eitaa logo
مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافه‌مرگ
2.5هزار دنبال‌کننده
218 عکس
58 ویدیو
1 فایل
📚فوق‌دکتری دانشگاه تهران(مشاوره فلسفی، اضطراب مرگ)، دکتری فلسفه، سرتیفیکت مشاوره‌‌فلسفی از آمریکا، سرتیفیکت نوروبیولوژی بیماری‌های روانی و تاریخ نوروساینس‌از دانشگاه علوم پزشکی،اولین بار در ایران مشاوره‌‌فلسفی، کوتراپی با درمانگر بالینی @AdminCafe9
مشاهده در ایتا
دانلود
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🌑 ده شب رفتی… ده شب رفتی هیات… فقط پاهات پینه بست از ایستادن و کفش‌هات پاره شد از دویدن از این مجلس به آن مجلس؟ یا با اشک‌هات، روحت رو شست‌وشو دادی؟ از اون کینه‌ها، قضاوت‌ها، عادت‌های زهرآلود… پاک‌تر شدی؟ قراری که ما با حسین علیه‌السلام گذاشتیم، فقط گریه و روضه نبود… قرار بود این اشک‌ها بذر یک تغییر باشه. قرار بود جانمون رو از نو بسازیم. قرار بود همون که هستیم نباشیم… 🔹 اگر ده شب اشک ریختی ولی هنوز با همسرت، فرزندت، مادرت، پدرت مثل قبل تلخ و شکسته حرف می‌زنی… 🔹 اگر کیفیت رزق و کار و بندگی‌ات با کسی که پای مکتب حسین نرفته هیچ فرقی نداره… 🔹 اگر هنوز همان انسانِ اسیرِ خشم و خودخواهی هستی… صادقانه بپرس: من کجای راه حسین ایستاده‌ام؟ آیا من فقط شنونده بودم؟ یا طالبِ تغییر؟ ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🕊 مکتب حسین، فقط هیات نیست؛ مدرسه‌ی اصلاح خویشتن است. جایی برای شستن دل از پلیدی، برای بازنگری در انتخاب‌ها، برای پرسش از خود: چرا من هنوز همان آدمِ قبل از محرم هستم؟ 📿 روضه‌ی واقعی، روضه‌ای‌ست که در جان ما بماند؛ تا روزی که وقتِ انتخاب می‌رسد، انتخاب‌مان، حسینی باشد. اگر می‌خواهی امسال برایت فرق کند؛ تنها شنونده و گریه‌کن نباش… شاگرد باش؛ بپرس، فکر کن، تامل کن… و جرئت کن چیزی در درونت را تغییر دهی. ✨ این است که می‌گویند: «کسی که برای حسین گریست، ولی در جانش تغییری نکرد… هنوز پای مکتب حسین ننشسته است.» ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ اگه نتونی با خودت خلوت کنی… (در باب ضرورت خودشناسی) اگه نتونی با خودت خلوت کنی و حوصله‌ت از خودت سر نره، تو هنوز آماده نیستی پا توی رابطه‌ای با دیگران بذاری. چون وقتی خودت هم طاقتِ خودت رو نداری، هزار بار هم ازدواج کنی، هزار بار هم پوست بندازی، مشورت بگیری، مهاجرت کنی، طلاق بگیری… باز هم اون «خودِ ترسناک» و کوله‌بارِ زخمهات رو دوشت هست. آدمی که بلد نیست خودش رو با صداقتِ عریان نگاه کنه، به‌جای عشق، دنبال مُسکن می‌گرده؛ به‌جای رشد، دنبال هیجان. عشق براش پناهگاه نمیشه؛ میشه مخدرِ فرار از خودش. 🔍 فلسفه می‌پرسه: چی شد که از تنهاییِ با خودت وحشت کردی؟ چرا نگاهِ دیگری برات قشنگ‌تر شد از نگاه خودت؟ چرا وقتی هیجانِ رابطه می‌خوابه، بلافاصله دلت یه هیجان تازه می‌خواد؟ آدمی که از سکوتِ خودش می‌ترسه، در شلوغ‌ترین رابطه‌ها هم تنهاست. رابطه‌ای که برای زنده‌بودن به هیجان نیاز داره، نه رابطه‌ست، نه عشق؛ یه دور باطل از فرارهای روانیه. 🪞باید بتونی یه عصرِ کامل با خودت باشی، بی‌اینکه از خودت خسته بشی. باید خودت رو بلد باشی قبل از اینکه کنار کسی قرار بگیری. چون رابطه‌ جایگاهِ درمان نیست؛ آدم زخمی، زخمش رو می‌بره توی هر رابطه‌ای. ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
هدایت شده از گالری به نقش
🌹این تابلو رو یادتونه؟؟
مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافه‌مرگ
🌹این تابلو رو یادتونه؟؟
🎨✨ هنر یعنی دوباره چیدنِ تکه‌های شکسته‌ی جهان… دوستِ عزیز و هنرمندم کاشی معرق می‌سازه؛ اما در حقیقت، او روح و صبر و زیبایی رو کنار هم می‌نشونه. دوست عزیزم خانم ابوالقاسم برای من فقط یک هنرمند نیست؛ کسی است که یادم میاره حتی از دلِ شکستن هم میشه چیزی موندگار ساخت. 🔗 کانال هنری‌ش رو حتما ببینید👆🏻 http://eitaa.com/moaraghekashi
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ ✨ شجاعت دیدن خودِ واقعی‌ت ✨ آیا حاضری رو در رو با خودت بایستی؟ نه با اون تصویری که به بقیه نشون می‌دی؛ با خودِ واقعی‌ت… با سایه‌ها، ضعف‌ها و زخم‌هات. امام حسین علیه‌السلام برای مبارزه با یزید زمانش قیام کرد؛ اما یزید درون ما هنوز نشسته و نفس می‌کشه. 🪞جرأت می‌خواد که به درونت نگاه کنی، نقص‌هاتو ببینی و تصمیم بگیری دوباره خودت رو بسازی. 🍃 شجاعت واقعی اینه: بتونی بدون فریب، خودت رو ببینی و برای بهتر شدنش کاری کنی. ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ من زینب امیری‌‌ هستم. مشاور فلسفی و پژوهشگر سلامت فلسفی. کمکت می‌کنم نه فقط زخم‌هاتو ببینی، بلکه بتونی باهاشون گفت‌وگو کنی، بفهمیشون، و از دلشون راهی به معنا باز کنی. تو این کانال قراره با هم به عمق بزنیم: نه با کلیشه‌های روان‌شناسی زرد، نه با نسخه‌های آماده موفقیت، بلکه با تفکر واقعی و شهامت دیدن. اگر حس می‌کنی وقتشه با خودت روبه‌رو شی، اینجا جای توئه. با من همراه شو، برای دیدن، فهمیدن، و ساختنِ دوباره‌ی خودت. 🖋️ امشب از خودت فقط یه چیز بپرس: آیا واقعاً جرأت دیدنِ خودت رو داری؟ ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🪞همه‌مون شنیدیم که: ظاهرِ آدم‌ها رو باور نکن… زیر لبخندشون شاید سال‌ها درد قایم شده باشه پشت خنده‌هاشون ممکنه گریه خوابیده باشه... اما کمتر کسی گفته: خودت چی؟ تا حالا پشتِ خودت رو نگاه کردی؟ 🔹 تا حالا جرأت کردی پشت اون نقش‌هایی که بازی می‌کنی بایستی؟ پشت اون خوب بودن، پشت اون همیشه قوی بودن، پشت اون منطق‌گرایی، پشت اون شاد و موفق نشون دادن خودت ... چی قایم کردی؟ اگه جرأت داری پشتِ خودت رو نگاه کن ببین چی از خودت پنهان کردی ببین چند تا زخم نخورده هنوز گوشه روانت چال شده چند تا حسرت، چند تا ترس، چند تا نقاب… آدم‌ها همیشه چیزهای تاریک رو زیر فرش روانشون قایم می‌کنن، اما فقط وقتی از پشت خودت نترسی، می‌تونی حقیقتاً آزاد شی. من اینجا هستم که کمکت کنم با خودت چشم‌در‌چشم بشی بی‌سانسور. بی‌دروغ. با قدرتِ دیدن. 🖋️ تو این کانال از راز دیگران نمی‌گیم از رازی می‌گیم که خودت از خودت پنهان کردی. 🪞امشب، آینه رو برگردون سمت خودت… جرأتش رو داری؟ ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ ✨ دلم می‌خواد ازت بپرسم: وقتی دو پست قبلی رو خوندی… چی تو دلت تکون خورد؟ 🔹 یه لحظه، یه جمله، یه فکر که یهو انگار یه چیزی رو تو وجودت لرزوند؟ 🔹 حس کردی یه بخش پنهون از خودت داشت باهات حرف می‌زد؟ 🔹 یا شاید مقاومت کردی، گفتی نه! این حرفا به من نمی‌خوره؟ 🖋️ برام بنویس. دقیقاً همون چیزی که حس کردی. نه چیزی که فکر می‌کنی «باید» بگی. می‌خوام بفهمم کجای این آینه‌ها بیشتر تو رو صدا زد… 📩 همین‌جا برام بفرست، خودم می‌خونم 👇🏻👇🏻👇🏻 https://daigo.ir/secret/6283361024 نظراتت مسیر پست‌های بعدی رو مشخص می‌کنه. 🪞من اینجا کنارتم تا با هم فکر کنیم… ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🩺 خیلی وقته از مشاوره‌های بیمارستان براتون نگفتم… بعضی جمله‌هاشون رو یه بار که می‌شنوی، باید یه عمر درباره‌ش فکر کنی. هفته گذشته، آقایی که سرطان پیشرفته داشتن در جلسه‌ی مشاوره فلسفی شرکت کردند. ازشون پرسیدیم: «وقتی خبر بیماری رو شنیدی، از خدا یا هستی عصبانی نشدی؟» مکثی کرد و گفت: «چرا، اولش عصبانی شدم… گفتم: چرا من؟! ولی بعد، یه لحظه گفتم: نه… چرا من نه؟» ‌ 💭 این تغییر فقط یک واژه بود، ولی از طوفان اعتراض، به ساحل پذیرش رسید. از جنگ با هستی، به آشتی با خویشتن. از قربانی‌بودن، به بینا شدن. ‌ 🧭 دردهایی در زندگی هست که قابل درمان نیستند، اما قابل تبدیل‌ند. به معنا، به رشد، به حکمت… 📍گاهی یک بیماری درمان‌ناپذیر، شروع یک گفتگوی عمیقه… نه با پزشک، بلکه با «هستی». 🌿 مشاوره‌ی فلسفی با بیمارانِ درمان‌ناپذیر، یه یادآوریه که آدمی فقط «بدن» نیست، و درد، همیشه دشمن زندگی نیستگاهی درش رازی هست که تا نپرسیش، آرام نمی‌گیری. ‌ 🖋️ تو چی؟ اگه جای اون مرد بودی، جوابت به «چرا من؟» چی بود؟ ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
سلام و عرض ادب یکی از همراهان عزیز کانال برامون سوالی ارسال کردند که خیلی سوال خوبی هست احتمالا سوال خیلی از شما عزیزان هم باشه 👇🏻👇🏻👇🏻