eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مناسبت: «‌ایام ولادت امام راحل (ره)» موضوع: ❓آیا اعتقاد به اصل ولایت فقیه از جهت مفهوم و مصداق یک امر عقلی است یا شرعی؟ ✅ ولايت فقيه که عبارت است از حکومت فقيه عادل و دين‏شناس حکم شرعى تعبدى است که مورد تأييد عقل نيز مى‏باشد، و در تعيين مصداق آن روش عقلايى وجود دارد که در قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران بيان شده است. ❓آیا دستورات ولی فقیه برای همه مسلمانان الزام آور است یا فقط مقلدین او ملزم به اطاعت هستند؟ و آیا بر کسی که مقلد مرجعی است که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از ولی فقیه واجب است یا خیر؟ ✅ بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حکم شامل فقهاى عظام هم مى‌شود، چه رسد به مقلدين آنان! به نظر ما التزام به ولايت فقيه، قابل تفکيک از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين (ع) نيست. 📚 استفتائات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
روز پنجاه و چهارم
۸۳ 🔅 *«أَنْتَ الْعَزِيزُ وَأَنَا الذَّلِيلُ»* 🔅 *«خدایا! تو نفوذ ناپذیری و من نفوذپذیر.»* 🔶🔸 عزیز چند معنی دارد: 🔸۱. بی‌مانند؛ یعنی «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ»؛ 🔸۲. محترم و مکرّم؛ 🔸۳ . نفوذناپذیر. ❇️ این معنای سوم با توجه به معنای مقابلش که دربارۀ ماست، قابل استفاده‌تر است. خدایا! تو نفوذ‌ناپذیری و شیطان بر تو نمی‌تواند غالب بشود. تو غالب غیر مغلوبی. ❇️ عزیز یعنی «یا غالِبٌ غَیْرَ مَغْلُوبٍ» غالبی که هیچ وقت مغلوب نمی‌شود. اما شیطان می‌تواند بر من مسلط بشود، نفس اماره می‌تواند بر من مسلط بشود، هر کس بخواهد می‌تواند در من نفوذ کند؛ اما خدایا! تو گفتی که عزت را برای مؤمنین قرار می‌دهی: 🔆 *«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ»* 🔆 *«عزت تنها برای خدا و رسولش و مؤمنین است.»* 📗 سوره منافقون، آیه ۸ ❇️ خدای سبحان عزت را برای کسانی قرار می‌دهد که دلدادۀ او هستند. *من نفوذپذیرم؛ اما می‌خواهم نفوذناپذیر شوم،* تحت نفوذ اجنبی قرار نگیرم، فقط تحت نفوذ خدای سبحان قرار بگیرم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانهای تاریخی حرم رضوی: ✅۲۳-خونین ترین هجوم كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🔹صفحه انگلیسی دفتر رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس، پیام ایشان را به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) منتشر کرد. 🔹رسانه KHAMENEI.IR چهارشنبه شب پنجم دی ماه ۱۴۰۳ جمله‌ای از رهبر انقلاب را به زبان انگلیسی بدین شرح منتشر کرد: «اگر عیسی(ع) امروز در میان ما بود، حتی لحظه‌ای در مبارزه با سران ظلم و استکبار جهانی درنگ نمی‌کرد و گرسنگی و آوارگی میلیاردها نفر را که توسط قدرت های سلطه‌گر به جنگ سوق داده شده‌اند تحمل نمی‌کرد.»
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۱* 🔶 *ج) اصول ناظر به عمل تربیتی* 🔸 *۵. تحریک حق‌طلبی (مسئولیت)* ❇️ یکی از گرایش‌های اصیل فطری در نهاد انسان حقیقت‌طلبی است. قرآن وجود این گرایش را در انسان تأیید و بر آن به منزلۀ یک اصل تربیتی تأکید کرده است. 🔷 تحریک حق‌طلبی ازآن رو می‌تواند اصل تربیتی باشد که از یک سو با مبانی انسان‌شناختی تربیت پیوند دارد و ناظر به گرایش فطری حقیقت‌طلبی است و ازسوی دیگر، اهداف تربیتی را تحقق می‌بخشد. ❇️ افزون بر این، حق‌طلبی گزاره‌ای تجویزی و کلی است که می‌تواند ناظر به روش‌هایی مانند دعوت به ایمان، ابتلا و... باشد. 🔷 تأکید بر حق‌طلبی در سیرۀ تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام نیز نمود دارد. حضرت، در خطبۀ «فدکیه»، با سرزنش انصار به تحریک حق‌طلبی آن‌ها پرداخت. ❇️ همچنین، در ماجرای غصب فدک، هنگامی که حضرت فاطمه علیها‌السلام و حضرت امیرالمؤمنین به خانه‌های مهاجرین و انصار می‌رفتند تا آن‌ها را به یاری بطلبند، حسنین علیهما‌السلام را نیز به‌همراه خود می‌برد. این همراهی، احساس مسئولیت و الزام درونی را در فرزندان برمی‌انگیزد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔅 *«فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ؛ نَظَرَ فَأَبْصَرَ وَ ذَكَرَ فَاسْتَكْثَرَ وَ ارْتَوَى مِنْ عَذْبٍ»* 🔅 *«بنده بر خود نزدیک می‌کند آن امر دور را و آسان می‌کند آن امور سخت را...»* ✍🏼 در قسمت‌های گذشته در محضر حضرت امیرالمؤمنین و در خطبه ۸۶ نهج‌البلاغه به بررسی معانی (شدید) پرداختیم و اکنون معنایی دیگر: 🔷 *۴. حساب پس دادن: 🔹 حسابرسی الهی امری بسیار سخت است؛ اما اگر قرار فرد بر محاسبۀ دائم خود باشد و بداند که هر حرف و هر فکر او حساب دارد، این مرحله را برخود سهل می‌کند. 🔸 دنیای او محاسبه دارد و نیک می‌داند *هرجا که بر خود تکیه کند تمام امور بر او قفل می‌شود* و اگر همۀ امور را از جانب خداوند سبحان بداند به‌خوبی پیش خواهد‌رفت. 🔹 *اعتماد صادقانه و جدی بر خداوند بالاترین رتبه را نصیب او می‌کند* پس قرار گرفتن در یوم الحساب و عبور از صراط بر او دشوار نخواهد بود. 🔸 در مرحلۀ میزان که عیار فرد را می‌سنجند، باز هم سرافراز است. او می‌داند ارزش اعمال او به نگاه ولیّ خدا و عنایت پروردگار است و در غیر این صورت هیچ عملی از او پذیرفته نخواهد‌شد و جایگاهی نخواهد داشت. 🔹 فردی با چنین تفکر سختی‌ها را بر خود آسان کرده و در زمره محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته‌ است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *«اصول ارتباط سازنده»۲* 🔷 *«مثبت اندیشی»* 🔹 گام دوم در ارتباطات این است که افراد در مواجهه با یکدیگر، هیچ پیشینۀ نامناسبی در نظر نگیرند و در ابتدا، ذهنیتی مثبت نسبت به یکدیگر داشته باشند. 🔹 البته اگر در زمانه‌ای زتدگی می‌کنیم که بدی بر مردم حاکم است، نمی‌توانیم به همه خوش‌بین باشیم. امیرالمومنین می‌فرماید: 🔅 *«إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّرَ»* 🔅 *«اگر بدى بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسى به ديگرى خوش‌گمان باشد، خود را فريب داده است.»* 📘 نهج البلاغه، حکمت ۱۱۴ ⏪️ اگر فساد بر مردمانی مستولی بود، در آن زمان، حق نداریم هر کسی را با ذهنیت مثبت بپذیریم؛ اما در جمع‌های محدود که شناخت افراد از یکدیگر بیشتر است، اساس ارتباط بر مثبت‌اندیشی است و باید از هرگونه قضاوت شتاب‌زده، ذهنیت منفی و کنکاش و جستجوی امور منفی افراد، اجتناب کرد. ⏪️ *روایات، تأکید زیادی دارند که اگر سوء‌ظنی نسبت به طرف مقابل برای مؤمن ایجاد شد، هفتاد مرتبه، حمل بر صحت کند. در حالی‌که بسیاری از مردم، حتی سه مرتبه نیز، فرصت به یکدیگر نمی‌دهند!* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *باسلام و احترام خدمت كاربران گرامی* 🍃 *به اطلاع مي‌رساند با همراهي شما بزرگواران براي سلامتي كامل و عافيت دائم مقام معظم رهبري تاکنون نه رأس گوسفند و دو نفر شتر قرباني و در ميان خانواده‌هاي مؤمن كم‌معيشت استان قم و تهران توزيع شده است*. 🍃 *موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام از همراهي شما در اين امر خداپسندانه تشكر وقدرداني مي‌كند*. 🌐 * روابط عمومی موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام*
لینک ثبت نام👇 ‏ https://emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
🔶 پرس لاین چهارشنبه ۵/دی ماه https://survey.porsline.ir/s/0PsEpLr ‎👆 کلاس امام زمان شناسی -------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/uQ7N1qh کلاس شرح دعای جوشن کبیر👆
💢 *«زشت‌ترین امور!»* 🍃 روزی مردی خدمت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آمد و پرسید: 🔅 *«فَمَا أَقْبَحُ شَی‏ءٍ؟ قَالَ: الْفِسْقُ فِی الشَّیخِ قَبِیحٌ وَ الْحِدَّةُ فِی السُّلْطَانِ قَبِیحَةٌ وَ الْكَذِبُ فِی ذِی الْحَسَبِ قَبِیحٌ وَ الْبُخْلُ فِی ذِی الْغَنَاءِ وَ الْحِرْصُ فِی الْعَالِم‏»* 🔅 *«قبیح‌ترین امر چیست؟ حضرت فرمود: فسق برای پیر، تندی و خشم برای سلطان، دروغ برای فرد باشخصیت (خانواده‌دار)، تنگ‌نظری و خساست برای ثروتمند و حریص بودن برای عالِم بسیار زشت است.»* 📘 بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۸۴ 🔷🔹 قبیح ترین امر در مورد افراد مختلف، متفاوت است. *قبیح‌ترین امور در نگاه اباعبدالله عبارت‌است از:* 🔹 ۱. سالخورده‌ای که فاسق باشد؛ فاسق، کسی است که آشکارا در امور دینی لاابالی‌گری دارد و از او گناه دیده می‌شود؛ 🔹۲. سلطانی که با خشم و غرور برخورد کند؛ سلطان صرفاً به‌معنای کسی که بر مملکتی حکمرانی می‌کند نیست؛ هر فردی که به طور نسبی از توانمندی‌هایی برخوردار است و با توجه به جایگاه‌های متفاوتی که دارد بر برخی افراد و امور سلطه داشته باشد؛ سلطان است. برای مثال، مادر، سلطان خانه است و عصبانیت و انجام برخوردهایی که زدگی ایجاد کند برای او بسیار قبیح است. 🔹۳. شخص خانواده‌دار و باآبرویی که دروغ می‌گوید نیز کار بسیار قبیحی انجام می‌دهد. سایر افراد برای کسب اعتبار و آبرو دروغ می‌گویند؛ به همین دلیل دروغ از فردی که اعتبار و آبرو دارد بسیار عجیب و قبیح است؛ او که از امتیازات مادی و معنوی برخوردار است چرا دروغ بگوید؟ 🔹 ۴. بخیل بودن فرد غنی نیز بسیار زشت است. 🔹 ۵. حریص بودن عالم نیز قبیح است؛ چرا که عالِم به رزاقیت و قدرت الهی و به محدودیت دنیا و ابدی نبودن زندگی در آن، آگاه است؛ به همین دلیل بسیار ناپسند است که نسبت به کسب مادیات حریص باشد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
روز پنچاه و پنجم
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۲* 🔶 *ج) اصول ناظر به عمل تربیتی* 🔸*۶. کرامت‌پروری* ✍🏼 ازنظر استاد مطهری عزت و کرامت نفس، ام‌المسائل اخلاقی است. در احادیث بر اهمیت و کارکردهای تربیتی کرامت نفس تأکید شده است. 🍃 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: 🔅 *«مَن کرُمَت عَلَیهِ نَفْسُهُ هانَت عَلیهِ شَهَواتُهُ»* 🔅*«هرکس نفسش کرامت پیدا کرد، شهواتش در نظرش کوچک می‌شوند»* 📘 نهج‌البلاغه،حکمت ۱۵۵ ✴️ *اوج عزت‌دهی را می‌توان در سبک تعامل حضرت زهرا علیها‌السلام با فرزندانش یافت. آن حضرت با خطاب‌های محبت‌آمیزی که موجب تقویت کرامت و عزت فرزندانش می‌شد، با آنان سخن می‌گفت.* ✳️ در حدیث شریف کساء آمده است: ناگاه فرزندم، حسن، وارد شد و گفت: ای مادر، سلام بر شما. گفتم: سلام بر تو، ای روشنی چشم و میوۀ دل من.» 🔸*۷. کردار، مؤثرتر از گفتار* ✍🏼 به اعتقاد علامه جعفری *بهترین راه شکل دادن به رفتار متربی، اقدام عملی مربی است؛* چراکه عمل نسبت به آموزش و گفتار تحقق عینی‌تری دارد، درحالی‌که الفاظ صرفاً آیینه‌هایی هستند که مفاهیم را نشان می‌دهند و اگر بایسته و شایسته باشند ممکن است در متربی مؤثر افتند. ✴️ علاوه بر اینکه عمل مربی، به آموزش.های تربیتی جنبۀ عینی می.دهد، موجب ایجاد انگیزه و تحریک عاطفی در متربی می‌شود؛ چراکه عمل نشان می‌دهد عمل.کننده به کاری که انجام می‌دهد معتقد است. ✳️ بنابراین کردار عینی مربی می‌تواند اصلی مهم در فرایند تربیت باشد و بخشی از اهداف تربیتی را محقق کند. ✳️ *فرزندان فاطمه علیها‌السلام همیشه شاهد بودند که مادرشان به مردم کمک می‌کرد و خود گرسنه می‌ماند و به قیمت گرسنگی خود دیگران را سیر می‌کرد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔅 *«وَ مَنْ إِلَيْهِ الرُّجْعَى وَ الْمُنْتَهَى»* 🔅 *«ای خدایی که بازگشت و سرانجام همه به‌سوی اوست.»* ✍🏼 این عبارت دعا یادآور این آیۀ آشناست: 🔅 *«إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون»* 🔅 *«بازگشت همۀ ما به‌سوی خداست»* ◀️ اما این رجعت، مربوط به پایان عمر ما نیست. «راجع» اسم فاعل است و نشان از استمرار کار دارد. ما لحظه‌به‌لحظه در حال رجوع به خداوند هستیم. 🔷 می‌دانیم که به سوی خدا می‌رویم؛ ولی می‌خواهیم با امام خود، به خدا رجوع کنیم. اگر بدون امام به‌سوی خدا برگردیم، رجوع‌مان قهری و اجباری است و برای ما لذتی ندارد. 🔶 اگر با امام نباشیم و از او دور شویم، به بیراهه رفته‌ایم و در مسیری انحرافی پیش می‌رویم که ما را به خداوند نمی‌رساند. 🔷 پس به درگاه حضرت حق عرض مى‌كنيم: «ای خدایی که باید رجوع به تو را اختیار کنم عاجزانه از تو می‌خواهم مولای این بنده را به او نشان دهی تا در رجوع به تو، از مسیر منحرف نشود و رجعتش، عاشقانه و همراه با لذت و حلاوت باشد.» 🔶 خدایا! می‌دانم در نهایت باید به تو برسم؛ ولی می‌خواهم در این سِیر، با امامم همراه باشم. *اگر بدون امام به سوی‌ات بیایم، همۀ سرمایه عمرم را از دست خواهم داد و از مصادیق «إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي‏ خُسْر» خواهم بود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام صحیح و ناصحیح ۹ «تفکر صحیح:درخواست امور ممکن» «وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ» «و هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل پايه‏هاى خانه (كعبه) را بالا مى‏بردند (مى‏گفتند) اى پروردگار ما، از ما بپذير كه در حقيقت تو شنواى دانايى.» سوره بقره، آیه۱۲۷ در تفکر صحیح از خداوند درخواست اموری را می‌کنیم که از لحاظ عقلی ممکن و شدنی است نه محال و نشدنی. هرچند خداوند بر هر امری قادر و تواناست؛ اما باید درخواست تحقق امور ممکن‌الوقوع را کرد، نه امور محال و ناممکن را. در تفکر صحیح باور داریم خداوند صدای درخواست‌های زبانی و حتی قلبی‌مان را می‌شنود؛ بنابراین درخواست‌هایمان بجا و حساب شده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. ♦️ *مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*، 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
*آخرین روز تخفیف ثبت نام* لینک ثبت نام👇 ‏ https://emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
تفکر صحیح و ناصحیح ۹ «تفکر صحیح:درخواست امور ممکن» «وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ» «و هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل پايه‏هاى خانه (كعبه) را بالا مى‏بردند (مى‏گفتند) اى پروردگار ما، از ما بپذير كه در حقيقت تو شنواى دانايى.» سوره بقره، آیه۱۲۷ در تفکر صحیح از خداوند درخواست اموری را می‌کنیم که از لحاظ عقلی ممکن و شدنی است نه محال و نشدنی. هرچند خداوند بر هر امری قادر و تواناست؛ اما باید درخواست تحقق امور ممکن‌الوقوع را کرد، نه امور محال و ناممکن را. در تفکر صحیح باور داریم خداوند صدای درخواست‌های زبانی و حتی قلبی‌مان را می‌شنود؛ بنابراین درخواست‌هایمان بجا و حساب شده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 متن شبهه 👇 چندبار اسم سگ توی قرآن اومده اما هیچ کجا نگفته سگ نجسه... اصلا کجای قرآن آوردن که سگ نجسه؟ *✅ پاسخ کامل در کلیپ بالا👆* 📚یک مورد از روایات نجس بودن سگ👇 *🔻 از امام صادق ع در مورد نجاست سگ سوال شد* ✍🏻 آن حضرت فرمودند: نجس است آب نیم خورده‌ی سگ را دور بریزید و با آن وضو نگیرید، ظرف آب را ابتدا با خاک و سپس با آب بشوئید ✅ نجاست سگ به معنای وجوب قتل عام سگ که نیست! اتفاقا امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید انسان، باید چند صفت خوب رو از سگ یاد بگیره... 🔸https://aparat.com/v/7zKRO *📀 سایر شبهات مرتبط با نجس بودن سگ👇* 🔻گرگ و سگ از یک خانواده هستند پس چرا سگ نجس است اما گرگ نجس نیست؟ 🔸https://t.me/poorseshgar/20880 🔻 آیا سگ ها خانگی به دلیل زدن واکسن دیگر نجس نیستند؟ 🔸https://eitaa.com/porseshgar/30695 🔻فتوای عدم نجاست سگ!!! 🔸 https://t.me/poorseshgar/20307 🔻سگ به این وفاداری چرا نجس اعلام شده؟ 🔸https://t.me/poorseshgar/20189 🔻حکومت اسلامی برای اینکه مردم باحیوانات انس نگیرند و فرزندآوری داشته باشند سگ رو حرام کرد!! 🔸https://t.me/poorseshgar/11655 -----------------------
🔅 *«بِسُلْطَانِكَ الَّذِي عَلَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔅*«خدایا تو را به سلطنتت که علو و برتری دارد قسم می‌دهم.»* 🔰 داعی در دعای صباح بیان می‌کند: 🔅 *«قَرعتُ بابَ رَحمَتِک بِیَدِ رَجائِیٖ»* 🔅 *«خدایا با دست امید در رحمتت را کوبیدم.»* 🔷 اگر سلطان مراجعه کننده‌ای نداشته باشد، تعجب‌آور و سوال‌انگیز است. رعیت با مراجعۀ دائم به سلطان فقر خود را به نمایش می‌گذارد. ✴️ *سلطان از اسامی باطنی خداست و «مالک» از پنهان‌ترین اسماء اوست.* 🔷 در مالکیت، مِلکیت خدا هم نهفته است؛ یعنی مالک به معنای سلطان است که هرگونه تصرفی را عهده‌دار است. ✴️ مصلی در نماز با قرائت «مالِکِ یَومِ الدٌین» بصورت تلویحی و تضمینی اذعان می‌کند که در ضمنِ اسم مالک، سلطان نهفته است. 🔶🔸 *داعی در این فراز خداوند را به آن سلطنت خودش قسم می‌دهد که:* 🔸۱. خدایا! خزانه‌ای می‌خواهم که همانند خزانه‌ات شود که در اثر برداشت، کم و ناقص نشود و حتی *عمرم به گونه‌ای باشد که هر چه می‌گذرد، نگویم عمرم فانی شد؛ بلکه همیشه وجود آن چشمگیر باشد؛ 🔸 ۲. خدایا! *در اثر شدت بندگی به جایگاهی برسم که آنچه اراده می‌کنم، موجود شود؛* 🔸۳. خدایا! مرا در جایگاهی قرار بده که *بازدارندۀ سیئه از دیگران شوم؛* 🔸٤. خدایا وجودم به گونه‌ای باشد که *ظالم محسوب نشوم؛* یعنی ظلم‌کننده به احدی نباشم؛ حتی اعضا و جوارحم، در امان باشند و هر کدام در جایگاه بندگی خود قرار گیرند؛ درواقع بر نفس و مملکت وجودم سلطنت داشته باشم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانهای تاریخی حرم رضوی: ✅۲۴- قدیمی ترین زائر پیاده امام رضا علیه‌السلام كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد