eitaa logo
Defc
436 دنبال‌کننده
2هزار عکس
19 ویدیو
2 فایل
مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی www.defc.ir 🔺تلگرام: https://t.me/defcir 🔺اینستاگرام: instagram.com/defc.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺گزارش تصویری ۳/ تقدیر از همکاران مرکز گسترش 🔸در مراسمی با حضور خانواده پویانمایی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از همکاران مرکز گسترش که در برگزاری سیزدهمین جشنواره پویانمایی همکاری داشتند، تقدیر شد. عکس: سجاد رازیان defc.ir/post/7683 @defcir
🔺«پسر دلفینی» در کانال ۵ میلیون دلاری است/ «پسر دلفینی ۲» در دست تولید 🔸محمد خیراندیش کارگردان انیمیشن «پسر دلفینی» از اکران قریب الوقوع این فیلم در آمریکا خبر داد. 🔸خبرآنلاین، محمد خیراندیش: مرکز گسترش همیشه حمایت‌هایی در حوزه انیمیشن داشته است، اما در جشنواره‌ای که برگزار می‌کند، انیمیشن جایی ندارد. معادل جشنواره «سینماحقیقت» را بمبئی هند دارد که بسیار روی انیمیشن تمرکز و توجه دارد. حیف است ما از داشتن چنین جشنواره‌هایی محروم باشیم. defc.ir/post/7684 @defcir
🔺ارسال ۱۱۲ طرح به رویداد «پرتاب»/ برگزاری دوره آموزشی فشرده برای برگزیدگان 🔸۱۱۲ طرح در سایت نخستین رویداد ملی ارائه طرح تخصصی سینمای مستند «پرتاب» ثبت شده و هیات انتخاب، بررسی آثار را آغاز کرده است. 🔸به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، پس از اعلام فراخوان دریافت اثر برای حضور در نخستین رویداد ملی ارائه طرح تخصصی سینمای مستند «پرتاب»، ۱۱۲ طرح (کوتاه، نیمه بلند، بلند و سریال) در سایت ثبت شد. 🔸در بین طرح‌هایی که به نخستین رویداد ملی ارائه طرح تخصصی سینمای مستند «پرتاب» ارائه شده است، نام طیف مختلفی از مستندسازان با تجربه و صاحب‌نام و جوانان، دیده می‌شود. 🔸پس از اعلام اسامی از سوی هیات انتخاب، افراد منتخب تا پایان مردادماه فرصت دارند تریلر یا دموی ۳ دقیقه‌ای از طرحشان به دبیرخانه رویداد «پرتاب» تحویل دهند. 🔸به منظور بهبود کیفیت ارائه، دوره آموزشی فشرده ای برای افراد برگزیده، برگزار خواهد شد. 🔸رویداد «پرتاب» به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شهریورماه برگزار می‌شود. defc.ir/post/7685 @defcir
🔺محمد حمیدی مقدم در گفتگو با تسنیم: اولویت تولید مرکز مستندهای مسئله محور و جذاب است 🔸محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی می‌گوید: هدف راهبردی ما این است که در مواجهه با سینمای مستند به یک ترکیب رنگارنگ برسیم. به سمت ساخت مستندهای مسئله‌محور برویم. مستندهایی که با توده گسترده مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و جذاب است. 🔸خبرگزاری تسنیم، محمد حمیدی مقدم: مستندهای مرکز گسترش باید مسئله جامعه امروز ایران را انعکاس بدهند. فراموش نکنید که در 3-4 سال اخیر، روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم، از التهابات اجتماعی گوناگون، همه‌گیری کرونا، افت سینما و ماهیت همه پدیده‌های فرهنگی و احیای دوباره آن و ... سوال اساسی اینجاست که در ساخت مستندهای اجتماعی به چه نقطه‌ای از نظر انعکاس بحران‌ها و مشکلات رسیدیم؟ من فکر می‌کنم ما به دستاورد جدیدی در این بخش رسیدیم، آنهم این است که چگونه می‌توان در حوزه اختیارات خود، به خطوط قرمز نزدیک شد و مستندهای مطالبه‌گر، جستجوگر، منتقد و راهگشا ساخت. defc.ir/post/7688 @defcir
🔺فرنوش عابدی: بحران اقتصادی بنیه انیمیشن را ضعیف کرده است/ لزوم توجه به بازارهای جهانی 🔸فرنوش عابدی کارگردان انیمیشن «ملکوت» می‌گوید بحران اقتصادی در همه جای دنیا و بالطبع در ایران بنیه انیمیشن را تضعیف کرده است. 🔸خبرگزاری مهر، فرنوش عابدی: این روزها، فیلمسازی توان ساخت پروژه‌های بزرگ را بدون کمک دولتی ندارد. معدود آثار کوتاه ارزان قیمتی پیش‌تر ساخته شده است که البته برای تولید همان آثار نیز اکنون باید هزینه‌های گزافی پرداخت کرد. راهکار برون رفت از این مشکل قطعاً نگاه به بیرون از ایران با توجه به نیروی ارزان و متخصص در داخل ایران است. defc.ir/post/7690 @defcir
🔺«باب اسفنجی» ۲۵ ساله شد 🔸نیکلودئون در جشن بیست و پنج ساله شدن «باب اسفنجی شلوار مکعبی» در کمیک کان امسال در سن دیگو، خبرهای جدیدی از این پروژه داد. defc.ir/post/7689 @defcir
🔺«آتل» از دیدن یک عکس شروع شد/ تلاش برای حضور در «سینماحقیقت» با داکیودرام 🔸مهدی صدیقی کارگردان انیمیشن «آتل» که حضورهای موفق بین‌المللی داشته، می‌گوید ایده ساخت فیلمش را از یک عکس گرفته است. 🔸خبرگزاری صبا، مهدی صدیقی: ایده این انیمیشن از دیدن یک تصویر و عکس شکل گرفت که آن عکس دقیقا شبیه ماجرای «آتل» بود. گروهی برق‌کار که می‌خواستند تیر برق قدیمی در یک جاده را جابه‌جا کنند که با پرنده‌ای روبه‌رو می‌شوند و نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند. defc.ir/post/7691 @defcir
🔺شکر کاپور مدیر جشنواره بین‌المللی هند شد 🔸شکر کاپور، بازیگر و‌ کارگردان ۷۸ ساله هندی به عنوان مدیر جدید جشنواره بین‌المللی فیلم هند در گوآ انتخاب شد. defc.ir/post/7693 @defcir
🔺«آتل» به برزیل می‌رود 🔸انیمیشن کوتاه «آتل» ساخته مهدی صدیقی (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به بخش مسابقه جشنواره موسترا انیمال برزیل راه یافت. 🔸جشنواره «موسترا انیمال» توسط انجمن گیاهخواران برزیل برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد بحث و گفتگو در مورد حقوق حیوانات و تأثیر اجتماعی و زیست محیطی آن است. 🔸انیمیشن «آتل» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره مرد راننده‌ای است که در جاده خاکی به کمک بازوی مکانیکی که روی کامیون قرار دارد، در حال تعویض تیرهای چراغ برق چوبی قدیمی با تیرهای بتنی جدید است. او با پرنده‌ای که روی یکی از تیرهای چوبی لانه دارد، درگیر می‌شود. defc.ir/post/7694 @defcir
🔺واکنش وزیر ارشاد به شهادت اسماعیل هنیه 🔸محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان داد. defc.ir/post/7695 @defcir
🔺«شوق یک عهد» روی آنتن می‌رود 🔸مستند «شوق یک عهد» فیلمی درباره زندگی و خدمات فرهنگی محمدرضا سنگری، استاد زبان و ادبیات فارسی، شاعر و عاشورا پژوه است که پنجشنبه یازدهم مردادماه، ساعت ۱۹ از قاب شبکه چهار پخش می‌شود. defc.ir/post/7696 @defcir
🔺گفت‌وگو با جیمز لانگلی و عاید نبا درباره «غزه» 🔸جیمز لانگلی، فیلمساز آمریکایی و و عاید نبا مستندساز فلسطینی که در جشنواره هفدهم «سینماحقیقت» حضور داشتند، مهمان جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» هستند و درباره مستندسازی از جنایات رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند. defc.ir/post/7697 @defcir
🔺هادی آفریده: «ارس؛ رود خروشان» سخت‌ترین کارم بود/ روایت حاشیه‌نشینان مرزی 🔸هادی آفریده می‌گوید «ارس؛ رود خروشان» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) یک مونوگرافی درباره مردمانی است که در دو سوی مرزها در کنار رود ارس زندگی می‌کنند. 🔸خبرگزاری مهر، هادی آفریده: این مستند به مسائل محیط زیستی می‌پردازد، اما در چهارچوب و گونه مستندهای قوم‌نگارانه است که مونوگرافی مردمان حاشیه نشین رود ارس را نشان می‌دهد. این فیلم یک مونوگرافی درباره مردمانی است که در دو سوی مرزها در کنار رود ارس زندگی می‌کنند و نشان می‌دهد این افراد در طول تاریخ چگونه توانسته اند به واسطه این رود کنار هم زندگی کنند و در چه فرهنگ‌ها و مسائل مشترکی از میراث فرهنگی، کشاورزی، دامداری و … با یکدیگر مشترک هستند. defc.ir/post/7699 @defcir
صادق جوادی: 🔺انیمیشن باید روی پای خودش بایستد/ ماجرای گرگی که بازیگر سینماست 🔸صادق جوادی کارگردان انیمیشن با اشاره به ویژگی‌های فیلم جدیدش که «گرگ» نام دارد، ابراز امیدواری کرد انیمیشن ایران جایگاه خود را در جهان پیدا کند. defc.ir/post/7698 @defcir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ببینید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با مدرسه مستند حقیقت در کنار دوستداران سینمای مستند. @defcir
🔺استفاده از متخصصان حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم/ صحبت‌های وزیر ارشاد در «هفت» 🔸دوازدهمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت»، جمعه ۱۲ مردادماه، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی بهروز افخمی به بررسی عملکرد سه ساله وزارت ارشاد پرداخت. 🔸در این مسیر سه ساله متخصص‌ترین افراد را در مدیریت‌ها داشته‌ایم که برگرفته از نوع نگاه ما بوده است. آقای خزاعی تهیه‌کننده‌ست، آقای زین‌العابدین مدیر سینمایی بوده، آقای حمیدی مقدم کارگردان، تهیه‌کننده و مدیر بوده و همه مدیران از همین جنس هستند. برخلاف افرادی که قبلا حتی یک روز هم در سینما و هنر نبودند. آن‌ها حامی فرهنگ و هنر معرفی می‌شدند، اما ما را ضد جریان سینما و فرهنگ نشان می‌دادند. defc.ir/post/7701 @defcir
🔺بهرام عظیمی: حرفه‌ای‌ترین انیمیشن‌های کوتاه محصول مرکز گسترش است/ فرهنگ‌سازی نهادها با انیمیشن 🔸بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن و مدیرعامل آسیفا معتقد است نگاه متفاوت و برخورد جسورانه با پویانمایی می‌تواند باعث رونق تولید در این حوزه شود. 🔸خبرگزاری ایلنا، بهرام عظیمی: اگر همچنان چراغ و کورسوی امید در تولید انیمیشن داریم به واسطه وجود مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، کانون پرورش فکری و شرکت صبا است. مراکزی که جوان‌ها می‌توانند به آن‌ها امیدوار باشند. از دل مرکز گسترش حرفه‌ای‌ترین انیمیشن‌های کوتاه و تجربی بیرون می‌آید. یکی از مهم‌ترین دلایل چنین اتفاقی این است که در مرکز از خود بچه‌های انیمیشن در شوراها و مشاوره‌ها کمک می‌گیرند. defc.ir/post/7703 @defcir
🔺امیرمحمد دهستانی: نیروی انسانی مهمترین رکن انیمیشن است/ خیلی‌ها با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند 🔸امیرمحمد دهستانی معاون سابق پویانمایی مرکز گسترش و عضو فعلی شورای پویانمایی، در گفتگویی مفصل به بحران‌های انیمیشن ایران پرداخته و تاکید کرده است: در ایران ۹۹ درصد انیمیشن‌سازها، چه حقیقی و چه حقوقی با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند، حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های نامدار با چنگ و دندان خود و آدم‌هایشان را سرپا نگه می‌دارند. 🔸خبرگزاری تسنیم، امیرمحمد دهستانی: اولین و مهم‌ترین هدف، باید به ثمر رساندن تولیدات محبوب، مؤثر و با کیفیت و ارائه و نمایش گسترده و صحیح آنها در راستای فرهنگ و تمدن ایرانی، اخلاقی و دینی باشد و تمامی سازو کارهای دیگر در راستای تأمین این هدف قرار گیرند؛ و آثار درخشان با هنرمندان درخشان و خلاق شکل می‌گیرند. defc.ir/post/7704 @defcir
🔺«نان‌های محلی ایران» مستند شد/ نیاز به تجدیدنظر در حمایت از سینمای مستند 🔸مستند «نان های محلی ایران» در هشت قسمت به کارگردانی حدیث جان بزرگی ساخته می‌شود. 🔸خبرگزاری میراث آریا، حدیث جان بزرگی: اکران و نمایش مستند در پلتفرم‌ها می‌تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. من دو مستند دارم که در پلتفرم‌ها به نمایش گذاشته شدند. سینما رفتن برای دیدن مستند شاید کاری است که هر کسی به راحتی نمی‌تواند، انجام دهد، ولی در کنار اکران آثار سینمایی، حضور مستندها در پلتفرم‌ها مخاطب دارد. پلتفرم‌ در دسترس‌تر است و مخاطب در خانه خود به راحتی می‌تواند هر فیلم مستندی که دوست دارد را ببیند و اگر ما گستردگی ژانر و نوع سینمای مستند را در پلتفرم‌ها بیاوریم و روی آن‌ها مانور تبلیغاتی دهیم، فرهنگسازی شده و برای مردم دغدغه ایجاد می‌شود. defc.ir/post/7705 @defcir
🔺محمد حمیدی مقدم در گفتگو با مهر: مرکز گسترش خانه پویانمایی است/ فراخوان فجر و امکان ویژه برای مستند 🔸محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت این مرکز به یک فرم بدیع در تولید مستند و انیمیشن دست پیدا کرده است. 🔸خبرگزاری مهر، محمد حمیدی مقدم: ایده‌هایی به مرکز گسترش ارائه می‌شود که گوناگونی ژانر و تکنیک‌های انیمیشن را نشان می‌دهد. ما به پشتوانه این اتفاق به خوبی در حوزه‌های مختلف فیلم تولید کرده‌ایم و حضور فعال فیلم‌هایمان در جشنواره‌های خارجی و داخلی نشان دهنده این است که چندگانه تخیل، فانتزی و ایده‌های نوآورانه در کنار تکنیک‌های تازه انیمیشن‌سازی آثار مرکز گسترش را به یک فرم بدیع و قابل شناسایی تبدیل کرده است. تماشاگر بدون اینکه لوگو و نشانه اثر را نگاه کند، با تماشای فیلم متوجه می‌شود که آن اثر تولید مرکز است. defc.ir/post/7707 @defcir
🔺«کاغذ سفید»، نویسنده‌ای که دچار کمال‌گرایی افراطی شد 🔸انیمیشن «کاغذ سفید» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به کارگردانی نیلوفر عبدالله‌زاده درباره کمال‌گرایی یک نویسنده است. defc.ir/post/7708 @defcir
🔺پخش «گلوله باران» به مناسبت روز خبرنگار 🔸مستند «گلوله باران» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه از شبکه مستند پخش می‌شود. 🔸«گلوله باران» که تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و مرکز مستند حقیقت است به «مستندسازان و خبرنگاران کشته شده در سراسر دنیا، آنان که با دوربین آغشته به خون خویش، روزنه‌ای به حقیقت گشودند.» تقدیم شده است. 🔸فردا چهارشنبه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار است. defc.ir/post/7710 @defcir
🔺هنرمند فلسطینی موضوع «من هبه زقوت هستم»/ تابلوهایی که در آتش سوخت 🔸انیمیشن «من هبه زقوت هستم» به کارگردانی زیبا ارژنگ تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره یک هنرمند فلسطینی است. 🔸خبرگزاری ایسنا، زیبا ارژنگ: در خبرهای سال پیش خبر شهادت چند هنرمند فلسطینی را دیدم که هبه زقوت یکی از آنها بود. نقاشی های او سرشار از زندگی بودند. تابلوهایی درباره غزه با ساختمان‌های رنگارنگ و شاد با آتش بازی در آسمان شب‌هایش، کبوترهای سفید، زن هایی با لباس های محلی فلسطینی و ... توجه ام را جلب کرد و درباره‌اش بیشتر تحقیق کردم و بعد از اینکه فهمیدم تمام تابلوهای این هنرمند در آتش سوخته با خودم گفتم دوست دارم با ساختن این کار دنیای نقاشی‌های او را دوباره زنده کنم. defc.ir/post/7714 @defcir
🔺مسعود سفلایی: مرکز گسترش نقش تسهیل‌گری و حمایت دارد/ حمایت از ۵ طرح تجربی و هنری 🔸مسعود سفلایی معاون انیمیشن مرکز گسترش و مدیر هنروتجربه درباره طرح حمایت از ساخت فیلم های تجربی و هنری مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی توضیح داد. 🔸خبرگزاری ایرنا، مسعود سفلایی: مرکز گسترش تلاش دارد تا با دقت در انتخاب طرح‌های تولیدی و همچنین دوری به صورت جدی از روابط، دست به حمایت از فیلم هایی بزند که ضمن همراه داشتن مخاطب نسبی و خوب، به ارتقای زبان سینما و تغییر نگاه مخاطبان عمومی هم کمک کنند. مطمئنا این مسیر، مسیر دشورای است، بسیاری از آثار به اصطلاح هنری، مخاطبان کمتری هم دارند، اما تلاش برای حفظ و گسترش حضور مخاطبان بیشتر حداقل از دسته های فرهنگی کشور، قطعا به آثار خوبی هم منجر خواهد شد. defc.ir/post/7715 @defcir