eitaa logo
دستیار پژوهش
271 دنبال‌کننده
890 عکس
134 ویدیو
294 فایل
ارائه محتوا پژوهشی، مطالب آموزشی مرتبط با تحقیق و پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها راه ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ نشست علمی با عنوان: پروپوزال نویسی برای دانشجویان رشته های الهیات ✔️ارائه دهنده: دکتر محمدحسین منتظری؛ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران 📆زمان: سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ساعت ۲۰ 👈لینک ورود به جلسه: https://vroom.ut.ac.ir/farabi21
هدایت شده از قاصدک
دیدگاه مورخان غرب راجع به قرآن و محمد(ص): خوان کول، استاد تمام تاریخ در میشیگان امریکا، در کتاب «محمدپیامبرصلح در میان جنگ امپراطورها»مینویسد:پیام محمد صلح و سلام بود،تمام جنگهایش دفاعی بوده و نبرد بر او تحمیل شده است.جان تولن,استاد تاریخ در نانس،در کتاب«چهره های محمد»:محمد قهرمان روشنگری ضد روحانیون ،سلطه کلیسا،تثلیث وتفتیش عقاید و بیانگر توحیدخالص در اواخر قرون وسطی بوده است.مایکل سروتوس از علمای بزرگ مسیحیت در قرون وسطی،با استفاده از آموزه های قران،علیه انحرافات کلیسا به روشنگری پرداخت،و در این راه اعدام شد.ترجمه قرآن در قرن۱۶میلادی توسط جرج سل،در انگلیس،به ضمیمه نکات تاریخی به چاپ رسید،تامس جفرسون از رهبران آمریکا با خواندن آن تحت تاثیر قرار گرفت و گفت:قرآن،فلسفه توحیدی بسیار عالیتر از کلیسا دارد که به اعتراف به گناه و خرید و فروش بهشت میپردازد.ولتر،اندیمشند بزرگ فرانسوی،باخواندن ترجمه قران،گفت:باور محمد،از هرگونه شک وابهام آزاد است،هستی بی نهایت و ابدیت بی شکل و مکان،عقیده ای عالی و شکوهمند که فوق درک فعلی ماست.ناپلئون بناپارت بعد از مطالعه ترجمه قرآن گفت: محمد،انسانی فوق العاده،بی نظیر و قانون گزاری خردمند بود که اخلاق را در میان پیروانش گسترش داد و به عنوان یک نابغه،خداپرستی توحیدی را بنیان گذاشت.گوته،ناپلئون را محمد غرب نامیده است.منبع:کتاب چهره های محمد،نوشته جان تولن،استاد تاریخ نانس، https://www.instagram.com/p/CMRsYzfj4CW/?utm_medium=share_sheet @ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
📛 شبهه: پس از مرگ محمد خداوند او را احضار کرد و پرسید: میل جنسی مرد و زن باهم برابر است؟ محمد پاسخ داد: بلی خداوند پرسید: همانطور که تو هر شب نیاز به هم بستر شدن داشتی، زنان تو هم نیاز داشتند؟ محمد : بله... خدا: وقتی تو زنان بسیار در اختیار داشتی و به آنها تاکید میکردی که حق هم بستر شدن با غیر را ندارند، و پس از مرگ تو نیز نباید با هیچ مردی ازدواج کنند، آیا به آنها ظلم نکردی؟ محمد: بله، ظلم کردم خدا: فاصله سنی تو با بسیاری از زنانت چهل سال بود. آیا این فاصله به نفع تو بود یا آنها ؟ محمد: به نفع من خدا: آیا این فاصله سنی ظلم به آنها نبود؟ محمد: بلی ظلم بود خدا پرسيد: سربازان تو در مصر ماریه قبطیه را از خانواده جدا کرده، و از داشتن یک شوهر جوان محروم نموده و نزد تو آوردند و تو بارها با او همبستر شدی. آیا به اوظلم روا داشتی یا نه؟ محمد: ظلم کردم. خدا : وقتی تو عایشه ۷ ساله را به خانه خودت بردی و وقتی سن اون به نه سال رسید با او ازدواج کردی، چهل سال از او بزرگتر بودی، و زنان بسیاری هم داشتی، و او کودک خردسالی بود که هیچ درکی از سکس نداشت. آیا به آن کودک ظلم نکردی؟ محمد : بله، ظلم کردم خدا: یکی از زنان تو صفیّه نام دارد که پدر و مادرش یهودی بودند. تو و یارانت به روستای آنها حمله کردید و همه مردان را از جمله پدر و برادر و شوهر صفیه را نیز کشتید، و همان شب در حالیکه صفیه برای پدر و برادر و شوهرش گریه میکرد، او را به خیمه خود برده، و با او هم بستر شدی! آیا این عمل تو ظلم اکبر نبود؟ محمد : بله ظلم اکبر بود. خدا: آیا خدای عادل، شخص ظالمی را به پیامبری بر می‌گزیند؟ محمد پاسخ داد: نه بر نمیگزیند. خدا : پس چرا ادعای پیامبری کردی؟ محمد: گول سلمان فارسی را خوردم! 💥 پاسخ : ❌ از بیان گفتگوی خیالی و دروغ و ادبیات سخیف و پر از بی‌ادبی نویسنده متن و عدم ذکر منبع برای موارد بالا که بگذریم، از نویسنده می‌پرسیم از کدام خدا صحبت می‌کنی؟ بعضی از موارد بالا دستور خود خداوند به پیامبر است که در قرآن به صراحت آمده (مانند عدم ازدواج زنان پیامبر بعد از رحلت ایشان) ظاهرا دشمنانِ اسلام‌‌ستیز، توهمات و تراوشات ذهن بیمارشان را به جای واقعیت منتشر می‌کنند ♦️ همسران پیامبر بدلیل موقعیت ممتازی که در جامعه داشتند، نمی‌توانستند رفتاری مشابه با بانوان عادی داشته باشند به همین دلیل است که خداوند به پیامبر خویش چنین توصیه نموده است: ♻️"اى پیامبر! به همسرانت بگو: اگر شما زندگى دنیا و زرق و برق آن را مى‏خواهید بیایید با هدیه‏اى شما را بهره‏مند سازم و شما را به طرز نیکویى رها سازم! و اگر شما خدا و پیامبرش و سراى آخرت را مى‏خواهید، خداوند براى نیکوکاران شما پاداش عظیمى آماده ساخته است 📓 احزاب آیه ۲۹-۲۸ 👈بعد از آن بود که همسران ایشان، مجاز بودند که یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنند: 1️⃣با دریافت هدایا و بصورت محترمانه، از پیامبر(ص) جدا شده و مانند دیگر بانوان می‌توانستند ازدواج کنند 2️⃣با توجه به جایگاه ممتاز دنیوی و پاداش مناسب اخروی در صورت پرهیزگار ماندن، همچنان بر همسری ایشان باقی بمانند طبیعتاً انتخاب این گزینه، محدودیت هایی را نیز به همراه داشت 👈آنها با رضایت تمام اقدام به زوجیت با حضرت پیامبر کرده‌اند و اجباری در کار نبوده، ضمن اینکه با نزول این آیه می‌توانستند، قبل از رحلت پیامبر، طلاق بگیرند و مشمول این حکم نشوند 🔸 ماریه قبطیه کنیزی بود که مقوقس حاکم اسکندریه اورا بعد از نامه دعوت پیامبر به اسلام، با هدایایی به ایشان داد https://hawzah.net/fa/Magazine/View/3992/6527/75474/ 🔸صفیه دختر رئیس قبیله بنی نضیر واز بنی اسرائیل بود که پس ازکشته شدن همسرش درغزوه خیبر به اسارت مسلمان درآمد.حضرت رسول وی را آزادو 👈بر ابقای دینش و یا ازدواج باخود مخیر نمود وصفیه همسری پیامبر را ترجیح داد و ادعای همبستری درهمان شب دروغ همیشگیِ این جماعت کذاب است اما در مورد ازدواج‌های پیامبر👇 1⃣ پیامبر (ص) تا ٢٥ سالگی مجرد است و به گواهی تمام اسناد و متون تاریخی در کل این ٢٥ سال دوران نوجوانی و جوانی در نهایت پاکدامنی و قداست زندگی می‌کند. گویی در این دوران وی رهبانیّت اختیار کرده است 2⃣ پیامبر در ٢٥ سالگی با «خدیجه» که طبق قرائنی ۳ سال و طبق قرائن دیگر «بیش از ١٠ سال» از وی بزرگ‌تر است ازدواج می‌کند و تا وفات وی، ٢٥ سال، تنها همسر پیامبر، خدیجه است اینک پیامبر ٥٠ ساله می‌باشد 3⃣پیامبر تا ٣ سال در سوگ حضرت خدیجه است و همسری اختیار نمی‌کند، اینک پیامبر ٥٣ ساله است ادامه در متن بعدی👇 *گروه چت نیست کانالی برای بهتر دانستن......* https://chat.whatsapp.com/Ew6JKFSix0J3R0WtuHT4GV
هدایت شده از قاصدک
👆ادامه پاسخ👇 4⃣ پیامبر در ٥٣ سالگی با «سوده بنت‌ زمعه‌ بن‌ قیس» که ٥٠ ساله، شوی‌ مرده و بدون‌سرپرست است، ازدواج می‌کند و تا ٣ سال تنها همسر پیامبر سوده می‌باشد 5⃣ اینک رسول خدا ٥٦ ساله است وی فقط هفت‌سال دیگر در این دنیای خاکی خواهد بود 6⃣ پیامبر در هفت‌سال آخر حیات خود ١١ همسر دیگر برمی‌گزیند که تعدادی از آنان به دلیل کهولتِ سن فوت می‌کنند 7⃣ تمامی پرسش‌هایی که در مورد همسران پیامبر مطرح است در مورد همین هفت‌سال آخر زندگی پیامبر است ✅ چند نکته در مورد این هفت‌سال: 🔶یکم: این هفت‌سال از پر مشغله‌ترین دوران حیات پیامبر است مشکلات داخلی مدینه ، چون اختلاف‌ های اوس و خزرج، مهاجر و انصار، یهودیان داخل مدینه با مسلمین از یک طرف، و تربیت مردم تازه مسلمان این شهر، یکی از صدها مشکلات پیامبر در این هفت‌سال است در شرایطی که مدینه هر لحظه در معرض هجوم قبایل اطراف است، لاجرم پیامبر و یارانش مدام در حال آماده‌باش جنگی‌اند 🔷دوم: در این هفت‌سال قوای جسمانی‌ پیامبر در اثر پیری و بیماری، روز به روز در حال تحلیل رفتن است 🔺سوم: تعدادی از این زنان، شوی‌مرده و یا بی‌سرپرست هستند که از مکّه یا شهرهای دیگر به مدینه پناهنده، و یا فرستاده شده‌اند لذا در مدینه از حمایت اقوام خود نیز بی‌بهره‌اند سوده بنت‌زمعه، زینب بنت‌خزیمة، ‌ام‌سلمه، ماریه قبطیه این‌چنین‌اند 🔻چهارم: مابقی این زنان، دختران سران قبایل ذی نفوذی بودند که پیامبر با این ازدواج‌ها، هوشمندانه روابط خصمانۀ آن‌ها را تلطیف نمود و با کمترین خونریزی، صلح و سازش را با آنان برقرار نمود عایشه و حفصه، دختران دو تن از بانفوذترین مهاجران از مکّه یعنی ابوبکر و عمر بودند رمله، دختر بزرگترین دشمن پیامبر یعنی ابوسفیان بود زینب بنت‌جحش، از بنی‌مخزوم یکی از پرنفوذترین طوایف قریش بود ریحانه و صفیه، دختران سران دو قبیلۀ یهودی بودند جویریه، دختر یکی از سران قبیله خزاعه بود که بعد از آن وصلت، خزاعه یکی از متحدین استراتژیک مسلمانان شدند ♦️پنجم: در این هفت‌سال که پیامبر حکومت شهر مدینه را دارد و سال به سال از لحاظ سیاسی قوی‌تر می‌شود، بزرگان انصار (ساکنان اصلی مدینه) حاضر بودند که جوان‌ترین و زیباترین دختران خود را به عقد پیامبر درآورند ولی در میان این ١١ همسر، هیچ زن انصاری دیده نمی‌شود، چرا که در مورد زنان انصار هیچ‌یک از دو دلیل اجتماعی و سیاسی پیش گفته وجود ندارد ✅ بنابراین ازدواج‌های ١١ گانۀ پیامبر در این مدّت نه تنها رنگی از لذّت‌جویی ندارد، بلکه ایثاری شگرف از این روح متعالی است که حتی از خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین امور زندگی خود، یعنی زناشویی، در خدمت اهداف انسانی و الهی خود می‌گذرد *گروه چت نیست کانالی برای بهتر دانستن.....* https://chat.whatsapp.com/HPDSKnFFeCvBrxOfJbrxvv
1_519916704.apk
23.18M
📲 نرم افزار اندروید: 7 فرهنگ عربی بصورت آفلاین، بدون نیاز به اینترنت شامل: 🔹فرهنگ 🔸فرهنگ 🔹فرهنگ عربی به فارسی 🔸 معجم 🔹معجم 🔸 🔹 @dastyarpazhoohesh
پروپوزال نویسی به زبان ساده قسمت اول نکته مهم در ابتدا این است که دانشجویان باید به حد کافی مقالات و حتی پایان نامه های مرتبط با موضوع را خوب مطالعه و یادداشت برداری کرده باشند تا بتوانند شروع به نگارش پروپوزال کنند. بزرگترین مشکل بسیاری از دانشجویان در همین نقطه است. یعنی نخوانده و نفهمیده می خواهند پروپوزال بنویسند. پروپوزال یعنی اینکه پیشنهاد شما چیست؟ حالا برای پیشنهاد دادن باید بدانید دیگران چه کرده اند و تا کجا پیش رفته اند و نقاط ضعف و قوت کارهایشان چیست؟ این پیش شرط نوشتن پروپوزال است وگرنه به جایی نمی رسید. در ضمن مقالات باید در یک راستا باشند. 1. موضوع: جزئیات موضوع در انتهای پروپوزال معلوم می شود ولی شما از ابتدای تحقیق، چند کلمه موضوع را دارید و به تدریج کلمات موضوع اضافه می شوند. 2. بیان مسئله: مهمترین قسمت پروپوزال است. همیشه در ابتدای پروپوزال بیان می شود، ولی بعد از تکمیل پیشینه به تدریج نوشته می شود. 3. اجزای بیان مسئله: اهمیت موضوع چه قدر است؟ مشکل چیست؟ شما چه مشکلی را دارید حل می کنید؟ کار شما چیست؟ روش کلی چیست؟ مورد مطالعه چیست یا کجاست؟ 4. پیشینه: باید مشخص کنید قبل از شما بر روی این موضوع چه کارهایی انجام شده؟ در سوابق باید مشخص کنید چه کاری و در کجا انجام شده؟ چه روشی استفاده شده؟ محدودیت های احتمالی چه بوده؟ نتایج چه بوده؟ معمولا باید بین 10 الی 15 کار توضیح داده شود. این کارها به ویژه در علومی که زود به زود آپدیت می شوند، باید از کارهای 5 سال اخیر انتخاب شوند و از مراجع معتبر باشند. در انتها باید کارهای انجام شده بر اساس یکسری شاخص ها با هم مقایسه شوند، که این شاخص ها بستگی به نوع تحقیق و ذوق نویسنده دارد. تعداد مراجع این بخش بسته به نظر استاد راهنما، نوع موضوع و عرف دانشگاه شما دارد. 5. هدف تحقیق: پس از تکمیل پیشینه و بیان موضوع نوشته می شود و در راستای موضوع شماست. نباید تعداد اهداف را زیاد بنویسید. دقت کنید که شما می گویید، یعنی هدفتان از انجام این تحقیق چیست؟
دستیار پژوهش
پروپوزال نویسی به زبان ساده قسمت اول نکته مهم در ابتدا این است که دانشجویان باید به حد کافی مقالات
پروپوزال نويسي به زبان ساده قسمت دوم 6. فرضیه ها یا پرسش تحقیق: یعنی به دنبال پاسخ به چه سوالی هستید؟ سوال تحقیق شما چیست؟ می تواند به صورت جمله خبری نوشته شود یا به صورت سوالی. در این قسمت نیز نباید تعداد زیادی سوال مطرح کرد. زیرا این سوالات را باید در پایان نامه پاسخ دهید. 7. جنبه نوآوری تحقیق: شما چه حرفی برای گفتن دارید؟ چه کار جدیدی دارید انجام می دهید که نفرات قبلی انجام نداده اند؟ پروپوزال شما نباید تکرار یا کپی از کارهای قبلی باشد. 8. روش تحقیق: در اینجا باید توضیح دهید چگونه تحقیق را انجام می دهید؟ روش انجام کار چیست؟ چه مراحلی را برای اجرای تحقیق طی می کنید؟ از چه تکنیک ها، روش ها یا الگوریتم هایی استفاده می کنید؟ این قسمت هر چه دقیق تر نوشته شود، یعنی شما خوب می دانید چگونه تحقیقتان را باید به سرانجام برسانید. 9. الگوی مفهومی ( در برخی از دانشگاه ها اجباری است): منظور ورودی ها، خروجی ها و نوع پردازش است. خوب است که بدانیم در تحقیقمان چه ورودی هایی می گیریم؟ متغیرهای تحقیق چه هستند؟ چه کاری روی آن انجام می دهیم و چه خروجی تحویل می دهیم؟ معمولا به صورت شکل و نمودار نشان داده می شود. حتی در دانشگاه هایی که الگوی مفهومی اجباری نیست، بهتر است در بخش روش تحقیق آورده شود. 10. زمان بندی: هر یک از مراحل تحقیق را با چه زمان بندی انجام می دهید؟ معمولا به صورت جدول است. 11. مراجع: باید توسط نرم افزارهای مرجع نویسی مثل End Note یا اینکه به صورت دستی، به طور صحیح و استاندارد درج شوند.
📛 شبهه : خیلی دوست دارم یکی جواب این سوال رو پیدا کنه و بگه: چرا خدا 124 هزار پیامبر فرستاد، در حالی که میتونست یه دونه شیطان رو حذف کنه. 💥 پاسخ : 🔹 در این شبهه دو پیش فرض وجود دارد: 1️⃣ پیامبران فقط برای مقابله با شیطان آمده اند 2️⃣ انسانها فقط بخاطر وسوسه شیطان مرتکب خطا می شوند ❌ هر دو پیش فرض غلط است 🔹 درباره پیش فرض اول: پیامبران برای اهداف مختلفی مبعوث شده اند: بیان آیات الهی، تزکیه و تربیت مردم، آموزش نیکی ها و بدی ها، آموزش راه رسم زندگی، آموزش راه و رسم سعادت ابدی، اجرای عدالت و ... 🔆 رسولى از خودتان در ميان شما فرستاديم تا آيات ما را بر شما بخواند و شما را پاك كند و به شما، كتاب و حكمت بياموزد و آنچه را نمى ‏دانستيد، به شما ياد دهد 📓بقره، ۱۵۱ 🔆 براى هر امّتى، رسولى است هنگامى كه رسولشان به سوى آنان بيايد، به عدالت در ميان آنها داورى مى ‏شود و ستمى به آنها نخواهد شد! 📓یونس، ۴۷ ✅ تمام تعالیم اعتقادی، اخلاقی و شرعی که از جانب پیامبران به دست ما رسیده، برای دستیابی به سعادت ابدی ضروری است آیا با حذف شیطان این تعالیم خود به خود برای انسانها آشکار می شد⁉️ 🔹 درباره پیش فرض دوم: انسان در نفس خود هم گرایش به نیکی ها دارد و هم گرایش به بدی ها او می تواند با اختیار خود نیکی ها یا بدی ها را برگزیند 💠 در علم اخلاق، گرایش به بدی ها در نفس انسان را به نفس امّارة نسبت می دهند و در قرآن کریم از زبان حضرت یوسف نیز به آن اشاره شده است: 🔆 وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسي‏ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحيم 📓یوسف، ۵۳ 👈 من هرگز خودم را تبرئه نمى‏كنم، كه نفس (سركش) بسيار به بديها امر مى‏كند مگر آنچه را پروردگارم رحم كند! پروردگارم آمرزنده و مهربان است 💠 همچنین خداوند متعال در سوره مبارکه شمس می فرمایند که ما خیر و شرّ را به نفس انسان الهام کرده ایم: 🔆 وَ نَفْسٍ وَ مَا سَوَّئهَا فَأَلهَْمَهَا فجُُورَهَا وَ تَقْوَئهَا 📓شمس، ۷-۸ 👈 و قسم به جان آدمى و آن كس كه آن را (آفريده و) منظّم ساخته سپس فجور و تقوا (شرّ و خيرش) را به او الهام كرده است ✅ بنابراین اگر شیطانی هم وجود نداشت، نفس انسان کافی بود برای اینکه او را به ظلم و ستم و گناه وسوسه کند
4_5776120006777505426.m4a
26.35M
‍ 📎توضیحی پیرامون طرح "چله عظیم قرن" 🔻این گونه رفتارها در طول تاریخ به صورت مکرر اتفاق افتاده، بدون اینکه حتی یک روایت و موید داشته باشد، بلکه آنچه در روایات میبینیم، خلاف این بوده، بلکه ما را به "انتظار فرج" دعوت کرده اند و امر خدا محتوم است. 📜 در تاریخ نمونه های متعددی از چنین رفتارها را میبینیم، مثلا ابن بطوطه می نویسد: نزدیکی بازار بزرگ شهر حلّه، مسجدی است که بر در آن پارچه ای از حریر آویخته شده و آن را "مشهد صاحب الزمان" می خوانند. هر روز بعد از نماز عصر، صد مرد از اهل شهر با سلاح و شمشیر آخته نزد امیر شهر آمده و از او اسبی رکاب زده و مزین ستانده، نیمی در پیش و نیمی در مقابلش و مردم نیز چپ و راست اسب، با ضرب طبول و انفار حرکت کرده تا به باب مشهد صاحب الزمان می رسند و ایستاده میگویند: "باسم الله یا صاحب الزمان. باسم الله اُخرُج قد ظهر الفساد و کثر الظلم و هذا اوان خروجک لِیفرِق الله بک بین الحق و الباطل" و تا نماز مغرب این کار را ادامه میدهند. تحفه الانظار فی غرائب الامصار، ج۲، ص۵۶. 🙏بیایید برای رفع گرفتاری ها متوسل شویم و دعا کنیم. 🎙علی محمدی هوشیار @mobahesegroup
بسم الله الرحمن الرحیم معرفی کتاب: «معجم احادیث الامام المهدی علیه‌السلام» مجموعه‌ای است در ۸ جلد به زبان عربی درباره امام مهدی علیه‌السلام . موسوعه حاضر حاصل کار گروهی از پژوهشگران «مؤسسه معارف اسلامی» قم است که زیر نظر حجت الاسلام شیخ علی کورانی تهیه گردیده است. پژوهشگران این موسوعه، عبارتند از آقایان: محمدجعفر طبسی، محمدجواد طبسی، سید صالح مدرسی، نجم الدین طبسی، عبادالله تهرانی، عزت الله مولائی، حامد عبدالخالق، محمدامین پورامینی. مجموعه حاضر در هشت جلد تنظیم گردیده است: جلد نخست مشتمل بر سخن ناشر «مؤسسة المعارف الاسلامیة» و نیز مقدمه هیئت علمی بر چاپ اول و دوم کتاب می‌باشد. جلد اول و دوم و سوم این مجموعه، به احادیث نبوی و جلد چهارم تا ششم آن به احادیث ائمه علیه‌السلام و نیز توقیعات حضرت مهدی (علیه‌السلام) اختصاص داده شده است. جلد هفتم نیز به روایاتی اختصاص یافته که طی آن‌ها ائمه علیه‌السلام آیاتی را به امام مهدی (علیه‌السلام) تأویل و تفسیر نموده‌اند. جلد هشتم هم حاوی فهرست‌های این مجموعه است. این کتاب، حاوی بیش از دو هزار روایت در موضوعات مختلف و متنوع مربوط به حضرت مهدی (علیه‌السلام) است. این روایات، با نگاه به چهارصد منبع قدیم و جدید، چاپ شده و خطی و اعم از سنی و شیعی گردآوری شده است. ویژگی‌های کتاب: از امتیازات چشمگیر کتاب، این است که نشان می‌دهد شیعه و اهل سنت، هر دو بر ظهور حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) در آخر الزمان توافق دارند و اختلاف این دو مذهب، در دو چیز است: اختلاف اول: شیعه، حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) را فرزند امام حسن عسکری (علیه‌السلام( و از نسل امام حسین (علیه‌السلام( می‌دانند؛ ولی بیشتر اهل سنت حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) را از نسل امام حسن مجتبی (علیه‌السلام( می‌پندارند؛ اختلاف دوم: شیعه معتقد است حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در سال ۲۵۵ ق زاده شده و اکنون در حال غیبت به سر می‌برد؛ ولی بیشتر اهل سنت می‌گویند آن حضرت، هنوز متولد نشده است. معجم احادیث الامام المهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) مستندات اهل سنت را نشان داده و پاسخ آن و نقاط ضعف استدلال آن‌ها را روشن کرده است. این کتاب، روایات بسیاری در بیان اوصاف و نسب و شمایل حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نقل کرده است که دیگر جایی برای شبهات اهل سنت باقی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این کتاب، گستردگی و گوناگونی موضوعات آن است. افزون بر احادیث مربوط به دوازده‌گانه بودن امامان و احادیث لزوم شناخت امام زمان و...، روایات مقدمات و اشراط السّاعة، یأجوج و مأجوج، دابة الارض، رجعت و... نیز به صورت مفصل ذکر شده است. احادیث بیان‌کننده تاریخ آخرالزمان و پیش از ظهور، شخصیت حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و شمایل آن حضرت، حرکت و چگونگی ظهور و... از مهم‌ترین موضوعات کتاب است. امتیاز مهم کتاب: شاید مهم‌ترین امتیاز این کتاب، تتبع فراوان و استخراج هر حدیث از مصدرهای مختلف و متنوع است. نویسندگان، دربارۀ هدف خود از تدوین کتاب گفته‌اند: ما می‌خواهیم کتابی پدید آوریم که هر جست‌وجوگر در موضوع امام مهدی (علیه‌السلام) از آن بی‌نیاز نبوده؛ ولی آن کتاب او را از هر کتاب دیگر بی‌نیاز کند. @dastyarpazhoohesh
4_5794346228779059207.pdf
1.39M
📚 توهم بازگشت 🔺نقد و بررسی جریان انحرافی منصورهاشمی خراسانی ✍استاد علی محمدی هوشیار ♨️هزینه دانلود: مطالعه و مقابله با انحرافات جریان 🆔@Temod_uni
📛 شبهه: مریدی از اخوندي پرسید: آیا استفاده تبلیغاتی از زن حرام است؟ اخوند پاسخ گفت: آری! مرید دیگری گفت: پس چرا خداوند برای تبلیغ بهشت خود از حوری استفاده نموده است؟ اخوند قدری اندیشید و گفت به شما نهار دادن؟ 💥 پاسخ : 1⃣ ما معتقد به معاد جسمانی هستیم و این که انسان در قیامت با جسم و روح حاضر می شود و طبعا باید در هر دو جنبه غرق مواهب و برکات الهی گردد اساسا جسم و روح دو همزاد به هم پیوسته هستند همان گونه که در این جهان جدا از یکدیگر نمی توانستند به تکامل برسند در آن جهان نیز برای بهره گیری از مواهب الهی جدای از یکدیگر نمی توانند باشند 🌸نعمت های جسمانی بهشت مانند نعمت های معنوی آن بسیار متنوع و گسترده و جالب است و قرآن روی آن بسیار تاکید کرده است تا از این طریق توجه همه انسان ها را به اعمال و صفات و فضایلی که سرچشمه این مواهب است جلب کند زیرا نوع بشر بیش از آنکه به نعمت های روحانی بیندیشند توجه به مواهب جسمانی دارند.(۱) 2⃣ نعمت های بهشتی اختصاص به نعمت های جسمانی ندارد بلکه قران از یک سری نعمت های روحانی نیز برای بهشتیان سخنان می گوید از جمله: احترام مخصوص 📓 زمر۷۳ محیطی سرشار از صلح و صفا 📓۱۳۷انعام-۴۷ حجر امنیت و زوال خوف 📓دخان ۵۱ دوستان موافق و رفیقان با وفا 📓 نساء ۶۹-۷۰ نشاط فوق العاده درونی 📓۲۴ مطففین احساس خشنودی خداوند 📓۱۵ ال عمران نظر خدا به انها 📓 قیامت ۲۲-۲۳ 🌹انچه بخواهند به انها داده می شوند 📓 ۲۲ شوری 3⃣حوریان بهشتی اختصاص به مردان ندارند بلکه زنان نیز می توانند از آن بهره مند شوند واژه حور بر مذکر و مونث هر دو اطلاق می شود و مفهوم گسترده ای دارد که همه همسران بهشتی را شامل می شود، همسران زن برای مردان با ایمان و همسران مرد برای زنان مومن (۲) 🔰امیر مومنان فرمود: در بهشت بازاری است که درآن خرید و فروش نیست، تنها در آن جا تصویر مردان و زنان وجود دارد، هرکس که تمایلی به آنان پیدا کند از همان جا بر او وارد می شود (۳) 4⃣استفاده ابزاری از زن به این است که زن وسیله شود برای دست یابی به کالای پست و بی ارزش مثلا امروز برای تبلیغ انواع کالاها از زنان استفاده می شود تا آنان با چهره و اندام زیبایشان مشتریان را جذب کنند و یا برای فروش اجناس گوناگون، فروشنده زن درخواست می شود تا مشتریان جذب زیبایی زن شده و اجناس به واسطه زنان فروخته شود ✅این می شود نگاه ابزاری به زن، و اسلام با این عمل مخالف است زیرا شان و مقام زن بیش از این ها است که بازیچه دست افراد گوناگون واقع شود تا یکسری افراد به سود بیشتر دست پیدا کنند ❇️اسلام به زن مقام و ارزشی بس والا داده است تا آنجایی که امام صادق فرمود: یک زن صالحه از هزار مرد ناصالح ارزش و مقامش بیشتر است(۴) 🔰مساله وعده دادن خداوند به حوریان بهشتی با نگاه ابزاری به زن از سه جهت دارای تفاوت است: 1⃣حوریان بهشتی هدف هستند اما در نگاه ابزاری به زن، بانوان هدف نیستند بلکه هدف فروش جنس و کالا است و زن ابزار واقع می شود برای فروش جنس و کالا و این قبیح و زشت است 📢اما در نگاه دینی حوریان بهشتی خودشان هدف هستند زیرا جزو نعمات بهشتی محسوب می شوند واگر خداوند از آنان به عنوان نعمات بهشتی وعده داده است فلسفه روشنی دارد که در نکته اول به آن اشاره شد ⏮ بنابراین مقایسه این دو با یکدیگر صحیح نیست 2⃣در نگاه ابزاری به زن ،زن وسیله واقع می شود برای دست یابی به یک جنس پست و بی ارزش که شان زن بسیار برتر از آن می باشد اما در وعده های الهی خداوند به حوریان ،هدف نعمات بی نظیر بهشتی است که همانند انان هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است 3⃣ غرض خداوند از وعده دادن به نعمات بهشتی و حوریان توجه دادن مردم به صفات و افعال شایسته ای است که نتیجه آن بهره مندی از نعمات بهشتی است و این سبب تربیت و سازندگی خود مردم است اما چنین مطلبی در نگاه ابزاری به زن وجود ندارد بنابراین مقایسه این دو با یکدیگر صحیح نمی باشد 📢این که فردی برای رسیدن به حوریان و همسران بهشتی و سایر نعمات بهشت خدا را پرستش کند اگر چه عملش مقبول و مشروع است اما در روایات *این نوع عبادت کردن ، عبادت کامل وبرتر شمرده نشده است* 🔆حضرت علی(ع) فرمود: گروهی خدا را از روی رغبت ومیل به نعمت های بهشت پرستش کردند این عبادت تاجران است وعده ای اورا از روی ترس پرستیدند و این عبادت بردگان است و جمعی دیگر خدا را برای شکر نعمت ها « و این که شایسته عبادت است»پرستیدند این عبادت آزادگان است»(۵) پی نوشت ها: ۱ـ 📚پیام قران،ج۶ ص۱۷۵ ۲ـ📚 پیام قرآن،ج۶ ص۲۰۲ ۳ـ📚 بحار الانوار،ج۸ ص۱۴۸ ۴ـ 📚وسائل الشیعه ج۲۰ ص۱۷۲ ۵ـ📚 نهج البلاغه،حکمت ۲۳۷ *گروه چت نیست کانالی برای بهتر دانستن.....* https://chat.whatsapp.com/IzuHVyXgyFsILYXPpNCN8Y
دسترسی به کارگاه‌های مهارت‌آموزی پژوهشگری دوره مجازی () ✅عناوین کارگاه‌ها: 1⃣کلیات تحقیق و موضوع‌یابی 2⃣نگارش علمی 3⃣مهارت استفاده از نرم‌افزارهای تحقیقاتی 4⃣دوره هنر پژوهش 5⃣منبع‌یابی 6⃣طرحنامه‌نویسی 7⃣فیش‌نویسی 8⃣پاراگراف‌نویسی 9⃣مقاله‌نویسی 🔟اخلاق‌پژوهش 1⃣1⃣مسئله‌یابی و منبع‌یابی تخصصی 2⃣1⃣فیش‌نویسی و پردازش اطلاعات 3⃣1⃣روش نقد و تحلیل 4⃣1⃣روش شناسی مطالعات تطبیقی 5⃣1⃣روش شناسی مطالعات میان رشته‌ای 6⃣1⃣شیوه تدوین پایان‌نامه 7⃣1⃣روش پایان‌نامه‌نویسی از ابتدا تا نحوه برگزاری جلسه دفاع 8⃣1⃣کاربرد نرم افزار word در پایان‌نامه‌نویسی 🔶آدرس دسترسی مستقیم جهت دریافت رایگان فایل‌ها در این‌جا 🔑کلمه عبور فایل‌ها: pooyesh
✅ امکان معرفی اساتید و دانش آموختگان برای تدریس به دانشگاه فرهنگیان 🔸در راستای تعامل معاونت فرهنگی مرکز با مرکز تربیت معلم مبلغ، زمینه معرفی دانش آموختگان حوزه های علمیه جهت تدریس به صورت حق التدریس در دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور فراهم شده است. 🔸شرایط لازم برای طلاب و دانش آموختگان جهت معرفی به دانشگاه فرهنگیان داشتن مدرک سطح ۳ و اشتغال به تحصیل یا اتمام سطح ۴ با داشتن مدرک دکترا است. 🔸دارندگان سابقه تدریس در معرفی و بکارگیری در اولویت خواهند بود. 🔻معرفی به دانشگاه فرهنگیان به معنای قطعی بودن تدریس در آن دانشگاه نیست بلکه لازم است معرفی شدگان فرایند لازم دانشگاه جهت دریافت مجوز تدریس را طی نمایند. 🔸لازم به ذکر است افراد واجد شرایط از طریق سامانه نجم شناسایی و به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد. 🔻آخرین مهلت جهت ثبت اطلاعات برای معرفی به دانشگاه فرهنگیان ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود. ⏪ ثبت نام کنندگان در سامانه نجم ( لینک ثبت نام: https://najm.whc.ir/auth/register لازم است اطلاعات کامل خود را در بخش های مختلف سامانه ( آموزش و پژوهش، افتخار و مهارت، فعالیت و ... ) ثبت نمایند و چنانچه قبلا در سامانه نجم ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست و در صورت تمایل می توانند با ورود به سامانه نجم http://najm.whc.ir اطلاعات خود را تکمیل نمایند. 🔻آیدی پاسخگو در خصوص سامانه نجم👇👇 https://eitaa.com/hessam3666 --------------------------------- @Karafarinitollabkhahar 🦋🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸🦋
برگزاری وبینار مجازی با موضوع «کارگزاران امام غائب: ساختن و جعل شیعه دوازده امامی» سخنران: دکتر ادموند هایِس برگزارکننده: مؤسسه مطالعات اسماعیلیه لندن زمان 22 آوریل 2021 (2 اردیبهشت 1400) شرکت در این وبینار مستلزم ثبت نام در لینک زیر است: (رایگان) https://www.iis.ac.uk/events/agents-hidden-imam-forging-twelver-shiism-850-950-ce قرار است این وبینار ضبط شده و بعدا در سایت موسسه بارگذاری شود در توضیح این وبینار می خوانیم: روایت سنتی جامعه شیعیان امامیه در آغاز دوران غیبت، مجموعه ای از 4 کارگزار و وکیل را به عنوان واسطه برای امام غایب بین سالهای 874 تا 940 میلادی به تصویر می کشد. تاکنون تحقیقات رایج، اختیارات و ریاست این کارگزاران را مسلم می دانست. با این حال ما باید برای فهم شکل گیری شیعه اثنی عشری، راهها و مسیرهایی که طی آنها اختیارات وکیلان و سایر رهبران جامعه شیعی مورد اعتراض قرار گرفته، درک کنیم. در این صورت آشکار می شود که هیچ گونه فرض حتمی و قطعی اقتدار و رهبری برای وکلا وجود نداشته است. در عوض این حق حاکمیت و رهبری در عرصه های مختلف اجتماعی و فکری مورد منازعه قرار گرفت از جمله درزمینه رهبری علمی در فقه وکلام، قدرت سازمانی کارگزاران، استفاده از درباریانی که در دولت منفور سنی فعالیت می کردند و .... بحران غیبت از طریق نهادها مورد منازعه قرار گرفت ولی در عین حال باعث شد آنها تغییراتی را برای مشروعیت بخشی و استفاده از مدلهای جدید برای آن دوران، بدون حضور امامِ قابل مشاهده صورت دهند. لازم به ذکر است ادموند هایِس رساله دکتری اش را با عنوان «نمایندگان امام غائب: نهادهای مذهبی و سیاستهای دکترین غیبت شیعیان دوازده امامی» با امتیاز ممتاز از دانشگاه شیکاگو در سال 2015 اخذ کرده و اکنون در دانشگاه معروف لیدن هلند در حال سپری کردن دوره پسادکتری می باشد. @dastyarpazhoohesh
این خیلی عالیه کل قرآن با متن و صوت.هم سایز متنش کوچک و بزرگ میشه هم سرعت صوتش کم و زیاد میشه تنظیم سرعت👆👆👆 صوت پخش ترتیل قران با صدای استاد پرهیزگار
دستیار پژوهش
این خیلی عالیه کل قرآن با متن و صوت.هم سایز متنش کوچک و بزرگ میشه هم سرعت صوتش کم و زیاد میشه تنظیم
بزرگواران توجه داشته باشید این پیج توسط مریم جباری مدرس عرفان کاذب قانون جذب و تفکر نوین درست شده که در اون تمام چیزهایی رو یاد میده که در بسیاری از موارد با قرآن کریم در تضاده قواعد یوگا و مدیتیشن و چاکراه ها و توجه به درون و و و و و به بهانه قرآن، قانون جذب و یوگا رو ترویج می دهند دقت بفرمایید
🔅 🎙 🔺️ سلسله نشست های علمی_تخصصی دهه مهدویت 🔻 نشست شماره نه 👤 سخنران: استاد حسن ارشاد ( پژوهشگر حوزه بابیت و بهائیت ) 🔸موضوع: نقد و بررسی مدعیات باب و تحریف بهائیان در این باره 📆 تاریخ برگزاری: فروردین 1400 📍 برگزار کنندگان: انجمن های علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران 📲 جهت دریافت فایل صوتی به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://t.me/quran_mazaheb/140انجمن علمی علوم قرآن دانشگاه مذاهب @dastyarpazhoohesh
🔅 🎙 🔺️ سلسله نشست های علمی_تخصصی دهه مهدویت 🔻 نشست شماره ده 👤 سخنران: دکتر سهیلا پیروزفر ( عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد ) 🔸موضوع: اصالت مسجد مقدس جمکران 📆 تاریخ برگزاری: فروردین 1400 📍 برگزار کنندگان: انجمن های علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران 📲 جهت دریافت فایل صوتی به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://t.me/quran_mazaheb/141انجمن علمی علوم قرآن دانشگاه مذاهب @dastyarpazhoohesh
🔅 🎙 🔺️ سلسله نشست های علمی_تخصصی دهه مهدویت 🔻 نشست شماره یازده 👤 سخنران: دکتر حسن نقی زاده ( مدرس دانشگاه ) 🔸موضوع: اعتبارسنجی دعای فرج 📆 تاریخ برگزاری: فروردین 1400 📍 برگزار کنندگان: انجمن های علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران 📲 جهت دریافت فایل صوتی به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://t.me/quran_mazaheb/142انجمن علمی علوم قرآن دانشگاه مذاهب @dastyarpazhoohesh
فراخوان چهاردهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد طلاب زیر ۳۵ سال حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور تا پایان روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ فرصت دارند در این جشنواره شرکت نمایند. توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط و مراحل جشنواره و ریزموضوعات بخش ویژه دوره چهاردهم را در سایت جشنواره علامه حلی(ره) مطالعه نمایید: https://3c5.com/fPtfs