🔘من قال في الحسين عليه السلام شعرا فبكى و أبكى
▪️ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الصَّفَّارِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِي هَارُونَ الْمَكْفُوفِ
▪️قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ لِي أَنْشِدْنِي فَأَنْشَدْتُهُ فَقَالَ لاَ كَمَا تُنْشِدُونَ وَ كَمَا تَرْثِيهِ عِنْدَ قَبْرِهِ قَالَ فَأَنْشَدْتُهُ
▪️اُمْرُرْ عَلَى جَدَثِ اَلْحُسَيْنِ فَقُلْ لِأَعْظُمِهِ الزَّكِيَّةِ
▪️ قَالَ فَلَمَّا بَكَى أَمْسَكْتُ أَنَا فَقَالَ مُرَّ فَمَرَرْتُ قَالَ ثُمَّ قَالَ زِدْنِي زِدْنِي قَالَ فَأَنْشَدْتُهُ -
▪️يَا مَرْيَمُ قُومِي فَانْدُبِي مَوْلاَكِ وَ عَلَى اَلْحُسَيْنِ فَأَسْعِدِي بِبُكَاكِ
▪️قَالَ فَبَكَى وَ تَهَايَجَ النِّسَاءُ قَالَ فَلَمَّا أَنْ سَكَتْنَ قَالَ لِي يَا بَا هَارُونَ مَنْ أَنْشَدَ فِي اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَأَبْكَى عَشَرَةً فَلَهُ اَلْجَنَّةُ ثُمَّ جَعَلَ يَنْقُصُ وَاحِداً وَاحِداً حَتَّى بَلَغَ الْوَاحِدَ - فَقَالَ مَنْ أَنْشَدَ فِي اَلْحُسَيْنِ فَأَبْكَى وَاحِداً فَلَهُ اَلْجَنَّةُ ثُمَّ قَالَ مَنْ ذَكَرَهُ فَبَكَى فَلَهُ اَلْجَنَّةُ .
📙کامل الزیارات (الباب الثالث و الثلاثون)
#اهل_بیت(ع) #محرم
#عاشورا
@darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖هیأت سکولار"
🔸 رهبر معظم انقلاب:
هیئتها نمیتوانند سكولار باشند؛
هیئتِ امام حسینِ سكولار ما نداریم!
هركس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی، اسلام مجاهد، اسلام مقاتله، اسلام خون دادن و اسلام جان دادن است؛
معنای اعتقاد به امام حسین این است.
@darsvareh
“أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ (علیه السلام)
وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام)”
@darsvareh
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب
@darsvareh
درسواره
احمد علی نیری جوانی بود ۱۹ ساله که بارها به ملاقات امام زمان رسید. او به درجاتی از معنویت رسید آیت ا
📌 یکی از دوستانش که شاهد لحظات قبل از شهادت ایشان در عملیات والفجر8 بود چنین نقل میکند:
در لحظه شهادت ترکشی به پهلوش اصابت کرد. وقتی به زمین افتاد از ما خواست که او را بلند کنیم وقتی روی پاهایش ایستاد رو به سمت کربلا دستش را به سینه نهاد و آخرین کلام را بر زبان جاری کرد«السلام علیک یا ابا عبدالله». احمد علی موقع خاکسپاری با اینکه 6 روز از شهادتش میگذشت ولی دستش هنوز به نشانه ادب بر سینه اش قرار داشت.
🗣️خاطره شهادت شهید احمد علی نیری
@darsvareh
استاد عابدی.mp3
31.79M
فایل صوتی | بیانات استاد احمد عابدی درباره «روش شناسی اجتهاد امام خمینی(ره)»
❇️ اهمیت خیلی زیاد ادبیات عرب
🔹 تفاوت مکتب اجتهادی نجف و سامرا
🔹 وصیت شیخ انصاری به میرزای شیرازی
🔹 سیره علمای مکتب سامرا درباره ادبیات عرب
❇️ اخلاق و تهذیب نفس
🔹 ترک گناه لازمه علم و اجتهاد
❇️ حدس قوی
🔹 فرق فکر جدید و صائب با تتبع و مطالعه زیاد
______
دوره روش شناسی اجتهاد در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
@darsvareh
🟢 گاهی انسان ترسوست و خود خبر ندارد؛ فرازی از جلد اول کتاب «خطابههای اخلاقی» اثری تازه منتشر شده از استاد مطهری
🔹 باید به این نکته توجه داشت که جبن و ترس تنها در برابر خوف جان و در میدان جنگ نیست، در امور مربوط به وجود انسان ممکن است رخنه پیدا کند: جبن در حراست مال، جبن در حراست شخصیت...
🔸 بسیاری از افراد پیدا میشوند که واقعاً به امور دینی عقیده و ایمان دارند و اگر خودشان تنها باشند یا در یک محیط مذهبی باشند اعمال و فرائض مذهبی را انجام میدهند ولی اگر با اشخاص لامذهب روبرو شدند جرأت اظهار عقیده ندارند....
🔹 یکی از مظاهر ایمان، شجاعت در اظهار عقیده و شجاعت در عمل طبق عقیده و ایمان است. آن کس که چنین شهامتی ندارد شایسته نام مقدس ایمان نیست. آری گاهی واقعاً خطرهای بزرگی مانند کشته شدن در میان است. در اینجا البته خود دین هم اجازه نمیدهد که انسان لجاجت و سرسختی نشان دهد و بی جهت ضرری به خود بزند.
🔸 انسان گاهی با یک آدم پر رو روبرو میشود که به زور و اصرار انجام کاری را از او میخواهد در صورتی که انجام آن کار مطابق مصلحت و تصویب عقل و دین نیست. اینجاست که فرق آدم شجاع و جبان ظاهر میشود. «لاینبغی للمومن أن یکون جباناً» [ترس زیبنده انسان مومن نیست].
🔹 دیگری در موضوعی که در صلاحیت او نیست اظهار عقیده میکند و پشت سر هم تصدیق میخواهد. اگر طرف ضعیف باشد سر را به علامت تصدیق تکان میدهد ولی اگر قوی باشد صریحاً میگوید که عقیده تو باطل است و لااقل سکوت میکند و او را «اغراء به جهل» خودش نمیکند. فرق آدم شجاع و جبان در این گونه موارد ظاهر میشود.
📝 استاد مطهری، خطابههای اخلاقی، ص۸۸-۸۷
⭕️ از پیشگفتار کتاب:
این کتاب مشتمل بر متونی است به قلم استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که به درخواست مرحوم آیت الله حسینعلی راشد برای اجرا و قرائت گویندگان رادیو در برنامه مذهبی هفتگی رادیو ایران به نگارش درآمده و تاریخ اکثر قریب به اتفاق آنها سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ شمسی است.
علت تأخیر در انتشار این مجموعه، دیر واصل شدن این متون از آرشیو رادیو ایران بوده است.
@darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت رهبر انقلاب از وصیتنامه یکی از شهدا...
میترسم که این درس خواندن من، که خرجی برایش شده و هزینهای شده، تحمیل بر بیتالمال بوده و این به گردن من باشد...
@darsvareh
ظرفیتهای فقه در رویارویی با مسائل دنیای معاصر__.pdf
250.6K
📕 #مقاله ظرفیت های فقه در رویارویی با مسائل دنیای معاصر
✍آیت الله ابوالقاسم #علیدوست
💧چکیده:
برای کشف احکام شریعت باید از ادله اربعه بهره گرفت؛ در عین حال دنیای معاصر، مسائلی نوپیدا پدید آورده که به راحتی مصداقی از عمومات، اطلاقات و قاعده های کهن نیست؛ از این رو باید به ظرفیت های نهفته در فقه توجه کرد تا به کشفی کارآمد رسید، برخی از این ظرفیت ها عبارت هستند از: عقل، نصوص قرآنی و روایی عام و قاعده ساز. در میان برخی از منبع واره انگاشته شده ها ظرفیت هایی است که با تکیه به منابع استنباط شکوفا می شود؛ مانند عرف و مصلحت که در برخی از تجسدهایشان به یک یا چند منبع استنباط برمی گردند. برخی از نصوص هستند که ظرفیت تفسیری برای نصوص مبیّن شریعت دارند؛ مانند نصوص مبیّن مقاصد. شکوفایی این نیروهای نهفته در کنار نظام وار دیدن شریعت، دانش فقه را پاسخ گو به مسائل دنیای معاصر خواهد کرد، بدون آنکه نیاز به خروج از ضوابط اجتهاد باشد. نظام استنباط قابل ترمیم، تکمیل و توسیع است.
🗃منبع: اقتصاد اسلامی سال شانزدهم تابستان 1395 شماره 62
@dsrsvareh
🗣️ چه چیزی میتونه آدمو تو زندگی عقب بندازه ؟!
📌 #جواب_شهید عبدالله میثمی:
دومین مسئله ای كه مرا در زندگی عقب انداخت كه موفق نشوم از فیض های بزرگتری بهره مندتر گردم، بی نظمی و بز صفتی من بود كه جسته گریخته كار می كردم و به هر كشتزاری دهانی می زدم. این است كه دستم از حسنات تهی است.
فرازی از وصیتنامه شهید عبدالله میثمی
@darsvareh
🟢 ناعالمانی که از گفتن «نمیدانم» ابا میکنند، مبادا به منزلت آنان نزد مردم لطمه بخورد
🔹گفت: «همه چيز را همگان دانند». چه كسى مىتواند ادعا كند كه هرچه مىتوانيد از مسائل دينى از من بپرسيد تا جواب همه را به شما بدهم؟ بله، پيغمبر(ص) مىتواند ادعا كند، على(ع) مىتواند بگويد: «سَلونى قَبْلَ انْ تَفْقِدونى».
🔸 پس من بايد حد خودم را بشناسم. من فلان مسائل از مسائل دينى را ممكن است بدانم. خوب، آنچه را كه مىدانم همان را به مردم ابلاغ كنم. چيزى را كه نمىدانم، از من مىپرسند، باز مىخواهم به زور آن را بگويم. خوب، چيزى را كه نمىدانى چگونه مىتوانى به ديگران بفهمانى؟!
🔹ابن الجوزى يكى از وعاظ معروف است. رفته بود بالاى منبرى كه سه پله داشت. داشت براى مردم صحبت مىكرد. زنى از پاى منبر بلند شد مسئلهاى از او پرسيد. او گفت: نمىدانم. زن، پررو بود، گفت: تو كه نمىدانى چرا سه پله از ديگران بالاتر نشستهاى؟ گفت: اين سه پله را كه من بالاتر نشستهام به آن اندازهاى است كه من مىدانم و شما نمىدانيد. به اندازه معلوماتم بالا رفتهام. اگر به اندازه مجهولاتم مىخواستم بالا بروم بايد منبرى درست مىكردند كه تا فلک الافلاک بالا مىرفت.
🔸درباره شيخ انصارى مىگويند وقتى چيزى از او مىپرسيدند، اگر نمىدانست تعمد داشت بگويد نمىدانم، مىگفت: ندانُم ندانُم ندانُم. اين را مىگفت كه شاگردها ياد بگيرند كه اگر چيزى را نمىدانند ننگشان نشود، بگويند نمىدانم.
📙 استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص۱۷۶
@darsvareh
سیاه پوشی در سوگ ائمه علیهم السلام.PDF
5.93M
📗 سیاهپوشی در سوگ ائمه نور علیهم السلام
✍️نویسنده: علی ابوالحسنی منذر
🔺زبان: فارسی
📖صفحات: ۳۹۵
✂️این کتاب علمی با انبوهی از اسناد تاریخی و حدیثی محکم، از مبانی سیاهپوشی در عزای اهل بیت علیهم السلام به دفاع بر می خیزد و یک دور تاریخ عزاداری در اسلام را نشان می دهد. طبق تحقیقات استاد منذر، شایعاتی که سیاهپوشی در مصائب آل الله علیهم السلام را از اساس، سنت بنی عباس قلمداد می کند، فاقد وزانت علمی است.
🌐کتابخانه شیعه
@darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله جوادی آملی:
«سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی گویا از مرحوم آقای قاضی(رضوان الله علیه) نقل میکرد که وجود مبارک سیّدالشهداء سالی یکبار برای اهل بهشت تجلّی میکند. مگر میشود هر وقتی او را دید؟ در آن سجده زیارت «عاشورا»، آدم حشر با او را میخواهد. توده بهشتیها سالی یکبار وجود مبارک سیّدالشهداء برای آنها تجلّی میکند...»
درس تفسیر ٩۶/٧/٣٠
@darsvareh
▪️وقتی به یاد سیدالشهداء میافتیم، چه بگوییم❓
🔻..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.»
📙الكافي، ج۴، ص۵۷۵
🔻از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است:
من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیهالسلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن میگفت.
🔷یونس به امام صادق (علیهالسلام) عرض کرد:
فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیهالسلام) میافتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟
🔶حضرت فرمودند:
«بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان میرسد، چه از نزدیک و چه از دور.»
@darsvareh
🔰 یاران ویژهی امام زمان(عج)
🔸حضرت استاد شب زنده دار دام ظله:
مرحوم والد میفرمودند که مرحوم آیتالله شیخ مرتضی حائری در درس سطح مکاسب فرمود امام زمان(عج) در حوزههای علمیه افرادی دارند که مواظب کارهای طلبهها هستند که چه کار میکنند و اینها را گزارش میدهند. این هم یکی از طُرقی است که حضرت قرار دادهاند. مرحوم والد میفرمود که بعد از درس رفتم خدمت ایشان و سؤال کردم که در لباس روحانی هستند یا شخصیاند؟ فرمودند روحانی نیستند.
ایمان باعث میشود که در زندگی انسان تحول ایجاد شود. اگر ما ایمان پیدا کنیم که در محضر خدای متعال هستیم، آیا شرم و حیای حضور نباید مانع شود که گرد معاصی نگردیم؟
ایمان وقتی تقویت شد، حیا پیدا میشود؛ حیا که پیدا شد، اعمال انسان پیراسته میشود. در باب حیا نکتههای دیگری هم هست که باید به آنها توجه کنیم.
📙کتاب #پندهای_سعادت ، جلد دوم ص۴۶
#امام_زمان_عج
#جمعه
@darsvareh
▪️رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :
أفضَلُ النّاسِ مَن عَشِقَ العِبادَةَ فَعانَقَها، وأحَبَّها بقَلبِهِ، وباشَرَها بِجَسَدِهِ، وتَفرَّغَ لَها، فَهُو لا يُبالي عَلى ما أصبَحَ مِنَ الدُّنيا : عَلى عُسرٍ أم عَلى يُسرٍ .
▪️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
برترين مردم كسى است كه عاشق عبادت شود؛ پس، دست در گردن آن آويزد و از صميم دل دوستش بدارد و با پيكر خود با آن در آميزد و خويشتن را وقف آن گرداند؛ پس چنين شخصى را باكى نباشد كه دنيايش به سختى گذرد يا به آسانى.
📙الكافي : 2/83/3.
#رسول_اکرم_صلی_الله_علیه
#امام_حسن
@darsvareh
▪️عنه عليه السلام:
مَن زارَنِي عَلَى بُعدِ دارِي ، أتَيتُهُ يَومَ القِيامَةِ في ثلاثِ مَواطِنَ حتّى اُخَلِّصَهُ مِن أهوالِها ; إذا تَطايَرَتِ الكُتُبُ يَمينا و شِمالاً ، و عِندَ الصِّراطِ و عِندَ المِيزانِ .;
▪️امام رضا عليه السلام:
هر كه مرا در ديار غربت زيارت كند ، روز قيامت در سه جا به داد او مى رسم و از هراسها و سختيهاى آنها نجاتش مى دهم ; وقتى كه نامه هاى اعمال از راست و چپ پراكنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجيدن ميزان [اعمال] .;
📙عيون أخبار الرِّضا : 2/255/2
#امام_رضا
@darsvareh
🔻 اثرات منفی بگو مگو
◽️امام هادى عليه السلام:
اَلْمِراءُ يُفْسِدُ الصَّداقَةَ الْقَديمةَ وَ يُحِلُّ الْعُقْدَةَ الْوَ ثيقَةَ وَ اَقَلُّ مافيهِ اَنْتَـكونَ فيهِ الْمُغالَبَةُ وَ الْمُغالَبَةُ أمتَنُ اَسْبابِ الْقَطيعَةِ
🔹 بگو مگو، دوستى طولانى را از بين میبَرد و رابطه محكم را به جدايى میكشاند وكمترين اثر بگومگو اين است كه هر كدام از دو طرف، میخواهد بر ديگرى پيروز شود و همين در پى پيروزى بودن، مهمترين عامل قطع رابطه است.
📙 نزهة الناظر، ص ۱۳۹، ح ۱۱
@darsvareh
▪️الإمام العسكريّ عليه السلام :
نَحنُ كَهفٌ لِمَنِ التَجَأَ إلَينا ، ونورٌ لِمَنِ استَضاءَ بِنا ، وعِصمَةٌ لِمَنِ اعتَصَمَ بِنا، مَن أحَبَّنا كانَ مَعَنا فِي السَّنامِ الأَعلى ، ومَنِ انحَرَفَ عَنّا فَإِلَى النّارِ
▪️امام عسكرى عليه السلام :
ما پناهگاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورَد و نورى هستيم براى آن كه از ما پرتو طلبد و موجب مصونيت كسى هستيم كه از ما پناه جويد. هر كه ما را دوست بدارد در مراتب بالا با ما خواهد بود و هر كه از راه ما كج گردد به سوى آتش ره خواهد برد.
📙رجال الكشّيّ : 2 / 814 / 1018 ، المناقب لابن شهرآشوب : 4 / 435 ، الخرائج والجرائح : 2 / 740/ 54 ، كشف الغمّة : 3 / 211 كلّها عن محمّد بن الحسن بن ميمون .
#شهادت_امام_حسن_عسکری
@darsvareh
#پرسش_و_پاسخ
#نصایح
❗️طاعت و معصیت
❓پرسش: مدت طولانی است که بین طاعت و معصیت در رفت و آمدم و به این خاطر در اذیت هستم. این حالت تا چه زمانی ادامه پیدا میکند و من چه کنم و از کجا بدانم عاقبت به خیر میشوم یا نه؟
✅ پاسخ استاد الهی:
▫️اگر معصیت در حدی است که طاعت را تحت الشعاع قرار میدهد، معلوم میشود که طاعت هم انجام نمیشود!؛ زیرا طاعت، معصیت را دفع میکند: «الطاعة بعد الطاعة قبول العمل».
▫️خدا میخواهد عملت را قبول کند و معلوم میشود که عملی انجام نمیشود. «المعصیة بعد الطاعة ردّ العمل»؛ این وضعیت نشان میدهد که طاعتی صورت نمیگیرد؛ زیرا معاصی بعد از طاعات، آن طاعات را از بین برده است.
▫️این فرمایش امام رضا-علیهالسلام- است: «الطاعة بعد الطاعة قبول العمل؛ الطاعة بعد المعصیة غفران العبد؛ المعصیة بعد الطاعة ردّ العمل؛ المعصیة بعد المعصیة خذلان العبد».[۱]
▫️راه حل این مشکل این است که نماز جعفر طیار بخوانید، این نماز حالت ایمانی را به گونهای تقویت میکند که میل فرد به معصیت کم و به طاعت زیاد میشود.
▫️نماز جعفر به دو روش نقل شده؛ یک روشی است که در مفاتیح نقل شده. روش دیگر که آن هم از معصوم-علیهالسلام- به ما رسیده این است که دو تا دو رکعت مانند نماز صبح بخوانید و بعد از آن، سیصد بار تسبیحات اربعه را بگویید.
▫️به خصوص به دوستان طلبه عرض میکنم که اگر میخواهید خداوند مراحل بالای علم را بیحساب به شما بدهد، حتما انماز جعفر را بخوانید.
.......
[۱] ترجمه این حدیث: اگر طاعت پشت طاعت انجام شود دلیلی بر مورد قبول قرار گرفتن طاعت و اعمال است، معصیت پس از طاعت نشانه رد شدن عمل است، طاعت پس از گناه نشانه آمرزش بنده است و گناه پشت گناه نشانه خواری و ذلت بنده است.
▪️ostadelahi
@darsvareh
رهبر انقلاب اسلامی (حفظه الله تعالی) :
✅«هر كدام از آقايان معمّمين حفظهماللَّه و اعلىاللَّهذكرهم، هر جا كه هستند، آن كار را در آنجا خوب و درست انجام دهند.
📖كسى كه طلبه است، دُرست درس بخواند، سعى كند باسواد و ملّا شود.
📚كسى كه مدرّس است، سعى كند با دل و جان تدريس كند.
🔅كسى كه شغلى از مشاغل روحانى دارد، سعى كند بىغرضى و بىنظرى و بىاعتنايى خود به زخارف دنيا را عملاً نشان دهد.
🔸همه سعى كنند #وحدت_كلمه را حفظ كنند.
❗️اختلاف و دودستگى و در پوستين يكديگر افتادن و اين چيزها، مناسب شأن اهل علم نيست و مسؤوليتها را سنگين مىكند.زيرا در روحيهى مردم، اثر مىگذارد.»
🗓بیانات در جمع علما و روحانیون «تبریز»-۱۳۷۲/۰۵/۰۵
@darsvareh
◽️عنه عليه السلام :
مَن نَظَرَ إلى أبَويهِ نَظَرَ ماقِتٍ وهُماظالِمانِ لَهُ ، لَم يَقبَلِ اللّه ُ لَهُ صَلاةً .
امام صادق عليه السلام :
هركه به پدر و مادر خود كه به او ستم كرده اند كينه توزانه نگاه كند، خداوند هيچ نمازى از او نپذيرد.
📙بحار الأنوار : 74/61/26
#میلاد_رسول_اکرم صلی الله علیه و آله
#میلاد_امام_صادق علیه السلام
@darsvareh