eitaa logo
davat-ammar114
177 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
22 فایل
طرح تبلیغی دعوت _ گروه أین عمار ؟ تا آخرین نفس ایستاده ایم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 به بهانه هفتم آبان، چند کلمه صحبت با کسانی که را می پرستند و او را بهتر از ائمه (ع) می دانند ( منظور ما مسلمانانی که برای کوروش احترام قائل هستند ، نیست) 🔰 عزیزم ، سلام چند صباحی هست که شما روز هفتم آبان را به عنوان روز جهانی می دانید و به مناسبت این روز یا به سر قبر منسوب به او می روید یا در فضای مجازی ، طوفان هایی به پا می کنید اما بنده به عنوان یک ایرانی و هموطن شما چند سوال ساده دارم 1️⃣ می شود به بنده بگویید در کدام سند رسمی بین المللی اعم از سازمان ملل یا سازمان یونسکو یا... روز هفتم آبان به نام کوروش ثبت شده ؟ آیا سندی دارید ؟ نشان دهید ممنون می شوم 2️⃣ می شود بگویید این جملاتی که همیشه در فضای مجازی به نقل از کوروش پخش می کنید، سند و منبعش کجاست؟ از کدام کتاب می گویید؟ آیا تا به حال به دنبال تحقیق منابع این جملات رفته اید؟ سند دهید ممنون می شویم 3️⃣ گفته اید به فرزندانش گفته موقع تشییع جنازه دستانم را از تابوت بیرون بیاورید تا همه بدانند مال من به دردم نخورد، تابوت من را پزشکان حمل کنند تا همه بدانند کسی نمی تواند مرگ را به تاخیر بیاندازد و... می شود بگویید سند این وصیت نامه کجاست و در کدام کتاب آمده؟ آقای پیرنیا در کتاب سه جلدی تاریخ ایران باستان متن وصیت نامه را آورده اما چنین چیزهایی نوشته نیست، شما اگر سند محکمی دارید ممنون می شوم نشان دهید 4️⃣ می شود بگویید قدیمی ترین سندی که نشان دهد این مکان فعلی، همان قبر هست مربوط به چه سالی هست؟ اصلا می توانید یک سندی که بیشتر از 400 سال از عمر آن می گذرد نشان دهید که بگوید این قبر برای هست؟ می دانید اینجا معروف بود به قبر مادر سلیمان(این سلیمان،حضرت سلیمان نبی نیست) ؟ سند قدیمی دارید برای اثبات قبر کوروش بودن؟ اگر دارید ممنون می شویم نشان دهید 5️⃣ شماها که میگویید ما ایرانی ها نسل اندر نسل از همان شروع تمدن 7 هزارساله ، موحد و خداپرست و یکتا پرست بودیم ، میشود به بنده بگویید چرا در چندجای کتاب تاریخ گزنفون ، همان کتابی که شماها خیلی بهش استناد می کنین ، کوروش گفته به شکرانه خدایان ، امشب قربانی می کنیم... اینکه با موحد بودن و یکتاپرست بودن نمیسازد ! از کجا آمده؟ تا حالا رفتین دنبال منابع؟ اگر هم می خواهید تاریخ گزنفون را زیر سوال ببرید، پس باید بسیاری از چیزهای خوبی که به کوروش نسبت می دهید هم از بین ببرید ! چون اکثر اونها در همین کتاب اومده 6️⃣ میشه بگین چطور تاریخ 1400 ساله اسلام رو زیر سوال می برین با اینکه خیلی از منابع رسمی اونها رو نوشتن ، اما تاریخ 2500 سال قبل رو خیلی دقیق و مو به مو قبول میکنین؟؟؟ اگه 1400 سال پیش ، تاریخش تحریف شده هست ، تاریخ 2500 سال پیش تحریف نشده؟؟؟ 7️⃣ میشه بگین شماها که همیشه کتاب دو قرن سکوت اقای زرین کوب رو به رخ ما می کشین و میگین که بیاین و بخونین و از جنایت اعراب هنگام حمله به ایران با خبر بشین ، چرا نمیاین و نمی گین که ایشون چند سال بعد از نظرش برگشت و در چاپ دوم کتابش در مقدمه ، گفت که تحت تاثر تعصبات ایرانی بوده و مطالب غلط رو هم نقل کرده ک در چاپ دوم ، تصحیحش کرده؟؟؟ هر دو کتاب هم قبل انقلاب و در دهه 30 نوشته شده ، پس نمی تونین بگین جمهوری اسلامی مجبورش کرد چرا نمیگین همین زرین کوب بعدا کتاب کارنامه اسلام رو نوشت و در اون به خدمات بزرگ اسلام بعد ورود به ایران اشاره کرد ، خدمات پزشکی ، علم ریاضی و منطق و.. عجیب نیست؟ 8️⃣ راستی چرا میگین کوروش کبیر؟؟؟ مگه شما با عرب ها مشکل ندارین؟؟؟ یعنی نمی دونین کبیر کلمه عربی هست؟؟؟ 👈 خدا رحمت کنه علی اکبر دهخدا رو که در پشت جلد کتاب مهم ایشون ، چرند و پرند از قول ایشون نوشته شده : 👇 💠 ای بابا ، برو پی کارت ، برو عقلت را عوض کن ، مگر هرکسی هرچی گفت باید باور کرد؟ پس این عقل را برای چی تو کله ی آدم گذاشته اند؟ آدمیزاد گفته اند که چیز بفهمد وگرنه می گفتند... 💠 ✍️ احسان عبادی 🇮🇷@davat114
به بهانه هشت آبان روز پدافندغیرعامل بنام خدا چراپدافندغیرعامل؟ امام خمينى(ره): در هر شرايطى بايد بنيه دفاعى كشوردر بهترين وضعيت باشد، مردم در طول سال هاى جنگ و مبارزه ابعاد كينه وقساوت و عداوت دشمنان خدا و خود رالمس كرده اند، بايد خطر تهاجم جهانخواران در شيوه ها و شكل هاى مختلف راجدى تر بدانند. مقام معظم رهبرى: دفاع جزئى از هويت يك ملت زنده است،هر ملتى كه نتواند از خود دفاع بكند زنده نيست، هر ملتى هم كه به فكر دفاع از خودنباشد و خود را آماده نكند، در واقع زنده نيست، هر ملتى هم كه اهميت دفاع رادرك نكند به يك معنا زنده نيست. پدافند عامل عبارت از رويارويي و مقابله مستقيم با دشمن و به کارگيري جنگ افزارهاي مناسب و موجود به منظور دفع حمله و خنثي کردن اقدامات آفندي وي مي باشد. پدافند غيرعامل يا دفاع غيرعامل :به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌گردد که به کارگيري جنگ افزارو تسليحات نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس و مهم نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري نموده و يا ميزان خسارات و تلفات ناشي از حملات و بمباران هاي هوايي موشکي دشمن را به حداقل ممکن کاهش داد. پدافند غيرعامل به معناي کاهش آسيب‌پذيري در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامي و صرفا با بهره‌گيري از فعاليت‌هاي غيرنظامي، فني و مديريتي است. اقدامات پدافند غيرعامل شامل پوشش، پراکندگي، تفرقه و جابجايي، فريب، مکان يابي، اعلام خبر، قابليت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فريبنده و سازه‌هاي امن مي‌باشد. در پدافند غيرعامل تمام نهادها، نيروها، سازمان‌ها، صنايع و حتي مردم عادي مي‌توانند نقش موثري ايفا کنند در حاليکه در پدافند عامل مانند سيستم‌هاي ضدهوايي و هواپيماهاي رهگير، تنها نيروهاي مسلح مسئوليت برعهده دارند. موضوع پدافند غير عامل در جهان از قدمتي به اندازه تاريخ زندگي انسان برخورداراست. ودر طول تاريخ هميشه جزء مهمي از زندگي بشر بوده است. زيرااقدامات دفاعي انسان سبب دفع يا كاهش ميزان اثر تجاوز مهاجمان ميشود. اما چگونگي دفاع به عوامل و شرايط مختلفي بستگي دارد و انسانها در دوران حيات خود سعي كرده اند تا با استفاده از عقل و تدبير و اراده خود بهترين راه دفاع را در وضعيت هاي متفاوت ، در مقابل تهاجم دشمنانشان انتخاب و آن را به كار بندند. در اين ارتباط اقدامات دفاعي انسان هميشه با استفاده از سلاح وتجهيزات جنگي صورت نگرفته است ؛ بلكه در موارد زيادي انسان براي دفاع ، شيوه هايي را به كار برده كه سلاح و تجهيزات جنگي در آن پدافند غير عامل نقشي نداشته است . انسان هاي اوليه از مامن هاي طبيعي مثل غارها و پوشش درختان استفاده مي کردند. با شکل گيري تمدن هاي اوليه استفاده از برج و بارو و خندق و دروازههاي محکم متداول شد. اهداف پدافند غيرعامل: 1 - تداوم فعاليتهاي زير بنائي کشور و تامين نيازهاي حياتي ، 2 – تسهيل اداره کشور در شرائط تهديد و بحران ناشي از تجاوز خصمانه و حفظ بنيه دفاعي علي رغم حملات مخرب دشمن . 3 – کاهش قابليت و توانايي سامانه هاي شناسايي، هدف يابي و دقت هدف گيري تسليحات آفندي دشمن. 4 - بالا بردن قابليت بقا، استمرار عمليات و فعاليت هاي حياتي و خدمات رساني مراکز حياتي، حساس و مهم نظامي و غير نظامي کشور در شرايط وقوع تهديد، بحران و جنگ. 5 - تقليل آسيب پذيري و کاهش خسارت و صدمات تاسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مراکز حياتي، حساس و مهم نظامي و غير نظامي کشور در برابر تهديدات و عمليات دشمن. 6- سلب آزادي و ابتکار عمل از دشمن. 7 - صرفه جوئي در هزينه هاي تسليحاتي و نيروي انساني. 8- فريب و تحميل هزينه بيشتر به دشمن و تقويت بازدارندگي. 9- افزايش آستانه مقاومت مردم و نيروي خودي در برابر تهاجمات دشمن. 10- حفظ روحيه و انسجام وحدت ملي و حفظ سرمايه هاي ملي کشور. 11- حفظ تماميت ارضي، امنيت ملي و استقلال کشور. 🇮🇷@davat114
✳️ یادداشتهای جمعه ، 7 آبان 1️⃣ دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز بدون اطلاع قبلی پس از ورود به فرودگاه اهواز بوسیله بالگرد به مناطق زلزله‌زده اندیکا و روستای سرشط رفت و از بخش‌های مختلف این شهرستان و اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد. دکتر رئیسی همچنین در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد دل‌های این مردم نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت. مردم این منطقه نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله‌زده از آیت‌الله رئیسی درخواست کردند با توجه به در پیش بودن فصل زمستان، به وضعیت آنها رسیدگی فوری شود ‌و امکانات بیشتری برای منطقه فراهم شود.‌ رئیس جمهور در جمع مردم روستای زلزله زده سرشط تصریح کرد: با اینکه گزارشها را داشتم و از مسئولین استانی پیگیری می کردم اما شبها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم. دکتر رئیسی همچنین در این بازدید دستور داد که راههای منتهی به روستای سرشط هر چه سریعتر مجددا احداث، خسارات دام های تلف شده پرداخت و بیمارستان شهرستان اندیکا تکمیل و تجهیز شود. 2️⃣🔹رئیس سازمان محیط‎زیست: برای احیای دریاچه ارومیه براساس روند تایید شده گذشته حرکت خواهیم کرد اما در عین حال برنامه جایگزینی که از جنبه اعتباری کمتر و سازگارتر با منطقه باشد طی هفته‎های آینده ارائه خواهد شد تا مکمل برنامه قبل باشد. 3️⃣ وزیر نفت: در پایان این ماه، سهمیه جبرانی بنزین به کارت سوخت همه وسایل نقلیه واریز می‎شود 👈 کار درست دولت در دادن سهمیه جبرانی به مردم ، این شایعه که دولت به خاطر کسری بودجه خواسته چندروز فقط بنزین آزاد بفروشد را باطل می کند، احسنت به زرنگی دولت بابت این قضیه ، در حقیقت مدیریت هوشمندانه دولت و صدا و سیما در این قضیه هک شدن سیستم سوخت ، بی عرضگی مدیران در قضیه بنزین سال 98 را اثبات کرد ان شالله هرچه رقم می خورد، خیر ملت باشد ✍️ احسان عبادی 🇮🇷@davat114
👓 این‌جور که رئیسی داره پیش میره، دیگه در حکم کثیرالسفر قرار می‌گیره و سراسر ایران باید نمازهاشو کامل بخونه ✌️😁 💬 محمدرضائی 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 ادامه صحبت های رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه که در برخی کانالها آورده نشد!!!؟؟ ❗️ اگر امام جمعه فسادی که در منطقه او هست را ببیند و کاری نکند اصلا منعزل است، عدالت ندارد! باید از طریق خودش حتما پیگیری شود! لکن چند جمله ای خطاب به جناب حاج علی اکبری...👇👇👇 🇮🇷@davat114
▫️بله اصل این است که در عدالت‌خواهی، انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نشود اما: 🔹۱. عدالت‌خواهی باید ناظر به واقع و متن جامعه باشد و متن‌جامعه بستر موضوعات و جزئیات است، نه کلیات مفهومی. 🔸۲. قضیه هفت‌تپه و دشت مغان و ده‌ها شرکت و بنگاه دیگر، همان جزئیاتی هستند که شخصی نیستند و از قضا رهبر انقلاب از این عدالت‌خواهی‌ها نیز حمایت کرده‌اند. 🔹۳. مردم منتظر تحقق گفتمان‌ عدالت با پرچمداری ائمه‌ی جمعه هستند، کما اینکه این پرچم‌داری و میدان‌داری جزو وظایف و شئون اصلی ائمه‌ی محترم جمعه است. 🔸۴. مردم دائم، در تریبون نماز جمعه، منتظر خطبه‌هایی هستند که بتواند گرهی از گره‌های زندگی جمعی و اجتماعی‌شان را باز کند و فضا را برای رانت‌خواران و فاسدین، ناامن‌تر کند. 🔹۵. ایضاً مردم مشتاق روئیتِ حمایت و پشتیبانی تمام قدِ شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه از امامان جمعه‌ی عدالت‌خواه هستند. 🔸۶. ایضاً مردم سؤال‌شان این است که شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه - خصوصاً رئیس محترم آن شورا - موضع‌شان در رابطه با عدالت‌خواهیِ شفاف و صریح و البته قاعده‌مند، از طرف ائمه‌ی جمعه چیست؟ 🔹۷. ایضاً مردم دوست دارند مرام عدالت‌خواهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه را - بعد از کم کردن نرده‌ی واسط بین مردم و مسئولین در نماز جمعه تهران - ببینید. 🔸۸. گفتمان عدالت‌خواهی باید در متن جامعه پیاده شود، اینکه امام جمعه‌ای، بی‌عدالتی و فساد را دور از چشم مردم و فقط از طریق مسئولین امر پیگیری کند، خوب است اما کافی نیست. مردم باید در جریان امور قرار گیرند. 🔹۹. فرض بر این است که ائمه جمعه افراد متقی و بصیر هستند و بدون اسناد قطعی، فسادی را پیگیری نمی‌کنند، بنابراین، تذکر این نکته که فساد و جرم جنبه‌ی حقوقی و قضایی دارد و باید مسئولین مرتبط با آن، متولی پیگیری‌اش شوند، کاملا واضح است و مفروض. باید دید که تأثیر این تذکرِ درست، ائمه‌ی جمعه را بیشتر به سمت عدالت‌خواهی هُل می‌دهد یا محافظه‌کاری؟! 🔸۱۰. کاش رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه، در کنار اینکه چه نوع عدالت‌خواهی‌هایی خوب نیست، در مورد برنامه‌ی این شورا برای تحولِ واقعی، جدّی و سریع در نماز‌های جمعه و خطبه‌های آن را هم بیان می‌فرمودند. پ.ن : در گام دوم انقلاب، بیش از هر زمان دیگری نیاز به نهضت تحول در نمازهای جمعه احساس می‌شود. 🇮🇷@davat114
عدالت مهم‌ترین شعار و تحققش والاترین هدف انقلاب اسلامی است. عدالت‌خواهی جزو شئون اسلامی و انقلابی ماست. خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره حدید، غایت بعثت انبیاء و ارسال رسل را تحقق عدالت می‌داند، لکن عدالت‌خواهی هم مثل هر فعالیت اجتماعی دیگر، آداب، اصول و قواعد خاص خود را دارد، در ادامه به ۱۲ اصل از اصول عدالت‌خواهی که در بیانات رهبر انقلاب اسلامی آمده است، اشاره می‌کنیم🔻   🔹۱. نیازمند «» هستیم اداره‌ی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمع‌بندی قوی و متقن و مستدل در باب برسد که بتواند بر اساس آن جمع‌بندی، برنامه‌های بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحث‌های کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهش‌های فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما می‌توانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم.  ۱۳۹۰/۰۲/۲۷   🔸۲- شعار را تقویت و همگانی کنید اما... هرچه می‌توانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهن‌ها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفه‌ی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می‌تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می‌تواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاه‌های مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه می‌کنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همه‌ی دولت‌هایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است.  ۱۳۸۳/۰۸/۱۰   🔹۳- دانشجویان درباره عدالت اجتماعی وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح می‌شود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزه‌های گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح می‌شود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیاندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راه‌های تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟  ۱۳۷۸/۰۹/۰۱   🔸۴- انسانی که نیست، نمی‌تواند منشاء عدالت اجتماعی باشد در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانه‌ی عدالت جمعی و منطقه‌ی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بی‌عدالتی و بی‌تقوایی است، نمی‌تواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد.  ۱۳۷۹/۱۲/۲۶   🔹۵- شاخص عدالت، است معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بی‌عدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعه‌ی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل مانده‌اند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا می‌کند.  ۱۳۸۸/۰۴/۰۷   🔸۶- عدالت بدون ، یک «شعار توخالی» است اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالی. خیلی‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‏ی سیاسی و شکلی پیدا می‏کند.  ۱۳۸۸/۰۶/۱۶ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل می‏شود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمی‏کند و آن چیزی که انسان تصور می‏کند عدالت است، می‏آید و جای عدالت واقعی را می‏گیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است.  ۱۳۸۷/۰۶/۰۲ 🇮🇷@davat114
بخش۲ 🔸۷- اگر نباشد؛ عدالت، «ضدعدالت» می‌شود اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروه‏های تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندی‏های آن حضرات موجب شده که خود آن‏ها صد و هشتاد درجه گرایش‌هایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند.  ۱۳۸۸/۰۶/۱۶ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار می‏شود؛ خیال می‏کند چیزهایی عدالت است، درحالی‏که نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمی‏بیند.  ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ 🔹۸- منظور از عقلانیت، عقلانیت و محاسبه که می‏گوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظه‏کاری، عقل‏گرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظه‏کاری فرق دارد. محافظه‏کار، طرف‏دار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمی‏تابد و از تحول و دگرگونی می‏ترسد؛ اما عقلانیت این‏طور نیست؛ محاسبه‏ی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی می‏شود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظه‏کاری فرق دارد. محاسبه‏ی عقلانی را با محاسبه‏ی محافظه‏کارانه به‏هیچ‏وجه مخلوط نکنید؛ این‏ها دو چیز است.  ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ 🔸۹- نباید به اسم عدالت‌خواهی، را زیر پا گذاشت اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی‌گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. ۱۳۹۰/۰۳/۱۴  🔹۱۰- کار را پیش ببرید من در همان نامه‌ی هشت مادّه‌ای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بی‌جنجال پیش ببرید. ما می‌خواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت می‌گیرد. ۱۳۸۲/۰۲/۲۲ 🔸۱۱- انتقاد و نکنید گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‏سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‏کنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‏بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می‏کنم - نه در دانشگاه، در گروه‏های اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه می‏کنند؛ یا به‏عنوان فساد، یا به عنوان کج‏روی سیاسی، یا به‏عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‏بینم این‏جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‏کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‏ای به دست می‏دهید برای اینکه آن زرنگ قانون‏دانِ قانون‏شکن - که من گفته‏ام قانون‏دان‌های قانون‏شکن خطرناک‌اند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.  ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🔹۱۲- برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترض این گفتمان را باید همه‏گیر کنید؛ به‏گونه‏ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‏وار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی‏هایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‏ی قهری نحوه‏ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به‏شدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می‏کنید؛ اصلًا همه‏ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید.  ۱۳۸۳/۰۸/۱۰ 🇮🇷@davat114
⭕️ اصلاح‌طلبان و لباس گشاد حمایت از مراجع تقلید 🔻۳۰ مهر بود که آیت‌الله صافی گلپایگانی در جریان دیدار با رئیس مجلس توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی و روابط خارجی مطرح کرد. این مرجع تقلید گفته بود که «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست» این سخنان اما با واکنش یکی از پایگاه‌های خبری مواجه شد. 🔻اصلاح‌طلبان که اکنون تمام عرصه‌های بروز و نمود را درپی ناکارآمدی‌های خودشان از دست داده‌اند، بلافاصله مطالب نقادانه را دستمایه موج‌سواری رسانه‌ای و ایجاد دوقطبی قرار دادند. بی‎شک اگر کسانی شایسته حمایت غیرمزورانه از این مرجع تقلید را داشته باشند، آن‌ها اصلاح‌طلبان نیستند. 🔻سابقه تاریخی برخورد این طیف با این عالم عالیقدر، چیزی غیر از حمایت کنونی‎شان از ایشان است. جناح چپ دهه ۶۰ و اصلاح‎طلبانِ امروز، زمانی که دولت میرحسین موسوی سرکار بود، با فشارهای خود کاری کردند که آیت‎الله صافی مجبور شود از دبیری شورای نگهبان استعفا دهد و از آن روز به بعد در متن سیاست کشور حضور نداشته باشد./فارس 🇮🇷@davat114
⏰ برنامه‌های خود را چگونه تنظیم کنیم تا هم نماز شب بخوانیم و هم از کارهای روزانه نمانیم؟ ❇️آیت الله جوادی آملی: 🔘 اگر می خواهيد نماز شب بخوانيد و درس روز شما هم لطمه‌ای نبيند، شب ها بايد كمی زودتر بخوابيد و شام را سبك‌تر ميل كنيد؛ غذای شام هرچه سبك‌تر باشد، بهتر است. 🔘 همان‌طور كه می‌دانيد بدن ما به بيش از دو وعده غذا احتياج ندارد. در روايات هم آمده است: اگر سير هستيد، غذا نخوريد. [۱] 🔘 غذا خوردن در حال سيری استعداد را كم می‌كند. از بيانات نورانی حضرت اميرمؤمنان عليه‌السلام اين است: «لا تَجْتَمع الفِطْنَةُ والْبِطْنَة»[۲] ؛ يعنی فطانت و هوشمندی با پرخورى جمع نمی شود و پُرخور هرگز خردمند نمی‌شود، زيرا تمام تلاش و كوشش روح او اين است كه غذاها را هضم كند و ديگر فرصت انديشيدن ندارد. 🔘 بنابراين، نماز شب انسان را از تحصيل روز باز نمی‌دارد، با اين شرط كه انسان مراقب مسائل ديگر باشد. بسياری برنامه‌های تلويزيونی، جلسات، گفت و شنودها و... سودمند نيست. 🔘 اگر نيم ساعت پيش از اذان صبح بلند شويد، هم به نماز شب می‌رسيد و هم به نماز اول وقت، پس از نماز هم كمی استراحت می‌كنيد و به درس روز خود می‌پردازيد. 📚 نسيم انديشه، دفتر اول، ص ۱۴۶ تا ۱۴۸ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. من لا يحضره الفقيه، ج ۲، ص ۶۱۸. ۲. غرر الحكم، ص ۳۶۰، ح ۸۱۵۷. 🇮🇷@davat114
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بنیانگذار مرکز مطالعات ایران دانشگاه تلاویو: 🔻ایران یک معما است، شما با یک فرهنگ غنی مواجه هستید. 🔻هرجا جلوی ایران را می گیریم، از جای دیگر وارد عمل می شوند. 🇮🇷@davat114
👓 حضور روحانیون بسیجی و سپاهی در عملیات در مرکز واکسیناسیون خودرویی تیپ مستقل طلاب و روحانیون امام جعفر صادق علیه السلام در قم، مُهر باطلی بر القائات جریان انحرافی واکسن هراسی در قم بود. 🇮🇷@davat114