eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟩 *«سیمای امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن»۶* 🍃 در سورة إسراء آیه ۸۱ می‌فرماید: 🔆 *«وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهـَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهـُوقاً»* 🔆 * «و بگو: حق آمد، و باطل نابود شد؛ یقیناً باطل نابودشدنی است.»* 🔷 این آیه، یک قانون کلی الهی را بیان کرده است که در هر عصر و زمانی مصداقی دارد؛ قیام پیامبر اکرم‌ و پیروزی‌ ایشان بر لشکر شرک و بت‌پرستی، و همچنین قیام حضرت مهدی ارواحنا له الفـداء بر ستمگران و جباران جهان، از مصادیق روشن و تابناک این قانون عمومی است، لذا در حالات رسول خدا نقل شده است که حضرت در فتح مکه وارد مسجد الحرام شد و بت‌هایی را که قبایل عرب بر دور خانه کعبه چیده بـودند، یکی پس از دیگـری با عصای خود سرنگون کرد و فرمود: 🍃 «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» 🔷 همچنین حضرات معصومین در روایات متعددی این آیه را به قیام حضرت مهدی(ع) تطبیق فرموده‌اند. 🔹 الف) امام باقر علیه‌السلام در تفسیر آیۀ مذکور فرمود: 🔆 *«إِذَا قـَامَ الْقـَائِمُ(ع) ذَهَبَتْ دَوْلَةُ الْبَاطِلِ»* 🔆 *«هنگامی که امام قائم، قیام کند، دولت باطل برچیده می‌شود.»* 📘 الکافی، ج ۸ ص۲۸۷ 🔹 ب) در حدیث مفصلی که از حکیمه خـاتون نـقل کردیم این جمله نیز به چشم می‌خورد: 🔆 *«وَ عَلَی ذِرَاعِهِ الْأیمَنِ مَکتُوبٌ "جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقا»* 🔆 *«در بازوی راست او نوشته شده بـود: حـق آمـد و باطل نابود شد، یقیناً باطل نابودشدنی است.»* 📙 کتاب الغیبة، شیخ طوسی، ص۲۳۹ 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۳۹۳ 💠 *نماز و طهارت* 🔆 امام صادق علیه‌السلام در روایتی فرمودند: «...فالتفت رزام اِلی الِامام جَعفَر بْنِ مُحَمّد فَقَال لَهُ اَخْبِرنِی عَنِ الصّلاةِ و حدودها فقال له الصادق علیه السلام للصلاة اربعة الآف حد…» بحارالانوار ج ۴۷ ص ۱۸۵ ❇️ نماز چهار هزار شرط دارد که هیچکس نمی‌تواند همۀ آن حد و مرزها را رعایت کند؛ اما شروطی که ترکش جایز نیست و نماز به‌واسطۀ آن تمام و کمال می‌شود عبارت از: 🔆 *«لاَ تَتِمَّ اَلصَّلاَةُ إِلَّا لِذِي طُهْرٍ سَابِغٍ»* (نماز کامل نمی‌شود مگر کسی که صاحب طهارت باشد.) ✍مرحوم قاضی سعید قمی: منظور از طهارت سابغ را طهارت خیلی زیادی می‌دانند که منجر به شادابی می‌شود. ممکن است این شادابی با یک لیوان آب هم که وضو می‌گیرید، حاصل شود؛ زیرا همۀ اعضاء با آن مقدار آب سیراب شده و در حضور قرار گرفته‌اند. 💠 طهارت یا از طریق آب است یا خاک. بعضی می‌گویند: منظور از طهارت، تخلی است؛ زیرا اگر تخلیه صورت نگیرد حضور قلب از انسان سلب می‌شود. 📚البته در کتاب‌های سرالصلوه برای تخلی ظاهر، باطنی در نظر گرفته‌اند. ظاهر آن یعنی زوائدی که از عالم ماده در معدۀ انسان است، همراه مصلی نباشد و زیاده‌ها دفع گردد چنانچه از كتاب مصباح الشريعه آمده: 🔆 قَالَ الصَّادِقُ علیه‌السلام: «إِنَّمَا سُمِّيَ الْمُسْتَرَاحُ مُسْتَرَاحاً لِاسْتِرَاحَةِ الْأَنْفُسِ مِنْ أَثْقَالِ النَّجَاسَاتِ وَ اسْتِفْرَاغِ الْكَثَافَاتِ وَ الْقَذَرِ فِيهَا وَ الْمُؤْمِنُ يَعْتَبِرُ عِنْدَهَا أَنَّ الْخَالِصَ مِنْ حُطَامِ الدُّنْيَا كَذَلِكَ يَصِيرُ عَاقِبَتُهُ...» (مستراح را بدان خاطر مستراح گفتند كه نفوس از سنگینی نجاسات راحت شود و كثافات از بدن دور گردد و مؤمن به اين نتيجه برسد كه نعمت‌هاي دنيايي عاقبتش اين است...) 📘مصباح الشريعة، ص١٢٦ 💢 به مدفوع نگاه کنید که آن باطن دنیاست که به هیچ وجه نمی‌توان جلوی نجاست آن را گرفت و نجاست جزو ذاتش است بنابراین تعلق به دنیا هم نجاست است، یعنی اگر انسان باطناً به دنیا تعلقی داشته باشد، گویا با نجاست وارد نماز شده است. به‌همین دلیل در دعای ابوحمزه می‌گوییم: «سیِّدی أخْرِجْ حُبَّ الدُّنْیا مِنْ قَلْبی» (اى آقاى من محبت دنیا را از دلم بیرون کن.) ❇️ بنابراین در تخلی ظاهری، معده و مثانه خالی می‌شود و در تخلی باطنی، قلب از محبت غیر خدا خالی می‌شود. *محبت غیر خدا امری زائد است که نباید در نماز حمل گردد در غیر اینصورت به نماز آسیب می‌زند.* 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» کلاس شرح اسرارالصلوه ۹۴/۸/۴ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🔆 *«يا أَبَتِ لا تَعْبُدِ الشَّيْطانَ إِنَّ الشَّيْطانَ كانَ لِلرَّحْمنِ عَصِيًّا»* 🔆 *«اى پدر! شيطان را پرستش مكن كه شيطان نسبت به خداى رحمان عصيانگر است.»* 📗 سوره مريم، آیه ۴۴ 🔶 نکتۀ قابل توجه این است که نهی حضرت ابراهیم مانند امر ایشان با کلمه «يا أَبَتِ» محقق شده است؛ یعنی در مقابل عموی خود ادبیات محترمانه و عاطفی به کار می‌گیرد تا از این طریق تأثیر بیشتری ایجاد کند. ⬅️ حضرت ابراهیم علیه‌السلام حقیقت بت‌پرستی را برای عموی خود آشکار می‌کند که ظاهراً فرد بت را می‌پرستد؛ اما باطن آن شیطان‌پرستی است. 💢 *هر پرستش غیرخدایی، پرستش شیطان را به‌همراه دارد؛* چرا که شیطان توصیه به عبادت غیرخدایی می‌کند؛ پس بت‌پرستان در ظاهر بت سنگی و چوبی را می‌پرستند؛ اما در حقیقت شیطان را عبادت می‌کنند. ✍🏼 مفسری گوید: «لا تَعْبُدِ الشَّيْطانَ» خطابی از روح به نفس امّاره است که از شیطان تبعیت نکن؛ بلکه خود را تسلیم عقل و قلب کن تا به حقیقت انسانیت نائل شوی. ⬅️ نام «شیطان» در این آیه دو مرتبه تکرار شده است؛ در حالی‌که می‌توانست به جای اسم دوم، ضمیر به کار رود؛ تکرار، بر تأکید شیطنت شیطان دلالت دارد. ✍🏼 شیطان از «شَطنَ» به‌معنای «بَعُدَ» وجودی است که خود را از رحمت حق دور کرده است. هر فردی که به شیطان نزدیک شود از رحمت حق دور می‌شود. 💢 قانوناً اگر وجودی ما را تحت رحمت خود قرار دهد، باید در مقابل آن رحمت خاص، شکر و سپاس خاصی از ما صورت گیرد؛ اما *شیطان وجودی است که رحمت را با عصیان پاسخ می‌دهد و شیطنت خود را اظهار می‌کند.* ✍🏼 «عَصیّ» بر وزن فعیل، صفت مشبهه یا صیغه مبالغه است؛ یعنی شیطان، لحظه‌ای از معصیت‌کاری جدا نشد و همواره معصیت‌کاری او رو به فزونی است. 💢 *شیطان وجودی است که در مقابل رحمت خداوند ایستاده است؛* چون خداوند انسان‌ها را با رحمت خودش آفرید؛ پس در یک نگاه عمیق شیطان با رحمت خداوند مقابله دارد؛ در نتیجه عبادت شیطان انسان را از رحمت خداوند دور می‌کند و مشمول لعنت خدای سبحان می‌شود. 💢 *شیطان قابلیت تحول را از خود سلب کرد؛* اگر انسان قابلیت تحول را برای خود در نظر نگیرد نماد شیطنت است؛ گویا خود انسان تبدیل به شیطان شده که عصیان را در خود به ثبوت رسانده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«دام بزرگ ابلیس در نومیدی از رحمت حق»* ✅ حضرت امام (ره) به این موضوع اشاره می‌کند که یکی از دام‌های مهم ابلیس که انسان را اسیر خود می‌سازد، فریب و غروری است که بر او وارد می‌کند. 💢 ابتدا رحمت الهی را برای ما به گونه‌ای نشان می‌دهد که گویی هیچ معصیتی در این بارگاه ممنوع نیست و همۀ معاصی مجاز است. همچنین معاصی صغیره را مجاز معرفی می‌کند و می‌گوید گناهان صغیره در مقابل رحمت الهی هیچ اشکالی ندارد! ✅ بعد می‌گوید در مقابل رحمت بی‌کران خداوند، گناهان کبیره نیز مشکلی ندارد! بعد از این که ما گناهان فراوانی را اعم از کبیره و صغیره مرتکب شدیم، به ما می‌گوید که آب از سر تو گذشته و امکان اصلاح برایت وجود ندارد! 💢 ابتدا ما را فریب می‌دهد که مرتکب انواع گناهان شویم، سپس با زیاد شدن گناهان، ما را ناامید می‌کند که اصلا امکان بهبود و اصلاح برای تو وجود ندارد! و با این دام ما را از محضر رحمت الهی دور می‌کند و موجب می‌شود که فرد هم خودش آسیب جدی ببیند و هم با این طرز تفکر به جامعه آسیب فراوانی وارد کند؛ زیرا با بی‌مبالاتی در انجام گناه، دیگران را با امید بخشش، نسبت به گناهان متعدد تحریک می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«کَنْزُالْفُقَرآءِ»* 🔆 *«گنجینه تهیدستانی»* 🍃 قرآن می‌فرماید: 🔆 *«أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ»* 🔆 *«اين شماييد كه به خداوند نياز داريد.»* 📗 سوره فاطر، آیه ۱۵ 🔷 *همه شما فقیرید؛ یعنی همۀ شما ممکن‌الوجود هستید و لحظه‌به‌لحظه به واجب‌الوجود نیاز دارید.* 🔷 همۀ شما ناقص هستید و ناقص به کامل، نیاز دارد. ✅ *خدا گنج همۀ شماست؛* یعنی همۀ خلایق از این جهت که خدا دارند، ثروتمندند، غنی هستند و احساس نیاز به احدی ندارند. ⁉️ خدا می‌گوید من گنج هستم خودم را به شما دادم چرا از دیگری چیزی می‌خواهید؟ 🍃 خواجه عبدلله انصاری در منازل‌السائرین می‌گوید: انسان در دو عالم محتاج خداست. یعنی در دو عالم محتاج بندگی است. بنده نیاز به بندگی دارد. هرچقدر من و شما در مقابل او بنده‌تر باشیم گنج مان بیشتر است. 🔷 هرچقدر بنده‌تر باشیم دسترسی ما به خدا سهل و آسان‌تر است. پس با این دید همۀ بنده‌ها از این جهت که فطرت‌شان الهی است، غنی و مظهر نام صمد خدا هستند. 🔷 اگر خود را محتاج محبت و عنایت و مهر بندگان خدا بدانیم؛ یعنی گنجی نداریم! کفر ورزیدیم، کتمان کردیم! و گنج را پنهان کردیم. 💢 وقتی خدا را می‌پوشانیم، احساس نیاز به خلق می‌کنیم. وقتی خدا برای ما ظهور دارد و گنج در دسترس ماست، هیچگونه احساس نیازی به خلق نمی‌کنیم. ✅ وقتی گنج در کنار ماست دائم به‌دنبال اقامۀ نماز و ایتاء زکات هستیم؛ یعنی میزان وصل خود را بیشتر می‌کنیم و دارایی ما زیادتر و دست ما گشوده‌تر می‌شود و می‌خواهیم دیگران هم از دارایی ما بهره‌مند شوند. ✅ هرکس با خدای خودش می‌تواند نهایت لذت را ببرد؛ اما منوط به اینکه احساس نیاز به او داشته باشد. اگر به این باور رسیدیم، احساس ما عوض می‌شود. 🔷🔹 *یکی از خاصیت های دین این است‌که طبقات را کنارهم قرار می‌دهد،،* فقیر و غنی به‌راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند. نه فقیر برای پول غنی، تواضع می‌کند و نه غنی فقیر را به دلیل فقرش تحقیر می‌کند؛ چون هر دو مسلمان هستند و یک خدا دارند. 🔷🔹 *یک دلیل کسالت‌ها بی‌نشاطی‌ها و اندوه‌ها، نداری‌های ماست. وقتی خدا را داریم خزانه و‌ موجودی ما بی‌نهایت است و سرحال و بانشاط می‌شویم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🌹 *«شهید مصطفی خمینی، سپیده‌گشای انقلاب»* 🌷 مصطفی، زینت انقلاب و امام بود و چلچراغ شبستان آن. مصطفی، تکیه‌گاه مبارزان بود و پناهگاه آن. او، بسان چشمه می‌جوشید و آب گوارا و زلال به تشنگان حقیقت می‌رساند. او، بسان ابر می بارید و دشت و دمن را با اسلام ناب می‌شست و سیراب می‌کرد. 🍃 او، بسان خورشید نور می‌افشاند و به محافل گرما می‌بخشید. مصطفی، تبیین‌گر اندیشۀ امام بود. اگر روشنگری‌های وی نبود، اندیشۀ امام، این چنین دامن نمی‌گسترد. 🌷 در خانۀ علم و تقوا دیده به جهان گشود، در دامن راستی و درستی پرورید و در آغوش حماسه و غیرت دینی ببالید. تکلیف‌مداری، دلاوری، پایداری پدر در پاسداری از احکام و مقررات دینی، از او جوانی شجاع، بی‌آلایش، هوشیار و دردمدار بساخت. 🍃 نظم پولادین پدر، لحظه‌های عمر او را بارور گردانید و آه‌ها و آوای شبانه‌اش، او را تا ملکوت اوج می‌داد. در زمانی کوتاه، مقدمات و سطح را پشت سر نهاد و همزمان از پرورش جان و روحش غافل نماند. 🌷 چنان در قرآن غرق می‌شد و حیران حقایق و معارف او می‌گشت که گویا حق را شهود می‌کرد. به گاهی که بیشتر حوزویان به «قال»، «اقول» سرگرم بودند و به گشایش دقایق اصولی مباهات می‌کردند، او، افزون بر فراگیری دانش، رسالت خود را در وراثت انبیاء می‌جست، در نجات محروم و نادان، در مبارزه با ستم حاکمان، در برپایی حکومت الهی و جامعه‌ای طیبه. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔶 پرس لاین دو شنبه ۳۰/مهر https://survey.porsline.ir/s/zWt7fdE 👆كلاس دستاوردهاي ماندگار --------------------------------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/pZAKWMk 👆کلاس راهکارها
🔆 *«وَ انْطِلَاقَ أَلْسِنَتِنَا فِی وَصْفِ مِنَّتِک»* 🔆 *«نیروى گفتار ‌ما‌ ‌را‌ ‌در‌ وصف نعم خود بکار دار.»* 📘 صحیفه سجادیه، دعای پنجم 💢 زبان ظاهری گاهی قفل می‌شود و توانایی هیچ كاری را ندارد، دائم گله و شكایت و اعتراض می‌كند. 🔹 گاه این زبان با بیماری‌های خاص زبان، گنگ می‌شود و در نهایت با مرگ این اتفاق می‌افتد و دیگر نمی‌توان زبانِ ذاكر داشت. ❇️ خدایا! این توفیق را نصیب من كن كه الطاف تو و ‌نعمت‌های بزرگی كه نصیبم كرده‌ای، توصیف كنم، به جای این كه با این زبان شاكی و معترض باشم و كسی را آزار دهم، در جهت كارآیی و جهت‌دهی صحیح از آن استفاده كنم. ❇️ خدایا! می‌خواهم در شمار كسانی باشم كه بطور دائم لطف‌ها و نعمت‌های عظیم تو را برای دیگران تعریف می‌كنند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 پرس لاین مثنوی https://survey.porsline.ir/s/ZMMkKq5
💢 *«دشمنی با خدا و در آرامش زندگی کردن!»* 🔆 *«وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ‏ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ‏ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ»* 🔆 *«هر كه دشمنى ورزد، راههايش ناهموار و پُر وحشت و كارش دشوار شود و راه بيرون شدن بر او بسته ماند.»* 📙 حکمت ۳۱، فراز ۶ 🟥 وقتی انسان از حق و حقیقت جدا شد؛ یعنی دین یک طرف قرار گرفت و فرد در طرف مقابل ایستاد و توجهی به دین نداشت، راه زندگی‌اش سنگلاخ است که حرکت در آن مسیر بسیار دشوار است. در حقیقت وقتی انسان از دین جدا شود، زندگی او با آرامش، سهولت و آسانی نیست. 🔷 *جدایی از حقیقت، زندگی را سخت می‌کند؛ زیرا از کانون انرژی جدا شده است.*وقتی انسان با خداست، خدا امور او را آسان و راحت می‌کند و موانع را برمی‌دارد؛ اما وقتی از خدا دور شد، زندگی سخت و مشکل می‌شود و خروج از تنگناها را با دشواری مواجه می‌کند. ‼️ گاهی افراد برای رفع مشکلات مادی فرزندان خود دست به دعا برمی‌دارند، اما نسبت به اعتقادات، رفتار و نیّات آنها و اهمال در اجرای فرامین نماز، روزه، حجاب و... بی‌توجه هستند! در صورتی‌که اگر والدین برای تدیّن فرزندان خود دعا کنند، امور دنیایی آنها هم حل خواهد شد. 🔷 البته انسان متدین نیز در دنیا با مشکلات مواجه است؛ زیرا طبق فرمودۀ امیرالمؤمنین: 🔆 *«الدُنیا دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ»* 🔆 *«زندگی‌ در دنیا با بلا همراه است.»* 📔 نهج‌البلاغه، خطبه ۲۲۶ ✅ *ولی فرد متدین به خدا اعتماد دارد.* اطمینان دارد خدا در مشکلات به او کمک خواهد کرد تا از آنها عبور ‌کند. او به هیچ کس اعتماد ندارد و معتقد است برای عبور از سنگلاخ‌های زندگی از مقام، قدرت، مدرک، و ... کاری ساخته نیست. 🟥 این گمان اشتباهی است که اگر کسی از حقیقت جدا شد و از دین دست برداشت، زندگی‌ شایسته‌ای دارد. چنین شخصی دائم در دست‌اندازها قرار می‌گیرد، اموراتش پر از مانع است و خروج از تنگناها برای او بسیار دشوار خواهد بود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«به جبروتت كه با آن بر همه‏چيزى فائق‏ آمدى.»* 🔰 آنچه در این فراز چشمگیر است که داعی سوال خود‌ را رسماً مطرح نمی‌کند؛ بلکه درخواست او در باطن دعا نهفته است؛ یعنی داعی با کنایه از خداوند درخواست می‌کند، جبروتی شود تا قابلیت محض را بیابد. 🔷داعی در مقابلِ فیاضیت محضِ خداوند، قابلیتی را خواهان است که لحظه‌به‌لحظه پذیرای فیوضات الهی باشد. به عبارت دیگر، وجودی بر او حاکم شود که علاوه بر دریافت الطاف الهی مانعی هم ایجاد شود تا از ضایع شدن فیوضات الهی جلوگیری کند. 🔷 جبروت عالمی‌ است که بر همۀ عوالم غالب است. اگر انسانی اهل عالمِ جبروت شود، بر نفسانیات خود غالب می‌شود و دیگران هم مقهور او می‌شوند؛ داعی این غلبه را خواهان است. 🟩 *اگر فردی به اذن حق جبروتی شد؛ از عالم ماده بالا رفته است و همه چیز مغلوب و تحت تسخیر اوست.* 🔷 *کرامت و فضائل اخلاقی که در زندگی علما و بزرگان، شاخص می‌شود، از این حقیقت حکایت می‌کند که از این عالم عروج داشته‌اند و با آشکار شدن ملکوت عالم ماده، وارد عالم جبروت شده‌اند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *همراه با حضرت زينب تا ولادت حضرت* 🟩 *«مناقب حضرت زینب»۱* ❇️ زینب کبری جلوۀ ذخیره چ‌های عظیم معنوی چهار شخصیت است. وجود مقدسش، خورشیدی است که از افق گنجینه‌های شخصیتی چهار خزان ارزش‌های پروردگار مهربان عالم، طالع شده است. ❇️ خزینۀ اول، وجود مبارک امیرمؤمنان و خزینۀ دوم، وجود مبارک فاطمه است. پروردگار عالم، از وجود مبارک امیرمؤمنان و حضرت زهرا، به دو دریا تعبیر کرده است که لؤلؤ و مرجان از این دو دریا ظهور می کند: 🔆 *«مرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلتَقیِانِ. بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَایَبْغِیَانِ. فَبِأَی آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ. یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ»* 🍃 امیرمؤمنان از دیدگاه خدا یک دریاست. حضرت زهرا هم دریاست. 🍃 دو خزینۀ دیگر وجود مقدّس حضرت زینب هم رسول خدا و خدیجۀ کبری هستند. مجموعۀ عناصر شخصیتی والای این بزرگواران، شخصیت زینب کبری را تشکیل داده است. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔰 در دعای وداع حضرت عرض می‌کنیم: 🔆 *«وَ أَحْیانِی فِی رَجْعَتِکمْ»* 🔆 *«خدا مرا در زمان رجعت شما زنده کند.»* 🔷 آنچه در این بارگاه و حریم قدسی بر توشه زائر می‌افزاید و او را به این امر امیدوار می‌کند که از خدای سبحان درخواست کند که اگر پیش از رجعت رخت از دیار دنیا بر بست، در طلیعۀ رجعت به امر حق زنده شود و در خدمت حضرات معصومین علیهم‌السلام قرار گیرد. 🔷 زائر به خدای خویش عرضه می‌دارد که در زمان غیبت برای مشاهدۀ روزگار ظهور، خون دل‌ها خورده است و هر صبح در دعای عهد خواهان چشم گشودن بر آن ایام و قامت امام خویش بوده است: 🔆 *«اللّهمَّ اَرِنی الطَّلعَة الرَّشیدَه»* 🔆 *«خدایا! آن جمال با رشادت را به من بنمایان.»* 🔷 حال خدای «محیی» را مورد خطاب قرار می‌دهد و طالب حیات مجدد در آن روزگار است. ✨ *گر به خاکم گذری رقص‌کنان برخیزم وز سر شوق زنم نعره یا حی یا حی* 📚 «برگرفته از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام