eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
481 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
پی‌نوشت‌ها: 1. حجاریان، سعید و مصطفی تاج‌زاده. «خاتمی و اصلاحات ایرانی». هفته‌نامه شهروند امروز، 30 تیر 1387، شماره 66، صص 74 – 73. 2. پیشین. 3. برای دیدن متن کامل گزارش شورای روابط خارجی آمریکا، نک: «گفت‌وگوی دین و سیاست در ایران». نوشته والا وکیلی. ترجمه سعید محبی؛ در: سروش، عبدالکریم. سیاست‌نامه، تهران: موسسه فرهنگی صراط، 1378، صص 308 – 267. 4. «شورای روابط خارجی آمریکا و جریان سکولار در ایران». فصلنامه کتاب نقد، بهار 1377، شماره 5 و 6، صص 278 – 253. 5. برای مطالعه ادعای عبدالکریم سروش نک: سروش، عبدالکریم. قبض و بسط تئوریک شریعت. چاپ دوم. تهران: موسسه فرهنگی صراط، 1371. 6. پیشین. 7. پیشین. 8. محمد قوچانی می‌نویسد: «عبدالکریم سروش مارکسیسم را از در راند و لیبرالیسم را از پنجره به خانه آورد، آن‌گاه که با سلاح‌پوپر، مارکس را نشانه می‌رفت. با دست سکولاریسم را پس زد و با پا آن را به پستو آورد، آنگاه که معرفت دینی را از دین جدا می‌کرد. با چشم بر سفره‌ی سرمایه‌داری خیره شد و با دهان آن را تف کرد، آن گاه که صناعت و قناعت را در تفرج صنع می‌نوشت.» برای مطالعه، نک: – قوچانی، محمد. «قبض و بسط پراتیک سروش». روزنامه شرق، ویژه‌نامه نوروز 1383، ص 50. 9- پیشین. 10. نراقی، آرش. «قرآن و مسئله حقوق اقلیت‌های جنسی». سایت رسمی آرش نراقی، 28 دسامبر 2010. 11. «نیمه پنهان فیلسوف». روزنامه کارگزاران، 5 آبان 1387، شماره 622، ضمیه اندیشه، ص 3. 12. «در غربت تجدد ماندن». مجله کنکاش (چاپ اروپا). شماره 6. 13. پیشین. ارباب حلقه‌ها ، ارباب حلقه‌ها ⬇️⬇️
🌸 همه خوبی ها را در بریدن طمع از آنچه در دست مردم است دیدم. 🌷 امام سجاد علیه السلام 📗بحارالانوار، ج۷۳، ص۱۷۱
🔴 فصل برداشت فصل برداشت کشف‌حجاب‌های سازماندهی‌شده و دوقطبی‌سازی حول آن، انتخابات ۹۸ است. آنجا که لیست ناکارامد امید، ورای مخالفت‌های کلیشه‌ای با گشت ارشاد، اینبار با وعده نسخ حجاب اجباری، هم رأی آوری خود را نزد اقشاری تضمین نماید و هم هرگونه ردصلاحیت را به حجاب ربط، و هزینه آن را افزایش دهد. @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب ها که سکوت است و سکوت است و سیاهی آوای تو می خوانَدَم از لایتـناهی آوای تو می آرَدَم از شوق به پرواز شب ها که سکوت است و سکوت است وسیاهی 💞
📸 اطلاع نگاشت تقی زاده های امروز 📌 مقایسه شبه روشنفکران داخلی که دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند با #حسن_تقی_زاده توسط امام خامنه ای حفظه الله👇 🔴 امروز جوانهای مؤمن و مردم انقلابی نخواهند گذاشت این تقی زاده ها حرفشان به کرسی بنشیند. ۹۸/۱/۱ ▪️تقی زاده ها چه می کنند؟!👇 بزک غرب، توجیه و روتوش بدی های غرب، مانع شناخت افکار عمومی نسبت به شرارت باطن دولتهای غربی با تحریف تاریخ/ دفاع از سند ۲۰۳۰ (برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی)/ تزریق سبک زندگی غربی با محتوای: افکار غربی، روشهای غربی، لغات غربی در عرصه ادبیات، افکار، دانشگاهها و مدارس #نفوذیها #سند۲۰۳۰ #ستون_پنجم‌ها #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
#یک_دقیقه_مطالعه_مجازی 👇 #ناسیونالیسسم 🔸قالب‌هاي ترويج ملي‌گرايي (1)🔸 ♦️ملي‌گرايي در ايران امروز چندان رونقي ندارد اما هرگاه زمينه را آماده ببيند، در برابر دين و ارزش‌هاي ديني سر بلند مي‌کند و در دو قالب خودنمايي مي‌کند: 🔹اول: قالب باستان‌گرايي سردمداران اين تفکر، در پي تجديد هويت ايرانيان باستان و احياء سنت‌هاي ملي آنان در دوران باستان هستند و اسلام را به عنوان عامل عقب‌ماندگي ايران معرفي مي‌کنند. البته ملي‌گرايي در قالب باستان‌گرايي، در تاريخ ايران امري تازه نيست و به کمي قبل از مشروطه بر مي‌گردد. سردمدار اين تفکر ميرزا فتحعلي آخوندزاده (1191- 1257 شمسي)، جلال‌الدين ميرزاي قاجار (1246-1289 قمري)، ميرزا ملکم‌خان ناظم‌الدوله (1212- 1287 شمسي) و ميرزا عبدالحسين، معروف به ميرزا آقاخان کرماني (1232- 1275 شمسي) هستند.♦️ #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
#ناسیونالیسسم 🔸قالب‌هاي ترويج ملي‌گرايي (2)🔸 ♦️دوم: قالب قوم‌گرايي کليه گروه‌هايي که با پيشوند «پان» شناخته مي‌شوند، در اين مقوله مي‌گُنجند؛ يعني معتقد به برتري يک قوم بر اقوام ديگر هستند. البته اين تفکر در بين اقوام ايراني، جايگاه چنداني ندارد، زيرا مردم ايران، مسلمان هستند و به برتري قومي و نژادي اعتقادي ندارند اما در عين حال اين تفکر، حيات کم‌رمق خود را تحت عناوين زير ادامه مي‌دهد. 🔹پان ايرانيسم تفکر «پان ايرانيسم» در بين فارس‌زبانان، تحت عنوان «حزب پان‌ ايرانيست»، از قديم در ايران فعال بود و الان به خارج از کشور نقل مکان کرده و عمدتاً در فضاي مجازي به تبليغ افکار خود مبادرت مي‌کند. اين تفکر ابتدا در برابر سلطه مسلمانان بر ايران و در برابر ملي‌گرايي عربي شکل گرفت و منجر به قيام شعوبيه شد و در زمان بابک خرمدين در ايران به اوج رسيد اما مدتي بعد افول کرد و از رونق افتاد. رشد مجدد اين تفکر در فضاي ايران، به زمان رضاشاه بر‌مي‌گردد. در اين زمان کساني مانند محمدعلي فروغي و علي اکبر داور در ترويج اين تفکر نقش عمده‌اي دارند. پهلوي دوم نيز تنور اين تفکر را داغ‌تر کرد اما انقلاب سبب افول اين تفکر شد. در سال‌هاي اخير، گروهي به اين تفکر دامن مي‌زنند. نمونه اين مسأله را مي‌توان در تجليل از بابک خرمدين در سال‌هاي اخير متوجه شد که از زمان دولت اصلاحات به وجود آمد. ملي‌گرايي فارسي، عمدتاً عليه عرب‌ها و گاهي نيز عليه برخي قوميت‌هاي داخل ايران موضع دارد. نمونه آن، دعوا بر سر تعلق بابک خرمدين، به فارس يا ترک است. #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 هر گردی گردو نیست . . . ❗️ ♦️ چند سالی است که شاهد پدیده‌ی نو ظهور آخوند سلبریتی و حزب اللهی‌های سوسول در بدنه جوان مذهبی جامعه هستیم که منش و رفتار آنها توسط مرعوب شدگان در برابر فرهنگ غرب و یا نان به نرخ روز خوران تبدیل به یک نوع سبک زندگی به اصطلاح اسلامی شده است که با توجه به "الناس على دین ملوكهم" در دوران روحانی مچکریم با شیب تند رو به اوج گرفتن است. ♦️ متولیانی که با بسنده کردن ظاهری به ریش و انگشترِ عقیق و یقه‌ی بسته کار را تمام شده تلقی می‌کردند بستر را برای به وجود آمدن طیفی در قشر جوان مذهبی با لیدری آقازاده‌ها هموار نمودند که باعث شد افراد بی کفایتی صرفا با ظاهری اسلامی آن هم با پوشش‌های مذهبی مارک و برند گران قیمت که بدون کرم ضد آفتاب هم بیرون نمی‌آیند در پست سوگلی برخی مسئولین امر مشغول مثلا خدمت شوند. 🔹 این روحانیون و حزب اللهی نماها با مسائل مختلف به شدت عوام زده برخورد می‌کنند آن هم نه عوام دنیای حقیقی بلکه عوام دنیای مجازی و به جای اینکه دغدغه‌شان اسلامی کردن مردم و جامعه باشد کمر همت به مردمی یا به عبارت دقیقتر عرفی کردن اسلام بسته‌اند. 🔸 زیستگاه اصلی این موجودات فعلا شبکه‌های اجتماعی است لذا باید مراقب بود که دامن جریان اصیل حزب اللهی و روحانیت انقلابی به این لکه‌ی‌ . . . آلوده نشود. 👤✍️ @daneshgahevelyat 👇
🌐بازی روزگار و سرهای بی کلاه🎩 ظریف، مصدق و محمدرضا پهلوی، آینه تمام نمای اعتماد و خدمت به آمریکا هستند و هر سه بشکل ناجوانمردانه ای از سوی آمریکا طرد و حتی شکنجه روحی شدند... 👑 محمدرضا پهلوی در واپسین ماههای زندگی خود به برژینسکی گفت: اكنون متوجه شده‌ام كه آمريكايي‌ها مردمي ناسپاس و نامرد هستند. 👈من تمام عمرم را در خدمت به ايالات متحده آمريكا گذراندم و اكنون آمريكا حتي اجازه نمي‌دهد در يكي از بيمارستان‌هاي آن كشور بستري شوم..😔 💢 من دير متوجه خوب و بد شدم. اي كاش مي‌شد تاريخ يك بار ديگر تكرار شود تا به جبران يك عمر دوستي با شما به دشمني با شما برخيزم❗️ (منبع: به روایت اردشیر زاهدی، داماد شاه می باشد.http://yon.ir/d8fqZ) 💠ظریف هم که در بیش از سی سال گذشته، همیشه در پی نزدیک شدن به آمریکا بوده است، مزد املای برجام را گرفت و در لیست تحریم قرار گذاشته شد❗️ 💠 حالا آقای ظریف پایبند نبودن دولت آمریکا به "تعهداتش" را مانع اصلی مذاکره با این کشور خوانده و گفته است "از نظر ما این دولت آمریکا با دولت قبلی و دولت بعدی هیچ فرقی نمی‌کند." 🔵 فهم دیرهنگام برجامیان مبارک است بشرطی که صادق باشند.صداقت ایشان را در می توان محک زد پ دید آیا حاضرند بجای اروپا و اف ای تی اف، بسوی مردم بازگردند..
مردم مراقب باشند فریب نخورند،FATF و اینستکس هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. اولی طرحی است جهت محدود کردن قدرت نظامی به واسطه پالایش مالی ایران با نظارت اسرائیل و عربستان. دومی سازوکاری مالی است که اروپا بتواند یک بخش کوچک ازتعهدات خود ذیل قرارداد بی ثمر برجام راعملی کند.
📚نام کتاب: " آینه در کربلاست" 🖋نویسنده: دکتر محمدرضا سنگری 📑انتشارات: قدیانی 📖توضیحات: کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» می کوشد پنجره هایی برای تماشای دیگر و فهمی تازه تر از این واقعه اندیشه ساز و اندیشه پرور بگشاید.  ترکیبی از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، سیر تاریخی حوادث و رویدادهای واقعه کربلا است. این اثر، هم چگونگی این واقعه را بیان می کند و هم دلیل آن را.  هرچه نگارش اثر پیش تر می رود مباحث، گسترش بیشتری می یابند و سیر از اجمال به بسط و تفصیل فزونی می گیرد. در حقیقت تکیه گاه نویسنده تحلیل و تبیین وقایع اصلی است نه رویدادهای جانبی و فرعی. #فرهنگ_عاشورا #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
#یک_دقیقه_مطالعه_مجازی 👇 ⭕️ وحدت در فلسفه وجودی امامت و نبوت 🔹 علمای اسلام شناس برای فلسفه وجودی پیامبران به ویژه حضرت پیامبر اعظم، دلایل متعدد و مُتقَنی را بیان نموده‌اند که ضرورت بعثت پیامبران را به ما نشان می‌دهد. آن ادلّه در جای خود بیان شده و در میان تمامی امت اسلام پذیرفته شده است. 🔸 «از مهم‌ترین ادله ضرورت وجود امام، همان ادله ضرورت وجود پیامبر، است» الا اینکه پیامبر، علّت حدوث اسلام و امام عامل و علت استمرار و بقای آن است. علامه مجلسی می‌نویسد: همان ادلّه‌ای که بر ضرورت برانگیخته شدن پیام آوران الهی دلالت دارد، بر لزوم تعیین و نصب امام نیز دلالت دارد. 🔺 حکمت بی‌انتهای الهی ایجاب می‌کند که پس از پیغمبر اعظم، نیز مردم بدون امام و رهبر نباشند و باید پس از پیامبر، کسانی باشند که بتوانند جامعه را همانند خود آن حضرت به سوی سعادت دنیوی و اخروی هدایت نمایند؛ به تحقیق به جز امام هیچ شخص دیگری قادر نیست که همچون پیامبر| بتواند جامعه را رهبری نماید 📚 ملاحسن فیض کاشانی، علم الیقین، ج۱ ص۳۷۵؛ حق الیقین ص۲۸ #دلایل_عقلی_امامت_و_مهدویت ۲۸ #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
📌 اختصاصی #اسباط: 🔰 برنامه ریزی امام صادق(علیه السلام) برای تشکیل حکومت اسلامی 🎙 #امام_خامنه_ای: مرد مبارزه بودن امام صادق را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه‌ی دامنه‌دار و پیگیر بود. مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن #حکومت_اسلامی و علوی. یعنی امام صادق(ع) زمینه را آماده می‌کرد تا بنی‌امیه را از بین ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. 🔹 اما آن بعد سوم را که اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشکیلات بودن امام صادق(ع) است که یک #تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. 🔹 تشکیلات یعنی چه؟ یعنی این که وقتی امام صادق(ع) اراده می‌کند آن چه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره‌ی #مبارزه‌ی_سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همه‌ی شهرها باشند که پیروان امام صادق(ع) به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. 🔺 تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب‌الاجرا است. امام صادق(ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را به وجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنی امیه مبارزه می‌کرد. ۱۴/ شهریور/۱۳۵۹ #امام_صادق #مبارزه #زندگی_سیاسی #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#دوباره_استقلال_دوباره_آزادی👇 #کنفرانس_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #جریان_شناسی_سیاسی 📛#واکاوی_"نف
در این هنگام عبدالکریم سروش و سیدمحمد خاتمی تنها زوجی بودند که گزینه‌های مقبولی برای بازی در نقش جدیدِ سیاستمداران سکولار ارزیابی می‌شدند. اردیبهشت 1370 که خاتمی بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه زده بود، در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به قیاس شالوده‌های نظام اسلامی با سیستم فلسفی نظام سرمایه‌داری پرداخت 1⃣
وگفت :غرب پس از طی پروسه‌ای طبیعی، «خود را با واقعیت محک زده» و «مبانی نظام امروز مبتنی بر آزادی است.» او نتیجه گرفت دنیای نظر و عمل غرب «دنیایی واقعی است و آزادی محور» که «با طبع بشر سازگار است، اما دنیای اسلام قرن‌ها از صحنه زندگی دور بوده است» و «گرفتار خلاء تئوریک»؛(15) بنابراین اسلام «پاسخگوی نیازهای بشر» نیست.(16) 2⃣
خرداد 1370، کمتر از یک ماه بعد از سخنرانی خاتمی، شهید سیدمرتضی آوینی با انتشار مقاله‌ی «تجدد و تحجر؟» در ماهنامه سوره به نقد آن پرداخت: این «آزادی» که وزیر محترم ارشاد آن را معنا کرده‌اند، مطلوب انسان‌های بدوی است و بشر امروز «بدویت» را به مثابه متضادی برای مفهوم «تمدن» می‌شناسد و لذا از این سخنان سخت در حیرت فرو خواهد شد… برخلاف آنچه وزیر محترم ارشاد فرموده‌اند، خلاء مبتلابه ما (مسلمانان) در نظم اجتماعی و روابط بین انسان‌ها، «خلاء تئوریک» نیست. اسلام در مقام نظر هیچ نقصی ندارد و نقص – هر چه هست – از آنجاست که تمدن امروز، محصول منقطع از «وحی» است… مشکل امروز ما «غرب‌زدگی» نیست، «عوام‌زدگی» است. (17) 3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مَنْ عَمِلَ لِلدُّنْیا خَسِرَ. [۱] هر کس برای دنیا کار کند، زیان کرده است. 🍃حضرت در سخنی دیگر به نقل از اهل سنت می‌فرماید: خُذْ مِنَ الدُّنیا مَا اَتَاکَ وَ تَوَلَّ عَمَّا تَوَلّی عَنْکَ. [۲] آنچه از دنیا به تو روی آورد، بگیر و آنچه از تو برگرداند، رهایش کن. [۱]غررالحکم، ج ۵، ص ۱۸۱. [۲]کنز العمال، ج ۶، ص ۱۷۵.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا