eitaa logo
davat-ammar114
177 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
22 فایل
طرح تبلیغی دعوت _ گروه أین عمار ؟ تا آخرین نفس ایستاده ایم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جریان انقلابی چگونه با دکتر پزشکیان تعامل کند تا رهبری و مردم رضایت داشته باشند؟ 🔹 از دهه هفتاد، فشار فرهنگی و رسانه ای دشمن، مردم ما را دچار یک گسل و دوقطبی ساختگی و وارداتی کرده است 🔹 جمع زیادی از مردم از همدیگر احساس دوری میکنند، مطالبه تحقق شعارهای پزشکیان این امکان را فراهم میسازد تا بتوانیم این دو قطبی را مداوا کنیم 🔹فراموش نکنیم او یکی از مهمترین شعارها و دغدغه هایش، تحقق وحدت اجتماعی بود، این خواسته غلطی نیست، اتفاقا خواسته همه مردم و نظام است، تلاش برای جدایی و دور کردن مردم از او و پاشیدن بذر تخریب و بددلی نسبت به او باعث می‌شود عملا نتواند در این جهت موفقیتی کسب کند. او رئیس جمهور 85 میلیون ایرانی است. پیام رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات را ببینید. 🔹سخنان رهبری در ابتدای کار دولت روحانی درباره همدلی با دولت را مرور کنید، رهبری معتقد است این سخن او درباره هر دولتی صادق است، اگر این همدلی آسیب ببیند، عملا دولت قدرت تصمیم گیری و حل مشکلات نخواهد داشت و دودش به چشم همه خواهد رفت. پزشکیان شکست بخورد، جامعه به پای کارآمدی نظام و انقلاب مینویسد نه جریان اصلاحات یا جریان انقلابی. 🔹خوب الان دقیقا چه کار کنیم یعنی؟ 1⃣ سعی کنیم غلّ و غش نسبت به او را از دلهای خودمان بزداییم، او امروز رئیس جمهور همه ماست. 2⃣ حتما از جمع ها و جریانات انقلابی که دوقطبی ساز و وحدت شکن رفتار میکنند و مسئولین نظام را به راحتی تخریب میکنند، به اشخاص به راحتی توهین میکنند، دوری کنیم. این طیف همان کسانی هستند که سه سال شهید رئیسی را با انواع و اقسام تهمت ها و توهین ها به عناوین گوناگون تخریب کردند و دل امام جامعه را سوزاندند که فرمودند: دلم برای رئیسی سوخت. 3⃣ از فرصت محرم و مجالس عزای سید الشهدا علیه السلام بهره ببریم. رفتار پزشکیان در حضور در هیات امام حسین علیه السلام و رفتار هوشمندانه علما و اهل منبر را یک اقدام مهم راهبردی بدانیم. عزای سید الشهدا هنگامه همدلی و الفت قلوب ماست. در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم. 4⃣ به هیچ وجه از گفتمان و راهبرد خود عقب نشینی نکنیم. رهبری همان سالی که بحث همدلی با دولت را مطرح کردند، بحث تفاوت دو راهبرد توجه به اراده غرب و نگاه به خارج و توجه به اراده ملی و توان داخلی را مطرح کردند، این دقت راهبردی و شش دانگ بودن در مطالبات سیاسی و انقلابی منافاتی با همدلی و کمک همه جانبه به دولت ندارد. ما مودبانه، محترمانه و عالمانه گفتمان خود را دنبال میکنیم. 5⃣ قدردان این جمعیت حدود چهارده ملیونی جبهه انقلاب باید باشیم. اجازه نباید داد خرده جریان‌های اتهام زننده، بداخلاق و اختلاف ساز، لیدری این جریان را به دست بگیرند یا این جبهه متحد را چند تکه کنند، هم حامیان جلیلی عزیز، هم حامیان قالیباف بزرگوار، هم دوستداران زاکانی و قاضی زاده باید قدر این جبهه را بدانند. این جریان می‌تواند رشد کند، بالنده شود و ممکن است خدای نکرده بر اثر اختلافات بیشتر، ضربات جدی بخورد. 6⃣ توجه کنیم پزشکیان از ابتدای انتخابات تا امروز ثابت کرده با بسیاری از غربگرایان رادیکال تفاوت‌های جدی دارد. این تفاوت‌ها را بیابیم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم و آنها را دائما برجسته کنیم. 7⃣ حاج قاسم عزیزمان حتی از روحانی هم اگر نکته مثبتی می یافت، به چشم همه می آورد، نامه میداد، سخنرانی میکرد، رهبر معظم انقلاب در دولت خاتمی بارها کمترین قوتهای او را برجسته میکرد، این روش، روش درستی است و الگوی همه نیروهای انقلاب است. پیام اخیر سردار حاجی زاده برای همه ما الگوست. 8⃣ اصل و فرعها را گم نکنیم. ملاک اصل و فرع، همیشه شناخت راهبردهای دشمن و راهبردهای رهبری است. تنها در این صورت است که رهبری باز هم از فعالان سیاسی گله نخواهند کرد. 9⃣ حواسمان به عموم مردم و کف خیابان باشد، احساس نشاط سیاسی، احساس اعتماد عمومی به نظام، احساس حضورشان را در انتخابات کمرنگ نکنیم. مردم را سرزنش نکنیم. مشارکت اولویت اول رهبر انقلاب بود. حداقل ما به عنوان فعال جبهه انقلاب، مردم را از انتخاب خود پشیمان نکنیم. 0⃣1⃣ حواسمان به نقشه های دشمن باشد. طرح روزانه دشمن را بشناسیم، ناخواسته پازل دشمن را تکمیل نکنیم. ✍علی مهدیان (با اندکی تصرف وتلخیص) 🇮🇷@davat114
♨️ در هم اندیشی مجلس مشورتی بانوان اصفهان: 🔸 در شورای عالی اجماع، با آقایان زاکانی و قاضی زاده توافق شد که به نفع نامزدهای کناره گیری کنند و در نهایت به جمع بندی رسیدیم بین آقایان جلیلی و قالیباف، توافق دو نفره صورت بگیرد که عملا اتفاق نیفتاد و در روزهای پایانی هم دیگر صلاح نبود هیچ کدام از این دو نفر کناره گیری کنند. ✅ اما با این وجود، اتفاق مبارک در مرحله دوم انتخابات، این بود که مشارکت مردم و شور و هیجان خیلی بالاتر رفت. همچنین همدلی مثال زدنی بین افراد جبهه انقلاب بسیار قابل تامل و یادآور مشارکت اجتماعی و بسیج مردمی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود. ✴️ این سرمایه انسانی بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب به آقای دکتر جلیلی ، باید حفظ و تقویت شود. ◀️ خطر بعدی، جریان اختلاف و مقصریابی در بین اعضای جبهه انقلاب است . باید بجای افزودن به اختلافات بی فایده، همه این تهدیدها به فرصت تبدیل شود. 🔻اشتباه ما این است که فکر می کنیم مسایل مختلف کشور را فقط با دولت ها می توان حل کرد اما واقعیت این است که بدنه کند و تنبل دولت را به سادگی نمی توان تکان داد، ولی از ظرفیت های مردمی می توان نهایت استفاده را برد. 🔴 نکته قابل تامل دیگر میزان مشارکت در انتخابات به نسبت گذشته بود که علیرغم افزایش در مرحله دوم باز هم در حد انتظار نظام اسلامی و مردمی نیست و حتما دلایل آن باید بررسی شود. البته این مسأله نه فقط در ایران که در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی اتفاق افتاده است. گویی اتفاقی در دنیا در حال بروز است که همبستگی های اجتماعی جوامع، در حال فروریختن است و مشارکت در انتخابات با همه شرایط موجود، برای کشور ما و بسیاری از کشورها پذیرفته نیست. 🇮🇷@davat114
سلام🍃🌻 امام‌علی (علیه‌السلام)♥️ از سیاست که کنار گذاشته شدند، شروع کردند به قنات‌سازی، به آباد‌کردن نخلستان‌ها، به دستگیری از فقرا. بچه‌انقلابی‌ها! حالا که به لطف انتخابات بستر ارتباطی تان با مردم بیشتر شده در ادامه ی کار ✔جهادِخدمت کنید؛ خانه‌به‌خانه درد مردم را برطرف کنید. مثل همین دو هفته. از مردمی که با آن‌ها مرتبط شدید فاصله نگیرید. شبکه‌سازی کنید برای رفع مشکلات مردم. ✔جهادِفرهنگی کنید؛ بنیان‌های معرفتی جامعه دچار مشکل شده است. از دین فاصله گرفته‌اند، مسخ فضای مجازی شده‌اند. برخی جوانان ما که روزی می‌گفتند فلسطین به ما چه؟ الان می‌گویند ایران به ما چه؟ بیشترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب بعد از سال ۷۶ اتفاق افتاد. حدیث‌راه‌عشق هم ثمره‌ی همان دوران خانه‌نشینی است. ✔جهادِتبیین کنید؛ مردم دستاوردهای انقلاب و دستاوردهای دولت آقای رییسی را نمی‌شناسند. برای تببین کار کنید. 🇮🇷@davat114
🔴 متن جالب سجادهرندی که دور اول به قالیباف رأی داده بود، درباره سعید جلیلی 🔹 من «جلیلی‌چی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعف‌ها و محدودیت‌های او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. 🔹 از سعید جلیلی که به نحو کم‌نظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست.اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. 🔹 پیشتر نوشتم که مهم‌ترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراث‌دار او از این جهت بی‌شک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ 🔹شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگی‌پنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن می‌خواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن می‌بندد، قیمتی است. 🔹اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمی‌دهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر می‌آورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است.جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. 🔹می‌دانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلت‌های بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، ساده‌زیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). 🔹فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکته‌سنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمی‌تواند دشمن بدارد.همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگی‌های شخصی جلیلی نیست در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکانهای آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت های جهانی) به حفره های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز می‌گردد. 🔹 بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد؛ اینکه ایده‌های در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد؛ اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی انگیزد؛ جملگی به کاستیهای اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن بازمیگردد. 🔹 اگر این خللها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود که البته چندان هم نشده بود به معنای حل و فصل آنها نبود و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی هاست. با مشاجره ملال آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی شود. 🔹شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور میکنم روند وقایع ماهها و سالهای پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر می‌شود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود. ✍سجاد صفارهرندی(عضو هیئت مدیره پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی) 🇮🇷@davat114
🔴 آلارم زلزله 🔸مسعود پزشکیان اینک رئیسِ همه‌ی جمهور ایران است (حتی ما که به او رأی نداده‌ایم) و جایگاهی که بر آن تکیه زده، محترم و نیازمند پاسداشت است. اما بازی قومیت‌ها را هرکه شروع کرده، این رییس‌جمهور منتخب ملت ایران است که باید آن را جمع کند. کسب جمعیت از این زلف پریشان به شانه‌ی تدبیر او بستگی دارد. 🔸به گواهی تاریخ، تحریک گسل‌های قومی و نژادی، زلزله‌خیز و گسست‌آفرین است. رنگین‌کمان اقوام، به ایرانِ زیبا قوام داده و ترکیب خوش‌خامه‌ی این بوم اهورایی به تنوع رنگ و پراکندگی گونه و تراکم گویش است. دارِ قالی هزار شانه‌ی این سرزمین را باید رئیس‌جمهور چله‌کشی کند. آنکه تار و پود ایران را ریش‌ریش می‌خواهد، ریشه‌‌ی ما را نمی‌خواهد و آنکه به یکپارچگی ما زخم می‌زند، مرهمی برای دردهای مشترکمان نمی‌شود. 🔸القصه زلزله بی‌خبر می‌آید، اما خبرش مثل توپ صدا می‌کند. اگر جلوی سرچشمه‌‌ی شکافت و گسست را به بیل نگیریم، بعد با پیل هم نمی‌توانیم از آن بگذریم. اینجا اگر باد بکاریم، طوفان درو می‌کنیم. ایرانیان باغیرت اگر گوشت هم را بخورند، استخوان هم را دور نمی‌ریزند. اما هشدار که کفتارهای اطرافمان نباید بوی خون استشمام کنند. گرگ‌هایی که در حوالی‌مان زوزه می‌کشند، مترصد فرصت حمله و درندگی‌اند. 🔸آزادی بیان جای خود، اما رئیس‌جمهور باید بعضی صداها را در نطفه خفه کند تا صدای غرّش زلزله بلند نشود. ما نه عاشق شیپور جنگیم و نه از مارش عزا می‌ترسیم؛ ما سامانه‌ی هشدار زلزله نیاز داریم تا کسی با هویت جمعی‌مان شوخی نکند. کسی به این دیبای زیبنده‌ی برازنده، بشکافت نزند. باید گوش تیز کرد و به صداها حساس بود. بر سردر نهاد ریاست‌جمهوری باید آلارم زلزله نصب کرد. ✍ زهرامحسنی‌فر 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت این مرد . این مرد اهل روضه بود مثل بسیاری از علمای بزرگ با یک تفاوت اساسی او روضه و اشک بر امام حسین(ع)را احیا نمود. تفسیر نو ارائه کرد. حالات او را بخوانید. وقتی خبر رحلت فرزند دلبندش آمد گفته بود من مصطفی را بخاطر آینده اسلام بسیار دوست داشتم گریه نمیکرد گفتند قلب امام در فشار است باید کاری کرد به نتیجه رسیده اند روضه خوان بیاید و روضه علی اکبر(ع) بخواند امام ساکت بود تا روضه به مقتل و مصیبت حضرت علی اکبر(ع) رسید شانه های امام تکان می‌خورد دستمال پارچه ای را مقابل صورت گرفت و اشک می‌ریخت اینها را عرض کردم که بدانیم او از همه ما هیاتی تر بود اما او هیات و حرکت امام حسین(ع) را فقط برای اشک و مناسک نمیخواست. او از دل اشک بر حضرت اباعبدالله(ع) تفسیر بر قیام علیه ظلم نمود. نهضت خلق کرد. اولین سخنرانی امام و آغاز انقلاب در عصر عاشورا در هیات بود. هیاتی ها باید بدانند از او هیاتی تر نیستند و او احیاگر آن اوضاع خوفناک بود. روحتان قرین رحمت و شریک در روضه های این شب‌ها ✍ علیرضا زادبر 🇮🇷@davat114
16.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعرخوانی شب گذشته سید مجید بنی‌فاطمه درباره شهیدان سلیمانی و رئیسی در حسینیه امام خمینی 🏴 🇮🇷@davat114
✏️ رهبر انقلاب: افتخار متعلّق به آن انسان، ملت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده‌اند، توفانها از بین ببرد و بخواباند. امام حسین(ع) این پرچم را محکم نگه داشت و تا پای شهادتِ عزیزان و اسارتِ حرم شریفش ایستاد. ۱۳۸۱/۱/۹ 🏴 🇮🇷@davat114
کدام امام حسین(ع)؟ ۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمی‌خواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است. ۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد. ۳. امام حسین(ع) هدفی: اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا می‌کند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب می‌کند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است‌. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است. اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع) می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد! ✍ علیرضا زادبر 🇮🇷@davat114
شور وعشق به امام حسین علیه‌السّلام... 🇮🇷@davat114
💢نماز و نیایش شمربن ذی الجوشن ✅ابواسحاق نقل می کند: همراه با شمر بن ذی الجوشن نماز می خواندیم. بعد از نماز، "شمر" دستانش را به سوی بلند کرد و گفت: «خدایا ! تو می دانی که من مردی شریف هستم!! مرا مورد بخشش قرار بده.» به او گفتم : «چگونه خداوند تو را ، در حالی که در قتل فرزند رسول‌الله مشارکت کرده‌ای؟!» شمر پاسخ داد: «مگر ما چه کردیم؟! حاکمان ما به ما دستور دادند که چنین کنیم؛ ما نیز نمی‌بایست با خود مخالفت می‌کردیم.» من به او گفتم: «این عذر است. اطاعت از حاکم تنها در کارهای خوب است.» 📚لسان المیزان ، جلد ۳ ، صفحه ۱۵۱ 🇮🇷@davat114