هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
هدایت شده از اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
🎙️| #نشست_علمی
نشست علمی تخیل و بازآفرینی
محورهای گفتگو:
✒️کاربرد تخیل در بازآفرینی هنری
✒️چیستی تخیل و تمایز آن با "وهم"
✒️با حضور دکتر علی عباسی نشانهشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران
✒️دکتر رامتین شهبازی عضو هیئت علمی دانشگاه سوره
پادکست این نشست را اینجا بشنوید👇
🔗http://t.me/dastanvabazafarini
ویدئوی این نشست را اینجا ببینید👇
🔗https://www.aparat.com/v/guv65h5
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
📗| جستارنویسی داستانی
جستار( Essay) در ازای لغتی آن معادل انشاء، بحث، فحص، پژوهش، طلب، مبحث و مطلب در نظر گرفته میشود.
✒️در جستارنویسی داستانی استدلالهای شخصی نویسنده مطرح میشوند.
✒️جستارنویسی گاهی با رساله، گاه با مقاله گاه با جزوه و داستان کوتاه هم پوشانیهایی دارد.
✒️از جستار عموما برای کاربردهای گوناگون استفاده می شود از جمله نقد ادبی، استدلالها و کشفهای فیلسوفانه و عالمانه، مشاهدات مربوط به زندگی روزمره، یادآوری خاطرات و تاملات.
✒️جستار دربارهی موضوعی که به آن میپردازند صراحت دارد. صراحت دربارهی موضوعاتی که ما غالبا از صریح حرف زدن دربارهی آن ها طفره میرویم.
✒️جستارنویس بدون آنکه خود را در فرم خاصی محدود کند تجربه و زندگی روزمره خود را به رشتهی تحریر در میآورد و به همین دلیل فعالین اینستاگرام میتوانند در این بخش شرکت کنند.
✒️و آنچه در اینجا مراد و منظور ماست در کنار هم گذاشتن این نوع از نوشتن در مورد موضوعی در بازآفرینی است.
✒️خواندن جستارهای نویسندگان و متفکران بزرگ می تواند راهی برای شناختن بهتر این بخش باشد. چون در این نوع نوشتار، نویسنده دست بازتری دارد و از برون ریختن دیدگاهها، استدلالها و نگاهها و هیجانهای شخصی خود، واهمهای ندارد.
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
🗞 | #رسانه
🔸تمدید مهلت ارسال آثار به جایزه ملی داستان و بازآفرینی
مخاطبان این جایزه ملی که اهل قلم و داستاننویسان حرفهای تا نویسندگان نو پا را شامل میشود، میتوانند در بخشهای مختلف رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، طرح رمان و جستارنویسی داستانی آثار خود را از طریق وبسایت www.dastanvabazafarin.ir باتمدید مجدد این فراخوان تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ ارسال کنند.
مصاحبه دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی👇
🔗 https://www.pana.ir/fa/tiny/news-1499512
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
🗞 | #رسانه
🔸تمدید مهلت ارسال اثر به اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی از تمدید ارسال اثر به اولین دوره این جایزه تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
مصاحبه دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی👇
🔗 http://www.irna.ir/xjRwcX
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
📕| داستان کوتاه کوتاه یا داستانک یا داستان مینیمالیستی (short short story)
("ک") تصغیر در کلمهی داستانک جایگزین واژه ی short در اصطلاح انگلیسی شده است. داستانک، نوعی داستان است که ضمن حفظ خصوصیات عمدهی داستان کوتاه از آن موجزتر و مختصرتر است.
✒️در داستانک، عناصر داستانی از قبیل شخصیت پردازی ، صحنه سازی و کشمکشها به اختصار توصیف می شوند به طوری که حدود داستانک از یک خط و پاراگراف شروع شده و گفته شده تا یکهزار و پانصد کلمه را شامل میشود. از این رو باید گفت اختصار و ایجاز و فشردگی خصوصیات عمده ی داستانک هستند.
✒️آلن پو وحدت تاثیر را این نوع داستان پیش میکشد و راه رسیدن به وحدت را فقط در سایه ایجاز میسر میداند. همچنین او محدودیت مکان را نیز شرط ایجاز میشمارد.
✒️اولین و بارزترین ویژگی داستانک یا داستانهای مینی مالیستی حجم آن است. کوتاه است. مینی مالیستها معتقدند کم هم زیاد است و نویسندگان مشهوری نیز در این باب دنبالهروی این دیدگاه را کردهاند.
✒️سینتیا هیلت میگوید: نویسندگان مینیمال خلاقیت و ابتکار را به خوانندهی آثار خود تقدیم میکنند. او مهمترین ویژگی مینیمالیسم را هنر مقتصد بودن میداند. روشی که نویسندگان برجستهای چون چخوف، جویس و همینگوی به آن علاقهمند بودند.
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی
📕| داستان کوتاه کوتاه یا داستانک یا داستان مینیمالیستی (short short story) ("ک") تصغیر در کلمهی د
✒️داستانکها طرحی ساده، سر راست و خطی دارند. دارای محدودیت زمان و مکان هستند. کانون طرح در داستانهای مینیمالیستی یک شخصیت واحد و یک واقعه خاص است.
✒️زبانی ساده و شفاف دارند. و در آن هر لفظی فقط بر معنای حقیقی خودش دلالت می کند. به عنصر گفتگو تکیه دارند.
✒️و هدف اصلی در این سبک حذف هنرمند یا نبود یک راوی معین و مسلط است. این گونه داستانها درونمایهی حسی دارند.
🔎منابع: واژه نامهی هنر داستاننویسی
(جمال میرصادقی ، میمنت میرصادقی، /
فرهنگ اصطلاحات ادبی ؛ سیما داد/
آشنایی با داستان های مینی مالیستی و پلیسی ؛ محمد جواد جزینی )
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
🗞 | #رسانه
🔸جایزه ملی داستان و بازآفرینی تمدید شد
بازآفرینی به معنای روایت خلاق از هر متن اولیه است. در جایزه ملی داستان و بازآفرینی، امیدواریم که اهل قلم به دنیای متون گوناگون جدید یا قدیم رجوع کنند و بر مبنای آن یا هر اثر هنری دیگری به آفرینش داستان دست بزنند. این جایزه تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.
مصاحبه دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی👇
🔗 isna.ir/xdRPd3
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین
🗞 | #رسانه
🔸جایزه ملی داستان و بازآفرینی تمدید شد
دبیر اجرایی رویداد ادبی داستان و بازآفرینی از تمدید ارسال اثر به این رویداد تا ۳۰ آبان سال ۱۴۰۳ خبر داد.
مصاحبه دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی👇
🔗 ibna.ir/x6r9G
جایزه ملی داستان و بازآفرینی 🎖
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | سایت | آپارات | ادمین