eitaa logo
در مسیر وحی
1.3هزار دنبال‌کننده
148 عکس
83 ویدیو
12 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 👣در مسیر فهم درست قرآن کریم 📜تفسیر روایی 💧به ترتیب نزول قرآن کریم 🎤با بیان استاد بهرامی(حافظ کل قرآن کریم) مطالب ناب اهل بیتی در آیات قرآن کریم ✅️برای اولین بار در تاریخ ارتباط: @adghahrudi
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره اعراف ایه۱۳.mp3
38.57M
نکاتی درباره بهشت ادم و حوا و اراده ی اصلی خدا دیگران رو هم بهره مند کنید از نکات این کانال با ارسال فایل ها🌹 ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف ایات۱۴تا۱۸.mp3
42.96M
شیاطین دنبال چی هستند نسبت به مومنان؟ «مولی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام»: مَن لَم یَشكُرِ الاِنعامَ فَلیُعَدَّ مِنَ الاَنعامِ! كسی كه نعمت‌ها را سپاسگزاری نمی‌كند باید او را همدوش و در ردیف حیوانات به حساب آورد! (فهرست غرر، ص ٨٠) ۴۰حدیث درباره شکر↙️ https://hedayatgar.ir/fa/news/99 دیگران رو هم بهره مند کنید از نکات این کانال با ارسال فایل ها🌹 ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف ۱۹تا۲۲.mp3
41.87M
نکاتی خاص درباره شجره🌴🌳🌵 دیگران رو هم بهره مند کنید از نکات این کانال با ارسال فایل ها🌹 ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
در مسیر وحی
نکاتی خاص درباره شجره🌴🌳🌵 دیگران رو هم بهره مند کنید از نکات این کانال با ارسال فایل ها🌹 ↙️لینک کانا
عَنْ ابْنِ عَساكِرَ فِی تارِیخِهِ عَنْ عاصِمٍ بْنِ ضَمْرَه عَنْ أمِیرِ الْمُؤمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلامُ قالَ: «قالَ رَسُول اللهِ ـ صلی الله علیه و آله ـ: «مَثَلِی وَ مَثَلُ عَلِیٍّ مَثَلُ شَجَرَه أنا أصْلُها وَ عَلِیٌّ فَرْعُها وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ ثَمَرُها وَ الشِّیعه وَرَقُها فَهَلْ یَخْرُجُ مِنْ الطَّیِّبِ إلّا الطَّیِّبُ وَ أنا مَدِینَه الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بابُها فَمَنْ أرادَها فَلْیَأتِها مِنْ بابِها». پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: مَثَل من و علی مَثَل درختی است🌳 كه من ریشه و ساقه و علی شاخه آن و حسن و حسین ـ علیهما السلام ـ میوه آن درخت و شیعه برگ های آن درخت🌿 را تشكیل می دهند، (و سپس افزود) آیا از اصل و ریشه پاك جز میوه پاك 🍇🍎انتظار می رود؟ و من شهر علم و دانش هستم و علی ـ علیه السلام ـ درب آن است، پس كسی كه خواست به شهر علم دست یابد، باید، از درب آن وارد شود.🚪 https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعراف۲۳تا۲۶.mp3
44.04M
🔸درباره عقل و لغزش 🟢حقیقت عفت 🔴از جنایات حجاج ملعون در جنگهای متعددی انسانهای فراوانی بدست حجاج و لشگریانش کشته شدند و انسانهائی که بدون جنگ کشت 120هزار نفرند و هنگامی که از دنیا رفت در زندانهایش 50 هزار مرد و 30 هزار زن بودند که 16هزار نفر آنان برهنه بودند. زندانهایش مختلط بود. زندانهای حجاج سقفی برای جلوگیری از آفتاب تابستان و سرما و باران زمستان سقفی نداشت. خوراک زندانیان نانی بود تهیه شده از جو که با خاکستر و نمک مخلوط بود و پس از مدت کوتاهی هر زندانی به رنگ سیاه در می آمد. https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۲۷تا۳۰.mp3
36.42M
بی حیایی و حربه ابلیس 🚫پیرامون باطن فحشاء خدا اطاعت و امر به صاحبان علم میکنه سَمِعتُ أبا جَعفَرٍ عليه السلاميَقولُ : لا وَاللّه ِ لا يَكونُ عالِمٌ جاهِلاً أبَدًا ، عالِمًا بَشَيءٍ جاهِلاً بِشَيءٍ . ثُمَّ قالَ : اللّه ُ أجَلُّ وأعَزُّ وأكرَمُ مِن أن يَفرِضَ طاعَةَ عَبدٍ يَحجُبُ عَنهُ عِلمَ سَمائِهِ وأرضِهِ . ثُمَّ قالَ : لا يَحجُبُ ذلِكَ عَنهُ ابو حمزه: از امام باقر عليه السلام شنيدم كه مى فرمود: نه، به خدا سوگند، هرگز نمى شود عالمى جاهل باشد و نسبت به چيزى، علم و به چيزى ديگر، جهل داشته باشد. سپس فرمود: خداوند بزرگ تر و گرامى تر و ارجمندتر از آن است كه فرمانبرى از بنده اى را واجب كند كه بر آسمان و زمينش آگاه نباشد، سپس فرمود: اينها بر او پوشيده نيست. 📚اصول کافی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۳۱تا۳۷.mp3
38.14M
💚از اداب زیارت 📌فرق زینت و تزیین مسلم بن عقبه طبق دستور یزید، سه روز، جان و مال و ناموس اهالی مدینه را بر لشکریانش مباح کرد و سپاهیان شامی چنان وحشی‌گری نمودند که روی تاریخ را سیاه کردند و بر هیچ یک از بازماندگان صحابه رسول خدا صلی الله علیه وآله و فرزندان و نوادگانش ترحم نکردند و قتل عام بزرگی به راه انداختند. سپاهیان مسلم‌ بن عقبه در آن سه روز، از ارتکاب هیچ عمل شنیعی، همچون تجاوز به نوامیس، کشتن نوزادان و توهین به صحابه بزرگ پیامبر، فروگذار نکردند. اما لشکریان یزید بنا به فرمان وی، تنها به بیت معظم امام زین العابدین علیه‌السلام و علی بن عبدالله بن عباس متعرض نشدند. و اساسا هر کس در خانه حضرت سجاد بود به دستور مسلم در امان بود و کسى به خانه آن حضرت کارى نداشت. از این رو بسیارى از زنان و کودکان به خانه آن جناب پناهنده گشتند و شماره آنان چنانچه از کتاب ربیع الابرار نقل شده، به چهار صد نفر رسید که همگى را در آن مدت که مسلم بن عقبه در مدینه بود، سرپرستى کرده و غذا و نفقه ایشان را بداد، و گویند: یکى از آن زنان گفت: به خدا من در کنار پدر و مادرم چنین زندگانى به خوشى و آسودگى نکرده بودم. https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۳۸تا۴۳.mp3
37.19M
درباره جایگاه بشر نزد خدا النّاسُ أبناءُ الدُّنيا ، ولا يُلامُ الرَّجُلُ عَلى حُبِّ اُمِّهِ . [ نهج البلاغة : الحكمة 303 ، بحار الأنوار : ج 73 ص 131 ح 135 . ] مولانا امیرالمومنیم امام على سلام الله علیه : مردم ، فرزندان دنيا هستند و آدمى ، بر دوست داشتن مادرش ملامت نمى شود درباره جنگ جمل و انواع خواب ارثیه ها: مَا مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا لَهُ مَنْزِلَانِ مَنْزِلٌ فِی الْجَنَّهًِْ وَ مَنْزِلٌ فِی النَّارِ فَأَمَّا الْکَافِرُ فَیَرِثُ الْمُؤْمِنَ مَنْزِلَهُ مِنَ النَّارِ وَ الْمُؤْمِنُ یَرِثُ الْکَافِرَ مَنْزِلَهُ مِنَ الْجَنَّهًِْ فَذَلِکَ قَوْلُهُ أُورِثْتُمُوهَا بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. پیامبر اکرم صل الله علیه و اله و سلم همه‌ی انسانها خانه‌ای در بهشت و خانه‌ای در جهنّم دارند و فرد کافر [که جهنّمی است، علاوه بر خانه‌ی جهنّمی خود]، خانه‌ی جهنّمی فرد مؤمن را به ارث می‌برد و مالک می‌شود و فرد مؤمن [علاوه بر خانه‌ی بهشتی خود]، خانه‌ی بهشتی فرد کافر را به ارث می‌برد [و مالک می‌شود] و این همان معنای سخن خداوند است که می‌فرماید: أُورِثْتُمُوها بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۳۴ نور الثقلین https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
در مسیر وحی
درباره جایگاه بشر نزد خدا النّاسُ أبناءُ الدُّنيا ، ولا يُلامُ الرَّجُلُ عَلى حُبِّ اُمِّهِ . [ نهج
فاجعه مجلس رقص و بدگویی امیرالمومنین 🔥مفتضح شدن عایشه و حفصه با کار ام کلثوم و شدت کینه ها به امیرالمومنین .... حفصه دختر عمر بن خطاب ابتدا زوجه خنیس بن عبد الله بود. بعد از آنکه خنیس وفات کرد عمر او را به عقد پیامبر صل الله علیه و اله درآورد. او با اخلاق و رفتار خود پیامبر صل الله علیه و اله و اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را مى‌آزرد، به حدى که پیامبر صل الله علیه و اله او را طلاق داد و با اصرار بعضى رجوع فرمود. در جنگ جمل خواست با عایشه حرکت کند. ولى برادرش عبد الله بن عمر مانع گردید؛ اما هنگامى که لشکر امیرالمؤمنین سلام الله علیه به منزل ذى قار رسیدند عایشه نامه‌ای به این مضمون براى حفصه نوشت:  «خبر زیادى لشکر ما به على بن ابى طالب -سلام الله علیه- رسیده است و او از ترس در ذى قار اقامت کرده است و از این جنگ جان سالم به درنخواهد برد...».❌ چون نامه به دست حفصه رسید کنیزان و مغنیه‌ها را جمع کرد و آنان 🎼دایره‌ها می‌نواختند و اشعارى می‌خواندند که در آن‌ها امیرالمؤمنین سلام الله علیه را به ❌بدى ذکر می‌کردند و زن‌های بنى امیه جمع شدند و شادى می‌کردند. خبر به ام کلثوم سلام الله علیه که رسید با عده‌ای از بانوان به صورت ناشناس وارد مجلس شدند و ناگهان صورت‌ها را باز کردند. حفصه خجالت کشید. ام کلثوم سلام الله علیه آیه‌ای که مربوط به زن‌های حضرت نوح و لوط سلام الله علیه بود که نافرمانى آن دو پیامبر را نمودند و درباره حفصه و عایشه نازل شده بود بر حفصه قرائت کرد  و فرمود: اگر تو و عایشه امروز براى خوارى پدر من امیرالمؤمنین سلام الله علیه به یکدیگر کمک می‌کنید، این کار شما تازگى ندارد چرا که همین معامله را با جدم پیامبر صل الله علیه کردید. حفصه چون دید رسوا شده است نامه عایشه را پاره کرد و از ام کلثوم سلام الله علیه خواست بیشتر از این او را رسوا نکند. نثار روح دختر و زینت امیرالمومنین بطن و جان و سر فاطمه الزهرا سلام الله علیهما خواهر کریم اهل بیت حسن بن علی خواهر اباعبدالله الحسین خواهر جبل الصبر زینب کبری عمه ی سیدالساجدین مولاتنا و سیدتنا زینب صغری ام کلثوم بقدر ارادت به این خانوم مظلوم صلوات نیت و بفرست https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
📜نامه مولانا امیرالمومنین امام علی بن ابیطالب سلام الله علیه به عایشه و 7 سوال کوبنده از او ، قبل از جنگ جمل (اثبات از کتب اهل تسنن) این متن نامه اى كه مولانا امیررالمومنین امام علی بن ابیطالب سلام الله علیه پیش از جنگ جمل در نزدیكى بصره به طلحه و زبیر و عایشه نوشته : «تو اى عایشه! 1- تو با سر پیچى از دستور خدا و پیامبرش از خانه ات بیرون آمدى؟ 2- به دنبال كارى هستی كه تو موظف به انجامش نیستى و به عهده ات واگذار نشده است؟ 3- آن گاه ادعا میكنى كه می خواهى جامعه مسلمین را اصلاح كنى!؟ 4- به من جواب بده كه زنان را با فرماندهى سپاه و رزم آورى با مردان چكار؟ 5- با جنگ انداختن میان اهل قبله (مسلمانان) و ریختن خون به ناحق؟! 6- تو علاوه بر این ادعاى خون خواهى عثمان را دارى، این به تو چه ربطى دارد؟ عثمان از قبیله بنى امیه است و تو از قبیله تیمى. 7- وانگهى تو همانى كه دیروز در میان انبوه اصحاب پیامبر (ص) می گفتى : نعثل را بكشید خدا او را بكشد، او كافر شده است، و اكنون به خون خواهى او برخاسته اى؟ بنابر این از خدا بترس و به خانه ات بر گرد، و حجاب بر خویشتن فرو آویز ، و السلام». 📚تذكرة الخواص: ص 69 https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
شیخ مفید در کتاب الجمل آورده است که مجموع کشته‌ها [ی دو سپاه] به ۲۵ هزار نفر رسید و اگر از این رقم، پنج هزار نفری را که در سپاه امام (علیه‌السّلام) کشته شدند، کم کنیم، بیست هزار نفر خواهند ماند و این، تایید کننده متونی است که تعداد کشته‌های سپاه جمل را بیست هزار نفر می‌دانند.