eitaa logo
دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
196 فایل
کانال رسمی دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران در راستای آموزش ، تبلیغ ، ترویج و انعکاس فعالیتهای قرآن کریم @edarehomurqurani: ادمین 🆔 🔰سایت مسطورا: Mastura.ir 🔰سایت محصولات زندگی با آیه ها https://mzbah.com/ -------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
کرامت انسان

🔹 قرآن کریم دربیش از پنجاه آیه ، به وصف های نکوهیده ای اشاره کرده و برای آن انسان را سرزنش کرده است ؛ صفاتی چون بخیل ، ضعیف ، هلوع ، جزوع ، منوع ، عجول ، قتور ، ظلوم ، جهول و . . . که همگی به طبیعت انسان باز می گردد و منشاء پیدایش این اوصاف رذیله ، جاذبه های طبیعی انسان است ، چنان که منشاء فضایل و ارزش ها ، جذبه های فراطبیعی اوست . 🔹 یا اوسط ، صحنه نبرد میان این دو دسته صفات است و در این میان ، اگر جاذبه های طبیعی بر جذبه های فراطبیعی انسان پیروز شود ، صفات رذیله ، ظهور می یابد ، و اگر جذبه های فراطبیعی انسان بر جاذبه های طبیعی او غالب آید ، اوصاف فاضله پدیدار می شود . 🔹 عوامل مادی ، به منزله مبدأ قابلی و مستعدّ پدید آمدن رذایل اخلاقی است و چون این رذایل نفسانی است و نفس ِگرفتارِ آن ها ، به عیب و شرّ موصوف است ، در ملکوت عالم ریشه ندارد و مشمول اصل جامع « وَ إِنْ مِنْ شَیْ ءٍ إِلاَّ عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَعْلُوم » نخواهد بود ، زیرا برابر آیه « وَ ما أَصابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِک » ، همه گناهان از نفسِ خود انسان است ؛ اگرچه اصل هستی آن ها نزد خداست : « کُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّه » ، اما صبغه نقص و عیب و شرّ بودن آن ها از نفس خود انسان است . 👈 اما ، یعنی روح او ویژگی هایی دارد که اساس آن ها است . خداوند در قرآن کریم به این ویژگی ، چنین تصریح فرموده است : ما بنی آدم را مکرّم کردیم ؛ « وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَم » . 🔹 بازگشت کرامت انسان به بخش طبیعی او ، توجیه علمی و معقول ندارد ، زیرا در میان حیوان ها ، موجوداتی زیباتر و ظریف تر از انسان بسیار است . همچون طاووس که چشم ها را خیره کرده ، بینندگان را به شگفتی وا می دارد . با این همه حیوانی حرام گوشت است که یک رشته از پر زیبای او اگر در لباس نمازگزار باشد ، بطلان نماز را در پی دارد ؛ اما انسانی سیاه پوست و به ظاهر نا زیبا ، مانند بلال حبشی ، چنان والاست که بهشت با آن همه زیبایی ، همواره مشتاق اوست . بنابراین کرامت ، به شیء است . 🔹 اگر انسان بدن او باشد ، ویژه آدمی نخواهد بود ، زیرا خط سیر و تطوّر آفرینش بدن را دیگر حیوان ها نیز پیموده اند ؛ ولی خداوند درباره هیچ یک خود را « أحسن الخالقین » نخواند و تنها درباره انسان ، چنین فرمود : « ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقین » . اگر خدای انسان آفرین ، « احسن الخالقین » است ، پس خلقت انسان ، « احسن خلقت ها » و خود انسان نیز « احسن المخلوقین » است . از این رو فرمود : « لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی أَحْسَنِ تَقْویمٍ » ، بنابراین محور کرامت انسان را در غیر بدن او باید جست وجو کرد . 📚 انسان از آغاز تا انجام، ص170. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره شعراء ( آیات 20 . 21 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 قالَ فَعَلْتُها إِذاً وَ أَنَا مِنَ الضَّالِّينَ «20» 🕋 ففَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْماً وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ «21» 🦋🦋(موسى) گفت: آن (قتل) را زمانى انجام دادم كه از سرگشتگان بودم. و چون از شما ترسيدم از نزد شما گريختم، سپس پروردگارم به من حكمت (و دانش) بخشيد و مرا از پيامبران قرار داد. 📝نکته ها👇 🔷مراد از «حكم» در آيه؛ يا حكومت و سرپرستى بنى‌اسرائيل است و يا حكمت و دانش. در اين دو آيه، حضرت موسى عليه السلام ايرادهاى فرعون را كه در آيه قبل گفتيم، پاسخ مى‌دهد. 🔷چنانكه گذشت حضرت موسى به خاطر طرفدارى از يكى از ياران خود، مشتى به مخالف او زد و شخص مخالف با همان ضربه مُرد. اين قتل نه از روى عمد بود و نه با آلت قتل انجام گرفت، بلكه يك حادثه‌ى ناخواسته و يك لغزش عملى بدون سوء نيّت بود كه قبل از نبوّت موسى آن هم به خاطر طرفدارى از يك مظلوم اتّفاق افتاده بود. بنابراين، «ضال» در آيه‌ى مذكور، يك انحراف عملى بدون قصد است كه ضربه‌اى به عصمت نمى‌زند و يا به معناى تحيّر است، نظير آيه‌ى 7 سوره‌ى ضُحى: «وَ وَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدى‌». 🔷از اميرالمؤمنين على عليه السلام پرسيدند: چرا بعد از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله حقّ خود را با شمشير نگرفتيد، و چرا همان گونه كه با طلحه و زبير و معاويه جنگ كرديد با خلفاى پيش از خود جنگ نكرديد؟ حضرت فرمود: گاهى سكوت لازم است. مگر ابراهيم به مردم نفرمود: من از شما كناره مى‌گيرم: «وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» «1» مگر هارون نفرمود: «إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي» «2» مردم مرا به ضعف كشاندند و نزديك بود مرا بكشند؟ مگر يوسف نفرمود: «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ» «3» پروردگارا! زندان براى من بهتر از استجابت تقاضاى آنهاست؟ مگر پيامبر اكرم در غار نرفت و من جاى او نخوابيدم؟ مگر موسى نفرمود: «فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ» همين كه ترسيدم فرار كردم، و مگر حضرت لوط عليه السلام در برابر تقاضاى گنهكاران نفرمود: «لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى‌ رُكْنٍ شَدِيدٍ» «4» اى كاش قدرتى داشتم (تا شما را از اين عمل ننگين باز مى‌داشتم) و يا به جايگاه محكم و أمن پناه مى‌بردم (و از شرّ شما درامان بودم). «5» بنابراين ساير اولياى خدا نيز گاهى در شرايطى مجبور به سكوت و انزوا مى‌شدند. 📚جلد 6 - صفحه 304 📝پیام ها🔰 🔶1- گاهى اقرار، يك ارزش است. «قالَ فَعَلْتُها» 🔶2- فرار از طاغوت، مقدّمه‌ى دريافت الطاف الهى است. فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ‌ ... فَوَهَبَ‌ 🔶3- انبيا از الطاف خاصّ خداوند برخوردارند. «فَوَهَبَ لِي‌- وَ جَعَلَنِي» 🔶4- نبوّت، يك جريان در طول تاريخ است، انبياى بسيارى قبل از موسى بوده‌اند پس تعجّب فرعون نابجاست. «مِنَ الْمُرْسَلِينَ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
💢 شناسایی ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی کتاب 🔹سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به بازدید میدانی از قرآن‌های عرضه شده در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از وجود ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر قرآن کریم خبر داد. 🌐 مشاهده کامل خبر👇👇👇👇 https://telavat.ir/?p=67518 ---------------------------------- 💠 کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم ✅ @telaavat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم زیبا از ترجمه فارسی سوره مبارکه احزاببخش ششم و پایانی✅ 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 فراز : ۱۷۰ استاد : الشیخ مصطفی اسماعیل مقام نهاوند آموزش الحان و نغمات قـرآنـی 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
انا لله و انا الیه راجعون عرض تسلیت به محضر امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری، مردم عزیز ایران و همه آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان
4_507651510750938400.mp3
12.58M
🔸 ❇️استاد احمد ابوالقاسمی 📌جلسه اوّل ⏱مدت زمان : ۲۶:۱۲ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* آموزش الحان و نغمات قـرآنـی 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
💠
سیمای امام
🔹 وجود مبارك می ‌فرماید امامت، منزله انبیاست و ارث اوصیاست، امامت خلافت الله است، امامت خلافت رسول الله است، مقام امیرالمؤمنین است، خلافت الحسن و الحسین(علیهم السلام) است، «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّینِ وَ نِظَامُ الْمُسْلِمِینَ وَ صَلاَحُ الدُّنْیا وَ عِزُّ الْمُؤْمِنِینَ إِنَّ الْإِمَامَةَ أُسُّ الْإِسْلاَمِ النَّامِی وَ فَرْعُهُ السَّامِی بِالْإِمَامِ تَمَامُ الصَّلاَةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصِّیامِ وَ الْحَجِّ، وَ الْجِهَادِ وَ تَوْفِیرِ الْفَیءِ وَ الصَّدَقَاتِ وَ إِمْضَاءُ الْحُدُودِ وَ الْأَحْكَامِ وَ مَنْعُ الثُّغُورِ وَ الْأَطْرَاف». امام كه باشد دین زنده است. 🔹 حالا اگر كسی ـ معاذ الله ـ بگوید دین از سیاست جداست، خب حفظ مرزها مگر سیاست نیست؟ اجرای حدود الهی مگر سیاست نیست؟ امضای مقررات بین المللی مگر سیاست نیست؟ فرمود امام این كارها را می‌كند. در آن روایتی كه دارد: «بُنِی الإسلامُ على خَمْسَةِ أشْیاءَ»، وقتی سؤال می ‌شود كه در بین این مبانی پنج گانه اسلام كه فرمودید: «بُنِی الإسلامُ على خَمْسَةِ أشْیاءَ عَلى الصَّلاةِ و الزَّكاةِ و الحَجِّ و الصّومِ و الوَلایةِ»، کدام افضل است: «أی شَیءٍ مِنْ ذلِكَ أفْضَلُ ؟»، فرمود: «الوَلایةُ أفْضَلُ»، چرا؟ «لأنّها مِفْتاحُهُنَّ و الوالی هُوَ الدَّلیلُ عَلَیهِنَّ». معلوم می شود به معنای دوستی نیست، به معنای است. 🔹 با ولایت، نماز زنده است، با ولایت، روزه زنده است، چون والی، كلید اجرای احكام است. وجود مبارك امام هشتم می ‌فرماید امام، زمام دین است، رهبر دین است، نظام مسلمین است، صلاح دنیاست، عزّ مؤمنین است! امام، ‌«أُسُّ الْإِسْلاَمِ» است، «بِالْإِمَامِ تَمَامُ الصَّلاَةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصِّیامِ وَ الْحَجِّ، وَ الْجِهَادِ»، خب جهاد، بی سیاست می‌شود؟! «وَ تَوْفِیرِ الْفَیءِ وَ الصَّدَقَاتِ وَ إِمْضَاءُ الْحُدُودِ وَ الْأَحْكَامِ وَ مَنْعُ الثُّغُورِ وَ الْأَطْرَاف». بعد بحث های مفصلی دارد. بعد فرمود: «الْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ»؛ در تمام روزگار، كسی مثل امام نیست، «لَا یدَانِیهِ أَحَدٌ وَ لَا یعَادِلُهُ عَالِمٌ وَ لَا یوجَدُ مِنْهُ بَدَلٌ»؛ این انسان كامل است كه مظهر ﴿لَیسَ كَمِثْلِهِ شَی‏ءٌ﴾ است، «وَ لَا لَهُ مِثْلٌ وَ لَا نَظِیرٌ»؛ امام این است! 📚 درس خارج فقه صوم ـ جلسه 282 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم زیبا از ترجمه فارسی سوره مبارکه صافات✨ بخش اول✅ 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره شعراء ( آیات 22 تا 26 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋و تِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّها عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرائِيلَ «22» 🦋🦋و (آيا) اين كه بنى‌اسرائيل را بنده‌ى خود ساخته‌اى نعمتى است كه منّتش را بر من مى‌نهى؟ (چرا نبايد من در خانه‌ى پدرم رشد كنم؟) 🕋قالَ فِرْعَوْنُ وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ «23» 🦋🦋(فرعون) گفت: پروردگار جهانيان چيست؟ 📖«1». مريم، 48. 📖«2». اعراف، 150. 📖«3». يوسف، 33. 📖«4». هود، 83. 📚«5». تفسير نورالثقلين. 📚جلد 6 - صفحه 305 📝نکته ها👇 🔷موسى به فرعون گفت: من بايد در خانه‌ى پدرم بزرگ مى‌شدم، چرا پدرم را به بردگى كشاندى كه من به اجبار در خانه‌ى تو بزرگ شوم، آيا اين، نعمت است كه آن را سپاس گزارم و يا اسارت است؟! گرچه در كاخ تو همه‌ى وسائل رفاه براى من بود، ولى من از اين كه بنى‌اسرائيل گرفتار بودند، ناراحتم. 🔷از قرآن استفاده مى‌شود كه فرعون در درون خود، خدا را مى‌شناخت؛ «قالَ لَقَدْ عَلِمْتَ ما أَنْزَلَ هؤُلاءِ إِلَّا رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» «1» ولى به‌ظاهر خود را ربّ اعلاى مردم مى‌دانست، مثل مديرى كه بر افرادى تسلّط دارد، ولى در عين‌حال خود را تحت امر ديگرى مى‌داند. «2» 📝پیام ها🔰 🔶1- تكبّر، زشتى‌ها را نزد انسان زيبا جلوه مى‌دهد. «تِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّها عَلَيَّ» 🔶2- به استكبار و منّت‌هاى او با صلابت پاسخ دهيد. تِلْكَ نِعْمَةٌ ... 🔶3- گاهى مستكبران به خاطر حفظ تاج و تخت، خود را به نادانى مى‌زنند. «وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ» 🔶4- سؤال مستكبرين، مغرورانه و همراه با تحقير ديگران است. فرعون گفت: «وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ» و نگفت: «و من رب العالمين» (حرف «ما» در زبان عرب براى جمادات به كار مى‌رود.) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 🕋قالَ رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَيْنَهُمَا إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ «24» 🦋🦋(موسى) گفت: پروردگار آسمان‌ها وزمين وآنچه ميان آنهاست، اگر باور داريد. 🕋قالَ لِمَنْ حَوْلَهُ أَ لا تَسْتَمِعُونَ «25» 🦋🦋(فرعون) به اطرافيان خود گفت: آيا نمى‌شنويد (چه حرف‌هايى مى‌زند)؟ 🕋قالَ رَبُّكُمْ وَ رَبُّ آبائِكُمُ الْأَوَّلِينَ «26» 🦋🦋(بار ديگر موسى) گفت: او پروردگار شما و پروردگار نياكان شماست. 📖«1». اسراء، 102. 📚«2». تفسير الميزان. 📚جلد 6 - صفحه 306 📝نکته ها👇 🔷قرآن مى‌گويد: دعواى انبيا با مخالفانشان بر سر ربوبيّت خداوند يعنى مديريّت و قانونگذارى خداوند و لزوم اطاعت از دستورات اوست وگرنه مخالفان آنان، اللّه را به عنوان خالق جهان قبول داشتند. سخن كسانى كه امروز مى‌گويند: دين از سياست جداست، همانند سخن كسانى است كه مى‌گويند: حساب آفريدن جهان به اراده خداوند از حساب اداره كردن آن جداست. (خداوند خلق كند، ولى ما حكومت كنيم) قرآن و عقل، حقّ ربوبيّت و تكليف كردن و اطاعت شدن را تنها از كسى مى‌داند كه خالق است، نه ديگران. كسى كه آفريد مى‌داند چه قانونى وضع كند. «أَ لا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ» «1» 🔷بعضى جمله‌ى‌ «إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ» را اين گونه معنا كرده‌اند كه موسى گفت: من مى‌دانم كه سؤال شما براى فهميدن نيست، بلكه براى طفره رفتن است، ولى اگر شما در جستجوى حقيقت باشيد، در نظم ونظام هستى فكر كنيد، ربوبيّت ويكتايى او را خواهيد فهميد. 📝پیام ها🔰 🔶1- بايد به سؤال‌هاى اعتقادى، پاسخ صريح و روشن داد. «قالَ فِرْعَوْنُ وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ قالَ رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 🔶2- تمام هستى يك خدا دارد. «رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» (بر خلاف مشركان كه به خدايان متعدّد عقيده داشتند). 🔶3- تمام هستى تحت يك‌تدبير، نظارت وحركت تكاملى قرار دارند. «رَبُّ الْعالَمِينَ» 🔶4- ذات خداوند قابل شناسايى نيست، بايد او را از راه آفريده‌هايش شناخت و معرّفى كرد. «رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» (فرعون از چيستى وچگونگى خداوند سؤال‌كرد، ولى موسى از آفريده‌هاى او پاسخ داد چون ذات قابل شناخت نيست) 🔶5- هر كسى نمى‌تواند وحدت تدبير تمام هستى را درك كند. «إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ» اهل يقين هرگاه به آفرينش آسمان‌ها و زمين نگاه عميق كنند، ربوبيّت الهى را درك مى‌كنند. 📖«1». ملك، 14. 📚جلد 6 - صفحه 307 🔶6- جوسازى، حقّ‌پوشى و حرف منطقى ديگران را قطع كردن، ابزار كار طاغوت‌هاست. «أَ لا تَسْتَمِعُونَ» (مناظره‌ى موسى و فرعون علنى بود.) 🔶 7- ربوبيّت خداوند نسبت به انسان‌هاى موجود، انسان‌هاى گذشته و آسمان و زمين يكسان است. رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‌ ... رَبُّكُمْ وَ رَبُّ آبائِكُمُ‌ ... (تدبير و نظارت ومديريّت خداوند بر آيات آفاقى (آسمان‌ها و زمين)، و آيات انفسى (انسان‌ها) يكسان است.) ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏ «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون‏ فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون‏ يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ وَ أَنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنين‏» هرگز خيال نكن كسانى كه در راه خدا شهيد شده‌اند، مرده‌اند! بلكه زنده‌اند و در حضور خدا به آنان روزىِ مخصوص مى‌دهند. از پاداشى كه خدا از سرِ بزرگوارى به آنان داده است، خوشحال‌اند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‌اند، اين‌طور مژده می‌دهند كه هيچ نترسند وهيچ غم مخورند. و آنها را بشارت به نعمت و فضل خدا دهند و اينكه خداوند اجر اهل ايمان را هرگز ضايع نگرداند. هیچ کلامی آرامش‌بخش‌تر از این آیات قرآن کریم نمی‌تواند سنگینی این داغ را بر ما سبک کند. آری، ای سید عزیز، شما زنده‌اید و نزد خدای کریم خود روزی می‌خورید. هم‌اکنون از دیدن پاداش کریمانه مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر خود شادمانید و هنوز هم دغدغه استمرار تلاش‌ها و مجاهدت‌هایتان را دارید و به همه کسانی که می‌خواهند راهتان را ادامه دهند بشارت می‌دهید که نترسید و غم دلتان را نگیرد. ای کاش گوش ما تاب و توان و توفیق شنیدن این بشارت‌های‌تان را داشت. اگر چه گوش سرمان محروم است ولی این آیات، گوش دلمان را گشوده است و این بشارت شما را شنیده‌ایم. بشارت شما به همه کسانی است که همچون شما عزم و اراده‌ای راسخ و تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم، به‌ویژه محرومان و مستضعفان عالم دارند. خادم‌الرضا(علیه‌السلام)؛ خوشا به حالتان که در شب میلاد امام رضا (علیه‌السلام) امام رضایی شدید و ما را نیز در کنار امام رضا (علیه‌السلام) از یاد نبرید. خادم محرومان؛ خوشا به حالتان که علی‌رغم همه نامهربانی‌ها و تهمت‌ها، تا آخرین نفس‌هایتان مشغول خدمت به محرومان بودید و صادقانه بر عهد و پیمانتان ایستادگی کردید و بار دیگر این آیه نورانی قرآن را در زندگی خود تجلی بخشیدید: «مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا» در ميان مؤمنان بزرگ‌مردانی هستند كه بر سرِ عهدشان با خدا، صادقانه ايستادند. برخى‌شان شهيد شدند و برخى منتظر شهادت‌اند.اينان به‌هيچ‌وجه تغيير عقيده ندادند. خادم القرآن، هنوز تصویر و صدای آن لحظه‌ای که در سازمان ملل قرآن به دست گرفتید و گفتید: «مفاهیم وحدت بخش و تعالیم متعالی، الهام‌بخش، انسا‌ن‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز انبیا برای جوامع بشری، ابدی‌اند و هرگز نمی‌سوزند. آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد.» از ذهن و دل ما بیرون نرفته است. آری شما حامل قرآن بودید و پیامبر عزیزمان فرمود: «حَمَلَةُ الْقُرْآنِ عُرَفَاءُ أَهْلِ الْجَنَّةِ» حاملان قرآن، عارفان اهل بهشت هستند. خوشا به حالتان که این آیه‌های قرآن را زندگی کردید و مزدش را هم گرفتید و شدید شهید جمهور ... خوشا به حال شما و وزیر انقلابی‌تان، حسین امیرعبداللهیان و امام جمعه مردمی تبریز، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم و همه همراهان خوش‌عاقبتتان. عاقبت شما، آرزوی ماست. سایه رهبر عزیزتر از جان‌مان بر سر امت مستدام. علی تقی زاده 💠 کانال رسمی دارالقرآن الکریم مازندران جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید