eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
481 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️مقاومت در برابر زورگویی را بايد به عنوان ضرورت اجتناب ناپذير سياست خارجي ايران دانست که از الگو و سازوکارهاي مربوط به تهديد در برابر تهديد بهره مي گيرد. هيچ گاه ايران از سياست تهديد در برابر انعطاف پذيري و مصالحه استفاده نکرده است. الگوي رفتاري ايران تلاش سازمان يافته براي افزايش قدرت در جهت دفاع از حاکميت، تماميت ارضي و منافع حياتي خود بوده است 8
◀️کشورهاي اروپايي معمولا از الگوي حمله گرگ ها عليه سوژه مورد نظرشان استفاده مي کنند. وقتي گرگ ها سوژه اي را در محاصره قرار مي دهند به اقدام جمعي مبادرت مي کنند. در حالي که آنان در فضاي کنش دوجانبه هيچ گاه از سازوکارهاي پرشدت عليه کشوري بهره نگرفتند. 9
◀️ ديپلماسي مقاومت ايران نسبت به الگوهاي شرق شناسانه جهان غرب بيانگر اين واقعيت است که انعطاف در برابر ديپلماسي اجبار هيچ گاه مطلوبيت هاي راهبردي را براي کشورها ايجاد نکرده بلکه سياست سازش منجر به تاخير تهديد و در برخي مواقع نیز ميزان مطالبات و انتظارات قدرت هاي بزرگ را افزايش مي دهد. 10
◀️الگوي رفتاري کشورهاي اتحاديه اروپا در مذاکرات مربوط به برجام منجر به فرآيندي شد که انتظارات اقتصادي و راهبردي ايران را تامين نکرد بلکه ميزان مطالبات و انتظارات کشورهاي اروپايي و آمريکا بعداز توقف کامل هسته ای در ارتباط با قابليت هاي موشکي و سياست منطقه اي ايران افزايش يافته است که علت آن را بايد در بنيان هاي تفکري دانست که فکر مي کنند اگر ايران انعطاف پذيري بيشتري را در دستور کار قرار دهد ديگران نيز حقوق سياسي و راهبردي ايران را به رسميت مي شناسند. 11
◀️ويژگي اصلي ديپلماسي مقاومت آن است که اولا شناخت دقيقي از تهديدات و بازيگران تهديدکننده داشته باشد، ثانيا الگوي رفتاري آنان را براساس انگاره هاي تاريخي ارزيابي کند. تاريخ سياست خارجي کشورهاي اروپايي و ايالات متحده در برخورد با ايران همواره نشانه هايي از کودتا، مداخله گرايي و جنگ هاي نيابتي منعکس کرده است. درک چنين واقعيت هايي ايجاب مي کند ايران رفتار سياست خارجي خود را در ارتباط با بازيگران منطقه اي و جهاني در چارچوب اقدام متقابل سازمان دهي کند. 12
◀️ واقعيت جهان امروز بیانگر اینست که کشوري که میخواد در صلح و امنيت زندگي کند بايد از اراده، قدرت، شناخت و ابتکار عمل لازم براي اقدام متقابل برخوردار باشد. اقدام متقابل در چارچوب سياست خارجي تهديد در برابر تهديد، بخش اجتناب ناپذير ديپلماسي مقاومت محسوب مي شود. 13
◀️ مقامات آمریکایی این روزها پیشنهاد مذاکره مجدد با ایران را مطرح می‌کنند اما یکی از مشکلاتی که آمریکایی‌ها با ایران دارند این است که به گفته خانم رایس( وزیر امور خارجه اسبق آمریکا) و دیگر تحلیلگران این کشور، رهبر انقلاب به خوبی نقشه راه آنها را می‌شناسد و به عبارتی دیگر دست آمریکایی‌ها را خوانده و فریب آنها را نمی‌خورد. 14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴سلبریتی ها و عملیات مسکیتو 1⃣۱- کنت آلکساندر دو مرانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه SDECE را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب را این‌گونه پیشنهاد کرد: «من پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی شروع به صحبت کردم: آقای رئیس جمهور، برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد... به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم... پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات مسکیتو [Mosquito:پشه مالاریا] نامیده ام، شروع کنیم.⁉️‼️ او پرسید: چرا مسکیتو؟ - چون پشه مالاریا نمی تواند خرس را بکشد ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود... پشه مالاریا می تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد... ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم." (۱) 2⃣۲- مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان درمسير فرعی می باشد. پشه با بهم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را ازکاراصلی بازمی دارد و با بهم ریختن سیستم عصبی احتمالا فرد یا سازمان واکنشهای حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد.⁉️ بنظر می‌رسد برخی پیج‌ها و کانال های مجازی و سلبریتی ها، بعضی سازمان یافته و بعضی به تبعیت از موج، چنین کارکردی دارند: مشغول کردن مسئولان و نیروهای انقلاب و نظام و غفلت آنان از اقدامات اصلی.‼️ 3⃣۳- بنظر می‌رسد که جریان امنیتی مشکوکی کنترل برخی از سلبریتی های جنجالی را به دست گرفته است بنحوی که بعضا مدیریت صفحات آنها در فضای مجازی در اختیار همین جریان امنیتی است.⁉️ برخی از این سلبریتی ها تا قبل از سوار شدن این جریان امنیتی، این گونه در مقابله با نظام و انقلاب تند و بی پروا نبودند ولی در دو سه سال اخیر ساختارشکن و بسیار بی پروا شده اند. ‼️ همین جریان با استفاده از ارتباطات خود عده ای از حزب الهی ها را علیه مطالب این سلبریتی ها در فضای مجازی تحریک می کند و توان حزب الله را به هرز می‌برد.‼️ بعبارت دیگر، هم ظرفیت سازی علیه نظام می کنند و هم سرگرم کردن و هرز دادن توان جریان موافق نظام به درگیری با بعضی سلبریتی‌ ها. ⁉️ آنطور که تجارب پیشین نشان می‌دهد، احتمالاً پس از چهره سازی، همین جریان در قالب پروژه های به ظاهر موجه، برخی از این سلبریتی‌ها را به خارج از کشور خواهد فرستاد. آنان مأموران مخفی معرفی می‌شوند ولی درواقع با امکانات نظام به افزایش توان نیروهای برانداز یاری می‌رسانند. ‼️ ۴-4⃣ این جریان امنیتی گردانندگان این کانال های تلگرامی و سلبریتی ها را گاهی سوژه و گاهی منبع معرفی می کنند و دوگانه «منبع- سوژه» می‌آفرینند. به این معنا که تا دستگیر یا احضار مخفیانه نشده‌اند به عنوان سوژه معرفی می شوند، و توان نظام را صرف انها می کنند، و پس از دستگیری یا احضار برای نجات آنان از ایشان در پوشش منبع و نفوذی استفاده می کنند. گاهی هم این نوع سوژه- منبع ها فدا می‌شوند تا کارنامه عملیات خود را مورد توجه مسئولان نظام قرار دهند. ‼️ ۵5⃣-عناصر و مدیران انقلابی و دلسوز اطلاعاتی برای شناخت و خنثی کردن این ترفند قدیمی وظایف سنگینی بر عهده دارند. منابع: (۱)-کنت دمارانش، جنگ جهانی چهارم، چاپ هفتم، سال ۱۳۹۰، انتشارات اطلاعات، صفحه ۱۳-۹ @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نفوذِ جریانِ نفوذ از همان ابتدای انقلاب 🔺‍ انفجار هفتم تیرماه سال هزار و سیصد و شصت، معمایی دارد به نام "بمب داخل سقف". بمب اول در زیر تریبون تعبیه شد و هدف آن نیز، مشخصا شخص آیت الله دکتر بهشتی بود که در همان لحظات اولیه انفجار به شهادت او انجامید و موج پرقدرت آن، دست چپ وی را نیز قطع کرد!(بنگرید به تصویر ذیل آمده) بمب دوم در سقف و همزمان با بمب اول منفجر شد! سقف سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی به دلیل نوع ساخت و نیز قیرگونی‌های متعدد، نسبتا ضخیم بود و جاگذاری بمب درآن به رغم امکان، کاری نسبتا دشوار و مستلزم دقت و زمان فراوان به شمار می‌رفت. 🔺 ضخامت این سقف به حدی بود که حتی پس از انفجار نیز ، کاملا متلاشی نشد و بخش های بزرگی از آن با جرثقیل جابه جا گشت، هرچند که این کار نیز به دقت و صحت انجام نگردید و با سقوط سوال برانگیز سقف سنگینِ آویخته از جرثقیل، عده ای از مجروحانِ زیر آوار به شهادت رسیدند‌! 🔺اینکه فردی به نام "محمدرضا کلاهی" با وجود تمام موقعیت و جایگاه خویش در حزب، به تنهایی توانسته باشد چنین عملیات انفجاری را سامان داده باشد، امری بعید به نظر می‌آید. 🔹سید اسدالله لاجوردی تا مدت‌ها پیگیر جعبه سیاه این انفجار بود که چندی پس از آن با واقعه دفتر نخست وزیری، ابهامات او پررنگ‌تر و افزون تر و البته پس از حذف او از دستگاه قضایی، تقریبا فراموش شدند! 🔹 چند سال پیش در گفت‌وگویی با سید محمدرضا بهشتی، او به معما گونه بودن بمب سقف اذعان داشت و پیش از آن و در جلسه ای دیگر، مسیح مهاجری نیز... 💢 هدف از نگارش این مجمل، تاکید بر این مهم است که جریان نفوذ همزمان با پیروزی انقلاب تولد یافت و در گذرگاه‌های خطیر سالیان نخست، در مواردی فراوان توانست خویش را مخفی نگاه دارد و هم اینک نیز، ابواب جمعی پر کار آن، در بخش‌هایی گوناگون نظام مشغول به کارند! 📝 @daneshgahevelyat و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ شهید یا جلاد؛ مساله اینست.. 🎙 توصیه می کنم به کسانی که اهل فکرند، اهل تأمل اند و راجع به دهه 60 قضاوت می کنند، جای شهید و جلاد عوض نشود! در دهه ی شصت، ملت ایران مظلوم واقع شد. (رهبر معظم انقلاب، 14/3/96) 💠 ملت ایران، برهه های تاریخی مختلفی را طی نموده است. دهه شصت را می توان یکی از بازه های زمانی مهم تاریخ انقلاب دانست. از سویی جنگی نابرابر بر ملت ایران تحمیل شده است و از سویی منافقین قدرت طلب که مورد بی اعتنایی و طرد مردم قرار گرفته اند، مردم را به بدترین شکل به شهادت می رسانند⚠️ 🔻 بیش از 17 هزار شهید ترور در این سال ها، نتیجه این سهم خواهی متکبرانه منافقین می باشد اما... 🚨 اما مهمتر آنکه، جریانی در سال 95 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، با انتشار فایل صوتی حمایت آقای #منتظری از سازمان تروریستی #منافقین، این مظلومیت تاریخی ملت ایران را نشانه رفت و به تعبیر رهبر انقلاب، به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد بود❗️ 🚧 چرا آقای منتظری، از منافقین در سال 67 حمایت کرد، مگر نه این بود که آقای منتظری سال های قبل، منافقین را به اعدام تهدید نموده بود❓ 🔵چه اتقاقی در بیت منتظری افتاد که امام خمینی در نامه 6/1/68 خود از آن گلایه نمود❓ در این میان نقش لیبرال ها چه بود❓ 🚨چرا عبارات و محتوای اعتراض آقای منتظری، همان عبارات و مفاد نامه نهضت آزادی به امام(ره) بود❓ 📗 کتاب جدید الانتشار «روزگار قائم مقامی»، به دنبال بررسی مستند و تفصیلی این سوالات می باشد 📚 این کتاب اثر آقایان مقدمی شهیدانی و فرج نژاد، از سوی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرن ها فاصله است از شعار و مدعی بودن و عمل کردن قرن ها فاصله است! سهیل بن حسن خراسانی ؛ یابن رسول الله شیعیانت صد برابر شدن چرا قیام نمیکنید؟ اما صادق (ع) دستور روشن کردن تنور را دادن؛ وفرمود ای خراسانی برخیر در تنور بنشین! خراسانی ترسید و گفت منو عذاب نکنید!...هارون مکی وارد شد حضرت فرمود هارون برو در تنور ! هارون بدون حرفی رفت در تنور! و این یعنی شعار دادن و مدعی منتظر امام بودن فقط در عمل باید باشه!کسی که با اذن امامش داخل تنور آتش می رود تا به مدعیان یاری در قیام حضرت بفهماند که یار بودن تنها و تنها در عمل است؛ حتی اگر این مدعیان ۱۳۰۰ سال بعد از او متولد شوند. #هارون_مکیّ
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله جعلنی من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب ع و اولاده المعصومین 💥ارتش سری روشنفکران 🌑ارباب حلقه ها ☂جاسوسان در تهران 1
رویای آمریکایی ، ایدئولوژی انگلیسی روزهای پایانی دهه 1370، هنگام تب‌وتاب برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید حجاریان به ملاقات محرمانه‌ای با سیدمحمد خاتمی رفت. گرچه او همچنان از عوارض ترور نافرجامش در اسفند 1378 رنج می‌برد، با این حال به محض دیدن رییس جمهور با لحنی گزنده و کلماتی بریده بریده گفت که اصلاحات به سبب «فقدان نیروی اجتماعی» در حال فروپاشی است؛ چون شما از رهبری اصلاحات امتناع کردید و این چنین «جنبش، بی سَر شد» و به زودی «اصلاحات» در ایران خواهد مُرد. (1) 1⃣
حجاریان از رئیس کابینه یک درخواست فوری داشت؛ این که خاتمی همزمان «نقش رهبر اپوزیسیون» را نیز بازی کند تا «جنبش نمیرد.» اما، او بی‌درنگ به حجاریان پاسخ داد که «از سرنوشت بنی‌صدر می‌ترسد» و گفت: «من نمی‌خواهم مثل بنی‌صدر شوم. چون بنی‌صدر می‌گفت در دنیا فقط من هستم که هم رئیس جمهورم و هم رئیس اپوزیسیون.» (2) 2⃣
پروژه اصلاحات یک « ایدئولوژی انگلیسی» و « رویای_آمریکایی» بود که در کمتر از نیم دهه خاکستر شد و. حجاریان خبر مرگز آن را به رئیس جمهور. خاتمی داد، اما اسفند 1375 وقتی که. جیمز بیسکاتوری و ریوا ریچموند، معاون وزارت امور خارجه آمریکا و دستیار ارشدش مقدمه‌ی گزارش شورای روابط خارجی را پیرامون رابطه‌ی «اسلام با علوم انسانی سکولار» و «ارزیابی پروژه جامعه مدنی در ایران» می‌نوشتند، (3) گویی خبری درباره‌ی پشتوانه‌ی نازل معرفتی و سرگشتگی‌های سیاسی فعالان این پروژه نداشتند. آنان آن‌قدر مجذوب مبالغه‌های تحلیل‌گران مثلث سرویس‌های جاسوسی CIA,MI6 و موساد از قدرت فزاینده‌ی گروهی موسوم به روشنفکران دینی با محوریت عبدالکریم سروش و سیدمحمد خاتمی بودند که با اشتیاقی وصف‌ناپذیر نتیجه گرفتند: 3⃣
بر مبنای آموزه‌های معرفتی مدرنیته (مانند «هرمنوتیک» و «تاویل» و «تفسیر» متون دینی) سروش مدعی بود که کسی نمی‌تواند به عنوان متکلم یا فقیه، ادعای فهم حقیقتِ شریعت را بکند. (7) چون شریعت همان «کلام وحی» است و تجربه غرب مدرن در مواجهه با «الهیات مسیحی» نشان داده که دانستن «معنای وحی» برای انسان ممکن نیست. از این رو، کلام وحی (قرآن کریم) را باید شریعت صامت دانست که ثابت و تغییرناپذیر و غیرقابل فهم است، اما هریک از آدمیان می‌توانند «برداشت شخصی» خود را از این شریعت صامت ارائه کنند. بنابراین، معرفت دینی همان برداشت و تلقّی ما از دین است که معرفتی عصری است که با پیشرفت علم و تحول در معارف متحول می‌شود. این چنین نظریه عصری شدن دین یا سکولاریسم دینی در ایران بازتولید گشت. (8) 4⃣
سروش می‌گفت عصری شدن دین به معنای هماهنگ شدن فهم دینی با دیگر فهم‌ها، معرفت‌ها و مبانی قرن حاضر است. (9) دین باید خودش را با جغرافیای معرفتی جهان مدرن سازگار کند و اکنون که جهان ایدئولوژی مدرنیته را در همه شئون پذیرفته است، بنابراین سازگاری اسلام و مدرنیته پروژه‌ای است که باید دنبال شود. 5⃣
فرجام سیاه این پروژه به دفاع بی‌پرده‌ی روشنفکران دینی از همجنس‌بازی رسید؛ چنان‌که آرش نراقی، عضو انستیتو هوور و از شاگردان برجسته‌ی سروش با نگارش رساله‌ی درباره اقلیت‌های جنسی مدعی شد همجنس گرایی را ناسازگار با اسلام نمی‌یابد و آن را پدیده‌ای طبیعی و اخلاقی معرفی کرد. (10) 6⃣
سروش تلاش کرد تا بر مبنای اصول فلسفه علمِ سِر کارل پوپر و سر توماس کوهن یک فلسفه دین جدید بسازد: کوشیدم که چنگال‌های تحلیل‌های «فلسفه علم» را در تن «معرفت دینی» فرو ببرم و آن را خاضع تحلیل‌های فلسفه علم بکنم و بتوانم تحلیل‌های خود درباره معرفت علمی را درباره معرفت دینی هم به کار ببرم. (11) 7⃣