناسب با حجم وظایف و...) و تلاش برای حل آن‌ها در پایتخت 11. شناسایی مستمر جوانان توانمندِ خارج از دایره مسئولیت اداری و زمینه‌سازی برای رشد و مسئولیت‌پذیری ایشان 12. و... ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
*مجمع مدیران جوان انقلابی* - بخش سوم و آخر 👈 مقدمه‌ای بر ضرورت و کارکردهای مجموعه هم‌افزاسازی مدیران دولت جوان حزب‌اللهی البته اگر این مجموعه پیش از این تشکیل شده بود، می‌توانست در فرآیند شناسایی و به‌کارگیری افراد هم مؤثر باشد؛ (کما این‌که برخی اقدامات انجام شده ولی نه با زاویه‌نگاه تشکیلِ مجموعه جدید) و به‌خصوص در روزهای اول پذیرش مسئولیت، می‌توانست خیلی خوب و کاربردی دستِ مدیران جوان جدید را بگیرد؛ چرا که طبیعی و بدیهی است که در جابجایی مسئولیت، ظرافت‌ها و ترفندهایی وجود دارد که نیاز به آموزش دارد. مواردی مثل: فیش سخنان و گفته‌های ضروری در اولین جلسه همکاران، لوازم، اسناد و... که باید از مدیر قبل تحویل بگیرد، گزارش‌هایی که باید روز اول از مسئولان فعلی طلب کند (اموال، وضعیت کارکنان و...)، دیدارها و جلسات فوری مهم، و سایر اقداماتی که در روزهای اول حتماً باید انجام شوند؛ اگر فهرست خوبی و بازبینه‌ای (چرک‌لیستی) کاربردی از آن‌ها آماده شود، بسیار سودمند و اثرگذار خواهد بود. حاشیه: یکی از نگرانی‌ها این است که پس از تحققِ دولتِ جوان حزب‌اللهی و به‌کارگیریِ جوانانِ مؤمن انقلابی در حاکمیت، مجموعه‌های خودجوش مردمی دچار کمبودِ نیروی انسانی شده و کم‌رونق شوند. نیاز است در ایام پیش رو، به نهادهای مسئول یادآوری کرد که در مسیر رشد و گسترش مجموعه‌های مردمی، تلاش مضاعفی کنند تا هیچ وقفه‌ای در این مسیر پیش نیاید. محمد مجید دائی دائی 10 شهریور 1400 ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
-888463616_-217155.pdf
89.5K
مجمع مدیران جوان انقلابی مقدمه‌ای بر ضرورت تأسیس یک مجموعه با هدف هم‌افزاسازی مدیران دولت جوان حزب‌اللهی و کارکردهای آن ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
بسم الله الحکیم 💠 نباید زودی بگوییم »لا یکلف الله نفسا الا وسعها«. ‼️ خود این آیه رو هم نباید اینچنین معنا ًکرد؛؛ که ما وسعش رو نداریم... 📝 هنگامی که تکلیفی بر انسان واجب می شود ◀️ حتما وسع و توانش رو *دارد* ⏪ *یا باید* ظرفیتش رو *ایجاد کند.* 🎯 همان قرآن آیه »لیظهره علی الدین کله« راهم دارد 🌀پس معلوم میشود چنین وسعتی هست که خدا *چنین تکلیف سنگینی * را بر دوش شما گذاشته است... ✅ شما باید بتوانید این دین و برنامه را ↩️بر تمام بشر غالب کنید. *اگر وسع ما نبود این تکلیف به ما وا گذار نمی‌شد* از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مجموعه فرهنگی قرب، آبان‌ماه 95
ایده هایی برای برنامه «هر کوچه شهید، یک حسینیه» برادر بزرگوار امیر صالحی قبل از محرم پیام داده بود که «برای گسترش کمی و کیفی برنامه «هر کوچه شهید، یک حسینیه» که الحمدلله خیلی زود جریان‌ساز شد و در نقاط مختلف شهر مشابهش راه افتاد، چه پیشنهادی داری؟» مواردی به ذهنم رسید و عرض کردم. در آستانه اربعین احساس کردم بد نیست اینجا هم آن نکات را به اشتراک بگذارم: 1. در باب عدالت توزیعی محل برگزاری برنامه • اعلام عمومی ثبت‌نام از خانواده شهدا و برگزاری برنامه تا زمانی که ثبت‌نام وجود داشته باشد (حتی تا آخر صفر یا استمرارش تا سال بعد) • برگزاری حداقل ۳ برنامه در دهه محرم در شهرک‌ها و روستاهای نزدیک • چرخاندن ۸ برنامه باقی‌مانده در ۸ منطقه شهر: هم بالا و هم پایین 2. در باب تبلیغات • انتشار پوستر تجمیعی ۱۱برنامه دهه اول، سه روز قبل از محرم + طراحی پوسترهای جداگانه هر برنامه و انتشارش در 20 ساعت قبل از برنامه • رساندن ۲۰ نسخه آ۳ پرینت رنگی هر جلسه به بانی در ۳ روز قبل از جلسه که در اطراف منزلش نصب کند + ۲۰ نسخه دعوتنامه کوچک داخل پاکت که به فامیل و همسایه‌هایشان برسانند. • نصب پوستر بزرگ یا بنر، در محل برگزاری، حداقل ۲۴ ساعت قبل از برنامه 3. در باب مستندسازی و ترویج برنامه • توجیه عکاسان و خبرنگاران جهت عدم مزاحمت برای حال و هوای جلسه • دعوت از اصحاب قلم و رسانه برای حاشیه‌نگاری از جلسه و انتشار آن 4. در باب حفظ و گسترش فضای شهدایی در برنامه • ضبط خاطره کوتاه از والدین و خانواده شهدا در همان فضای هیأت • خاطره‌گویی کوتاه در برنامه توسط خانواده یا دوستانِ شهید • تهیه، طراحی، تکثیر و توزیع وصیت‌نامه و خاطرات شهید در حاشیه برنامه ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
آیا واقعاً پیتزا محبوب‌ترین غذای ایرانیان است؟ 🍕 مدتی پیش به مناسبت گذر اسنپ‌فود از ۱۰۰ میلیون سفارش، گزارش و تحلیلی با تیتر «پیتزا محبوب‌ترین غذای ایرانیان است» منتشر شد که در آن آمده بود: «پرفروش‌ترین محصول اسنپ‌فود در تمام سالهای فعالیت این استارتاپ «پیتزا» بوده... در میان غذاهای فست فودی، پیتزا با ۲۵.۵۷۳.۵۹۶ بار سفارش (بیش از ۲۵/۵ میلیون بار سفارش) صدرنشین بوده و پس از آن به ترتیب همبرگر با ۹.۹۸۰.۴۵۰ بار سفارش (حدود ۱۰ میلیون بار سفارش) و هات داگ با ۵.۷۵۶.۰۱۵ بار سفارش (بیش از ۵/۵ میلیون بار سفارش) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. از آنسو در میان غذاهای برنجی و خورشتی ایرانی نیز قرمه‌سبزی ۲.۳۰۸.۳۷۲ (حدود ۲/۵ میلیون سفارش) پرچمدار است. اما مقایسه عدد سفارش پیتزا ۲۵ میلیون با قرمه سبزی با ۲/۵ میلیون جالب توجه است. در واقع میزان سفارش پیتزا ده برابر سفارش قرمه‌سبزی بوده است.» dgto.ir/2b43 😔👨‍⚖️ طبیعی است که سیاستگذاران و مسئولان، بعد از مطالعه این گزارش، نتیجه‌گیری کنند که «دیگر در عرصه تغذیه هم مغلوب غرب شدیم و توانی برای مقاومت و رقابت با فرهنگ غرب باقی نمانده است. جز تسلیم و سازش راهی نمانده است.» اما نه! لحظه‌ای درنگ کنیم! چرا در گزارش‌ها و تحلیل‌ها، اقتضائات خرید غذا و اقتضائات سفارش آنلاین را در نظر نمی‌گیریم و بی‌پروا تیتر می‌زنیم؟ آیا گزارش عملکرد اسنپ فود در صورت صحت، قابل تعمیم به سبک تغذیه همه ایرانیان است؟ 💰 اولاً باید اقتضائات خرید غذا را محاسبه کنیم. غرض از «اقتضائات خرید» این است که همین امروز اگر آمار کل فروش غذا را در کل ایران داشته باشیم؛ قرمه‌سبزی جایگاه بالایی نخواهد داشت؛ دلیلش هم مشخص است!: هیچ ایرانی، قرمه‌سبزی بیرون را به قرمه‌سبزی همسر یا مادرش ترجیح نمی‌دهد. پس خرید غذا با محبوبیت و مصرف غذا کاملاً متفاوت است. 💻 ثانیاً باید اقتضائات خرید آنلاین را در نظر بگیریم. یکی از اقتضائات خرید «آنلاین» این است که اگر کسی قصد کند قرمه یا قیمه‌نثار غیرخانگی بخرد، آنلاین نمی‌خرد! قابلمه را برمی‌دارد و می‌رود از یک رستوران معتبر (که غالباً در امثال اسنپ‌فود حضور ندارند) به‌صورت حضوری خرید می‌کند. به‌عبارت دیگر یکی از عوامل مهم خرید آنلاین، عجله و سرعت و درخانه‌ماندن است، و برای خورشت‌خورها این عامل خیلی وجود ندارد. پس گزارش خرید آنلاین غذا قابل تعمیم به خرید حضوری غذا نخواهد بود. 🥴📉 ثالثاً همین گزارش و آمار خرید آنلاین نیز درگیر یک اشتباه جالب/عجیب است!:در بخش پیتزا، همه انواع پیتزا را با هم تجمیع می‌کند و یک عدد اعلام می‌کند؛ ولی در بخش‌های ساندویچ، کباب و خورشت، اقلام را جدا جدا آمار می‌دهد. اگر انواع مختلف پیتزا را با هم تجمیع نکند یا اگر همه انواع ساندویچ یا کباب یا خورشت را هم با هم تجمیع کند، احتمالا حتی تصویر ارائه شده از پرفروش‌ترین غذای اسنپ‌فود (و نه محبوب‌ترین غذای در ایران و سبک تغذیه ایرانیان) خیلی متفاوت شود. ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
پای تخت خوش نویسی درنگی در لوازم فراموش‌شده یک شعار زیبا منتشر شده در صفحه میدان عدل https://www.instagram.com/p/CVJ_Bfvt_Ot/
*پای تخت خوش نویسی* درنگی در لوازم فراموش‌شده یک شعار زیبا 🖋 با توجه به سابقه حضور خوشنویسان متعالی و برتر در قزوین مانند میرعماد، درویش عبدالمجید و ملکمحمد، نامگذاری قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران بسیار بجا و مناسب بوده است. در تاریخ هیچ شهر دیگری نمی‌توان چنین هنرمندان سرسلسله و طراز اول در این رشته هنری یافت. اما یادمان نرود که نامگذاری با عمل متفاوت است. اگر به‌واسطه پهلوانی و مدال‌آوریِ خانوادگی فرزندت را رستم بنامی، اما زمینه تمرین‌های ورزشی و رشد جسمانی را برایش فراهم نکنی، تمسخرش کرده‌ای. هیچ کس با صِرف فضل پدر و عبدالخالق نامیده شدن، باتقوا نخواهد شد. گذشته را باید در آینده استمرار بخشید. ▫️چند نفر از گردشگران و مسافران، به‌عنوان سوغاتی از قزوین، آثار خوشنویسی ابتیاع می‌کنند؟ ▪️چند نفر در قزوین خوشنویس حرفه‌ای هستند و از طریق خوشنویسی امرار معاش می‌کنند؟ ▫️آیا توانسته‌ایم اقتصاد هنر خوشنویسی را گسترش دهیم؟ ▪️چند درصد از مردم قزوین خوشنویس تجربی! هستند؟ ▫️چند درصد از قزوینی‌ها به خوشنویسی علاقمند هستند؟ یعنی مثلا چند درصد از مردم قزوین به تماشای آثار برگزیده جشنواره دوسالانه خوشنویسی می‌آیند؟ ▪️به ذهن چند درصد از اهالی قزوین، به‌عنوان اولین و بهترین هدیه به دیگران، قبل از پتو و ساعت دیواری!، تابلوی خوشنویسی خطور می‌کند؟ ▫️بالاپوشِ چند نفر از جوانان قزوین منقّش به نمادها و خطوط خوشنویسی است؟ ▪️چند نفر از ساکنان قزوین، نشانی انجمن خوشنویسان یا حداقل نام دو خوشنویس زنده قزوین را بلد هستند؟ ▫️به جز هیأت امامزاده اسماعیل، چند هیأت و مراسم مذهبی در قزوین، در تبلیغات یا فضاسازی مجالس شان را از این هنر بهره‌مند شده‌اند؟ ▪️چند درصد از سردر مغازه های قزوین نستعلیق یا ثلث است؟ ▫️در چه تعداد از تبلیغات شهری (بنر و بیلبورد) در قزوین در طول یک سال اخیر از خوشنویسی استفاده شده بوده است؟ ▪️شهرداری برای چند مناسبت از خوشنویسی به‌عنوان محور و پایه تبلیغات و فضاسازی شهری استفاده کرده است؟ ▫️با احتساب چند اِلِمان شهری محدود، آیا در طراحی و اجرای مبلمان و معابر شهری قزوین، خوشنویسی غلبه دارد؟ ▪️چه تعداد از لوگو و سردر و سربرگ ادارات و نهادهای قزوین خوشنویسی است؟ ▫️در چند مدرسه قزوین، معلمان به دانش‌آموزان خوشنویسی می‌آموزند؟ ⚽️و به بیان ورزشی: چرا خوشنویسی را فقط در خوشنویسی قهرمانی و موزه‌ای دنبال می‌کنیم و به دنبال خوشنویسی همگانی نیستیم؟ 🍰 با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین نمی‌شود. برگزاری شش دوره دوسالانه خوشنویسی و سایر اقدامات هرچند مفید و مؤثر و بجا بوده است، لکن به استمرار و گسترش در سایر عرصه ها احتیاج دارد. اگر به پایتخت خوشنویسی بودنِ قزوین اعتقاد داریم باید به‌دنبال جاری‌شدنِ روح خوشنویسی و حضورِ آن در زندگی و حیاتِ اهالی قزوین باشیم و تحقق این امر مهم، یک عزم جمعی فرادستگاهی نیاز دارد. منتشر شده در صفحه میدان عدل https://www.instagram.com/p/CVJ_Bfvt_Ot/ ↩️ دال @Daaall https://ble.ir/Daaall https://eitaa.com/daaall
حفظه الله تعالی / ممنون از دکتر رجب پور / خدا را شکر که به ایشان درّ گران معرفت ارزانی داشته است...
اکنون دکتر مهدی جمشیدی، این نیروی فکری و دقیق و کارآمد جبهه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی، پس از نگارش و انتشار یک متن بجا، دچار امواج سهمگین بازخوردهای عجیب و غریب شده است... و هنوز مدعیان جبهه‌سازی، از موضع تماشاچی خارج نشده‌اند و معلوم نیست در نهایت در کدامین سوی میدان خواهند ایستاد؟