eitaa logo
Defc
449 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
11 ویدیو
2 فایل
مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی www.defc.ir 🔺تلگرام: https://t.me/defcir 🔺اینستاگرام: instagram.com/defc.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺«آتل» به برزیل می‌رود 🔸انیمیشن کوتاه «آتل» ساخته مهدی صدیقی (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به بخش مسابقه جشنواره موسترا انیمال برزیل راه یافت. 🔸جشنواره «موسترا انیمال» توسط انجمن گیاهخواران برزیل برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد بحث و گفتگو در مورد حقوق حیوانات و تأثیر اجتماعی و زیست محیطی آن است. 🔸انیمیشن «آتل» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره مرد راننده‌ای است که در جاده خاکی به کمک بازوی مکانیکی که روی کامیون قرار دارد، در حال تعویض تیرهای چراغ برق چوبی قدیمی با تیرهای بتنی جدید است. او با پرنده‌ای که روی یکی از تیرهای چوبی لانه دارد، درگیر می‌شود. defc.ir/post/7694 @defcir
🔺واکنش وزیر ارشاد به شهادت اسماعیل هنیه 🔸محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان داد. defc.ir/post/7695 @defcir
🔺«شوق یک عهد» روی آنتن می‌رود 🔸مستند «شوق یک عهد» فیلمی درباره زندگی و خدمات فرهنگی محمدرضا سنگری، استاد زبان و ادبیات فارسی، شاعر و عاشورا پژوه است که پنجشنبه یازدهم مردادماه، ساعت ۱۹ از قاب شبکه چهار پخش می‌شود. defc.ir/post/7696 @defcir
🔺گفت‌وگو با جیمز لانگلی و عاید نبا درباره «غزه» 🔸جیمز لانگلی، فیلمساز آمریکایی و و عاید نبا مستندساز فلسطینی که در جشنواره هفدهم «سینماحقیقت» حضور داشتند، مهمان جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» هستند و درباره مستندسازی از جنایات رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند. defc.ir/post/7697 @defcir
🔺هادی آفریده: «ارس؛ رود خروشان» سخت‌ترین کارم بود/ روایت حاشیه‌نشینان مرزی 🔸هادی آفریده می‌گوید «ارس؛ رود خروشان» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) یک مونوگرافی درباره مردمانی است که در دو سوی مرزها در کنار رود ارس زندگی می‌کنند. 🔸خبرگزاری مهر، هادی آفریده: این مستند به مسائل محیط زیستی می‌پردازد، اما در چهارچوب و گونه مستندهای قوم‌نگارانه است که مونوگرافی مردمان حاشیه نشین رود ارس را نشان می‌دهد. این فیلم یک مونوگرافی درباره مردمانی است که در دو سوی مرزها در کنار رود ارس زندگی می‌کنند و نشان می‌دهد این افراد در طول تاریخ چگونه توانسته اند به واسطه این رود کنار هم زندگی کنند و در چه فرهنگ‌ها و مسائل مشترکی از میراث فرهنگی، کشاورزی، دامداری و … با یکدیگر مشترک هستند. defc.ir/post/7699 @defcir
صادق جوادی: 🔺انیمیشن باید روی پای خودش بایستد/ ماجرای گرگی که بازیگر سینماست 🔸صادق جوادی کارگردان انیمیشن با اشاره به ویژگی‌های فیلم جدیدش که «گرگ» نام دارد، ابراز امیدواری کرد انیمیشن ایران جایگاه خود را در جهان پیدا کند. defc.ir/post/7698 @defcir
23.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ببینید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با مدرسه مستند حقیقت در کنار دوستداران سینمای مستند. @defcir
🔺استفاده از متخصصان حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم/ صحبت‌های وزیر ارشاد در «هفت» 🔸دوازدهمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت»، جمعه ۱۲ مردادماه، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی بهروز افخمی به بررسی عملکرد سه ساله وزارت ارشاد پرداخت. 🔸در این مسیر سه ساله متخصص‌ترین افراد را در مدیریت‌ها داشته‌ایم که برگرفته از نوع نگاه ما بوده است. آقای خزاعی تهیه‌کننده‌ست، آقای زین‌العابدین مدیر سینمایی بوده، آقای حمیدی مقدم کارگردان، تهیه‌کننده و مدیر بوده و همه مدیران از همین جنس هستند. برخلاف افرادی که قبلا حتی یک روز هم در سینما و هنر نبودند. آن‌ها حامی فرهنگ و هنر معرفی می‌شدند، اما ما را ضد جریان سینما و فرهنگ نشان می‌دادند. defc.ir/post/7701 @defcir
🔺بهرام عظیمی: حرفه‌ای‌ترین انیمیشن‌های کوتاه محصول مرکز گسترش است/ فرهنگ‌سازی نهادها با انیمیشن 🔸بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن و مدیرعامل آسیفا معتقد است نگاه متفاوت و برخورد جسورانه با پویانمایی می‌تواند باعث رونق تولید در این حوزه شود. 🔸خبرگزاری ایلنا، بهرام عظیمی: اگر همچنان چراغ و کورسوی امید در تولید انیمیشن داریم به واسطه وجود مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، کانون پرورش فکری و شرکت صبا است. مراکزی که جوان‌ها می‌توانند به آن‌ها امیدوار باشند. از دل مرکز گسترش حرفه‌ای‌ترین انیمیشن‌های کوتاه و تجربی بیرون می‌آید. یکی از مهم‌ترین دلایل چنین اتفاقی این است که در مرکز از خود بچه‌های انیمیشن در شوراها و مشاوره‌ها کمک می‌گیرند. defc.ir/post/7703 @defcir
🔺امیرمحمد دهستانی: نیروی انسانی مهمترین رکن انیمیشن است/ خیلی‌ها با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند 🔸امیرمحمد دهستانی معاون سابق پویانمایی مرکز گسترش و عضو فعلی شورای پویانمایی، در گفتگویی مفصل به بحران‌های انیمیشن ایران پرداخته و تاکید کرده است: در ایران ۹۹ درصد انیمیشن‌سازها، چه حقیقی و چه حقوقی با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند، حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های نامدار با چنگ و دندان خود و آدم‌هایشان را سرپا نگه می‌دارند. 🔸خبرگزاری تسنیم، امیرمحمد دهستانی: اولین و مهم‌ترین هدف، باید به ثمر رساندن تولیدات محبوب، مؤثر و با کیفیت و ارائه و نمایش گسترده و صحیح آنها در راستای فرهنگ و تمدن ایرانی، اخلاقی و دینی باشد و تمامی سازو کارهای دیگر در راستای تأمین این هدف قرار گیرند؛ و آثار درخشان با هنرمندان درخشان و خلاق شکل می‌گیرند. defc.ir/post/7704 @defcir
🔺«نان‌های محلی ایران» مستند شد/ نیاز به تجدیدنظر در حمایت از سینمای مستند 🔸مستند «نان های محلی ایران» در هشت قسمت به کارگردانی حدیث جان بزرگی ساخته می‌شود. 🔸خبرگزاری میراث آریا، حدیث جان بزرگی: اکران و نمایش مستند در پلتفرم‌ها می‌تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. من دو مستند دارم که در پلتفرم‌ها به نمایش گذاشته شدند. سینما رفتن برای دیدن مستند شاید کاری است که هر کسی به راحتی نمی‌تواند، انجام دهد، ولی در کنار اکران آثار سینمایی، حضور مستندها در پلتفرم‌ها مخاطب دارد. پلتفرم‌ در دسترس‌تر است و مخاطب در خانه خود به راحتی می‌تواند هر فیلم مستندی که دوست دارد را ببیند و اگر ما گستردگی ژانر و نوع سینمای مستند را در پلتفرم‌ها بیاوریم و روی آن‌ها مانور تبلیغاتی دهیم، فرهنگسازی شده و برای مردم دغدغه ایجاد می‌شود. defc.ir/post/7705 @defcir
🔺محمد حمیدی مقدم در گفتگو با مهر: مرکز گسترش خانه پویانمایی است/ فراخوان فجر و امکان ویژه برای مستند 🔸محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت این مرکز به یک فرم بدیع در تولید مستند و انیمیشن دست پیدا کرده است. 🔸خبرگزاری مهر، محمد حمیدی مقدم: ایده‌هایی به مرکز گسترش ارائه می‌شود که گوناگونی ژانر و تکنیک‌های انیمیشن را نشان می‌دهد. ما به پشتوانه این اتفاق به خوبی در حوزه‌های مختلف فیلم تولید کرده‌ایم و حضور فعال فیلم‌هایمان در جشنواره‌های خارجی و داخلی نشان دهنده این است که چندگانه تخیل، فانتزی و ایده‌های نوآورانه در کنار تکنیک‌های تازه انیمیشن‌سازی آثار مرکز گسترش را به یک فرم بدیع و قابل شناسایی تبدیل کرده است. تماشاگر بدون اینکه لوگو و نشانه اثر را نگاه کند، با تماشای فیلم متوجه می‌شود که آن اثر تولید مرکز است. defc.ir/post/7707 @defcir
🔺«کاغذ سفید»، نویسنده‌ای که دچار کمال‌گرایی افراطی شد 🔸انیمیشن «کاغذ سفید» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به کارگردانی نیلوفر عبدالله‌زاده درباره کمال‌گرایی یک نویسنده است. defc.ir/post/7708 @defcir
🔺پخش «گلوله باران» به مناسبت روز خبرنگار 🔸مستند «گلوله باران» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه از شبکه مستند پخش می‌شود. 🔸«گلوله باران» که تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و مرکز مستند حقیقت است به «مستندسازان و خبرنگاران کشته شده در سراسر دنیا، آنان که با دوربین آغشته به خون خویش، روزنه‌ای به حقیقت گشودند.» تقدیم شده است. 🔸فردا چهارشنبه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار است. defc.ir/post/7710 @defcir
🔺هنرمند فلسطینی موضوع «من هبه زقوت هستم»/ تابلوهایی که در آتش سوخت 🔸انیمیشن «من هبه زقوت هستم» به کارگردانی زیبا ارژنگ تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره یک هنرمند فلسطینی است. 🔸خبرگزاری ایسنا، زیبا ارژنگ: در خبرهای سال پیش خبر شهادت چند هنرمند فلسطینی را دیدم که هبه زقوت یکی از آنها بود. نقاشی های او سرشار از زندگی بودند. تابلوهایی درباره غزه با ساختمان‌های رنگارنگ و شاد با آتش بازی در آسمان شب‌هایش، کبوترهای سفید، زن هایی با لباس های محلی فلسطینی و ... توجه ام را جلب کرد و درباره‌اش بیشتر تحقیق کردم و بعد از اینکه فهمیدم تمام تابلوهای این هنرمند در آتش سوخته با خودم گفتم دوست دارم با ساختن این کار دنیای نقاشی‌های او را دوباره زنده کنم. defc.ir/post/7714 @defcir
🔺مسعود سفلایی: مرکز گسترش نقش تسهیل‌گری و حمایت دارد/ حمایت از ۵ طرح تجربی و هنری 🔸مسعود سفلایی معاون انیمیشن مرکز گسترش و مدیر هنروتجربه درباره طرح حمایت از ساخت فیلم های تجربی و هنری مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی توضیح داد. 🔸خبرگزاری ایرنا، مسعود سفلایی: مرکز گسترش تلاش دارد تا با دقت در انتخاب طرح‌های تولیدی و همچنین دوری به صورت جدی از روابط، دست به حمایت از فیلم هایی بزند که ضمن همراه داشتن مخاطب نسبی و خوب، به ارتقای زبان سینما و تغییر نگاه مخاطبان عمومی هم کمک کنند. مطمئنا این مسیر، مسیر دشورای است، بسیاری از آثار به اصطلاح هنری، مخاطبان کمتری هم دارند، اما تلاش برای حفظ و گسترش حضور مخاطبان بیشتر حداقل از دسته های فرهنگی کشور، قطعا به آثار خوبی هم منجر خواهد شد. defc.ir/post/7715 @defcir
🔺زنده کردن نمادهای پنج هزار ساله در انیمیشن «جیرفت» 🔸انیمیشن «جیرفت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرجان کشانی و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با الگو گرفتن از نمادهای پنج هزار ساله در منطقه جیرفت ساخته شده است. 🔸خبرگزاری ایرنا، مرجان کشانی: در این انیمیشن این دو نماد عقاب و مار به مبارزه با یکدیگر می پردازند و در انتها به نمادهای دیگر موجود در فرهنگ جیرفت تبدیل می شوند. تصاویر اولیه را از ظرف های کشف شده باستانی برداشت کردیم و تغییر زیادی ندادیم. آب‌های آسمانی یعنی عقاب به آب تبدیل می شود و آب‌های زمینی یعنی مار تبدیل به رودخانه و این ها به هم وصل می شوند که نشان می‌دهد به صلح رسیدند. defc.ir/post/7716 @defcir
🔺آغاز اکران «در جهنم باران نمی‌بارد» 🔸فیلم سینمایی «در جهنم باران نمی‌بارد» به تهیه کنندگی علی شاه حاتمی و کارگردانی زهرا شاه حاتمی از ۲۴ مرداد در سینماهای گروه سینمایی هنرو تجربه اکران می‌شود. defc.ir/post/7718 @defcir
🔺شبنم ملکی: عکاسان مستند در اقلیت هستند/ تکرار، آفت عکاسی است 🔸یک عکاس مستند معتقد است نگاه ویژه به عکاسی وجود ندارد و پرداختن به عکاسی مستند در رویدادهای سینمایی همچون جشنواره «سینماحقیقت» می‌تواند کمک شایانی به عکاسی مستند کند. 🔸خبرگزاری پانا، شبنم ملکی: اغلب نگاه ویژه‌ای به عکاسی وجود نداشته است، این اتفاق بسیار خوبی است که در جشنواره «سینماحقیقت» عکاسان هم می‌توانند خودشان را نشان دهند. مهم است مردم به شناخت بهتر و بیشتری از عکس و عکس مستند برسند. عکاسی مستند می‌تواند از معضلات بسیاری پرده برداری کند و نگاه جامعه و مسئولان را به آن موضوع و مسئله معطوف کند. defc.ir/post/7719 @defcir
🔺«جنگل خاموش» در شبکه مستند روایت می‌شود 🔸مجموعه مستند شش قسمتی «جنگل خاموش» به کارگردانی مهدی باقری در مراحل فنی است. 🔸سینماسینما، مهدی باقری: یکی از موضوع‌هایی که در این مستند روی آن کار کردم اهمیت مسئولیت اجتماعی است، ما مردم با توجه به همه مسائلی که وجود دارد، چقدر نسبت به محیط زیست و حفظ آن مسئولیم؟ «جنگل خاموش» از دو منظر به مسئله جنگل‌های هیرکانی توجه دارد. یک از منظر مسئولیت اجتماعی و نقش مردم، دوم نقش قوانین که بدون توجه به زمینه‌های اجتماعی، تاریخی، قومیتی تصویب شده و در یک مقایسه علمی، متوجه می‌شویم نه تنها تاثیری در کند شدن آهنگ تخریب محیط زیست نداشته بلکه، خود به خود باعث بروز مشکلات اساسی در زندگی مردم منطقه شده است. defc.ir/post/7721 @defcir
🔺محمد خزاعی: مطالبه‌گری در ذات هنرمندان است/ لزوم صیانت از عزت، هویت فرهنگی و منافع ملی 🔸رئیس سازمان سینمایی در دیدار با همکاران مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، توجه به تولید آثار مطالبه‌گر و انتقادی را از امتیازهای دولت سیزدهم دانست. defc.ir/post/7722 @defcir
🔺گالری تصاویر/ دیدار رئیس سازمان سینمایی با کارکنان مرکز گسترش 🔸محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پایان دولت سیزدهم با کارکنان مرکز گسترش، دیدار و از زحمات آنان قدردانی کرد. عکس: سحر قریب defc.ir/post/7723 @defcir
🔺حمیدرضا حمزه‌پور: عکس مستند، محل رجوع است/ توجه به عکاسی مستند در «سینماحقیقت» 🔸حمیدرضا حمزه‌پور عکاس و گرافیست می‌گوید: اهمیت عکاسی مستند، ارائه صادقانه از وضعیت موجود، به عنوان سند قابل رجوع در زمان حال و آینده است. 🔸خبرگزاری میراث آریا، حمیدرضا حمزه‌پور: جشنواره «سینماحقیقت» به واسطه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یکی از معتبرترین جشنواره‌های کشور است. با توجه به نام‌ و هدف جشنواره و ایجاد بستر برای عکاسی مستند، می‌توانیم شاهد اتفاقات خوب و تاثیرگذاری باشیم. با حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، عکاسان می توانند ایده‌ها و آثار خوبی را برای شرکت در این جشنواره به میدان بیاورند. defc.ir/post/7724 @defcir
🔺«دریای بزرگ» فیلم تازه مهدی باقری/ هورالعظیم؛ تاریخ، خشکسالی و آینده 🔸مستند «دریای بزرگ» به کارگردانی مهدی باقری (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) با نگاه به طبیعت، تاریخ، مسائل اجتماعی و زیست محیطی هورالعظیم ساخته می‌شود. 🔸فیلم تازه مهدی باقری درباره منطقه هورالعظیم، ویژگی‌های تاریخی، اقلیمی و زیست محیطی آن است. در این فیلم که ۲۰ درصد از فیلمبرداری آن انجام شده، ضمن بررسی خشکسالی و تاثیر آن بر زندگی مردم، به جایگاه و اهمیت این منطقه اشاره می‌شود. 🔸عوامل مستند «دریای بزرگ» عبارتند از کارگردان: مهدی باقری، فیلمبردار: رضا تیموری، نویسنده فیلمنامه: مهدی باقری و محمد شاهپیری، صدابردار: شاهین پورداداشی، پژوهش: ستاره آذرکمال، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی. 🔸مهدی باقری کارگردانی مستندهای «پیر پسر»، «در جستجوی خانه خورشید»، «پرواز بر فراز سرزمین خورشید» و ... را در کارنامه دارد. defc.ir/post/7728 @defcir