eitaa logo
درهم برهم
122 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم امیدوارم درکانال کنار ما بهتون خوش بگذره و بتونیم انرژی مثبت بهتون انتقال بدیم🌹 https://eitaa.com/darhaam1
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ وصف مومن ✨ آیات حجاب ( ۱ ) 🌹🌹 وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ. و اى آدم! تو و همسرت در بهشت ساکن شوید. و از هرجا که خواستید، بخورید! اما به این درخت نزدیک نشوید،که از ستمکاران خواهید بود. ۱۹ 🌹فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ. سپس شیطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد (یعنی اولین گام شیطان برای فریب انسان، ریختن حجاب اوست). و گفت: پروردگارتان شما را از این درخت نهى نکرده مگر بخاطر اینکه (اگر از آن بخورید)، هر دو فرشته خواهید شد، (و جاودانه در بهشت) خواهید ماند. ۲۰ و برای آنها سوگند یاد کرد که من برای شما از خیرخواهانم. ۲۱ و به این ترتیب، آنها را با فریب (از مقامشان) فرود آورد. و هنگامیکه از آن درخت چشیدند، اندامشان بر آنها آشکار شد. و براى پوشاندن خود، از برگهاى (درختانِ) بهشتى جامه دوختند. و پروردگارشان آنها را ندا داد که: آیا شما را از آن درخت نهى نکردم، و نگفتم که شیطان براى شما دشمن آشکارى است؟! ۲۲ اعراف. تفسیر: آنها قبل از ارتکاب این خلاف، برهنه نبودند بلکه پوششى داشتند که در قرآن، نامى از چگونگى این پوشش برده نشده است. و پس از نافرمانی پروردگار، آن نعمت را از دست داده اند. بر خلاف آنچه در تورات تحریف شده آمده که آدم از ابتدا برهنه بوده است و منظور خدا از برهنه شدن آدم، لباس تکریم و احترام اوست!! در پاسخ باید گفت خداوند از ابتدای خلقت آدم، او را لباس پوشانید وگرنه چرا باید آنان پس از برهنه شدن خود را با برگ درختان بپوشانند؟ 👈 لازم است ترجمهء بعضی از کلمات را در آیهء ۲۰ بدانیم: ✔ليبدى یعنی《تا ظاهر كند》 ✔وورى یعنی《پوشيدن و مستور كردن》 ✔سوأتهما یعنی《چيزى كه آشكار شدنش ناپسند است》 👈👈👈 یعنی آن اندام در آدم و حوا که پوشیده بود، ظاهر شد و ظاهر شدنش ناپسند بود و این ظاهر شدن، به جهت فرمانبرداری از شیطان و نافرمانی خداوند اتفاق افتاد. این اندام ناپسند می تواند فقط شرمگاه باشد و یا بیشتر از آن، شاید هم وسعت این اندام در آدم و حوا متفاوت باشد. اشارهء مستقیم در این آیه نشده، اما در آیات دیگر حجاب، واضحتر بیان شده است. 👈 بهر حال، اولین نیت شیطان برای از راه بدر کردن انسان، برهنه کردن اوست‌ و مطلب دیگری که می‌توان از متن این آیهء شریفه درک کرد اینست که برهنگی، نتیجهء نافرمانی خداست و زینت پوشش و حجاب، به دلیل فرمانبرداری از خداوند است.
📍 راهکار قالیباف برای مهار هزینۀ بالای مسکن: افزایش ۳۳۰ هزار هکتار به ظرفیت سکونتگاهی کشور 📌 هزینۀ بالای مسکن زندگی مردم را سخت کرده و این ریشه در قیمت بالای زمین دارد. ۳۳۰ هزار هکتار زمین در قانون برنامهٔ هفتم به ظرفیت سکونت‌گاهی اضافه شد. 📌 در صورت اعتماد مردم، با برنامه‌ریزی دقیق و سرعت بالا آن را اجرا خواهیم کرد. 🔹 لینک توییت 📮 کانال رسمی اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روایتی تلنگرآمیز از امام کاظم علیه‌السلام که باید تابلوی زندگی ما باشد... 🎙استاد محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ وقت را هدر ندهید امروز همه موظفیم ❌✋🏻 امروز همه مسئولیم✋🏻 حکم جهاد ، حمله کنید لشکر حزب الله مجازی باید برای دشمن به خاک و خون کشیده شود اینجا جای جــولان اولاد علی‌ست نه هرزه ها و بی فکر ها حضرت آیت الله سید علی خامنه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر در بهشت هیچ رنجی نیست، پس چگونه انسان در آنجا بابت فرصت‌های از دست داده در دنیا حسرت می‌خورد؟! 🎙 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷قال امیرالمومنین امام علی(ع): الامل ینسی الاجل آرزو پروری موجب فراموشی مرگ میشود .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرت‌زدن بایدن در مراسم روز یادبود نظامیان کشته‌شدهٔ آمریکایی
🔰🔰 حکمت های علوی - بردگى شهوت امام [ امیرالمؤمنین ] على علیه السلام فرمود: 🟫 مَغْلُوبُ الشَّهْوَةِ أَذَلُّ مِن مَمْلوكِ الرِّقِّ. 🟧 مغلوب شهوت، ذليل‌تر از برده زرخريد است. 📚 غررالحكم ج۶ ص۱۳۸شرح حدیث 🟩 شهوت، تنها شهوت جنسى نيست. 🟩 هر نوع خواسته‌هاى نفسانى و اميال و غرايز كه در وجود ماست، نوعى شهوت است. خواسته‌هايى دارد و در پى اشباع شدن و ارضاء است. 🟧 گرچه حكمت الهى، اين تمنيات و خواسته‌ها را براساس نياز حيات و چرخش زندگى و تداوم وجود قرار داده است، اما تأمين و ارضاى هر يك، حد و مرزى دارد. 🟩 نيروى موجود در موتور يك خودرو، سرعت مى‌آفريند. ولى اگر سرعت، كنترل نشود، حادثه و فاجعه به بار مى‌آيد. 🟩 كسى كه نتواند بر خواسته‌هاى نفس و تمايلات دل خويش مهار بزند، بلكه مغلوب و محكوم آن غريزه شود، به ذلت و خوارى مى‌افتد. 🟧 مغلوب شهوت جنسى شدن، آدمى را به حرام مى‌افكند و رسوا مى‌سازد. 🟧 مغلوب شهوت مالى، انسان را گرفتار حرامخوارى و ثروت‌اندوزى و قارون صفتى مى‌كند. 🟧 مغلوب شهوت جاه و مقام، انسان را براى رسيدن به آنچه ندارد، يا نگهداشتن آنچه دارد، به هر تباهى، رذالت، خفّت و ننگ وامى‌دارد و او را برده‌اى رام مى‌سازد. 🟩 بردگى نفس و غلامى شهوت، بسيار فاجعه‌بارتر از حقارت برده‌اى است كه خريد و فروش مى‌شود و نزد اين و آن به خدمت و بيگارى مى‌پردازد. 🟥 سربلند و آقا كسى است كه برده شهوت نباشد. 📚 منبع: حکمت های علوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام علی علیه السلام)، جواد محدثی.
✍ آیت‌الله بهجت: خدا کند این توجّه و ارادت و محبّت به اهل‌بیت علیهم‌السلام در دل‌های ما باقی بماند و با محبّت آن‌ها از دنیا برویم. . 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٣۴
🔆 💠 امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: 💟 الرِّزْقُ مَعَ النِّسَاءِ وَ الْعِیَالِ؛ 🌸 رزق و روزی، همراه زن و فرزندان است. 📚کافی، ج۶، ص۳۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسترهایی که سال قبل مدتی نگه داشت نگهداری شان سخت بود بردم تحویل فروشنده دادم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگهداری از سهره آسانتر است و پر زدن پرنده در خانه خوب است اگر کبوتر باشد که موجب دور شدن شیاطین و بلاهایی از خانه می‌شود ولی نگهداری کبوتر سخت است چرا که بزرگتر است و مکان و قفس بزرگتر میخواد
✍ (یكى از شاگردان مرحوم شیخ رجبعلى خیاط) 🛑 شیخ رجبعلی خیاط را بـعـد فوتش در خواب دیـد. شیخ گفت که ضرر کرده‌ام! با تعجب گفت شما ضرر کرده‌اید!؟ شیخ گفت: خیلی از بلاهای دنیا را با تـوسـل دفـع می‌کردم، اما اینجـا می‌بینم آنهایی کـه بـلـاهای دنیـوی را تحمل می‌‌کنند، چه پاداش بزرگی می‌گیرند...
ازدواج سبب تکمیل و تکامل هیچ انسانی به تنهایی کامل نیست به همین دلیل است که پیوسته برای جبران نقص و کمبود خویش تلاش می‌کند به تعبیر دیگر وقتی هیچ انسانی به تنهایی کامل نیست بلکه هیچ انسانی به تنهایی آرام هم نیست پس اگر می‌خواهید بوی آرامش را درک کنید باید به یک ازدواج درست فکر کنید هنگامی که فرد در کانون این یک زندگی مشترک قرار می گیرد در سایه انس و الفت و محبت و رقابتی نزدیک و صمیمانه بیشتر احساس مسئولیت و استقلال می کند و با هدف دار کردن زندگی از ثمرات کسب و کار و تلاش در خانواده نوبنیاد خویش بهره می گیرد در زندگی زناشویی زن و مرد از تشویق‌ها حمایت‌ها و امدادها و کمک های یکدیگر بهره مند می گردند و در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی از تعاون و همکاری همسر خویش استمداد می جویند به همین دلیل برخورداری از همسری مومن بر شایسته یکی از بهترین نعمت های الهی است که برای دنیا و آخرت انسان خواهد بود حضور همسر مناسب و شایسته هنگام خستگی های روحی نا امیدی ها و دلتنگی‌ها انسان را آرام می‌کند و در تکمیل ظرفیت های روحی و روانی او را یاری می دهد
دریاب کزین جهان گذر خواهد بود 🔹عارفی از بازاری عبور می‌کرد که دید پیرمردی با کارگرِ باربری بر سر یک درهم جنگ می‌کند و با شلاق بدهی خود را از او می‌خواهد. 🔸جمعی آن صحنه را نگاه می‌کردند. عارف شلاق از دست پیرمرد گرفت و بدهی جوان را در دستش گذاشت. 🔹سپس گفت: ای پیرمرد! بر خود چقدر عمر می‌بینی که چنین در سن پیری به دنبال درهم و دیناری؟! 🔸به خدا قسم من می‌ترسم ذکر ‌«لا إله إلّا الله» را بر زبان بیاورم و نمی‌گویم. چون‌ ترس دارم «لا إله» را بگویم و بقیه را اجل امانم ندهد تا بر زبان آورم و کافر بمیرم. 🔹من به اندازۀ فاصله «لا إله» تا «إلّا الله» گفتن که چشم برهم‌زدنی زمان لازم دارد، بر خود عمری نمی‌بینم. در این بین، جوانی چون این سخن شنید بی‌هوش شد و افتاد و جان داد!
🔸توصیه مهم رئیس جمهور شهید دکترابراهیم رئیسی به جوانان :  🔹قوام زندگی‌ها به مهریه نیست بلکه به مودتِ زوجین است . 🔹سَيّـِد ابراهیم رئیسی در جشن وصال و آئینِ گرامیداشتِ هفتهٔ ازدواج با توجه به جایگاهِ ازدواج در دینِ مبینِ اسلام و دیگر ادیانِ الهی گفت : راهکارِ خانواده ساز و کار مربوط به خود را دارد و باید این امرِ معروف ترویج شود . 🔹 رئیسی در تالارِ وحدت و در جمع ۲۰۰ زوج جوان ، خیرین ازدواج و فعالانِ حوزه‌ی ازدواج و خانواده با بیانِ اینکه پیش قدم شدن برای ازدواج‌ها ارزشمند است ، افزود : عشق ورزیدن ، مودت و دلدادگی اساسِ زندگی است . ازدواج امر بسیار مبارکی است . نگرانِ معیشت هم نباشید . هیچکس نبوده که معیشتش بعد ازدواج بدتر شده باشد . 🔹 رئیس جمهور گفت : قوام زندگی‌ها به مهریه نیست بلکه به مودتِ زوجین است . 🔹دکتر رئیسی گفت ، دولت را موظف به گسترش این معروف دانست و گفت : خانواده‌ها هم مهریه را سنگین نگیرند . 🔹 رئیس جمهور گفت : ارزشِ مهریه همسر من و دخترهایم هر کدام کمتر از یک سکه بهار آزادی است . جمعه ۱۴۰۱/۴/۱۰
💥شخصی از معتمدین اصفهان نقل میکرد که در ایام جوانی، زمانی که تازه ازدواج کرده بودم، خواب دیدم که در حیاط منزلمان در کنار حوض آب نشسته ام. ناگهان از میان چاه آب، مار بزرگی سر بیرون آورد و پاهایم را نیش زد. ⭕️ این مطلب گذشت و باز چند شب دیگر خواب دیدم که یک مار دو سر، هر دو پای مرا تا زانو بلعیده است و من در عالم خواب به شدت زجر می کشیدم. و باز فردای آن روز خوابی قریب به این مضمون دیدم که جزئیات آن در ذهنم نماند. این خواب های عجیب و معنی دار، من را به فکر انداخت که حتما مفهوم آن را پیدا کنم و به دنبال سرّ آن بگردم. ⚡️نزدیکی های ماه مبارک رمضان بود که در چهار باغ بالا، جناب صمصام را دیدم که روی سکویی نشسته بودند و خوشه ای انگور را دانه دانه می کردند و یکی به اسبشان می دادند و یکی خودشان می خوردند. ✔️رفتم نزدیک ایشان و سلام کردم. ایشان هم جوابی گفتند و انگورها را دانه می کردند. من هم فرصت را غنیمت شمردم و داستان خواب هایم را برای ایشان نقل کردم. جناب صمصام هم وقتی انگور خوردنشان تمام شد بدون این که حتی سرشان را بالا بیاورند 🤔فرمودند: چرا میذاری زنت با پای لخت و بدون جوراب توی کوچه و خیابون قدم بزنه؟ اون مارها، نگاه جوون های نامحرم محله است که پاهای تو را نیش می زنند. بنده که از این تعبیر عجیب جناب صمصام یکه خورده بودم و اشاره دقیق ایشان مرا حیرت زده کرده بود، عرض کردم : آقا پس چرا مارها پاهای مرا نیش میزدند و میجویدند؟ 🤔چرا پاهای زنم را در خواب ندیدم؟ ایشان باز فرمودند:چرا اجازه می دهی با پاهای لخت توی کوچه قدم بزند. اگر تو به او تکلیف کنی که حجاب بگیرد او حتما قبول می کند. پس مسئول این گناه خود تو هستی! مارها هم پای تو را نیش می زنند. 🤔 این سخن جناب صمصام آن قدر عجیب و با نفوذ بود که من همان لحظه سراسیمه به خانه رفتم و با همسرم ماوقع را در میان گذاشتم. ایشان هم سفارش جناب صمصام را اطاعت کردند و از آن لحظه پوشش خود را اصلاح کردند. 📚غبار روبی از چهره صمصام، صفحه 129
*میگن قدیما حیاطها درب نداشت، اگر درب داشت هیچوقت قفل نبود...* *میدونید چرا قدیمیا اینقدر مخلص بودند؟* *چرا اينقدر شاد بودن؟* *چرا اينقدر احساس تنهايی نميكردند؟* *چرا زندگيها بركت داشت؟* *چرا عمرشون طولانی بود؟* *چون تو کتاب ها دنبال ثواب نمیگشتند که چی بخونند ثواب داره، دنبال عمل کردن بودند.*فقط یک کلام میگفتند: خدایا به داده‌هایت شکر.* *نمیگفتند تشنه رو آب بدید ثواب داره، میگفتند آب بدید به بچه که طاقت نداره. *موقعی که غذا میپختند، نمیگفتند بدیم به همسایه ثواب داره، میگفتند بو بلند شده همسایه میلش میکشه ببریم اونا هم بخورن.* *موقعی که یکی مریض میشد، نمیگفتن این دعا رو بخونی خوب میشی، میرفتن خونه طرف، ظرفاشو می‌شستن، جارو میزدن، غذاشو می‌پختن که بچه هایش غصه نخورن* *اول و آخر کلامشون رحم و مهربانی بود. *به بچه عیدی می‌دادند، میگفتن دلشون شاد میشه،* *به همسایه میرسیدن میگفتن همسایه از خواهر و برادر به آدم نزدیکتره...* *خدایا قلب ما را جلا بده که تو کتاب ها دنبال ثواب نگردیم، خودمان را اصلاح کنیم و با عمل کردن به ثواب برسی نه فقط با خواندن دعا* *مهربان باشیم، محبت کنیم بی منت،.. خدایا عاقبت بخیرمان کن 🙏
علی نائبی: ✍نوازش 🔸یکی از همکلاسی های نواب صفوی درمدرسه حکیم نظامی تهران می گوید: در بازگشت از مدرسه بایکی از همکلاسی هایم دعوا کردم او سنگی به من پرتاب و سر مرا شکست وگریه کنان به منزل رفتم. پدرم تا چهره خون آلود مرا دید برآشفت وبرای تنبیه آن بچه به دنبال من راه افتاد. تا به او رسیدیم اوقیافه عصبانی پدرم را دید بر خود لرزید ودر کناری پناه گرفت. ناگهان سید سید مجتبی نواب صفوی (همکلاسی من) جلو آمد وبه پدرم گفت: مابا هم شوخی می کردیم ومن سنگی پرتاب کردم وسر پسر شما شکست. اکنون برای هرگونه مجازاتی آماده ام. من تعجب کردم. گفتم نواب نبود.این ضارب سر من را شکست.اما مجتبی باقیافه جدی گفت: من بودم وبرای هرگونه مجازاتی آماده ام پدرم در برابرآن صراحت وخضوع به خانه برگشت. پس از آن از سید مجتبی پرسیدم: تو که سنگ به من نزدی، پس چرا اینقدر پا فشاری کردی که من زده ام؟ سید مجتبی در پاسخ گفت: درست است که ضارب کار بدی کرده وبه ناحق سر تورا شکست ولی او را میشناسم او یتیم است وپدرش ازدنیا رفته است. من نتوانستم حالت خشم پدرت را نسبت به آن یتیم تحمل کنم و خواستم به این وسیله تا اندازه ای از درد یتیمی او بکاهم! 📚 قصه های تربیتی / محمد رضا اکبری