eitaa logo
دفتر خاکستری
33 دنبال‌کننده
2 عکس
2 ویدیو
0 فایل
حرفی، سخنی، نقدی، نظری: @mim_jeem
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
لا اله الا الله چه عبارت باشکوهی چقدر وسیع است هر چقدر بیشتر به آن فکر میکنی، متوجه میشوی تمام شئون زندگی ات را در بر گرفته اصلا میتوان گفت این عبارت، شعار سبک زندگی توحیدی است اینکه هیچ الهی جز الله نیست تو بگو هیچ هدفی، هیچ ارزشی، هیچ چیز مهمی جز الله نیست همه چیز در برابر آن وجود بی نهایت میل به عدم دارند یعنی باید همه وجودت به خاطر او باشد، چون غیر از او چیز دیگری اهمیت ندارد، عدم است، حتی خودت حتی خودت لا اله الا الله که بشود شعار زندگی ات، اگر یک برش سیب میخوری باید به خاطر او باشد، که قوتی بگیری که بتوانی قدمی به خاطر او برداری لا اله الا الله که در زندگی ات جاری شود، قفل تلفنت را فقط وقتی باز میکنی که بخواهی برای او کاری کنی لا اله الا الله که زندگی ات را گرفت، تفریح میکنی تا بتوانی بهتر برای او تلاش و مجاهدت کنی باید خوابت به خاطر او باشد، بیداری ات، خوردنت، نوشیدنت، دوستی ات، دشمنی ات، نوشتنت، هدفت، مسیرت، تفریحت و و و و ... لا اله الا الله شعار سبک زندگی توحیدی است.
بسم الله الرحمن الرحیم کلمه چند ذره جوهر و رنگ نیست که صرفا در کنار هم قرار گرفته باشند کلمات زنده اند، نفس میکشند، حرف میزنند، هویت دارند، دین دارند، اعتقاد دارند. اینطور نیست که بیایی کلمه‌ی بیگانه ای را به جای کلمه‌ی فارسی استعمال کنی و هیچ اتفاقی نیفتد در آن لحظه تو برخی از هویت و تفکر بیگانه را وارد مرزهای فرهنگ ایرانی کرده ای شاید بگویی این موهومات چیست، چه اشکالی دارد مثلا با جای زمان بگویم تایم یا به جای خب بگویم اوکی این اولین قدم است، این اولین نفوذی است با رشد این پدیده شوم ذره ذره فرهنگ ایرانی از بین میرود فرهنگ هر کشوری سوار بر آثار ادبی و شعر و ضرب المثل و کلماتش است تصور کنید روزی را که این بیماری شیوع پیدا کند آنگاه شعری بخوانی از حافظ و بگویی: جمیله‌ایست عروسِ جهان، ولی هُش دار که این مُخَدَّره در عقدِ کس نمی‌آید و هیچ نفهمد یا تذکره الاولیا برایش بخوانی که عطار گفت: «داروی دل پنج چیز است: قرآن خواندن و اندرو نگاه کردن و شکم تهی داشتن و قیامِ شب و تضرّع کردن به وقتِ سحرگاه و با نیکان نشستن.» و وقتی این گنجینه‌ها را نفهمی دگر چه خواهی فهمید از ایرانی بودن و مسلمان بودن که بر پایه اینها نهاده شده شاید بگویی چقدر بدبینی، چنین چیزی نمیشود، برایتان بگویم همین هندوستان کنار سرمان که الان غرق در غربزدگی‌ست، دویست سال قبل زبان رسمی‌اش فارسی بود، آن هم نه ۱۰ سال ۲۰ سال، حدود هفتصد سال زبان رسمی هند فارسی بود و الان کدامشان میتواند یک بیت حافظ یا سعدی بخواند. بترسیم از آن روز که هند شویم.
بسم الله الرحمن الرحیم ما مسلمانیم به اسلام خمینی وقتی اکثریت در خواب غفلت به سر میبردند و از اسلام فقط عبادت و گوشه نشینی اش باقی مانده بود و زندگی مردم به تاراج طواغیت میرفت، خمینی عصا بر زمین کوبید و شجاعانه فریاد زد که اسلام نه تنها جدای از سیاست نیست که اسلام خود سیاست است. آری خمینی رسول ما بود. او به ما فهماند که از مهمترین اهداف دین خدا تشکیل حکومت است، بایستی حکومتی الهی برپا شود، تا زیست همگان را بر اساس عبودیت و بندگی تنظیم کند. اساسا تمام پیامبران و ائمه در پی همین بوده اند و به همین دلیل بوده که به دست حاکمان ظالم به شهادت میرسیدند، و الا اگر آنها صرفا انسان های اخلاق مدار و مودبی بودند، چرا باید به قتل برسند؟ اتفاقا چنین افرادی ویترین زیبایی هستند که جلوی دیده شدن ظلم و خونریزی را میگیرد. اگر پیامبر صرفا توصیه میکرده انسان خوبی باشید چرا باید به شعب ابی طالب تبعید شود؟ مگر صرف خوش اخلاقی چه ضرری به حاکمان میرساند؟ اگر علی(ع) که برخی ادعا میکنند مسلمان علی(ع) هستند و نه خمینی، در پی خوش اخلاقی بود چرا باید دستانش را ببندند؟ اگر تنها مساله خوش اخلاقی است، چرا باید حضرت زهرا(س) ...... اگر مساله اخلاق است پس صلح امام حسن(ع) چیست؟ اگر در پی خوش رفتاری هستیم پس چگونه قیام امام حسین(ع) را تفسیر میکنیم؟ نکند تصور میکنیم کوفیان اهل شهوت پرستی و میگساری بودند؟ تلخی ماجرا همینجاست که آنها نماز شب خوان و حافظان قرآن بودند و شمر از بهترینشان و خمینی و خمینی آمد و این مهم فراموش شده را زنده کرد. به راستی که او روح خدا بود و با ما جانی دوباره داد او به ما گفت آن اسلامی که میگوید نباید دین را به سیاست آلوده کرد اسلام آمریکایی است نه اسلام ناب محمدی آری من مسلمان به اسلام خمینی ام.
بسم الله الرحمن الرحیم دیدن بدن لخت هم عادی میشود. بگذار دو سه سالی در خیابان بدن خوش‌تراش و برهنه ببینند، برایشان عادی میشود و با این چیزها تحریک نمیشوند، به اصطلاح چشمشان سیر میشود. به نظر حرف درستی است، ما مثل گرسنگان هستیم و وقتی غذا رو بخوریم سیر میشویم و دیگر میلی به دیدن برهنگی نداریم. اما در این حرف که راسل اولین بار زده است مغالطه‌ای نهفته ما انسان‌ها دو مدل نیاز داریم: - یکسری نیازهای جسمی هستند مثل خوردن و خوابیدن و نوشیدن که وقتی مرتفع شوند دیگر میل انسان از بین میرود و شاید حتی نسبت به آن انزجار پیدا کند، مثلا وقتی دو تا پیتزای بزرگ پپرونی بخوری دیگر حالت از دیدن یک پیتزای دیگر به هم میخورد و هیچگونه میلی با آن نداری. - اما نیازهای دیگری هستند که هرچقدر تامین بشوند آن میل تقویت میشود و بیشتر میخواهد، سیری ناپذیر است اگر مثبتش را بخواهم مثال بزنم مثل میل به علم که انسان هرچقدر میخواند و میداند سیر نمیشود، بلکه تشنه تر میشود، مثال منفی‌اش هم میشود پول‌پرستی، جاه طلبی و همین هوس و غریزه جنسی هرچقدر تامینش کنی، وحشی‌تر میشود، هار تر میشود، باز هم میخواهد، آرام نمیگیرد. همانطور که میبینیم این غریزه در غرب باصطلاح آزاد چه کرده: ۱۴ درصد زنان آمریکا ، مورد تجاوز کامل قرار گرفته‌اند، آن هم آمریکا که کشوری مذهبی است. مساله‌ای که حتی خود راسل هم به آن اذعان کرده: (عطش روحی در مسائل جنسی غیر از حرارت جسمی است. آنچه با ارضا تسکین می‌یابد حرارت جسمی است نه عطش روحی) پس چنین آزادی نه تنها ارضا نمیکند که هر روز وحشی‌تر و تنوع‌طلب‌تر و رذل‌تر میشود.
بسم الله الرحمن الرحیم رژیم مغزی ۷ صبح یه سیب خوردم، یه ربع بعد یه لیوان نوشابه همراه با خیار ساعت ۸ یه پیاله ماست با سیب زمینی سرخ کرده و مربای هویج دور و بر ۹ یه کاسه آش خوردم روش هم دو تا گوجه ساعت ۱۰ الویه خوردم با یه لیوان شیر گرم ظهر قرمه سبزی خوردم با سس کچاپ نیم ساعت بعدش هم املت و و و گند زدم به معدم؟ احتمالا اوضاع مزاجیم داغون باید بشه؟ آره همونقدر داغون این دقیقا بلاییه که ما داریم سر مغزمون میاریم. ما از صبح که پا میشیم شروع میکنیم به ریختن محتواهای مختلف با قالب‌های متفاوت توی مغزمون مثلا روزی ۱۰۰ تا توییت میخونیم/ ۳۰ تا استوری میبینیم/ ۳-۴ تا کانال مفید چک میکنیم/ ۲ قسمت سریال میبینیم/ نیم ساعت موزیک گوش میدیم/ اگه خدا بخواهد ۱۰ صفحه کتاب میخونیم/ اخبار هم که بالاخره باید چک کنیم و اینطوری مغز ما میشه همون معده‌ای که همه چیز توش ریخته شده شلم در شوربا کلی محتوا داره که نمیدونه باید چیکارشون کنه، اصلا توانایی نداره این حجم زیاد و متفاوت رو پردازش کنه و احتمالا وضعیت مزاجیش به هم بریزه و همه رو رد کنه بره طبیعتا چنین مغزی نمیتونه روی موضوعات مهم تمرکز کنه، نمیتونه موفق باشه، نمیتونه توی نماز حضور قلب داشته باشه، نمیتونه درست تحلیل کنه، فقط به صورت سطحی نگاه میکنه و رد میکنه کاش اونقدر که به رژیم غذاییمون اهمیت میدیم تا بدن سالمی داشته باشیم، به خوراک مغزمون هم اهمیت میدادیم تا روح سالم و زندگی موفقی داشته باشیم. راهکار عملی که احتمالا هیچکس انجام نمیده: شاید پاک کردن توییتر و اینستاگرام لفت دادن از کانال‌های غیرضروری بتونه به عنوان اولین قدم در ایجاد یک رژیم غذایی سالم برای مغز مفید باشه
بسم الله الرحمن الرحیم (چرا سفر با اتوبوس) همین اول بسم الله بگویم که من از آنهایی نیستم که به هر بهانه ای سفر میروند. این نوشته بر اساس تجربه شخصی خود اینجانب است که هر از گاهی به سفر میرود. و در دوم الرحمن الرحیم بگویم که ادعا نمیکنم که سفر با اتوبوس مطلقا خوب است، نه. نظر من این است که اگر شما هم مثل من باشید برایتان سفر با جناب اتوبوس میتواند لذت بخش باشد. سرتان را بیخودی به درد نمی آورم و دلایلم را ردیف میکنم: مفت البته این روزها مفت خیلی معنا نمیدهد و برای اتوبوس ها هم باید اندازه پروازهای فرست کلس (درست نوشتم؟) خرج کنی تا راضی شوند، ولی خب باز هم کمتر کمر شکن اند. حالا سریع نرو سرچ کن بلیط چارتر تهران-کیش 17 هزار تومان بعد بکنی توی چشم من که ببین ببین. بلیط های معمولی را میگویم سینمای متحرک بی مزه شاید در نظر اول این یک نقیصه به چشم بیاید ولی برای من جذاب است، این که بنشینم با 20، 30 نفر یک فیلم طنز مسخره را ببینم، اصلا مطلق این دورهمی با غریبه ها به بهانه ی فیلمی سخیف جذاب است. سرِ گرم، شیشه سرد این از دلچسب ترین اتفاقات اتوبوسی برای اینجانب است، اینکه سرم را بچسبانم به شیشه سرد و با تکان های اتوبوس، سرم مثل چکش به شیشه بخورد، و هر از گاهی دماغم به علت نامعلومی بخارد، و همزمان خیره بشوم به حرکت جاده و، بیابان و کوه های در دوردست و فکر بکنم به همه چیز ... تنهای تنهای تنها اگر میخواهید تنها سفر کنید و حوصله معاشرت با بقیه را ندارید و میخواهید در لاک صندلی خود فرو بروید اتوبوس پیشنهاد اُکازیونی(درست نوشتم؟) است، راحت یک بلیط از ردیف صندلی های تک نفره را بگیرید، با گوشی سرشار از شارژ و هندزفری در صندلی ات ولو شو، با گوشی سرت را گرم کن، کمی فکر کن، کتابی بخوان، موسیقی گوش بده، غصه بخور، بخند، چیزی بخور، چرتی بزن و ... در جوار یار اگر هم دو نفره البته با یار، سفر میکنید باز هم نمیشود از کنار اتوبوس به راحتی گذشت، مخصوصا اگر اوایل زندگی تان باشد. چرا که اگر بخواهید با قطار بروید، جدا از هزینه گزافش برای 2 نفر، یا باید کوپه را دربست بگیرید که خب همان داستان هزینه گزاف میشود برای 4 نفر و اگر بخواهید فقط دو بلیط بگیرید احتمالا باید چند ساعتی جدایی از یار را تحمل کنید. پس همان اتوبوس منطقی تر است، در جوار یار، فیلمی ببینید، گپی بزنید، تخمه ای بشکنید، میوه ای برای هم پوست بکنید، دست هم را بگیرید و همین، فقط و فقط در همین حد. خواب راحت این هم کمی طعنه آمیز به نظر میرسد، ولی من با خواب داخل اتوبوس هیچ مشکلی ندارم، شبیه گهواره تاب میخورد، صدای بوق ماشین ها مثل لالایی عمل میکند و چراغ خوابِ قرمز اتوبوس هم که همیشه خدا روشن است. و اتفاقا با خوابیدن در تخت طبقه دوم و سوم قطار بسیار مشکل دارم، همه اش فکر میکنم نکند بیفتم و شکستنی‌ها بشکنند. چالش ها سفر با اتوبوس چالش هایی هم دارد که اتفاقا آنها هم برای من شیرین است، چرا که نوع متفاوتی از زندگی است و اصلا مگر قرار است همه چیز مثل زندگی شهری راحت باشد؟ حالا آن چالش ها چیست؟ مثلا (گلاب به رویتان) دستشویی رفتن، وضو در هوای سرد، غذای تو راهی، کوفتگی عضلات، گاهی حالت تهوع، نق نق کردن یک نوزاد، بوی پا، بلند بلند صحبت کردن نفر پشت سری با تلفن، سرمای اتوبوس در شب، گرمای اتوبوس در روز و خیلی چیزهای دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم در نقد تایم لاین انقلابی (لطفا حوصله کنید و تا پایان بخوانید) چرا به توییتر آمدیم؟ روز اول با خودمان گفتیم برویم که موثر باشیم، برویم که جهاد تبیین بکنیم، میگفتیم بر ما واجب است در این فضا حضور داشته باشیم، اگر میدان را حزب اللهی ها خالی کنند گرگ ها فضا را مسموم میکنند و جامعه را گمراه با اعتقادی مقدس و سینه ای پر دغدغه وارد فضا شدیم روزهای نخست پای گوشی عرق میریختیم که چگونه حرف تاثیر گذار بزنیم، چگونه حرف درست بزنیم ولی هر چه میگفتیم دیده نمیشد. چند روزی که گذشت، تصمیم گرفتیم مقداری روزمرگی چاشنی حرف های نخبگانی مان کنیم تا فضا تلطیف شود، مخاطب با ما انس بگیرد، که حرف های تاثیر گذارمان هم دیده شود‌. کم کم دیدیم روزمرگی و طنز و ... انگار مشتری بیشتری دارد. گفتیم همیشه حق با مشتری است و برای جلب رضایتش از فیلم و سریال گفتیم، از خاطرات کودکی مان، از ملاک ها ازدواجمان، از اینکه امشب دلم گرفته چیکار کنم، پسری که آشپزی میکنه، دختری که میره سرکار و.. ما حق را به مشتری دادیم اما فراموش کردیم حق با خداست اصلا ما به خاطر خدا و نیاز انقلاب آمدیم، به خاطر فرمان جهاد تبیین رهبری اصلا آیا واقعا میشود به خاطر خدا توییت زد که مثلا بنظر من دختر باید فلان باشد، پسر باید بیسار باشد؟ حتما انتظار داریم فرشته شانه راستمان اینها را به عنوان حسنات بنویسد و روز قیامت دولا پهنا با خدا حساب کنیم که ما یک قدم آمدیم نوبت 10 قدم توست. رهبری بارها و بارها در مورد جهاد تبیین صحبت کردند، کدام یکی از ما 7-8 ساعت وقت گذاشته که در موردش تحقیق کند؟ تعریفش چیست؟ شرایطش چیست؟ قالبش چیست؟ محتوایش چیست؟ 7-8 ساعت زیاد است، 4-5 ساعت چه؟ 2-3 ساعت؟ 1 ساعت؟ هیچ؟ اخیرا فرمودند امیدآفرینی کنید یعنی دستور دادند، یعنی راهبرد دادند، شاید بشود گفت واجب شرعی است پس کجاست؟ هیچ هیچ خبری از امید آفرینی در تایم لاین نیست. نه تنها امید نیست که همه پمپاژ کننده ناامیدی شده اند. نشود روزی برسد که در تاریخ از ما به بی‌خیالی و نافرمانی از ولی یاد کنند. چنان که کوفیان با علی (ع) کردند. کتاب الغارات را مرور کنیم تا ببینیم چه بر سر مولایمان علی(ع) آوردند، هر چه دستور میداد، التماس میکرد برای مقابله با دشمن، برای جنگ، سستی میکردند و در آخرین روزهای حکومتش خطبه ای دردناک خواند که هر بار میخوانم بغض گلویم را میفشارد، در ادامه این خطبه پر درد را میگذارم تا شاید تلنگری بخوریم و به خود بیاییم: يا أشباه الرّجال و لا رجال! اى مرد نمايانى كه در حقيقت مرد نيستيد! حلوم الأطفال آرزوهاى شما مانند آرزوهاى كودكان است! و عقول ربّات الحجال! و عقل و خرد شما مانند عروسان حجله نشين! (كه جز به زر و زيور و عيش و نوش، به چيزى نمى‌انديشند) لوددت أنّى لم أركم و لم أعرفكم دوست داشتم كه هرگز شما را نمى‌ديدم و نمى‌شناختم، معرفة- و اللّه- جرّت ندما، شناختن شما باعث پشیمانی شد. و أعقبت سدما و خشم‌آور و غم انگيز بود قاتلكم اللّه! خداوند شما را بكشد (و از رحمتش دور سازد) لقد ملأتم قلبي قيحا كه اين همه، خون به دل من كرديد و شحنتم صدري غيظا سينه مرا پر از خشم ساختيد و جرّعتموني نغب التّهمام أنفاسا و كاسه‌هاى غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشانديد و أفسدتم عليّ رأيي بالعصيان و الخذلان با نافرمانى و ترك يارى، نقشه‌هاى مرا (براى سركوبى دشمن) تباه كرديد
بسم الله الرحمن الرحیم قناری به رنگ کلاغ امروز امپراطوری رسانه‌ای قناری را رنگ میکند و به جای کلاغ به ما عرضه میکند. یعنی در موضوعاتی مثل زنان که اسلام مدعی سرسخت دفاع از آنان است و احکام زیادی برای دفاع از حیثیت زنان قرار داده را به عنوان ظلم به حقوق زنان در پاچه مان فرو میکند. بگذارید مثال کوچکی بزنم حضانت فرزند بعد از طلاق با پدر است. شاید صدایتان بلند شود که: آهای!! این یکی که معلوم است علیه زنان است، چگونه دلشان می آید کودکی را از دامن پر مهر مادر جدا کنند و بسپرند به پدر فلان فلان شده اش و ... اصلا بگذارید از همین لحظه قانون را عوض کنیم. از این به بعد حضانت بچه ها بعد از طلاق با مادر است. . . . حال فکر کنید مردانی را که به راحتی از زن و بچه شان سر یک هوس خیابانی جدا میشوند و راحت به عشق و حالشان میرسند. این را رها کنید. تصور کنید مادری را که 2 یا 3 فرزند دارد و اکنون طلاق گرفته. چه مکافاتی باید بکشد تا هم بچه هایش را رفع و رجوع کند هم سر کار برود هم آشپزی کند، هم لباس بشوید هم کارِ خانه را انجام بدهد هم .... از این هم بگذریم، تصور کنید ازدواج مجدد برای چنین زنی که 1 یا 2 یا 3 بچه دارد چقدر دشوار است. کمتر مردی پیدا میشود که رغبتی نسبت به ازدواج با چنین زنی داشته باشد. اگر بخواهیم کمی با مسامحه صحبت کنیم این قانون ضد مردان است، در واقع دست و بال مرد را میبندد تا زن را، اما رسانه به گونه ای این مساله را نشان داده که قناری تبدیل شده به کلاغِ کورِ شَل، شده ضد زن بودن و زن ستیزی البته که رسانه دست تنها نبوده و سکوت نخبگان نیز به کمکشان آمده تا جیغشان گوش همه را پر کند.
بسم الله الرحمن الرحیم (دوقطبی) استقلال یا پرسپولیس رئال مادرید یا بارسلونا حلیم با شکر یا نمک اصلاح طلب یا اصول گرا اینها همگی دو قطبی هستند. تو اگر وارد یکی از این بازی ها بشوی مجبوری طرفدار یکی بشوی و طرف دیگر را دشمن و باطل تصور کنی اصلا تعریف دوقطبی همچین چیزی است. اینکه در یک مساله سیاسی اجتماعی شرایطی بوجود بیاید که دو یا چند قطب و جناح بوجود بیایند که با هم دشمن اند و هر طرف گروه مقابل را باطل محض ببیند. هر چقدر دو قطبی شدید تر شود دشمنی و کینه تشدید میشود و کار به فحاشی و گاهی به ضرب و شتم میرسد. در چنین بل بشویی دیگر نمیتوان بحث و گفتگو و استدلال کرد. حتی اگر کسی بخواهد با استدلال و منطقی صحبت کند، آنقدر جیغ میکشند و دست میزنند تا صدا به صدا نرسد حتی اگر آن شخص حسین بن علی(ع) باشد. شرایطی که امروز در آن هستیم همین دو قطبی است. اما چرا این دوقطبی ها بد است؟ این اختلافات باعث شکاف و اختلاف عمیق بین مردم میشود. و اگر این شکاف و فاصله عمیق و عمیق تر شود، و هر روز به بهانه ای راست یا دروغ در آن دمیده شود، نتیجه اش میشود سوریه نطفه بحران سوریه در همین شرایط متشنج و دوقطبی شدید بسته شد. کار به جایی رسید که برخی مردم سوریه با تکفیری ها همراه شدند و دست به دست دادند تا کشورشان را به خاک سیاه بنشانند. آن سخنرانی معروف حاج قاسم را بیاد بیاورید: (منم و آدمای خودم، منم و مریدای خودم، این باحجاب اون بی حجابه، این اینجوریه اون اونجوریه، این چپه اون راسته، این اصلاح طلبه اون اصول گرائه) دقیقا به همین دو قطبی های موجود در کشور اشاره میکنند، حاج قاسم دید این اختلافات چه بلایی بر سر سوریه آورد و با جمله به یاد ماندیه: (همون دختر کم حجاب دختر منه، دختر ما و شماست) سعی در حفظ وحدت مردم داشت. این روزهای پر التهاب ما نیاز به اتحاد بین مردم و آرامش داریم و هر صدایی که باعث اختلاف و دوقطبی شود شک نکنید در زمین دشمن بازی کرده است. پ.ن: به گفته مقام معظم رهبری تنها یک دوقطبی حقیقی وجود دارد: در ایران اسلامی یک دوقطبی‌ای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار.
بسم الله الرحمن الرحیم در مسجد هیئتی بر پا بود چای مچرخاندند چای را گرفتم چای هیئت را که نمیشود از دست داد. چای هیئت برای نوکر اشک میشود چای هیئت زنگار را از قلب میشوید و عشق به مولا به جایش میگذارد. سرخی اش نوکر را به یاد خون پاکی که به ناحق در کربلا ریخته شد می اندازد و داغی اش، جگر نوکر را میسوزاند و قندش شیرینی و فرحی است که بعد روضه روح را در برمیگرید چای هیئت را باید نوشید
بسم الله الرحمن الرحیم مسیح علینژاد، انقلابی سوپر دولوکس قبول دارید حرف های رهبری در مورد مجلس انقلابی عجیب بود؟ اصلا مگر میشود به این مجلس با این عملکرد افتضاح گفت انقلابی؟ لطفا بگذارید این حرف های رهبری را نپذیرم... با عقل و منطق من جور در نمی آید. . . . جملاتی از این قبیل بعد از سخنرانی رهبری در توییتر و دیگر فضاهای مجازی دست به دست میشد. اگر شما هم چنین تفکری دارید تبریک میگویم: شما هم در آزمون ولایت پذیری مردود شده اید. مگر پذیرش "ولی" فقط تا جایی است که با منطق و تفکرات شما هم سو باشد؟ اینطور که مسیح علینژاد هم یک انقلابی سوپر دولوکس است. تا جایی که تفکراتش با رهبری موافق باشد آن حرف ها را قبول دارد، مشکلش فقط در جایی است که با ایشان اختلاف نظر دارد. ولایت پذیری یعنی: اطاعت و مسئولیت پذیری توام با شناخت و محبت فکر کنم این ماجرا فرصت خوبی باشد که چرتکه ای بیندازیم و ببینیم با این تفاسیر در ولایت پذیری چند چندیم.
بسم الله الرحمن الرحیم ایران فدای پلتفرم خارجی میگم: پلتفرم های ایرانی باید کیفیتش بره بالا بعدش پلتفرم های خارجی کلا مسدود بشن، چون دارن از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی بهمون ضربه میزنن. میگه: باید بذاریم مردم خودشون انتخاب کنند که کدوم رو میخوان میگم: یعنی بذاریم به فرهنگ و اقتصاد و امنیتمون ضربه بخوره؟ میگه: به زور که نمیشه مردم رو برد بهشت، پاک بودن عفیف بودن و درستکار بودن جایی معنا میده که قدرت انتخاب باشه میگم: خب پس اینجوری بذاریم سایتای فیلم غیراخلاقی و فروش مواد و فروش کودکان و ... هم باز باشه تا مردم قدرت انتخاب بیشتری داشته باشن میگه: کدوم احمقی اجازه میده این سایت ها باز بمونن میگم: خب ملاکت چیه که میگی اینا بسته باشن، اونا باز باشن، درسته اونها شدت آسیبش واضح تره، ولی تا حالا چندین بار دیدیم پلتفرم ها خارجی چه بلایی سر کشورمون آوردن، نمونه اش فتنه اخیر، القاء ناامیدی، فرهنگ ضداسلامی، نرخ سازی دلار و و و میگه: ولش کن این حرفا رو، پلتفرم های ایرانی امنیت ندارن، باید تضمین امنیتی بدن تا مردم اعتماد کنند. میگم: پلتفرم های خارجی علنی اطلاعات کاربران رو میفروشن، نمونه اش همین چند روز پیش که خبرش اومد دولت آمریکا 68 هزار بار توی یکسال اخیر از فیسبوک اطلاعات کاربرها رو خواسته و فیسبوک هم بهشون فروخته میگه: امنیت هیچی، من میخوام ویدئو آموزشی یوتیوب ببینم، اگه مسدود بشه چیکار کنم میگم: درست میگی، باید یه دسترسی برای کارهای آموزشی و تحقیقاتی باز باشه، ولی همین الان هم یه سایت واسطه ایرانی هست که تقریبا به تمام ویدئوهای یوتیوب بدون فیلترشکن دسترسی داری میگه: شما میخواید ایران رو تبدیل به کره شمالی بکنید میگم: نه، یه چیزی تو مایه های آمریکا که وقتی دید تیک تاک به نوجوون هاش ضربه میزنه و به افکارشون جهت میده، مسدودش کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم بخشی از مقاله "داغ بی‌تسلی" نویسنده: شهید آوینی داغ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث‌دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ما ندند تا مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده‌ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می‌رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم. با داغ جراحتی سخت بر دل و باری سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل و اختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که ” لنبلونکم حتی نعلم الجاهد منکم و الصابرین”.
بسم الله الرحمن الرحیم قال امیرالمومنین: لَا تَسْتَحْىِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِيلِ فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ امام علی(ع) فرمودند: از بخشش اندك شرم نكن، زيرا نوميد ساختن كسى ،اندك تر از آن است. این توصیه این روزها خیلی بدرد میخورد وقتی در خیابان فقیری میبینیم و دست در جیب می اندازیم که چیزی کمک کنیم، اما میبینیم فقط یک 500 تومانی داریم، با خودمان میگوییم ولش کن، نمیخواهد، به جایی نمیرسد اما امیرمومنان میفرمایند شرم نکن حتی اگر کم است.
پیش بینی انقلابی در مشرق زمین توسط امام محمد باقر(ع): گويا مى‏ بينم قومى را كه درمشرق قيام كرده حق را مى‏ طلبند ولى حق را به آنها نمى ‏دهند، باز مى ‏طلبند، باز حق را به آنها نمى‏ دهند، چون چنين ديدند، شمشيرهاى خويش برشانه خود گذاشته قيام مسلحانه مى‏كنند، در اين زمان حق را به آنها مى‏دهند ولى آنها قبول نمى‏ كنند و گويند: بايد خود قيام به حق كرده و حكومت تشكيل بدهيم و چون حكومت را تشكيل دادند آن را تحويل نمى‏ دهند مگر به صاحبتان امام زمان (ع) كشتگان آنها شهيداند، بدانيد اگر من آن زمان را درك مى ‏كردم خودم را در اختيار صاحب آن كار مى‏ گذاشتم. منبع: کتاب غیبت نعمانی، جلد ۱، صفحه ۲۷۳
بسم الله الرحمن الرحیم (بمب عروسکی در آغوش دختربچه‌ها) دنیای انیمیشن سازی، تا قبل از سال 2012 الگوهای زنانه‌ای که ارائه می‌کردند، دخترانی بودند با ویژگی‌های زنانه، عشق، محبت، فیزیک ضعیف‌تر از مردان، علاقه به‌کارهای ظریف، معشوقه بودن و ...(هرچند این الگوها مورد تایید نبودند ولی باز با ذات زنان تطابق داشتند) نمونه هایش را زیاد دیده‌ایم مثل سیندرلا، سفید برفی، زیبای خفته، دیو و دلبر، پری دریایی کوچولو و ... اما از 2012 به بعد الگو تغییر کرد، یک الگوی جدید از زنان را ارائه کردند، اولین قدم را هم انیمیشن دلیر (brave) برداشت. در این انیمیشن با دختری سرکش، قوی و مستقل به اسم مریدا روبرو بودیم که با سنت‌های خانوادگیش و مخصوصا مادرش مخالفت میکرد. در این انیمیشن مادر مریدا که نماینده مادران و زنان سنتی است تبدیل به خرس میشود که نوع نگاه به این تفکر را نشان میدهد. در ادامه این روند، انیمیشن‌های قوی و جذابی با همین الگو ارائه شدند، مثل یخ‌زده(frozen), موانا(moana)، رایا (Raya) و ... در این انیمیشن‌ها دخترها سرکش، ماجراجو و مستقل بودند، در عین ظرافت و زیبایی قدرتمند بودند، معمولا در بند عشق و مخصوصا ازدواج نبودند و هرگز تبدیل به مادر نمیشوند. این انقلاب محدود به انیمیشن‌ها نشد و در فیلم‌ها و سریال‌ها کاملا مشهود بود مثل ابرقهرمان‌های زن که کنار هر ابرقهرمان مرد قرار گرفت، مثل زن‌عنکبوتی، سوپر گرل، بت‌وومن و ... و صدها فیلم و سریال که شخصیت و قهرمان اصلی یک زن مستقل و سرکش، دارای روابط جنسی آزاد بودند. در واقع یک نظام تربیتی ساختند که کودک را در ۴-۵ سالگی تحویل میگرفت و تا ۲۰ سالگی و حتی بیشتر تحت تربیت خود قرار میداد. به آنها الگوها و ارزش‌هایی میداد که دختران دیوانه‌وار میخواستند به آن‌ها برسند و متاسفانه بخش زیادی از دختران امروزی اینگونه شدند. اما القاء این الگوها چه تاثیر مخربی در دختران می‌گذارد؟ مشکل در تغییر جایگاه زن در نظام هستی است. زن اخلاق، روحیات و صفاتی دارد که محور و ستون خانواده است، هیچکس مثل یک زن نمیتواند به خانواده‌اش محبت کند، آنها را تربیت کند، باعث رشد آن‌ها شود، نیازهای روحی و جسمی‌شان را بشناسد و آن را تامین کند، روابط بین افراد خانواده را تنظیم کند و ... حال آنها این ستون و محور اصلی را از خانواده خارج کرده‌اند، گفته‌اند مادر بودن، همسر بودن، تربیت کودک، خانه را مدیریت کردن، عقب ماندگی است. و در عوض کار کردن در کافه، یا منشی بودن، یا فروشنده لباس بودن یا... ارزشمند تر از آن است و اینگونه سعی در نابودی بنیان خانواده دارند... @daftar_khakestari
بسم الله الرحمن الرحیم قاعده ی مهم غدیر هیچ مساله ای در وزن و اهمّیّت و اندازه‌ی مسئله‌ی غدیر، قابل تطبیق نیست؛ فقط یک‌چنین مسئله‌ای است که میتواند تعبیر «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم» درباره‌اش بیاید. امروز روزی است که دشمنان -کفّار- از دین شما مأیوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مأیوس کرد؟ آن احکامی که در این آیه، در اوّل سوره‌ی مائده، قبل و بعد از این فِقره آمده است، مگر چقدر اهمّیّت دارد؟ این تعبیر درباره‌ی نماز نیامده است، درباره‌ی زکات نیامده است، درباره‌ی جهاد نیامده است؛ درباره‌ی هیچ یک از احکام فرعی الهی نیامده است که «اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ پس این یک قضیّه‌ی دیگری است؛ غیر از این احکام فرعی است. آن قضیّه چیست؟ قضیّه‌ی رهبری جامعه‌ی اسلامی؛ قضیّه‌ی نظام حکومت و امامت در جامعه‌ی اسلامی. بله، ممکن است تخلّف کنند -کما اینکه کردند؛ چند قرن بنی‌امیّه و بنی‌عبّاس و امثال اینها با نام امامت و خلافت و مانند اینها، پادشاهی کردند؛ سلطنت کردند- [امّا] این لطمه‌ای نمیزند به فلسفه‌ی غدیر. ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه است، تعیین قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت. جوامع بشری از دیرباز حکومت داشتند؛ بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها را، این نوع قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است. مقام معظم رهبری- ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلنگر خیال نکن طرفدار علی هستی!
بسم الله الرحمن الرحیم 🎥 سینما یا سیاه‌نما 📌جامعه پزشکی ایران جامعه بسیار گسترده ای است. اکثر آن ها انسان های شریف و دلسوزی هستند اما در این قشر چند صد هزار نفره قطعا چند نفر آدم کلاش و کلاهبردار و ... پیدا میشود. انسان های رذلی که روپوش پزشکی به تن دارند. 📌حال تصور کنید طی 3-4 سال، در سینما 20 فیلم جذاب در مورد همان پزشک های کلاش کلاهبردار بسازند. آیا فیلمساز دروغ گفته؟ خیر قطعا واقعیت را ساخته، اما تنها بخشی از واقعیت جامعه پزشکی را بیان کرده. 📌ولی اتفاقی که در جامعه می افتد این است که مروم به دکترها بدبین میشوند، کم کم آنها را به چشم کلاهبردار نگاه میکنند، دیگر به نسخه های آنان توجهی نمیشود، دیگر دلشان نمیخواهد پایشان را در مطب دکتر بگذراند. 📌حال تصور کنید خبر دو تا پزشک کلاهبردار هم در خبرگزاری ها بپیچد، دیگر مردم حاضرند بمیرند ولی دکتر نروند. 📌کسی نیست که بگوید باباجان اینها تمام واقعیت نیست، سینما فقط یک گوشه کوچک از واقعیت را بیان کرده، چشم باز کن و کل جامعه پزشکی را ببین، فداکاری ها و سختی ها و از خودش گذشتگی ها و ... 🎞 این بلایی است که "سینمای ایران" بر سر مردم آورده. سال هاست فیلم هایی به اسم ژانر اجتماعی میسازند که مردم را از ایران، حکومت و سرزمینشان متنفر میکند. در واقع مغزها را بمباران ناامیدی میکنند. از ابد و یک روز گرفته تا فروشنده و قهرمان و برادران لیلا ⁉️ آیا این فیلم ها بر اساس واقعیت نیست؟ آیا بخشی از درد جامعه را روایت نمیکند؟ چرا قطعا 👈اما فقط بخشی از واقعیت را و وقتی بار ها روی آن بخش از واقعیت تاکید میشود، مخاطب گمان میکند آن تمام واقعیت است. 📌 آنها آنقدر روی بخش سیاه فوکوس میکنند که مخاطب نمیتواند از ایران متنفر نباشد نمیتواند به مهاجرت فکر نکند نمیتواند امیدی به آینده داشته باشد. 🖇 به این سینما، رسانه هایی مثل بی بی سی و اینترنشنال و برخی داخلی ها را اضافه کنید. ✔️ سفارش شما آماده است: جوان ناامید از آینده و متنفر از همه چیز
بسم الله الرحمن الرحیم (قوطی‌های خنک خون) 🔻 هر بار بحثش پیش می‌آمد که پپسی و کوکاکولا و... حامی اسرائیل‌اند میگفتم - هنوز قطعی ثابت نشده - اصلا مگر چقدر حمایت میکند - اصلا مگر تحریم من چه تاثیری دارد 🔻 ولی بعد از اتفاقات این دو هفته بعد از اینکه هزاران انسان را به قتل رساند بعد از اینکه 2704 کودک را کشتند بعد از ماجرای بیمارستان المعمدانی بعد از اینکه آب، برق، سوخت را مسدود کردند بعد از اینکه با افتخار از این قتل‌عام صحبت کردند و پشیمان نبودند 🔻 دیگر غیرت و انسانیتم اجازه نداد بیخیال باشم که به خاطر هوسم کوکاکولا بنوشم و آروغی از روی خوشی بزنم و بگویم ان‌شاءلله که به اسرائیل کمکی نمیرسد. 🔻 نخیر مماشات بس است اگر این‌ها حامی اسرائیل نیستند، خب دهان باز کنند و صراحتا از این رژیم ملعون کودک‌کش برائت بجویند. 🔻شما را نمیدانم اما من نمیتوانم حتی تصور کنم که ریالی از پولم خرج موشکی میشود که کودکان فلسطینی را سلاخی میکند. 🔻 پس این از من نه تنها از این شرکت‌ها خرید نخواهم کرد که حتی اگر کسی دیگری خریده بود استفاده نخواهم کرد ما با این رژیم حرامزاده و حامیانش برادرکشتگی داریم والسلام
رهبر انقلاب طی بازدیدی سه ساعته از نمایشگاه کتاب بازدید کردند. کنجکاو شدم که ایشان چه کتاب هایی را مشاهده کردند، با کمی جستجو و دقت در تصاویر منتشر شده به لیست زیر دست پیدا کردم. 🔻مسلما صرف مشاهده کتاب توسط رهبری دلیل بر تایید کامل این کتب‌ توسط ایشان نمی‌باشد. ۱. دفتر یادداشت‌های داستایوفسکی: شیاطین/ نشر کتاب پارسه ۲. فیزیک ارسطو/ نشر هرمس ۳. خرد رنج آموخته/ نشر هرمس ۴. دلبافته/ نشر کتابستان 5. نان و شراب ۶‌. کتاب روایت قرن/ نشر دانشگاه امام حسین ۷. یادداشت‌های زیرزمینی داستایوفسکی/ نشر قدیانی ۸. صبح واقعه/ نشر خط مقدم ۹. مبارزه به روایت اسدالله لاجوردی/ انتشارات موسسه ایران ۱۰. افسانه هوش مصنوعی/ نشر امیرکبیر ۱۱. تاریخ مردم ایران، عبدالحسین زرین کوب/ نشر امیرکبیر ۱۲. نمایندگان امر نمایندگان کلام/ نشر امیرکبیر ۱۳. بینوایان/ نشر پارسه ۱۴. کنت مونت کریستو ۱۵ مرد ابدی/ انتشارات شهید کاظمی ۱۶. نخستین بهار/ نشر هرمس ۱۷. انبوه برگ‌های شناور، مرتضی اسفندقه / نشر سخن ۱۸. عشق علیه السلام، علیرضا قزوه/ نشر سوره مهر ۱۹. کالکهای خاکی/ نشر سوره مهر ۲۰. فونتامارا ۲۱. کتاب تردید ۲۲. در فضای مجازی (کودک)/ نشر ذکر ۲۳. کتاب راز بی بی جان/ نشر روایت فتح ۲۴. ناشناس داستایوفسکی/ نشر پارسه ۲۵. نیمه دیگرم، عباسی ولدی/ نشر آیین فطرت ۲۶. تلاویو سقوط کرد/ کتابستان ۲۷. کتاب سیاح، زندگینامه شهید سعید سیاح طاهری/ نشر روایت فتح ۲۸. بهترین داستان‌های جهان/ نشر نگاه
(چرا رای به جلیلی نتیجه‌اش میشود پیروزی پزشکیان؟) فرض کنید الان دور دوم شده رقابت بین جلیلی و پزشکیان 🔻فرض کنید رای دور اول اینگونه است: (طبق بیشترین آمار رای جلیلی) ۱۲/۵ میلیون پزشکیان ۱۰ میلیون جلیلی ۸/۵ میلیون قالیباف 🔻دور دوم جلیلی و پزشکیان آراء اولیه‌شان را هنوز دارند، دعوای اصلی سر ۸/۵ میلیون رای قالیباف است. 🔻همه میگویند در بهترین و عالی‌ترین حالت ۶۰ درصد آراء قالیباف به سبد جلیلی میرود و بقیه برای پزشکیان یعنی پزشکیان ۱۲/۵ + ۳/۴ = ۱۵/۹ میلیون جلیلی ۱۰ + ۵ = ۱۵ میلیون 🔻و این در حالی است که اصلاح‌طلبان مردم را نترسانند که بیایید رای بدهید تا جلیلی با فیلتر و تحریم و باتوم و گشت ارشاد نیاید... و مردم را برای رای سلبی دادن تحریک کنند. که در اینصورت اوضاع خیلی خیلی بدتر میشود. والسلام