شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق(بخشی از حشد الشعبی):
حضور فعال مردان تأثیرگذار ولایت و در رأس آنها برادر عزیزم حاج «قاسم سلیمانی» که نقش بزرگی داشت. تاریخ این تلاشها را با قلمی از طلا ثبت خواهد کرد. ایشان نمونه یک فرمانده اسلامی ایثارگر و متواضع است که زندگی سادهای دارد ولی بسیار شجاع و قدرتمند است و برخلاف فرماندهان و ژنرالهای دیگر، بسیار متواضع، مهربان و باوفاست که علیرغم مشغلههای زیاد و مسؤولیتهای بزرگ، از دوستان و برادران خود روی نمیگرداند.در میادین جنگ احساس میکنیم که او یک قدرت نظامی بزرگ مورد تأیید خداوند است. او در همه عملیاتها در خاکریز مقدم و نزدیک به این گروهک وحشی حضور مییافت و تجربهاش را به رزمندگان عراقی تقدیم میکرد.این نمونهای از دخالت مثبت است که دشمن آن را محکوم میکند، ولی ما آن را مصداق واقعی سیره اهلبیت(ع) میدانیم.
http://www.rajanews.com/news/296387
فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته در دیدار با اعضای محترم شورای نگهبان۱۳۸۶/۴/۲۰
«معیار عبارت است از مقررات و قانون. سلائق نباید دخالت کند. گرایش سیاسی، گرایش گروهی، گرایش جناحی نباید دخالت کند. سفارش و توصیه نباید دخالت کند. معیار بایستی بین خود و خدا، همان معیار قانونی باشد؛ هم در مسئلهی نظارتها، هم در مسئلهی قبول یا رد قوانین مجلس. فقط باید معیار را معیار قانون قرار داد. مرّ قانون باید رعایت شود. گاهی ممکن است انسان به نظرش برسد که اگر اینجا بر طبق قانون عمل کنیم، مصلحت نباشد، در همانجا رعایت قانون از رعایت آن مصلحت بالاتر و لازمتر است؛ چون اگر چنانچه بنا شد که با نظر اشخاص و افراد و مصلحتاندیشىِ این و آن، معیارها و ضابطهها به هم بخورد، دیگر ضابطهای باقی نخواهد ماند؛ یک روز یک کسی یک جور مصلحت میداند، یک روزِ دیگر کس دیگری جور دیگری ممکن است مصلحت بداند، یا در یک روز دو نفر دو جور مصلحت بدانند؛ لذا دیگر قانونی باقی نمیماند، ضابطهای باقی نمیماند. ضابطه مقدم است بر هر مصلحتاندیشی، بر هر نگاه و دید و بینش. البته در نگاه فقهی یا استنباط حقوقی در شورای نگهبان ممکن است تغییراتی پیش بیاید؛ این ایرادی ندارد؛ برای هر مجتهدی تبدّل رأی پیش میآید. امروز از دلیل، یک چیز میفهمد؛ یک روز دیگر ممکن است به همان دلیل نگاه کند، چیز دیگری بفهمد؛ این اشکالی ندارد. تبدّل رأی شورای نگهبان در موارد گوناگون، عیب نیست؛ منتها همین تبدّل رأی هم بایستی منطبق باشد بر ضوابط و قوانین، و منضبط باشد».
این کوروش که توی منشور حقوق بشر خودش میگه من مردوک(بت بابلی ها) رو پرستیدم و مردوک به من خیلی عنایت کرد. کلا بت پرست بوده طرف😐
بعدش هم درباره صلح دوستی خودش
نوشته، خب یه سوال، کدام پادشاه حتی از نوع جلادش، خودشو مخالف صلح معرفی میکنه؟ حتی امریکا هم الان میگه بخاطر صلح به اینهمه جا حمله کردم و حداقل13میلیون انسان رو کشتم!
حالا کوروش که سه تمدن بزرگ بشری رو لت وپار کرد، شد صلح طلب؟ اگه به ادعاست که میشه پشت پراید نوشت: ایمن ترین خودرو جهان😝
هدایت شده از کانال روشنگری🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علل اسطوره تراشی #یهود از 3 #شاه: #کوروش #داریوش #خشایارشا اززبان استاد #حسن_عباسی
خیلیا متاسفانه هنوز اسیر این نقشه ان و بعنوان حفظ #تاریخ! دور این شاهان خط #تقدس و #تعصب کشیدن👆
#ذوالقرنین #حوزه #آلترناتیوسازی #یهودی #علامه_طباطبایی #رائفی_پور #هویت_سازی #هویت_جعلی #هخامنشی
👉 @roshangarii 🌹
موضع آیت الله خویی در برابر سفیر شاه
سفیر دولت ایران در اواسط سال ۱۳۴۱ زیارتی به منزل مرحوم جد بزرگوار آیتاللهالعظمی سیدابوالقاسم خویی ترتیب میدهد و بستۀ بزرگی اسکناس گرانقیمت را با خود به همراه دارد. این بسته بهعنوان «وجوهات شخص اول مملکت» به مرحوم تعارف میشود که جدّ معظّم، قاطعانه از قبول این وجوه عذرخواهی میکند. اصرارهای سفیر برای قبول وجوه شاه و اینکه ایشان (شاه) آدم متدین و اهل نماز و عبادت هستند بهجایی ره نمیبرد و آقای سفیر بیرونی بیت را ترک میکند. در کوچۀ خروجی مرحوم ابوی معظم (سیدجمالالدین خویی) که جهت بدرقه به همراه بودند، آقای سفیر یک برگ چک تعارف میکند که بهنقل مرحوم ابوی مبلغ بسیار سنگینی را نشان میداد. وزیر اصرار میکند که اینچکها هدیهای است که به آقایان اهلعلم پرداخت میشود (!) ابوی از پذیرش چک سر بازمیزنند و در پی اصراهای وی جهت قبول چک میگویند: «آقای مشایخی! شما سفیر دولت شاهنشاهی ایران هستید و من یک طلبۀ ساده در نجف هستم، بنده اصرار دارم که استقلال هویت و سخن خود را داشته باشم و این تا زمانیاست که این گونه روابط را باشما نداشته باشم، خواهشمیکنم که این برگه را به جیب خود بازگردانید». سفیر معذرتی خواسته و چک را در جیب خود میگذارد.
مدتی بعد، حادثۀ فیضیۀ قم با حملۀ ددمنشانۀ عوامل رژیم بهمدرسه بهوقوع پیوست. تلگرافهای آیات عظام مراجع قم که به نجف روانه شده و از کشتار بیرحمانۀ عوامل پهلوی پرده برداشته و از مراجع نجف خواستار موضعگیری بودند. جالب آنکه ساعاتی چند از وصول تلگرافها نگذشته بود که سروکلۀ جناب سفیر در نجف پیدا و سراسیمه بهمنزل آیت الله خویی روانه شد که: «آقا! هیچ حادثهای نیست؛ اینها همه جعل و دروغ است ...» مرحوم آقا که در پی تلگرافها بسیار متأثر و منفعل بودند سفیر را به تشر گرفتند و از وی خواستند خانه را ترک گویند: «شما مدعی هستید که آقایان علما دروغ میگویند و شمایید که راست میگویید؟»
زمانی که سفیر در ابتدای دالان بیرونی خانه را ترک میگفت مرحوم آقا، ایشان را صدا کردند و فرمودند: «آقای مشایخی! آیا متوجه شدید که چرا آن بستۀ وجوهات را نگرفتم؟»
در روزهای تالی که درگیری بین آیتالله خویی و رژیم پهلوی بالا گرفت و ایشان بیانیههای متوالی و تهدید آمیز علیه شاه صادر کردند، سکوت بخشی از جامعۀ حوزوری و برخی مراجع و بلکه اعتراض سنگین برخی روحانیون به مرحوم آیتالله العظمی خویی نشانی ازتأثیرگذاری منفی محورهای قدرت سیاسی در حوزهها تلقی میشد.
💎چگونه درباره رضاشاه بحث کنیم؟
✳️بحث خدمات «رضاخان» اساسا یک بحث انحرافی است. وقتی ما درباره مشروعیت یک رژیم صحبت میکنیم، اصلا نمیتوانیم وارد این مقولات شویم. احتمال دارد که یک رژیمی، رژیم مقبول و مشروعی باشد و خیلی هم نتواند خدماتی انجام دهد. مثلا شما نگاه کنید «گاندی» در هندوستان چه کرد. چرا این قدر «گاندی» محبوب است؟ چرا این قدر «رضاخان» منفور است؟ یا چرا «صدام» این قدر منفور است؟
🔰خدمتی که «گاندی» به کشورش کرد بدون اینکه یک وجب جاده بکشد، او را ماندگار کرد و این برمیگردد به استقلال هندوستان. خیانتی که «رضاخان» به ایران کرد، یعنی نابودی استقلال ایران به هیچ وجه با هیچ اقدامی از سوی وی قابل مقایسه نیست و همان طور که اشاره شد، این موضوع اساسا بحثی انحرافی است برای فراهم کردن زمینه بزک کردن و تطهیر جنایات رژیم پهلوی.
این آسانترین راه برای بزک کردن پهلوی است.
از طریق بررسی اقدامات سیاسی و فرهنگی نمیتوانند به چنین هدفی دست پیدا کنند. مگر میتوانند مفقودالاثر شدن ۲۴ هزار نفر را در ایران توجیه کنند؟ میتوانند کشتار گوهرشاد را توجیه کنند؟ میتوانند لطماتی که به خانوادههای ایرانی بر اثر تصویب کشف حجاب وارد کردند را، توجیه کنند؟ میتوانند زمینخواری «رضاخان» را توجیه کنند؟
میتوانند کشتار عشایر را توجیه کنند؟ میتوانند بمباران دهساله ایلات و عشایر را در ایران توجیه کنند؟
خدمات رضاخان.
اقداماتی که در دوره «رضاخان» صورت گرفت، برخی اساسا بد بود و نباید انجام میگرفت. مثلا کشیدن راهآهن از شمال به جنوب، یا از جنوب به شمال. ما راهآهن میخواستیم، آرزوی ملت ایران هم بود، ولی همیشه دعوا بر سر این بود که باید راهآهن شرقی غربی داشته باشیم نه شمالی جنوبی. تازه شمالی جنوبی هم میتوانست طور دیگری طراحی شود که به نفع مردم تمام شود. وقتی این خط را کشیدند با افتخار گفتند راهآهنی که ما کشیدیم از کنار هیچ کدام از شهرهای بزرگ ایران عبور نمیکند. یعنی این یک راهآهن استراتژیک است. راهآهن استراتژیک به درد چه کسی میخورد؟ به درد انگلیسیها میخورد که به روسیه حمله کنند یا در شرایط دیگر به شوروی در مقابل حمله هیتلر امدادرسانی کنند و در واقع این راهآهن در راستای منافع ایران نبود که اگر این طور بود میتوانست نمونهای از خدمت به مردم ایران باشد.
🌈حال شما بیایید یک جادهای را تعریض کنید. این اقدام از سوی هر حکومتی- چه مشروعیت داشته باشد و چه نداشته باشد- اقدام قابل توجهی است. اما در این مورد هم درباره «رضاخان» بزرگنمایی شد. مثلا تعریض خیلی از راهها را تاسیس آن راه قلمداد کردند. از سوی دیگر برخی از طرحها هم با هدف استفاده اختصاصی شاه پیادهسازی میشده است؛ مثلا جاده مخصوص. این جاده کشیده شد تا «رضاشاه» بتواند به چالوس و از آنجا به مازندران سفر کند.
این در حالی است که با درآمدهای دوره پهلوی اول و دوم، مخصوصا دوره پهلوی اول، میبایست تمامی زیرساختهای کشور تکمیل شود. ولی شما در آستانه انقلاب نگاه کنید؛ کدام زیرساخت در ایران تکمیل شده است؟! شبکه راه آهن که ناقص بود. شبکه آب آشامیدنی کشور- به نقل از «اسدالله علم»- در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشت. از ۲۴ میلیون ایرانی- به نقل از «اسدالله علم»- ۱۴ میلیون بیسواد بودند و مردم با مشکل قطعی برق، تورم، بیکاری و… دست به گریبان بودند و در مجموع اقدام شایستهای صورت نگرفت.
یکبار کار ارتش ایران به کارزار بینالمللی کشیده شد، آن هم همه فرار کردند. «رضاخان» به یکی از سرلشگرهایش که علت فرار را حفظ جان نیروهایش عنوان کرد گفت: «تو همیشه دو هزار کیلومتر از خط مقدم عقبتری!». و این ارتش در جدیترین عرصهای که باید از خودش ظهور و بروزی نشان دهد، متلاشی میشود و فرار میکند و نقل است که فرماندهان زودتر از همه فرار کردند.
🌈نمونه دیگر تاسیس دانشگاه تهران بود.آموزش عالی از دوره قاجاریه راه افتاده بود. «دارالفنون» نمونهای از آن است. رضاخان مراکز آموزش عالی را متمرکز کرد و دانشگاه تهران را تاسیس کرد که اقدام خوبی بود ولیکن در رشتههای علوم انسانی سلطه علوم انسانی غربی تحقق پیداکرد.
🌑انگلیسیها از دوره قاجار تحریف تاریخ ایران را آغاز کردند و خیلی از وقایع را وارونه روایت کردند. علت این بود که رژیمی که از سوی انگلیس بر سر کار آمد و سرکوب کرد باید بزک میشد.
تاریخ در قرآن
بيش از يك پنجم سوره هاى قرآن؛ يعنى 25 سوره با نامهايى مشخص شدهاند كه هر كدام كليد واژهاى است براى مقطعى از تاريخ و پيام تاريخى دارد همانند «كهف»، «قصص»، «لقمان»، «انبياء»، «جاثيه»، «احقاف» و «احزاب».
قرآن پيروان خود را به مطالعه تاريخ گذشتگان فرامى خواند و با تكرار و تأكيد زياد به پيروانش دستورمى دهد به سير و سفر بپردازند و از نزديك نشانه هاى تاريخى را مشاهده نمايند تا انديشه آنها بارور شود و سطح فكر و فرهنگشان ارتقا يابد؛ دستور مطالعه آثار تاريخى با تعبيرات مختلفى آمده است:
الف- به صورت امر مستقيم همانند:«قُلْ سيروُا فِى الْارْضِ ...» (پيامبر به مردم) بگو در زمين بگرديد ....
ب- به صورت استفهام كه در معناى امر، همراه با نكوهش ترك سير و مطالعه تاريخ است؛ چون:
«افَلَمْ يَسيروُا فِى الْارْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ»
آيا (مخالفان دعوت تو) در زمين سير نكردند تا ببينند عاقبت كسانىكه پيشاز آنها بودند چه شد؟
گاهى اين دستورات با تعبيراتى همانند: «تعقّل»، «نظر»، «لبّ»، «تَفكّر»، «موعظه»، «عبرت» و «تذكّر» مورد تأكيد قرارگرفته و در اكثر اين موارد، كلمات به صورت جمع آمده است همانند: «انْظُرُوا» (: بنگريد)، «لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّروُنَ» (: شايد بينديشند)، «افَلا تَعْقِلُونَ» (: آيا نمى انديشيد؟) و «لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ»: براى گروهى كه مىدانند.
باید تاریخ خواند و از آن عبرت گرفت.
🔰شیر فشاری
یکی از مدرن ترین تکنولوژی های دوران پهلوی در دهه سی✅
♨️در این دوران بیست سال از راه آهن انگلیسی رضاخان می گذرد و بخشی از مردم شهر نشین تازه به نعمت شیرهای فشاری عمومی دست یافته اند.❗️
@darseenghelab
⛔️لاغ سواری جوانان ایرانی در روزگاران گذشته و تلاش برای جلب توجه دختران!
الاغ ها به نوعی حکم شاسی بلند امروز را داشتند😂
تاریخ را جذاب بخوانید👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
بسیجیان جهان اسلام
در مقابل حرکات تفرقه افکنانه دشمنان اسلام، یکی از راهکارهای تقویت وحدت میان امت اسلامی، تشکیل «بسیجیان جهان اسلام» است. امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند، تصریح کردند: «باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد، شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح جهان نمود.»
«بسیجیان جهان اسلام»، الگویی از مقاومت در برابر سلطه گران است که فاقد ویژگی های قومی و فرقه ای بوده و رهایی همه مسلمانان را آرمان خود می داند. «حزب الله لبنان» که بخشی از آن را نیروهای اهل سنت تشکیل می دهند، حماس، حزب الله های مختلف در کشورهای عراق، سوریه و..، نیروهای حشدالشعبی در عراق، لشکر فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان را می توان تبلور بخشی از آرمان «بسیجیان جهان اسلام» دانست.
نیروهای مردمی مزبور نقش مهمی در ایجاد وحدت در برابر نقشه های شیاطین و مستکبران داشته و توانستند نقشه های آنان را در ایجاد تفرقه و جنگ داخلی در جهان اسلام با شکست مواجه سازند زیرا نه تنها در عمل الگویی از وحدت اسلامی را نشان دادند بلکه در مقابل گروه تروریستی-آمریکایی داعش پیروز شدند. مشخص است که اگر داعش موفق به تاسیس و تثبیت «کشور داعش» می گشت، قطعا جنگ داخلی میان مسلمانان تا دهها سال ادامه می یافت.