eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
141 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱هر روز خود را با ❤بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ❤ آغاز کنید 🌱 ⏳امروز : یک شنبه ☀️ 20 فروردین 1402 شمسی 🌙 18 رمضان 1444 قمری 🌲 9 آپریل 2023 میلادی ذکر روز یا ذَالجَلالِ والاِکرام 🌿🌿🌿🌿🌿🌴🌴 🔴 آیه روز: آیه ۵۶ سوره مبارکه حجر «ناامیدی از رحمت خدا، ممنوع!» ♻️ قَالَ وَمَنْ يَقْنَطُ مِنْ رَحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ گفت: چه کسی جز گمراهان از رحمت پروردگارش ناامید می شود؟! 🔹 كسانى كه به علم و قدرت و رحمت خداوند اطمينان دارند، هرگز از رحمت خدا مايوس نمى‌شوند. طبق آیه فقط گمراهان دچار یاس و ناامیدی می‌شوند. هر چقدر مشکلات ما بزرگ باشند یا گناهانمان بزرگ باشد، باز رحمت و لطف و مهربانی خدا بیشتر و بزرگتر است، پس جای یاس و ناامیدی نیست. 🍄 چه زیبا میگوید..... ای زندگی تن و توانم همه تو جانی و دلی ای دل و جانم همه تو تو هستی من شدی از آنی همه من من نیست شدم درتو از آنم همه تو مولوی 🌍 اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج 🌍 🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ مبارک بودن ماه رمضان به چیست؟ 🌷 امام خمینی: امیدوارم که ان شاء اللَّه این ماه مبارک رمضان به همه شما مبارک باشد. و مبارک بودن به این است که بنا بر این بگذارید که به خدا عمل کنید. 📚صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ١۶ ✍️ شرح: عمل به تکالیف یعنی انجام و ترک 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
در مسئله شناخت نشانه‌های ظهور گاهی گرفتار مؤلفه زمان می‌شویم. خیلی از اتفاقات بلندمدت اگر بخواهند در یک تصویر روایت شوند، شاید انتزاعی به نظر برسند و بسیاری از جزئیات در آن وجود نداشته باشد. فهم ما از پیاده شدن یک نشانه در طول زمان مهم است. گاهی یک پیش‌بینی به نظر ما باید در چند لحظه یا دقیقه یا ساعت اتفاق بیافتد؛ اما در واقع عمق زمانی این یک پیش‌بینی ممکن است ده‌ها سال باشد و در این ظرف زمانی اتفاقات بسیار مهمی می‌افتد. وقتی بخواهیم نمودار وقایع را به صورت قرن‌شمار بررسی کنیم یک شکل به وجود می‌آید و اگر بخواهیم سال‌شمار بررسی کنیم یک شکل به وجود می‌آید و اگر بخواهیم روزشمار بررسی کنیم شکلی دیگر و لحظه‌شمار به صورتی دیگر. چه بسا این نمودارها نمودی متناقض داشته باشند. بستگی به این دارد که چه کسی با چه قدرت نگاهی به نمودار نگاه کند. اتفاقات فلسطین را می‌توان از این قبیل دانست. همچنین اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است. این قضیه در تصویر شرایط آخرالزمانی بسیار مهم است. گاهی ذهنیت‌هایی برای ما می‌سازد که کاملا در تقابل با واقعیت است. یکی از دقت‌ها این است که کل زمین عرصه ظهور است و نه شهر و کشور و منطقه ما. باید نگاهی بین‌‌المللی به حوادث داشته باشیم. آنگاه معنی بسیاری از اتفاقات تغییر می‌کند. دیده‌ام که برخی کلا دیگران را از این معادله خارج می‌کنند و در توصیف صحنه دچار اختلال می‌شوند. لذا اینطور که برخی گمان می‌کنند که تقدیر قطعی خداوند پیش از ظهور از بین رفتن تمام مظاهر دین و دینداری در عالم است، اشتباه بزرگ و شیطان پسند است. بلکه چنین نخواهد بود. زمین قدرتمندترین جریان‌های دیندارانه را پیش از ظهور تجربه خواهد کرد. هر چند در اقلیت خواهند بود، اما این اقلیت نسبت به تمام مردم زمین است. دینداران بدنه قابل قبولی برای ظهور امامشان تشکیل خواهند داد.
ماه رمضان ما سکوت در محسوسات است انگار. روزه نسبتی ذاتی با زهد و پرهیز و سکوت دارد. دوران ما دوران انفجار تصاویر است. تصاویر مانند بهمن بر سر ما خراب می‌شوند و ذهن ما همواره در هجوم میلیون‌ها محسوس، دفن می‌شود و در تنش و چالش شدید قرار می‌گیرد. خستگی بر ذهن ما عارض می‌شود و بسیاری از کارکردهای طبیعی خود را از دست می‌دهد. ذهن ما آنقدر تصویر آماده دریافت می‌کنند که سیستم طبیعی خیال نیز که با تعامل منطقی با عقل انجام می‌پذیرد دچار اختلال می‌شود. تصویرها دائم برای ما تصور و سپس تصدیق می‌سازند و ما فرصت کمی داریم که به درون خودمان و قوای وجدانی و عقلی و فطری توجه کنیم. به تدریج این اسارت مانند یک حباب ما را در ظاهر عالم زندانی می‌کند و اجازه درک لایه‌های زیرین را به ما نمی‌دهد. ادامه این شرایط و تغییر نسل‌ها بحران را جدی‌تر خواهد کرد. ما نیازمند روزه‌ایم. نیازمند سکوت. نیازمند کناره‌گیری از محسوسات. حتی محسوسات حلال. گاهی باید سبک کرد این تن را از آوار مادیات و اجازه داد تا عطش به وجود آید. اجازه داد تا نیروهای درونی تحریک شوند. باید احساس نیاز به وجود آید. متأسفانه این خدمات‌رسانی‌های به ظاهر خیرخواهانه آنقدر ناز ما را بالا برده که دچار نوعی کبر و غرور و استکبار شده‌ایم. انگار احساس بی‌نیازی ما را بلعیده. دچار طغیان شده‌ایم. آدم‌ها وقتی همه چیز را فراهم ببینند دچار چالش تولد و رشد نمی‌شوند. دیگر نمی‌جوشند. دیگر تلاش نمی‌کنند بالا و پست زمین را جستجو کنند و آب بیابند. نه سفر می‌کنند و نه چاهی می‌کنند. تغییرها از بین می‌رود و صلب و سخت می‌شوند. منجمد می‌شوند. بت می‌شوند و می‌میرند. در جا می‌مانند یا می‌گندند و یا می‌میرند. ما برای حیات به سکوت نیازمندیم. همان طور که به سخن نیازمندیم. با ترکیب اینها زندگی شکل می‌گیرد. روزه لازمه حیات است.
بسم الله الرحمن الرحیم مردم‌سالاری دینی آرمان جمهوری اسلامی ایران تحقق مردم‌سالاری دینی است. اساس انقلاب اسلامی مردم ایران نفی استبداد است. تنها در ظرف اندیشه مردم‌سالاری دینی است که امکان مبارزه با استبداد فراهم است. نظامات استبدادی نیازمند مردمی هستند که خود، مستبدانه بیاندیشند. در چنین نظامی هر کس در تحمیل خودخواهی‌هایش بر جامعه، دانش و مهارت و انگیزه بیشتری داشته باشد شهروندتر است. استبداد در چنین جوامعی با عناوین فریبنده، زینت داده می‌شود و خودکامگی یک ارزش به شمار می‌آید. انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که نظام سلطه جهانی تقابل آشکاری با مردم‌سالاری دینی داشت. مردم مسلمان ایران با برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران مأموریت سم‌زدایی استبداد از رگ و پی مناسبات انسانی در جامعه را به حکومت دادند. مردم‌سالاری دینی از سه جهت با استبداد مبارزه می‌کند. جهت اول آن است که حکومت را مربوط به همه مردم می‌داند. حکومت امر عظیمی است که بدون همراهی و همکاری همه مردم تحقق نخواهد یافت. همه باید در میدان باشند و خود را نقطه کانونی تحولات بدانند. موضوع مردم‌سالاری دینی باور مردم به مقام خلیفة اللهی خویش است. جهت دوم در مردم‌سالاری دینی این است که حق و مسئولیت توأمان و در یک تعادل دائمی معنی پیدا می‌کند. استبداد، حق را مصادره می‌کند و پاسخگو نیست. مسئولیت‌پذیر نیست. به دنبال بهره‌کشی از دیگران است. مردم‌سالاری دینی بر اساس کلّکم راع و کلّکم مسئول عن رعیته، همه را درگیر نظام حق و مسئولیت می‌کند. مأموریت امر به معروف و نهی از منکر نیز انسان را در مقام یک مصلح اجتماعی وارد جامعه کرده، باعث می‌شود هر کس در مسیر حکمرانی درست قرار بگیرد. جهت سوم نیز حکمرانی خداوند بر انسان است؛ نه انسان بر انسان. در مردم‌سالاری دینی استبداد از هر نوعش نفی می‌شود. استبداد شخص، گروه، دسته، حزب، صنف، قبیله، نژاد، طبقه و هر جنس از خودکامگی مذموم است. نجات از ورطه خودخواهی با خداخواهی ممکن است. مردم‌سالاری دینی، دموکراسی غربی را نیز نوعی از استبداد می‌داند. تجربه بشر ثابت کرده که دموکراسی در واقع نوعی استبداد نظام‌مند است. اشخاص خود را در پس ساختارهای پیچیده پنهان می‌کنند و از برآیند خودخواهی‌ها قدرت می‌گیرند. در مردم‌سالاری دینی مبنا و معیار سنجش حق و باطل و تعیین مقام و جایگاه و مسئولیت با خداوند است. با توجه به این مقدمه چند نکته حائز اهمیت است: الف) نظام استبدادی همواره در حال تقسیم فساد با مردم خویش است. افکار خودخواهانه را با هم پیوند می‌دهد و از آن تولید قدرت می‌کند. در مقابل مردم‌سالاری دینی مأمور به عدل است. مأمور به قسط است. ب) بر اساس مردم‌سالاری دینی هر کس با خودسازی و تعمیق و توسعه معنای آن، جامعه را می‌سازد. هر فرد به خودی خود الگوی حاکمیتی مردم‌سالاری دینی را تمرین و تثبیت می‌کند. هر کس درون خود استبداد و خودکامگی را از بین می‌برد. در این صورت جامعه به یک غنای ذاتی و باطنی از قدرت و حکمت حکمرانی خواهد رسید. ج) حکومت مردم‌سالارانه اگر فرهنگ خودرأیی و خودکامگی را ترویج و توسعه دهد به یک تفرقه و واگرایی فزاینده دچار خواهد گردید و هویت ملت را از بین خواهد برد و ضد خود را تولید خواهد کرد. در مردم‌سالاری دینی زمینه‌های جدایی و تجزیه کنار زده شده، زمینه‌های مشترک ذاتی، مقدمات همگرایی و اتحاد و ادامه حیات را فراهم می‌کند. د) بستر لازم برای پیاده‌سازی شیوه حکمرانی بر اساس مردم‌سالاری دینی پذیرش جریان ولایت در کل عالم و جامعه است. ولایت به عنوان محبت قدرتمند و جهت‌دار و آگاهانه تمام انسان‌ها را به هم پیوند می‌دهد و به رابطه بین انسان و هر چیز دیگری معنی هماهنگ می‌بخشد. ارزش مادر در چنین جامعه‌ای محبت است. محبت خدا و دوستان خدا و بندگان خدا. در این جامعه هر امکانی نسبتی با خدا دارد. ه) مردم‌سالاری دینی تنها صورت ممکن از تحقق مردم‌سالاری است. تنها از عهده دین برمی‌آید که بستر مشترک هموار غیرجانبدارانه را برای جانمایی انسان‌ها در جامعه فراهم کند. جامعه‌ای آگاه، توانمند با انگیزه‌های الهی و بر اساس راهنمایی‌های عقل و وحی که خودخواهی و خودرأیی و خودکامگی را برنمی‌تابد و به مراتبی از خودشناسی و خودسازی و خودبسندگی نائل آمده است که هر حکومتی جز از سوی خدا را دون شأن خود می‌داند. و) سلول‌های تشکیل دهنده نظام استبدادی، افراد مستبد است. افکار مستبد است. لذا تفکر خودخواهانه در نظامات استبدادی توسعه پیدا می‌کند. در سوی دیگر سلول‌های تشکیل‌دهنده نظام مردم‌سالاری دینی، افرادی است که شأن انسانی خود را پذیرفته باشد و با شبکه ولایت الهی رابطه برقرار کرده باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم اثر پروانه‌ای نگاه ما می‌توانیم با یک نگاه عاشق شویم. این قدرتی است که در نگاه وجود دارد. قسمت تکمیلی آن مربوط به منظره‌ای است که چشم بر آن می‌افتد. اگر قدرت دیدن یک بار عاشق کردن است، قدرت دیده‌شدن هزاران هزار بار عاشق کردن است. اگر سخن از قدرت سازنده نگاه است، می‌توان در مورد قدرت سوزنده نگاه نیز سخن گفت. چشم‌زخم نمونه‌ای از قدرت سوزنده نگاه کردن و نشان دادن است. باباطاهر عریان قصه را به سمت دیگری می‌برد: ز دست دیده و دل هر دو فریاد/ که هر چه دیده بیند دل کند یاد/// بسازم خنجری نیشش ز فولاد/زنم بر دیده تا دل گردد آزاد. یا در ادبیات دینی نگاه به برخی چیزها عبادت است. عظمت نگاه در این آموزه وقتی آشکارتر می‌شود که ببینیم تمام جهان برای انسان آفریده شده و انسان برای عبادت. یا در مورد اثر مخرب نگاه داریم که نگاه به حرام تیری از تیرهای مسموم شیطان است. قدرتی در نگاه است که از یک سو با دل تعامل دو طرفه سازنده و سوزنده برقرار می‌کند و از سوی دیگر با افراد دیگر ارتباط سازنده و سوزنده پیدا می‌کند و جهت سوم با تمام عالم ارتباط سازنده و سوزنده دارد. اما در مورد آثار نگاه کردن و نشان دادن بیش از این می‌توان سخن گفت. می‌توانید با نگاهتان خانه‌های بسیاری را ویران کنید. دل‌های بسیاری را ویران کنید. جامعه را به آتش بکشید. همچنین می‌توانید با نشان دادن بسیاری را نابود کنید. خانواده‌های زیادی را از هم بپاشانید و جامعه را شکست دهید. شما می‌توانید با کنترل دیدن‌ها و دیده‌شدن‌ها به جامعه جهت دهید. آن را هدایت کنید. آن را بسازید و یا بسوزید. چه بسیار قتل‌ها، خیانت‌ها، خشونت‌ها، حسرت‌ها، حسادت‌ها، تجاوزها، جنگ‌ها، جنایت‌ها، خودکشی‌ها، بیماری‌ها و خسارت‌ها که از یک نگاه برنخواسته و چه چشم‌ها و تن‌ها که شریک جرم فاجعه‌ها و مصائب بزرگ اجتماعی بوده‌اند. اثر پروانه‌ای نگاه، گاهی سرنوشت ملت‌ها را تغییر داده و تاریخ را به دیگر سو برده است. وقتی به قدرت نگاهت آگاه شدی و دانستی که با نشان دادن چه اثری می‌توانی بر خود و دیگران بگذاری آزمون بزرگی در برابرت قرار خواهد گرفت. با آن چه خواهی کرد. آیا از قدرت خود مانند پادشاهان ظالم و مستکبر برای نابود کردن جامعه استفاده خواهی کرد و یا مانند پیامبران برای ساختن آن؟!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
بسم الله الرحمن الرحیم اثر پروانه‌ای نگاه ما می‌توانیم با یک نگاه عاشق شویم. این قدرتی است که در نگا
این روزها موضوع تن‌نمایی و تنانگی به مسئله جدی اجتماعی بدل شده است. عده‌ای اصرار دارند چشم‌ها و چشمه‌های هوی و هوس و شهوت و خیانت را در جامعه عادی کنند. شاید بسیاری از این افراد نمی‌دانند که در پس این جنس از خودخواهی و کامجویی چه امواج مخربی در جامعه ایجاد خواهد شد. امروزه جهان نتیجه مواجهه غیر سازنده با قدرت نگاه را با تمام وجود تجربه می‌کند. موج حسرتی که از نگاه لاابالی ایجاد می‌شود، دل‌ها را افسرده و فرسوده می‌کند. رابطه بین انسان‌ها را دچار اختلال جدی می‌کند. افراد با قدرت‌های مختلف روحی و روانی و جسمی با نگاه ناپاک به گونه‌های مختلف معامله می‌کنند. بعضی خود را نابود می‌کنند و بعضی خانواده خود را و برخی از نزدیکان و حتی جامعه انتقام می‌گیرند. میلیون‌ها سقط جنین به صورت سالانه در جهان تنها یکی از میوه‌های تلخ و کشنده نگاه ناپاک است. تولد فرزندان ناپاک در پی نگاه‌های ناپاک، مصیبت دیگری است که آثار عینی آن جوامع را تهدید می‌کند. نگاه‌های ناپاک خانواده‌ها را سست می‌کند. متأسفانه امروز نتایج عجیبی از نگاه هرز را در جامعه می‌بینیم. امروز شاهد آن هستیم که اصل و اساس تشکیل خانواده تهدید می‌شود. جوامع آلوده چنان در سراشیبی نابودی قرار گرفته‌اند که دیگر جنسیت خود را نیز انکار می‌کنند. نه اینکه جنسیت دیگر را می‌پذیرند؛ بلکه جنسیت را نمی‌پذیرند. این مرحله خطرناکی از اثر پروانه‌ای نگاه است. اثری که هیچ توقفی ندارد و بی‌نظمی و شورشی که در روابط انسانی در سرتاسر زمین به وجود آورده همچنان خود را بازتولید می‌کند و ادامه دارد. آیا بناست این سیل را از سرچشمه مهار کنیم یا رها کنیم تا جامعه‌مان بر اثر آن ویران شود؟! آیا می‌‎خواهیم تجربه‌های تلخ سایرین را خود بیازماییم و هزینه‌های جبران ناپذیرش را پرداخت کنیم؟! آیا پوشاندن چشم و تن آسان‌تر است یا تحمل معضلات لاابالی‌گری و بی‌قیدی؟! این نکته را در نظر داشته باشیم که اثر پروانه‌ای نگاه هر چقدر شدید باشد، آثار نشان دادن بارها از آن مخرب‌تر و ویران‌کننده‌تر است و سرعت انتشار و آلودگی و وسعت تباهی و نابودی در آن بیشتر است. هر تن آلوده، هر روز هزاران چشم آلوده را به خط می‌کند.
هدایت شده از یک جرعه تفکر
▪️‏سمیه دختر ایرانی توسط همسر سوئدی خود به قتل رسید و جنازه اش در فرش ایرانی پیچیده و در استکهلم به آب انداخته شد ! ۱۶ زن در سال توسط پارتنر خود در سوئد به قتل میرسن و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ فقط ۳۴۳ زن توسط پارتنرشان کشته شدن ‏! اونوقت همین ها سیاست مداراشون نگران حقوق زن ایرانی هستن 😀‏ عاقبت کسانی که از غرب بهشت و از غربیان انسان های متمدن و نایس برای خود تصور میکنن ! بیشترین آمار خشونت به زنان و کودکان در همین کشور وجود داره ✍ lilyFoz 🦋| کانال تربیتی یک جرعه تفکر⚘️ @yek_jore_tafakor
✳️ بر اساس تجزیه و تحلیل میلیون‌ها بستری در بیمارستان‌هایِ ایالات متحده طی یک مدت ۱۱ ساله، موارد کودکان از ۴۹.۰۰۰ مورد در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۱۳۰.۰۰۰ مورد در سال ۲۰۱۹ رسیده است؛ یعنی افزایش ۱۶۳ درصدی. ۶۱.۱٪ از این آمار را دختران تشکیل می‌دهند. https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
چینی‌هایی که از VPN استفاده کنن هم تا ۵۰۰۰یوان جریمه میشن و تا ۷روز باید برن آب خنک بخورن! البته حالا مونده تا به آمریکا برسن… ۳۵میلیون تومان کجا و ۵۰میلیارد تومان کجا؟ ۱۴۲۸برابر! ۷روز بازداشت کجا و ۲۰سال زندان کجا؟ ۱۰۴۰برابر! بیان از ما یاد بگیرن که زندانی‌هامون هم VPN VIP دارن و استوری می‌ذارن! روح الله https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
⭕️ دیلی میل: دست دادن با نامحرم ممنوع! 🔻رسانه انگلیسی دیلی میل از احتمال ممنوعیت دست دادن در مراکز کاری انگلیس خبرداد؛ 🔻نتایج یک نظرسنجی نشان داد سه چهارم مردم انگلیس از سیاست «عدم تماس فیزیکی» در محل کار حمایت میکنند! 🔻هدف از ممنوعیت هرگونه لمس جلوگیری از دعاوی آزار جنسی عنوان شده است، چیزی که در metoo شاهدش بودیم. 🔹پ ن: جالب اینجاست طبق ادعای دیلی میل، ممنوعیت دست دادن، در پی سردرگمی در تعیین مصادیق تماس فیزیکی مناسب تعیین شده است. احتمالا در پی سردرگمی در تعیین مصادیق پوشش مناسب، در آینده باید شاهد رعایت حجاب شرعی در ادارات انگلیس باشیم! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
به نظرم از لطایف بیان این شهید عزیز هست... بسیار محل تأمل و تفکر داره این مطلب.