#تاریخ
#عایشه
#جعل_حدیث
⚠️چطور حضور یهودیان بعد از پیامبر در مدینه عادی شد و مرجعیت علمی را به دست گرفتند؟
🔴وقتی پیامبر از یک زن خدمتکار یهودی هم نسبت به قضایای مهم دینی کم اطلاع تر معرفی می شود...!👇👇
[عن سعيد بن عمرو بن سعيد بن العاص:] عن عائشةَ: أنَّ يهوديَّةً كانت تخدِمُها فلا تصنعُ عائشةُ إليها شيئًا مِن المعروفِ إلّا قالتْ لها اليهوديَّةُ: وقاكِ اللهُ عذابَ القبرِ، قالت: فدخلَ رسولُ اللهِ ﷺ عليَّ فقلتُ: يا رسولَ اللهِ هلْ للقبرِ عذابٌ قبلَ يومِ القيامةِ؟ قال: لا، وعمَّ ذلكَ؟ قالت: هذهِ اليهوديَّةُ لا نصنعُ إليها شيئًا مِن المعروفِ إلّا قالت: وقاكِ اللهُ عذابَ القبرِ، قال: كذبَتْ يهودُ وهُم على اللهِ أكذَبُ، لا عذابَ دونَ يومِ القيامةِ، ثمَّ مكثَ بعدَ ذلكَ ما شاءَ اللهُ أن يمكثَ فخرجَ ذاتَ يومٍ نِصفَ النَّهارِ مُشتملًا بثَوبِهِ مُحمرَّةً عيناهُ وهوَ يُنادي بأعلى صَوتِهِ: القبرُ كقطعِ اللَّيلِ المُظلمِ، أيُّها النّاسُ لَو تعلمونَ ما أعلمُ بكيْتُم كثيرًا وضحِكْتُم قليلًا، أيُّها النّاسُ استَعيذوا باللهِ مِن عذابِ القبرِ، فإنَّ عذابَ القبرِ حقٌّ
📚ابن كثير (ت ٧٧٤)، تفسير القرآن ٧/١٣٦ • إسناده صحيح على شرط البخاري ومسلم
👈یک زن یهودی خدمتکار عایشه بود! هیچ کار خیری عایشه برای آن زن یهودی انجام نمی داد الا اینکه او میگفت:
خدا تو را از عذاب قبر نگه دارد.
عایشه گوید: پیامبر بر من وارد شد به او گفتم: ای پیامبر خدا آیا قبل از قیامت عذابی برای قبر وجود دارد؟
پیامبر پاسخ داد: نه برای چه می پرسی؟
عایشه گفت: این زن یهودی... هیچ کاری برایش انجام نمی دهیم الا اینکه می گويد:
خدا تو را از عذاب قبر نگه دارد!
پیامبر فرمود: یهود دروغگوست و بر خداوند دروغگوتر!هیچ عذابی غیر از عذاب روز قیامت نیست.
چند وقتی از این ماجرا گذشت...
وسط روز پیامبر خدا با چشمانی قرمز (از خواب یا گریه) با صدای بلند از خانه خارج می شد و می فرمود:
قبر مانند پاره های شب تاریک است!
ای مردم اگر شما هم می دانستید آنچه را من می دانم زیاد گریه می کردید و کم می خندیدید!
ای مردم به خدا پناه ببرید از عذاب قبر، عذاب قبر حق است!
🔺️🔺️می بینید چه شخصیت علمی از پیامبر معرفی می کنند؟! این کار برای حضور حداکثری یهودیان در کلیدی ترین مناصب است!
https://eitaa.com/dehban_ir
#تاریخ
#جعل_حدیث
⚠️چطور حضور یهودیان بعد از پیامبر در مدینه عادی شد و مرجعیت علمی را به دست گرفتند؟
🔴در آیه ۴۳ سوره نحل خداوند دستور می دهد سراغ اهل ذکر برویم تا از آنان دین خود را بپرسیم و دریافت کنیم:
⛔درکتب اهل سنت اهل ذکر که بایدطبق آیه سراغ آنها برویم دین خدا را ازآنها فرا بگیریم یهودیان معرفی شده!:
⁕حدثنا ابن وكيع،قال: ثنا المحاربي،عن ليث، عن مجاهد﴿فَاسْأَلُوا أَهْل الذِّكْرِ﴾قال: 👈أهل التوراة.
⁕حدثنا ابن وكيع قال:ثناالمحاربي،عن سفيان،قال:سألت الأعمش،عن قوله﴿فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ﴾قال:👈سمعنا أنه من أسلم من أهل التوراة والإنجيل.
حدثنا القاسم،قال: ثنا الحسين،قال:ثني حجاج،عن ابن جريج،عن مجاهد،قوله ﴿...فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ﴾ قال:👈هم أهل الكتاب.
⁕حدثنا أبوكريب،قال:ثنا عثمان بن سعيد، قال:ثنابشر بن عمارة،عن أبي روق،عن الضحاك،عن ابن عباس،قال:لما بعث الله محمدا رسولاأنكرت العرب ذلك... وقال: ﴿....فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ﴾فاسألواأهل الذكر:👈يعني أهل الكتب الماضية.
📚تفسير الطبري/ابن جرير الطبري(٣١٠هـ) ذیل آیه
📌اما در روایات شیعه اهل ذکر که باید سراغشان برویم اهل بیت علیهم السلام معرفی می شود و آنهایی که می گویند یهودیان هستند، مذمت شده اند:
عَنِ الْمُعَلَّیبْنِخُنَیْس عَنْ أَبِیعَبْدِ اللَّهِ فِی قَوْلِ اللَّهِ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ قَالَ 👈هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ فَذَکَرْنَا لَهُ حَدِیثَ الْکَلْبِیِّ أَنَّهُ قَال 👈هِیَ فِی أَهْلِ الْکِتَابِ قَالَ فَلَعَنَهُ وَکَذَّبَهُ.
💠معلیبنخنیس گوید: امام صادق (ع) درمورد آیه: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فرمود: «اهل ذکر آل محمّد هستند». [معلی گوید:] ماگفتار کلبی که میگوید:«اهل ذکر،اهل کتاب(یهود و نصاری) هستند» را به عرض امام (ع) رساندیم؛امام (ع) او رالعنت کرده وتکذیبش نمود.
📚 بصائرالدرجات ص۴۱
عَنْ مُحَمَّدِبْنِمُسْلِمٍ عَنْ أَبِیجَعْفَرٍ قَال إِنَّ مَنْ عِنْدَنَا یَزْعُمُونَ أَنَّ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ 👈أَنَّهُمُ الْیَهُودُ وَ النَّصَارَی قَالَ إِذاً یَدْعُونَکُمْ إِلَی دِینِهِمْ قَالَ قَالَ بِیَدِهِ إِلَی صَدْرِهِ 👈نَحْنُ أَهْلُ الذِّکْرِ وَنَحْنُ الْمَسْئُولُونَ.
💠محمّدبنمسلم گوید: امام باقر(ع) فرمود: «برخی گمان میکنند منظور ازفَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ یعنی یهود و نصاری». فرمود:«آنها،شما رابه دین خود فرا میخوانند».سپس بادست به سینهاش اشاره کرد وفرمود: «ما، اهل ذکرهستیم و ازما باید بپرسید».
📚 الکافی،ج۱، ص۲۱۱
لَمَّا حَضَرَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَی مَجْلِسَ الْمَأْمُون ... قَالَ الرِّضَا 👈وَنَحْنُ أَهْلُ الذِّکْرِ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فَقَالَتِ الْعُلَمَاءُ إِنَّمَا 👈عَنَی بِذَلِکَ الْیَهُودَ وَ النَّصَارَی فَقَالَ أَبُوالْحَسَنِ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ یَجُوزُ ذَلِکَ إِذَنْ یَدْعُونَا إِلَی دِینِهِمْ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ أَفْضَلُ مِنْ دِینِ الْإِسْلَامِ فَقَالَ الْمَأْمُونُ فَهَلْ عِنْدَکَ فِی ذَلِکَ شَرْحٌ بِخِلَافِ مَا قَالُوا یَا أَبَاالْحَسَنِ قَالَ نَعَمْ الذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ وَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ذَلِکَ بَیِّنٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ حَیْثُ یَقُولُ فِی سُورَهًِْ الطَّلَاقِ فَاتَّقُوا اللهَ یا أُولِی الْأَلْبابِ الَّذِینَ آمَنُوا قَدْ أَنْزَلَ اللهُ إِلَیْکُمْ ذِکْراً رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْکُمْ آیاتِ اللهِ مُبَیِّناتٍ. 👈فَالذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ وَنَحْنُ أَهْلُهُ.
💠زمانیکه امام رضا در مجلس هارون حاضر شد ... فرمود: «ما، اهل ذکر هستیم؛ همان کسانی که خدا درکتاب خود فرمود: فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ. ما اهل ذکر هستیم، اگر نمیدانید از مابپرسید». علما گفتند:«منظور خداوند ازآیه، یهود و نصاری بوده است». امام فرمود: «سبحان الله، آیا چنین چیزی جایز است؟! درآن صورت آنها ما را به دین خود دعوت خواهند کرد وخواهند گفت: این دین ما، از اسلام بهتر است». مأمون پرسید:«ای اباالحسن! آیا تو برای آیه شرحی جز آنچه علما گفتند، میدانی»؟ فرمود: «آری.ذکر،رسولخدا (ص) است وما اهل او هستیم وخداوند درسورهی طلاق این مسئله را بیان کرده وفرموده است: پس ای خردمندانی که ایمان آوردهاید، ازخدا بترسید. خدا برشما ذکر و پیامبری فرستاده که آیات روشن خدا را برایتان میخواند تا کسانی راکه ایمان آوردهاند (طلاق/۱۰) پس ذکر، رسولخدا (ص) و ما، اهل اوهستیم».
📚 بشارة المصطفی، ص۲۳/ تحف العقول، ص۴۳۴/ عیون أخبارالرضاج۱ص۲۳۹
@dehban_ir
🔻تشکل طلبگی معارج ارائه می دهد؛
🔰اولین دوره فشرده آشنایی با مبانی، مسیر، مؤلفه های هویتی و روش های طلبگی موفق
▫️حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی(پژوهشگر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری)
🔻سیمای آرمانی طلبه از منظر رهبر معظم انقلاب
▫️حجت الاسلام و المسلمین مهدیان(پژوهشگر و استاد حوزه علمیه و دانشگاه)
🔻طلبه گام دوم انقلاب(ظرفیت ها، رسالت ها و تهدیدها)
▫️حجت الاسلام و المسلمین مطهری(پژوهشگر و استاد حوزه علمیه و دانشگاه)
🔻مختصات زی طلبگی در سیره و بیان علما
▫️ حجتالاسلام و المسلمین رضا کریمی(پژوهشگر و استاد حوزه علمیه و دانشگاه و مسؤول محترم مجموعه زوارالزهراء سلاماللهعلیها)
🔻هویت طلبگی و حضور در ساختارهای تربیتی جریان ساز
▫️حجت الاسلام و المسلمین صداقت(پژوهشگر و استاد حوزه علمیه و دانشگاه و معاونت پژوهش موسسه علمی نفحات)
🔻روش تحصیل عمیق حوزوی(لایه عام تحصیلی)
▫️حجت الاسلام و المسلمین کچویی(پژوهشگر و استاد حوزه علمیه و دانشگاه)
🔻روش تحصیلی عمیق حوزوی - محوریت دروس پایه اول(صرف، لغت، نحو، احکام)
▫️حجت الاسلام خوبانفرد
🔻اصول کلیدی تحصیل حوزوی
🔸۱۰ لغایت ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳
🔹ساعت برگزاری کلاس ها در اطلاعیه های بعدی این کانال، اعلام خواهد شد.
🔹بستر برگزاری کلاس ها در اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/moslehoun/tt_maarej
▫️تشکیل طلبگی معارج
@tt_maarej
@dehban_ir
مهدی دهبان
🔻تشکل طلبگی معارج ارائه می دهد؛ 🔰اولین دوره فشرده آشنایی با مبانی، مسیر، مؤلفه های هویتی و روش های
طلاب عزیز اگر فرصت دارند از دست ندهند....
حجت الاسلام والمسلمین دهبان:
به اتفاق یکی از دوستان پژوهشگر جلسه ای مفصل پیرامون اتفاقات چند سال پایانی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بخصوص از غدیر خم تا شهادت و از شهادت ایشان تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشتم.
که به مرور اصوات جلسه بارگذاری می شود.
دوست پژوهشگر حجت الاسلام محمد حسین اباذری امام جماعت مسجد جامع حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها چیتگر هستند.
🔻قسمت اول
https://eitaa.com/dehban_ir/1728
👈سوره تحریم
👈اصحاب صحیفه
👈چگونگی قتل عام اهل بیت ع
👈آیا پسر پیامبر یعنی ابراهیم کشته شده؟
👈جریان افک
👈و الله یعصمک من الناس یعنی چه؟
👈۷۲ روز بدون تقیه یعنی چه؟
📆۲۱شهریور ۱۴۰۲
📌اتفاقات ناگفته ی از غدیر تا شهادت حضرت زهرا س
🎙استاد مهدی دهبان
@dehban_ir
🔻قسمت دوم
https://eitaa.com/dehban_ir/1729
👈اتفاقات حجره پیامبر
👈توهین بسیار زشت خلیفه دوم به دختر و برخی همسران پیامبر
👈گزارش خلیفه دوم از سقیفه
👈گزارشات خشونت خلیفه دوم
👈موضع خشناء یعنی چه؟
👈نقش زبیر در روزهای پایانی خلافت خلیفه دوم
👈مبحث بیعت ناگهانی
👈نقد نجاح الطائی و علامه عسکری
👈نقد گزارش خلیفه دوم
👈ابولولوءة و مغيرة بن شعبة و كعب بن ماتع (كعب الأحبار)
👈 جریان شورای ۶ نفره
👈متن کتاب فلان و فلانة
https://lib.eshia.ir/11421/1/0
📆۲۱شهریور ۱۴۰۲
📌اتفاقات ناگفته از غدیر تا شهادت حضرت زهرا س
🎙استاد مهدی دهبان
@dehban_ir
🔻قسمت سوم
https://eitaa.com/dehban_ir/1730
👈چگونگی اتفاقات سقیفه و خلافت اولی
👈دوشنبه عصر و سه شنبه صبح
👈لشکر اسامه کی از مدینه می روند
👈اتفاقات روز چهارشنبه
👈جمع آوری قرآن در ۳ یا ۷ روز
👈رفتن به خانه بدریون در ۳ روز
👈انواع مقامات گریه حضرت فاطمه س
👈کتاب بیت الاحزان حجت الاسلام مصطفی راستگو
👈رفتن به احد
👈شرح خلاصه ای از فدک
👈بیان اشتباهات مشهور محققین درباره فدک
👈جریان بريدة بن حصیب الاسلمی
👈۵۰ روز بعد از پیامبر چه اتفاقی افتاد؟
👈 اسناد خلع کردن ابوبکر از خلافت و خلیفه شدن حضرت امیرالمؤمنین به مدت ۳ روز
👈کار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جواب و حضرت علی ع خلیفه شد!
📆۲۱شهریور ۱۴۰۲
📌اتفاقات ناگفته از غدیر تا شهادت حضرت زهرا س
🎙استاد مهدی دهبان
@dehban_ir
🔻قسمت چهارم
https://eitaa.com/dehban_ir/1732
👈ادامه اسناد خلیفه شدن ۳ روزه حضرت علی علیه السلام با خلع ابوبکر
👈چه شد حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از خلافت دوباره خلع شد؟
👈سه روز خانه نشین شدن ابوبکر
👈اتفاقات سه روز خلافت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام
👈امتحان گرفتن حضرت از ۴۴ نفر در این ۳ روز خلافت و شکست خوردن ۴۰ نفر!
👈بعد از خلافت ۳ روز چه اتفاقاتی افتاد؟
👈هجوم به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کی رخ داد؟
👈۵۰ روز و ۶۰ روز بعد از پیامبر
👈صحوة الموت درباره حضرت فاطمه سلام الله علیها
👈بعد از ضربه دیگر از بستر بلند نشد.
👈تذکر ادامه اشتباهات محققین درباره فدک
👈ما ترکه النبی
👈پول رشوه از کجا آمد؟
👈تاریخ ابن شبه و مال بحرین
👈اعراب و بیابان گردها، لشکری برای ابوبکر
👈از قوت منافقین استفاده کردیم!
📆۲۱شهریور ۱۴۰۲
📌اتفاقات ناگفته از غدیر تا شهادت حضرت زهرا س
🎙استاد مهدی دهبان
@dehban_ir
#شهادت_رسول_اکرم
پیامبر برای کدام جمله حضرت فاطمه س بسیار گریه می کرد؟
▫️راوی گوید:
آن هنگامكه لحظه شهادت #پيغمبر اكرم
صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِوَآلِه نزديك شد؛آن حضرت
به قدری گريست كه محاسن مباركش از
اشکهای مطهرش تَر شد.
❓گفته شد:
يا رسول الله ! چرا گريه ميكنيد؟
فرمود:
براي فرزندانم و آن ستم هايي كه از
«اشرار امّتم» بعد از من به ايشان
ميرسد؛ ميگريم.
گويا ميبينم دخترم #فاطمه بعد از من
مظلوم واقع شده، هر چه صدا مي زند:
يا اَبَتاه! یا ابتاه!
احدي از امّت من به فرياد او نمي رسد.
عربی:
أخبرنا المفید عن الصّدوق عن أبیه عن أحمد بن إدریس عن محمّد بن عبد الجبّار عن ابن أبی عمیر عن أبان بن عثمان عن أبان بن تغلب عن عکرمة، عن عبد اللّه بن العبّاس،قال:لمّا حضرت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله الوفاة بکی حتّی بلّت دموعه لحیته،فقیل له:یا رسول اللّه ما یبکیک؟فقال:أبکی لذرّیّتی،و ما تصنع بهم شرار أمّتی من بعدی،کأنّی بفاطمة بنتی و قد ظلمت بعدی و هی تنادی«یا أبتاه یا أبتاه»فلا یعینها أحد من أمّتی.فسمعت ذلک فاطمة علیها السّلام فبکت،فقال لها رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله لا تبکینّ یا بنیّة.فقالت:لست أبکی لما یصنع بی من بعدک و لکن أبکی لفراقک،یا رسول اللّه فقال لها:أبشری یا بنت محمّد بسرعة اللّحاق بی،فإنّک أوّل من یلحق بی من أهل بیتی.
📚امالي شيخ طوسي ص ۱۸۸
پیامبر برای کدام صحنه گریه می فرمود؟ آنجا که حضرت فاطمه س یا ابتاه می گوید کجا بود؟
📌عمر آتش طلبید و آن را بر در خانه شعلهور ساخت و سپس در را فشار داد و باز کرد و داخل شد! حضرت زهرا (علیهاالسّلام) به طرف عمر آمد و فریاد زد: یا ابتاه، یا رسولاللَّه! عمر شمشیر را در حالیکه در غلافش بود بلند کرد و بر پهلوی فاطمه زد. آن حضرت ناله کرد: یا ابتاه! عمر تازیانه را بلند کرد و بر بازوی حضرت زد. آن حضرت صدا زد:
یا رسول اللَّه، ابوبکر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتار میکنند»!
عربی:
🔸️و دعا عمر بالنار فأضرمها في الباب ثم دفعه فدخل فاستقبلته فاطمة عليها السلام وصاحت: (يا أبتاه يا رسول الله) فرفع عمر السيف وهو في غمده فوجأ به جنبها فصرخت: (يا أبتاه) فرفع السوط فضرب به ذراعها فنادت: (يا رسول الله، لبئس ما خلفك أبو بكر وعمر).
كتاب سليم بن قيس ج1ص150
📌حضرت فاطمه ع آمد و بین آنها و حضرت امیر المومنین ع حائل شد. قنفذ لع با شلاق حضرت را می زد او را بین آن در فِشُرد...
فاطمه س فریاد زد یا ابتاه! یا رسول الله و نوزادش سقط شد و جای شلاق های قنفذ روی بازوی فاطمه س مانند دستبند جا انداخته بود..!
وجاءت فاطمة عليها السلام لتحول بينهم وبينه، فضربها قنفذ بسوطه وأضغطت بين الباب فصاحت: يا أبتاه يا رسول الله وألقت جنينا ميتا وأثر سوط قنفذ في عضدها مثل الدملوج.
📚كتاب سليم بن قيس ج1ص 149
@dehban_ir
#شهادت_رسول_اکرم
✅به نقل شیخ مفید، حضرت رسول اکرم(ص) در سال یازدهم هجری به #شهادت رسید.
او می نویسد :
وَ قُبِضَ بِالْمَدِينَةِ👈 مَسْمُوماً 👉يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ لِلَيْلَتَيْنِ بَقِيَتَا مِنْ صَفَرٍ سَنَةَ عَشَرَةٍ مِنَ الْهِجْرَةِ وَ هُوَ ابْنُ ثَلَاثٍ وَ سِتِّينَ سَنَةً
♦️رسول خدا در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال ده هجری در مدينه در سن شصت و سه سالگی در حالى كه مسموم شده بود، از دنيا رفت.
📚منابع :
المقنعه شیخ مفید، ص۴۵۶
@dehban_ir
#شهادت_رسول_اکرم
در کتب اهل سنت به شهادت حضرت رسول اکرم(ص) تصریح شده است.
داود بن يزيد می گويد :
از شعبى شنيدم كه مىگفت :
📋وَاللهِ لَقَد سَمَّ رَسُولُ اللهِ(ص)
♦️به خدا قسم که رسول خدا(ص) مسموم از دنیا رفته است.
المستدرک حاكم نيشابوری، ج۳، ص۶۱
بخاري و مسلم و بسياري ديگر از بزرگان اهل سنت نوشته اند که؛
📋 قالت عَائِشَةُ : لَدَدْنَاهُ في مَرَضِهِ فَجَعَلَ يُشِيرُ إِلَيْنَا أَنْ لَا تَلُدُّونِي فَقُلْنَا كَرَاهِيَةُ الْمَرِيضِ لِلدَّوَاءِ فلما أَفَاقَ قال أَلَمْ أَنْهَكُمْ أَنْ تَلُدُّونِي قُلْنَا كَرَاهِيَةَ الْمَرِيضِ لِلدَّوَاءِ فقال لَا يَبْقَي أَحَدٌ في الْبَيْتِ إلا لُدَّ وأنا أَنْظُرُ إلا الْعَبَّاسَ فإنه لم يَشْهَدْكُمْ.
♦️عايشه گفته است در دهان رسول خدا(ص) در زمان مريضي ايشان به زور دوا ريختيم، پس با اشاره به ما فهماندند كه به من دوا نخورانيد، ما با خود گفتيم اين از آن جهت است كه مريض از دوا بدش مي آيد و وقتي حضرت(ع) بهتر شد، فرمودند :
آيا من شما را از اين كه به من دوا بخورانيد نهي نكردم؟
پس فرمودند : بايد در دهان هر كسي كه در اين خانه است، در جلوي چشم من دوا ريخته شود؛ غير از عباس كه او شاهد ماجرا نبوده است.
صحيح بخاری، ج۴، ص۱۶۱۸
همچنين بسياري از بزرگان اهل سنت همين مطلب را از عبدالله بن مسعود نقل كرده اند که گفته است :
📋 لِأَنْ أَحْلِفَ تِسْعاً ان رَسُولَ اللَّهِ(ص) قُتِلَ قَتْلاً أَحَبُّ الي من أَنْ أَحْلِفَ وَاحِدَةً انه لم يُقْتَلْ وَذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ جَعَلَهُ نَبِيًّا وَاتَّخَذَهُ شَهِيداً
♦️اگر ۹ بار قسم بخورم كه رسول خدا(ص) كشته شده است برايم محبوب تر است از اين كه يك بار قسم بخورم كه او كشته نشده است؛ زيرا خداوند او را پيامبر و شهيد قرار داده است.المصنف صنعانی، ج۵، ص۲۶۹
@dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_رضا
🎥 اگر کسی توفیقی پیدا کرد که مشکل دیگری را حل کرد یا دیگری را راضی کرد، اگر بیماری درمان شد و خوشحال شد، اگر جاهلی عالِم شد و یا اگر گرفتاری آزاد شد، به وساطت امام رضاست؛
🔹رضا مظهر رضای الهی است، یعنی هیچ خشنودی در عالم پیدا نمی شود الا به وساطت امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه)
#آیت_الله_جوادی_آملی
▫️https://eitaa.com/dehban_ir▫️
🔵روایت عجیبی درباره زیارت امام رضا علیه السلام وجود دارد که تقدیم می کنم:
⚪هر سختی و لو یک قطره باران در مسیر زیارت اجر و پاداش جداگانه دارد!
🟣نکته دوم اینکه از لحظه حرکت از وطن تمام مسیر تا حرم مطهر، زائر زیر نظر هست، این از این روایت کاملا فهمیده می شود:
🟢عَبْدُ اَلْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحَسَنِيُّ قَالَ سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: مَا زَارَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَحَدٌ فَأَصَابَهُ أَذًى مِنْ مَطَرٍ أَوْ بَرْدٍ أَوْ حَرٍّ إِلاَّ حَرَّمَ اَللَّهُ جَسَدَهُ عَلَى اَلنَّارِ .
📚الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۶۵۴
🟠 حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام از امام جواد علیه السلام شنیدم که می فرمود:
🟤«هیچ کس پدرم را زیارت نمی کند و صدمه ای از باران و سرما و گرما به او نمی رسد، مگر اینکه خداوند بدن او را بر آتش جهنم حرام می کند».
@dehban_ir
تصویر از کفشداری حرم امام رضا ع است.
اون کفش عروسکی هم به کفشداری سپرده شده....💕😍
🌱دم خادم های امام رضا گرم که دل دختر بچه رو نشکوندن و کفش های عروسکش رو ازش تحویل گرفتن....
یا امام رضا دلمون برای حرمت تنگ شده
https://eitaa.com/dehban_ir
https://eitaa.com/goftegokhososi
#امام_رضا
🔰هرچقدر ما به یاد امام رضا علیهالسلام هستیم، آن حضرت هم به یاد ما و دعاگوی ما هستند...
حسن بن جَهْم گوید:
به حضرت ابو الحسن علی بن موسی الرضا علیهالسلام عرض کردم:
مرا در دعا فراموش نفرمایید.
امام علیه السّلام فرمودند:
تو میپنداری که من تو را فراموش میکنم!؟
راوی گوید: من فکر کردم و با خودم گفتم: او برای شیعیانش دعا میکند و من هم از شیعیان او هستم.
پس عرض کردم: نه، میدانم مرا فراموش نمیکنید.
امام علیه السّلام فرمودند:
چگونه فهمیدی؟
عرض کردم: من از شیعیان شما هستم و شما برای آنها دعا میکنید.
امام علیه السّلام فرمودند:
جز این چیز دیگری هم دانستی؟
عرض کردم: خیر.
امام علیهالسّلام فرمودند:
إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَا لَکَ عِنْدِی فَانْظُرْ إِلَی مَا لِی عِنْدَکَ
🔹هرگاه خواستی بدانی نزد من چگونهای بنگر که من در نزد تو چگونه ام؟
تو چقدر به یاد من هستی؟ من همان اندازه به یاد توأم.
📚نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية
جلد : 2 صفحه : 652
🌐https://lib.eshia.ir/11005/2/652