eitaa logo
در حرم یار
1.4هزار دنبال‌کننده
553 عکس
34 ویدیو
3 فایل
کانال جلسات استاد سیدعلی سیدعربی پیرامون مباحث و آثار آیت الله محمد شجاعی رضوان الله تعالی علیه و بزرگان اخلاق و عرفان اسلامی نشر و نسخه برداری از مطالب با ذکر کانال و منبع آن بلامانع است ارتباط با آدمین eitaa.com/DarharameyarAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله محمدشجاعی (ره) : شفاعت برای همه ما بعید است حضرات معصومین ع و ملائکه و مومنین و دیگر شفعاء هرکدام در حد خود شفاعتی دارند ولی برای ما بعید است در آیه الکرسی می‌فرماید (الابإذنه) یعنی خدا شفاعت را اذن نداده حتی به رسول اکرم ص که در رأس باشد مگر بإذن خدا لا یشفعون الا لمن ارتضی شفاعت نمی‌کنند مگر برای کسی که خدا از او راضی باشد این خیلی سخت می‌شود در خصوص لمن ارتضی از خود آیه استفاده می‌شود که به معنای (ارتضی دینه) است یعنی کسی که خدا از دین او راضی باشد چطور دینی؟ آیا دین من و شما؟ کسی دینش درست است که در حرکات ظاهری و باطنی خود از خدا ورسول تبعیت کند این می‌شود دینی که خدا از او راضی است کلا مطیع خدا و رسول و ائمه باشد کسی که دینش اینگونه درست است باز نیاز به شفاعت دارد عمل زمینه ساز فضل خداست با این عملها نمی‌شود به خدا رسید دین زمینه ساز شمول فضل خداست و مشمول فضل خدا شدن شفاعت می‌خواهد بنابراین شفاعت برای امثال ما با این وضعی که داریم بعید است...... https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
آیت الله محمد شجاعی (ره) : من بعنوان یک مجتهد واجب میدانم دعا برای فرج حضرت را برای سلامتی حضرت وبرای ظهور حضرت همیشه دعا کنید حتی کوتاهترین دعا که اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم باشد درقنوت باید دعا کرد شاید مجتهدین دیگر واجب ندانند ولی من واجب میدانم و....... https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
هشتم رجب 1381 محضر آیت الله محمد شجاعی (ره) : فرمودند حضرت امیر (ص) در درر و حکم می‌فرمایند که هرکسی به اندازه ای که عقلش کار می‌کند دین دارد من دعا میکنم که خدا عقل دهد که دوباره به راه خدا برگردیم عقل در همه انسانها هست مگر آن کسانی که به سبب بیماری دارای عقل نیستند مانند دیوانگان از اول خلقت تا حالا همه عقل دارند ولی با این وصف برهانی را می‌گویم که امیدوارم به دل شما بیفتد برهان : اگر بناباشد هر عقلی به حقایق آنچنان که هست برسد میبایستی همه انسانها به حقایق میرسیدند ولی چنین نشده و همه نرسیدند این چه نتیجه ای می‌دهد؟ نتیجه می‌دهد که هر عقلی به حقایق نمی‌رسد این را اگر خوب بیابید خیلی بدردتان می‌خورد مثلا عقلی می‌گوید خدا هست عقل دیگری می‌گوید خدا نیست یکی می‌گوید قرآن و پیامبر حقند دیگری برخلاف آن را می‌گوید هردو صاحب عقلند اما حقیقت یکی است یا خدا هست یا نیست پس حتما یکی از این صاحبان عقل اشتباه کرده است پس این برهان نشان می‌دهد که هر عقلی به حقایق آنچنان که هست نمی‌رسد این اختلاف نظرها و اختلافات دلیل بر این است که به سبب عقول بعضی ها به حقایق می‌رسند و بعضی خیر پس هر چه عقل گفت درست نیست چون ممکن است حق نباشد و خودش هم نداند یعنی عقل انسان به خلاف حق که باطل است برسد و خودش هم قبول داشته باشد این می‌شود جهل مرکب برای جهل مرکب هم هیچ راهی نیست جهنم را جهل مرکب می‌گویند مگر اینکه آن کس که جهل مرکب دارد یک شک و تردیدی داشته باشد و برود و بیاید تا حق را بیابد حضرت میفرمایند از دین برخوردارشدن به اندازه عقل هر کس است عقل ممکن است ناقص یا کامل کار کند هر اندازه کار کرد و کارش درست بود به همان اندازه از دین برخوردار است بیان عجیبی است دریای معناست...... https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
سلام علیکم بنا به درخواست بعضی از خواهران و برادران گرامی آدرس کلاس ها مجددا اعلام می‌گردد مباحث مطرح شده معاد آیت الله شجاعی و نهج البلاغه ( خطبه متقین) توسط آقای علی سیدعربی خیابان آزادی چهارراه بهبودی پشت مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان نیایش غربی پلاک 75 هر هفته جمعه شبها ساعت 19الی 20 https://t.me/shojaeeadmin
09.mp3
1.7M
آیت الله محمدشجاعی (ره) : در خصوص سائق و شهید https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
آیت الله محمد شجاعی (ره) روحی فداه : فکرهای غلط زیادی بین ما رایج است ما مؤمنین فکرهایی داریم که اصلاً خبری از این‌ افکار در صدر اسلام بین مؤمنین، بین ائمّه و بین آن‌ها که فهمیده بودند نبوده است همه‌ی این‌ها را ما درست کرده‌ایم. همه معمولاً سعی می‌کنند این آیه را حفظ بکنند که یا « قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً» این‌طور برداشت‌ها ما را جری کرده است و تیشه به ریشه‌ی خود و حیات ابدی خود زده‌ایم این آیه را فقط می‌گیرند و از چیزهای دیگر غفلت دارند. و بعد می‌گویند خدا می‌گوید از رحمت من مأیوس نباشید. هر چه شما گناه کردید خدا همه‌ی گناهان را «جَميعاً» همه‌ی آن را می‌بخشد. آیه‌ی دیگر چه می‌گوید؟ «قُلْ» به پیغمبر می‌گوید (نه به من و نه به شما )به رسول الله می‌گوید آن هم با آن منزلت وجودی که بعدها اشاره‌هایی خواهم داشت می‌فرماید « قُلْ» پیغمبر بگو «قُلْ إِنِّي أَخافُ» من می‌ترسم «إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي‏» اگر به پروردگار خود معصیت بکنم می‌ترسم از چه چیز؟  «عَذابَ يَوْمٍ عَظيم‏» از عذاب روزی که بسیار بزرگ است. خوب اگر بنا است که خدا همه‌ی گناهان را ببخشید چرا برای رسول الله نمی‌بخشد؟ چرا به او می‌گوید که بگو من  می‌ترسم اگر معصیت بکنم از عذاب روز بزرگی که در پیش است هر کسی نمی‌تواند قرآن را معنی بکند. یک آیه را در نظرمیگیرند از آیات دیگر غفلت میکنند و حتماً برداشت ناصحیح خواهند داشت. در یکی دیگر از آیات می‌فرماید که «وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى‏» می‌فرماید من می‌بخشم امّا برای چه کسی می‌بخشم؟ وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ امّا برای چه کسی ؟ «لِمَنْ تابَ» برای آن کسی که بازگشت بکند، آن هم چگونه بازگشتی؟ به چه خصوصیت با چه کیفیت بازگشت بکند «تابَ آمَنَ» ایمان جدی بیاورد. «وَ عَمِلَ صالِحا» عمل صالح انجام بدهد. «ثُمَّ اهْتَدى‏» بعد به آنچه که باید هدایت بشود هدایت بشود. برای این‌ها من غفّار هستم پس وقتی می‌فرماید «لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً» برای چه کسانی می‌شود؟ برای آن‌ها که با شرایط خاص آن موفّق بر توبه شده باشند و الّا مسئله‌ی معصیت مسلّما گرفتاری دارد کسی از این دنیا منتقل به برزخ و عوالم بعدی بشود آن هم با معصیت حتماً آتش دارد هیچ شبهه‌ای نیست مگر توبه‌ای داشته باشد قبل از این‌ انتقال و این توبه‌ی او هم توبه‌ای باشد که شرایط لازم را داشته باشد و مقبول بیفتد که آن هم ساده نیست. توبه‌ی مقبول چیز ساده‌ای نیست وقتی به رسول الله می‌گوید «قُلْ إِنِّي أَخافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظيم‏» دیگر من و شما باید حساب خود را بکنیم خدا کند نصیحت‌کننده‌های شما و ما کسانی باشند که واقعاً خود آن‌ها گناه نکنند و ما از نصحیت‌های آن‌ها برخوردار باشیم https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
آیت الله محمد شجاعی : معارین دو دسته هستند... ایمان یک چیز عاریتی است یعنی یک چیز ثابتی نیست. چیزی دیدند و چیزی دادند زمینه ای دیدند و ایمانی دادند، صلاحیتی دادند و نوری تاباندند تا ببینند چه می‌شود و چطور عمل می‌کنیم طبعا این جمع در این بین دو نوع از آب در می‌آیند یا خوب عمل می‌کنند و آنچه که داده شده است در وجود آن‌ها تثبیت می‌شود یا بد عمل می‌کنند و آنچه که داده شده بود از آن‌ها گرفته می‌شود. بر اساس روایاتی که در اصول کافی است عده ای از طبقه‌ی معارین هستند به شما توصیه میکنم که اوّلاً سعی کنید آنچه که به نام ایمان دارید مقتضای آن را هر چه می‌توانید انجام بدهید و خلاف مقتضای ایمان عمل نکنید که این یکی از نشانه‌های گرفته شدن ایمان معارین است یکی از علائم این است که انسان به مقتضای ایمان خود عمل نکند و این گرفتاری در درجات مختلف در ما هست که خدا رحم کند، خودتان هم می‌دانید این در ما در درجات مختلف وجود دارد. این روایات انسان را به وحشت می‌اندازد من این روایات را شاید صد بار مطالعه کردم و خودم درباره‌ی خودم به شک افتادم دسته‌ای هستند که ایمان آن‌ها معار است ایمانی داده شده است تا ببینند که چطور عمل می‌کنند یا گرفته می‌شود و یا تثبیت می‌شود و این گرفته شدن هم در جاهای مختلف است یا در حیات دنیوی انسان است یا آخرکار است اگر هم در حیات دنیوی نباشد در آن لحظات آخر مرگ گرفته میشود نکند ما از این‌ها باشیم ؟ من از کجا بفهمم که من از معارین نیستم ؟ در روایت امام می‌فرماید که علامت معار این است که خلاصه به مقتضای ایمان خود عمل نمی‌کند طبیعتا بر این اساس ایمان ما ایمان معار می‌شود یعنی عاریتی است. من به شما توصیه می‌کنم کاری کنید که خدا ایمان شما را تثبیت بکند «يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» بروید در قرآن در مضمون آیه دقت کنید آیه چه می‌گوید، می‌گوید که آن‌هایی که در زندگی دنیا قول ثابت داشتند یعنی حرفی که ‌گفتند روی حرف خود ‌ایستادند «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» گفتند و ایستادند «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» گفتند و عمل کردند ..... خدا این افراد را (یُثَبِت)تثبیت میکند حال غیر این‌ها را چطور؟ مفهومش را می‌فهمید ؟ یعنی غیر این‌ها را (لا یُثَبِت) هر کسی که عمل او مطابق با قول او بود او معار نیست و هر کسی که عمل او مطابق با قول او نبود ایمان او معار است مقصود از قول، قول ایمانی است یعنی اگر حرفی که انسان در باب ایمان و دین می‌زند «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» می‌گوید، «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» می‌گوید، «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدٌ رَسُولِ اللَّهِ» می‌گوید، «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيَّ وَلِيُّ اللَّهِ» می‌گوید اگر به مقتضای این ها عمل هم می‌کند پس عمل او مطابق با قول او است ایمان او ثابت است و الّا معار است. به شما توصیه کردم حتّی المقدور مطابق گفته‌ی خود عمل کنید، مطابق ایمان خود و به مقتضای آن عمل کنید و دعا بکنید که خدا ایمان شما را ثابت بکند. شما از عوام و خویشان و اقوام و همسایه و از آشناها دیده‌اید کسانی که ابتدا ایمان داشتند و هنوز هم از دنیا نرفته اند ولی در مقاطع مختلف ایمان از آن‌ها گرفته شده است و آن‌که خطرناک‌تر و پوشیده‌تر از همه است لحظات مرگ است. بسیاری از مومنین آن‌جا می‌ریزند و می‌افتند. حالا ما تا این لحظه که عمر کردیم می‌گوییم که انشاالله خدا نگرفته است و عفو نموده است اما هنوز مهلت خدا زیاد است و خدا هم به این زودی‌ها نمی‌گیرد اصلاً رحمت خدا بر غضب او سابق است ولو از من و شما دیده و می‌بیند که یک عمر به مقتضای ایمان خود عمل نکردیم و گفتارمان خلاف عمل ما بوده ، عمل من خلاف گفتار من بوده در این 50 سال عمر من خدا این را دیده امّا هنوز نگرفته هنوز مهلت داده امّا این مهلت تا لحظات مرگ است تا مادامی که انسان در دنیا است لذا در لحظه مرگ و برای آن طرف حساب و کتاب باید روشن بشود کسی که از این‌جا وارد آن عالم می‌شود باید با حساب وارد بشود که بالاخره از کدام دسته است خطرناک بودنش آن‌جا است. امام صادق (ع) فرمودند کسی که فعل او با قول او یکی باشد یعنی آنچه که از ایمان و مقتضیات ایمان به زبان می‌آورد عمل او هم منطبق با آن باشد «فَأُثْبِتَ لَهُ الشَّهَادَةُ بِالنَّجَاةِ، شهادت به نجات برای او تثبیت می‌شود. وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ فِعْلُه‏ لِقَوْلِهِ مُوَافِقاً» کسی که فعل او با قول او موافق نبود «فَإِنَّمَا ذلِكَ مُسْتَوْدَع‏» ایمان او ودیعه است، امانت است از معارین است. هر چقدر هم که عمل میکنید باز بترسید چون اولا یک عمر خراب کردیم و ثانیا باز معلوم نیست بتوانیم خوب به مقتضای ایمان عمل کنیم زیاد دعا بکنید و از خدا بخواهید «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْنِي مِنَ الْمُعَارِين»«وَ لَا تُخْرِجْنِي مِنَ التَّقْصِير» http://eitaa.com/ayatollahshojaee
https://t.me/AyatollahShojaee1389 آیت الله محمدشجاعی (ره): متاسفانه ما اولیاء را و از جمله حضرت بقیة الله (صلوات الله علیه) را با وجود اینکه شیعه هستیم نشناختیم مقام ولی چیست، ولی کیست، ولایت چیست، چه حسابی دارد اینها را متأسّفانه با این‌که شیعه هستیم نشناختیم. البته منظور من آن شناخت به معنای بالا نیست، بلکه همان شناختی که در امکان ماست باید سعی بکنیم از برکات وجودی حضرت بقیةالله (صلوات الله علیه) که ولی وقت است، ولی برتر است، حجت حق است استفاده‌ها داشته باشیم. تا حالا  نفهمیده‌ایم اصلاً معنی این‌که ما امامی به نام امام زمان (صلوات الله علیه) داریم چیست، کان یک چیزی است که فراموش شده فقط در گوشه‌هایی از ذهن ما یا فکر به عنوان یک عقیده است که ما امامی داریم،که امام زمان است و غایب است و الی آخر اما معنای آن این نیست معنی آن این است که انسان دقیقاً باید در پشت پرده در ارتباط با آن حضرت باشد و از افاضات و عنایات ربوبی از طریق آن حضرت علی الاتصال استفاده بکند ولی وقت است، همه‌ی شما فکر بکنید که معنی ولی وقت چیست؟ معنی ولی عصر چیست؟ معنی این‌که این امام است و حجّت است و زنده است ولی پشت پرده است چیست امام ما است واسطه‌ی فیض است، حجّت حق است، ولی حق است هر افاضه‌ای می‌رسد از او می‌رسد. هر مددی برسد از او می‌رسد یعنی از خدا می‌رسد از طریق او معنی این جملات چیست؟ آیا این است که ما فراموش کنیم و فقط در گوشه‌ای از آن ذهن و عقیده‌ی ما باشد که امامی داریم؟ باید علی الاتصال در ارتباط بود منظور ارتباط معنوی است اشتباه نشود. خدای ناکرده شما هم مانند آن دکان‌دارها ان‌شاء‌الله نروید دکان باز بکنید که ما با امام زمان ارتباط داریم. همه‌ی آن‌ها کذّاب هستند و دروغ‌گو هستند و دکان‌دار هستند و راهزن هستند و الی آخر. بلکه از پشت پرده در ارتباط بودن، توسل داشتن، عرض ادب کردن عرض عهد بیعت کردن، استشفاء کردن، لااقل یک یا دو ساعت عرض ادبی، عرض بیعتی، عرض عهدی، تجدید عهدی، استشفائی آن هم علی الاتصال و علّت این که ما فراموش کرده‌ایم استفاده‌ی از آن را و می‌بایست به دنبال آن می‌رفتیم عدم شناخت است. چون موقعیت وجودی حضرت را نشناخته‌ایم طبعاً غافل ماندیم و استفاده‌ی لازم را نمی‌کنیم کما این‌که چون نشناخته‌ایم حرف آن مدّعیان کاذب و آن دکان‌دار‌ها را هم احیاناً قبول می‌کنیم که ما در ارتباط با امام زمان هستیم. آن هم از نشناختن ما سرچشمه‌ می‌گیرد یا از نشناختن آن‌ها سرچشمه می‌گیرد اگر کسی حضرت بقیةالله را یعنی ولی حق را بشناسد از برکات وجودی او علی الاتصال بهره‌مند می‌شود. می‌داند ولی یعنی چه، چه استفاده‌ای باید بکند علی الاتصال باید از پشت پرده در ارتباط باشد و از توجّهات آن حضرت و از تصرّفات آن حضرت و از شفاعت آن حضرت صحیح‌تر و بهتر بهره‌مند باشد. خدا انشاالله به همه من و شما معرفت لازم را عنایت فرماید 🌴🌴🌴🌴🌴 @ayatollahshojaee
salam.mp3
2.37M
تجلی اسم سلام خدا در عوالم وجود از بیانات آیت الله محمدشجاعی (ره) : http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee https://t.me/AyatollahShojaee1389
اعتزال ممدوح رهبانیّت محکوم آیت الله محمد شجاعی (ره) : اگر کسی بخواهد جدّاً به طریق سلوک قدم بگذارد، او سؤال می‌شود که با در محیط اجتماع بودن و در محیط‌ های کار و با زن و بچّه و این و آن مشغول بودن چگونه قلب را از اوصاف بد تخلیّه بکنیم،ومتّصف به شرایط و اوصاف باشیم، و به ذکر هم بپردازیم، و خواطر را کنار بزنیم، چون بالاخره با حشر و نشر داشتن این کار سخت خواهد بود. آیا باید عزلت انتخاب کرد؟آیا باید گوشه‌گیری کرد؟ چراکه اسلام از گوشه‌گیری به آن معنا که انسان احساس مسئولیّت نکند و وظایف اجتماعی را برای خود وظایف نداند، مخالف است پس چه کار باید کرد؟ وقتی با حشر و نشر مسئله سخت میشود چه باید کرد؟ توجه داشته باشید که آنچه اسلام گفته است غیر از این است که بعضی‌ها تصویر می‌کنند. آن‌ها اعتزال و عزلت را به معنی مطلق کلمه در نظر میگیرند و می‌گویند اسلام مخالف است. درحالیکه این‌طور نیست. نمی‌فهمند اسلام، اعتزال به معنی مطلق را نهی نکرده است. بلکه اسلام اعتزال دریک معنای بخصوص را تجویز کرده است، و در معنای بخصوص دیگری نهی کرده است. تأمّل بکنید. اینکه انسان از شرار مردم، از محیط‌های غلط، از معاشرت‌های غلط، کناره‌گیری بکند. عین دستور اسلام است. این نه درویشی است، نه صوفی‌گری است، و نه اسلام با آن مخالف است اعتزالی را اسلام نهی کرده است که انسان وظایف اجتماعی خود را در ارتباط با خانواده و اجتماع ، و مسلمین و مؤمنین در مملکت خود یا در هر کجای دنیا کنار بگذارد و به اصطلاح هیچ احساس مسئولیّت نکند و هیچ حرکتی نداشته باشد و کاری که از دست او بر می‌آید و باید بکند، را انجام ندهد و گوشه‌گیری کند اسلام از این اعتزال نهی کرده است. اما یک عزلت بینابین و نسبی در این میان هست در قرآن می‌بینید در خصوص حضرت ابراهیم ع میفرماید«فَلَمَّا إعْتَزَلَهُمْ وَ ما يَعْبُدُون‏»وقتی که از  آن مردمان بد بت‌پرست دعوت کرد، قبول نکردند، حرف را گوش نکردند، و گفتند تو باید با ما همرنگ باشی، «إعْتَزَلَهُمْ» حالا که شما می‌گویید تو باید با ما همراه باشید، شما بروید و من هم به راه خود می‌روم. این‌ها را باید دقّت کنید. اگر اهل درد باشید، می‌روید روی این‌ها دقّت می‌کنید. من اشاره می‌کنم، خود شما تأمّل کنید خیلی از حرف‌ها را نمی‌توانم خیلی روشن‌تر بگویم. اگر خواستید خود را نجات بدهید در این‌ها تأمّل کنید. «إِنِّي صَاحِبُ لَنَا رَبِّي سَيَهْدِي اینکه شما همرنگ بشوید، نمی‌شود، باید کناره‌گیری کرد. اکثر این معاشرت‌ها، و کارها را  می‌شود انسان کناره‌گیری کند، انسان گاهی جایی که واقعا وظیفه‌ی شرعی نیست را به صورت مکر نفس برای خود وظیفه‌ی شرعی درست می‌کند و متأسّفانه آن‌جا که واقعا وظیفه‌ی شرعی است را اصلاً متوجّه نمی‌شود. بله در جایی که انسان وظیفه دارد،باید کناره‌گیری نکند و در اجتماع باشد. اما اگر جایی وظیفه‌ای نبود، هیچ وظیفه‌ای نبود، و هیچ امری از خدا در ارتباط با مسائل اجتماعی با او نبود این‌جا عزلت کار سلوک را آسان‌تر میکند و انسان می‌تواند در یک گوشه منزوی باشد. باید راه را پیدا کرد که چیست. خیلی با عجله و شتاب و یا با هوی و جهالت حکم نکرد. امام صادق فرمود: خدای متعال به پیغمبری از پیغمبران بنی اسرائیل وحی کرد که اگر دوست داری مرا در جوار قدس ملاقات کنی. اگر طالب من هستی، پس در دنیا تنها باش، غریب باش، مهموم باشد، محزون باش، وحشت از مردم داشته باشد، به مانند آن پرنده‌ی تنها که به تنهایی در بیابان‌ها پرواز می‌کند، و با پرنده‌های دیگر همراهی نمی‌کند، از رئوس اشجار می‌خورد، و از آب چشمه‌ها می نوشد، و وقتی شب شد تنها می‌رود در گوشه‌ای، در لانه‌ای استقرار پیدا می‌کند،  با پرنده‌های دیگر نمی‌رود، و با من مأنوس می‌شود. امام صادق فرمود: «صَاحِبُ الْعُزْلَةِ مُتَحَصِّنٌ بِحِصْنِ اللَّهِ وَ مُحْتَرِسٌ بِحَرَاسَتِهِ» صاحب عزلت متحصّن به حصن خدا است و خود را در حراست خدا قرار می‌دهد.«فَيَا طُوبَى لِمَنْ تَفَرَّدَ بِهِ سِرّاً وَ عَلَانِيَةً پس ای خوشا به حال آن کسی که در گوشه‌ای متفرّق باشد، برای خدا اعتزال بکند. باز تکرار می‌کنم اگر معذور شرعی نباشد و در جایی که وظیفه‌ی شرعی متروک نشود که طبق بیان امام ده تا شرط دارد ...... http://sapp.ir/ayatollahshojaee https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://eitaa.com/ayatollahshojaee
امام حسین (ع) .mp3
3.97M
🌹شب میلاد حضرت زینب (س) را تبریک و شادباش عرض میکنیم 🌹 لیکن یاد و نام حضرت زینب سلام الله علیها با مصائب وارده بر ایشان و اباعبدالله ع عجین گشته و خواه ناخواه قلب انسان را به سمت و سوی کربلا سوق می‌دهد لذا شنیدن صوت دلنشین استاد عزیزتر از جانمان آیت الله شجاعی اعلی الله مقامه در خصوص امام حسین ع در این شب فرخنده خالی از لطف و عنایت نیست 🌹 http://sapp.ir/ayatollahshojaee https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://eitaa.com/ayatollahshojaee
سردار صید خدا شد در این عالم دو صیاد داریم ، دو دام داریم ، دو نیروی جذب داریم صیادانی که با جذبه های خود با دامهایی که از شاخ وبرگ شجره زقوم می گسترانند کثیری را به دام می اندازند و جزو قافله سالاران جهنم میکنند و صیادانی هم داریم که با جذبه های خود و با دامهایی که از شاخ وبرگ شجره طوبی می گسترانند عده قلیلی را برای عالم غیب صید میکنند که به بیان رسول اکرم (ص) جزو رهبران بهشتند (المجاهدون فی سبیل الله قواد اهل الجنه ) حال مستحضرید که صیادان دنبال بهترین صید میگردند هر چه زیباتر بهتر ، وقتی میخواهند طاووسی شکار کنند زیباترین را انتخاب میکنند صیادان عالم غیب هم هر صیدی را نمی پسندند ، آنقدر باید خودت را مورد پسند آنها کرده باشی که صیدت کنند لذا شهادت هنر مردان خداست اول باید مرد خداشد آنقدر باید مورد پسند شده باشی ، آنقدر باید زیبا شده باشی ، آنقدر باید خواستنی باشی که شکارت کنند آنقدر باید هنرمند شده باشی که بتوانی خودت را به دام آنها بیاندازی غزال اگر به کمند اوفتد عجب نبود عجب فتادن مرد است در کمند غزال سردارصید خدا شد سیدعربی https://t.me/AyatollahShojaee1389
◼️◼️◼️◼️◼️ آیت الله محمد شجاعی (ره): سلاح حضرت بقیه الله (ص) در انتقام از معاندین یک روش تند است و این روش تند را هضم کردن برای کسی که از حقایق اسلام بی‌خبر است و برای کسی که بی‌خبر است از مظهریّت امام زمان (صلوات الله علیه) موجب می‌شود ذهن بعضی‌ها زده می‌شود که آیا این امام زمان است؟ روش تند می‌دانید در چه چیز؟ در فقط قتل و قتال و کشتن و نابود کردن و از میان بردن همه‌‌ی معاندان، ظالمان، منافقان، ستمگران، ملحدان حتّی حضرت صریح روایات است که توبه را هم در خیلی از جاها از آن‌ها که می‌خواهند دوباره توبه بکنند قبول نمی‌کنند. چون سیف الله است یعنی شمشیر خدا است معنی سیف چیست؟ معلوم است که این معنی دارد. در روایت آمده است فکر نکنید روش امام زمان در این باب روش رسول الله است با روش رسول الله کاملاً فرق دارد. خلاصه هر کسی که در برابر حق ایستاد فقط کشتن است و السّلام چرا؟ من از شما سؤال می‌کنم ببینید در این روزهای گذشته خیلی از این مؤمنین بی‌گناه را از این مسلمان‌ها و شیعیان را کشتند آیا شما آرزو نمی‌کنید کسی باشد که آن کشنده‌ها را بکشد؟ الآن در فلسطین این همه مسلمان‌ها را می‌کشند آیا آرزو نمی‌کنید آن کشنده‌ها را باید کشت. آرزو نمی‌کنید؟ حالا همین‌طور حساب کنید این همه ظلم‌ها که در عالم می‌شود و شده است. و برگردید به عقب هر چه برگردید این همه ظلم‌ها شده تا برگردید به زمان حضرت سیّد الشّهداء (صلوات الله علیه) و آن خون خدا که ریخته شد  و یا ظلم‌های دیگر. ما آرزو داریم که این‌ها کشته بشوند چرا؟ منظور من از طرح  این سؤال این مسئله است که با توجه به ظالمانی که از اوّل تا حالا مسلّط بوده‌اند و الآن هم مسلّط هستند و بعد از آن هم خدا می‌داند تا چه مدّتی مسلّط خواهند شد و در روزهای آتی هم خواهید دید چه کشتارهایی را معاندان از بی‌گناهان و از مسلمان‌ها و از مظلومین به راه خواهند انداخت آیا ببینید حق مسئله این نیست که کسی بیاید این‌ها را از میان بردارد ؟ حق چیست؟ عقل و وجدان چه می‌گوید؟ جواب شما چیست؟ عقل و وجدان این است که باید از این‌ها گذشت کرد یا نه؟ امّا یک مسئله در این‌جا است و آن این‌که وقتی که حضرت قیام می‌کند متأسّفانه خیلی‌ها نمی‌توانند این مسئله را بفهمند که این جمعی که این حضرت آن‌ها را می‌کشد چه جرایم و جنایاتی در عالم به راه انداختند. همه از یاد آن‌ها می‌رود. روش آن حضرت ذهن آن‌ها را می‌زند حتّی خیلی‌ها ناله و فریاد  اشتباه کردیم، نفهمیدیم را سر میدهند اما این‌ها توبه هم بکنند قبول نمی‌کند چون اصلاً حضرت بقیة الله سیف الله است و انتقام حق است آخر آن دست انتقام خدا در مظهر حضرت بقیة الله بیرون می‌آید انشاالله ◼️◼️◼️◼️◼️ https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
در آيه 30 سوره اعراف می فرمايد: «فريقا هدى و فريقاً حق عليهم الضلالة انهم اتخذوا الشياطين اولياء من دون الله و يحسبون انهم مهتدون» يعنى «گروهى را خداى متعال هدايت فرموده و ضلالت بر گروهى ثابت گشته است زيرا كه آنها بجاى خداى متعال ولايت و دوستى شياطين را قبول نموده و چنين مى پندارند كه به راه راست هدايت يافته اند». اين نكته براى ارباب بصيرت روشن است كه با انحراف از صراط مستقيم انسان تحت ولايت شياطين قرار می گيرد و بعد از ولايت خداى متعال جز ولايت شيطان، ولايت ديگرى نيست. از چنين افرادى در هر زمانى بوده و هستند، افرادى كه خود را سالك پنداشته و خود و يا احياناً ديگران را نيز فريب داده و در حقيقت، همه فريب نفس و شيطان را خورده‏ اند. صراط مستقيم، صراط بسيار دقيق و عميق و باريكتر از مو و برنده‏ تر از شمشير است و طبعاً اصل دريافت آن و فهم و درك صحيح آن، و نيز، ثابت در آن و نلغزيدن به اين طرف و آن طرف، يعنى ادامه دادن به صراط مستقيم بدون اينكه انسان به دام شيطان و نفس بيفتد، به آسانى تحقق نمى يابد، و اين حقيقت از آيات قرآنى و همچنين از روايات و بيانات وارده با وضوح كامل استفاده مى ‏شود و عملا نيز شواهد بيشمارى وجود داشته و دارد. بسيار بوده و هستند كسانى كه در اصل دريافت صراط مستقيم و در فهم درست و درك صحيح آن راه خطا در پيش گرفته‏ اند و در برداشت از آيات و روايات و بيانات وارده از مسير صحيح منحرف گشته‏ اند و نيز، بسيار بوده و هستند كسانى كه موفق به ادامه صراط مستقيم در مقام سلوك نگشته و در وسط راه گرفتار اغوائات شيطانى و تدليسات و تلبيسات و خدعه‏ هاى نفسانى گرديده و گرفتار دام‏هاى شيطان و نفس شده‏ اند. (کتاب مقالات آیت الله محمد شجاعی قدس سره جلد دوم) https://t.me/ayatollahshojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee
Seyedarabi: سلام علیکم به اطلاع کاربران محترمی که علاقه مند به مباحث آیت الله محمد شجاعی رضوان الله تعالی علیه هستند میرساند که متن دروس تزکیه ایشان در سایت معاونت حوزه علمیه به آدرس ذیل موجود است http://akhlagh.tahzib-howzeh.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=239&pageid=19834&siteid=239 شایان ذکر است که متون بارگذاری شده با غلط املایی و معنایی همراه بوده و لازم است عزیزان با فایلهای صوتی مربوطه تطبیق دهند و یا با توجه به سوابق مطالعاتی خود اصلاح فرمایند انشاالله فایلهای صوتی ایشان به مرور و با کاهش حجم جهت دریافت ارسال خواهد شد https://t.me/AyatollahShojaee1389 http://sapp.ir/ayatollahshojaee http://eitaa.com/ayatollahshojaee