eitaa logo
گفتگوی اسلام و مسیحیت
602 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
434 ویدیو
86 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا معتقد به هستند؟🤔 از آیاوقتی کسی نجات پیدا میکند،برای همیشه نجات یافته است؟ دراین مورد دو کلی وجود دارد پیروان کالون بخصوص وعمده نجات ابدی هستند وازآنجاکه کالون(۱۵۰۹-۶۴ م) معتقد بود برای نجات و عادل شمردگی تنهاایمان کافی است واین ایمان نیزفیض خداوند است که به صورتی جبرآمیزبه هر کسی بخواهد عطامیکند وبه هرکسی نخواهد عطانمیکند. واگرکسی فیض خداوند را دریافت به صورت جبرآمیزی نجات میابد اوست که ایماندار رابرمیگزیند (یوحنا ۱۶:۱۵)،و او را حفظ می‌کند (یوحنا۱۷: ۱۲-۱۳) وتابه ابد نگاه میدارد (یوحنا۱۰: ۲۸-۲۹ ). به اعتقاد ایشان هیچ چیز نمیتواند باعث جدایی برگزیدگان خدا ازمسیح گردد (رومیان۸: ۳۱-۳۹)‌. حفظ مقدسین به طور روشن عبارتست ازاینکه ایماندار‌،در ایمان وعمل خود تداوم خواهد داشت ودرطریق نجات حفظ خواهدگردید. ایشان برای این ادعای خود به آیات ذیل استناد میکنند. روح القدس در ایمانداران ساکن است (یوحنا 14 : 17 ؛ رومیان 8 : 9) و همۀ ایمانداران را در بدن مسیح تعمید میدهد (اول قرنتیان 12 : 13). اگر قرار باشد که ایمانداری نجات خود را از دست بدهد باید از بدن مسیح جدا باشد. یوحنا 3 : 15 میگوید کسی که به ایمان آورد "حیات جاودان" خواهد یافت. اگر شما امروز به مسیح ایمان آورید و حیات جاودان یابید ولی فردا آنرا ازدست دهید، دیگر لفظ " جاودان" هیچ معنایی ندارد. بنابراین اگر نجات خود را از دست دهید تمام وعدههای حیات جاودانی در کلام خدا با اشکال مواجه خواهند شد. "زيرا يقين میدانم كه نه موت و نه حيات و نه فرشتگان و نه رؤسا و نه قدرتها و نه چيزهای حال و نه چيزهای آينده و نه بلندی و نه پستی و نه هيچ مخلوق ديگر قدرت خواهد داشت كه ما را از محبّت خدا كه در خداوند ما مسيح عيسی است جدا سازد" (روميان 8 : 38 – 39). وقتی شخصی عادل شمرده شد،ازآنجایی که درآسمان جلال یافته است،نجات او نیز تضمین یافته ودر امن و امان است. چنانکه پولس میگوید "وآنانیراكه از قبل معين فرمود ،ايشانرا هم خواند وآنانیراكه خواند ايشان رانيز عادل گردانيد وآنانی راكه عادل گردانيد،ايشان رانيزجلال داد".(رومیان 8 : 20) کالون مصلح بزرگ پروتستان با تاکید فراوانی به آموزه نجات ابدی معتقد بود و میگفت وقتی کسی بوسیلة خدا برگزیده شد در ایمان پافشاری می کند و بطور دائم مسیح را انکار نکرده از او رو بر نمی گرداند. همچنین پولس میگوید هیچ کس نمیتواند برگزیدگان را محکوم کند "كيست كه بربرگزيدگان خدا مدّعی شود؟آياخداكه عادل كننده است؟كيست كه برايشان فتوا دهد؟آيا مسيح كه مُرد بلكه نيزبرخاست،آنكه به دست راست خداهم هست ومارا نيز شفاعت میكند؟" (رومیان 8 : 33 – 34) درمقابل این دیدگاه افراط گرایانه آرمینوس (۱۵۶۰- ۱۶۰۹ م)،معتقدبودکه انسان مختار است که فیض خدارابپذیرد و یا نپذیرد.. پس از آنجایی که برگزیدگی ونجات متکی به انتخاب انسان می‌باشد،پس بدیهی است که ارتداد و ازدست دادن نجات نیز منوط به انتخاب انسان و یا زندگی و اعمال او باشد.و یک ایماندار به مسیح می تواند با ارادة آزاد از مسیح رو بگرداند و نجاتش را از دست بدهد. ☪✝ @Debate همچنین در رساله به رومیان میگوید: "زيرا يقين میدانم كه نه موت و نه حيات و نه فرشتگان و نه رؤسا و نه قدرتها و نه چيزهای حال و نه چيزهای آينده و نه بلندی و نه پستی و نه هيچ مخلوق ديگر قدرت خواهد داشت كه ما را از محبّت خدا كه در خداوند ما مسيح عيسی است جدا سازد (روميان 8 : 38 – 39). علاوه اینکه یوحنا 3 : 15 میگویدکسی که به مسیح ایمان آورد "حیات جاودان" خواهدیافت. همچنین در انجیل یوحنا امده است : "من به آنها حيات جاودانی می‌دهم وتا به ابد هلاك نخواهندشد وهيچ كس آنها را ازدست من نخواهدگرفت. پدری كه به من داد ازهمه بزرگتر است وكسی نمی‌تواند ازدست پدر من بگيرد" (يوحنا 10 : 28 – 29). و وقتی در این عبارت به حیات جاودان اشاره میشود طبعا به این مفهوم است که این حیات ابدی است و قابل نسخ نیست 1⃣ ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی آیا #مسیحیان معتقد به #نجات_ابدی هستند؟🤔 از #دیدگاه_کلیسا آیاوقتی کسی نجات
آیا معتقد به هستند؟👇 در وست مینستر نیز تاکید شده است . ریاکاران و سایر افرادی که تولد تازه ندارند ممکن است خود را با امیدهای بی اساس و گستاخی های جسمانی فریب دهند و تصور کنند که رضایت خدا را حاصل کرده و از نجات الهی بهره¬مند هستند1 ولی این تصورات باطل به وسیله¬ی مرگ از بین میرود2. اما کسانی که به راستی به عیسای خداوند ایمان آورده¬اند و از صمیم قلب او را دوست دارند و سعی دارند با وجدان پاک در حضور او زندگی نمایند، به طور یقین اطمینان پیدا می¬کنند که از فیض الهی بهره¬مند می¬باشند3. آن¬ها می¬توانند در امید جلال خدا شادمان باشند و از این امید هرگز خجل نخواهند گردید4..... این اطمینان که ایمانداران واقعی در مورد نجات خود دارند ممکن است متزلزل و ضعیف و به علل مختلف دچار خطر گردد که از آن جمله است غفلت در حفظ آن، ارتکاب گناه به خصوصی که باعث خدشه¬دار شدن وجدان و غمگین ساختن می¬گردد، وسوسه ناگهانی یا شدید، دور ساختن حضور الهی توسط خدا تا این که ایماندار به تنهایی در تاریکی قدم بزند15. با این حال ایمانداران حقیقی هیچ¬گاه از حیات ایمان و محبت مسیح و سایر ایمانداران و قلب صمیمی و وجدان مطیع محروم نخواهند بود و در زمان معین روح خدا آن¬ها را از این وضعیت به تجدید اطمینان نجات رهبری16 و از نومیدی کامل حفظ خواهد فرمود17.( اعتقاد نامه وست مینستر) پیروان آرمینوس به آیاتی استناد میکنندکه از ارتداد ویاهشداربرعلیه ارتداد سخن میگویند،از جمله اینکه عیسی مسیح به شاگردانش هشدار میدهد که مراقب باشیدتاگمراه نشوید وبسیاری هستندکه گمراه خواهندشداماهرکه پایدار بماند نجات پیدا میکند از آن جمله عیسای مسیح هشدار میدهد:👇 «بهوش باشید تاکسی گمراهتان نکند.۵زیرا بسیاری به نام من خواهندآمد وخواهندگفت، ”من مسیح هستم،“و بسیاری راگمراه خواهندکرد....درآنروزهابسیاری از ایمان خودبازگشته،به یکدیگرخیانت خواهندکردو ازیکدیگر متنفرخواهند شد.۱۱پیامبران دروغینِ زیادی برخاسته،بسیاری را خواهندکرد.۱۲درنتیجۀ افزونی شرارت،محبت بسیاری به سردی خواهدگرایید.۱۳امّاهر‌که تابه‌پایان پایدار بماند،نجات خواهدیافت(متی ۲:۲۴) پولس نیز مینویسد شما به شرطی مقدس و بی عیب هستید که در ایمان استوار بمانید :«تاشما رامقدّس وبی‌عیب وبَری ازهرملامت به‌ حضورخود بیاورد،۲۳به‌شرطی که درایمان خوداستوار بمانید وامید انجیل را از دست ندهید،»(کولسیان ۲۳:۱)همچنین تاکید میکند که مراقب باشید تا منحرف نشوید :«پس برماست که به آنچه شنیده‌ایم بادقت هرچه بیشترتوجه کنیم،مبادا ازآن منحرف شویم»(عبرانیان ۱:۲) وی به عبرانیان میگوید به شرطی شما در مسیح شریک شدید که ایمانتان را تا آخر نگاه دارید : «ازآن‌روکه درمسیح شریک شده‌ایم،تنهابه‌شرطی که اطمینان آغازین خود راتا به آخر استوار نگاه داریم»(عبرانیان ۱۴:۳ )،و برای عبرانیان ارزو میکند که که جدیتشان را تا به آخر نشان دهند « آرزوی مااین است که هر‌یک ازشماهمین جدیّت رابرای تحقق امیدتان تابه آخرنشان دهید»(عبرانیان ۱۱:۶ ) و راه ماندگاری در مسیح را عمل مطابق مسیح میداند« آنکه می‌گوید در او می‌ماند،بایدهمانگونه رفتارکندکه عیسی رفتار می‌کرد. »(اول ۶:۲). 2⃣ ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی آیا #مسیحیان معتقد به #نجات_ابدی هستند؟👇 در #اعتقاد_نامه وست مینستر نیز تاک
آیا معتقد به هستند؟ 👇 یعقوب نیزتاکید میکندکسیکه آبستن شد مرگ را تولید میکند : «لكن هركس درتجربه ميافتد وقتي كه شهوت وي او را ميكَشَد وفريفته ميسازد. پس شهوت آبستن شده،گناه راميزايد وگناه به انجام رسيده،موت را توليد ميكند.»(یعقوب 1: 14-15) به عنوان نمونه مشخص از چند نفرنام میبرد به نام اسکندر وهيميناؤس که قبلا ایماندار بودندولی بعدا ایمانشان را ازدست دادند ومنحرف شدند وحتی دیگران را نیزاز حق منحرف میکنند . " اي فرزندتيموتاؤس،اين وصيّت را به توميسپارم بر حسب نبوتهايي كه سابقاً برتوشدتادرآنهاجنگ نيكو كني،وايمان وضمير صالح رانگاهداري كه بعضي اي نرا ازخوددورانداخته،مر ايمان را شكسته كشتي شدند. كه ازآن جمله هيميناؤس و اسكندر ميباشندكه ايشان رابه شيطان سپردم تا تأديب شده،ديگركفرنگويند.( اول تیموتائوس 1: 18-20)📔 " وكلام ايشان،چون اَكله ميخورد وازآن جله هيميناؤس و فِليطُس ميباشندكه ايشان از حقّ برگشته،ميگويندكه قيامت الآن شده است وبعضي را ازايمان منحرف ميسازند (دومتیموتائوس 2: 17) مدافعان آرمینیوس استدلال میکنند که پولس میگوید که کشتی ایمان برخی،ازجمله هیمیناؤس و اسکندرشکسته شد. پر واضح است که این افراد بی ایمان نبودند. شکسته شدن کشتی ایمان این مفهوم رامیرساندکه این افراد زمانی در ایمان بوده اند. کاتولیک ها نیز بر خلاف پیروان کالون و بنیاد گرایان پروتستان بر آموزه نجات ابدی اعتقادی ندارند در نیز تاکید شده است ايمان موهبت كاملا آزاد است كه خدا به انسان مىدهد. ما ممكن است اين موهبت ارزشمند را از دست بدهيم، چنانكه پولس قدّيس به تيموتائوس گفت: «اين وصيت را به تو مىسپارم بر حسب نبوّتهايى كه سابقاً بر تو شد تا در آنها جنگ نيكو كنى و ايمان و ضمير صالح را نگاه دارى كه بعضى اين را از خود دور انداخته مر ايمان را شكسته كشتى شدند».براى اين كه تاآخر باايمان زندگى كنيم،رشد يابيم وپايدارى كنيم،بايدآنرا باكلمه خداتغذيه كنيم وبايدازخداوندتمنّاكنيم تا ايمان ما را زيادكند»،و اين ايمان بايد «از روى محبّت عمل كند»، سرشار از اميد باشد و ريشه در ايمان كليسا داشته باشد. اسلام هیچ اطمینان قاطعی به نجات مومنین نمیدهد تا انسانها با خاطری آسوده دست خود را در هر گونه رفتاری باز ببینند در حدیثی از حضرت صادق(ع) می خوانیم: «ینبغی للمؤمن ان یخاف الله خوفا کانه یشرف علی النار و یرجوه رجاءا کانه من اهل الجنه؛ 3⃣ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
یکی از که به کتاب مقدس مطرح است دیدگاه این کتاب در باره جنگ و صلح است برخی از آیات کتاب مقدس به و ارامش دعوت میکنند عیسای میفرماید :خوشا به حال صلح کنندگان، زیرا ایشان پسران خداوند خوانده خواهند شد. متی5: 9 لیکن من به شما میگویم، با شریر مقاومت مکنید، بلکه هر که به رخساره‌ی راست تو طپانچه زند، دیگری را نیز به سوی او بگردان. متی5: 39 پس در خود نمک بدارید و با یکدیگر صلح نمایید. مرقس9: 50 اما با این حال دستورات نظامی زیادی در عهدین وجود دارد. لیکن الآن هر که کیسه دارد، آن را بر دارد و همچنین توشهدان را و کسی که شمشیر ندارد جامه خود را فروخته، آن را بخرد. لوقا22: 36 گمان مبرید که آمده ام تا سلامتی بر زمین بگذارم. نیامدهام تا سلامتی بگذارم، بلکه را.😶 متی10: 34 اما عهد عتیق فرامین بسیار سخت گیرانه ای برای جنگ دارد در امده است : چون به شهری نزدیک آیی تا با آن جنگ نمایی، آن را برای صلح ندا بکن. و اگر تو را جواب صلح بدهد، و دروازهها را برای تو بگشاید، آنگاه تمامی‌قومی‌که در آن یافت شوند، به تو جزیه دهند و تو را خدمت نمایند. و اگر با تو صلح نکرده، با تو جنگ نمایند، پس آن را محاصره کن. و چون یهُوَه، خدایت، آن را به دست تو بسپارد، جمیع ذکورانش را به دم شمشیر بکش. لیکن زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد، یعنی تمامی‌غنیمتش را برای خود به تاراج ببر، و غنایم دشمنان خود را که یهُوَه خدایت به تو دهد، بخور. به همۀ شهرهایی که از تو بسیار دورند که از شهرهای این امتها نباشند، چنین رفتار نما. اما از شهرهای این امتهایی که یهُوَه، خدایت، تو را به ملکیت میدهد، هیچ ذینفس را زنده مگذار. بلکه ایشان را، یعنی حتیان و اموریان و کنعانیان و فَرِزّیان و حِوّیان و یبوسیان را، چنانکه یهُوَه، خدایت، تو را امر فرموده است، بالکل هلاک ساز. تا شما را تعلیم ندهند که موافق همۀ رجاساتی که ایشان با خدایان خود عمل مینمودند، عمل نمایید. و به یهُوَه، خدای خود، گناه کنید. تثنیه20: 10-18 و یهوه در اول سموییل 15: 3 نیز دستور کشتن زن و مرد ک طفل شیرخواره را میدهد در اشعيا 14:21. امده كه یهوه دستور میدهد پسران را به خاطر گناه پدران بکشید تا ایشان نسلشان منقرض شود و زمین را پر نکند در حزقیال 9: 5 نیز امده که یهوه دستور میدهد چشمان شما شفقت و ترحم نکند پیران جوانان دختران و اطفال و زنان را تماما به قتل برسانید و ایشان نیز شروع به کشتن کردند و با کشتار مردان پیر شروع کردند در اعداد 31: 17 نیز بنی اسراییل به دلیل خود داری از کشتار زنان و کودکان محکوم شدند و موسی فرمان داد الان هر کودک پسر و هر زن ازدواج کرده را بکشید در تثنیه 13: 12-17 نیز یهوه دستور میدهد اگر یکی از این شهر ها از پرستش یهوه منحرف شوند همه ساکنان ان شهر را بکش و حتی حیوانات شهر را بکش و همه جنازه ها و غنائم شهر را به اتش بسوزان و این فرامین امروزه انتقادات زیادی را نسبت به مسیحیت و یهودیت ایجاد نموده است همچنین در تثنیه 25: 19 دستور میدهد نسل عمالیق را کلا از روی زمین محو ساز و یا در خروج 17: 14 خدا یهوه وعده میدهد که عمالیق را از زیر اسمان محو میکنم و یا در اول سموئییل 15: 3 یهوه فرمان میدهد زن و مرد و حتی کودک شیر خواره و گاو و گوسفند عمالیق را بکشید و نابود سازید. انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
یکی از تناقضات کتاب مقدس آیا کلام متناقض است؟ بنیانگذار نهضت میپرسد: آیا اگر بپذیریم که یک خطا در کتاب مقدس وجود دارد حجیت تمام کتاب مقدس را به لرزه در نیاوردیم؟ اگر دریابد که اگر کتاب مقدس در موردی او را واگذارد دیگر نمیتواند مطمئن باشد که در سایر موارد او را وانخواهد گذارد؟ با این حال میبینیم در کتاب مقدس تناقضات فراوانی وجود دارد یکی از تناقضات در باره گنجایش حوض معبد است بنا بر نقل عهد عتیق ‌ هنگامي‌ كه‌ سلیمان تصمیم گرفت برای خدا معبدی بنا کند ، خدا نقشة‌ آن‌ را با «دست‌ خط‌ خودش‌» به‌ داود داد (اول‌ تواريخ‌ 28 : 19،) تا «بسيار عظيم‌ و نامي‌ و جليل‌ در تمامي‌ زمينها» بشود (اول‌ تواريخ‌ 22 : 5). از همین رو سلیمان بدنبال‌ يك‌ ريخته‌گر ماهر به‌ اسم‌ حورام‌ فرستاد و او را دعوت‌ كرد تا از صور به‌ اورشليم‌ بيايد و براي‌ او كار كند. حورام‌ دعوت‌ سليمان‌ را پذيرفت‌. ( اول پادشاهان 7: 13) حورام برای هیکل ( معبد) سلیمان یک حوض‌ بزرگ‌ فلزی ساخت که این حوض بر دوش دوازده گاو فلزی گذاشته شده بود ( دوم تواریخ 4: 12-18). اما در اینکه گنجایش حوض چه مقدار است در کتاب مقدس دو نقل متفاوت وجود دارد . و حجم‌ آن‌ يك‌ وجب‌ بود و لبش‌ مثل‌ لب‌ كاسه‌ مانند گُل‌ سوسن‌ ساخته‌ شده‌ بود كه‌ گنجايش‌ آن‌ دو هزار بَتْ مي‌داشت‌. (اول پادشاهان 7 : 26) و حجم‌ آن‌ يك‌ وجب‌ بود و لبش‌ مثل‌ لب‌ كاسه‌ مانند گل‌ سوسن‌ ساخته‌ شده‌ بود كه‌ گنجايش‌ سه‌ هزار بَتّ به‌ پيمايش‌ داشت‌. (دوم تواریخ 4 : 5) با توجه به اینکه هر بت (בַּ֖ת با آوای baṯ) در حدود 36.44 لیتر میباشد حجم حوضی برنجینی که سلیمان در معبد خود بنا نمود در کتاب اول پادشاهان دو هزار (אַלְפַּ֥יִם با آوای ’al-pa-yim) بت (72880 لیتر ) و کتاب دوم تواریخ سه هزار (שְׁלֹ֥שֶׁת אֲלָפִ֖ים با آوای šə-lō-šeṯ ’ă-lā-p̄îm) بت (109320 لیتر ) میباشد . مدافعان مسیحی برای حل این اختلاف اظهار داشتند که این تناقض میتواند مدافعان مسیحی برای حل این اختلاف اظهار داشتند که این تناقض میتواند ناشی از خطا و اشتباه نسخه نویسان کتاب مقدس باشد . اما چگونه میتوان پدیرفت که این سند خدشه دار تماما به الهام خدا است ؟ هیچ مرجعی رونوشتی که برابر با اصل نباشد را نمیپذیرد و آیا میتوان در باره رونوشتی از کلام خدا که این قدر خدشه دار به دست ما رسیده ادعا نمودکه بصورتی خطا ناپدیر کلام خدا است؟ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
بخشی از شعر در مورد اکرم(ص)💯 گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
.. لحظه ای تامل براش صندلی مخصوص گرفتن جالبه. کمربند ایمنیم داره☺️ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
به 👆 ما برای تبلیغ دین اسلام چه کرده ایم؟!😞 انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
به 👆 ما برای تبلیغ دین اسلام چه کرده ایم؟!😞 انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
به 👆 ما برای تبلیغ دین اسلام چه کرده ایم؟!😞 انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
به 👆 ما برای تبلیغ دین اسلام چه کرده ایم؟!😞 انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
#نمونه_پوستر_های_تبلیغی_کلیساهای_تبشیری به #زبان_فارسی👆 ما برای تبلیغ دین اسلام چه کرده ایم؟!😞 انتش
پیشنهاد میکنم دوستانی که علاقه مند هستند نمونه این عکس نوشته ها را به صورت انتقادی یا مقایسه ای یا ترویجی تولید کنند.
آیا می دانید کسانی که در میخوان تازه بشن، باید روی زمین دارز بکشن که بگن خدا رو دوست دارند، هم اونجاست.. ☪✝ @Debate
آشنائی با آموزه های مسیحیت - http://www.aparat.com/v/MwjUI آشنائی با آموزه های مسیحیت http://www.aparat.com/v/C4Mim آشنائی با آموزه های مسیحیت - رسول http://www.aparat.com/v/bl9xo آشنائی با آموزه های مسیحیت - احکام کتاب مقدس http://www.aparat.com/v/DULCf آشنائی با آموزه های مسیحیت - در کتاب مقدس http://www.aparat.com/v/tR0bK آشنائی با آموزه های مسیحیت - جدید http://www.aparat.com/v/X9hbD آشنائی با آموزه های مسیحیت مسیحیان http://www.aparat.com/v/vsRJC آشنائی با آموزه های مسیحیت http://www.aparat.com/v/VimEf ☪✝ @Debate
مسیح زمان ظهور را آنقدر نزدیک میدید که هنگامی که نوید آمدن ملکوت خداوند را میداد به یارانش بشارت داد تا زمانی که برخی از شما هنوز شما زنده اید . بازگشت مجدد وی رخ خواهد داد و میگوید :👇 « هرآینه به شما می‌گویم بعضی از ایستادگان در اینجا می‌باشند که تا ملکوت خدا را که به قوّت می‌آید نبینند، ذائقه موت را نخواهند چشید. ( مرقس 9: 1).۳۲آمین، به شما می‌گویم، تا همۀ این امور واقع نشود، این نسل نخواهد گذشت.۳۳آسمان و زمین زایل خواهد شد، امّا سخنان من هرگز زوال نخواهد پذیرفت. ( لوقا 21: 32-33)📔 ولی از طرفی اعلام نمود هیچ کس نمیداند که بازگشت مجدد او در چه تاریخی خواهد بود «ولی از آن روز و از آن ساعت (زمان رجعت) غیر از پدر هیچ کس اطلاع ندارد نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم.» (مرقس 32:13) وی هنگامی که از سخن میگفت شاگردان مسیح محرمانه نزد وی رفتند و از وی سوال کردند که این امور چه زمانی رخ میدهد 4. عیسی جواب داد :« مواظب باشید که کسی شما را گمراه نسازد 23. « در آن زمان اگر کسی به شما بگوید: « نگاه کن مسیح این جا یا آن جا است » آن را باور نکنید.24. زیرا اشخاص بسیاری پیدا خواهند شد که به دروغ ادعا می کنند مسیح یا پیامبر هستند و معجزات و آیات بزرگی انجام خواهند داد به طوری که اگر ممکن بود حتی برگزیدگان خدا را هم گمراه میگردند.25. توجه کنید ، من قبلا شما را آگاه ساخته ام .26. اگر به شما بگویند که او در بیابان است ، بآنجا نروید و اگر بگویند که در اندرون خانه است ، باور نکنید.27. ظهور پسر انسان مانند ظاهر شدن برق لامع از آسمان است که وقتی از شرق ظاهر شود تا غرب را روشن می سازد. ( متی 24: 4- 27) و مسیح همواره میگفت کسی از زمان بازگشت مجددش خبر ندارد و حتی خودش هم نمیداند آن زمان کی خواهد بود اما با این وجود در طول تاریخ همواره برخی از الهی دانانان مسیحی تاریخ هایی را برای بازگشت مجدد وی تعیین نمودند که همیشه این تاریخ ها اشتباه از آب در می امد از جمله ایرنائوس مدعی بود که مسیح در سال 500 میلادی باز خواهد گشت پاپ سیلوستر دوم نیز اول ژانویه سال 1000 میلادی را زمان بازگشت مجدد مسیح تعیین نمود اما با گذشت این زمان خبری از آمدن مسیح نشد .در قرن نوزدهم میلادی تاریخ گذاری برای بازگشت مجدد مسیح شتاب بیشتری به خود گرفت جان وسلی بنیانگذار متدیست مدعی بود که مسیح در سال 1836 باز خواهد گشت ویلیام میلر، بنیانگذار فرقه ادونیست های روز هفتم، وی پایان تاریخ را 21 مارس 1844 و پس از آن 21 اکتبر 1844 اعلام کرد ولی پس از گذشت آن تاریخ و عدم وقوع رخدادی، غالب پیروان وی از او جدا شدند. چارلز راسل، بنیانگذار فرقه ، وی نیز پایان تاریخ و ظهور مسیح را 1874, اعلام کرد ولی با گذشت این تاریخ خبری از بازگشت مجدد مسیح نشد و لذا تاریخ 1878 را مجددا اعلام نمود و در مرحله سوم 1914 را روز بازگشت مجدد مسیح اعلام کرد ولی او و پیروانش هربار علت جدیدی را برای عدم تحقق پیشگویی خود اعلام می نمودند. جری فالول یکی از بزرگترین مبلغان مسیحیت اوانجلیستی نیز پیش بینی کرد که مسیح بین سال 1999 تا 2009 خواهد آمد هارولد کمپینگ، ، نویسنده و مبلغ مسیحی در رادیو (Family Radio)او معتقد بود ظهور عیسی مسیح در21 ماه می سال 2011 و نابودی جهان در 21 اکتبر همان سال است اما پس از گذشت آن تاریخ و عدم وقوع حادثه، کمپینگ مدعی شد در این تاریخ دادرسی غیر مادی و روحانی آغاز شده است! و همچنان این ادامه دارد از جمله کنت هووین (Kent Hovind ) دکترای کتاب مقدس مدعی است مسیح در سال 2028 باز خواهد گشت 1⃣ ادامه در پست بعد 👇 انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی #زمان_ظهور مسیح زمان ظهور را آنقدر نزدیک میدید که هنگامی که نوید آمدن ملک
در این لیست میتوانید با مجموعه ای از تاریخ هایی که برای بازگشت مجدد مسیح اعلام شده است آشنا شویم.👇📋 https://en.wikipedia.org/wiki/Predictions_and_claims_for_the_Second_Coming_of_Christ https://en.wikipedia.org/wiki/Unfulfilled_Christian_religious_predictions بحث مساله دیگری را در الهیات مسیحی ایجاد نموده است به نام انتظار کتاب مقدس از ایماندارانش میخواهد روز وشب به انتظار آمدن منجی موعود بنشینند و ظهورش را لحظه شماری کنند . عیسای مسیح امدن موعود را همانند اربابی به تصویر میکشد که به عروسی رفته و آمدنش به طول کشیده و غلامانش در منزل منتظر آمدن وی هستند تا در را برویش باز کنند لوقا به نقل از مسیح مینویسد :📝 کمرهای خود را بسته، چراغ‌های خود را افروخته بدارید. و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می‌کشند که چه وقت از عروسی مراجعت کند. تا هر وقت آید و در را بکوبد، بی‌درنگ برای او باز کنند. خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید، ایشان را بیدار یابد... پس شما نیز مستعد باشید، زیرا در ساعتی که گمان نمی‌برید پسر انسان می‌آید. ( انجیل لوقا 12: 35-36) «بهوش باشید، مبادا عیش و نوش و مستی و نگرانیهای زندگی دلتان را سنگین سازد و آن روز چون دامی به‌ناگاه غافلگیرتان کند.۳۵زیرا بر همۀ مردم در سرتاسر جهان خواهد آمد.۳۶پس همیشه مراقب باشید و دعا کنید تا بتوانید از همۀ این چیزها که بزودی رخ خواهد داد، در امان بمانید و در حضور بایستید.»( لوقا 21: 34-36)📔 مسیح نشانه های ظهور را همچون درخت انجیری میداند که شکوفه زده و نوید آمدن تابستان را میدهد و میگوید:👇 «درخت انجیر و درختان دیگر را در نظر آورید.۳۰به محض اینکه برگ می‌دهند، می‌توانید ببینید و دریابید که تابستان نزدیک است.۳۱به همینسان، هرگاه ببینید این چیزها رخ می‌دهد، درمی‌یابید که پادشاهی خدا نزدیک شده است. ( لوقا 21: 29-32) مژده مسیح به نزدیک بودن ملکوت آسمان و بازگشت مجدد وی حس انتظار زیادی در مسیحیان اولیه زنده کرده بود به گونه ای که وقتی چند نفر از مسیحیان تسالونیکی از دنیا رفتند و برای ایشان این سوال بوجود آمد که زمانی که مسیح بازگردد تکلیف مسیحیانی که مردند چه خواهد شد آیا انها هم میتواند مانند زندگان به آسمان ربوده شوند و پولس در جواب نامهشان نوشت بلی ایشان زنده خواهند شد و به همراه زندگان به آسمانها ربوده میشوند . ( اول تسالونیکیان 4: 16-17)📔 ولی شدت انتظار در این شهر برخی از مسیحیان را واداشته بود تا کار و زندگی را رها کنند و به انتظار آمدن مسیح بنشینند پولس در نامه ای دیگر به ایشان یاد آور میشود تا دجال نیاید مسیح ظهور نخواهد کرد ( دوم تسالونیکی 2: 3) پطرس با اشاره به اینکه خود فرارسیدن پادشاهی خداوند را ناگهانی می‌دانست می‌گوید: «مانند کسی که منتظر هر اتفاقی است، منتظر آمدن عیسی مسیح باشید» (اول پطرس 13:1). او می‌پنداشت که «پایان همه چیز نزدیک است» (همان 4:7) و زمان داوری نیز آغاز شده است (همان 17:4) انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. 2⃣ ادامه در پست بعد 👇 گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی #زمان_ظهور در این لیست میتوانید با مجموعه ای از تاریخ هایی که برای بازگشت
ادامه 👇 که توسط استاد مفتاح سلیمانی و قنبری ترجمه شده است نیز در باره انتظار امدن مسیح مینویسد : 📝 671. كليسا ...در ميان مخلوقاتى بسر مىبرد كه در مصيبت هاناله سرمى دهند و منتظر ظهور پسران خدا هستند». به همين دليل مسيحيان به خصوص در براى تسريع مسيح دعا مىكنند، و به او مىگويند: «اى خداوند ما بيا». 672. مسيح پيش از عروجش تأكيد كرد كه زمان برقرارى ملكوت مسيحايى با شكوهى كه اسرائيل انتظار آن را مىكشد، فرا نرسيده است، كه به گفته ى پيامبران، براى تمام آدميان نظام عدالت نهايى، محبّت و صلح را به ارمغان مىآرود. برحسب قول خداوند زمان حاضر زمان روح القدس و شاهد بودن است، اما در عين حال مشخصه آن، «محنت» و گرفتارى به شر است كه دست از كليسا برنمى داردو طليعه كشمكشهاى آخرالزمان است. و زمان انتظار كشيدن و مراقب بودن است. 673. از زمان عروج، آمدن باشكوه مسيح نزديك شده است،(565) گرچه «از شما نيست كه زمان هاو اوقاتى را كه پدر در قدرت خود نگاه داشته است، بدانيد».(566) اين آمدن فرجامين ممكن است در هر لحظه به وقوع بپيوندد، اگرچه اين آمدن و امتحان پايانى قبل از آن «به تأخير» بيفتند.(567)📔 3⃣ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate