eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
302 دنبال‌کننده
256 عکس
167 ویدیو
71 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (4) ⚡️فرمان چهارم: توسعه‌طلبی صهیونیستی 👇 https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/15031/ 🔸بخش سوم از آن پس دیگر صهیونیست‌ها جرأت حمله به شرق رود اردن را نیافتند و هدف انگلیس در جلوگیری از حمله‌ی اسرائیل به این منطقه جامه‌ی عمل پوشید. اما صهیونیست‌ها به تلافی این شکست، مناطق عرب‌نشین غرب رود اردن یا به‌اصطلاح کرانه باختری را طی سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۴۹ و ۱۹۶۷ به تصرف خود در آوردند. آرزوی تصرف شرق رود اردن بر دل سران صهیونیست ماند. ولی آنان هرگز از این آرزو دست بر نداشتند. نطفه‌ی این آرزو در دهه‌ی ۲۰ قرن بیستم بسته شد. هنگامی‌که ژابوتینسکی از سازمان جهانی صهیونیسم کناره گرفت و سازمانی جدید تحت عنوان تجدیدنظرطلبان را تأسیس کرد که به مدت ۲۰ سال فعال بود. ولی در اواسط دهه‌ی ۴۰، که مسأله ایجاد یک دولت یهودی در فلسطین مطرح شد، بار دیگر به سازمان جهانی صهیونیسم یعنی سازمان مادر پیوست. ژابوتینسکی معتقد بود شرق رود اردن بخشی از اسرائیل است و به‌همین خاطر همواره نقشه‌ی فلسطین و این منطقه که با شمشیری از وسط نصف شده بود را توأمان ترسیم می‌کرد. در پایان این قسمت بد نیست یادآور شویم از سازمان تروریستی که ژابوتینسکی (۳) بنا نهاد، احزاب حیروت (۴) و لیکود (۵) پدید آمدند که جزء ۵ حزب اصلی اسرائیل به‌شمار می‌روند. به این ترتیب او میراثی را از خود باقی گذارد که پس از وی به مناخیم بگین (۶)، سپس به اسحاق شامیر (۷) و در نهایت، به بنیامین نتانیاهو (۸) رسید. 🔖پی‌نوشت‌ها: توسعه‌طلبی ۱- سفاردیوم یا سفاردیم یهودیانی هستند که به زبان لادینو تکلم می‌کنند و نژاد آنان به شبه جزیره‌ی ایبریا باز می‌گردد که به منطقه دولت عثمانی، یونان و شمال آفریقا مهاجرت کردند. یهودیان مارانو نیز به آنان پیوسته و جزء سفاردیم شدند، سفاردیم‌ها دارای مهارت‌های مدیریتی و سرمایه‌ای بودند و پس از مدتی یک شبکه‌ی تجارت بین‌المللی ایجاد کردند و در سرمایه‌داری غرب نقش مهمی ایفا نمودند. آنان از لحاظ شعائر دینی، نماز و عبادات دارای آداب خاصی هستند و زبان عبری‌شان نیز با عبری اشکنازی‌ها متفاوت است. سفاردیم در محیط زندگی خود بیشتر ادغام شده و تمدن عربی را بیش از تمدن غرب فرا گرفتند. اسپینوزا فیلسوف معروف و دیزرائیلی نخست‌وزیر انگلستان از میان این گروه برخاسته‌اند. میان سفاردیم و اشکنازی‌ها همواره دشمنی وجود داشته و حتی با هم ازدواج نمی‌کردند اما با تشکیل رژیم صهیونیستی اختلاف میان این دو که حامل تمدن غرب بودند، کمتر مجال خودنمایی یافت. [سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی ص ۳۸۹-۳۹۰]. ۲- اشکنازی‌ها به‌طور کلی یهودیان شرق اروپا یعنی روسیه و لهستان هستند که به زبان ییدیش (آلمانی دوره‌ی وسطی) تکلّم می‌کنند و اصلیّت آنان آلمانی است. البته برخی از اشکنازی‌ها به زبان‌های دیگر اروپایی نیز تکلّم می‌کنند. هنگامی‌که مهاجران اشکناز، لهستان را به قصد کشورهایی چون هلند، انگلستان و آمریکا ترک کردند، گروه‌های کوچکی بودند که بیشتر به تجارت و رباخواری می‌پرداختند و معمولاً به غل و غش و کلاهبرداری و فساد شهرت یافته بودند. طرز لباس پوشیدن و مدل موی آنان از دیگران متمایز و دین آنان از سفاردیم کاملاً جدا بود. کلیه جریان‌های فکری جدید یهود، مانند جنبش اصلاح‌گران، محافظه‌کاران، دیاسپورا و جنش صهیونیستی از اشکنازی‌ها برخاسته است و هدف آنان ایجاد دولت اشکنازی بود. اما بعدها یهودیان شرق و جهان اسلام و سفاردیم‌ها در این هدف پیش افتادند. [سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی ص ۳۹۰-۳۹۱]. 5 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
🔸 زیو ژابوتینسکی بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
🔖ادامه پی‌نوشت‌ها: 👇👇 ۳- زئیف (ولادیمیر) ژابوتنسکی: در سال ۱۸۸۰ میلادی در اُدسای روسیه به دنیا آمد. در سوئیس و ایتالیا به تحصیل در رشته‌ی حقوق پرداخت و سپس به روسیه برگشت. مدتی بعد در روزنامه‌های محلی به کار پرداخت و در سال ۱۹۰۳ با تشکیل گروه جوانان یهودی دفاع از خود به جنبش صهیونیسم پیوست. و در سال ۱۹۰۶ در کنگره‌ی صهیونیست‌های روسیه شرکت جست. در جنگ جهانی اول به عنوان خبرنگار یکی از روزنامه‌های مسکو به اروپای غربی رفت. مدتی بعد در اسکندریه مصر با یوسف ترومبلدور آشنا شد و حزب اولویت یهود را همراه با وی بنا نهاد و پس از مدتی با درجه‌ی افسری همراه با نیروهای انگلیسی در اشغال فلسطین شرکت کرد. پس از پایان جنگ در بیت‌المقدس مسکن گزید اما در سال ۱۹۲۰ به دلیل تشکیل یک گروه یهودی برای جنگ با اعراب توسط نیروهای قیمومیت انگلستان دستگیر و به ۱۵ سال زندان محکوم شد. ولی در سپتامبر سال ۱۹۲۱ از زندان عکا آزاد گشت و به لندن رفت. در همان سال به عضویت کمیته‌ی اجرایی جنبش صهیونیسم درآمد اما دو سال بعد در اعتراض به سیاست هربرت سموئیل کمیسر عالی یهود، استعفا داد. پس از مدتی در سال ۱۹۲۵ سازمان تجدیدنظرطلبان صهیونیسم را به عنوان جانشینی برای سازمان جهانی صهیونیسم که ریاست آن را حییم وایزمن بر عهده داشت، تأسیس کرد و تلاش نمود تا بر کل جنبش مسلط شود ولی در برابر جنبش کارگری بن گوریون شکست خورد. در سال ۱۹۳۵ وی حزب دیگری به نام سازمان جدید صهیونیسم را بنا نهاد و برای زندگی به فلسطین برگشت. ژابوتنسکی پدر معنوی راستگرایان یهود به‌ویژه لیکود محسوب می‌شود و گروه تروریستی ایرگون شاخه نظامی جنبش اوست. سرانجام در سال ۱۹۴۰ در نیویورک مرد و باقیمانده‌ی جسدش در سال ۱۹۶۴ به فلسطین منتقل و در آنجا دفن گردید. او نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس و مترجمی توانا بود ولی با این حال همچنان سمبل افراط گرایی جنبش صهیونیسم به‌شمار می‌رود. [شخصیات اسرائیلی، ۹۷-۹۸]. ۴- حیروت، حزب راستگرای افراطی و قومی است که با رهبری مناخیم بگین، سازمان ایتسل (سازمان ملی – نظامی) را در سال ۱۹۴۸ میلادی تشکیل داد و سازمان‌های نظامی و گروه‌های راست تندرو به آن پیوستند. حیروت در سال ۱۹۶۶ دچار تجزیه شد و تعدادی از اعضایش به رهبری شیموئل تمیر با روش بگین در اداره‌ی حزب مخالفت کردند و در سال ۱۹۶۷ حزب مرکز آزادی را بنا نهادند. حیروت با همکاری حزب آزادگان تشکل گاهال را در سال ۱۹۶۵ ایجاد کرد و برنامه‌های خود را این‌گونه ارائه داد: وحدت اسرائیل در مرزهای تاریخی خود که شامل شرق رود اردن می‌گردد، سیاست نظامی علیه کشورهای عربی برای آرام کردن مرزها و جلوگیری از نفوذ و فعالیت فدائیان فلسطینی، اقتصاد متکی بر تلاش فردی و رقابت آزاد، تبدیل اقتصاد دولتی، هستدروت و خصوصی به اقتصاد ملی، جدایی هستدروت از اتحادیه‌های کارگری و انتقال مالکیت طرحهای آن به جمعیت‌های تعاونی، از اهداف این حزب است. حیروت همچنین به ارزشهای دینی یهود تکیه بسیاری دارد. [سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی ص ۱۲۰-۱۱۹]. ۵- لیکود در سال ۱۹۷۳ از دو حزب آزادگان و حیروت که در چارچوب گروه گاهال قرار داشتند و نیز دو حزب کوچک و چند مجموعه‌ی کارگری که به جنبش سرزمین یکپارچه اسرائیل منسوب بودند، پدید آمد. هدف از تشکیل لیکود ایجاد تشکّل راستگرای پارلمانی برای مقلبله با حزب کارگر و دستیابی به حکومت بود. البته لیکود در سال ۱۹۷۳ موفق به این کار نشد ولی در سال ۱۹۷۷ توانست بر اریکه قدرت رِژیم صهیونیستی تکیه زده و حزب کارگر را کنار بزند. این حزب در زمینه‌ی اقتصاد قائل به واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی است و در زمینه سیاست خارجی و امنیت برنامه‌هایش عبارتند از: حقوق ملت یهود در سرزمین اسرائیل، ازلی و خدشه‌ناپذیر است. تحقق امنیت و صلح برای یهودیان کشور، حق مطالبه تمام زمین‌های کرانه باختری و نوار غزه برای اسرائیل، حفظ پیمان کمپ دیوید، عدم تشکیل دولت مستقل فلسطینی، تشکیلات خودگران حق تعیین سرنوشت خود را ندارد و قدس پایتخت اسرائیل بوده و غیرقابل تجزیه است. ساختار لیکود از اقشار مختلف ثروتمند، متوسط و فقیر تشکیل شده و اکثر آنان از یهودیان شرقی و متمدن و دارای موقعیت اجتماعی بالایی هستند. همچنین این حزب در یهودیان افراطی و نژادپرست نیز طرفداران بسیاری دارد. [سیلست و حکومت رژیم صهیونیستی ص ۱۱۷-۱۱۸ و ۱۱۹]. 6 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
۶- مناخیم بگین به سال ۱۹۱۳ در برسک لهستان به دنیا آمد و از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ورشو فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۲۹ به جنبش محافظه کار بی تار پیوست و در سال ۱۹۴۸ رهبر آن شد. در سال ۱۹۴۰ توسط سازمان جاسوسی شوروی ( کا، گ، ب) دستگیر اما در سال ۱۹۴۱ آزاد شد و در سال ۱۹۴۲ به عنوان یک سرباز به فلسطین رفت و به سازمان نظامی ایرگون پیوست. وی در سال ۱۹۴۸ جنبش حیروت را تأسیس کرد و در سال ۱۹۴۹ به عضویت کنست درآمد که تا سال ۱۹۸۴ این عضویت ادامه یافت. بگین در سال ۱۹۷۷ به سمت نخست‌وزیری اسرائیل رسید و تا سال ۱۹۸۳ در این منصب باقی ماند. مهمترین موفقیت او امضای پیمان کمپ دیوید با مصر در سال ۱۹۷۸ بود که به همین خاطر موفق به اخذ جایزه‌ی صلح نوبل در سال ۱۹۷۹ گردید. اما در زمینه اقتصاد وی اسرائیل را به ورطه فلاکت کشاند و در دوره‌ی حکومتش تورم به ۴۰۰% افزایش یافت. حمله او به جنوب لبنان در سال ۱۹۸۲ این روند (افزایش قیمت‌ها) را تشدید کرد. بگین در سال ۱۹۸۳ به‌طور ناگهانی استعفا داد و منزوی شد تا این‌که در سال ۱۹۹۳ میلادی مرد. ۷- اسحاق شامیر یا اسحاق یزیرنتیزکی، در سال ۱۹۱۵ در لهستان متولد شد. در جوانی ابتدا به جنبش بی تار پیوست و پس از مهاجرت به فلسطین، وارد حزب ایتسل شد. پس از ترور یائیر در سال ۱۹۴۲ جزء رهبران سه گانه سازمان لهی بود اما در سال ۱۹۴۶ توسط مقامات انگلیسی دستگیر و به اریتره منتقل گشت. اما چهار ماه بعد فرار کرد و مدتی را در پاریس گذراند تا این‌که در ماه می ۱۹۴۸ به فلسطین بازگشت. پس ازمدتی باز هم به جرم ترور کنت برنادوت نماینده‌ی سازمان ملل محکوم شد. وی از آغاز تشکیل موساد به آن پیوست و سپس وارد حزب حیروت گردید. در سال ۱۹۷۳ به عنوان رئیس کمیته‌ی اجرایی حزب حیروت و در سال ۱۹۷۴ به عنوان نماینده‌ی کنست هشتم برگزیده شد. مدتی بعد در سال ۱۹۷۷ به سمت رئیس کنست، در سال ۱۹۸۰ به عنوان وزیر خارجه انتخاب و در سال ۱۹۸۳ پس از رفتن بگین نخست‌وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود گردید. تا این‌که در سال ۱۹۸۶ به معاونت پرز که در آن زمان نخست‌وزیر بود، رسید. و تا سال ۱۹۹۲ در مشاغل سیاسی از جمله نخست‌وزیری فعال بود. ۸- بنیامین نتانیاهو در سال ۱۹۴۹ در فلسطین به دنیا آمد. و در اوان جوانی به واحد کماندویی ارتش پیوست. وی متخصص در مهندسی غیرنظامی و رشته مدیریت است. وی همچین دارای مدرک دکترا از مرکز تکنولوژی دانشگاه ماساچوست آمریکا می‌باشد. نتانیاهو مدتی بعد به سمت اولین مدیر مرکز مبارزه با تروریسم یوناتان منصوب شد و در سال ۱۹۸۲ به سمت کاردار سفارت اسرائیل در واشنگتن و در سال ۱۹۸۴ به عنوان نماینده‌ی اسرائیل در سازمان ملل متحد انتخاب شد. وی در سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ عضو کنست و معاون وزیرخارجه بود و سپس نخست‌وزیر اسرائیل شد و پس از کناره‌گیری از این سمت از عرصه سیاست خارج گردید. [شخصیات اسرائیلی ص ۸۸-۸۹-۹۰]. منبع: انیس صایغ؛ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم، ترجمه: سعید طبیعت‌شناس، تهران: انتشارات المعی، چاپ سوم 🔺پایان🔺 7 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند داستان آفرینش جهان هستی 🔻 فسمت 3 کانال دارالأدیان در آپارات 👇👇 http://www.aparat.com/daroladyan بنیاد شرق شناسی دارالادیان ⬇️ 💎 @daraladyan
💢قابل توجه طلاب و دانشجویان رشته های ادیان و مذاهب به ویژه دین مسیحیت کلیسای شرق 🔺ثبت نام دوره جدیدکلاسهای آموزش و ترم دومی ها👇👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16/30 تا 19 👈🏿 مکان برگزاری کلاسهای حضوری : قم - خیابان 45 متری صدوق - کوچه 30 - پلاک 102 🔻لطفاً با به اشتراک گذاشتن این پست با دوستان و آشنایان ما را در اطلاع رسانی یاری فرمایید. با سپاس بنیاد شرق شناسی دارالادیان 👇👇 💎 @daraladyan
✴️ قابل توجه طلاب، دانشجویان و پژوهشگران رشته های ادیان و مذاهب به ویژه دین یهود 💠 ثبت نام کلاسهای آموزش زبان عبری استاد آرش آبایی در سه سطح: 1- ترم سوم _ برای زبان آموزانی که ترم اول و دوم را گذرانده اند. 2- ترم دوم _ برای زبان آموزانی که ترم نخست را گذرانده اند. 3- برای عزیزانی هم که مبتدی هستند یک دورۀ جدید برگزار می شود. لذا از کلیه عزیزان تقاضا می کنیم نسبت به ثبت نام قطعی خویش هرچه زودتر اقدام نمایند . با تشکر 👈🏿 جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 بنیاد شرق شناسی دارالادیان 👇👇 💎 @daraladyan
27.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند داستان آفرینش جهان هستی 🔻 فسمت 4 کانال دارالأدیان در آپارات 👇👇 http://www.aparat.com/daroladyan بنیاد شرق شناسی دارالادیان ⬇️ 💎 @daraladyan
26.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند داستان آفرینش جهان هستی 🔻 فسمت 5 کانال دارالأدیان در آپارات 👇👇 http://www.aparat.com/daroladyan بنیاد شرق شناسی دارالادیان ⬇️ 💎 @daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نغمۀ محمد ✍️ اثر : شاعر بزرگ آلمانی 💐 عید مبعث پیشاپیش بر همۀ مسلمانان جهان مبارکباد در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 اللهم صلي علي محمد وعلي آل محمد 🌺 بنیاد شرق شناسی دارالادیان ⬇️ 💎 @daraladyan
11555173_556.gif
120.6K
عید مبعث بر همۀ همراهان گرامی و عاشقان آن حضرت مبارک باد بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ 🔰ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (5) ⚡️فرمان پنجم: صهیونیسم و اخراج مردم فلسطین 👇 https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/18789/ 🔸بخش اول بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
🔰 ده فرمان جنبش صهیونیسم ⚡️فرمان پنجم: اخراج مردم فلسطین 👇 https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/18789/ 🔸بخش اول پس از اجرای چهار فرمان اول جنبش صهیونیسم، حال باید فرمان پنجم به مرحله اجرا درمی‌آمد. زیرا انتخاب فلسطین به‌عنوان سرزمین یهودیان جهان، مهاجرت به آن و ایجاد دولت یهودی در خاک این سرزمین عربی، به‌طور حتم تخلیه فلسطین از ساکنان بومی‌اش را می‌طلبید تا از قبل آن، جا برای انبوه مهاجران جدید باز شود و کشور نیز از لحاظ نوع جمعیت، مذهب، آداب، رسوم، سنن و زبان به کشوری کاملاً یهودی بدل گردد. تخلیه فلسطین از ساکنان بومی، قانونی و تاریخی‌اش، پنجمین اصل از اصول ثابت صهیونیسم به‌شمار می‌رود. البته به نظر ما اصطلاح «اخراج» برای این روند مناسب‌تر است. چرا که هدف صهیونیست‌ها تنها تخلیه‌ی انسان‌ها نبود، بلکه آنان سعی کردند ضمن قطع ریشه‌های تاریخی و فرهنگی بومیان فلسطین، تاریخ ۱۵۰۰ساله‌ی فلسطین (از زمان امپراطوری سامری در قرن ششم قبل از میلاد تا تأسیس اسرائیل در اواسط قرن بیستم میلادی) را از اسناد و اذهان پاک کنند. صهیونیست‌ها این حقیقت را نادیده گرفتند که اقوام فلسطینی از سه‌هزار سال قبل از میلاد مسیح در فلسطین مسکن گزیدند و کار کردند، در حالی‌که حکومت قوم یهود آن هم بر بخشی از فلسطین تنها ۵ قرن دوام آورد که آن دوره نیز ۱۵۰۰ سال با عصر کنونی فاصله دارد! جنبش صهیونیسم از زمان پیدایش، یعنی نیم قرن از آغاز روند اخراج گروهیِ فلسطینیان، درصدد تخلیه فلسطین از ساکنان بومی‌اش بود، اما شاید نتوان تئودور هرتزل را اولین دعوت‌کننده‌ی به این امر دانست. زیرا او در زمان خود نمی‌خواست نگرانی مردم به‌ویژه اعراب فلسطین، مقامات امپراطوری عثمانی و قدرت‌های بزرگ اروپا را برانگیزد و در واقع نیازمند جلب دوستی یا حداقل رضایت آنان بود. ⚡️اخراج مردم فلسطین هرتزل در اولین گام برای جلب دوستی اعراب فلسطین نامه‌هایی به برخی از چهره‌های سرشناس و مشهور عرب در استانبول مانند یوسف ضیاء خالدی نوشت و به آنان وعده داد که اگر مقداری زمین به یهودیان بفروشند، درآمدشان به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت و وضعشان بهتر خواهد شد. او به این امر بسنده نکرد و سعی نمود به سلطان عبدالحمید یعنی حاکم یکی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌های اسلامی در طول تاریخ بقبولاند که طرح او نه تنها هیچ خطری برای مسلمانان ندارد بلکه از نظر مالی برایشان کاملاً سودبخش خواهد بود. در گام سوم، هرتزل ضمن تماس علنی یا غیرعلنی با ابرقدرت‌های آن زمان به هریک اطمینان داد که هدف او اشغال سرزمین فلسطین نیست، بلکه منظورش ایجاد جای پایی در فلسطین است تا در درازمدت پایگاهی برای خدمت به منافع آن قدرت و بر ضد قدرت‌های دیگر باشد! شایان ذکر این‌که چنین تعهدی در اعلامیه بالفور که اولین اعلامیه رسمی (مجوّز) کشورهای اروپایی به صهیونیست‌ها برای تأسیس یک دولت یهودی در فلسطین بود، کاملاً به چشم می‌خورد. در این اعلامیه که در اصل نامه‌ی سِر آرتور بالفور وزیر خارجه وقت بریتانیا به لرد روچیلد یکی از رهبران جنبش صهیونیسم در انگلستان بود، چنین آمده است: هیچ چیزی که مخلّ حقوق مدنی غیریهودیان ساکن فلسطین باشد، وجود ندارد!! (دقت کنید که آنان نامی از اعراب یا فلسطینیان نبردند و فقط از اصطلاح غیریهودیان استفاده کردند!) در آن زمان اعراب ۹۲% جمعیت کل فلسطین را تشکیل می‌دادند، ولی هرتزل هرگز حاضر نشد آنان را به‌عنوان فلسطینی یا اعراب ساکن فلسطین به‌رسمیّت بشناسد و در سخنانش از آنان به‌عنوان «اقوام غیریهودی ساکن در فلسطین» یاد می‌کرد. البته این امر چیز چندان تازه‌ای نیست و در قاموس تجاوزگری سفیدپوست‌ها بر ضد ساکنان بومی آمریکا، آلاسکا، آمریکای لاتین، استرالیا، نیوزلند، آفریقای‌شرقی و آفریقای‌جنوبی بارها و بارها از لفظ غیرسفید استفاده شده یعنی اقوامی بی‌فرهنگ و تمدن که سفیدها در سفرهایی شبیه گردش در باغ وحش از آنان بازدید می‌کنند!! 1 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
🔸 آواره شدن و اخراج مردم فلسطین بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
به همین دلیل می‌بینم افرادی چون گلدا مایر (۱)، بن گوریون (۲) و شارون (۳) در طول حیات خود یک‌بار هم لفظ عرب را به زبان نیاوردند. اما نکته‌ای که شاید برای بسیاری تعجب‌آور باشد، سیاست هرتزل برای فراری‌دادن اقوام بومی فلسطین یعنی اعراب و اسکان یهودیان به‌جای آنان بود که وی به این منظور دو برنامه را در سرلوحه‌ی اقدامات خود قرار داد: اول؛ کانال‌کشی آب برای کشاورزان یهود و استفاده از ابزارها و ماشین‌آلات مدرن به‌جای استفاده از چهارپایان. چرا که یهودیان به آفتاب سوزان فلسطین اصلاً عادت نداشتند. دوم؛ حفاری زمین‌های پر از مارهای سمّی و پشه‌ی ناقل بیماری مالاریا (آنوفل)، تا این موجودات به‌طور طبیعی به مناطق عرب‌نشین مانند حوله مهاجرت کرده و به‌جای یهودیان، اعراب در معرض بیماری، مسمومیّت و در نهایت مرگ قرار بگیرند!! ناگفته پیداست که این امر با هدف حمایت از مهاجران یهود و اخراج سازمان‌یافته اعراب صورت می‌گرفت و هر غیریهودی هم که از سمّ مهلک مالاریا جان سالم به‌در می‌برد به‌دلیل شرایط بسیار بد زیست محیطی و اقدامات جنایتارانه‌ی مهاجران شهرک‌نشین مجبور به ترک زادوبوم خود می‌شد. هرتزل در آن زمان عراق یعنی بین‌النهرین را برای مهاجرت مردم فلسطین پیشنهاد کرد تا با خیالی آسوده یهودیان را در فلسطین اسکان دهد. او یک ملت را به پست‌ترین و فجیع‌ترین شکل ممکن اخراج کرد تا شعار مشهور صهیونیست‌ها یعنی «سرزمینی بدون مردم، برای مردمی بدون سرزمین» را جامه‌ی عمل بپوشاند. البته صهیونیست‌ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی به‌دلیل سیطره‌ی دولت عثمانی و سپس بریتانیا بر فلسطین موفق به اخراج مردم این بخش از سرزمین‌های اسلامی نشدند. ولی در این مدت که حدود نیم قرن بود، بیکار ننشسته و با استفاده از فرصت مناسب، یعنی سال‌های ۱۹۴۸-۱۹۴۹ زمینه را برای اخراج گروهیِ اعراب فلسطین فراهم کردند. آنان ابتدا اراضی بسیاری از فلسطینیان را تصاحب کرده و به این ترتیب هزاران خانواده‌ی فلسطینی را به افرادی بیکار و بی‌سرپناه مبدّل ساختند. ⚡️اخراج مردم فلسطین توسط صهیونیست ها هم‌زمان با این اقدام، موجی از ترور، وحشت و ارعاب در فلسطین آغاز شد و بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده، هزاران زن، مرد، پیر و جوان عرب به قتل رسیدند، منازل، کارگاه‌ها و مغازه‌های اعراب ویران گشت، و خلاصه تمام راه‌ها، وسایل حمل و نقل، مساجد، گورستان‌ها و حتی کلیساها مورد حمله‌ی گروه‌های تروریستی یهودی قرار گرفتند. که بر اثر آن و تنها در عرض ۲۰ ماه (۱۹۴۸-۱۹۴۹)، حدود ۷۵۰هزار فلسطینی مجبور به فرار از سرزمین آباء و اجدادی‌شان شدند. اولین جنایت با کشتار مردم بی‌گناه دیریاسین در سپیده‌دم نهم آوریل ۱۹۴۸ به‌وقوع پیوست که طیّ آن ده‌ها زن، کودک و مرد عرب توسط صهیونیست‌ها به‌طور وحشیانه‌ای قتل‌عام شدند و پس از آن صدها عملیات تروریستی دیگر بر ضد اعراب فلسطین در شهرها، روستاها و نقاط مختلف کشور صورت گرفت که در ۲۰ مورد آن طیّ هرکدام ده‌ها نفر به قتل رسیدند. بله، قتل و کشتار، مهم‌ترین و کارآمدترین سلاح صهیونیست‌ها برای اخراج مردم فلسطین از سرزمین مادری خود به‌ویژه از مناطقی که در قطعنامه تقسیم سال ۱۹۴۷ سازمان ملل متحد به آنان واگذار شده بود، به‌شمار می‌رفت. اما صهیونیست‌ها جنایات خود را خاتمه ندادند و حدود صدهزار تن از اعرابی را که در شهرهای خود مانده یا به شهرها و روستاهای مجاور نقل مکان کرده بودند، اخراج کردند که به این ترتیب این تعداد نیز به خیل عظیم آوارگان فلسطینی ساکن در سوریه، لبنان و مناطق ضمیمه‌شده به اردن در قطعنامه تقسیم، پیوستند. صهیونیست‌ها در توجیهِ آواره‌کردن مردم فلسطین، قوانینی را تحت پوشش قوانین بین‌المللی و با عنوان خلع‌یَد اعراب از اراضی فلسطین وضع کردند و هم‌زمان، با وضع قانون بازگشت، به تمام یهودیان جهان اجازه دادند با سهولت هرچه تمام‌تر به سرزمین به‌اصطلاح مادری خود (فلسطین) بازگشته و پس از تصاحب اراضی و املاک بومیان، در آنجا ساکن شوند! 👈🏿 ادامه دارد .... 2 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان شرایط گفتگوی بین‌دینی سخنرانی استاد آرش آبائی (پژوهشگر حوزه یهود) با عنوان «شرایط گفتگوی بین‌دینی» در همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان 👇👇 https://www.aparat.com/v/EuFfG بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan