eitaa logo
دارالقرآن امام خمینی(ره)شهرستان محلات
294 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1هزار ویدیو
60 فایل
این کانال جهت ترویج فعالیت های قرآنی مرکز دارالقران امام خمینی ره آموزش و پرورش شهرستان محلات راه اندازی شده است. آدرس محلات خیابان امام خمینی کوچه شهدا جنب مسجدالقائم ارتباط با مدیریت👇 @HoseinAsgari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6010396819073270839.mp3
1.92M
🔸ترتیل صفحه 24 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز - نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 24 وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ (154) و درباره کسانى که در راه خدا کشته مى شوند نگوئيد: مرده اند، بلکه زنده اند ولى شما در نمى يابيد. (154) وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ (155) و بى گمان ما شما را به چيزى از ترس و گرسنگى و کاهشى از اموال و نفوس و ثمرات آزمايش مى کنيم وصابران را مژده بده. (155) الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ (156) همانان که چون مصيبيت به ايشان برسد مى گويند: بى شک ما ملک خدائيم و فقط به سوى او باز مى گرديم. (156) أُولَٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ (157) اينانند که درودها و رحمتى از پروردگارشان بر آنان نثار مى شود، و اينان خود هدايت يافتگانند. (157) ۞ إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ ۖ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ يَطَّوَّفَ بِهِمَا ۚ وَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَإِنَّ اللَّهَ شَاكِرٌ عَلِيمٌ (158) همانا صفا و مروه از نشانه هاى خداست، پس هر کس که حجّ اين خانه کند يا عمره بجا آورد بر او گناهى نيست که ميان آن دو، طواف (سعى) کند. و هر کس از روى ميل کار خيرى انجام دهد ]خدا به او پاداش مى دهد [همانا خدا سپاسگزار و داناست. (158) إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159) همانا کسانى که آن دلائل آشکار و هدايت هائى را که ما نازل کرده ايم بعد از آنکه آنها را در کتاب براى مردم روشن ساخته ايم کتمان مى کنند اينانند که خدا و همه لعنت کنندگان لعنتشان مى کنند. (159) إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (160) مگر کسانى که توبه کنند و ]آنچه را فاسد کرده اند [به اصلاح آورند و ]حقايق را [بيان نمايند، که اينان را توبه شان را مى پذيرم و من بسيار توبه پذير و رحيمم. (160) إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَٰئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ (161) همانا کسانى که کفر ورزيدند و در حال کفر مردند اينانند که لعنت خدا و فرشتگان و مردم، همگى بر آنان است. (161) خَالِدِينَ فِيهَا ۖ لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنْظَرُونَ (162) که جاودانه در آن خواهند بود، نه عذابشان سبک مى شود و نه مهلت داده مى شوند. (162) وَإِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمَٰنُ الرَّحِيمُ (163) و معبود شما معبودى يگانه است، هيچ معبودى جز او که رحمان و رحيم است نيست. (163) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نکته تفسیری صفحه ۲۴:🌺 اِنّا لِلهِ وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون: لباس من، کفش من، خانه­ ی من، اتومبیل من، دست من، قلب من، چشم من، فرزند من و ...، عباراتی­ است که ما از زمانی که معنای مالکیت را فهمیده­ ایم، صدها و هزاران بار به زبان آورده­ ایم. همه­ ی ما خود را صاحب چیزهایی می­ دانیم و اجازه نمی­ دهیم کسی آن­ها را از ما بگیرد؛ ولی در طول زندگی کم­کم متوجّه می­ شویم که برخی از آن چیزها از دست ما می­ روند و ما نمی­ توانیم آن​ها را برای همیشه نزد خود نگه داریم؛ گویی قانونی بر جهان حاکم است که دارایی­ های افراد، کم­ کم یا یک جا از آن​ها گرفته می­ شود. در حادثه­ ای، محصولات کشاورزی یک نفر از بین می­ رود. پس از تصادفی، فرزند یک نفر کشته می­ شود. در زلزله­ ای، هزاران نفر از بین می­ روند؛ و این قانونی​است که هر یک از ما به نحوی با آن مواجه شده­ ایم یا خواهیم شد. امّا داستان چیست؟ آیا جهان، مرکب افسارگسیخته و بی­ صاحبی​ است که روزی به انسان سواری می­ دهد و روز دیگر او را به زمین می‏ زند؟ یا این​که قدرتی بزرگ آن را آفریده و همو خوشی و ناخوشی آن را رقم زده است؟ پیامبران خدا، پاسخ این پرسش را بیان کرده و راه و روش روبه­ رو شدن با مشکلات را به بشر آموخته­ اند. آری، مشکلات و ناکامی­ ها، از دست ­دادن عزیزان، از بین رفتن دست​رنج سال­ها کار و تلاش، جزئی از برنامه­ ی خدا در زندگی ماست؛ ولی نه برای آزار و اذیت ما، بلکه برای آزمایش و معلوم شدن ایمانمان به خدا. در حقیقت، این مشکلات، مانند راه‏ های ناهموار و صعب­ العبوری هستند که گذر موفقیت­ آمیز از آن، انسان را به گنجی بزرگ می­ رساند. اگرچه سختی­ ها ظاهری تلخ و ناخوشایند دارند، در باطن، شیرین و گوارا هستند. آری، هدف خدا از گرفتن نعمت­ها، آزار و رنج بندگانش نیست؛ بلکه او می­ خواهد بدین وسیله، نعمت­ های بهتری را جایگزین آن نعمت­ ها کند، و این مطلب، تنها با صبر و شکیبایی بندگان در برابر سختی­ها به ­دست می­ آید. به ­همین سبب، امام صادق علیه السلام فرموده است: «اگر خدا بنده­ ای را دوست داشته باشد، او را در مشکلات غوطه­ ور می­کند.»[1] این صبر و شکیبایی امّا با توجّه به این حقیقت مهم به دست می­ آید که تمام چیزهایی که ما برای خودمان می­ دانیم، برای ما نیستند، و در واقع، مالک حقیقی همه چیز، خداست. مال و ثروت، همسر و فرزند، سلامت و تندرستی، همه و همه، امانت­ های خدا هستند و او روزی آن­ها را از ما می­ گیرد. آیا اگر شما چیزی را که به دوستتان امانت داده­ اید، از او بگیرید، کار بدی کرده­ اید؟ این قانون قطعی خداست که همه­ ی ما را با گرفتن امانت­ هایش آزمایش می‏ کند؟ ولی ما چگونه می­ توانیم از این آزمایش سربلند بیرون آییم؟ این آیه، پاسخ این پرسش را به ما می­ دهد. خدا می­ فرماید: کسانی از این آزمایش سربلند بیرون می­ آیند که هر گاه گرفتاری و مصیبتی به آنان برسد، صبر می­ کنند و می­ گویند: «اِنّا لِله وَ اِنّا اِلَیهِ رّْاجِعونَ»؛ یعنی ما و دارایی ما، برای خداست و خدا امانتش را از ما گرفته است  و ما دیر یا زود به ​سوی خدا باز می­ گردیم. البته طبیعی­ است که انسان به سبب از دست­ دادن عزیزی اندوهگین شود و گریه کند؛ ولی نباید سخنانی بگوید که نزد خدای بزرگ، بی­ ادبی محسوب شود. در تاریخ نقل شده که حضرت محمّد صلوات الله علیه پسری به نام ابراهیم داشت. او در دو سالگی به سبب بیماری از دنیا رفت. پیامبر صلوات الله علیه بر ابراهیم بسیار گریست؛ تا حدی که برخی از مردم تعجب کردند. پیامبر صلوات الله علیه در برابر تعجب آنان فرمود: «چشم، گریان است و دل، اندوهگین؛ ولی چیزی نمی­ گویم که خدا را به خشم آورد.» [2] [1] . اقتباس از المیزان فی تفسیر القرآن ، ج 1 ، ص 324 [2] . مسکن الفؤاد ، ص 101 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 برگزاری محفل انس با قرآن کریم همزمان با ایام فاطمیه(س) در مسجد حسینیه شهید محلاتی شهرستان محلات 🔰 به همت هیئت امنای مسجد حسینیه شهید محلات و با همکاری دفتر امام جمعه محلات و دارالقرآن آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات، محفل انس با قرآن با تلاوت حاج مهدی ساعد قاری بین المللی مصادف با ایام فاطمیه(س) در مسجد حسینیه شهید محلاتی برگزار گردید. 🎥 تهیه و تدوین: محمد جواد پورنادعلی ‹💠⃟🇮🇷›روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات @nehzatmahllat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6014900418700641401.mp3
1.86M
🔸ترتیل صفحه 25 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند - عشاق مصری 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 25 إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَالْفُلْكِ الَّتِي تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِمَا يَنْفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ مَاءٍ فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِيهَا مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ وَتَصْرِيفِ الرِّيَاحِ وَالسَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ (164) همانا در خلقت آسمان ها و زمين و آمد و رفت شب و روز و کشتى هائى که در درياها به نفع مردم در حرکتند و آبى که خدا از آسمان نازل کرده و زمين را بعد از مردگيش به وسيله آن زنده ساخته و در آن از هر نوع جنبده اى پراکنده کرده و در تغيير دادن بادها و ابرهاى مسخّر شده ميان آسمان و زمين براى مردمى که عقل خود را به کار مى گيرند نشانه هائى ]عظيم از قدرت خدا [است. (164) وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ ۗ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ (165) و از مردم کسانى هستند که در برابر خدا همتايانى ]براى او [بر مى گيرند که آنها را همچون دوست داشتن خدا دوست مى دارند ولى آنان که ايمان آورده اند محبّتشان به خدا شديدتر است. و اگر آنان که ظلم کرده اند (مشرکان) وقتى عذاب را مشاهده مى کنند ببينند که همه اقتدار از خداست و خدا سخت عقوبت است ]دچار حسرتى وصف ناپذير خواهند شد[. (165) إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ (166) همان وقت که پيشوانان از پيروان بيزارى مى جويند در حالى که عذاب را ديده اند و رابطه هايشان قطع شده است. (166) وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا ۗ كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ (167) و پيروان مى گويند: اى کاش براى ما بازگشتى ]به دنيا [بود تا همانطور که آنان از ما بيزارى جستند ما نيز از آنان بيزارى مى جستيم، اينگونه خدا اعمالشان را ـ که بر آنها مايه حسرتهاست ـ به ايشان مى نماياند و آنان هرگز از آتش بيرون آمدنى نيستند. (167) يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ (168) اى مردم! از آنچه در زمين است بهره مند شويد حلال و دلپذير و از گامهاى شيطان پيروى نکنيد همانا او دشمنى آشکار براى شماست. (168) إِنَّمَا يَأْمُرُكُمْ بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ (169) او شما را فقط به بدى و کارهاى بسيار قبيح فرمان مى دهد و ]وا مى دارد [تا آنچه را نمى دانيد بر خدا ببنديد. (169) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نکته تفسیری صفحه ۲۵:🌺 عاشقان خدا: مطالعه­ ی تاریخ و آثار گذشتگان، حقایق زیادی را به ما می­ آموزد. یکی از موضوعاتی که در تمام آثار گذشته و در هر جامعه­ ای، با هر آداب و رسومی، مورد توجه نویسندگان قرار گرفته، داستان کهن «عشق» است. شاید بتوان گفت در باره­ ی هیچ موضوعی به این اندازه داستان و شعر نوشته و سروده نشده است. ماجرای عشق و محبّت، با زندگی انسان­ها گره خورده و از آن​ها جدا نمی­ شود. هر انسانی از زمانی که خود را می­ شناسد، دنبال محبوبی می‏ گردد تا بدو عشق ورزد و از او محبت ببیند. کودک خردسال، بهترین لحظات خود را در دامان مادر خود می‏ گذراند و با تمام وجود او را دوست دارد، و مادرش صدچندان بیشتر، به او عشق می­ ورزد. هر چه انسان بزرگ­تر می­ شود، علاقه­ هایش بیشتر و متنوع­ تر می­ شود؛ علاقه به شهرت و ثروت، همسر، فرزند و .... . در واقع نحوه­ ی زندگی هر کس، بر اساس علاقه­ هایش شکل می­ گیرد. کسی­ که عاشق شهرت است، همیشه به آن فکر می­ کند و فعالیت‏ هایش را برای رسیدن به آن شکل می­ دهد. تاریخ، پر از داستان­ های عاشقانه از کسانی​ است که برای رسیدن به محبوب خود، تمام دارایی و حتّی جان خود را فدا کرده­ اند. آری، دل بستن، جزء جدانشدنی انسان است، و کسی که توانایی دوست داشتن را ندارد، انسان نیست؛ امّا این عشق و علاقه، گاهی ممکن است سکّوی پرواز انسان به آسمان سعادت و خوشبختی شود و گاهی هم لغزشگاه او برای سقوط به درّه­ ی شقاوت و نابودی. اگر انسان جهان اطرافش را با چشم­ های باز بنگرد، به خوبی می­ فهمد که در پشت پرده­ ی این جهان، کارگردانی نیرومند و دانا و در عین حال مهربان و دوست​ داشتنی وجود دارد که تمام زیبایی­ های دل فریب جهان، ساخته و پرداخته­ ی اوست. زیبایی گل​های رنگارنگ، عظمت فضای بیکران، جمال معشوقه­ های دل­ربا، جذابیت شهرت و مقام، همه و همه، محصول آفرینش استادانه­ ی اوست. با این نگاه، دل انسان اوج می­ گیرد و اسیر عشق محبوبی می­ شود که پیری و زشتی و فنا در او راه ندارد. اینجاست که تمام تلاش انسان، صرف خشنود کردن آن زیباترین محبوب می­ شود و علاقه­ هایش دور محور عشق به او می­ گردد. چنین انسانی، کسانی را دوست دارد که او دوستشان دارد و به چیزهایی دل می­بندد که او از آن­ها خشنود است؛ کارهایی می­ کند که او می­ پسندد و از رفتارهایی دور می­ شود که او را ناراحت می­ کند. در واقع ایمان هر کس، همان علاقه­ ی او به خداست که باعث می­ شود دستورهای او را اطاعت کند.  در روایتی آمده است که شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: «آیا دوست داشتن و دشمن داشتن، از ایمان است؟» امام در پاسخ فرمود: «آیا ایمان، چیزی جز دوست داشتن و دشمن داشتن است؟»[1] اگر اما دل بستن انسان، از مسیر صحیح منحرف شود، آنگاه به جای خدا، چیزهایی قرار می­ گیرند که انسان را به نابودی می­ کشانند. یکی از نمونه­ های عبرت­ آموز تاریخ در مورد علاقه­ های باطل، داستان کربلاست. گفته­ اند که پیش از حادثه­ ی عاشورا، بین امام حسین علیه السلام و عمر سعد گفت­ وگویی پیش آمد. امام به او فرمود: «از خدا بترس و با من همراه شو.» او گفت: «می­ ترسم که خانه­ ام را خراب کنند.» امام فرمود: «من خانه­ ات را می­ سازم.» او گفت: «می­ ترسم که مال و اموالم را از من بگیرند.» امام فرمود: «من بهتر از آن را از ثروت خودم به تو می­ دهم.» او گفت: «من عیال​ وارم و برای آن​ها می­ ترسم.» در این زمان، امام حسین علیه السلام از او رو برگرداندند و سرنوشت سختی را برای او پیش­ بینی کردند. [2] [1] . کافی، ج2، ص 125 [2] . بحارالانوار ، ج44 ، ص388 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
نسخه موبایلی 7 دیماه ماه1402 فایل.pdf
964.6K
نسخه موبایلی درسهایی از قرآن تاریخ پخش : 7 دیماه 1402 موضوع: آداب_دانش_آموزی_در_ماجرای_حضرت_موسی وخضر (4) 🌺کانالهای درسهایی از قرآن 🌺 : https://eitaa.com/tarheonsebaquran ایتا https://shad.ir/moravejan شاد https://splus.ir/tarheonsebaquran1 سروش بله @tarheonsebaquran
از قرآن تاریخ پخش : 7 دیماه 1402 موضوع: آداب_دانش_آموزی_در_ماجرای_حضرت_موسی وخضر (4) 🌺کانالهای درسهایی از قرآن 🌺 : https://eitaa.com/tarheonsebaquran ایتا https://shad.ir/moravejan شاد https://splus.ir/tarheonsebaquran1 سروش بله @tarheonsebaquran
••••💠※﴾﷽﴿※💠•••• 🔴انجامش بده گناهش به گردن من⁉️‼️ ☜این عبارت چقدرشبیه منطق کفاراست که درکتاب خداذکر شده است. ﴿وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَلْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ﴾[عنکبوت/۱۲] «وكسانى كه كافرشده‌اند،به كسانى كه ايمان آوردندگفتند:شماراه ماراپيروى كنيد،(اگر گناهى داشته باشد)ماگناهان شمارابرعهده مى‌گيريم» ☜البته که این کاررابه اختیارخودانجام نمیدهندودروغ میگویند: ﴿وَمَاهُمْ بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُمْ مِنْ شَيْءٍ ۖ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ﴾[عنکبوت/۱۲] «درحالى كه چيزى ازگناهانشان راعهده‌دار نيستند؛قطعاً آنان دروغگويانند» ☜سپس برای اینکه تصورنشوداین دعوت کنندگان دربرابر این عمل مجازاتی ندارند.در ادامه می افزاید «آنها بار سنگین گناهانشان را بردوش میکشند,و بارهای دیگری را اضافه بر بارهای سنگین خودشان. ﴿وَلَيَحْمِلُنَّ أَثْقَالَهُمْ وَأَثْقَالًا مَعَ أَثْقَالِهِمْ﴾[عنکبوت/۱۳] «بى شك آنان هم بار(خطاى)خودشان و(هم) بارهاى ديگررابا بارخودبردوش خواهندكشيد» ☜این بارگناه اضافی همان بارگناه اضلال و اغوا کردن وتشویق دیگران به گناه است،همان بار سنت بدگذاردن. ☜این نکته هم مهم است که کسی که گناه را به تشویق دیگری انجام داده است به اندازه گناه خودمجازات خواهد شد. 📖هم درقرآن عزیزوهم تورات و هم صحف ابراهیم(ع)تصریح شده است👇 ﴿أَمْ لَمْ يُنَبَّأْ بِمَا فِي صُحُفِ مُوسَىٰ وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّىٰ أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ﴾[نجم/۳۸الی۳۶] «آيا ازآنچه درتورات موسى آمده،اورا خبر نداده‌اند؟و(نيزصُحُفِ)ابراهيم كه(حق را) به طوركامل اداكرد.(دركتب آسمانى آمده است) هيچ كس بارديگرى رابه عهده نخواهدگرفت. ﴿وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۚ وَإِنْ تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَىٰ حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىٰ﴾ [فاطر/۱۸] «وهيچ فردى بار(گناه)ديگرى را بردوش نكشد، و اگرسنگين بارى براى حمل بارش،حتّى از نزديكان خوددعوتى كند،چيزى ازبارش حمل نشود(وكسى به اورحم نكند)» ☜بااین وضعیت حساب وکتاب وشرایط بسیار سخت قیامت بایدبه این افرادگفت: اگرگردن کلفتید، بارگناه خودراحمل کنید. 🔴توانجام بده حمایت ازمن⁉️‼️‼️ ☜یک شگردشیطان این است که ابتداپیروانش راتشویق وامربه کاری میکند«مثلاجنگ بااهل ایمان،کفر،شرک و...»بعدبه جای حمایت ازآنهاپشتشان راخالی میکند . ☜درجنگ بدرشیطان به صورت انسانی مجسم شدوخودراحامی مشرکین خواندوآنهارابه جنگ بامسلمانان تشویق وترغیب کرد. ﴿وَقَالَ لَا غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَكُمْ﴾[انفال/۴۸] «وگفت:امروزهيچ كس ازمردم،برشماغالب نخواهدشدومن ياورشمايم» ☜امادربزنگاه پشت مشرکین مستآصل راخالی کردوفرارکرد. ﴿نَكَصَ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ ﴾[انفال/۴۸] «شيطان به عقب برگشت» ☜وگفت:﴿إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرَىٰ مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ ۚ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ﴾ «هرآينه من ازشمابيزارم،من چيزى رامى‌بينم كه شمانمى‌بينيد،همانامن ازخدا بيم دارم و خداوندسخت عقوبت است» ☜ازیک طرف انسان راتاکفرمی‌کشاند: ﴿كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْإِنْسَانِ اكْفُرْ﴾[حشر/۱۶] (فريب اهل كتاب ازمنافقان)مثل(اغفال)شيطان است آن‌گاه كه به انسان گفت:كافر شو» ☜وازطرف دیگرمیگوید: ﴿إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ﴾[حشر/۱۶] «من ازتوتبرّى مى‌جويم،من ازخداوندى كه پروردگارجهانيان است مى‌ترسم.» ☜روزقیامت همراه انسانی که خوداغواکرده ومشرک شده است می آیدومیگوید: ﴿فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ﴾ «پس مراملامت ونكوهش نكنيدوخودرا سرزنش كنيد» ﴿مَا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ﴾ «(دراين روز)نه من مى‌توانم فريادرس شما باشم ونه شمافريادرس من» ﴿إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ﴾[ابراهیم/۲۲] «من ازاين‌كه مراپيش ازاين شريك خداقرارداده بوديد،بيزارم» ☜شیاطین انسی ومستکبرین وشیطان بزرگ هم چنین شیوه ای دارندتامادامی که انسانهاطبق نقشه وبرنامه آنهاپیش بروندهمراهی می‌کنندواگرهمراهی نکردندویابه هرنحوی مهره سوخته شدند،پشت آنهاراخالی می‌کنند. پهلوی، وتمام مریدان کوچک وبزرگشان که تاریخ مصرفشان تمام شدرابادقت نگاه کنیم.وضعیت سلبریتی های اغواشده وسیاسیون و ورزشکارانی که به تشویق وحمایت استکباررفتندهم دیدنی است.به نظربرگشت وتوبه آنهاورأفت نظام اسلامی،میتواندحال بدآنهارابهبود ببخشد. ﴿فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ﴾[حشر/۲] «پس اى صاحبان بصيرت عبرت بگيريد» ✍﴿محمدجواد(پژمان)قنبربیگی ﴾ 📆جمعه۸دیماه ۱۴۰۲ =صَــــدَقِہ جاریِہ 💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6016978242274067655.mp3
1.94M
🔸ترتیل صفحه 26 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست - حجازکار 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 26 وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا ۗ أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ (170) و چون به آنان گفته شود: از آنچه خدا نازل کرده است پيروى کنيد، مى گويند ]نه [بلکه از آئينى که پدرانمان را بر آن يافته ايم پيروى مى کنيم; آيا ]در هر حال از پدرانشان پيروى مى کنند [هر چند پدرانشان چيزى را درک نمى کردند و هدايت نيافته بودند؟ (170) وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لَا يَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً ۚ صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ (171) و مثل کسانى که کفر ورزيدند ]در عدم درک حقايق [مانند اين است که کسى به حيوانى بانک بزند که چيزى جز صدا و ندائى نمى شنود ]آنان [کر و لال و کورند از اين رو عقل خود را به کار نمى گيرند. (171) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ (172) اى کسانى که ايمان آورده ايد! از خوردنى هاى دلپذير که به شما عطا کرده ايم بخوريد و خدا را سپاسگزارى کنيد اگر تنها او را مى پرستيد. (172) إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللَّهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (173) او فقط مردار و خون و گوشت خوک و آنچه را که ]هنگام ذبح يا نحر آن [نام غير خدا بر آن برده شود بر شما حرام کرده است. ولى هر کس که ]به خوردن اينها [ناچار شود در حالى که طالب ]لذّت [نباشد و ]از حدّ ضرورت [تجاوز نکند بر او گناهى نيست; بى شکّ خدا بسيار آمرزنده و رحيم است. (173) إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۙ أُولَٰئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (174) همانا کسانى که آنچه را خداوند از کتاب نازل کرده است کتمان مى کنند و در برابر آن بهائى اندک دريافت مى دارند اينان در شکم هايشان چيزى جز آتش جاى نمى دهند، و روز قيامت خدا با آنان سخن نمى گويد و ]از آلودگى ها [پاکيزه شان نمى کند و برايشان عذابى دردآور خواهد بود. (174) أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ ۚ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ (175) اينانند کسانى که گمراهى را به بهاى هدايت و عذاب را به بهاى مغفرت خريده اند، پس چه قدر بر آتش ]جهنّم [صبر دارند! (175) ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ ۗ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتَابِ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ (176) اين بدان سبب است که خدا کتاب (تورات) را به حق نازل کرده است و بى گمان کسانى که در اين کتاب اختلاف کردند در ستيزى دور ]از حقّ [قرار دارند. (176) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نکته تفسیری صفحه ۲۶:🌺 .تقلید کورکورانه: «آداب و رسوم» ملّت­ ها، یکی از مباحث بسیار جذاب و خواندنی​ است؛ تا آنجا که دانش بسیار گسترده­ ای در این­ باره به نام «مردم­ شناسی» به ­وجود آمده است. در هر کشوری، صدها قوم و طایفه وجود دارند و هر یک از آنان، بر اساس آداب و رسوم خاص خود زندگی می­ کنند. از یک نگاه می­ توان این رسوم و عادات را به دو گروه تقسیم کرد: یکم، آداب و رسومی که به نفع مردم است و آن​ها را در زندگی دنیا و آخرتشان یاری می­ کند؛ و  دین نیز آن­ها را تأیید کرده است. برای نمونه، در روایتی آمده است که برای امیر مؤمنان علی علیه السلام قدری شیرینی آوردند. ایشان، علّت آن را پرسید. به ایشان عرض کردند به سبب نوروز است که رسم دیرینه­ ی ایرانیان است. امام فرمود: «اگر می­ توانید هر روز را برای ما نوروز بدارید، چنین کنید (یعنی به یکدیگر هدیه بدهید و به خاطر خشنودی خدا با یکدیگر رفت و آمد داشته باشید).»[1] دسته­ ی دوم، آداب و رسوم جاهلانه است که مانع پیشرفت مادّی و معنوی  انسان­ ها می­ شود، و بسا مردم یک جامعه که نسل اندر نسل به آن­ها عمل می​ کنند و اگر از انگیزه­ ی آنان بپرسیم، یک پاسخ می­ شنویم: «این​ها آداب و رسوم آباء و اجداد ماست و ما نیز باید مانند آن​ها عمل کنیم.» تاریخ، حکایت گر فجایع و جنایاتی­ است که برخی ملل به بهانه­ ی عمل به آداب و رسوم کهن­شان مرتکب می­ شدند. غرق کردن دختران جوان برای اهدای قربانی به الهه­ ی نیل، سر بریدن نوزادان در مقابل بت­ ها و زنده به گور کردن دختران، نمونه­ هایی از تقلید­های کورکورانه­ ی ملّت­ های گذشته از آداب و رسوم پدرانشان است. یکی از بزرگ­ترین مشکلات پیامبران نیز همین رفتار بوده است. آنان با مردم صحبت می­ کردند، برایشان دلیل می­ آورند، به آن​ها معجزه نشان می­ دادند و از آن​ها می­ خواستند عقل خود را قاضی کنند و پیرو حق و حقیقت باشند؛ ولی بسیاری از مردم، پاسخی در برابر آنان نداشتند و فقط از روی تعصّب بر آداب و رسوم گذشتگانشان، با پیامبران لجاجت می­ کردند. قرآن بارها و بارها از مردمی گله می­ کند که تنها دلیلشان برای شرک و بت­ پرستی و کارهای بد، رفتار نیاکانشان بوده است. ما نیز اگر بی­ طرفانه به اطراف خود نگاه کنیم، شاید متوجه رسوم و عادات نادرستی شویم که با دستورهای خدا سازگار نیست. برخی از رسومی که در مجالس عروسی و میهمانی­ ها برگزار می­ شود، نمونه­ های روشنی از این امور است. اگر تصمیم داریم آداب و رسوم گذشتگانمان را حفظ کنیم، سخن پیشوای نخست­مان علی علیه السلام را به یاد داشته باشیم که فرمود: «اگر می­ خواهید بر آداب گذشتگانتان تعصب ورزید، بر اخلاق خوب و رفتار شایسته­ ی آنان تعصّب داشته باشید؛ همان اخلاق و رفتاری که افراد باشخصیت و بزرگان شما داشته­ اند.»[2]  [1] . دعائم الاسلام ، ج2 ، ص 326 [2] . نهج البلاغه ، خطبه192 (معروف به قاصعه) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6019152397668975858.mp3
1.96M
🔸ترتیل صفحه 27 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓ @darolquran_mahalat ┗━━━♥️═🍃━━━┛