eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
297 دنبال‌کننده
251 عکس
164 ویدیو
71 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
🎧کتاب_صوتی 🎙 در قالب نمایشنامۀ رادیویی 🔻شب نهم و دهم (پایان) 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🎧کتاب_صوتی 🎙 در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب. این جلساتِ پرشور که از شب جمعه 23 رجب 1345 ه . ق شروع شد، تا ده شب به طول می انجامد. استدلال مرحوم سلطان الواعظین در طول این مناظره ها، فقط از کتب و منابع اهل سنت می‏باشد.در پایان مذاکرات و شب دهم، تعدادی از رجال و بزرگان حاضر در مجلس به مذهب تشیع مشرف می‌شوند. 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
09-Shabhaye_Pishavar.mp3
12.72M
📣 کتاب صوتی در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب 🔻 شب نهم 🔻 کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
10-Shabhaye_Pishavar.mp3
11M
📣 کتاب صوتی در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب 🔻 شب دهم (پایان)🔻 کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
مرکز دارالأدیان 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 🔯 (2) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 2 💠 قسمت 4 ⬇️⬇️⬇️
🔯 (2) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 2 💠 قسمت 4 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3025/ اصول عقاید دونمه‌ها به یاد ده سبط گمشده بنی‌اسرائیل ده اصل است. سران دونمه با تعدادی از حاخام‌های یهودی سالونیک رابطه پنهان داشتند. ازدواج دونمه‌ها تنها در درون ایشان بود و ازدواج با مسلمانان را “بطور جدی و موکد” منع می‌کردند. دونمه‌ها همگی با زبان عبری آشنایی داشتند و در میان خود به زبان‌‏های عبری و لادینو (یهودی اسپانیولی) تکلم می‌کردند. تنها از سال ۱۸۷۰ ترکی به زبان رایج در میان آنان بدل شد. در سال ۱۷۷۴، کارستن نیبور سیاح دانمارکی، شمار دونمه‌های سالونیک را ۶۰۰ خانوار گزارش کرده است که تنها در میان خود ازدواج می‌کنند. در زمان جنگ اول جهانی، تعداد آنها ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر تخمین زده می‌شد. (۷۷) رهبری فرقه دونمه با یک الیگارشی ثروتمند و مقتدر بود که به ترکی قاپانجیلر خوانده می‌شدند. اعضای طبقه متوسط دونمه یعقوبلر نام داشتند. گروه سومی نیز در میان دونمه‌ها بود که طبقه فرودست جامعه فوق را تشکیل می‌داد و کنیوسوس (۷۸) نام داشت. هر فرد دونمه با دو نام ترکی و عبری خوانده می‌شد که کاربرد خارجی و داخلی داشت. آنان نام‌های قدیمی اسپانیولی خود را نیز حفظ کرده و در مراسم مرگ از آن استفاده می‌کردند. دونمه‌ها نوشته‌های خود را بر روی کاغذهای بسیار کوچک می‌نگاشتند که به راحتی قابل مخفی کردن بود. دونمه‌ها چنان ماهرانه موفق به پنهان کردن مسایل درونی خود بودند که تنها منبع شناخت ایشان شایعاتی بود که در بیرون از آنان در پیرامون‌شان وجود داشت. (۷۹) در زمان انقلاب فرانسه (۱۷۸۹) رهبری دونمه‌های سالونیک با فردی مقتدر و متنفذ به ‏نام درویش افندی بود که نام یهودی او یهودا لوی تووا (۸۰) است. (۸۱) در اوایل سده هیجدهم، رهبری دونمه‌ها با باروخیا روسو (۸۲) (متوفی ۱۷۲۱) بود که با نام اسلامی عثمان بابا شناخته می‌شد. (۸۳) دونمه‌ها تجربه موفق مارانوهای “مسیحی” را در دنیای اسلام به کار بستند و در سده نوزدهم بسیاری از مناصب مهم دیوان‌سالاری عثمانی را به دست گرفتند. دونمه‌ها در پیدایش و گسترش فراماسونری عثمانی، در اصلاحات غربگرایانه این کشور، و در استقرار مشروطه عثمانی نقش مهمی ایفا نمودند. “کمیته اتحاد و ترقی” و “جنبش ترکان جوان” از درون همین فرقه بسته و منسجم پدید شد. اجمالاً این‌که در نخستین دولت مشروطه عثمانی (۱۹۰۹م.) چند وزیر دونمه حضور داشتند که یکی از آنان جاوید بیگ، وزیر مالیه، است. جاوید بیگ از تبار باروخیا روسو است و ریاست فرقه دونمه را به دست داشت. درباره تکاپوی جاوید بیگ و پیوند او با سِر ارنست کاسل زرسالار نامدار یهودی، نیز در آینده سخن خواهیم گفت. جنبش ترکان جوان از شهر سالونیک و با رهبری دونمه‌ها آغاز شد. دایرة المعارف یهود‌ بگونه‌ای دو پهلو و زیرکانه تعلق مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) به فرقه دونمه را بیان داشته است. می‌نویسد: “به گفته بسیاری از یهودیان سالونیک، که مورد تکذیب دولت ترکیه است، مصطفی کمال پاشا از تبار دونمه‌ها بود.” (۸۴) در پی استقرار حکومت مصطفی کمال پاشا در سال ۱۹۲۴ بسیاری از دونمه‌ها بندر سالونیک را ترک کردند و بطور عمده در استانبول و تعداد کمی در ازمیر و آنکارا مستقر شدند. در دهه‌های بعد، دونمه‌ها به اسرائیل مهاجرت نکردند و در ترکیه ماندگار شدند. به ‏نوشته دایرة المعارف یهود، حتی در سال ۱۹۶۰ نیز چارچوب سازمانی دونمه‌ها موجود بود. در ادبیات درونی آنها هیچ اشاره‌ای به تعلق‌شان به اسلام یافت نمی‌شود؛ به عکس خود را یهودیان واقعی می‌خوانند و هنوز نیز به شابتای زوی اعتقاد دارند. (۸۵) دایرة المعارف یهود می‌افزاید: از اوایل سده هیجدهم، دونمه‌ها متهم به هرزگی جنسی بودند. مع‌هذا، “تردیدی نیست که طی چند نسل آمیختگی [هرج ‌و ‌مرج] جنسی (۸۶) در میان آنان رواج داشته است.” در اشعار یهودا لوی تووا (درویش افندی)، که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد، دفاعیات جسورانه‌ای به سود الغاء محدودیت‌های جنسی مندرج است.” آنان جشن ویژه‌ای موسوم به جشن بره (۸۷) دارند که طی آن به اجرای برخی مناسک جنسی (۸۸) می‌پردازند. (۸۹) 5 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
در سده هفدهم، از طریق افرادی چون حییم بن عطار مراکشی (۹۰) و شالوم (سلیم) بن یوسف شبازی (۹۱) شاعر نامدار یهودی ساکن یمن، فرقه کابالا در شمال آفریقا و یمن گسترش یافت. در این دوران در تونس و الجزایر نیز برخی چهره‌های سرشناس یهودی رهبری حلقه‌های کابالا را به دست داشتند. مردخای بن موسی ساسون بغدادی (۹۲) در بغداد حلقه متنفذی از فرقه کابالا پدید ساخت که تا سده بیستم در منطقه حضور داشت. اسحاق بن موسی نیز در روستای حریر (اربیل کردستان) مستقر شد و خاندان حریری (۹۳) را بنیان نهاد. یکی از پسران اسحاق، به ‏نام پیناس (۹۴) در ماجرای شابتای زوی شرکت فعال داشت. دو پسر دیگر او، به ‏نام‏‌های حییم و اسحاق، حاخام‌های شهر رواندوز اربیل بودند. اعضای خاندان حریری در تمامی سده‌های هیجدهم و نوزدهم در کردستان فعال بودند و از رهبران فرقه کابالا در بین‌النهرین به شمار می‌رفتند. (۹۵) در نیمه دوم سده هیجدهم، حاخام شلوم شرابی (۹۶) (۱۷۲۰-۱۷۷۷)، از یک خانواده یهودی مستقر در یمن، در بیت‌المقدس مستقر شد و به رهبر معنوی فرقه کابالا در شمال آفریقا و به تعبیر دایرة المعارف یهود “در سراسر مشرق زمین” بدل گردید. او در فلسطین به عنوان “قدیس” و “جادوگر” شهرت یافت. طریقت شرابی به مشرب صوفیان مسلمان شباهت آشکار داشت. در پیرامون او گروهی از شاگردان زبده حضور داشتند که سران فرقه او به شمار می‌رفتند. بدین‌سان، بیت‌المقدس به یکی از کانون‏‌های مهم تولید “صوفیان” یهودی و تکاپوی آنان در شمال آفریقا و سراسر مشرق زمین بدل شد. با توجه به پیشینه تاریخی و فضای فکری و سیاسی مکتب کابالا، روشن است که این کانون می‌توانست تأثیرات جدی بر فرقه‌های اهل تصوف داشته باشد و به منبع الهام انواع مدعیان مهدویت در میان مسلمانان بدل گردد. دایرة المعارف یهود می‌نویسد: “اقتدار تفوق‌آمیز این حلقه به سرعت در تمامی کشورهای اسلامی تثبیت شد و مواضعی بسیار نیرومند کسب کرد.“ طریقت شرابی تا سده بیستم در بیت‌المقدس مستقر بود. (۹۷) 🔻پایان بخش دوم🔻 👈🏿 این گفتار ادامه دارد .... پی‌نوشت‌ها: ۴۵. ibid, p. 1239. / 46. ibid, p. 1240. / 47. Dulcigno / 48. Albania / 49. Joseph Filosof / 50. ibid, pp. 1240-1241. / 51. Raze di-Maheimanuta / 52. Attika Kaddisha / 53. Malka Kaddisha / 54. ibid, p. 1240. / 55. ibid, p. 1241. / 56. Moses Cafsuto / 57. Leghorn / 58. Kastoria / 59. ibid, vol. 12, pp. 863-866; vol. 14, pp. 1239, 1241. / 60. ibid, vol. 14, p. 1238. / 61. Mystical Apostasy / 62. ibid, p. 1241. / 63. ibid, p. 1242. / 64. Asiyyah / 65. ibid, vol. 10, pp. 600, 615. / 66. ibid, vol. 14, p. 1242. / 67. ibid, p. 1239. / 68. ibid, p. 1245. / 69. Solomon Florentin / 70. ibid, p. 1244. / 71. Doenmeh / 72. ibid, p. 1221. ۷۳. بندر سالونیک (Salonika)، واقع در کناره دریای اژه، هم اکنون دومین شهر بزرگ یونان است. ۷۴. ibid, vol. 6, p. 148; vol. 14, p. 1243. / 75. ibid, vol. 14, p.1243. / 76. Jacob Qerido / 77. ibid, vol. 6, pp. 148-150; vol. 14, p. 1245. / 78. Konyosos / 79. ibid, vol. 6, p. 150. / 80. Judah Levi Tovah / 81. ibid, p. 149. / 82. Baruchiah Russo / 83. ibid, vol. 14, p. 1245. / 84. ibid, vol. 6, p. 151. / 85. ibid. / 86. Sexual Promiscuity / 87. Hag ha-Keves (Festival of the Lamb) / 88. Orgiastic Ceremonies / 89. ibid. / 90. Hayyim ben Attar / 91. Shalom ben Joseph Shabbazi / 92. Mordechai ben Moses Sasson / 93. Hariri / 94. Phinehas / 95. ibid, vol. 7, p. 1339; vol. 10, pp. 552-554. / 96. Shalom Mizrahi Sharabi / 97. ibid, vol. 10, pp. 553-554; vol. 14, pp. 1307-1308. منبع: عبدالله شهبازی ؛ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران، ج ۲، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، چاپ دوم (پائیز ۱۳۹۰) 6 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
هدایت شده از کتاب همراه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹عید مبعث بر همۀ همراهان گرامی و عاشقان آن حضرت مبارک باد کتاب همراه ⬇️ 🆔 @ketabhamrah
✅ سایۀ کبریا جهان شد سراسر سرور و شفق بدین روز مبعث، ز آیات حق به خلقت قدیم و به جنت قسیم به خصلت کریم و به مکنت عظیم به دولت رفیع است چون کهکشان شفیع امم از جهان تا جنان بــه پیغمبران خــاتم انبیاء شد احمد به نام و امین خدا به بستان خلق است چون بوی گُل امام الهدی ، پیشوای رسُل به راه هدایت سراجٌ منیر به کون و مکان پادشاه و امیر به انس و ملک هادی و رهنما به چرخ و فلک سایۀ کبریا نمادی ز توحید و کفواً احد به یکتای رحمان ، خدای صمد بر افلاکیان است چون سرسبیل شفیعٌ ، ودودٌ ،کریمٌ ، جمیل درین روز فرخنده، انس و مَلَک به تسبیح اویند در نُه فلک به لب ذکر طه و حمد و ثناء به حج آمده ، صف به صف انبیاء همه نور آدم ز انوار اوست خلایق مسلّم، ز اطوار اوست زمین و زمان ، هست شد با دلیل بلند آسمان، پیش قدرش ذلیل همو، اصل بود و وجود از اَلَست ز نورش همه خلق، موجود و هست به عرش برین خلقتش هرچه بود به کروبیان شد دلیل سجود خدایا به حق نبیّ و حــــرا که مولود شد آیۀ مصطفی به حق محمّد، به قدر و به نور به اعجاز آیات اخلاص و طور به حق کلامی که باشد وحید و با وحی جبریل آمد پدید به قرآن ، به حق رسول مبین به النازعات و به لقمان و تین به شمس وضحی و به لیل و قمر به آیات فجر و به نجم و زُمَر به کوثر، به ماعون، عَبَس ، جاثیه به غافر، قیامت ، به صف، غاشیه به اَنعام و اَعراف و رحمن و نصر به فتح و به اَحقاف و انسان و عصر به اسراء و حِجر و به آیات نَحل به روم و قصص ، عنکبوت و به نَمل به فرقان و شوری و الکافرون به آیات توبه، به المؤمنون به موسی کلیم و به روح خلیل به وَالعادیات و به آیات فیل به یونس ، به هود و به یوسف، به نوح که او بر قریش است چون جان و روح خدایا به حق نبــیّ و وَلــــی که یک احمد مصطفی ، وان علی به حق رسول و وصیِّ زمین که خواندی به حق ، احسنُ الخالقین به زهرا، به مولا، حسن با حسین که در ماتمش شد جهان شور و شین مکن مؤمنی را به دنیا زبون من و ما مَکُن بند شیطان دون به دنیا مکن شیعه را مبتلا به پـــاکی پاکـان آل عبا رها کن من و ما ز آمال پست دگر هرچه خواهی همان نیک هست مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
⬅️پنجمین پیش‌نشست همایش مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت ⭕️موضوع: جایگاه و حقوق بیمار در متون مقدس اسلام و مسیحیت ☪️حجت الاسلام محمد صحاف کاشانی ✝️کشیش جاستین جودی شمبری ⭕️زمان: یکشنبه 30 بهمن ماه 1401 ساعت 12: 40 الی 14 ⭕️مکان: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طبقه دوم سالن شهید سلیمانی ⭕️نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود ⬅️جهت شرکت در جلسه به صورت مجازی به لینک زیر مراجعه بفرمایید: http://dte.bz/philconf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه فرو ماند از جمال محمّد سرو نباشد به اعتدال محمّد قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمّد 🌹 مبعث پیامبر مهربانی حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله مبارک🌹 مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
animation.gif
235.2K
مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
52.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 « داستان خدا با مورگان فریمن » 2- ( قسمت دوم ) داستان خدا با مورگان فریمن " The Story of God with Morgan Freeman " یک سریال مستند تلویزیونی است که در آوریل 2016 منتشر شد . این ویدئو قسمت اول از فصل اول این مستند است. مورگان فریمن بازیگر سرشناس و بزرگ هالیوود و کارگردان آمریکایی و صاحب جایزه اسکار است. 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
با درود به همراهان گرامی و تبریک اعیاد شعبانیه عزیزانی که مایلند قسمتهای مختلف این مستند جذاب را زودتر پی گیری نمایند میتوانند به کانال دارالادیان در تلگرام رجوع نمایند 👇👇 https://t.me/daroladyan
(3) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 3 💠 قسمت 1 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3027/ در حوالی نیمه سده هیجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد میراث شابتای زوی و ناتان غزه‌ای شیاد دیگری به ‏نام یاکوب فرانک ظهور کرد و فرقه‌ای را بنیاد نهاد که به فرانکیست شهرت یافته است. یعقوب بن یهودا لیب که به ‏نام یاکوب فرانک (۹۸) (۱۷۲۶-۱۷۹۱) شهرت دارد، به یک خانواده ثروتمند تاجر و پیمانکار تعلق داشت و همسرش نیز از یک خانواده ثروتمند تاجر بود. خانواده فرانک از یهودیان مستقر در اوکرایین بودند و او در شهر کوچکی در منطقه پودولیا (۹۹) در شمال کیف (اوکرایین)، به دنیا آمد. فرانک در جوانی به طریقت کابالا جذب شد، کتاب ظهر [ کتاب زُهَر – کتاب زوهر ] را خواند و به عضویت فرقه شابتای زوی درآمد. در سال ۱۷۵۳ به بندر سالونیک رفت و مدتی با دونمه‌ها زیست. سپس به سیاحت در آدریانوپول و ازمیر پرداخت و بار دیگر به سالونیک بازگشت. در دسامبر ۱۷۵۵، فرانک از سوی سران فرقه دونمه برای تصدی ریاست این فرقه در لهستان به همراه دو حاخام، به ‏نام‌‏های ربی مردخای و ربی نحمان راهی زادگاه خود شد. فرانک در رأس فرقه شابتای در پودولیا قرار گرفت ولی کمی بعد، در ژانویه ۱۷۵۶، کارش به رسوایی کشید. زمانی که فرانک و پیروانش در یک خانه دربسته مشغول اجرای مناسک جنسی مرسوم در فرقه شابتای بودند، به علت باز شدن تصادفی پنجره‌ها، مردم مطلع شدند و تمامی آنان را دستگیر کردند. مقامات شهر یاکوب فرانک را آزاد کردند زیرا گمان بردند وی تبعه دولت عثمانی است. فرانک به عثمانی بازگشت و مدتی به ظاهر مسلمان شد. کمی بعد، بار دیگر به پودولیا رفت و رهبری فرقه شابتای را در گالیسیا، اوکرایین و مجارستان به دست گرفت. مدتی بعد، یاکوب فرانک و صدها تن از پیروان یهودی او گروه گروه به مسیحیت (مذهب کاتولیک) گرویدند. مقامات اسقفی منطقه نیز با خشنودی آنان را به سلک مسیحیت پذیرفتند. (۱۰۰) دایرةالمعارف یهود می‌نویسد: در سال‏‌های ۱۷۵۶-۱۷۶۰ بخش بزرگی از پیروان یاکوب فرانک به مذهب کاتولیک گرویدند و فرقه‌ای مشابه دونمه‌ را در لهستان تشکیل دادند. آنان تنها در ظاهر کاتولیک بودند. (۱۰۱) این یک گروش ظاهری به آئین مسیح و تأسیس سازمان جدیدی از یهودیان مخفی بود. دایرة المعارف یهود در جای دیگر نیز به صراحت فرقه فرانکیست را “یک فرقه مخفی یهودی” خوانده است. (۱۰۲) مسیحی شدن فرانک سبب جلب برخی مسیحیان لهستان و شرق اروپا به این فرقه شد. به ‏نوشته مأخذ فوق، گردانندگان فرقه فرانک در لهستان و روسیه یهودیان ثروتمند و تحصیل‌کرده، گروهی از حاخام‌های جوامع کوچک یهودی و برخی از آنان پسران سران جوامع یهودی شرق اروپا بودند. بخش مهمی از اعضای فرقه میهمانخانه‌دارها و میخانه‌دارهای یهودی بودند. در موراویا و بوهم، تعدادی از اعضای خاندان‏‌های اشرافی و ثروتمند مسیحی به این فرقه گرویدند. (۱۰۳) باید افزود که پیروان یاکوب فرانک در آن زمان به عنوان فرقه شابتای زوی شناخته می‌شدند و خود آنان نیز خویش را “مومنین”، یعنی پیروان شابتای زوی، می‌خواندند. نام فرانکیست از سده نوزدهم به ایشان اطلاق شد. (۱۰۴) 1 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
مرکز دارالأدیان 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 🔯 (3) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 3 💠 قسمت 1 ⬇️⬇️⬇️
مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
به ‏رغم گروش ظاهری فرانک و پیروانش به مسیحیت، تکاپوی فرقه فوق نارضایی مردم را برانگیخت و در پی فاش شدن برخی عملیات جنسی آنان، در فوریه ۱۷۶۰ مقامات دولتی فرانک را در شهر ورشو دستگیر کردند. یاکوب فرانک به مدت ۱۳ سال محترمانه به یک قلعه در چکسلواکی تبعید شد. از سال ۱۷۶۲ همسرش نیز به او پیوست. در این دوران، پیروان کثیر او به دیدارش می‌رفتند و مراسم خود را، که آمیخته با عملیات جنسی بود، در داخل قلعه و بیرون از آن انجام می‌دادند. (۱۰۵) فرانک پس از آزادی به شهر برنو (منطقه موراویا) رفت و در نزد دخترعموی خود، که همسر یک تاجر ثروتمند یهودی بود، اقامت گزید. پیشتر گفتیم که شهر برنو از سده هفدهم یک کانون مهم یهودی‌نشین بود. در این زمان، یاکوب فرانک از میان پیروان خود در شهر برنو یک سازمان مسلح ایجاد کرد که اعضای آن اونیفورم‌های نظامی می‌پوشیدند و تعلیمات نظامی می‌دیدند. اینک یاکوب فرانک فرد مهمی به شمار می‌رفت، تا بدان حد که در مارس ۱۷۷۵ به وین سفر کرد و از سوی امپراتور و ولیعهد هابسبورگ مورد پذیرایی قرار گرفت. به ‏نوشته دایرة المعارف یهود، علت این رابطه قولی بود که فرانک به امپراتور داده بود که به ‏وسیله اعضای سازمان سرّی خود بخش‌هایی از سرزمین عثمانی را تجزیه کند. از آن پس اعضای به ظاهر مسیحی فرقه فرانک بطور ناشناس به عثمانی می‌رفتند و به ‏ویژه در سالونیک با دونمه‌های به ظاهر مسلمان رابطه استوار داشتند. (۱۰۶) دایرة المعارف یهود می‌افزاید منبع مالی یاکوب فرانک که درباری باشکوه و ارتشی مسلح و مجهز بر پا کرده بود، ناشناخته است. این در حالی است که او در برنو صدها مرید مسلح داشت که به هیچ کار و حرفه‌ای اشتغال نداشتند و تمام وقت در خدمتش بودند. (۱۰۷) روشن است که یاکوب فرانک از یک منبع غنی مالی، بجز پیروانش، تغذیه می‌شد زیرا در سال ۱۷۸۴ برای مدت کوتاهی دریافت پول از این منبع قطع شد و او در وضع مالی دشواری قرار گرفت. (۱۰۸) آئین فرانک بر پرستش سه‌ خدا استوار است: خدای خوب، برادر بزرگ و زن باکره. خدای خوب یاکوب فرانک درواقع همان اتیکه کدیشه، علت نخستین و خدای بیکاره شابتای زوی است. برادر بزرگ همان خدای اسرائیل است که شابتای زوی و یاکوب فرانک پیامبران اویند. خدای اسرائیل سرانجام یاکوب فرانک را فرستاد و وی با مجسم ساختن پرستش زن، ضلع گمشده این تثلیث، رسالت خود را به پایان برد. (۱۰۹) پرستش زن بیان عریان همان نمادهایی است که پیشتر، در مکتب کابالای اسحاق لوریا از طریق تبدیل شخینا به نماد مونث پدید آمده بود. 2 👈🏿 ادامه دارد .... در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan