#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه نقش های تعلیم و تربیت چگونه توزیع شده اند؟
#مصطفی_رفیعی پاسخ می دهد:
در نگاه دقیق به مفهوم تربیت در اسلام در می یابیم که تربیت وظیفه «ولی» است. این «ولی» است که می بایست برای تربیت افراد، برنامه ریزی نموده و پیگیری نماید. با توجه به این نگاه، از سویی پدر و از سوی دیگر ولی فقیه مسئول تربیت فرزندان جامعه هستند. در جامعه امروزی ما، متأسفانه این اصل اساسی در تربیت اسلامی نادیده انگاشته شده است. عده ای به اسم تربیت اسلامی منکر نقش ولی فقیه در تربیت شده و آموزش و پرورش را به عنوان یکی از ابزارهای ولی فقیه در تربیت افراد جامعه هیچ انگاشته و طرد می نمایند و عده ای دیگر پدر را از نقش ولایت خود خارج نموده اند که یا تربیت را به مادران سپرده اند و یا آن را وظیفه آموزش و پرورش می دانند و همه اشکالات را متوجه آن می دانند.
______________
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸️ @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه نقش های تعلیم و تربیت چگونه توزیع شده اند؟
#حمید_سعیدبخش پاسخ می دهد:
اینکه در فضایی که امروز پیش رو داریم چه کنیم یک حرف است، اینکه نقشها چگونه باید توزیع شود نیاز به تبیین کامل تری دارد.
در واقع ما برای تربیت و تعلیم باید دو حوزه مجزا قائل شویم. یک حوزه آموزش و تعلیم و یک حوزه تربیت و رشد.
قطعا آموزش و تعلیم را باید با شرایط جدید آن تنظیم کرد. این شرایط جدید هم فضای کرونایی است و هم فضای پیش روی بشریت که امکان حضور افراد در مراکز آموزش رسمی برای دریافت محتوا و اطلاعات رو به کاهش است و در واقع به سمت آموزش های غیر حضوری پیش می رویم. پس باید شرایط جدید خود را بپذیریم و برای آن برنامه ریزی کنیم.
اما بحث تربیت به نوعی متفاوت از آموزش است.
در این حوزه در شرایط جدید باید به سمت خود انگیختگی حرکت کرد. یعنی فرد خودش مسئول اجرایی برنامه های تربیتی خودش باشد، به این معنا که با انگیزه درونی به دنبال تربیت برود نه با اهرم های بیرونی.
درواقع باید محتوای تربیتی که در فضای مجازی ارائه می شود، بتواند انگیزه های درونی فرد را برای حرکت در جهت تحقق پیشنهاد های تربیتی ارائه شده، فعال کند و متربی را حرکت دهد.
مانند زمان قدیم که فرد شرح حال خود را برای استادی بزرگ می نوشت و از او درخواست دستور العمل می کرد و بعد به آن عمل می کرد و بازخورد می داد و...
اینجا نیز مربی باید دستور العمل دهد اما به گونه ای که انگیزه فعالیت را نیز ایجاد کند.
___________________________
🌱برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم وتربیت چگونه توزیع شده اند؟
#علیرضا_دوستانی پاسخ می دهد:
🔹 طراح و مولف در عرصه ی تحول بنیادین مدرسه و دانشگاه
🔹 جستجوگر در عرصه تعلیم و تزکیه
🔈 #صوت
______________
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ درشرایط فعلی جامعه نقش های تعلیم و تربیت چگونه توزیع شده اند؟
🔹 #حسین_برومند پاسخ میدهد:
تهدید را به فرصت تبدیل کنیم
یکی از مشکلات تعلیم و تربیت این است که خانواده جایگاه تربیتی خود را از دست داده و آموزش و پرورشی که قرار بود عضو و کمک کار و راهنمای خانواده بشود به یک متولی اصلی و بدل برای خانواده تبدیل شده. وقتی محور تربیت آموزش و پرورش باشد ما وارد یک زیر ساخت متمرکز می شویم که انعطاف و توجه به تفاوت های فردی و اجتماعی و جنسیتی به حداقل می رسد. خانواده حدود 10 ساعت از 16 ساعت آزاد فرزندشان را در اختیار مدرسه قرار می دهند وحتی بسیاری بعد از تحویل گرفتن فرزند از مدرسه او را به کلاس زبان و ورزش و ... می سپارند. البته بعد از بازگشت فرزند به خانواده هم برنامه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای مجالی برای ارتباط با خانواده نمی گذارد.
شرایط فعلی کشور فرصتی برای یک رجوع است رجوع به خانواده و بازیابی کارکرد تربیتی آن.
تهدید این روزها را می توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم فرصتی برای تعامل و عشق ورزی و گفتگو، عبادت دسته جمعی، مطالعه خانوادگی، آموزش مهارت های مورد نیاز به فرزندان ، حلقه های قرائت قرآن، رسیدگی به مشکلات تربیتی و علمی، انجام کارهای جمعی ، بازی های گروهی، انجام گروهی کارهای خانه و هر آنچه وظیفه یک خانواده فعال و پویا در عرصه تربیت می باشد .
_______
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸️ @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم وتربیت چگونه توزیع شده اند؟
🔹#فرشاد_توسلی :
سوال، سوال خوبی است. چراکه پرسش از "جا"ی امور است، با این توضیح که جای امور، نسبت وثیقی با حقیقت امور دارد. و از آنجا که ما عادت کرده ایم با امور از سر تصادف و شتاب مواجه شویم، کمتر سوال از "جا" برایمان مطرح است.
در شرایط کنونی، توصیف نقشه ی توزیع و جایگاه آنهایی که در تعلیم وتربیت موثرند، برای من قدری ممتنع مینماید. این ادعا برای من یک ادعای تجربی است که هر روز همه چیز را بی "جا" تر می یابم. خانواده، مدرسه، مسجد و مربی، همه در مسیر بی خاصیت شدن پیش رفته اند و البته هرکدام در تعریف "جا"ی جدیدند و شاید توفیقی هم حاصل شده باشد.
اما به موازات ذوب شدن جایگاه های خُرد، با جهانی شدن تعلیم وتربیت مواجهیم؛ رسانه های جمعی و جهانی و پدیده های کلان در عالم سیاست و اقتصاد، نقش جدی تری یافته اند.
شاید ما بخاطر عدم آمادگی در مواجهه با آنها، این اتفاق را خطر و یا توطئه قلمداد می کنیم اما به نظرم این اتفاق تاحد زیادی طبیعت بی جاشدن است و ما باید زودتر اقتضائات زیستن در دهانه آتشفشان را تمرین می کردیم. شاید در کنار این توصیف، تجویز تربیت سیاسی(یافتن خردسیاسی) یک حرف ایجابی باشد.
و اما درباب وضع مطلوب، سخن گفتن دشوار و محال می نماید، چرا که انسانی که در سیل حوادث گرفتار شده، دچار بی جایی است و خبر از آینده ندارد.
تنها به این بسنده کنم که قالب ها ذوب شده و می شوند. شاید باید به تربیتی وجودی و نه قالبی فکر کرد که مقامی در مقابل این بی قراری باشد.
_____
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم وتربیت چگونه توزیع شده اند؟
🔹#زهرا_معظم پاسخ می دهد :
این روزها همه اعضای خانواده در کنار هم هستند مانند همه تعطیلات عید نوروز، با این تفاوت که این باهم بودن در خانه، پیوسته و بدون بهره گیری از خدمات نهادهای اجتماعی و مردمی چون مراکز تفریحی و ورزشی، هیئات، مساجد، ارتباط با دوستان و آشنایان و.. است.
این روزها خانواده ها و مسئولیتشان نسبت به یکدیگر و به خصوص فرزندان محض تر دیده می شود. و پدران و مادران در تکاپویی برای استفاده یا پر کردن فراقتی هستند که تا کنون به این وسعت لمسش نکرده بودند.
فرصتی برای والدین و به خصوص پدران، تا توان تربیتی شان را محک بزنند.
برخی از خانواده ها، شاکی و خسته، برخی به دنبال کسب مهارت های نداشته و گروهی نیز شاد و فعال اند.
این روزها فرصتی است تا به کارایی خانواده و به میزان واسپاری مسئولیت های تربیتی آن به نهادهای اجتماعی و گروه های مردمی بیشتر فکر کنیم.
نیازمان به هیئات، مساجد، کانون های فرهنگی، مراکز تفریحی و ورزشی و گعده های دوستانه فرزندان و... را بیش از پیش احساس می کنیم.
تاثیر رسانه را در زندگی مان شفاف تر مشاهده کنیم.
خانواده هایی که خودشان را برای تربیت کافی می دانند و خانواده هایی که بیشترین سهم تربیت را به نهادها واگذار کرده اند، فرصتی عملیاتی و حقیقی برای تفکر و تجربه دارند تا سهم خود، اجتماع و رسانه ها را تحلیل و بررسی کنند.
_
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم وتربیت چگونه توزیع شده اند؟
🔹#حامد_سعادتپور پاسخ می دهد :
1. باید باور کنیم مسئولیت تربیت در همه ابعاد هفت گانه_ در قبل از بلوغ (دوران کودکی)_ با والدین است. نه آموزش و پرورش. مدرسه هم , دستیار والدین در تربیت است.
2. ضرورت دارد والدین در عین اعتماد نسبی به مدرسه (پس از انتخاب آگاهانه) , هم وارد فرآیند نظارت فعال بشوند. و هم برای فراغت کودکان , مسئولیت اصلی را عهده دار باشند (مدرسه در خانه).
لذا در تربیت برون سپاری جایگاهی ندارد.
3. باید بپذیریم که روش های یادگیری تحلیلی, پرسشگرانه و مبتنی بر تلاش دانش آموز و آموزش های معکوس و مجازی که منجر به رشد دانش آموزان خوداتکا و با انگیزه درونی بالا می شود ; جایگزین روش های داده محور, حافظه مدار و مستقیم (وابستگی شدید دانش آموز به معلم) گردد.
4. باید بدانیم که کتاب ها و منابع فعلی کافی, متنوع و روزآمد نیست. ارزشیابی ها , عملکرد محور و فرآیندی نیست. رویکرد سیاحت مدار, بازیکارانه و آیت بین نیست و ... . لذا فرآیند رشد را کند می کند.
5. و باید بدانیم به این سازمان نباید اعتماد مطلق کرد. باید در نقش والدینی, فعال عمل کرد.
__
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
درشرایط فعلی جامعه نقش های تعلیم و تربیت چگونه توزیع شده اند؟
#زهراسادات_منصوری_فر پاسخ می دهد:
جریان تعلیم و تربیت، فرایندی چند بعدی است و برای رسیدن به هدف خود نیازمند تعاملات گوناگون با نقشهای مختلف است، توزیع این تعاملات در هر بازه از زندگی فرد متفاوت است.
خانواده و سیستم رسمی آموزش تاثیر بسزایی در این فرآیند دارند.
تاثیر نقش خانواده و رسالت و حق آن بر تربیت فرزندان نکتهای است که بر صاحبنظران پوشیده نیست.
متاسفانه شاهدیم بسیاری از خانوادهها نسبت به این رسالت و حق خود به اندازه کافی آگاه نیستند. و نوعا واسپاری امر تربیت فرزندان به سایر نقش ها مانند مدرسه ،رخ میدهد.
حساسیت مطلب در چند نکته بیشتر نمایان میشود،
۱_ عادات و سبک زندگی و حتی خلقیات خانواده ( نوع و میزان رشد یافتگی خانواده) بسیار بر رشد فرزندان موثر است.
۲_ زاویه داشتن خانواده در امور یاد شده با سایر متولیان تربیت میتواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد.
۳_ در این ایام که تدبیر اوقات و امور بیش از پیش به دست خودمان است، سردرگمی ها و گاه تبعیت های نا آگاهانه نشان میدهد ، مقصد و راه یا معلوم نیست یا نیاز به بازخوانی دارد.
روزمرگی هایی فاقد هدف متعالی، که اکنون مجال شرح آن نیست، آن چنان تنظیم اوقاتمان را به دست گرفته اند که با نبودشان نمی دانیم چه کنیم؟!
در حالی که برای آن کس که هدف معین و برنامه ریزی درستی دارد، تربیت صحیح هیچ گاه مختل یا منحل نمیشود.
در هر نقشی که باشد، با هر میزان باری که بر دوش داشته باشد.( خانواده، مدرسه، صاحب نظران دینی و تربیتی و...)
___________
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم وتربیت چگونه توزیع شده اند؟
#محمد_آزین پاسخ می دهد:
🔹 موسس موسسه برهان
🔹️ مدیر رویداد چهارسوق
🔹️ از طراحان مدرسه سراج
🔹️ موسس خانه نوآوری تعلیم و تربیت
🔈 #صوت
__________
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
درشرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم و تربیت چگونه توزیع شده اند؟
#رامین_اسلامی پاسخ می دهد:
در یک نگاه کلی، می توان متولیان اصلی فرایند تربیت را در سه دسته ی خانواده، مردم و حکومت اسلامی جای داد؛ اما در نسبت میان این ارکان، اختلاف نظرها قابل توجه است.
برخی دیدگاه ها با نگاهی حکومت گرا، فرایند تربیت را اساسا مسئولیت دولت می دانند و گاه حتی خانواده را صرفا بازوی حکومت در این عرصه معرفی می کنند.
برخی دیدگاه ها نیز اهمیت زیادی برای تخصصی بودن فرایند تربیت قائل اند و این فرایند را اصالتا از وظایف مردم عالم (علمای تربیت) برمیشمرند.
اما در باب جایگاه خانواده، برخی قائل اند که اساسا خانواده متولی فرایند تربیت است و دیگران صرفا در نقش بازوی خانواده و خدمت رسان او در این عرصه قرار دارند. این دیدگاه قائل است که مردم و حکومت حق و شاید وظیفهای برای مداخله مستقیم در فرایند تربیت ندارند و خانواده "تنها محور" فرایند تربیت است.
هریک از دیدگاه های فوق، سعی دارد "یکی" از ارکان تربیت را "متولی اصلی" معرفی کند؛ در صورتی که می توان با نگاهی متفاوت، فرایند تربیت را فرایندی مشارکتی میان سه رکن فوق تعریف نمود.
در انتها، این متن مختصر ادعا دارد که دیدگاه هایی که به دنبال اصالت دادن به فقط یکی از ارکان تربیت هستند، هریک دچار نوعی افراط شده اند. باید در جستجوی نظریه ای بود که هریک از سه رکن فوق در آن اصالت داشته باشند. در این نگاه آنچه مهم است، تعریف "شبکه ای جامع" از ارتباطات میان این ارکان با یکدیگر و با متربیان است، که در این مجال فرصت پرداختن به آن نیست.
__
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های ت.ت چگونه توزیع شده اند؟!
🔹#محسن_مؤذنی:
رسانه، رکن اصلی زندگی فرزندان ما شده و قرنطینه هم به آن دامن زده است. اگر تا دیروز فرزندمان 2 ساعت شبکه پویا می دید امروز 6 ساعت شده. اگر از شبکه اجتماعی اطلاع نداشت امروز به خاطر پیگیری درسی با این مقوله آشنا شد و بیشتر در این بستر غرق می شود.
در مدرسه، قرنطینه معلمان دلسوز را به حرکت واداشته که اگر بچه ها جابمانند بعد از بازگشایی کارشان بسیار نفس گیر خواهد شد.
در خانواده، به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت، اگر پدر تا دیروز بچه ها را به ندرت می دید امروز، کنارشان است و مشکلات را بیشتر می تواند لمس کند. اگر مادر ارتباطش با بچه ها محدود به مشکلات درسی آنها بود امروز دچار سردرگمی جدیدی هم شده است.
در مجموعه های تربیتی، اگر دیروز وعده ها، در مجموعه و مسجد بود امروز این امکان را ندارند. دیروز، به خاطر مشغله های درسی، درخواستها یک طرفه و از جانب مربیان بود ولی امروز مشکل مربیان، پوشش فراغت های متربیان از راه دور شده است! مگه می شه؟؟
معلمان، به مشکلات تربیتی و کار فردی با دانش آموز فکر کنید. می توانید خالق ارتباطی جدید و موثر با آنها و البته با هدف تربیتی باشید.
پدر و مادر، در کنار فرزندانتان بودن را به فرصت هایی برای بازیهای خانوادگی و سازنده و عمیق کردن صمیمیت ها و انسجام خانوادگی بدل کنید. از تحقیق و حرکتهای خلاقانه تربیتی غافل نشوید.
مربیان، از خلق فرصت های مجازی و گفتگوی هدفمند گروهی غافل نشوید. امروز یک فرصت تکرار نشدنی برای خلق برنامه های هدفمند و نتیجه بخش با متربیان است.
🔸 @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه، نقش های تعلیم وتربیت چگونه توزیع شده اند؟
#محسن_رنانی پاسخ می دهد:
🔹 مدرس و استاد اقتصاد دانشگاه
🔹️ عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
🔹️ بنیانگذار موسسه توانمند سازی زنان و خانواده
🔈 #صوت
__
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️ در شرایط فعلی جامعه نقش های تعلیم و تربیت چگونه توزیع شده اند؟
🔹 #لیلا_جوزقیان پاسخ می دهد:
به طور کلی نقش های تربیتی، بین نهادهای مختلف تقسیم شده است، خانواده، مدرسه، جامعه و.. که در جهان امروز هر نهاد در دل نهاد بزرگتری قرار دارد که مناسبات زیر مجموعه خود را تعریف می کند.
بدین معنا که انچه ما در خانواده، مدرسه و .. می بینیم ذیل امر کلانتری به نام جامعه و فرهنگ تعریف می شود.
فرهنگ کلان جامعه مشخص می کند نهادهای درونش، چگونه بیندیشند، به چه چیزی بیندیشند، چه امری رو ارزش بدانند چه چیز را بی ارزش.
پس خانواده، مدرسه، و حتی جامعه من، نقش های قدیمی تعلیم و تربیتی خود را از دست داده است.
برای همین هست که سلوک های فردی، کسی را به جایی نمیرساند، و البته بیش از حد ساده لوحانه است اگر فکر کنیم که می توان خود و مجموعه خود رو به تنهایی از مهلکه دور بداریم.
پس خوب است جامعه جهان امروز و مناسبات آن را بشناسیم، تا معنای واقعی قیام را فهم کرده و بتوانیم حریت اجتماعی رو رقم بزنیم.
____________
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸 @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
#گفتگوی_زنده_اینستاگرامی
گفتگوی تفصیلی با آقای مصطفی رفیعی پیرامون توزیع نقش های تعلیم و تربیت در شرایط فعلی جامعه.
#مصطفی_رفیعی ؛
🔹️ مدیر سابق طرح و برنامه موسسه سلاله
🔹️ موسس مجموعه فردای روشن
🔹️ طراح مجموعه دخترانه هاتف
🔹️ از مدیران سابق مجموعه فرهنگی شهید اژه ای
🔴 این گفتوگو را میتوانید به صورت زنده از پیج اینستاگرام شبکه تربیتی آموزشی دانه به آدرس daneh_edu@ دنبال کنید...
_______________
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸️ @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
#گفتگوی_زنده_اینستاگرامی
گفتگوی تفصیلی با آقای محمد آزین پیرامون توزیع نقش های تعلیم و تربیت در شرایط فعلی جامعه.
#محمد_آزین ؛
🔹️ موسس موسسه برهان
🔹️ مدیر رویداد چهارسوق
🔹️از طراحان مدرسه سراج
🔹 موسس خانه نوآوری تعلیم و تربیت
🔴 این گفتوگو را میتوانید به صورت زنده از پیج اینستاگرام شبکه تربیتی آموزشی دانه درتاریخ۳۰ اردیبهشت(سه شنبه) ساعت ۱۸ در آدرس daneh_edu@ دنبال کنید...
_______
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
#گزارش
شما جای چه نوع تعلیمات و آموزش هایی را در فرآیند تعلیم و تربیت خالی می بینید؟
____
🌱 برای جوانه زدن، برای شکفتن
🔸️ @daneh_edu
به بهانهی غلبهی حال و هوای سیاسی در ایام انتخابات بر فضای جامعه قصد داریم در شبکه تربیتی آموزشی دانه به موضوع "تربیت سیاسی" بپردازیم.
اولین پرسش برای پرداختن به این موضوع طرح سوال از چیستی آن است.
تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
از تمام همراهان شبکه تربیتی آموزشی دانه دعوت میشود نظر خود را پیرامون این مبحث با ما درمیان بگذارند.
________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
◀️تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#محسن_نصری پاسخ میدهد:
🔹جانباز هشت سال دفاع مقدس
فعال فرهنگی، سیاسی
🔹مدرس دانشگاه و حوزه
🔹پژوهشگر در حوزه فرهنگی، سیاسی و رسانه
🔹نویسنده کتاب"ایران؛دیروز،امروز،فردا"
🔹نویسنده کتاب"حماسه انتخاباتی"
🔹نویسنده کتاب"خطشیر دارخوین"
و.....
___________________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
◀️تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#مهدی_آذربایجانی پاسخ میدهد:
🔹️دانشجوی دکتری "سیاستگذاری عمومی" دانشگاه علموصنعت
🔹️عضو شورای هیئات مذهبی شهر اصفهان
🔹️دبیر اسبق شورای شهر اصفهان
_________________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_یک_مسئله
تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#محمدصالح_طیب_نیا پاسخ میدهد:
🔹️دکتری فلسفه
🔹️عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
🔹️مدیر عامل مرکز احیاء سیره و اندیشه علوی
___________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#زینب_ایزدیان پاسخ میدهد:
🔹️مدرس دانشگاه
🔹️پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت نوین
🔹️هم بنیانگذار آکادمی لوحه
__________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
#طرح_یک_مسئله
◀️تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#اصغر_طاهرزاده پاسخ میدهد:
🔹️با سلام
تربیت سیاسی در نگاه توحیدی عبارت است از حساسکردن روح انسان نسبت به سرنوشت خود و سرنوشت جامعه در امور اجتماعی، تا انسان موحد با دغدغههایی که باید نسبت به دینداری خود در اجتماع بهسر ببرد خود را بپروراند و جایگاه تربیت سیاسی در همان راستای «دیانت ما عین سیاست ما است» میباشد. بدین معنا که وقتی بخواهیم دینداری و شخصیت دینی خود را بسط دهیم نمیتوانیم متوقف به وظایف فردی باشیم و دینداری اقتضا میکند تا نسبت به جامعه توحیدی حساس باشیم و تربیت حقیقی تربیتی است که انسان ابعاد اجتماعی خود را نیز بسط دهد وگرنه احساس بیثمری میکند.
در رابطه با تربیت سیاسی خوب است به این نکته توجه شود که قرن چهاردهم هجری با طمع اهل قدرت آغاز شد اما با فریاد حضرت امام در اواسط آن که «والله اسلام همهاش سیاست است» راهی دیگر در آن آغاز شد تا حاج قاسمها در آن متولد شوند و بزرگترین و پیچیدهترین طرح های سیاست را برای آینده ایران، منطقه و جهان در اندازند.
این صدسال شاهد ناکامی رضاخانها و اهل قدرت و به ثمر رسیدن حاج قاسمها و اهل ایثار است.
تامل و تفکر در این راه و آن فریاد امام بستری است برای پرورش سیاستمداران آینده تا جهان ما از سیاست زدگی آزاد شود و امور زندگی مردم سامان یابد.
_____________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#مصطفی_رفیعی پاسخ میدهد:
🔹️از فعالان عرصه فرهنگ و تربیت
🔹️مدیر اندیشکده راه فردا
🔹️طراح و برنامهریز خانه رشد و تعالی ریحان
__________________________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️تربیت سیاسی چیست و جایگاه تربیت سیاسی در عالم تعلیم و تربیت کجاست؟
#محمد_داستانپور پاسخ میدهد:
🔹️از موثرین فرهنگی استان اصفهان.
🔹️از اعضای هیات موسس و ارکان مجموعههای فرهنگی و تربیتی همچون باران، فانوس و آینه.
🔹️کارشناس تربیت دینی و سخنران تخصصی در عرصه نوجوانان.
🔹️محور محتوایی هیات دانشآموزی انصارالمهدی (وابسته به اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزی استان چهارمحال و بختیاری)
______________________
در تکاپوی رویش🌱
🔸️ @daneh_edu