eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
158 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۶۷ ، آیه ۱۹ 🔆 «وَ اللَّهُ يَعْلَمُ ما تُسِرُّونَ وَ ما تُعْلِنُونَ» 🔆 «و خداوند اموری را که در سرّ خود پنهان می دارید (نیّات واعتقادات) و اموری را که آشکار می‌کنید می‌داند.» ✍️ در آیه سابق بیان شد: اگر فردی بخواهد شاکر نعمات الهی باشد باید نسبت به نعمت و جزییات آن شناخت داشته باشد، اين آيه در ادامه می‌فرماید: *انسان شاکر علاوه بر معرفت نعمت و بکارگیری آن ابتدا باید در باطن به جهت در اختیار داشتن نعمت مسرور باشد سپس فرح باطنی خود را در اعمال و رفتار ظاهریش در قالب فعالیّت بیشتر آشکار سازد.* 💠 و از این جهت که شکر ابتدا باید ريشه در قلب داشته باشد سپس از قلب به سایر اعضاء و جوارح سرایت نماید. 📔 خدای سبحان می‌فرماید: 🔆 من از نیّات شما آگاهم؛ و می‌دانم نعمت برای چه کسانی و به چه میزان متعارف و برای چه كسانی و به چه ميزان نامتعارف است؟ می‌دانم شناخت هرکس از نعمت، مجمل است یا مفصّل؟ مبهم است یا واضح؟ من می‌دانم چه کسانی در دل نیّت شکر دارند و چه کسانی نعمت برایشان عادی است و شکر قلبی ندارند؟ من از آنچه در درون خود پنهان نموده‌اید آگاهم. ✍️ یکی از مفسّرین درباره عبارت «ما تُسِرُّونَ» می‌فرماید: *اگر کسی در سرّ وباطن خود، عامل بهره‌مندی از نعمت را خود بداند به این معنا که استحقاق دریافت نعمت را داشته که خداوند آن نعمت را به او بخشیده است کافر (كتمان كننده) محسوب می‌شود.* 🔹 این شخص در درون خود بر این باور است که انجام فلان عمل طبیعتاً او را مستحق دریافت چنين نعمتی کرده است. 🔸 به فرض مثال اگر از نعمت سلامت یا امنیّت بهره‌مند است، به دلیل ورزش و تغذیه مفید یا بکارگیری دانش، عقل، تدابیر و ترفندهای خود اوست این نگرش، موجب کفران نعمت است. 💢 کفر به معنی کتمان است. *زمانی که منیّـت و استحقاق فرد به چشم خود او بيايد و نقش حضرت حق را نادیده بگيرد و فراموش كند كه مالك همه نعمات خداوند سبحان است، چنين فردی كافر است.* 💢 منیّت از خانواده کدورت و تاریکی است. با تاریکی، نور پشت پرده قرار می‌گیرد. به محض آنكه انسان برای خود وجودی قائل شود، قلباً دچار کفران نعمت گردیده است. ✳️ خداوند در هر نعمتی که به انسان عطا می كند از سرّ و باطن او آگاه است که نعمت را تنها از سوی حضرت حق می‌داند یا بخشی از نعمت را حاصل استحقاق خود و بخشی را نتیجه لطف و فضل پروردگار می‌بیند؟ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»   ‏🌐 emamraoof.com
✨ *مولایم!* ✳️ *مرا چنان تحت حمایت خود قرار ده که هیچ مأوایی به غیر از پناهندگی حریم تو چشم دلم را به خود مشغول نکند.* 🌐 https://instagram.com/stories/emamraoof.ir/2455209092506292553
‏عکس از zahra
٧١ "ادامه شرح درخواست علم الهي" امام خميني در ادامه فرمودند: همانطور كه ثابت كرديم علم از ذات جدا نيست و علم به اعتبار ِ ِوجود ِمحض، در همه موجودات جاري است ، نتيجه مي گيريم كه مخلوقات عندالله "معلوم"هستند و هيچ مجهولي نزد خدا وجود ندارد. و به اعتبار اينكه عندالله معلوم هستند ،عندالله حاضر هم هستند منتها گاهي اين حضور را ادراك مي كنند و گاهي ادراك حضور ندارند. براي خداي سبحان ظاهر و باطن ، پشت و رو، مرده و زنده .... فرق نمي كند و علم خدا نسبت به آسمانها مثل علم خدا نسبت به موجودات زميني است . حال اين خدايي كه علم مطلق دارد و ما نزد او معلوم و در حضور او هستيم، از رگ گردن به ما نزديكتر است پس چگونه با او دو رنگي و ناخالصي داريم ؟؟؟ جلوه نافذ ترين علم خدا ، در وجود مقدس پيامبر اكرم ص است و همانطور كه هيچ چيز از ما نزد خدا مخفي نيست بالتبع از پيامبر ص هم مخفي نيست در واقع خدا بالاستقلال عالم است و پيامبر بالعرض عالم است . و از طرفي همانطور كه خدا در زندگي ما جريان دارد و از رگ گردن به ما نزديكتر است ، پيامبر ص هم چنين است و ما حضور عندالرسول هم داريم گرچه شايد ما ادراك اين علم نافذ پيامبر ص و حضوردائم را نكنيم و به دليل همين عدم ادراك حضور است كه خلافهاي متعدد مي كنيم . استاد بروجردي كلاس شرح دعاي سحر ٨٤/٥/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٩ https://chat.whatsapp.com/DvZ4KYHdCPCEIF3wloz7Iu پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔴 بیانات رهبرمعظم در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان (اسفند ۱۳۹۴) ♦️جریان نفوذ سال‌هاست از درون به نظام اسلامی ضربه می‌زند و این ما هستیم که با آراء و انتخاب‌های اشتباه خود راه را برای این جریان خبیث فراهم می‌کنیم!* ♦️«بنده در قبل از مسئله‌ی نفوذ را مطرح کردم؛ آقایان این نفوذ مسئله‌ی مهمّی است. بنده هم که این را عرض میکنم نه به خاطر این است که حالا یک احتمالی به ذهنم می‌آید که ممکن است نفوذ کنند؛ نه، ما از خیلی چیزها مطّلعیم؛ از خیلی حوادثی که دارد در کشور رخ میدهد که غالباً عموم مردم یا حتّی خیلی از خواص مطّلع نمیشوند ما مطّلع میشویم. من از روی اطّلاع دارم عرض میکنم که برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است، برنامه‌ی جدّی آمریکایی‌ها است؛ دارند دنبال میکنند که نفوذ کنند. ♦️الان هم شروع کرده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند برای نفوذ؛ انواع و اقسام طُرق را -من محاسبه میکردم با خودم، دیدم شاید حدود ده راه مهم را- برای نفوذ در کشور پیدا کرده‌اند و دارند عمل میکنند؛ همین حالا دارند عمل میکنند. یکی‌اش راه علمی است؛ از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، ارتباط با دانشمندان، ارتباط با استاد، ارتباط با دانشجو -کنفرانس‌های به‌ظاهر علمی [ولی] در باطن برای نفوذ- افراد امنیّتی را اینجا میفرستند؛ این یکی از راه‌ها [است]. یکی از راه‌ها، راه‌های فرهنگی و هنری است. نفوذ اقتصادی یکی [از راه‌های] دیگر است. انواع و اقسام گوناگون، راه‌های نفوذ دارند؛ ما بایستی مراقب باشیم، باید مواظب باشیم.»
💠 *خشت اول گر نهد معمار کج* ✳️ در هر حرکتی حتی یك گام نقش اساسی دارد. در حركت صحیح، گام اول می‌تواند فرد را به اوج رساند و در حركت‌ نا صحیح نیز یک گام می‌تواند فرد را به حضیض ذلت رساند. 🔹 *انسان در تربیت صحیح همانگونه که کلان نگر است باید جزئی‌نگر هم باشد و نباید از کوچک‌ترین خطا چشم‌پوشی کند. زیرا کمترین انحراف می‌تواند انحراف وسیعی را در پی داشته باشد.* 🔆 «وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ» 🔆 «وگام‌هاى شیطان را دنبال مكنید كه او براى شما دشمنى آشكار است» 📘 سوره مبارکه بقره، آیه ۲۰۸ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 https://www.instagram.com/p/CITmUAbJdts
٢ 🔆 *«لا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لا مِنْ أَوْلِيَائِهِ تَقْبَلُوَن»* 🔆 «نه در امر خداوند تعقل می‌کنید و نه از اولیاء او می‌پذیرید.» 🔺 نوعاً افراد از اوامر شریعت دوری می‌جویند و برای آنكه تحت تربیت اولیای الهی قرار گیرند تلاشی نمی‌كنند ✅ اما *آنانكه تربیت اولیاء الهی را با گوش جان پذیرا هستند و اوامر و نواهی را با جان و دل می‌پذیرند خود در زندگی به امنیت و آرامش و طمانینه خاصی دست می‌یابند* از این رو حضرت قبل از شروع زیارت آل یس می‌فرمایند: 🔆 «لا مِنْ أَوْلِيَائِهِ تَقْبَلُوَن»؛ «اولیاء خدا حقائق را می‌گویند اما قبول نمی‌کنید» ✍️ مفسرین زیارت می‌گویند: شاید *این فراز تبیه و آگاهی بخشی و هشداری به انسان است* كه به او یادآور شود سعادت دنیا و آخرت تو در گرو تعقل در اوامر الهی و گوش جان سپردن به اوامر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و اولیای الهی است. 💠 حضرت در فراز بعدی می‌فرمایند: 🔆 *«حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِی النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لا يُؤْمِنُونَ»* 🔆 «اوامر اولیاء الهی حكمتی است رسا و رشددهنده، اما این هشدارها برای گروهی که ایمان نمی‌آورند نافع نیست.» ✳️ *حکمت عبارت است از علم صحیح همراه با دلیل و برهان که شک و تردید در آن راه ندارد*. علمی است که انسان را از کج‌روی و انحراف باز می‌دارد. همچنین حكمت منشأ اندیشه صحیح، سخن استوار و افعال خالص است که خداوند سبحان به هر کس بخواهد عنایت می‌کند. 📔 مؤید این مطلب، آیه ۲۶۹ سوره مبارکه بقره می‌باشد. خداوند سبحان در این آیه می‌فرماید: 🔆 «يُؤْتِی الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِیرًا» 🔆 «حکمت آن دانش و بینش به حقایق، دارای آثار و ثمرات دنیوی و اخروی است که خداوند به هر کس بخواهد عطا می‌کند و آن را که حکمت دهند یقیناً به او خیر فراوانی داده‌اند.» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com