eitaa logo
دریا کانال فاطمیون بخش
53 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.9هزار ویدیو
110 فایل
این کانال وابسته به هیچ سازمان و ارگانی نمیباشد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 امت ها زندگی و مرگ دارند 🔻📊 ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند ... 💯⤵️ ( ) با ما همراه باشید 🌷 در قرآن آیات زیادی داریم که همین مطلب را بیان می‌کند که امتها زندگی و مرگ دارند. ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند. معنای اینکه «امتی بمیرد» این نیست که افرادش همه یکسره اعدام شوند، مثلا در یک بلای آسمانی یا در اثر یک جنگ از بین بروند، بلکه ممکن است امتی بمیرد بدون آنکه یک فرد از افراد آن امت مرده باشد. و قرآن برای موت امت‌ها یک حساب قائل است. همین طور که یک فرد مرگش روی یک حساب است و اگر اجل و پایان عمر یک فرد برسد دیگر خواه ناخواه می‌میرد خواه اجلش اجل مسمى باشد یا اجل غیر مسمى؛ یعنی یک انسان یک لحظه ای می‌رسد که آن لحظه به هر حال دیگر لحظه مرگ اوست؛ جامعه‌ها هم یک لحظه ای می‌رسد که آن لحظه، لحظه مرگ آن جامعه هاست. عرض کردم، مرگ یک جامعه معنایش این نیست که حتما افراد آن جامعه هم باید بمیرند. این نظیر آن حرفی است که امروز درباره مرگ تمدن‌ها و مرگ فرهنگ‌ها می‌گویند، چون یک تمدن و یک فرهنگ برای یک مردم همان روح آن مردم را تشکیل می‌دهد. اگر لحظه ای برسد که عمر آن فرهنگ به پایان رسیده باشد و فرهنگ زنده‌تر و قوی تری به او هجوم بیاورد و آن فرهنگ را ریشه کن کند روح آن ملت را از آنها گرفته. وقتی روح آن ملت را از آنها گرفت آن ملت از نظر روح اجتماعی دیگر مردند. ( استاد مطهری ادامه دارد ✨✨ )
🔻 امت ها زندگی و مرگ دارند 🔻📊 ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند ... 💯⤵️ ( ) با ما همراه باشید 🌷 مثلا الآن ما مردم ایران که مسلمانیم و مورد هجوم فرهنگ غربی قرار گرفته ایم، اگر فرهنگ غربی همان طور که در ابتدا پیش رفت پیش می‌رفت، آنچنان که در دوره رضاخان شروع کرده بود به بلعیدن فرهنگ خود ما، فرهنگ بومی و اصیل ما یعنی آن چیزی که حیات و روح و هویت و منش اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد، اگر موفق شده بود و این را می‌خورد و می‌برد، باز ما به عنوان یک سلسله افراد بودیم اما به عنوان یک ملت واحد، دیگر نبودیم بلکه به منزله اشیائی بودیم که در هاضمه فرهنگ غرب هضم شده بودیم یعنی دیگر از خودمان هویت نداشتیم، مرگ ما رسیده بود و تمام شده بودیم. «من» به عنوان یک فرد، بودم ولی «ما» به عنوان یک جمع، دیگر نبودیم. { .text-justify } ولی اینکه فرهنگ ما و ایدئولوژی ما در مقابل فرهنگ غرب (غرب به معنای اعم می گویم که شامل بلوک غرب و بلوک شرق هردو می شود) و فرهنگهای بیگانه مقاومت کرده، این نشانه زندگی ماست یعنی نشانه این است که روح جمعی ما زنده است و دارد مقاومت می کند. آنوقت باید حساب کنیم ببینیم سال به سال [وضع ما چگونه است،[ حالا را با ده سال پیش و بیست سال پیش و سی سال پیش مقایسه کنیم ببینیم از وقتی که در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه قرار گرفتیم تدریجا چگونه شده، آیا مرتب ضعیف تر و ضعیف تر شده ایم و آن روح فرهنگ غربی در ما قوی تر و روح فرهنگ اسلامی در ما ضعیف تر شده است؟ در این صورت معلوم می شود که ما محکوم به مرگ هستیم. در طول فرض کنید پنجاه سال مث پنجاه درصد [فرهنگ خود را[ از دست داده ایم، تا پنجاه سال دیگر اگر به همین آهنگ پیش برود آن پنجاه درصد را هم از دست می دهیم. ( استاد مطهری ادامه دارد ✨✨ )
ممکن است افراد بمیرند و جامعه نمیرد و ممکن است جامعه بمیرد در حالی که افراد آن جامعه زنده باشند 👌💯 الان ما ایرانی ها با یک روح و یک حیات... 🇮🇷🦋 گفتیم حیات اجتماعی غیر از حیات فردی است. ممکن است افراد بمیرند و جامعه نمیرد و ممکن است جامعه بمیرد در حالی که افراد آن جامعه زنده باشند. الآن ما ایرانی‌ها با یک روح و یک حیات، که آن حیات اگر بیشتر به جنبه اسلامی توجه داشته باشیم حیات اسلامی است، زنده هستیم و اگر برای جنبه ملی و ایرانی هم اهمیت قائل باشیم می‌گوییم که ما مردم ایران یک روحی داریم که در طول تاریخ چهارده قرنی برای ما ساخته شده است، روح ملی اسلامی، روح ایرانی اسلامی، و همین روح بوده که وحدت ما را تاکنون حفظ و در مقابل هجومهای اجنبی مقاومت کرده است. در اینجا ما می‌گوییم تا این روح باقی است این ملت باقی است و اگر روزی این روح در این ملت بمیرد ولو همه ۳۵ میلیون مردم ایران [^1] تبدیل به ۶۰ میلیون بشود، دیگر این جامعه ایرانی جامعه مرده است و خود به خود متلاشی می‌شود ولو برحسب ظاهر یک قدرت بخواهد اینها را در یک محوطه و کادر جغرافیایی با زور مثلا یک سلسله قانون‌ها جمع کند. در حقیقت این ملت مرده است و قابل بقا و ادامه نیست و متلاشی خواهد شد. اما اگر آن روح و آن حیات زنده باشد این ملت علی رغم تهاجم عاملهای بیرونی، خودش را نگه می‌دارد. استاد مطهری، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص87 ❇️📗
🔴 ترور یکی از پاسداران مدافع حرم در تهران 🔹حوالی ساعت ۱۶ امروز یکی از پاسداران مدافع حرم(شهید حسن صیاد خدایاری) در کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام تهران به دست دونفر موتورسوار با شلیک ۵ گلوله ترور شد و به شهادت رسید. 🔹این ترور در نزدیک خانه این شهید به وقوع پیوسته است. ضاربان تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند.
📛همسر شهید خدایاری اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد ❌وی در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت ❌ شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سه گلوله به ناحیه سر و دو گلوله به دست این شهید اصابت کرده است
♦️شاهدان عینی از حادثه ترور شهید صیاد چه می‌گویند 🔹یکی از شاهدان عینی حادثه ترور در خیابان مجاهدین اسلام تهران به خبرنگار فارس گفت: دقایقی قبل از ترور که از خیابان قائن قصد ورود به کوچه غلامیان را داشتم، با یک پراید مواجه شدم که عرض کوچه را بسته بود و درحالی که درِ صندوق عقب را باز گذاشته بود، اجازه ورود به خودروها نمی‌داد. 🔹شاهد دیگر ماجرا که از همسایه‌های شهید صیاد و اولین کسی است که با اورژانس تماس گرفته، می‌گوید: همزمان با صدای تیراندازی، صدای گاز شدید موتورسیکلت را شنیدم. وقتی خودم را به کوچه رساندم با پیکر نیمه‌جان شهید مواجه شدم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*✍ در تاریخ بنویسید سرهنگِ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران همان نیرویی که دشمنانش تروریست و مزدورش می‌خواندند در سطح پایین ترین خودروی داخلی، در یک محله معمولی، در حالی که حتی در حد نبستن یک کمربند ایمنی هم تخلف از قانون نداشت به دست دشمنان انسانیت به شهادت رسید...* *📲
به مناسبت شهادت حضرت امام صادق(ع) و فتح خرمشهر ویاد شهدای بخش پیربکران قرائت دعای ندبه سخران حجت السلام والمسلمین حاج آقا بابایی بانوای مداحان حاج احسان فتحی و کربلابی مهدی عباسی زمان جمعه مورخ 1401/3/6از ساعت، 6صبح مکان پیربکران کرافشان در جوار شهدای گمنام پل تاریخی بابا محمود ((ستادبرگزاری مراسمات مذهبی بخش پیربکران ))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عصبانیت شدید لندن نشین ها از سلام فرمانده در آستانه برگزاری اجتماع بزرگ سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی تهران ، رسانه های دشمن به شدت از اقبال مردمی به این سرود عصبانی شده اند و در بخش های مختلف خبری و تحلیلی به این اتفاق می پردازند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افزایش بهره وری، راهبرد موثر در توسعه اقتصادی 🗓 اول خردادماه، «روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات تسهیلات فرزندآوری بانک مرکزی: 🔹بانک‌ها موظف هستند تسهیلات فرزندآوری را بدون سپرده گذاری با تنفس ۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد پرداخت کنند. 🔹والدینی که فرزندانشان از ۱۴۰۰ متولد شدند، می توانند از تسهیلات ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون دریافت کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸شادی یک هدف نیست که به آن برسید… شادی طبیعت ذاتی شماست فقط باید آن را کشف کنید 🌸غصه و اندوه نه تنها شما را به خدا نزدیک نمیکند... بلکه شما را از طبیعت ذاتی تان دور خواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴عجیب اما واقعی ... 🔹این آقایی که با عصا در پشت وانت سه چرخ سوار شده ایرج صفاتی نماینده ۳دوره مجلس شورای اسلامی از آبادان، جانباز انفجار در حزب جمهوری اسلامی و ۹ سال رئیس دیوان محاسبات کشور است.
🔴سلبریتی‌هایی برای مرجان خواننده که به مرگ طبیعی مرده بود عزادار شده بودن، 🔹درمورد ایرانی‌ای که کف تهران ترور شد نظری ندارن؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
!! ❌ لطفاً جدی بگیرید، 👈 این یک فتوای شرعی است خداوند نخواهد بخشید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 -کوتاه -شناسی 🌐موضوع :حاجی مذهبی های قلابی! ✅ شیعه بودن که فقط به ریش و تسبیح نیست! 🎙حجه الاسلام محمد رضا
🔴 اصلاح‌طلبان درباره دستپخت خود چه می‌گویند؟ اینا که نون و نمک روحانی رو خوردند دارند این طوری می‌گند... نمیدونم یه عده چرا هنوز دارند سنگ این آدم رو به سینه می‌زنند
به مناسبت دوم خرداد (سالروز رای آوردن خاتمی)، می‌خوایم خلاصه منش سیاسی این جریان رو مرور کنیم😊 توی انتخابات رای نمیارن، میگن تقلب شده بریزید تو خیابونا! با هزار ترفند و تخریب رقیب و فریب مردم رای میارن، گند می‌زنن میگن رئیس جمهور هیچ کاره‌اس، باید رهبری ورود کنه! رهبری ورود کنه، میگن همه کاره است! ورود نکنه، میگن پس رهبر چکاره‌اس! جدیدا هم میگن اختیارمون کمه، ولی دوباره فله‌ای میان ثبت نام می‌کنن برای انتخابات! با چنین جماعت بی‌منطقی طرفیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ريزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان‌ ‌‌ 🔹فرماندار آبادان: ساختمان درحال ساخت بوده و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی وجود دارد. 🔹تیم‌های امدادی از شهرستان‌های اطراف به همراه سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شده‌اند. 🔹این ساختمان در مرکزی‌ترین خیابان آبادان قرار دارد و ساختمان اطراف بیشتر تجاری، پزشکی و اداری هستند.