eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
181 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگاه بررسی فرازهای توحیدی تعقیبات پنجگانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها- فراز بندی تعقیب نماز ظهر ✨ تاریخ: 9 فروردین ۱۴۰۰ ✨ ارائه دهنده: خانم خوش اخلاق ✨ جلسه: نهم ⛔️ لطفاً صوت‌ها را فقط بانوان گوش کنند. @davat_namaz
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگاه بررسی فرازهای توحیدی تعقیبات پنجگانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها- جمع بندی تعقیب نماز ظهر ✨ تاریخ: 10 فروردین ۱۴۰۰ ✨ ارائه دهنده: خانم خوش اخلاق ✨ جلسه: دهم ⛔️ لطفاً صوت‌ها را فقط بانوان گوش کنند. @davat_namaz
-1493623039_-213479.pdf
146.9K
کارگاه فرازهای توحیدی تعقیبات نماز حضرت صدیقه سلام الله علیها- تعقیب نماز ظهر تاریخ: 9 و 10 فروردین ۱۴۰۰ @davat_namaz
سلام برای شرکت در کارگاه بررسی فرازهای توحیدی تهقیبات نماز، لطفا با نام و فاميل خود و هر روز با اسم ثابت وارد شويد.🌺 https://vc.quranetratschool.org/kargah-namaz/
✅ برای شرکت در اخرین جلسه کارگاه مادر زیبابین، ساعت ۹ می‌توانید وارد اتاق زیر شوید: https://vc.quranetratschool.org/kargah-namaz
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگاه بررسی فرازهای توحیدی تعقیبات پنجگانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها- فراز بندی تعقیب نماز عصر ✨ تاریخ: 10 فروردین ۱۴۰۰ ✨ ارائه دهنده: خانم خوش اخلاق ✨ جلسه: دهم ⛔️ لطفاً صوت‌ها را فقط بانوان گوش کنند. @davat_namaz
-844488958_-213489.pdf
610.8K
کارگاه فرازهای توحیدی تعقیبات نماز حضرت صدیقه سلام الله علیها- تعقیب نماز عصر تاریخ: 11 فروردین ۱۴۰۰ @davat_namaz
سلام برای شرکت در کارگاه به آدرس زیر وارد شوید: مریمی: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/tadabbor224
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 روز جمهوری اسلامی ایران مبارک باد 🌷 نهال «جمهوری اسلامی» شاخۀ ایرانی شجرۀ طیبۀ انقلاب جهانی اسلام است که تاریخی به قدمت و عظمت اسلام دارد. @davat_namaz
بحث پیرامون سرّ طهارت به اینجا رسیدیم که ما جلوه ی ذات حق هستیم و از او جدا نیستیم. ولی چرا ما این حضور و نزدیکی را درک نمی کنیم؟ اشکال کجاست؟ هو معکم این ما کنتم را چرا ما درک نمی کنیم؟ این مطلب گفته شد که آنچه مانع است و نمی گذارد ما حضور را داشته باشیم چیزی جز خود ما نیست. و این حجابها از خود من است که نمی گذارد این قرب و نزدیکی را احساس کنم. پس وقتی حجابها از خود من شد و مانع خود من است. انسان باید اول حجابها را بشناسد و بعد در صدد رفع آن بر بیاید. گفته شد که برای رفع این مانع خدای سبحان یک نصیحت به ما کرده است. در سوره ی مبارکه سبا آیه 46 : قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَّكُم بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ گفته شد که این آیه با تعبیرات خاصی آمده است. یعنی: فقط یک دستور العمل کافی است تا انسان را نجات بدهد. و آن این است: أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ اگر انسان برای خدای عز و جل قیام بکند، این قیام لِلّه سبب می شود که حجابها برداشته شود و حضور را به مرحله ی ایمان برساند. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
توضیحی درباره ی مرحله ی ایمان: ما یک ادراک عقلی داریم و یک باور . بین ادراک عقلی و باور فاصله است. چه بسیار مواردی که ما ادراک عقلی داریم ولی باور نداریم. و تا انسان باور نکند به مرحله ی عمل وارد نمی شود هرچند ادراک عقلی داشته باشد . اما اگر این ادراک عقلی به مرحله ی باور رسید به مرحله ی عمل هم وارد می شود . عموما مردم این ادراک عقلی را نسبت به خدای متعال ، نسبت به قیامت و حتی نسبت به امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)دارند . اما این ادراک عقلی ما را به عمل وادار نمی کند . اگر از ما بپرسند که جایی هست که خدای متعال شما را نبیند ؟ می گوییم نه! و حتی دلیل هم می آوریم. اثبات هم می کنیم ولی اینها همه ادراک عقلی است. ولی ایمان وقتی است که انسان این را مشاهده می کند و به مرحله ی عمل می رساند . گاهی برای یک بچه، آتش را تعریف می کنید. میگویید آتش این است، داغ است، می سوزاند و... اینها همه برای بچه ادراک عقلی است. خیلی باورش نیست و وارد عمل نمی شود و دست به آتش هم دراز می کند . اما اگر از همان اول این دست را بیاورید کنار آتش و دستش کمی بسوزد، دیگر این بچه به محض اینکه آتش دید کنار می رود . ما هم همین هستیم. ما هنوز به مرحله ی ایمان به خدای متعال نرسیده ایم. مثلا اینکه حضرات معصومین(علیهم السلام) ولی نعمت ما هستند این را باور نداریم. ادراک عقلی داریم. در نتیجه از ولی نعمتمان غافل هم هستیم. اگر ما در هر روز 5 نوبت نماز می خوانیم و در هر نماز دوبار سوره ی مبارکه ی حمد را تلاوت می کنیم این آیه ی شریفه ی الحمد لله رب العالمین را به غیر از نافله ها داریم ده بار تکرار می کنیم. اما این برای ما یک ادراک عقلی است، باور نیست. در الحمد للله گفتیم الف و لام الف و لام استقرار و جنس است. یعنی هر حمدی برای خدای سبحان است. مثلا یک گل را تعریف می کنید و می گویید گل چه قدر زیباست. این حمد خداست. چون این گل جلوه ی آن است. درست است گفتید گل زیباست ولی حمد و ثنای او شد. حتی از یک شخص تعریف می کنید این فرد خوبی است، با سواد است و... همه ی اینها حمد و ثنای اوست. او فقط جلوه است . شخصی می آید یک قصیده در مدح امیر المومنین(علیه السلام) می گوید این در واقع مدح خدای متعال است. چون حضرت جلوه ی بزرگ اوست. حالا اگر غیر از ادراک عقلی به مرحله ی ایمان هم برسیم، دیگر شرک از درون انسان رخت بر می بندد. حتی اگر کسی از شما تعریف کرد، این را تعریف خودتان نمی بینید که دچار عجب شوید. 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
دریافتیم‌ که باید به این ایمان برسم که من دیگر خود نیستم. بلکه من جلوه ای از او هستم. نزدیک ترین مثال برای جلوه هم، مثال دریا و موج دریا است. فکر کنید و این بحث را رها نکنید. باید نشست و فکر کرد و به خود تلقین کرد که تو جلوه ای، تو موجی،‌ تو هیچ چیز نیستی! و با همه ی اینها که گفتید اگر کسی تعریفتان را کرد و دلتان خواست بیشتر بگوید معلوم میشود که هنوز با توحید فاصله دارید. اما اگر تمرین ها به جایی رسید که اگر تعریف بکنند و نکنند برایتان تاثیری نداشته باشد، چون خودتان را جلوه می بینید و خودیتی برای خودتان سراغ ندارید، در این مرحله شخص از شرک خارج شده و به یک توحید می رسد. این جا شخص در سلوک و صراط است. انسان چرا ریا می کند؟ چون هم خودش را می بیند و هم دیگری را! دو تا شرک است. اول خودش را می بیند می خواهد کار برایش بشو، پس این حب نفس هست. ودیگری را می بیند و او را منشا اثر می بیند و می خواهد او را وادار کند که این کار را برای او بکند . پس جلوه ای در کار نیست، دم از استقلال است، و شرک است. این امور را از علائمش باید شناخت. می گویند هر شیئی با آثارش شناخته می شود . اگر هنوز در کارها ریا هست، هنوز جلوی دیگران نمازش را بهتر می خواند و شتاب زدگی اش کمتر است و.....این هنوز خود را می بیند. باید برگردد و روی همین اصل کار کند. اول انسان اشکال را دیده و بعد می آید در دعاها. در دعا ها ممکن است چند تا دعای کلیشه ای بکند. گفتیم دعا سه مرحله دارد یک مرحله ی قال، یک مرحله ی حال و یک مرحله ی استعداد . و دعا تا در مرحله ی قال و گفتار است. اجابت ندارد. چون با حقیقت گفته نمیشود . اگر به مرحله حال رسید که خودش خود به خود به مرحله ی استعداد می رسد صد در صد اجابت است. گاهی ما فقط دعا می کنیم و دعایمان قال است. اما اگر این مساله برایمان یافتنی شد، چه چیز یافتنی شد؟ اینکه اشکال کار کجاست. فهمیدید که من اگر ریا می کنم هنوز خودم را می بینم. حتی اگر گناه در زندگی من هست. من گناه را برای چه کسی می کنم؟ برای خدا یا برای خودم است. این حدیث رسول اکرم که حب النفس راس کل خطیئه هست ، شما هیچ لغزشی نمی کنید مگر اینکه منشاء آن حب نفس است. 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
قران منحصر ترین راه را معرفی کرده است: أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ نمونه هایی برای اینکه شما برای خدا قیام کنید. آیا این بحث در زندگی من تاثیری کرده؟ اگر یافتنی شود شرک می رود کنار. اگر این را یافت و ادراک عقلی تبدیل به باور شد و فهمید که حب نفس دارد همین که فهمید کافی است. حالا می خواهید رفعش کنید . یک مقدارش ریاضت است... از اینجا شروع کند: می خواهد بنشیند، أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ این نشستن برای او باشد. می خواهد بخوابد، لِلَّـهِ باشد می خواد بخورد، خوردنش برای خدا باشد میخواهد حرف بزند، لِلَّـهِ باشد نگاه کند، لِلَّـهِ باشد قدم بردارد، حرکت کند، لِلَّـهِ باشد این کار آسانی نیست؛ گفتنش آسان و شنیدنش هم آسان . ولی بیایید خود را در وادی عمل قرار دهید و ببینید که بسیار مشکل است. مگر با یک ممارست و تمرین و رها نکردن. ممکن است اول 5درصد کارها أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ باشد باقی اش اصلا یادتان می رود . اما با ممارست و ریاضت این درصد ها بیشتر میشود و هر چه می بینید او را می بینید. این ابتدای کار است. و این أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ مراتب بالاتری دارد که گفتنی نیست. این مطالب به تعبیر بزرگان یافتنی است نه بافتنی . ممکن است این حرف ها را بزند، کتاب هم بنویسد ولی اینها همه بافتنی باشد. مدارج کمال یافتنی است. یک مقدارش تضرع به درگاه حضرت حق است. اینجا مرحله قال نیست. حال است .... بنشینید و بگویید : من این هستم که حب نفس در من رسوخ کرده و من خودم را می بینم. با تضرع بخواهید که این حب نفس را ازشما بگیرند . در دعای ابوحمزه می گوید: اخرج حب الدنیا من قلبی . خدایا این راس هر گناه را از من بگیر . اما ممکن است من اینها را بگویم ولی نفهمم چه می گویم ولی اگر یافتم سر آغاز می شود . با تضرع به حضرات معصومین وقت مشرف می شوید خدمت آنها بگویید : آقا جان من عیبم این است. من هنوز سرمایه ی گناه را از دست نداده ام. شما منت بگذارید و این سرمایه را از من بگیرید : اخرج حب الدنیا من قلبی گاهی در یک سفر زیارتی یک چیز بخواهید و برگردید. اینها اگر تبدیل به حال شد به مرحله ی استعداد می رسد و آن وقت انسان ظرفیت پیدا می کند که حب دنیا از دل بیرون برود و خدا آن را از انسان بگیرد . و آن وقت خدا هم روزی می کند . این دو کلمه أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ را بنویسید یا این آیه را بنویسید . این را مدتی در معرض دید قرار بدهید، یکنواختی و عادت را کنار بزنید و رویش کار کنید. توجه شود که گناه یعنی حب النفس. و آن وقت توبه این نیست که فقط بنشیند بگوید اللهم اغفر لی الذنوب التی تحتک العصم این طوری همش قال است. ولی اگر فهمید اشکال کجاست آنوقت دعا از حالت قال خارج می شود . اینها امهات مباحث هستند . اینها شاخ و برگ نیست. ریشه است. هر گناه یعنی حب النفس را تقویت می کنم. یعنی شرک را تقویت می کنم. اما هر ترک معصیت یعنی پشت پا زدن به حب النفس . حتی یک گناه کوچک و با این تمرین ها انسان ان شا الله عادت می کند . و این دعا دعای عظیمی است: اللهم عرفنا نفسک. اگر او را شناخت همه ی اینها حل است. هرچه هست اوست همه ی اینها جلوه اند . 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
سلام سلام فردا آخرین جلسه کارگاه صحیفه حضرت مادر و نماز هست😔 و روز قرعه کشی😍 *ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه صبح یادتون نره...* ☕️ وعده ما: https://vc.quranetratschool.org/kargah-namaz @davat_namaz
توصیه شهید بهشتی برای نماز بچه ها شهید بهشتی: باز همین چند روز قبل آقایی از دوستان تحصیل کرده برای مشورت درباره برنامه خانوادگی چند خانواده به منظور تأمین نیازهای فکری و پرورش اسلامی؛ مخصوصا در مورد نوجوان‌های این خانواده‌ها مراجعه کردند. ایشان می‌گفت: یادم می‌آید زمانی که بچه بودم و همسن بچه‌های فعلی بودم، پدرم دست ما را می‌گرفت می‌برد مسجد با امام جماعتی که پیرمردی با کمال، با روح، باشور مذهبی بود. همان سال‌ها فوت شد. ما از خود این مرد کسب صفا می‌کردیم. از نماز خواندن با او کیفیت نماز خواندن روح دار را یاد می‌گرفتیم؛ نه به طور تعلم آموزشی، بلکه اصلا به طور تعلم پرورشی؛ یعنی عملا یاد می‌گرفتیم. حالا بچه‌های من که این زمینه‌ها در اختیارشان نیست چه کنند؟ توصیه بنده در برابر این سوال که چه بسا سوال خیلی از شما هم هست: 1⃣ واقع‌بین باشید و بدانید شرایط زمانه مقداری از این مسئولیت‌ها را بر عهده خود شما گذاشته است. چه عیب دارد که خود ما هم قدری بهتر، روح دارتر، مراقب تر نماز بخوانیم، دعا بخوانیم، قرآن بخوانیم! 2⃣ چه عیب دارد که اهمیت بدهیم به اینکه اگر زمینه‌ای هست، مسجدی هست، مجمع دینی هست که می‌توانیم فرزندانمان را به آنجا ببریم و فرزندانمان از آنجا آموزش و پرورش خوب مذهبی را با خودشان به منزل بیاورند، مقید باشیم آنها را ببریم. 📚 کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان/ دکتر شهید بهشتی @davat_namaz
-8708351_-213666.pdf
84.1K
کارگاه فرازهای توحیدی تعقیبات نماز حضرت صدیقه سلام الله علیها- جمع بندی تعقیب نماز عصر تاریخ: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ 🔺 متاسفانه صوت جلسه دوازدهم ضبط نشده است. @davat_namaz
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگاه بررسی فرازهای توحیدی تعقیبات پنجگانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها- جمع بندی جلسات و نظرات دوستان و قرعه کشی مشهد ✨ تاریخ: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ *🕋 انشاءالله خانم تکین به نیابت از همه جمع به زیارت امام رئوف خواهند رفت🌸* ✨ ارائه دهنده: خانم خوش اخلاق ✨ جلسه: سیزدهم ⛔️ لطفاً صوت‌ها را فقط بانوان گوش کنند. @davat_namaz
﷽ 💠 توجه به موانع اقامه نماز 🏠 نقش والدین و مربیان اگر یکی از والدین اهل نماز نبود، دیگری باید از نظر محبت و عاطفه برای فرزند بسیار ویژه باشد تا فرزند جذب رفتار و اعمال او، مِن جمله نمازش شود. چنانچه والدین دانش آموزی بی نماز بودند، مربی مدرسه برای جذب چنین دانش آموزی به نماز باید با محبت ترین ، مرتب ترین و تمیز ترین فرد نمازخوان مدرسه باشد تا جبران آن والدین را بکند. @davat_namaz