eitaa logo
کانال پنجم ابتدایی/دبستان انیمیشنی
217 دنبال‌کننده
124 عکس
131 ویدیو
93 فایل
به نام خدا محتوای کانال #گروه_جهادی دبستان انیمیشنی با نذر برای امام زمان (عج) و نیت کمک به دانش آموزان محروم ارائه شده است. شماره ثبت ۳۹۹۷۱۱۴۵۱۹۰۰۳ شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۸۶۳۴۱۵ 🆔 @Dabestananimation ارتباط با ادمین @Modiryatkanal
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ_آموزشی مهارت های زندگی برای کودکان اهمیت کار گروهی (شما دست به سیاه و سفید نزنید) ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥یک انیمیشن کوتاه و عالی 💥برای ایجاد انگیزه 💥درس کارها آسان می شود 💥علوم پنجم _ ماشین های ساده سفر به شهر ماشین های ساده👆👆👆 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥💥💥انیمیشن حرکت های زمین 💥💥💥مطالعات پنجم 💥💥💥درس سیزدهم ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥انیمیشن مربوط به رئیس علی دلواری ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
لیله الرغائب شب قشنگ آرزوها... شبی که خدا بی‌حساب میبخشد براتون بهترین آرزوها رو دارم🙏🌹 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
@MoallemYariR5 آزمون فصل 3 ریاضی پنجم (03).pdf
929.3K
🔺 آزمون فصل 3 ریاضی پنجم 🔸 : نسبت تناسب و درصد 🔸 تدریس فصل سوم ریاضی ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
@MoallemYariR5 فارسی درس 6تا10 پاسخنامه.pdf
3.2M
پایه پنجم| 🔺 آزمون درس 6 و 7 و 8 و 9 و 10 فارسی پنجم با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 : سورد ملی , ای ایران 🔸 : درس آزاد 🔸 : دفاع از میهن 🔸 : نام آوران و سرای امید 🔸 : نام نیکو 🔸 درس ششم و هفتم و هشتم و نهم و دهم فارسی پایه پنجم| 🔺 آزمون درس 6 و 7 و 8 و 9 و 10 فارسی پنجم با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 : سورد ملی , ای ایران 🔸 : درس آزاد 🔸 : دفاع از میهن 🔸 : نام آوران و سرای امید 🔸 : نام نیکو 🔸 درس ششم و هفتم و هشتم و نهم و دهم فارسی ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
1_6280972603.pdf
129.1K
✨✨✨✨✨✨✨✨ فارسی عملکردی درس دهم نیکو ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهاد دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨✨✨✨✨ شعر سرای امید خانم عزیزی ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهاد دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فصل پنجم .pdf
1.08M
آزمون های ریاضی فصل پنجم آزمون ریاضی فصل پنجم سوالات طبقه بندی شده فصل پنجم تمرین ریاضی فصل پنجم، تکلیف فصل پنجم در سه سطح آسان، متوسط، سخت ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
💈عنوان: و یادگیری 🌷موضوع: ترکیب سازی، ترکیب بازی ( ابتدایی) 🌐آدرس فیلم در آپارات🔰 https://aparat.com/v/GIgjA ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ ، ، و 🎒دبستان انیمیشنی را در اینما، آپارات، ایتا، نماشا، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید👇 🆔 @Dabestananimation
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دست ورزی تقارن مرکزی 📈📊📉 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
🔍 بررسی تمام ساحتی ✍ چند ضلعی‌ها و مجموع زاویه‌ها 📕 کتاب ریاضی پایه پنجم 🔹 ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی: 📺 نمایش تصاویر یا فیلم‌هایی از آستان مقدس امام‌زاده هلال، توضیح آداب زیارت، نیت زیارت از راه دور  و توضیح مختصر در مورد این امام‌زاده که از نوادگان امام علی(ع) می باشد. در صورت امکان حضور در یکی از اماکن زیارتی محلی تا دانش آموزان ضمن زیارت به طرح‌ها و نقش نگارها و اشکال هندسی که در ساخت بنا استفاده شده است دقت کنند. 🔹 زیباشناختی و هنری: 🎨 اشاره به کاشی‌کاری‌ها و تصاویر که در آنها از چند ضلعی‌ها استفاده شده و تاکید بر رنگ آبی ایرانی خاصی که در معماری‌های ایرانی به کار رفته است. ساخت قاب عکس و ... از وسایل دورریز و ساده به شکل چند ضلعی ها (مثلا کاشی‌های شکسته) 🔹ساحت اجتماعی و سیاسی: ❓پرسش سوالاتی در مورد اینکه هر یک از آثار به جامانده از گذشته، بناهای تاریخی و مذهبی و ... نشانگر چه چیزی است و وظیفه ما در حفاظت از این آثار چیست؟ 🔹 ساحت علمی فناورانه: 🖍 طراحی یک نقشه مفهومی مصور برای طبقه‌بندی چندضلعی‌ها، کشیدن یک چندضلعی منحصر به فرد و نامگذاری آن توسط خود دانش‌آموز، تحقیق در مورد مستطیل طلایی و الگوی مربوط به آن. 🔹 ساحت زیستی، بدنی، بهداشتی: ⚽️ آوردن یک توپ فوتبال به کلاس، پخش تصاویری از زمین‌ها ورزشی و ... و بررسی آنها از نظر وجود اشکال هندسی، گزیر به مقوله‌ی اهمیت ورزش و تاثیر آن در سلامتی و رعایت موارد بهداشتی در هنگام زیارت و بازدید از امکان تاریخی در شرایط کرونایی. 🔹 ساحت اقتصادی حرفه‌ای: 💼 پخش تصاویری از حضور توریست ها در اماکن تایخی و ... رسیدن به این مقوله که وجود اماکن تاریخی و زیارتی باعث جذب توریست و کمک به اقتصاد کشورها می‌کند. ساخت قاب عکس و ... از وسایل دورریز و ساده به شکل چند ضلعی ها (مثلا کاشی‌های شکسته) ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍدب فارسي زندگینامه عارف‌ و شاعرنامدار 💫جلال الدین محمد بلخی(مولانا) نامش محمد و لقبش جلال الدین است. عنوان های ‌او خداوندگار و مولانا در زمان حیاتش رواج داشته ‌و مولوی ‌درقرن های بعد در مورد او بکار رفته است. درششم ربیع الاول۶۰۴ ه.ق‌ در شهر بلخ متولد شد. نیاکانش همه ‌از مردم خراسان بودند.خود او نیز با اینکه عمرش در قونیه گذشت، همواره از خراسان یاد می کرد و خراسانیان آن سامان را همشهری می خواند. پدرش، بهاالدین ولد بن ولد نیز محمد نام داشته و سلطان العلما خوانده می شده است. وی در بلخ می زیسته و بی مال و مکنتی هم نبوده است. در میان مردم بلخ به ولد مشهور بوده است. بها ولد مردی خوش سخن بوده و مجلس می گفته و مردم بلخ به وی ارادت بسیار داشته اند.دوران کودکی درسایه پدر بها ولد بین سال های ۶۱۶_۶۱۸ هجری قمری به قصد زیارت خانه خدا از بلخ بیرون آمد. برسر راه در نیشابور با فرزند سیزده چهارده ساله اش، جلال الدین محمد به دیدار عارف و شاعر، شیخ فریدین عطار شتافت. جلال الدین محمد، بنا به روایاتی در هجده سالگی، در شهر لارنده، به فرمان پدرش با گوهر خاتون، دختر خواجه لالای سمرقندی ازدواج کرد. دوران جوانی ‌پدرش ‌به سال ۶۲۸ در گذشت و جوان بیست و چهار ساله به خواهش مریدان یا بنا به وصیت پدر، دنباله کار او را گرفت و به وعظ و ارشاد پرداخت. دیری نگذشت که سید برهان الدین محقق ترمذی به سال ۶۲۹ ه.ق به روم آمد و جلال الدین از تعالیم و ارشاد او برخوردار شد. به تشویق ‌همین ‌برهان الدین یا خود به انگیزه درونی بود که برای تکمیل معلومات از قونیه به حلب رهسپار شد. اقامت او در حلب و دمشق روی هم از هفت سال نگذشت. پس از آن به قونیه باز گشت و به اشارت سید برهان الدین به ریاضت پرداخت. پس از مرگ برهان الدین، نزدیک 5 سال به تدریس علوم دینی پرداخت و چنانچه نوشته اند تا ۴۰۰ شاگرد به حلقه درس او فراهم می آمدند. مولانا و شعر فا رسی: شعر فارسی در دوره های پیش از مولانا با طلوع امثال رودکی, عنصری, ناصر خسرو, مسعود سعد, خیام, انوری, نظامی, خاقانی راه درازی سپرده و در قرن هفتم هجری که زمان زندگانی مولوی است, به کمال خود رسیده بود. شعر عرفانی هم در همین دوره به پیشرفت های بزرگ نائل آمده و بدست عرفای مشهوری همچون سنایی, عطار و دیگران آثار با ارزشی مانند حدیقه, منطق الطیر, مصیبت نامه, اسرار نامه و غیره پدید آمده بود. مولوی را نمی توان نماینده دانشی ویژه و محدود به شمار آورد. اگر تنها شاعرش بنامیم یا فیلسوف یا مورخ یا عالم دین, در این کار به راه صواب نرفته ایم. زیرا با اینکه از بیشتر این علوم بهره وافی داشته و گاه حتی در مقام استادی معجزه گر در نوسازی و تکمیل اغلب آنها در جامعه شعر گامهای اساسی برداشته, اما به تنهایی هیچ یک از اینها نیست, زیرا روح متعالی و ذوق سرشار, بینش ژرف موجب شده تا در هیچ غالبی متداول نگنجد. شهرت بی مانند مولوی بعنوان چهره ای درخشان و برجسته در تاریخ مشاهیرعلم و ادب جهان بدان سبب است که وی گذشته از وقوف کامل به علوم و فنون گوناگون, عارفی است دل اگاه, شاعری است درد شناس, پر شور وبی پروا و اندیشه وری است پویا که ادمیان را از طریق خوار شمردن تمام پدیده های عینی و ذهنی این جهان, همچون: علوم ظاهری, لذایذ زودگذر جسمانی, مقامات و تعلقات دنیوی, تعصبات نژادی, دینی و ملی, به جستجوی کمال و ارام و قرار فرا می خواند. آنچه مولانا میخواهد تجلی خلق و خوی انسانی در وجود آدمیان است که با تزکیه درون و معرفت حق و خدمت به خلق و عشق و محبت و ایثا و شوق به زندگی و ترک صفات ناستوده به حاصل می آید.هنر بزرگ او بحث و برسی های دلنشین و جاودانه ای است که به دنبال داستان ها پیش می آورد و اندیشه های درخشان عرفانی و فلسفی خود را در قالب آنها قرار میدهد. داستان بهانه ای است تا بهتر بتواند در پی حوادثی که در قصه وصف شده ، مقاصد عالی خود را بیان دارد.در تعریف تصوف سخنان بسیار آمده است. از ابوسعید ابوالخیر پرسیدند که صوفی کیست؟ گفت: آنکه هرچه کند به پسند حق کند و هرچه حق کند او بپسندد. صوفیان ترک اوصاف و بی اعتنایی به جسم و تن را واجب می شمارند و دور ساختن صفات نکوهیده را آغاز زندگی نو وتولدی دیگر به شمار می آورند.آغاز شیدایی تولد دیگر او در لحظه ای بود که با شمس تبریزی آشنا شد. مولانا درباره اش فرموده:" شمس تبریز، تو را عشق شناسد نه خرد." اما پرتو این خورشید در مولانا ما را از روایات مجعول تذکره نویسان و مریدان قصه باره بی نیاز می سازد. اگر تولد دوباره مولانا مرهون برخورد با شمس است، جاودانگی نام شمس نیز حاصل ملاقات او با مولاناست. هرچند شمس از زمره وارستگانی بود که می گوید: گو نماند زمن این نام، چه خواهد بودن؟ ادامه👇👇👇👇
آنچه مسلم است شمس در بیست و هفتم جمادی الاخره سال۶۴۲ ه.ق از قونیه بار سفر بسته و بدین سان، در اینبار، حداکثر شانزده ماه با مولانا دمخور بوده است. علت رفتن شمس از قونیه روشن نيست. مردم جادوگر و ساحرش میدانستند و مریدان بر او تشنیع میزدند و اهل زمانه ملامتش میکردند و بدینگونه جانش در خطر بوده است. باری آن غریب جهان معنی به دمشق پناه برد و مولانارا به درد فراق گرفتار ساخت. در شعر مولانا طوماری است به درازای ابد که نقش "تو مرو" در آن تکرار شده است. گویا تنها پس از یک ماه مولانا خبر یافت که شمس در دمشق است و نامه ها و پیامهای بسیاری برایش فرستاد. مریدان و یاران از ملال خاطر مولانا ناراحت بودند و از رفتاری که نسبت به شمس داشتند پشیمان و عذر خواهي گشتند. پس مولانا فرزند خود، سلطان ولد، را به جستجوی شمس به دمشق فرستاد. شمس پس از حدود پانزده ماه که در آنجا بود پذیرفت و روانه قونیه شد .اما این بار نیز با جهل و تعصب عوام روبرو شد و ناگزیر به سال ۶۴۵ از قونیه غایب گردید. مولانا پس از جستجوی بسیار ،سر به شیدایی بر آورد. انبوهی از شعرهای دیوان در حقیقت گزارش همین روزها و لحظات شیدایی است . صلاح الدین زرکوب پس از غیبت شمس تبریزی : شور مایه جان مولانا دیدار صلاح الدین زرکوب بوده است. وی مردی بود عامی، ساده دل و پاک جان که قفل را "قلف" و مبتلا را " مفتلا" می گفت. توجه مولانا به او چندان بود که آتش حسد را در دل بسیاری از پیرامونیان مولانا بر افروخت . بیش از ۷۰ غزل از غزل های مولانا به نام صلاح الدین زیور گرفته و این از درجه دلبستگی مولانا به وی خبر میدهد. این شیفتگی ده سال یعنی تا پایان عمر صلاح الدین دوام یافت. حسام الدین از خاندانی اهل فتوت بود. وی در حیات صلاح الدین از ارادتمندان مولانا شد . پس از مرگ صلاح الدین سرود مایه جان مولانا و انگیزه پیدایش اثر عظیم او، مثنوی معنوی ، ﺑﻪ یکی از بزرگ ترین آثار ذوقی و اندیشه بشری، را حاصل لحظه هایی از همین هم صحبتی میتوان شمرد. پایان زندگی: روز یکشنبه پنجم جمادی الآخره سال ۶۷۲ ه.ق هنگام غروب آفتاب ، مولانا بدرود زندگی گفت. مرگش بر اثر بیماری ناگهانی بود که طبیبان از علاجش درمانده بودند.خرد و کلان مردم قونیه در تشییع جنازه او حاضر بودند. مسیحیان و یهودیان نیز در سوگ او زاری و شیون داشتند. مولانا در مقبره خانوادگی خفته است و بسیاری از افراد خاندانش از جمله پدرش در آنجا مدفون اند. چکیده عمر مولانا : نام: جلال الدین محمد بلخی رومی نام پدر: بهاء الدین الولد سلطان العلماء تاریخ و محل تولد: ۶ ربیع الاول ۶۰۴ در بلخ مهمترین وقایع زندگی مولانا: ۵ سالگی خانواده اش بلخ را به قصد بغداد ترک کردند. ۸ سالگی از بغداد به سوی مکه و از آنجا به دمشق و نهایتاْ به منطقه ای در جنوب رود فرات درترکیه نقل مکان کردند. ۱۹ سالگی با گوهر خاتون ازدواج کرد و دوباره به قونیه (محلی در ترکیه امروزی) رفت. ۳۷ سالگی در روز شنبه ۲۶ جمادی آلخر ۶۴۲ ه.ق با شمس ملاقات کرد ۳۹ سالگی در ۲۱ شوال ۶۴۳ شمس قونیه رو ترک کرد. معروفترین کتابهای مولانا: دیوان شمس- مثنوی معنوی - فیه ما فیه تاریخ و محل فوت: در غروب روز ۵جمادی الاخر ۶۷۲ه.ق در سن ۶۸ سالگی در قونیه فوت کرد که الان مقبره این شاعربرزگ قرن ششم درقونیه (ترکیه امروزی) می باشد که محل زیارت عاشقان و شیفتگان این شاعر بزرگ هستند. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
بزرگان شعر و ادب ﺯﻧﺪگیﻧﺎﻣﻪ ﻋﺒﯿﺪ ﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﻋﺒﯿﺪ ﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﻗﺰﻭﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﻗﺮﻥ ﻫﻔﺘﻢ ﻫﺠﺮﯼ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﮔﺸﻮﺩ. ﻋﻠﺖ ﺍﺷﺘﻬﺎﺭ ﻭﯼ ﺑﻪ ﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﺍﻧﺘﺴﺎﺏ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺯﺍﮐﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ ﻋﺮﺏ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻌﺪﺍﺯ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﺑﻪﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺣﺪﻭﺩ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺳﮑﻮﻧﺖ ﮔﺰﯾﺪﻧﺪ. ﺍﺛﺎﺭ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﺍﺯﻧﻈﻢ ﻭ ﻧﺜﺮ ﻋﺒﯿﺪ ﺑﺎﻗﯽﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻭﯼ ﺑﻄﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺑﺮ ﺩﻭﻗﺴﻤﺖ ﺍﺳﺖ. ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻫﺰﻝ ﻭ ﻣﻄﺎﺑﯿﻪ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺟﺪﯼ ﻋﺒﯿﺪﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﺷﺎﻋﺮوﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻗﺮﻥﻫﺸﺘﻢ ﻫﺠﺮﯼ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭ ﺑﺎ ﺧﻂ ﻭ ﺍﺩﺏ ﻭ ﺁﺩﺍﺏ ﻭ ﻓﻨﻮﻥ ﺩﺑﯿﺮﯼ ﻭ ﻋﻠﻮﻡ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕﻋﻤﻮﻣﯽﺭﺍﯾﺞ ﺩﺭ ﺗﻤﺪﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻨﺮ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﯽ ﺩﺭﺁﻣﯿﺨﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻋﺒﯿﺪ ﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺷﻌﺎﺭﺵ ﺍﺳﺘﺎﺩﯼ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻣﻄﺎﯾﺒﻪ ﻭ ﻫﺰﻝ ﻋﺒﯿﺪ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻋﯿﺐﺟﻮﯾﯽ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪﻫﺎ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﮐﺮﺩﺍﺭﻫﺎﯼ ﻣﻌﺎﺻﺮﺍﻧﺶ ﺳﺮﻭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻋﺒﯿﺪ ﺍﺯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺭﮐﯿﮏ ﺍﺑﺎ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﮔﻮﯾﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻭﺵ ﺳﻌﺪﯼ ﺩﺭ ﻭﯼ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﺑﯿﺎﺕ ﻭ ﻗﻄﻌﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺷﻮﺧﯿﻬﺎﯼ ﻟﻄﯿﻒ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺭﮐﯿﮏ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻢ ﻧﺴﯿﺖ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖﺍﺳﺘﺎﺩﯼ ﻭ ﺯﺑﺮ ﺩﺳﺘﯽ ﺑﻪﻧﻈﻢ ﺩﺭﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﻈﻮﻣﻪ ﻣﻮﺵوﮔﺮﺑﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﻗﺴﻢﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻥﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮﻣﻪﻫﺎﯼ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﯼ ﺷﻤﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻟﺤﻨﯽ ﮐﺎﻣﻼ ﻃﻨﺰﺁﻣﯿﺰ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﻄﺎﯾﺒﻪ ﻭ ﺑﻪﺷﯿﻮﻩ ﻗﺼﻪﭘﺮﺩﺍﺯﺍﻥ ﺷﻮﺥﻃﺒﻊ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭﺗﯽﺷﮕﻔﺖﺍﻧﮕﯿﺰ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﻈﻮﻣﻪ ﻣﻮﺵ ﻭ ﮔﺮﺑﻪ ﺟﻨﺒﻪ ﺗﻤﺜﯿﻠﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﻋﯿﺒﺪ ﻭﺿﻊ ﻣﻮﺷﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺿﻊ ﻃﺒﻘﻪ ﻋﺎﻣﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﮔﺮﺑﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺒﻘﻪ ﻗﻀﺎﺕ ﻭ ﺣﮑﺎﻡ ﻭ ﻗﺼﻪ ﻣﻮﺵ و ﮔﺮﺑﻪ ﻧﺰﺩﻫﻤﻪ ﻓﺎﺭﺳﯽﺯﺑﺎﻧﺎﻥ ﺍﻥﺭﻭﺯﮔﺎﺭﺷﻬﺮﺕﯾﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻣﺪﺗﻬﺎ ﺩﺭﮐﺘﺐ ﺩﺭﺳﯽ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻣﯽﺁﻣﺪ. ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺟﺪﯼ ﻋﺒﯿﺪﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﻣﺸﺘﻤﻞﺑﺮ ﺳﻪﻫﺰﺍﺭﺑﯿﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﮐﺐ ﺍﺯ ﻗﺼﺎﯾﺪ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺑﻨﺪﻫﺎ ﻭ ﺗﺮﺟﯿﻊﻫﺎ ﻭ ﻏﺰﻟﯿﺎﺕ ﻭ ﻣﻘﻄﻌﺎﺕ ﻭ ﺭﺑﺎﻋﯿﺎﺕ ﻭ ﻧﯿﺰ ﻣﺜﻨﻮﯼ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻋﺸﺎﻕﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻗﺼﺎﯾﺪﻋﺒﯿﺪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺣﻮﺍﺩﺙﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ. ﻏﺰﻟﯿﺎﺕ ﺍﻭ ﻓﺼﯿﺢ ﻭ ﺩﺭ ﻏﺎﯾﺖ ﻟﻄﺎﻓﺖ ﻭ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﺍﺯ ﺳﻌﺪﯼ ﻭ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﺍﺯ ﺷﯿﻮﻩ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﺎﺩﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻏﺰﻝ ﻫﺎﯼ ﻋﺒﯿﺪ ﺗﻨﻬﺎﻋﺸﻖ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭﺁﻧﻬﺎﻣﻄﺎﻟﺐ ﺍﺑﺘﮑﺎﺭﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﺩﺭ ﻣﺜﻨﻮﯼ ﻋﺸﺎﻕ ﻧﺎﻣﻪ ﮐﻪ ﻭﺻﻔﯽ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻋﺮ ﻭ ﻋﺸﻖﺟﺎﻧﺴﻮﺯ ﺍﻭﺳﺖمضامینﺍﺯﻫﺮﺣﯿﺚ ﺗﺎﺯﻩ ﻭ ﺍﺑﺘﮑﺎﺭﯼﺍﺳﺖ.ﻋﺒﯿﺪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺗﺼﻮﻑ ﻭ ﻗﻠﻨﺪﯼ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻬﺪ ﻭﯼ ﺭﺍﯾﺞ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻭ ﻣﺮﺩﯼ ﺗﯿﺰﺑﯿﻦ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻃﺒﻘﺎﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻋﺼﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﻈﺮ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﯽﻧﮕﺮﯾﺴﺖ ﻭ ﻋﯿﺒﻬﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ استهزﺍ ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ. ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻋﺒﯿﺪ ﺯﺍﮐﺎﻧﯽ ﺗﻮﺍﻧﺎﺗﺮﯾﻦ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻭ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻬﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺑﻪﻃﻌﻦ ﻭ ﻇﻨﺰ ﺑﻪﺗﻌﺮﯾﺾ ﻭ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﺭﻳﺎﻝ ﻣﻌﻀﻼﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﺪ. ﺍﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺯﻣﺎن بهتر ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻋﻬﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻭ در ﻏﺎﻟﺐ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺒﺘﮑﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺗﺎﺯﻩ ﻭ ﺍﺑﺪﺍﻋﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻧﯽﺳﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺩﻩاست ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯهم ﺩﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ. ﺍﻭ ﺩﺭﺷﻌﺮ، ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺳﻠﯿﺲ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻧﻮﺁﻭﺭﯼ ﻭ ﺍﺑﺘﮑﺎﺭ ﺁﺛﺎﺭﯼ ﺁﻓﺮﯾﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻠﯽ ﺩﺭ ﺍﺩﺏ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺗﺎﺯﮔﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﯼﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺯﯾﺮﮎ ﺩﺍﻧﺎ ﻗﺼﻪﻣﻮﺵوﮔﺮﺑﻪ ﺑﺮﺧﻮﺍﻧﺎ ﺍﺯﻣﻦ ﺍﯾﻦﺩﺍﺳﺘﺎﻥﺷﯿﺮﯾﻦﺭﺍ ﮔﻮﺵ ﮐﻦ ﻫﻤﭽﻮ ﺩﺭ ﻏﻠﺘﺎﻧﺎ ﺍﯾﻦﺷﻨﯿﺪﻡﮐﻪ ﮔﺮﺑﻪﺍﯼﺧﻮﻧﺨﻮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﭼﻮﻥ ﺍﮊﺩﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺮﻣﺎﻧﺎ ﮔﺮﺑﻪﯼ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﺷﯿﺮ ﺷﮑﺎﺭ ﮐﻬﺮﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺗﯿﺰ ﻣﮋﮔﺎﻧﺎ ﺷﮑﻤﺶﻃﺒﻞوﺳﯿﻨﻪﺍﺵ ﻗﺎﻗﻢ ﺗﯿﺰﭼﻨﮓ ﻭ ﺳﺘﺒﺮ ﺩﻧﺪﺍﻧﺎ ﺑﺎ ﻋﺮﻭﺳﺎﻥﻣﯿﺎﻥﺟﺎﻣﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎ ﺭﻫﺒﺮﺩﯾﮓ ﻭ ﭼﻤﭽﻪ ﻭ ﮐﺎﺳﻪ ﻣﺸﺮﻑ ﺻﺤﻦ ﻭ ﺳﻔﺮﻩ ﻧﺎﻧﺎ ﺍﺯ ﻏﺮﯾﻮﺵ ﺑﻪ ﻭﻗﺖ ﻏﺮﯾﺪﻥ ﻣﻮﺵ ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ ﺷﺪ ﻫﺮﺍﺳﺎﻧﺎ ﻫﺮﮐﺠﺎﺑﻮ ﺑﻪﺧﺮﺩﻧﯽﺑﺮﺩﯼ ﺑﺮﺑﻮﺩﯼ ﺯ ﺧﺎﻡ ﻭ ﺑﺮﯾﺎﻧﺎ ﺭﻭﺯﯼﺍﯾﻦﮔﺮﺑﻪ ﺷﺪﺑﻪﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﮑﺎﺭ ﻣﻮﺷﺎﻧﺎ ﺩﺭ ﭘﺲ ﺧﻢ ﻣﯽﻧﻤﻮﺩﮐﻤﯿﻦ ﻫﻤﭽﻮ ﺩﺯﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﺎ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥﻣﻮﺷﮑﯽﺯﺩﯾﻮﺍﺭﯼﺟﺴﺖ ﺑﺮ ﺧﻢ ﻣﯽ ﺧﺮﻭﺷﺎﻧﺎ ﺳﺮ ﺑﻪ ﺧﻢ ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﻣﯽ ﻧﻮﺷﯿﺪ ﻣﺴﺖ ﺷﺪ ﻫﻤﭽﻮ ﺷﯿﺮ ﻏﺮﺍﻧﺎ ﮔﻔﺖ ﮐﻮﮔﺮﺑﻪ ﺗﺎ ﺳﺮﺵﺑﮑﻨﻢ ﻫﻤﭽﻮ ﮔﻮﯾﯽ ﺯﻧﻢ ﺑﻪ ﭼﻮﮔﺎﻧﺎ ﮔﺮﺑﻪﺩﺭﭘﯿﺶﻣﻦﭼﻮﺳﮓﺑﺎﺷﺪ ﮔﺮ ﺷﻮﺩ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﺎ ﮔﺮﺑﻪ ﺍﯾﻦﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪ ﻭ ﺩﻡﻧﺰﺩﯼ ﭼﻨﮓ ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥﺯﺩﯼ ﺑﻪﺳﻮﻫﺎﻧﺎ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥﺟﺴﺖوﻣﻮﺵﺭﺍ ﺑﮕﺮﻓﺖ ﺑﻔﺸﺮﺩﺵ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﺩﻧﺪﺍﻧﺎ ﻣﻮﺵﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﻣﻦﻏﻼﻡﺗﻮﺍﻡ ﺩﺭ ﮔﺬﺭ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺎ ﻣﺴﺖ ﺑﻮﺩﻡ ﺍﮔﺮ ﺑﺪﯼﮔﻔﺘﻢ ﺑﺪ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺴﺘﺎﻧﺎ ﮔﺮﺑﻪ ﮔﻔﺘﺎ ﺩﺭﻭﻍﮐﻤﺘﺮﮔﻮ ﻧﺨﻮﺭﻡ ﻣﻦﻓﺮﯾﺐ ﻭ ﺩﺳﺘﺎﻧﺎ ﻣﯽﺷﻨﯿﺪﻡ ﻫﺮﺁﻧﭽﻪﻣﯽﮔﻔﺘﯽ ﺗﻒ ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺗﻮ ﻧﺎﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺁﻥﻣﻮﺵ ﺭﺍﺑﮑﺸﺖوﺑﺨﻮﺭﺩ ﭘﺲ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺸﺪ ﺧﺮﺍﻣﺎﻧﺎ ﺩﺳﺖ ﻭ ﺭﻭ ﺑﺸﺴﺖوﻣﺴﺢﮐﺸﯿﺪ ﻭﺭﺩ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻫﻤﭽﻮ ﻣﻼﻧﺎ ﺁﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦﺻﻮﻓﯿﺎﻥ ﺍﺭﺯﻕﭘﻮﺵ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﺩﻋﻘﻞ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻫﻮﺵ ﺭﻗﺺﺭﺍ ﻫﻤﭽﻮ ﻧﯽ ﮐﻤﺮﺑﺴﺘﻪ ﻟﻮﺕﺭﺍ ﻫﻤﭽﻮ ﺳﻔﺮﻩﺣﻠﻘﻪ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﺍﺯ ﭘﯽﺻﯿﺪ ﺩﺭﭘﺲ ﺯﺍﻧﻮ ﻣﺘﺮﺻﺪ ﭼﻮ ﮔﺮﺑﻪ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺷﮑﺮ ﺍﻥﺭﺍ ﮐﻪﻧﯿﺴﺘﯽ ﺻﻮﻓﯽ ﻋﯿﺶ ﻣﯿﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻦ ﻧﻮﺵ ﺧﯿﺰﺗﺎ ﭘﯿﺶﺍﺯ ﺍﻧﮑﻪ ﻧﺎﮔﺎﻫﯽ ﺑﺮﮐﺸﺪﺻﺒﺤﺪﻡ،ﺧﺮﻭﺱ،ﺧﺮﻭﺵ ﺑﺎﺻﺒﻮﺣﯽ ﮐﻨﺎﻥ ﺩﺭﺩﺁﺷﺎﻡ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﺎﺗﯿﺎﻥ ﻋﺸﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﻭ ﺑﻪﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﻣﻐﺎﻥ ﺁﺭﯾﻢ ﺑﻬﺪﻩ ﺩﺭ ﺟﺎﻡ ﻭ ﭼﻨﮓ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺵ ﺑﺎ ﻣﻐﺎﻥ ﺑﺎﺩﻩ ﻣﻐﺎﻧﻪ ﺧﻮﺭﯾﻢ ﺗﺎ ﺑﻪ ﮐﯽ ﻏﺼﻪ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺧﻮﺭﯾﻢ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
بزرگان علم و ادب زندگینامه امام محمد غزالی ﺍﺑﻮﺣﺎﻣﺪﻣﺤﻤﺪﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﻃﻮﺳﯽ، ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۴۳۷ ﻫﺠﺮﯼ ﺷﻤﺴﯽ ﺩﺭ ﻃﻮﺱ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪ. ﭘﺪﺭﺵ ﻣﺮﺩﯼ ﺍﺯ ﺻﺎﻟﺤﺎﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﺷﺘﻦ ﭘﺸﻢ، ﮔﺬﺍﺭﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽﻣﯽﮐﺮﺩ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺗﻘﻮﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﺎﻟﺲ ﻓﻘﯿﻬﺎﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺖ . ﺍﺑﻮﺣﺎﻣﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﺑﯽ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻭ ﺗﻨﺪ ﺫﻫﻦ ﺑﻮﺩ.ﻋﻠﻮﻡﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﺍﺩﺑﯽ ﺭﺍﻧﺰﺩﺍﺣﻤﺪﺭﺍﺫﮐﺎﻧﯽ ﻓﺮﺍﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻣﺪﺗﯽ ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻃﻮﺱ ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ . ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺑﻪﺟﺮﺟﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﻧﺼﺮ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻠﯽ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻭ ﺗﻌﻠﯿﻘﻪ ﻧﻮﺷﺖ . ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺯﺍﺩﮔﺎﻩ ﺧﻮﺩ، ﻃﻮﺱ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻭ ﻣﺪﺕ 3 ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﻃﻮﺱ ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻭﺗﮑﺮﺍﺭ ﺩﺭﻭﺱ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ . ﺍﺑﻮ ﺣﺎﻣﺪ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 470 ﻗﻤﺮﯼ ﺑﻪ ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﺍﺑﻮﺍﻟﻤﻌﺎﻟﯽ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﺟﻮﯾﻨﯽ، ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻟﺤﺮﻣﯿﻦ ﭘﯿﻮﺳﺖ ﻭ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻋﻤﺮ ﺍﻭ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩﻣﻼﺯﻣﺶ ﺑﻮﺩ . ﺗﺤﺼﯿﻼﺕﻏﺰﺍﻟﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﻓﻘﻪ ﻧﺒﻮﺩ، او ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﻭ ﺟﺪﻝ ﻭ ﻣﻨﻄﻖ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻧﺪﻭﺧﺖ؛ ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﺍﻗﺮﺍﻥ ﺗﻔﻮﻕ ﯾﺎﻓﺖ. ﺁﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺁﺭﺍﯼ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 483 ﻗﻤﺮﯼ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻭﺳﺨﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺩﺍﻧﺶ ﭘﮋﻭﻫﺎﻥ ﮔﺮﺩﯾﺪ. ﺣﻠﻘﻪ ﺩﺭﺱ ﺍﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﯾﺎﻓﺖ ﻭ ﻓﺘﻮﺍﻫﺎﯼ ﺷﺮﻋﯽ ﺍﻭ ﻣﺸﻬﻮﺭﺗﺮ ﺷﺪ . ﻭﯼ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 488 ﺍﺯ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺍﻫﯽ ﺷﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺳﺎﻝﻣﺎﻧﺪ. ﻏﺰﺍﻟﯽ ﻣﺪﺗﯽ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺩﻣﺸﻖ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﺮﺩ . ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﺯ ﺷﺎﻡ ﺑﻪ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﻘﺪﺱ ﺭﻓﺖ . ﺳﭙﺲ ﺷﻮﻕ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻭﻃﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺱ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ، ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﺑﻄﻮﻝ ﺍﻧﺠﺎﻣﯿﺪ ﻭ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﻣﺸﻬﻮﺭﺗﺮﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺣﯿﺎﺀ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﺍ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﮐﺮﺩ . ﺩﺭ ﺳﺎﻝ499 ،ﺍﺯ ﻋﺰﻟﺖ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻣﯿﻪ ﺍﯾﻦﺷﻬﺮﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﺪ . ﺍﺑﻮﺣﺎﻣﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺰﺍﻟﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۵۰۵ ﻫﺠﺮﯼ ﻗﻤﺮﯼ، ﻭ ﺩﺭ ﺳﻦ ۵۵ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺩﺭﺷﻬﺮ ﻃﻮﺱ ﺑﺪﺭﻭﺩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻃﺎﺑﺮﺍﻥ ﻃﻮﺱ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺷﺪ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
بزرگان علم و ادب ﺯﻧﺪﮔﯽﻧﺎﻣﻪ ملک‌الشعرا، محمدتقی ‌بهار ﻣﺤﻤﺪﺗﻘﯽ،ﭘﺴﺮ ﻣﺤﻤﺪﮐﺎﻇﻢﺻﺒﻮﺭﯼ، ﻣﻠﮏﺍﻟﺸﻌﺮﺍﯼ ﺁﺳﺘﺎﻥﻗﺪﺱﺭﺿﻮﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭﺳﺎﻝ1304ﻫـ ﻕﺩﺭﻣﺸﻬﺪ ﺑﻪﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪﻩﺍﺳﺖ. ﭘﺪﺭﺑﻬﺎﺭ ﺑﺎﺁﻧﮑﻪ ﻣﻠﮏﺍﻟﺸﻌﺮﺍﯼ ﺯﻣﺎﻥﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩ ﺩﻭﺳﺖﻧﺪﺍﺷﺖ ﭘﺴﺮﺵ ﺑﻪﺷﻌﺮﻭ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺭﻭﯼﺁﻭﺭﺩ،ﺍﻣﺎ ﻋﻠﯿﺮﻏﻢﺧﻮﺍﺳﺖ ﭘﺪﺭ، ﺑﻬﺎﺭ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺭﺍ ﺍﺯﭼﻬﺎﺭﺩﻩﺳﺎﻟﮕﯽ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ . ﺩﺭﺍﻭﺍﯾﻞ،ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻥ ﻓﮑﺮﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﭘﺪﺭﺵﺭﺍ ﺑﻪﻧﺎﻡﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﺎﻋﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻬﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ . ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﺑﻬﺎﺭ ﺑﺎﻣﺪﻋﯿﺎﻥ ﺑﻪﺟﺎﯾﯽ ﺭﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭﺷﺪ ﺑﻬﺎﺭ ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﺑﺪﯾﻬﻪﺳﺮﺍﯾﯽ ﺑﺎ ﻟﻐﺎﺗﯽ ﮐﻪﻣﺨﺎﻟﻔﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ،ﺩﺭﺣﻀﻮﺭ ﺟﻤﻊ ﺷﻌﺮﯼ ﺑﺴﺎﺯﺩ . ﺩﺭﻣﺠﻠﺴﯽﮐﻪﺑﻪﻫﻤﯿﻦﻣﻨﻈﻮﺭﺗﺮﺗﯿﺐﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩﺑﻮﺩﺍﺯﺑﻬﺎﺭﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪﺗﺎ ﺑﺎﭼﻬﺎﺭﮐﻠﻤﻪ: ﭼﺮﺍﻍ، ﻧﻤﮏ ، ﭼﻨﺎﺭ ﻭ ﺗﺴﺒﯿﺢ ، ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺼﺮﺍﻉ ﺑﻪ ﻭﺯﻥ ﺭﺑﺎﻋﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﻭ ﺑﻬﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺑﺎﻋﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﺎﺧﺖ: ﺑﻪﺧﺮﻗﻪوﺗﺴﺒﯿﺢﻣﺮﺍﺩﯾﺪﭼﻮﯾﺎﺭ ﮔﻔﺘﺎ ﺯ ﭼﺮﺍﻍ ﺯﻫﺪ ﻧﺎﯾﺪ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﮐﺲ ﺷﻬﺪ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﮐﺎﻥ ﻧﻤﮏ ﮐﺲ ﻣﯿﻮﻩ ﻧﭽﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺷﺎﺥ ﭼﻨﺎﺭ ﺑﺎﺯﺭﺑﺎﻋﯽﺩﯾﮕﺮﯼﺑﺎﺍﯾﻦ۴ﮐﻠﻤﻪ ﻣﻄﺮﺡﺷﺪ: ﺧﺮﻭﺱ، ﺍﻧﮕﻮﺭ، ﺩﺭﻓﺶ، ﺳﻨﮓ ﻭﺍﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﺑﺎﻋﯽ ﺭﺍ ﺳﺎﺧﺖ : ﺑﺮﺧﺎﺳﺖﺧﺮﻭﺱﺻﺒﺢ ﺑﺮﺧﯿﺰ ﺍﯼﺩﻭﺳﺖ ﺧﻮﻥ ﺩﻝ ﺍﻧﮕﻮﺭ ﻓﮑﻦ ﺩﺭ ﺭﮒ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﻋﺸﻖﻣﻦوﺗﻮﻗﺼﻪﻣﺸﺖ ﺍﺳﺖو ﺩﺭﻓﺶ ﺟﻮﺭﺗﻮﻭﺩﻝﺻﺤﺒﺖﺳﻨﮓﺍﺳﺖﻭﺳﺒﻮﺳﺖ ﭘﺲﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﭘﺪﺭﺑﻬﺎﺭ، ﺑﻪﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻈﻔﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﺷﺎﻩ ﻟﻘﺐ ﻣﻠﮏ ﺍﻟﺸﻌﺮﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﭘﺴﺮ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﮔﺮﺩﯾﺪ. ﻣﺤﻤﺪﺗﻘﯽ ﺗﺨﻠﺺ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺑﻬﺎﺭ ﺷﯿﺮﻭﺍﻧﯽ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ ﻋﻬﺪ ﻧﺎﺻﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﺷﺎﻩ ﮔﺮﻓﺖ. " ﺑﻬﺎﺭ" ﺍﺩﺏ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﭘﺪﺭ ﺁﻣﻮﺧﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻋﺮﺑﯽ ﻭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻣﺤﻀﺮ "ﺍﺩﯾﺐ ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭﯼ" ﺭﻓﺖ. ﺑﻬﺎﺭ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﻪﺍﺗﻔﺎﻕ ﭘﺪﺭ ﺩﺭﻣﺠﺎﻟﺲ ﺁﺯﺍﺩﯼﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ وﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1324ﻫـ.ﻕ ﮐﻪ ﻧﻬﻀﺖﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺭﺳﯿﺪ، "ﺑﻬﺎﺭ" ﺑﯿﺴﺖﺳﺎﻝ ﺩﺍﺷﺖ . " ﺑﻬﺎﺭ"ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩﺍﺳﺘﺒﺪﺍﺩﺻﻐﯿﺮ ﺩﺭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺑﻪ ﭼﺎﭖ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﺭﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ ﺷﺎﻩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﺟﺸﻦ ﺑﺮﭘﺎ ﺷﺪ، ﺍﺷﻌﺎﺭﯼ ﺳﺮﻭﺩﮐﻪ ﺩﺭﺟﺸﻨﻬﺎﯼﻣﻠﯽ ﻣﺸﻬﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪ. . " ﺑﻬﺎﺭ" ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1334 ﻫـ . ﻕ ﺑﺎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺟﻤﻌﯿﺘﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ" ، ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ ﻭﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎﻥﺟﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﮔﺮﺩ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1336 ﻫـ . ﻕ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﻣﺠﻠﻪ "ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ" ﺩﺳﺖ ﺯﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺠﻠﻪ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﺍﻡ ﻧﮑﺮﺩ، ﺍﻣﺎﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺠﻼﺕ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ . " ﺑﻬﺎﺭ" ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﻣﺠﻠﺲ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪوباﻣﺮﺣﻮﻡﻣﺪﺭﺱ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽﺭﻓﺖ. " ﺑﻬﺎﺭ" ﺩﺭ ﺷﺸﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﺳﯿﺪ وﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﻗﺪﻡﻧﮕﺬﺍﺷﺖ . ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎ " ﺑﻬﺎﺭ" ﺭﻭ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﻭ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﻫﻔﺪﻩﺳﺎﻝ ﺍﺯﻋﻤﺮﺧﻮﺩﺭﺍ ﺑﻪﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪ . ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ ﻣﺎﻩ 1320ﻫـ.ﺵ ﻣﺪﺗﯽ ﺑﻪ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﺷﺪ ﻭﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻭ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻫﯽ ﺑﯿﺶ ﻧﭙﺎﯾﯿﺪ . ﺑﻬﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﻓﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻣﺒﺘﻼ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺳﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﯾﯿﺲ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﺩ . ﺍﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ ﺩﺭ 1328 ﻫـ . ﺵ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ و ﺩﺭ ﺍﻭﻝ ﺍﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎﻩ 1330ﻫـ .ﺵ ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ . بهار چندماه پیشاز مرگش ،پایان‌خود را در غزلی چنین آورده بود : شو بار سفر بند که یاران همه رفتند از ملک ادب حکم گذاران همه رفتند آن گردشتابنده که بردامن صحراست گویدچه نشینی که سواران همه رفتند ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش مفهوم تقارن مرکزی و تقارن محوری فصل ۴ ریاضی ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
کاربرگ درصد.pdf
180.3K
🍇کاربرگ_درصد 👤خانم عزیزی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم آموزشی شماره ۲۸ صفحه ۷۳ ریاضی پنجم : تقارن مرکزی با بیانی جذّاب و شیرین😊 فوروارد کنید به همه تا برسه به دست دانش آموزان پنجم و ششم 👩‍🎓👨‍🎓 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تدریس تقارن مرکزی 📊📊📈 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ☢ کانال آموزشی پایه های اول تا ششم گروه جهادی دبستان انیمیشنی را در ایتا دنبال کنید👇 @Dabestananimation5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ اولین جشنواره ویژه مقطع ابتدایی شهرستان بجنورد 📪 در دو بخش: 🔸معلمان و دانشجومعلمان 🔹دانش آموزان ✴️این جشنواره با اهداف و رویکردهای ذیل برگزار می شود: - شناسایی استعداد ها و توانمندی - تحریک خلاقیت - ارتقاء مهارت آموزشی - تعامل با فناوری و نوآوری - تشویق به همکاری و اشتراک گذاری تجارب - توسعه مهارت های اجتماعی - تقویت مهارت های تفکر استراتژیک - تقویت مهارت های ریاضی و علمی - توسعه ذهنی و شناختی - آموزش اخلاقیات و قوانین - ترویج فرهنگ بازی های رومیزی استراتژیک - ترویج ارتقاء فرهنگی - تقویت مشارکت و مشارکت پذیری ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 📲  ارسال فیلم معرفی بازی در و 🔻 @Modiryatkanal 💠 اولین جشنواره بازیهای رومیزی شهرستان بجنورد @Dabestananimation