eitaa logo
💝 درسی نو 💝
822 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
819 ویدیو
15 فایل
مباحث : 👇💝 #همسرداری #تربیت_فرزند #زناشویی #نکات_ناب #تلنگر و هرآنچه یک #زندگی_سالم بدان نیازدارد 👌 محتواها یک زندگی با کیفیت با رضایت کامل را برای شما تضمین میکند ان شاءالله🤲💢💯💝 ارتباط با من : @Sonergy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ پرسش : چرا در قرآن از تعبير کشتزار براي زن استفاده شده که تعبيري به ظاهر توهين آميز است. ❇️ پاسخ : در عصر حاضر، برابري و همساني حقوق زن و مرد از اهميت ويژه‌اي برخوردار شده است و بر همين اساس، برخي درصدد نقد آموزه‌هاي دين اسلام برآمدند و آن را تبعيض‌آميز و مردسالارانه و برآمده از فرهنگ اعراب جاهلي دانستند. يکي از آياتي که مورد استناد اين گروه است، آيه 223 سوره مبارکه بقره است که زن را «کشتزار مرد» معرفي کرده است. چنين تعبيري درباره زن، نوعي توهين و تحقير، تلقي شده است. در ادامه، با دقت در محتواي آيه مذکور و با عنايت به‌نظام فکري و عقيدتي اسلام، مشخص خواهد شد اين آيه، متضمن هيچ توهين و تحقيري نسبت به زنان نيست. آيه « نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ ...» در آيه 223 سوره مبارکه بقره چنين آمده است که: «نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ مُلاقُوهُ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنينَ»؛ يعني: « زنان شما، محل بذرافشانى شما هستند؛ پس هر زمان كه بخواهيد، مي‌توانيد با آن‌ها آميزش كنيد. و(سعى نماييد از اين فرصت بهره گرفته، با پرورش فرزندان صالح) اثر نيكى براى خود، از پيش بفرستيد! و از خدا بپرهيزيد و بدانيد او را ملاقات خواهيد كرد و به مؤمنان، بشارت‌ده». معناي «حرث» در آيه « نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ» «حرث» مصدر است و به معنى بذرافشانى است و گاهى به خود مزرعه نيز اطلاق مى‏شود.(1) در آيه مذکور، حرث به معناي مزرعه و کشتزار است. بنابراين، خداوند زنان را کشتزار مردان معرفي کرده است. رسالت زن و مرد در توليد نسل براي درک محتواي آيه مذکور، مقدمتا بايد به اين نکته متذکر شد که دين اسلام دين الهي و قرآن کلام خدا است. ازآنجايي‌که خداوند عالم مطلق است و هيچ جهل و خطايي در او راه ندارد(2) و علم او به انسان و حقيقت زن و مرد، کامل‌ترين علم و آگاهي است، در قرآن نگاهي جامع به انسان و زن و مرد را پيش مي‌کشد و ما را از کارکردها و توانايي‌ها و رسالت و حقوق متنوع زن و مرد مطلع مي‌سازد. يکي از کارکردهاي زن و مرد در دين اسلام، حفظ نسل انسان در زمين است که آيه 223 سوره مبارکه بقره، درصدد اشاره به همين نکته است. در آيه مذکور، به اين حقيقت اشاره مي‌شود که مرد همچون کشاورز است و زن همچون مزرعه و کشتزار که يکي در ديگري مي‌کارد تا محصول به دست آيد و نسل انسان باقي بماند. تعبير « قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ» اشاره به همين حقيقت دارد که زن و مرد با مشارکت همديگر، نسل انسان را گسترش مي‌دهند و از اين طريق، با اعمال صالح و پرورش فرزندان صالح، آثار نيكى براى خودشان پيش مي‌فرستند. آيه قبل، يعني آيه 222 از سوره مبارکه بقره نيز در همين راستا به شيوه باروري و ارتباط جنسي زن و مرد مي‌پردازد ازجمله اين‌که در ايام حيض نبايد با زن آميزش کرد و ارتباط جنسي برقرار ساخت: « وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحيضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحيضِ وَ ...»؛ يعني: « و از تو، درباره خون حيض سؤال مي‌کنند، بگو: چيز زيان‌بار و آلوده‏اى است؛ ازاين‌رو در حالت قاعدگى، از آنان كناره‏گيرى كنيد! و با آن‌ها نزديكى ننمايد، تا پاك شوند! و هنگامي‌که پاك شدند، از طريقى كه خدا به شما فرمان داده، با آن‌ها آميزش كنيد! خداوند، توبه‏كنندگان را دوست دارد، و پاكان را(نيز) دوست دارد». اين آيه درصدد بيان اين نکته اصولي است که همان‌طور که توليد محصول نيازمند زمين و شرايط مناسب است، توليد نسل و ايجاد فرزندان نيز تابع برآورده شدن شرايط لازم از جمله پاک شدن زنان از حيض است. بنابراين، کشتزار دانستن زنان، تمثيلي است براي اشاره به «رسالت زن و مرد در توليد نسل». اين تمثيل، متضمن هيچ‌گونه توهين و تحقيري نسبت به زن و مرد نيست. استفاده قرآن از تمثيل کشاورز و کشتزار، نوعي تمثيل رسا و مناسب است براي انتقال معنايي که خداوند در نظر داشته است: رسالت زن و مرد در توليد نسل و شرايط باروري و توليد محصول. بله، در هر تمثيل، ميان دو طرف تمثيل، از جهت خاصي مشابهت برقرار است و از جهات ديگر، مباينت. آنچه مهم است، جهت مشابهت است که شخص با استفاده از آن، معنايي را به مخاطب القاء مي‌کند. مثلاً در موردي که علي را به خاطر شجاعتش «شير» مي‌ناميم، منظورمان اين نيست که علي، داراي يال و چنگال است و چهارپا و حيوان مي‌باشد بلکه منظورمان اين است علي از جهت شجاعت همانند شير است و از کسي نمي‌ترسد بلکه همه از او مي‌ترسند. بنابراين، همين جهت مشابهت کافي است تا از اين تمثيل براي القاي معناي مذکور، استفاده کنيم.
در مورد تمثيل زن و مرد در توليد نسل، به کشاورز و کشتزار در توليد محصول، نيز همين مطلب صادق است. هيچ‌گاه منظور آيه مذکور اين نيست که زن از جمادات است و جاندار نيست و صرفاً همچون زميني است که مرد از او کام مي‌گيرد و سودش را به دست مي‌آورد؛ بلکه منظور آيه مذکور اين است که زن فقط ابزار کاميابي جنسي براي مرد نيست و هدف از آميزش با زنان نبايد صرفاً کاميابي‌هاي جنسي باشد بلکه زن و مرد داراي رسالت توليد نسل مي‌باشند و بايد براي تحقق اين مهم، شرايط لازم را داشته باشند و در دوران پاکي از حيض باهم آميزش داشته باشند و از طريق درست بارور شوند و به شيوه درست فرزند خود را تقديم کنند تا باقيات‌صالحاتي براي آن‌ها باشد. نتيجه: بنابراين، آيات مذکور در باب کشتزار بودن زنان براي مردان، متضمن هيچ‌گونه توهين و تحقيري نسبت به رنان نيست و صرفاً به يکي از نقش‌هاي مهم زنان –و همچنين مزدان- در توليد نسل اشاره مي‌کند. پي‌نوشت‌ها: 1. مکارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، دارالکتب الاسلاميه، 1374، ج2، ص141. 2. أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافاً كَثيراً»( سوره نساء/ آيه 82)؛ يعني: «آيا درباره قرآن نمى‏انديشند؟! اگر از سوى غير خدا بود، اختلاف فراوانى در آن مى‏يافتند.» عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
📚دعای مجیر 🔹دعایی است که شأن رفیع و جایگاه بزرگی دارد. این دعا از پیامبراکرم صلّی الله علیه وآله نقل شده و ایشان از جبرئیل(علیه السلام) شنیده‌اند. 🔸هرکس این دعا در ایام‌البیض ماه رمضان(۱۳و۱۴و۱۵) بخواند، گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به تعداد قطرات باران، به تعداد برگ درختان و به تعداد ریگ بیابان باشد. 📚مصباح کفعمی,/ ص268 ┄┄┅✿❀💞❀✿┅┄┄ عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
mojir_samavati.mp3
6.41M
🎧دعای مجیر 🎤 حاج مهدی سماواتی 🔸هرکس این دعا در ایام‌البیض ماه رمضان(۱۳و۱۴و۱۵) بخواند، گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به تعداد قطرات باران، به تعداد برگ درختان و به تعداد ریگ بیابان باشد. 📚مصباح کفعمی,/ ص268 عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
❤️🍃❤️ ❗️ 💟اين كاغذ اولش صاف بوده؛ بعد مچاله ش كردن، بعد بازش كردن و اينجورى شده. ❌دل شکستن و ناراحت کردن هم همینطوره جاى چروك هاى مچاله ش ميمونه... ✍مراقب حرفها و رفتارهامون باشیم عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
❇️ پرسش: در کتاب حليه المتقين حديثي از پيامبر اسلام است که مي‌فرمايند: با زن خوب و صالح که بچه‌دار نمي‌شود و يا بچه نمي‌آورد،ازدواج نکنيد!، آيا اين نگاه به زن، استفاده ابزاري از زن نيست؟ تکليف اين زنان در جامعه اسلامي چيست؟ ❇️ پاسخ: براي پاسخ به پرسش حاضر، توجه شمارا به اين نکات جلب مي‌کنيم: نکته اول: نگاه اسلام به زن و مرد از ديدگاه قرآن و روايات زن و مرد از يک جنس و هر يک براي ديگري و به‌منظور تأمين آرامش همديگر آفريده‌شده‌اند و خداوند يک علاقه خاصي بين آن دو قرار داده است و هرکدام پوشش و زينت يکديگرند نه اين‌که يکي ابزار ديگري باشد و هر دو برخوردار از آثار اعمال خود خواهند بود و اگر براي يکي حقي نسبت به ديگري ثابت‌شده است، وظيفه‌اي نيز نسبت به ديگري دارد و براي زن حقوق شايسته‌اي، همانند تکاليف او قرار داده‌شده است. (1) نکته دوم: سند حديث سخني که شما از کتاب حليه المتقين نقل کرديد در باب چهارم فصل دوم ذکرشده است؛ که رسول‌الله(صلي‌الله عليه و آله و سلم) فرمودند: «با دختري ازدواج کنيد که: باکره باشد، فرزند بياورد و با زن زيبايي که نازاست ازدواج مکنيد که من در قيامت در برابر ساير امت‌ها به شما مباهات مي‌کنم.»(2) و مرحوم مجلسي اين روايت را صحيح ارزيابي مي‌کند (3) نکته سوم: تفسير روايت فهم درست حديث، نيازمند آگاهي و به‌کارگيري دانشي به نام «فقه الحديث» مي‌باشد. اين علم به ما مي‌آموزد كه حديث نبايد با آموزه‌هاي قطعي و ترديدناپذير دين و عقل مخالف باشد. اگر حديثي در ظاهر از چنين خصوصيتي برخوردار بود، اگر قابل تأويل و توجيه باشد، مي‌پذيريم و در غير اين صورت، حديث را كنار مي‌نهيم. با توجه بدين نکته در تفسير اين حديث شريف بايد چنين گفت: 1) همان‌گونه که در خود روايت آمده، فلسفه سخن پيامبر در موردازدواج با زنان مستعد بارداري، همان ازدياد امت اسلام است؛ ازاين‌رو، روايت را بايد با توجه ظرف زماني خود بررسي کرد. در جامعه‌اي که اکثريت آن با کفار و مشرکان بوده، اگر مسلمانان در ازدواج تنها به زيبايي مي‌انديشيدند و کفار در مقابل به ازدياد جمعيت مي‌پرداختند، طبيعي بود که امروز جمعيت ميلياردي مسلمان در کار نبود، وانگهي رسول‌الله (صلي‌الله عليه و آله و سلم) مي‌خواهد بگويد يک‌سويه نگري و زيبايي نمي‌تواند ملاک و معيار خوش بختي در ازدواج باشد؛ لذا اين رويکرد در مسئله ازدواج، هيچ توهيني نسبت به زنان عقيم و نازا نيست و هيچ مفسده‌اي را به دنبال ندارد. 2) نازايي خواست و حكمت الهي: خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «فرمانروايي «مطلق» آسمان‌ها و زمين از آن خداست هر چه بخواهد مي‌آفريند؛ و به هر كس بخواهد فرزند دختر و به هر كس بخواهد فرزند پسر مي‌دهد. يا آن‌ها را پسران و دختران توأم با يكديگر مي‌گرداند و هر كه را بخواهد عقيم مي‌سازد. او داناي تواناست». (4) از اين آيه كريمه به دست مي‌آيد كه نازايي يك خواست الهي بوده و بيرون از اختيارمان است و بسي روشن است كه از آموزه‌هاي مسلّم دين اسلام و مذهب تشيّع، آن است كه مذمت و نكوهش شخص، هنگامي سزاوار است كه آدمي با انتخاب و اختيار خود کار بدي را انجام داده باشد. بر اين پايه نازايي زنان چيزي نيست كه شايسته مذمّت قرار گيرد. همان‌گونه که زکرياي پيامبر با همسر عقيم خود زندگي کرد تا با معجزه پروردگار فرزندي به آنان هديه شد. (5) و قرآن وقتي حکايت چنين مطلبي را دارد هيچ مذمتي بر زن زکريا ندارد. نكته مهمي كه توجه بدان نيز ضروري است، چگونگي آگاهي از نازايي زنان است. زني كه هنوز ازدواج‌نکرده، از كجا مي‌توان آگاه شد كه او عقيم است يا نه! افزون بر آن، چه بسيار بوده‌اند زناني كه سال‌ها پس از ازدواج داراي فرزند گرديده‌اند. بااين‌همه، آيا مي‌توان به‌راحتي پي برد كه كدام زن عقيم است؟ ازاين‌رو مي‌توان گفت اين دست از روايات نمي‌تواند ناظر به اولين ازدواج زنان باشد. بر اين پايه تنها صورتي كه مي‌ماند، آن است كه بگوييم مراد از روايات، زنان بيوه و يا مطلقه‌اي هستند كه پس از سال‌ها ازدواج نتوانستند صاحب فرزند گردند؛ و چون اين دست از زنان آزمون نازايي را داده‌اند، تااندازه‌اي مي‌توان پذيرفت كه آنان صلاحيت براي فرزند دار شدن را ندارند و كساني كه به دنبال داشتن فرزندند نبايد با آنان ازدواج كنند. و از اين نگاه مي‌توان گفت روايات به افرادي كه مي‌خواهند بچه‌دار شوند، گوشزد مي‌کند كه ثمره ازدواج با اين زنان كه نازا هستند، داشتن فرزند نخواهد شد و لذا مبادا پس از ازدواج با همسرتان مشكلاتي داشته باشيد و اگر هدف تان داشتن فرزند است از ازدواج با اين زنان بپرهيزيد. نتيجه‌اي كه مي‌توان از مطالب يادشده به دست آورد آن است: مذمت و نكوهش زنان نازا در نزد عقل سليم پذيرفته نيست و با آموزه‌هاي دين و سيره پيامبران ناسازگار است.
بنابراين، روايات در مقام نكوهش زنان عقيم نيستند بلكه توصيه و ترغيب به داشتن فرزند مي‌کنند؛ و چون شناخت زن عقيم تنها در صورتي است كه زن، بيوه يا مطلقه‌اي بوده باشد كه پس از سال‌ها ازدواج نتوانسته است فرزند بياورد، در روايات از ازدواج با اين دست از زنان بازداشته شده تا مرد بتواند پاسخ گوي خواست طبيعي خود باشد؛ و ازآنجاکه چه بسيارند زنان بيوه و نازايي كه مردان راغب ازدواج با آنان شده بنابراين اگر مردي فرزند مي‌خواهد با اين زنان ازدواج نكند ولي اگر كسي فرزند دارد و يا به هر دليلي نمي‌خواهد بچه داشته باشد مي‌تواند با اين زنان باتقوا ازدواج‌کرده وزندگي سعادتمندي داشته باشد. پي‌نوشت‌ها: 1. تک:، روم، آيه 21؛ بقره، آيه 187؛ نساء، آيه 32؛ بقره، آيه 228 و نهج‌البلاغه صبحي صالح و عبده، خطبه 216. 2. علامه مجلسي، حلية المتقين، ص 169. 3. مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏20، ص 24. 4. شوري، آيه 50. 5. آل‌عمران، آيه 40؛ مريم، آيات 5 و 8. عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توضیح انیمیشنی ببینینم؛ اثر خودنمایی خانم‌ها بر قوه‌ی شناختی آقایان ◾️آخرین یافته‌های علوم علمی و شناختی در باب نگاه های آقایان و خودنمایی خانم‌ها 👌👌 عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
30.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیشاپیش از برخی از صحنه‌های این کلیپ عذرخواهی می‌کنم.🙏🙏🙏🙏🙏 ◾️مستند تا برهنگی کامل! حواسمون باشه اگر کوتاه بیاییم، این مسیر انتها نداره... ◾️حتماً این کوتاه رو ببینید و نشر حداکثری بدید قابل توجه اینکه : دیدن این کلیپ ، محدودیت سنی دارد ❌❌❌❌❌ عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
16.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ممانعت از ورود افراد بی حجاب در اماکن گردشگری باعث عصبانیت مدعیان احترام شد.... ◾️به به، ببینید این خواهرمون با لبخندش چطور... هرکاری میکنن که وادار به عکس العملش کنن ولی ایشون با خونسردی اونا رو عصبی تر میکنه ◾️آقایان مسئول، دیدید اجرای قانون و شرع سخت نیست؟ ما همین را می خواهیم. اگر همه سازمانها همین طور قانون را اجرا کنند و به آن احترام بگذارند دیگر نیازی به درگیری مردمی نیست. ببینین حتما 👆👆👆👌👌👌 عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبط اکبر پور حیدر عشق مادر عاشقت در روز محشر با تو دیگر غم ندارد...  ولادت با سعادت کریم اهل بیت💚 امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد💐 عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
❇️ سلام و درود و ارزوی قبولی طاعات و عبادات🙏 ببخشید لطفا میشه با سند بگید که در مورد حجاب ، کجاها حرفش اومده و این مقوله بیان شده ؟؟ با تشکر ❇️ علیکم السلام ، خواهش میکنم و همچنین ، قبول باشه طاعاتتون 🙏  حجاب در خود قران با تفصیل بیان شده مثلا در سوره نور فرمود: « وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ ۖ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ﴿۱﴾ و به زنان با ایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را [مانند لباس های زیبا، گوشواره و گردن بند] مگر مقداری که [طبیعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه، بر دست و صورت] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند، و [برای پوشاندن گردن و سینه] مقنعه های خود را به روی گریبان هایشان بیندازند، و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران شوهرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان [هم کیش خود] شان، یا بردگان زر خریدشان، یا خدمتکارانشان از مردانی که ساده لوح و کم عقل اند و نیاز شهوانی حس نمی کنند، یا کودکانی که [به سنّ تمیز دادن خوب و بد نسبت به امیال جنسی] نرسیده اند. و زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت هایشان پنهان می دارند [به وسیله نامحرمان] شناخته شود. و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید.  ودیگر در سوره احزاب فرمود: « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (۲) ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.  در نتیجه بدلیل اهمیت مسئله حجاب و عفاف خود قران کریم عهده دارد بیان آن شده و با جزئیات مطرح کرده است . ۱- نور (۲۴ ) ۳۱ ۲- احزاب (۳۳) ۵۹ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ❇️ خیلی ممنون ، ایا در روایات هم داریم که در مورد حجاب ، ائمه گفته باشن ؟ ❇️ با وجود آیات قرآن در این مورد، نیاز به حدیث نیست ولی با این احوال، احادیث متعددی در این موضوع نقل شده است. یکی از موضوعاتی که در احادیث تاکید شده جواز آشکار کردن " وجه و کفین " می باشد. در احادیث متعددی بیان شده که خانم ها در مقابل نامحرم می توانند صورت و دو دست خود را آشکار کنند از این دسته احادیث مشخص است که پوشانیدن باقی بدن ضروری و واجب است و آشکار بودن فقط همین مقدار جایز است ( مشروط به عدم آرایش و زینت) از امام باقر علیه السلام نقل شده :  لَا یَصْلُحُ لِلْجَارِیَهِ إِذَا حَاضَتْ إِلَّا أَنْ‏ تَخْتَمِر ۱ دختر باید بعد از بلوغ روسری به سر نماید   از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده : صیانت ( پوشش ) زن او را شادابتر و زیبایى اش را پایدارتر مى کند .   از رسول خدا  صلّی الله علیه و آله نقل شده که فرمودند: لِغَیْرِ ذِی مَحْرَمٍ أَرْبَعَهُ أَثْوَابٍ: دِرْعٌ وَ خِمَارٌ وَ جِلْبَابٌ وَ إِزَارٌ.۲ زن در نزد نامحرم، باید چهار لباس داشته باشد:  شلوار، پیراهن، مقنعه( روسری )، چادر  ۱. کلینى، محمد بن یعقوب، الکافی (ط - الإسلامیه) ج‏۵، ص: ۵۳۲- تهران، چاپ: چهارم، ۱۴۰۷ ق. ۲. تفسیر نور الثقلین، ج ۳، ص ۶۲۴ عضو شوید : 👇 @zendegyagahane