#یک_نکته_از_قرآن
🔮تا خدا هست پریشان نشود خاطر من
💠 قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
💌زمر:۵۳
🦋بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کردهاید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را میآمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.
شهدای #یمن در #کربلا
67 درصد شهدای کربلا به امامت #حسین علیه السلام ، از سرزمین یمن مشرف شدند.
8% از بلاد دیگر و 25% از اهل بیت علیهم السلام:
اسامی شهدای یمنی در كربلاء
١- أبو ثمامة عمرو الصائدي
٢- برير بن خضير الهمداني
٣- عابس بن شبيب الشاكري
٤- شوذب بن عبد الله الهمداني
٥- عبد الرحمن بن عبد الله الأرحبي
٦- سيف بن الحرث الهمداني
٧- مالك بن عبد الله الهمداني
٨- عمار بن أبي سلامة الدالاني
٩- حبش بن قيس النهمي
١٠- زياد بن عمرو الصائدي
١١- سوار بن أبي جمير الهمداني
١٢- همام بن سلمة القانصي
١٤- عمرو بن عبد اللهزالجندعي
١٥- هانئ بن عروة المذحجي
١٦- جنادة بن الحرث المدحجي
١٧- ابن واضح الرومي علام جنادة
١٨- بريد بن معقل المذحجي
١٩- نافع بن هلال الجملي
٢٠- جياد بن الحرث السليماني
٢١- الحجاج بن مسروق الجعفي
٢٢- بدر بن معقل الجعفي
٢٣- معشر بن مالك الجعفي
٢٤- سويد بن عمرو الجعفي
٢٥- جندب بن حجير الخولاني
٢٦- بشر بن عمرو الحضرمي
٢٧- الحارث بن أمرئ القيس الكندي
٢٨- أبو الشعثاء يزيد بن زياد الكندي
٢٩- مهاجر بن أوس الكندي
٣٠- سلمان بن مضارب الكندي
٣١- زاهر الكندي
٣٢- مجمع بن عبد الله العائذي
٣٣- عائذ بن مجمع العائذي
٣٤- حمد بن العائذي
٣٥- زهير بن القين البجلي
٣٦- سلمان بن مضارب البجلي
٣٧- سويد بن عمرو الخثعمي
٣٨- عبد الله بن بشر الخثعمي
٣٩- مسلم بن كثير الأزدي
٤٠- رافع بن عبد الله مولى مسلم
٤١- القاسم بن حبيب الأزدي
٤٢- زهير بن سليم الأزدي
٤٣- الحلاس بن عمرو الأزدي
٤٤- النعمان بن عمرو الأزدي
٤٥- خالد بن عمرو الأزدي
٤٦- عمارة بن صلخب الأزدي
٤٧- حنظلة بن أسعد الشبامي
٤٨- عمرو بن قرظة الأنصاري
٤٩- عبد الرحمن بن عبد الرب الأنصاري
٥٠- نعيم بن عجلان الأنصاري
٥١- جنادة بن الحارث الأنصاري
٥٢- سعد بن الحارث الأنصاري
٥٣- عمرو بن جنادة الأنصاري
٥٤- الحتوف بن الحارث الأنصاري
تعارض عدالتخواهی پزشکیان و سرمایهداری کارگزاران
سرمایهداری و نئولیبرالیسم، لازم و ملزوم یکدیگرند. به عبارت دیگر، ایدئولوژی نئولیبرالیسم (اقتصاد بازار) که اینک لباس علم نیز پوشیده، برای تامین منافع سرمایهداری ابداع شده است. سرمایهداری در پی بیشینهسازی منافع خویش و مکیدن زالووار خون مردم است و میخواهد در این مسیر از هر قیدی «آزاد» باشد؛ و گرایشش به «بازار آزاد» فلسفهای جز این ندارد. این است که جریان سرمایهداری ذاتا نمیتواند معقتد به اقتصاد بازار و مروج آن نباشد.
از این رو، گرایش به اقتصاد بازار را میتوان و باید از زاویه منافع جریانهای سیاسی در ایران پس از انقلاب تحلیل کرد.
در دهه ۶۰، حزب موتلفه به عنوان طیف سرمایهدار، ذینفع اقتصاد آزاد بود و جناح راست نام گرفته بود؛ یک جریان چپ نیز در برابر آن وجود داشت که قائل به اعمال مدیریت دولت به نفع مردم بود.
اما همین جریان چپ، بعدها در قالب حزب کارگزاران متشکل شد و در جریان خصوصیسازیها، سهم قابل توجهی از کیک اقتصاد را ازآن خود کرد؛ اینجا بود که چپ دیروز نیز ذینفع آزادی! اقتصادی شد و به راست گروید.
امروز، کارگزاران و موتلفه، که نماد دو جریان اصلاحطلب و اصولگرا هستند، هر دو در جناح راست قرار میگیرند و دو روی یک سکهاند. منتهی موتلفهایها ریش میگذارند، کارگزارانیها تیغ بر ریش میزنند. امروز رسانه خبرآنلاین وابسته به موتلفه همان موضعی را در اقتصاد میگیرد که روزنامه سازندگی متعلق به کارگزاران!
جریان انقلابی باید این عبارات حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) را حفظ کند و نشر دهد و شاخص تشخیص راه از بیراهه بداند: «ملت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزشهاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست؛ و آنها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه اند. و آنهایى هم که تصور مى کنند سرمایه داران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابى باید بدانند که عده اى از خدا بیخبر براى از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد براى فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطى» مى خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتى نترسید».
در این میان، واقعیت این است که آقای پزشکیان نهتنها از طبقه سرمایهدار نیست و زیست سرمایهدارانه هم نداشته، بلکه پرچم سیاست علوی به دست گرفته و از برقراری عدالت سخن میگوید. اما او امروز دچار یک تناقض اساسی است. پزشکیان نخواهد توانست با کابینه کارگزارانی، راه عدالت علوی را برود و به نفع محرومان و مستضعفان قدم بردارد. لذا اگر تیم اقتصادی خود را به کارگزاران بسپارد، یا در این جریان هضم شده و از گفتمان خود فاصله خواهد گرفت، یا به زودی با تیم خود دچار تعارض میشود. پزشکیان اگر نتواند نسخههایی را که کارشناسان! مینویسند، از منظر گفتمان خود بسنجد، خواسته یا ناخواسته در گفتمان سرمایهداری نئولیبرال هضم خواهد شد.
جریانی اصیل انقلابی باید مترصد باشد و اگر پزشکیان روی سیاستهای عدالتخواهانه ایستادگی کرد و با تیم کارگزاران دچار تعارض شد، دست به حمایت از او بزند.
➖امام حسین علیهالسلام و کربلا در قران
🛑سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْقُمِّيُّ الْأَشْعَرِيُّ قَالفَقُلْتُ أَخْبِرْنِي عَنْ تَأْوِيلِ كهيعص قَالَ هَذِهِ الْحُرُوفُ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَيْبِ أَطْلَعَ اللَّهُ عَلَيْهَا عَبْدَهُ زَكَرِيَّا ثُمَّ قَصَّهَا عَلَى مُحَمَّدٍ ص وَ ذَلِكَ أَنَّ زَكَرِيَّا ع سَأَلَ رَبَّهُ أَنْ يُعَلِّمَهُ الْأَسْمَاءَ الْخَمْسَةَ فَأَهْبَطَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلَ فَعَلَّمَهُ إِيَّاهَا فَكَانَ زَكَرِيَّا إِذَا ذَكَرَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ سُرِّيَ عَنْهُ هَمُّهُ وَ انْجَلَى كَرْبُهُ وَ إِذَا ذَكَرَ اسْمَ الْحُسَيْنِ ع خَنَقَتْهُ الْعَبْرَةُ وَ وَقَعَتْ عَلَيْهِ الْبُهْرَةُ فَقَالَ ذَاتَ يَوْمٍ إِلَهِي مَا بَالِي إِذَا ذَكَرْتُ أَرْبَعاً مِنْهُمْ تَسَلَّيْتُ بِأَسْمَائِهِمْ مِنْ هُمُومِي وَ إِذَا ذَكَرْتالْحُسَيْنَ تَدْمَعُ عَيْنِي وَ تَثُورُ زَفْرَتِي؟ فَأَنْبَأَهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَنْ قِصَّتِهِ فَقَالَ كهيعص فَالْكَافُ اسْمُ كَرْبَلَاءَ وَ الْهَاءُ هَلَاكُ الْعِتْرَةِ وَ الْيَاءُ يَزِيدُ وَ هُوَ ظَالِمُ الْحُسَيْنِ وَ الْعَيْنُ عَطَشُهُ وَ الصَّادُ صَبْرُهُ فَلَمَّا سَمِعَ بِذَلِكَ زَكَرِيَّا ع لَمْ يُفَارِقْ مَسْجِدَهُ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ وَ مَنَعَ فِيهِنَّ النَّاسَ مِنَ الدُّخُولِ عَلَيْهِ وَ أَقْبَلَ عَلَى الْبُكَاءِ وَ النَّحِيبِ وَ كَانَ يُرْثِيهِ إِلَهِي أَ تُفْجِعُ خَيْرَ جَمِيعِ خَلْقِكَ بِوَلَدِهِ؟ إِلَهِي أَ تُنْزِلُ بَلْوَى هَذِهِ الرَّزِيَّةِ بِفِنَائِهِ؟ إِلَهِي أَ تُلْبِسُ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ ثَوْبَ هَذِهِ الْمُصِيبَةِ؟ إِلَهِي تُحِلُّ كُرْبَةَ هَذِهِ الْمُصِيبَةِ بِسَاحَتِهِمَا ثُمَّ كَانَ يَقُولُ إِلَهِي ارْزُقْنِي وَلَداً تَقَرُّ بِهِ عَيْنِي عَلَى الْكِبَرِ فَإِذَا رَزَقْتَنِيهِ فَافْتِنِّي بِحُبِّهِ ثُمَّ افْجَعْنِي بِهِ كَمَا تُفْجِعُ مُحَمَّداً حَبِيبَكَ بِوَلَدِهِ فَرَزَقَهُ اللَّهُ يَحْيَى وَ فَجَعَهُ بِهِ وَ كَانَ حَمْلُ يَحْيَى سِتَّةَ أَشْهُرٍ وَ حَمْلُ الْحُسَيْنِ كَذَلِك
🔰از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پرسيدم:
مرا از تأويل «كهيعص» با خبر بفرماييد؟ فرمود:
اين حروف از اخبار غيب است، خداوند بنده خود زكريّا را بر آن واقف فرمود، سپس آن را براى محمّد صلّى اللَّه عليه و آله نقل فرمود، و داستانش از اين قرار بود كه زكريّا عليه السّلام از پروردگارش خواست كه نامهاى پنجگانه را به او بياموزد، پس جبرئيل نازل شده و آنها را بدو آموخت، و زكريّا را رسم بر اين بود كه هر گاه ياد محمّد و علىّ و فاطمه و حسن عليهم السّلام مىافتاد اندوهش برطرف مىشد و گرفتاريش زايل مىگشت، ولى هر گاه نام مبارك حسين عليه السّلام را ذكر مىكرد بغض و اندوه گلويش را مىگرفت و مىگريست و نفسش بند مىآمد.
روزى عرضه داشت:
بار إلها! چرا وقتى نام آن چهار بزرگوار را ياد مىكنم با ذكر نام ايشان تسليت يافته و اندوهم بر طرف مىشود،
ولى بمحض ياد حسين سرشك غم ازديدگانم روان شده و نالهام بلند مىشود؟!
پس خداوند اين گونه او را از قصّهاش باخبر ساخته و
👈فرمود: «كهيعص»، پس حرف كاف نام «كربلا» است، و حرف هاء «هلاك شدن عترت» است، و ياء «يزيد» همو كه به حسين ظلم مىكند، و «ع» «عطش و تشنگى» است، و صاد «صبر» و مقاومت او است.
زكريّا بمحض شنيدن آن فرمايشات تا سه روز نمازگاه خود را ترك نگفت و مانع مردم از ورود بدان جا شد، و پيوسته زار زار گريست و ناليد، و نوحه او چنين بود: خدايا! آيا بهترين فرد خلقت را به مصيبت اولادش دردمند مىسازى؟! خدايا! مگر اين مصيبت را در آستان او نازل مىكنى؟! خدايا! مگر جامه اين مصيبت و اندوه را بر علىّ و فاطمه مىپوشانى؟! خدايا! آيا اندوه و درد اين مصيبت را بر ساحت آن دو نازل مىكنى؟! سپس عرضه داشت: خدايا! فرزند پسرى روزىام فرما تا در كهنسالى ديدگانم بدان روشن شود، سپس مرا شيفته او گردان، آنگاه مرا بواسطه آن همچنان كه محمّد حبيب خود را دردمند ساختى سرا پاى وجودم را دردمند ساز!پس خداوند نيز يحيى را روزىاش ساخته و زكريّا را بدو دردمند نمود. و ضمناً مدّت باردارى يحيى همچون حسين شش ماه بود.
📚: الاحتجاج ج2، ص: 463
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (ره) :
اکثر دعواهای سر منافع خودشان است نه بخاطر مصالح اسلام
✅ کسانی که به قول خودشان خیلی «زرنگ» هستند نمیدانند که ...
🔸بسیاری از مردم دچار این اشتباه هستند که نفاق و دورویی و مکر و خدعه را یک امتیاز برای خود میشمارند و به آن نام «زرنگی» میدهند. صداقت و صراحت و یکرویی را از کمشعوری میشمارند، گمان میکنند که با مکر و خدعه و نفاق بهتر میتوان با عوامل حیات هماهنگی کرد و پیش رفت. غافل از اینکه طبع عالم بر درستی و صداقت است. آن کس که با خدا مکر کند خداوند فوق همه مکرکنندگان است.
🔹قرآن کریم همواره از راستی و صداقت و صراحت دم میزند و با ندای بلند میفرماید که مکر و نیرنگ و نفاق -با همه پیشرفتهای موقت- محکوم به شکست خوردن است؛ روزگار٬ بساط نیرنگ و دورویی را درهم میپیچد و شیشه نفاق را میشکند. اساس عالم بر حقیقت است نه بر مَجاز، و نمیتوان نظام راستین جهان را به بازی گرفت.
📝 استاد مطهری، حکمتها و اندرزها، ج۱
صفحه ۲۵۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃استقامت در دین...✨
#نهج_البلاغه
و همانا من با تكيه به وعده هاى الهى و براهين روشن او سخن مى گويم كه فرمود: «كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست، سپس استقامت ورزيدند، فرشتگان بر آنها فرود مى آيند و مى گويند، نترسيد و محزون نباشيد كه بشارت باد بر شما بهشتى كه به شما وعده داده اند». و همانا شما گفتيد: پروردگار ما خداست، پس در عمل به دستورات قرآن خدا، و در ادامه راهى كه فرمان داد، و بر روش درست پرستش بندگان او، استقامت داشته باشيد، و پايدار مانيد.
📘#خطبه_176
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ چرا #امر_به_معروف ،امر به واجب و به نهی از منکر ، نهی از حرام گفته نمی شود ؟
#امام_حسین علیه السلام
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#بر_چهره_دلربای_امام_حسین_صلـوات
#بــر_چهــره_دلــربـــای_مهــــدی_صلــــوات
#الّلهُمَّ_صَلِّ_عَلَی_مُحَمَّدٍ_وَ_آلِ_مُحَمَّدٍ
#وَ_عَجِّلْ_فَرَجَهُمْ
🥀 اللّٰهُمَــ ؏َجِـلْ لِوَلیــِـــڪَ الـْفَرَّجْ 🥀
39.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کهکشان های عظیم . فتبارک الله احسن الخالقین
هو الله الخالق
الله بکل شئ قدیر
ان ربکم الله الذی خلق السموات و الارض فی سته ایام ثم استوی علی العرش یغشی اللیل النهار یطلبه حثیثا
و الشمس و القمر و النجوم مسخرات بامره الا له الخلق و الامر تبارک الله رب العالمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلایل دانشمندان آئیست و اینکه ادعا می کنند نمی دانند( نعوذ بالله ) خدا هست یا نه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز در مورد منشا شروع حیات و زندگی موجودات روی زمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات وجود خدا در محاسبات علم فیزیک
بسیاری از نویسندگان غرب نظرشان این است که بشر نیز نوعی حیوان است نه اشرف مخلوقات!
بعدا همین ها می آیند و ایراد می گیرند که چرا خدا در قرآن گمراهان را حیوان خطاب کرده است!
اولئک کالانعام بل هم اضل
اولئک هم الغافلون
الاعراف ۱۷۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و لن تجد من دونه ملتحدا
و بجز الله پناهگاهی نخواهی یافت هرگز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الرعد
عالم الغیب و الشهاده الکبیر المتعال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشانه های قدرت خدا در خلقت انسان
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یومئذ لاتنفع الشفاعه الا من اذن له الرحمن و رضی له قولا
یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم و لا یحیطون به علما
طه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انما الهکم الذی لا اله الا هو وسع کل شئ علما
دل مرا خون کرديد!
•┈••✾◆✦▪️✦◆✾••┈•
#نهج_البلاغه
▫️يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ، حُلُومُ الْأَطْفَالِ وَ عُقُولُ رَبَّاتِ الْحِجَالِ، لَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَرَكُمْ وَ لَمْ أَعْرِفْكُمْ مَعْرِفَةً وَ اللَّهِ جَرَّتْ نَدَماً وَ أَعْقَبَتْ سَدَماً.....
💠اى مرد نمايان نامرد اى كودك صفتان بى خرد كه عقل هاى شما به عروسان پرده نشين شباهت دارد. چقدر دوست داشتم كه شما را هرگز نمى ديدم و هرگز نمى شناختم. شناسايى شما -سوگند به خدا- كه جز پشيمانى حاصلى نداشت، و اندوهى غم بار سر انجام آن شد.خدا شما را بكشد كه دل من از دست شما پر خون، و سينه ام از خشم شما مالامال است. كاسه هاى غم و اندوه را، جرعه جرعه به من نوشانديد، و با نافرمانى و ذلّت پذيرى، رأى و تدبير مرا تباه كرديد، تا آنجا كه قريش در حق من گفت: «بى ترديد پسر ابى طالب مردى دلير است ولى دانش نظامى ندارد.
✍تاريخ گواه بر اين مطلب است که دوستى مردم کوفه و عراق براى امام (عليه السلام) در تمام دوران خلافتش، ثمره اى جز غم و اندوهِ ناشى از سستى ها، بىوفايى ها، پيمان شکنى ها، ضعف ها، پراکندگى ها ـ و اشکال مختلف نفاق، نداشت و اين گروه، سبب مشکلات عظيمى در رهبرى و مديريت اين امام مدير و مدبّر و آگاه شدند. طبيعى است که امام (عليه السلام) آرزو کند که اى کاش هرگز آنها را نمى ديد و گرد او جمع نمى شدند.
📘#خطبه_27
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری شیعیان عراق در سامرا
مربوط به سال گذشته
﷽؛
صَلَّےاللهُعَلَيْكَيَاأَبَاعَبْدِالله
السلام ای زینت دوش حبیب
از صدر زین روی زمین افتاد ...
🔘 روی زمین افتاد ، اما سی هزار نفر در مقابل یک نفر که بر زمین افتاده ، آن هم کمر از مرگ برادر شکسته ...
😭 صورت به صورت « أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِ اللَّه » گذاشته ؛
همچنان که افتاد : « فِرقَةٌ بِالنِّبَالِ وَ السِّهَامِ ، وَ فِرقَةٌ بِالسُّيُوفِ وَ الرِّمَاحِ ، وَ فِرقَةٌ بِالنَّارِ وَ الحِجَارَةِ »
آنهایی که شمشیر و نیزه نداشتند سنگها بر آن بدن زدند ... .
مصباحالهدیجلد۴
حضرتآیتاللهالعظمیوحیدخراسانی
أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی #مُحَمَّدٍ وَ آلِمُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🖤قَیس بن مُسَهّر صیداوی، نامۀ مسلم را برای امام میآورد و جواب را برمیگرداند. بار آخر، حامل نامۀ امام به مسلم بود که در منزل قادسیه دستگیر شد. وقتی فهمید مسلم را شهید کردند، نامه را پاره کرد تا به دست ابن زیاد نیفتد. ابن زیاد او را در تنگنا گذاشت که بر فراز منبر، علی و حسینین را لعن کند. قیس اما بر بلندای منبر رفت و در مدح خاندان رسالت سنگ تمام گذاشت. ابن زیاد دستور داد او را از بالای درالعماره پایین بیندازند. امام بعد از شنیدن خبر شهادتش این آیه را تلاوت کرد.
📖 احزاب: ۲۳