👈خطی که با خون شهیدان قرمز شد👉
❓توطئه ی اسلام آمریکایی-انگلیسی چیست؟
اسلام آمریکایی - انگلیسی از دو زاویه به مصاف جمهوری اسلامی آمده است. از یک طرف شاخه ی تکفیری های وحشی که بگویند اینها نماد اسلامگرایی و انقلابیون مسلمان اند، از یک طرف هم شاخه ی سکولار و به ظاهر روشنفکر. همان ها که خواهان توسعه و دموکراسی از نوع غربی آن هستند.
#اسلام_آمریکایی_انگلیسی
#سکولار
#تکفیری
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔰جانشین های بعد از پیامبر صلی الله علیه وآله چه کسانی هستند؟؟؟ (مصادر اهل سنت)
📒و ذكر ابن شاذان هذا، حدّثنا أبو محمد الحسن بن عليّ العلوي الطبري، عن أحمد بن عبد اللّه، حدثني جدي أحمد بن محمد، عن أبيه، عن حماد بن عيسى، عن عمرو بن اذينة، حدثني أبان بن أبي عيّاش، عن سليم بن قيس الهلالي، عن سلمان المحمّدي قال: دخلت على النبي صلّى اللّه عليه و آله و إذا الحسين على فخذه و هو يقبل عينيه، و يلثم فاه، و يقول: «إنك سيد ابن سيد أبو سادة، إنّك إمام ابن إمام أبو أئمة، إنّك حجة ابن حجة أبو حجج، تسعة من صلبك تاسعهم قائمهم»
📚مقتل الحسین خوارزمی ج١ ص٢١٢
🔖اسکن yon.ir/fXnJm
📝«به حضور پيامبر صلی الله علیه وآله شرفياب شديم كه حسين علیه السلام در آغوش او بود، چشمان او را بوسيد و فرمود: تو سيد و آقا و سرور بزرگواران هستى، تو خود #امام و فرزند ائمه هستى، تو خود #حجت و فرزند حجت خدايى و پدر نُه امام بعد از خود هستى كه آخرين آنها #قائم آل محمد عج الله تعالی فرجه الشریف است»
«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
امروز؛
اگر میخوایین برای انقلاب کار کنین
برای اربعین کار کنید
اگر میخوایین برای شهدا کار کنین
برا اربعین کار کنین
اگر میخوایین حتی در سیاست پیروز بشین برا اربعین کار کنین.
⚠️دشمن افساد طلب نقطه قوت مارو فهمیده به همین دلیله با دروغ نگاران زنجیره ای ش اتحاد دو ملت رو نشانه رفته
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
👈هدف گيري انقلاب اسلامي👉
❓سکولارها چگونه حساسیت های مردم در جهان اسلام را مهار می کنند؟
منادیان سکولاریسم (غیردینی کردن نهاد حکومت) در جهان اسلام برای مهار حساسیت های مردم، روی افکار عمومی کار می کنند که حکومت سکولار با دین ضدیت ندارد؛ نترسید. حکومت سکولار دین را مبنای مشروعیت و حتی مبنای عمل خودش قرار نمی دهد. حکومت سکولار از حق حاکمیت تفسیر دینی نخواهد داشت و مبنای سیاستگذاری ها و عمل حاکمیت را منابع دینی نخواهد دانست بلکه بر مبنای غیردینی مستقر خواهد کرد.
#سکولاریسم
#افکارـعمومی
#مشروعیت
#حکومتـسکولار
#حقـحاکمیت
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔘| #انقلاب_اسلامی فقط برای نماز و روزه نبود
🔷 اگر ما ميگوييم انقلاب ايران يک انقلاب اسلامي بود معنايش اين نيست که يک انقلابِ فقط روحاني و معنوي و راجع به #حالات_معنوي_انسان بود.
چون امکان عبادتها و نيايشها به درستي نبود و درب مساجد بسته بود مردم طغيان کردند. نه، انقلاب اسلامي يعني انقلابي که #همه_جانبه بود و اسلام در همه جوانبش نفوذ داشت.
🔹از جنبه #محرومين هم رنگ اسلامي داشت و لهذا خود مرفّه با محروم در اين انقلاب شرکت داشت و به استقبال محروم ميآمد، مرفّه و محروم هماهنگ با يکديگر حرکت ميکردند. انقلابي بود که توانست از گروه مخالف سرباز جذب کند و به اين طرف بياورد چون انقلابي بود که ميتوانست وجدانهاو فطرتها را در اعماق ضمير مردم به حرکت درآورد.
🔷ما تا انقلاب خودمان را دقيق #نشناسيم، تا تمام ابعاد اين انقلاب را نشناسيم نميتوانيم آن را در آينده حفظ و نگهداري، رهبري و هدايت کنيم. اگر نشناسيم، يک وقت ميبينيم دانسته يا ندانسته #تحريفش کردهايم. مگر انقلاب صدر اسلام را بنياميه با يک #تردستي تحريف نکردند؟
☑️ #شهید_مطهری
📚آینده ی انقلاب اسلامی /اسلام معنویت محض نیست صفحه ۱۲۸
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
😨وحشتناکترین لحظات زندگی کداماند؟😱
🔷انسان گاهی به دلیل قرار گرفتن در موقعیتهای نامأنوس و غافلگیرکننده، دچار وحشت میشود؛ ترس از تاریکی، ترس از تنهایی، ترس از شکست، ترس از سرنوشت نامعلوم و...
🔹اگر کسی از ورای حیات انسان، به سیر کلی آن، نگاهی بیاندازد، میتواند به حساسترین و نامأنوسترین این موقعیتها پی برده، دیگران را نیز از آن آگاه سازد تا خود را برای این موقعیتها آماده سازند.
🔶امام هشتم (علیه السلام) که بر فراز ایستاده، ما را از این مهم آگاه ساخته است...
🌿قَالَ يَاسِرٌ الْخَادِمُ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع يَقُولُ:
🍃«إِنَّ أَوْحَشَ مَا يَكُونُ هَذَا الْخَلْقُ فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ يَوْمَ يُولَدُ وَ يَخْرُجُ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ فَيَرَى الدُّنْيَا وَ يَوْمَ يَمُوتُ فَيُعَايِنُ الْآخِرَةَ وَ أَهْلَهَا وَ يَوْمَ يُبْعَثُ فَيَرَى أَحْكَاماً لَمْ يَرَهَا فِي دَارِ الدُّنْيَا وَ قَدْ سَلَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى يَحْيَى ع فِي هَذِهِ الثَّلَاثَةِ الْمَوَاطِنِ وَ آمَنَ رَوْعَتَهُ فَقَالَ «وَ سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا» وَ قَدْ سَلَّمَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ عَلَى نَفْسِهِ فِي هَذِهِ الثَّلَاثَةِ الْمَوَاطِنِ فَقَالَ «وَ السَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ أَمُوتُ وَ يَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا».»
📚 عیون أخبار الرضا، ج۱، ص۲۵۷
🌿یاسر، خادم امام رضا (علیه السلام) نقل کرده است: از امام ابوالحسن الرضا (علیه السلام) شنیدم که فرمودند:
🍃«وحشتناکترین (نامأنوسترین) موقعیتهایی که انسان در آنها واقع میشود، سه موقعیت است؛
◀️روزی که متولد میشود و از شکم مادرش خارج میشود و دنیا را میبیند،
◀️روزی که میمیرد و آخرت و اهل آخرت را به چشم میبیند،
◀️و روزی که حُکمهایی1⃣ میبیند که در دنیا ندیده است،
⏪و خداوند (عزّ و جلّ) در این سه موقعیت بر یحیی (بن زکریا علیه السلام) «سلام»2⃣ نموده است و ترس او را تسکین داده است؛ «سلام بر او، در روزی که متولد شد و روزی که میمیرد و روزی که برانگیخته میشود»3⃣ و عیسی بن مریم (علیه السلام) نیز در همین سه موقعیت بر خود سلام نموده است؛ «و سلام بر من، در روزی که متولد شدم و روزی که میمیرم و روزی که در حالی که زنده شدهام، برانگیخته میشوم»4⃣»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1⃣ مقصود، حکم کردن و قضاوت خداوند، در مورد بندگان، در روز قیامت است.
2⃣ معنای «سلام»، صحت، عافیت و در امان بودن از هلاکت است.
3⃣ سوره مریم، آیه۱۵
4⃣ سوره مریم، آیه۳۳
#امام_رضا_علیه_السلام
#وحشت #ترس #تولد #مرگ #قیامت #سلام #حضرت_یحیی #حضرت_عیسی
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
⚫️دولت تسامح⚫️
دولت روحانی هر واقعه بینالمللی را توجیه میکند و از موضع ذلیلانه و غرب پسندانه تحلیل میکند:
⏪توهینهای سریالی اروپاییها
⏪توهینهای سریالی سعودیها
⏪توهینهای شیطان بزرگ
⏪حضور جاسوسان غرب در درون دولت
🔴بعلاوه دولت روحانی به شدت در مسیر رضایت نظام سلطه قدم بر میدارد:
⬅️سند ضد فرهنگی ۲۰۳۰
⬅️سند ضد دینی FATF
و....
🔴چرایی ذلت پذیری و مسامحهگری دولت روحانی در مواجهه با مسائل و رخدادهای بینالمللی صرفنظر از وجود تفکر لیبرالیستی و غربگدایانه و غربگرایانه به نیاز حیاتی و مبرم دولت به حفظ لاشه متعفن و نوزاد سقط جنین شده برجام بر میگردد.
دولت روحانی ۵ سال است که مردم ایران را میهمان سفرهای کرده که علاوه بر تلف کردن وقت و خیالپردازیهای دونکیشوتوار فقط بر سر این سفره ذلت و حقارت سرو میشود و بس.
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔥 #حوادث_آخر_الزمان 🔥
✅آیا فقط انسانها منتظر ظهور امام زمان هستند⁉️
❌نکته ای بسیار مهم
💠توجه به این نكته نیز لازم است كه تنها انسان ها نیستند كه منتظر ظهور و قیام حضرت مهدی علیه السلام هستند؛ بلكه تمامی موجودات و نظام هستی در انتظار برپایی حاكمیت عدل و قسط به سر می برند؛ زیرا تنها در آن جامعه نظام آفرینش دقیقاً طبق خواست الهی و به دور از هر گونه ظلم و تعدی، اداره خواهد شد. گروهی از این منتظران فرشتگانی اند كه برای یاری امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به زمین آمدند
♻️ و خداوند به آنان امر فرمود تا هنگام قیام حضرت مهدی علیه السلام بمانند و آن حضرت را یاری كنند.
🔸امام صادق(ع) فرموده اند:
💠"«و آنان نزد قبر او پریشان و گردآلود تا روز رستاخیز گریانند و ایشان در انتظار خروج قائم به سر می برند».
👈🏻"در برخی روایات نیز گفته شده است: ساكنان زمین و آسمان از قیام و حكومت آن حضرت راضی می شوند و این رضایت بیانگر انتظار ایشان از برپایی آن حكومت است...
📚الغیبة/ص309
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
••دو جور ميشود تبليغ تشيع كرد
🔻حضرت امير (ع) ميفرمايند كار جورى شده كه اگر من سكوت كنم در باره غصب خلافت و جنگ نكنم، ميگويند ترسيد. اگر مبارزه كنم ميگويند براى دنيا و رياست طلبى است. چه كار كنم من با شما؟ اگر سكوت كنم ميگوييد ترسيد و اگر فرياد بزنم ميگوييد جنگ قدرت است. لذا نه سكوت كرد ونه جنگيد، هم اعتراض و افشا كرد و حرفش را رساند و هم جنگ نكرد. حمايت انتقادى كرد از حكومت.
🔻خود حضرت امير ميگويد براى وحدت اين كار را كردم. غدير خودش بهترين درس وحدت است. چون با وجود اينكه اينهمه این حق صريح و شفاف بوده ، حضرت امير براى وحدت امّت سكوت كرده اند و از حقشان گذشته اند. فداكارى براى وحدت بالاتر از اين؟ غدير اتفاقاً برعكس آنچه ديگران فكر ميكنند، درس وحدت است.
🔻به برخى رفقا در قم كه خيلى حساس بودند و ميگفتند ما بايد علناً و به هر نحو ممكن اين مسائل اختلافى را بيان كنيم و اگر جنگ داخلى هم بين مسلمين راه افتاد ايرادى ندارد، گفتم شما كاسه داغتر از آش هستيد، خود على كه صاحب حق است،خودش ميگويد بخاطراينكه جنگ داخلى راه نيافتد تحمّل كردم، البته سكوت نكردند و حرفهايشان را زدند اما تحمّل كردند. شما بعد ١٤٠٠ سال ميگوييد هرچيز را با هر زبانى بگوييم و به هر قيمتى هم كه ميخواهد تمام شود؟! بعد اعلاميه دادند عليه من و آنجا گفتند كه اين كلمات شيطان از دهانش خارج شد!! و ميگفتند كه ما على نيستيم، ما شيعه على هستيم.
🔸عجب!يعنى شيعه على برخلاف على بايد كار كند تا شيعه على شود؟!؟🔸
🔻البته شيعه بايد حرفهايش را بزند، مؤدب و منطقى،بدون تفسيق و تكفير و فحش و اهانت. از حرفها اگر كوتاه بياييم،ديگر تشيّعى نيست، اما اينكه كجا ، چه بگوييم هم خيلى مهم است.
🔴دو جور ميشود تبليغ تشيع كرد، يك جور كه راه بيافتيم مثل بعضى اينطرف و آنطرف و ثابت كنيم كه فلانى ولد الزّنا بوده و اثبات كنيم زنا زادگى فلانى و حرام زادگى بهمانى و اهانت و سبّ و فحاشى و عصبانى كردن فرق اسلامى كه نتيجه اش جز جنگ مسلمين با هم و جز ريخته شدن خون شيعه كه همه جاى دنيا در اقلّيت است ،هيچ چيز ديگرى نيست.
🔴يك نحوه تبليغ تشيّع هم كارى است كه امام كرد، كارى است كه سيد حسن نصرالله در لبنان كرد. يك كلمه از شيعه و سنّى و اين بحث هاى كلامى نكردند اما چهره اى از شيعه نشان دادند كه تمام جوانان مسلمان غير شيعه و حتى غير مسلمان، توجه و علاقه و احترامشان به شيعه جلب شد.
بخشی از سخنرانی استاد رحیم پور با عنوان "ولايت، مشروعيت و حاكميت"
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
✨
✨
🔰تفاوت « #بصیرت » و « #فرقان » که به هر دوی آنها در #قرآن اشاره شده چیست؟
✅پرسش
تفاوت بصیرت و فرقان - بویژه از منظر قرآن - چیست؟
💢پاسخ اجمالی
💠فرقان
🔷واژه «فرقان» از ریشه «فرق» به معنای جدایی است؛ به همین جهت به گروهی از مردم که به گونهای از دیگران جدا هستند، مثلاً مذهب یا آداب و رسوم ویژهای دارند، «فرقه» گفته میشود؛ چنانکه گروهی از ملائکه که به دستور خداوند اشیاء را از هم جدا میکنند، نیز «فارقات» نامیده میشوند. [1]
🔷لغتشناسان بر این باورند که واژه «فرقان» هر چند از نظر ریشه لغوی با «فرق» اشتراک دارد، ولی معنای آن بلیغتر است؛ و آن اینکه «فرقان»، به معنای جدا کننده حق از باطل است؛ بههمین جهت به کلام خداوند متعال - اعم از «قرآن کریم»، «تورات» و «انجیل»- که جدا کننده حق و باطل از نظر اعتقاد، اخلاق و رفتار است، «فرقان» گفته میشود.[2]همانگونه که به نورانیت قلب و قدرت شناخت حق از باطل هم «فرقان» گفته شده است؛[3] علاوه بر این یکی از نامهای روز قیامت نیز فرقان است؛[4] زیرا در آن روز حق از باطل شناخته و تمییز داده
میشود.
💠بصیرت
🔷بصیرت از ریشه بصر [به معنای چشم] گرفته شده است؛ به نیروی بینایی، نیروی ادراک قلبی و نیز به علم و آگاهی «بصیرت» گفته میشود.[5]
به نظر میرسد بیشترین کاربرد بصیرت همان دوم، یعنی نیروی ادراک قلبی است.
❌تفاوت و اشتراک
🔷با توجه به مطالب گفته شده، «فرقان» و «بصیرت» هر چند از نظر معنا مقداری اختلاف دارند، ولی در برخی از مصادیق و کاربردها یکسان هستند؛ بنابراین از نظر منطقی میتوان گفت رابطهی بین این دو رابطه عام و خاص من وجه است؛ یعنی در مواردی میتوان هر دو واژه را به کار برد. مثلاً میتوان گفت فلانی دارای بصیرت و فرقان است؛ در مواردی نیز یکی از دو واژه بالا را میتوان بدون توجیه و تفسیر مورد استفاده قرار داد، اما کاربرد واژه دیگر نیاز به توجیه و تفسیر دارد. به عنوان نمونه به قرآن میتوان «فرقان» گفت، ولی به کار بردن «بصیرت» برای قرآن نیاز به توجیه دارد؛ مثلاً باید گفت قرآن بصیرت دهنده است.
💎پی نوشت:
[1]. مرسلات، 4.
[2]. «وَ إِذْ آتَیْنٰا مُوسَى الْکِتٰابَ وَ الْفُرْقٰانَ». بقره، 53. «وَ لَقَدْ آتَیْنٰا مُوسىٰ وَ هٰارُونَ الْفُرْقٰانَ». انبیاء، 48. «تَبٰارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقٰانَ». فرقان، 1. «شَهْرُ رَمَضٰانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنّٰاسِ وَ بَیِّنٰاتٍ مِنَ الْهُدىٰ وَ الْفُرْقٰانِ» بقره، 185.
[3]. «یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللّٰهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقٰاناً». أنفال، 29.
[4]. أنفال، 41. ر. ک: راغب اصفهانى، مفردات ألفاظ القرآن، ص 632 -634، لبنان، سوریه، دار العلم، الدار الشامیة، چاپ اول، 1412ق.
[5]. ابو الحسین، احمد بن فارس، معجم مقائیس اللغة، ج1، ص: 253، قم، دفتر تبلیغات اسلامى، چاپ اول، 1404ق؛ مفردات ألفاظ القرآن، ص 127.
☆منبع مطلب: سایت اسلام کوئست
#مجازات_جاودانی_خلود
#پرسش
خالدون در آیات قرآن معنی #جاودانگی ابدی هست یا زماندار هست ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌خلود در اصل لغت به معنى بقاى طولانى و هم به معنى ابديت آمده است، ولى در بسيارى از آيات قرآن با قيودى ذكر شده است كه از آن به وضوح مفهوم #ابديت فهميده مى شود، مثلا در آيات 100 توبه 11 طلاق و 9 تغابن در مورد بهشتيان تعبير به خالِدِينَ فِيها أَبَداً مى كند، كه اين تعبير مفهومش ابديت بهشت براى اين گروه ها است، و در آيات ديگرى مانند 169 نساء و 23 جن در باره گروهى از دوزخيان همين تعبير خالِدِينَ فِيها أَبَداً ديده مى شود كه دليل بر جاودانگى عذاب آنها است.
🔸تعبيرات ديگرى مانند ماكثين فيها ابدا در آيه 3 كهف لا يَبْغُونَ عَنْها حِوَلًا (كهف- 108) و مانند اينها نشان مى دهد كه بطور قطع #گروهى از بهشتيان و دوزخيان جاودانه در نعمت يا در عذاب خواهند ماند.
🔹بعضى كه نتوانسته اند اشكالات خلود و جاودانگى مجازات را به نظر خود حل كنند ناچار دست به دامن معنى لغوى آن زده و آن را به معنى مدت طولانى گرفته اند، در حالى كه تعبيراتى نظير آيات فوق #تاب چنين تفسيرى را ندارد.
📚تفسیر نمونه ج 9 ص 238
❕شيخ مفيد در «اوائل المقالات» مى فرمايد ؛
«تمام علماى اماميّه اتفاق نظر دارند كه تهديد به خلود در آتش مخصوص كفّار است، و كسانى را كه داراى ايمان به خدا و اقرار به فرائض او دارند از اهل نماز، هرگاه مرتكب گناهى بشوند شامل نمى شود و تمام #طايفه «مرجئه» و محدّثان بر اين امر متفقند، در حالى معتزله اتفاق برخلاف اين قول كرده اند، و چنين مى پندارند كه تهديد به خلود در آتش همه كفّار و همه فاسقان را شامل مى شود»
📚اوائل المقالات ص 53
👌بنا براین آنچه مسلم است خلود کفار و افراد بی ایمان در دوزخ می باشد اما درباره معصیت کاران این معنا مسلم نیست مگر انکه #عصیان و گناه انچنان عظیم و گسترده باشد که انسان را به کفر و ترک ایمان بکشاند یا بی ایمان از دنیا برود
📚پیام قران ج 6 ص 371
🔸امام کاظم علیه السلام فرمود ؛
«تنها اهل کفر وجحود واهل ضلالت و شرک در #جهنم تا ابد باقی خواهند ماند»
📚التوحید صدوق ص407
❔مهمترين اشكالى كه در مسأله خلود مطرح مى شود و در حقيقت اشكال اصلى است مسأله عدم تناسب «گناه» و «#كيفر» است، گفته مى شود چگونه مى توان پذيرفت كه انسانى تمام عمر خود را كه حدّاكثر صد سال بوده است، كار بد كرده، و در كفر و گناه غوطه ور بوده، ولى در برابر يكصد سال گناه هزاران ميليون سال كيفر ببيند؟!.
👌البته اين مسأله در مورد نعمتهاى جاودان بهشتى مشكلى ايجاد نمى كند، چرا كه تفضّل و پاداش بيشتر از بخشنده مهربانى كه رحمتش عالم هستى را فرا گرفته جاى تعجّب نيست، ولى در مجازات و كيفر، #تناسب جرم و جنايت حتماً لازم است، و اگر اين تعادل به هم خورد، با عدل الهى سازگار نخواهد بود، خلاصه يكصد سال كفر و گناه در خورد يك صد سال مجازات است، نه بيشتر.
🔸پيچيدگى اين اشكال سبب شده كه گروههايى به فكر توجيه آيات خلود بيفتند و آن را به معناى مدت طولانى يا خلود نوعى و نه شخصى، يا پيدا شدن نوعى سازش با محيط، و امثال آن كه توجيه كنند، ولى اين #توجيهات بسيار ضعيف و غير قابل قبول است، و هرگز با آيات خلود سازگار نيست.
👌آنها كه اين ايراد را مطرح مى كنند از يك نكته اساسى غافلند و آن فرق ميان مجازاتهاى قراردادى و #مجازاتهاى تكوينى است كه نتيجه طبيعى اعمال و يا زندگى كردن در كنار خود اعمال است.
🔸توضيح اينكه ؛ گاهى قانونگذار قانونى وضع مى كند كه هركس مرتكب فلان خلاف شود بايد فلان مقدار جريمه مالى بدهد، تا فلان مدت در زندان بماند، مسلماً در چنين جايى بايد تناسب «جرم» و «جريمه» در نظر گرفته شود، هرگز براى يك كار كوچك مجازات اعدام يا حبس ابد نمى توان قرار داد، و به عكس براى كار مهمى همچون قتل نفس يك روز زندان بى معناست، حكمت و عدالت ايجاب مى کند كه اين دو با هم كاملًا #متناسب باشد.
👌ولى كيفرهايى كه در حقيقت اثر طبيعى عمل است و خاصيت تكوينى آن محسوب مى شود، و يا نتيجه حضور خود عمل در برابر انسان است اين گفتگوها را نمى پذيرد، خواه در مورد آثار #عمل در اين جهان باشد يا در جهان ديگر.
🔸ادامه 👇
🔸#ادامه 👇
👌مثلًا اگر گفته شود كسى كه از مقررات رانندگى تخلف كند و با سرعت غير مجاز و سبقت بى دليل و عبور از مناطق ممنوع #رانندگى كند ممكن است به خاطر همين چند لحظه تخلف چنان تصادفى كند كه دست و پاى او بشكند و يك عمر زمين گير شود، در اينجا كسى نمى گويد، اين نتيجه تلخ براى آن تخلف كوچك عادلانه نيست، زيرا مسلم است كه اين از قبيل جريمه هاى قراردادى اداره راهنمايى نيست كه در آن مسأله تناسب و هماهنگى جرم و جريمه در نظر گرفته شود، اين اثر طبيعى عمل است كه انسان #آگاهانه به سراغ آن رفته، و خود را گرفتار آن كرده است.
🔸همچنين اگر گفته شود سراغ مشروبات الكلى يا مواد مخدر نرويد، چرا كه در مدت كوتاهى قلب و معده و مغز و اعصاب شما را تباه مى كند، حال اگر كسى رفت و گرفتار ضعف شديد اعصاب، و بيمارى قلب و عروق و زخم معده شده، در برابر چند روز هوسبازى تا پايان #عمرش در عذاب اليم و رنج شديد بود، هيچكس ايراد عدم تناسب جرم و جريمه را در اينجا مطرح نمى كند.
❕حال فرض كنيد چنين انسانى به جاى يكصد سال، هزار سال عمر كند و يا يك ميليون سال در دنيا بماند، مسلماً بايد تحمل آن #رنج و عذاب را در اين مدت طولانى به خاطر مثلًا چند روزى هوسبازى بنمايد.
👌در مورد عذابها و كيفرهاى اخروى مسأله از اين فراتر است، آثار تكوينى اعمال و نتائج مرگبار آن ممكن است براى هميشه دامان انسان را بگيرد، بلكه خود اعمال، در برابر انسان مجسم مى شود، و چون آن جهان جاويدان است اعمال نيك و بد جاودانه با انسان خواهند بود، و او را نوازش يا #كيفر مى دهد.
🔸مجازاتها و كيفرهاى رستاخيز بيشتر جنبه اثر تكوينى و خاصيت عمل دارد، همانگونه كه قرآن مجيد مى گويد «اعمال بدشان در برابر آنان آشكار مى شود و آنچه را به باد مسخره مى گرفتند بر آنها وارد مى گردد»! (جاثيه 33).
🔸و در آيه 54 سوره يس مى خوانيم ؛ «جز اعمال خود شما #جزايى براى شما نيست».
❕با اين حال، جايى براى اين سؤال باقى نمى ماند كه چرا تناسب ميان «جريمه» و «جرم» در نظر گرفته نشده است؟.
👌انسان بايد با دو بال «ايمان» و «عمل صالح»، بر فراز آسمان سعادت پرواز كند و از نعمتهاى ابدى بهشت و لذّت قرب خدا بهره مند شود، حال اگر بر اثر هوسبازى در يك لحظه با يك عمر صد ساله دو بال خود را درهم بشكند بايد براى هميشه در ذلّت و بدبختى بماند، اينجا مسأله زمان و مكان و مقدار جرم مطرح نيست، بلكه مسأله علّت و معلول و آثار كوتاه مدت و دراز #مدت آن مطرح است، يك كبريت كوچك ممكن است شهرى را به آتش بكشد، و يك گرم بذر خار مغيلان ممكن است بعد از مدّتى يك صحراى وسيع خار به وجود آورد كه دائماً مزاحم انسان باشد، همانگونه كه چند گرم بذر گل ممكن است با گذشتن چند سال، صحرايى از زيباترين و معطّرترين گلها به وجود آورد كه عطر آن مشام جان را معطّر و ديده و دل را نوازش دهد.
👌حال اگر كسى بگويد يك كبريت چه #تناسبى با آتش گرفتن يك شهر دارد و چند بذر كوچك چه تناسبى با يك صحراى خار يا گل مىتواند داشته باشد؟ آيا اين سؤال منطقى است؟ مسلّماً نه.
❕اعمال نيك و بد ما نيز همينگونه هستند و ممكن است آثار جاودانى بسيار گسترده اى از خود به يادگار بگذارند (دقت كنيد).
👌مسأله مهم اينجاست كه رهبران الهى و پيامبران بزرگ و اوصياى آنها اين هشدار را پى در پى به ما دادند كه نتيجه چنان گناهانى، عذاب جاودان است، و نتيجه چنين اعمال صالحى، نعمت مخلّد و ابدى است، درست مثل اينكه باغبان آگاه و بيدارى اثر وسيع آن بذر خار و گل را براى ما قبلًا بيان كرده باشد، و ما آگاهانه راه خودمان را در اين مسير انتخاب كنيم. در اينجا به چه #كسى مى توانيم ايراد كنيم، و بر چه چيز خرده بگيريم و به كدام قانون اعتراض نماييم، جز به خودمان .
📚پیام قرآن ج 6 ص 379
دانشگاهمدافعانحریمولایت
🔴 چرا جریان غربگرا از #تلگرام دل نمی کند؟!
این #جهرمی #وزیر_ارتباطات بود که قبل از #فیلترینگ تلگرام، ابتدا با #ترساندن مسئولان و مردم از این دروغ بزرگ که «بزودی تلگرام با بلاک چین می آید و غیرقابل فیلتر خواهد شد» خود را به آب و آتش زد تا مانع #فیلتر رسمی تلگرام شود. (بهمن 96)
🔺به محض فیلترینگ، جریان غربگرا با ایجاد نسخه های #فارسی تلگرام و تنفس مصنوعی به تلگرام این پیام رسان صراحتا #اسرائیلی، تمامی تلاش خود را برای زمین زدن پیام رسانهای #داخلی بکار بست. درحالیکه با فیلترینگ تلگرام در روسیه، این پیام رسان شدیدا با افت رنکینگ مواجه شده بود. پروژه زمینگیر کردن پیام رسانهای داخلی توسط جریان غربگرا همچنان ادامه دارد. درحالیکه تمامی امکانات برای ایجاد یک پیام رسان برتر و باکیفیت تر از تلگرام وجود دارد.
🔺اما جریان لیبرال شبکه سازی بزرگی در تلگرام برای #مهندسی_افکار عمومی در مسیر استحاله هویتی و سیاسی داشته است. این جریان پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، شورای شهر و.. را مرهون این شبکه اسرائیلی میداند. 3 ماه پیش از انتخابات مجلس دهم، #دوروف به ایران می آید و آنالیز اطلاعات ایرانیان را به جریان غربگرا میفروشد. پس چگونه این جریان اجازه دهد این رسانه صهیونیستی به زمین بخورد؟!
هشدار اخیر #رهبر انقلاب به مسئولان رسانه ای کشور بود که جاده صاف کن ابزارهای رسانه ای دشمن (به مثابه #سلاح_شیمیایی آنها) نباشد.. اما کو #سلیمانی ای که #رسانه مان را از کف دشمنان بگیرد.. این جبهه پر از #منافق و #مزدور است..
#محمد_عبدالهی
🔦 #هدایتها #۱۹۱ #توبه 🕋
🌴خداوند راه توبه و بازگشت را باز گذاشته برای همه! چون مرام ثابتش، مهربانی است و پرده پوشی خطاهای بندگانش! 👈«یَتُوبُ اللَّهُ مِن بَعْدِ ذَ لِكَ عَلَى مَن يَشَآءُ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ»
🌴به محض توبه و بازگشت بنده، خداوند هم پرده پوشی میکند برگناهان سابقش و هم مهربانی میکند با توبه کار! پس بدون نگرانی دور بزنیم وبرگردیم به آغوش مهربانش!👈«اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ»
🌴به جای ترس از تحریم و فشارهای دشمن وکوتاه آمدن از اصول و ارزشها ، چشم امیدمان به فضل خدا باشد که اگر لایق باشیم وخودش بخواهد، چشم به هم زدنی بی نیازمان میکند از تمام شرق و غرب و صنعت شان! 👈«إِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاءَ»
🌴به هرشکلی هست، باورمان را به قبر و قیامت، و حضور همیشگی خدا محکم نماییم که ریشه اصلی بی دینی و معصیت مشرکان، همین ضعف اعتقاد به خدا و قیامت است 👈 «لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَلَا بِاليَومِ الْآخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ»
🌴از سرگذشت تلخ بنی اسرائیل عبرت بگیریم که فریب ظاهر عالمان کاخ نشین وجاه طلب را خورده و بزرگان خود را آنچنان بالا بردند و بردند، تا بالاخره بندگی خدا را فراموش کرده و آنها را خدا پنداشتند! فریب بازار گرمی علمای شیطانی را نخوریم و همیشه در رکاب قرآن وولایت بمانیم!👈«إِتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّـهِ»
#رسانه_قرآن_وعترت_باشید
🔴 ستاره #طارق از #علائم _ظهور
🔷🔹در روایتی دیگر از امام باقر (علیه السلام) آمده :
هر گاه عبّاسی به خراسان رسد، گیسوی سختی آور در مشرق طلوع میکند.نخستین بار که طلوع کرد، برای نابودی قوم نوح بود، هنگامی که خدا غرقشان کرد. در زمان ابراهیم (علیه السّلام)، آن گاه که او را در آتش افکندند و زمانی که خداوند فرعون و همراهانش را نابود ساخت و هنگامی که یحیی پسر زکریّا کشته شد،طلوع کرد. پس هر گاه آن را دیدید، از شرّ فتنهها به خدا پناه برید.طلوع این ستاره پس از گرفتن خورشید و ماه خواهد بود. سپس ]بنی عبّاس[درنگ نمیکنند(دوام نمی آورند) [جز زمانی کوتاه]، تا آنکه اَبْقَع در مصر آشکار شود.
📚( الفتن، ص 148، جزء ۳، ح 607)
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔴 ستاره #طارق یکی از #علائم_ظهور
🔷🔹ابن مسعود می گوید:
🔶🔸 در ماه صفر نشانه ای خواهد بود و ستاره ای دنباله دار آشکار می گردد .
📚الفتن ، ص 148 ،جزء 3، ذیل ح 609
🔷🔹از امام علی علیه السلام در بارۀ تفسیر " طارق" (رونده در شب) پرسیده شد، فرمود:
🔸آن، زیباترین ستاره در آسمان است، در حالی که مردم نمی شناسندش...
📚 بحار الأنوار، ج ۵۵، ص۸۹ ، ب ۹، ح ۴.
🔶🔸باز هم در قرآن کریم میخوانیم:
🔹منتظر روزی باش که آسمان دودی آشکار را پدید آورد، این دود که مردم را فرا میگیرد، عذابی دردناک است... !!
📚 قرآن کریم، سورۀ دخان، آیۀ ١1- ۱٠.
🔶🔸امام باقر (علیهالسلام) فرمود:
🔷پیش از قیام قائم (علیهالسلام) مردم به وسیلۀ آتشی که در آسمان آشکارمی شود و سرخی ای که آن را فرا می گیرد، از گناهانشان بازداشته می شوند!
📚 الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۷
➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4