eitaa logo
مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافه‌مرگ
2.5هزار دنبال‌کننده
218 عکس
58 ویدیو
1 فایل
📚فوق‌دکتری دانشگاه تهران(مشاوره فلسفی، اضطراب مرگ)، دکتری فلسفه، سرتیفیکت مشاوره‌‌فلسفی از آمریکا، سرتیفیکت نوروبیولوژی بیماری‌های روانی و تاریخ نوروساینس‌از دانشگاه علوم پزشکی،اولین بار در ایران مشاوره‌‌فلسفی، کوتراپی با درمانگر بالینی @AdminCafe9
مشاهده در ایتا
دانلود
---✿💠❀💠❀💠✿--- تقدیم به ایران عزیزم🕊🤍✨ آنکه به خدا باور دارد، ترس را از جان خویش می‌زداید، چون به سرچشمه‌ی هستی تکیه دارد، نه به سایه‌های گذرای جهان. ترس، زاده‌ی بریدگی از معناست؛ اما انسان مؤمن، ریشه در معنا دارد، و آن‌که ریشه دارد، از طوفان نمی‌هراسد. افلاطون می‌گفت: «فیلسوف از مرگ نمی‌هراسد، زیرا به روح جاودان باور دارد.» امام علی (ع) فرمود: «کوه‌ها بجنبند و من نجنجم، اگر حق با من باشد.» ما ایرانیان، وقتی با خدا باشیم، تنها نیستیم و ناتوان نیستیم. پشتوانه‌ی ما ایمان، پیشینه‌ی ما ایستادگی، و راه ما روشن است. در برابر تاریکی، شجاعت ما روشنایی‌ست. در دل هر بحران، صدای وحدت و بیداری ماست که طنین می‌افکند. پس این‌بار هم چون همیشه، نه از خشم می‌جوشیم، نه از ترس می‌لرزیم؛ بلکه با وقار و بصیرت، کنار هم می‌ایستیم. تا جهان بداند: ایران نه سرزمینی تنها، بلکه تجلی ملتی متصل به حقیقت است. 🌱 تو این شرایط یه سوال فلسفی از خودت بپرس: آیا در زندگی برای خودت معنایی داری که بهت قدرت ایستادگی بده؟ و آیا ریشه‌های باورهایت به اندازه کافی استوار هستند که تو را در طوفان نگه دارند؟ ---✿💠❀💠❀💠✿--- https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
این روزها توصیه شدیم به خواندن دعای چهاردهم صحیفه، می‌خوام امروز درباره‌ی یکی از عمیق‌ترین فرازهای دعای چهاردهم صحیفه‌ سجادیه که پیوندی ژرف با فلسفه‌ی عدالت، معرفت نفس و الهیات دارد، صحبت کنم 👇🏻👇🏻👇🏻
---✿💠❀💠❀💠✿--- تقدیم به ایران عزیزم🕊🤍✨ يا مَنْ لا يَخفى عليه أنباء المُتظَلِّمِينَ، ويا مَن لا يَحتاج في قصصهم إلى شهادات الشاهدين... ای آن‌که هیچ خبری از ستمدیدگان بر تو پوشیده نیست، و برای دانستن ماجرای مظلومان، به گواهی شاهدان نیازی نداری... ✨ در این فراز، زبان دعا با روح فلسفه گره می‌خورد: خدا را چونان حقیقتی می‌خواند که در ذات خود آگاهِ بی‌واسطه است نیازمند هیچ ابزار، قاضی، گزارش، یا روایت دوم نیست. او از بطن هستی ما، آگاه است، حتی قبل از آنکه ما خود، رنج‌مان را بفهمیم.👌🏻 🔹 این نگاه، تصویر فلسفی و وجودیِ جدیدی از عدالت به‌دست می‌دهد: عدالتی که در ذات آگاهی محض است، نه در پروسه‌های قضایی. عدالتی که بر اساس نیت، باطن، و وضعیت وجودی انسان داوری می‌کند، نه صرف ظاهر و شاهد و سند. 🔹 در این فراز همچنین شما را به تأملی عمیق درباره معرفت نفس دعوت می‌کنم: چرا که تا ظلم درون را نشناسیم، صدای ستمدیدگی بیرونی نیز گنگ خواهد بود. و تا ندانی که به خودت چه ستم‌هایی کرده‌ای (یا پذیرفته‌ای)، نمی‌توانی دعا را آینه‌ی رهایی بدانی. در نهایت، این فراز، دعوتی لطیف به «ایمان به حضور بی‌واسطه‌ی خدا» است: نه خدایی دور و ناظر، بلکه خدایی درونِ آگاهی ما؛ خدایی که هم‌زمان، شنوا و آگاه، و بی‌نیاز از میانجی‌گری هر واسطه‌ای‌ست. 📌 پس اگر امروز رنجی در دل داری، و احساس تنهایی می‌کنی... یاد این فراز باش: تو نیازی به توضیح اضافه نداری. خدا از درونت باخبر است، پیش از آنکه زبانت بچرخد. و این، امن‌ترین حقیقت عالم است. ---✿💠❀💠❀💠✿--- https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ سلام و عرض ادب هیچ دانشی برایم به‌اندازه‌ی فلسفه، شیرین، کاربردی و راهگشا نبوده است. فلسفه تنها موضوعی برای اندیشیدن نیست؛ برای من، راهی برای زیستن است. هر روز، با تمام وجودم آن را زندگی می‌کنم—نه در کتاب‌ها، بلکه در تصمیم‌ها، در تردیدها، در امیدها و در پرسش‌هایی که زندگی پیش رویم می‌گذارد. فلسفه، قطب‌نمایی است که مسیرم را روشن می‌کند، حتی در تاریک‌ترین لحظه‌ها و مشاوره‌ی فلسفی، مشاوره‌ای معمولی نیست؛ گفت‌وگویی عمیق با رویکرد فرارشته‌ای هست که به ریشه‌ی مسائل می‌پردازد—چه دغدغه‌ای درونی باشد، چه جست‌وجوی معنا، چه بحران‌های بیرونی مانند جنگ و چه بحران‌های درونی مانند تصمیم‌گیری یا رشد فردی. به همین دلیل برای هموطنان عزیزم، پروتکلی جامع و کاربردی برای مشاوره فلسفی در زمینه اضطراب، ترس و فوبیای جنگ آماده کرده‌ام تا به عزیزان در این زمینه خدمت‌رسانی کنم. اضطراب و ترس از جنگ پدیده‌ای است پیچیده که ریشه‌های آن در وجود انسان و موقعیت‌های تاریخی، اجتماعی و روان‌شناختی نهفته است. نگرانی از جنگ، نه تنها یک واکنش هیجانی، بلکه یک بحران معنایی است که پرسش‌های بنیادین درباره امنیت، وجود، عدالت و معنای زندگی را برمی‌انگیزد. مشاوره فلسفی می‌تواند با کاوش عمیق در این پرسش‌ها و بازتعریف تجربه اضطراب، کمک کند تا فرد آرامش بیشتری پیدا کند و معنای جدیدی بیابد. برای تعیین وقت مشاوره به آیدی ادمین هامون پیام ارسال کنید 👇🏻👇🏻👇🏻 @admincafe2 @AdminCafe9 ✍ با آرزوی توفیق ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
بسم الله الرحمن الرحیم✨ اینجا برام از ترس‌هات، دردودل‌هات و ناگفته‌هات بگو 👇🏻👇🏻👇🏻 https://daigo.ir/secret/6283361024 با جان و دل می‌خونم و کنارت هستم
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🌑 در دل تاریکی، جرقه‌ی معنا خاموش نمی‌شود. اگر بیرون، جهان در حال فروریختن است… درون تو هنوز می‌تواند جایگاه ایستادن باشد. همه‌چیز را ممکن است از تو بگیرند، جز یک چیز را: 🔹 توان تفسیر رنج 🔹 قدرت حفظ معنا 🔹 آزادی در واکنش این همان جایی‌ست که فلسفه با ما سخن می‌گوید: ‌ آن‌چه بر من می‌بارد، تقدیر است… اما آن‌که در من برمی‌خیزد، منم. امروز، حتی در زیر آژیر و آوار، می‌توانی تصمیم بگیری: 🎯 نترسی. 🎯 نلغزی. 🎯 و معنا را رها نکنی. ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافه‌مرگ
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ اینجا برام از ترس‌هات، دردودل‌هات و ناگفته‌هات بگو 👇🏻👇🏻👇🏻 https://daigo.i
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🕊 اگه این ساعت بیداری و داری از ترس مرگ برام می‌نویسی، یعنی هنوز زنده‌ای. و تا زنده‌ای، تو تصمیم می‌گیری با این ترس چه‌کنی. ترس از مرگ، بیشتر ترسِ ناتمام‌ماندن است… اما امروز، هنوز فرصت یک لحظه‌ی تمام را داری. ✨ همین لحظه را نجات بده… ✨ همین لحظه را زندگی کن، نه آینده‌ای که هنوز نیامده. 🔹 با هر دمِ عمیق، به خودت یادآور شو: «من زنده‌ام، و این زندگی، حتی اگر کوتاه، ارزش بودن دارد.» 💭 نگذار مرگ، زندگی را از تو بدزدد، پیش از آن‌که برسد. ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ محرم؛ دعوت به یک مواجهه‌ی اصیل با رنج (ویژه‌ی شب اول محرم) 🕯 امشب، در تاریکی شب اول محرم، جهانی دیگر برای تو آغاز می‌شود جهانی نه بیرون از تو، بلکه در ژرفای جانت 🔎 مشاوره‌ی فلسفی، برخلاف درمان‌های سطحی، نمی‌خواهد رنج را خاموش یا پنهان کند؛ می‌خواهد تو را به درون رنج ببرد، تا ببینی آن‌جا چه چیزی در حال صیقل‌دادن حقیقت وجود توست. 💭 محرم، فرصتی برای مواجهه‌ی بی‌پرده با سه مفهوم بنیادین در هر زندگی اصیل است: رنج، انتخاب، معنا. از منظر فلسفی، انسان سالم انسانی نیست که زخم و رنج ندارد، بلکه انسانی‌ست که زخم‌هایش را در مسیر معنا بازشناسی کرده و با آن‌ها زندگی کرده است. محرم، این امکان را به ما می‌دهد که به جای «قربانیِ رنج بودن»، به شاهدی آگاه در دل رنج تبدیل شویم. 📿 عاشورا فقط یک واقعه تاریخی نیست؛ یک آینه‌ی هستی‌شناختی است که هر سال در شب اول محرم، از تو می‌پرسد: 🔹تو اکنون در کجای این روایت ایستاده‌ای؟ 🔹در سپاه کدام معنا می‌جنگی؟ 🔹 آیا هنوز در خودت جایی برای حقیقت باقی گذاشته‌ای؟ ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ محرم؛ شب دوم آیا حقیقت را تاب می‌آورم؟ 💭 امشب شما را به پرسشی دشوار دعوت می‌کنم: آیا در دلِ زندگی، جایی هست که حقیقت را دیده باشیم و آگاهانه چشم بسته باشیم؟ آیا رنج‌های زندگی‌مان حاصل تقدیر است، یا پیامد انکار حقیقتی که تابِ رویارویی با آن را نداشتیم؟ 🔎 عاشورا، نه فقط یاد یک مصیبت، بلکه دعوتی‌ست به واکاوی: چه دروغ‌هایی به خود گفته‌ام تا آرام‌تر باشم؟ و چه هزینه‌ای برای این دروغ‌پردازی پرداخته‌ام؟ آیا این آرامشِ ظاهری، ارزش از دست دادن حقیقت را داشته است؟ 🕯 فلسفه‌ی کربلا می‌پرسد: «کجا در زندگی‌ات مثل کوفیان حقیقت را دیدی ولی به‌خاطر ترس و مصلحت، کنارش زدی؟» و «آیا هنوز زمانی برای بازگشت هست؟» 📿 محرم، فرصتی‌ست برای این بازگشت؛ برای دوباره زنده‌کردن صداقت با خود، پیش از آن‌که دیر شود. ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافه‌مرگ
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ اینجا برام از ترس‌هات، دردودل‌هات و ناگفته‌هات بگو 👇🏻👇🏻👇🏻 https://daigo.i
سلام و عرض ادب 🌿 به لطف خدا، از آغاز فعالیت این کانال تا امروز، افتخار داشتم که حدود هزار پرسش شما عزیزان را از طریق ادمین پاسخ بدهم. از صبوری و همراهی همه‌ی شما بسیار سپاسگزارم. 🌸 اگر در این میان، پرسشی از قلم افتاده یا پاسخی به تأخیر افتاده، صمیمانه پوزش می‌طلبم، واقعیت اینه که به دلیل محدودیت زمان و ظرفیت، گاهی پاسخگویی به همه‌ی پرسش‌ها از توان من خارج می‌شود. از میان پرسش‌های اخیر که در لینک ناشناس برای من ارسال کردید، دو پرسش را انتخاب کردم تا اینجا پاسخ بدم، تا سایر دوستان هم از تأملات و مطالب بهره‌مند شوند. 🌱✨
🌿 سلام بانو خیلی خوبه که این پرسش‌هات رو شجاعانه مطرح کردی، همین جسارتِ پرسیدن یعنی در مسیرِ رشد و معنا هستی. 🔍 از نگاه مشاوره فلسفی و سلامت فلسفی، دغدغه‌هایی که گفتی (مثل «چرا به دنیا اومدیم؟»، «قصد خدا چی بوده؟»، «خوب و بد چه معنایی دارن؟») نشانه‌ی یک ذهن جستجوگر و معناخواه هست؛ ذهنی که نمی‌خواد فقط زندگی رو بگذرونه، بلکه می‌خواد بفهمه و معنادار زندگی کنه. اما گاهی این «جزئی‌نگری» و پرسش‌گری، اگر بدون جهت و بدون همراهی درست پیش بره، به‌جای آرامش، می‌تونه ما رو به سردرگمی و اضطراب بیشتری بکشونه. کمک مشاوره‌ی فلسفی اینه که: ✅ بتونی این پرسش‌ها را منظم‌تر و عمیق‌تر بررسی کنی. ✅ بین «پرسشگری سازنده» و «وسواس فکری» تمایز قائل بشی. ✅ و مهم‌تر از همه، بدونی که میشه هم از دارو برای ایجاد تعادل استفاده کرد، و هم در لایه‌ای عمیق‌تر، با فهم ریشه‌های فلسفی این رنج‌ها، چه بسا به جایی برسی که وابستگیت به دارو کمتر و یا حتی ازش بی‌نیاز بشی — البته در زمان و روشی که با نظر پزشکت هماهنگ باشه. 🌱 مشاوره فلسفی نمیگه پرسش‌هات رو پاک کن، بلکه میگه بیا بررسی کنیم ببینیم چطوری میشه با همین پرسش‌ها زندگی معنادارتری بسازی. 🌹🕊️