eitaa logo
حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین دهبان
2.9هزار دنبال‌کننده
671 عکس
125 ویدیو
70 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانال های زیر نظر استاد: https://eitaa.com/dehban_ir/1822
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 کارگاه تبیینی غدیر به همراه اردوی نیم روزی اردوگاه فجر ملایر باحضور یکی از محققان واقعه غدیرخم حجت الاسلام و المسلمین استاد دهبان از شهر مقدس قم 🔸 جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲ هزینه ثبت نام: ۷۰ هزار تومان جهت ثبت نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۹۲۳۳۱۲۹۴۳۸ خادمین‌الشهداء‌شهرستان‌ملایر https://eitaa.com/khademoshohada_hmd/10721 https://eitaa.com/dehban_ir
اعلام جلسه سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین اســــــتاد دهــــبان ذاکرین: حاج حسین هوشیار حاج سید صادق مرعشی دوشنبه ۵ تیرماه هیئت روضة الزهرا (س) جنوب تهران https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعلام جلسه سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین اســــــتاد دهــــبان ذاکرین: حاج حسین هوشیار حاج سید صادق مرعشی دوشنبه ۵ تیرماه هیئت روضة الزهرا (س) جنوب تهران https://eitaa.com/dehban_ir
🪙ملّا مکتبی دهِ پائین صاحب فتوا شد 🔸️درباره بهره مندی از انواع سگ(صید، حائط،هِراش و...) سخن بسیار است، فرزانگان علوم دینی و مراجع بزرگوار شیعه _با توجه به احادیث و روایات_ سگ را نجس و تفاوتی میان سگهای مذکور قائل نیستند. 🔸️از سویی خرید و فروش برخی از اقسام سگ (بدون منفعت) علاوه بر اینکه مال به حساب نمی آید، حرام بوده و در حرمت آن هیچ قیدی وجود ندارد.(اگر مثلا خانگی است، تمییز نگه داشته شده، زینتی است و...) 🔸️این چه خِرد جمعی (collective intelligence) است که علماء شیعه در طول تاریخ تا به امروز بصورت پیوسته از آن خارج محسوب شده اند؟ 🔸️در امور دینی و شریعت آسمانی اظهار لحیه می‌کنند؟! جدّاً زمانه‌ی غریبی است! برخی برای مطرح شدن خودشان مسأله‌ای – از نوع بالا- طرح می‌کنند و سپس با بکارگیری واژه‌هایی که نشانگر فضل و درایت است به پاسخ آن می‌پردازند، تا از این طریق به آرزوهای خود برسند! * مُلّامکتبی به جای آنکه در پاسخ به پرسش بگوید: نصوص معتبری در نجاست سگ وارد شده که اطلاق دارد و مجتهد نمی‌تواند در مقابل نص اجتهاد کند و حکم خدا را وارونه جلوه دهد، ولی آسمان و ریسمان به هم بافته است! آنچه برای من جالب است تاکید روی جغرافیایی است که فتوا از آنجا آمده است: لندن، انگلیس! انگار ما در قم نشسته ایم از لندن می ترسیم! مهدی دهبان __________________________________ پ.ن:گروهی خودجوش به نام شورای عالی اجتهاد در انگلیس! حکم به طهارت سگ دادند! کامل خبر در حوزه توئیت👇👇 https://eitaa.com/HozeTwit/14819 https://eitaa.com/dehban_ir
♻️آیا بین مسئولین که دغدغه فرهنگی دارند و مسئولینی که دغدغه گردشگری و تجارت دارند دودستگی و دو صدایی وجود دارد؟ ♻️آیا بین مسئولین و رویکردها در تمام سطوح (تصویب قوانین، اجرای قوانین، صدا و سیما،مجازی، لباس و...) دو طیفِ در حال مبارزه وجود دارد؟ ♻️طیف اول نان مردم را در گروه ترویج بی بندباری می داند و طیف دوم برخلاف آن؟ ⛔شما هم حس می کنید؟ لینک خبر 👈 لمس کنید https://eitaa.com/dehban_ir
شبهه: 🔺️حجاب در مسیحیت اجبار شد حجاب رفت 🔺️در یهود اجبار شد، حجاب رفت 📍اگر دقت کنید حجاب بقیه دین ها سنگین تر هست، ولی رفت. 👈جواب: ⚠️در فوتبال کرنر اجبار شد، کرنر رفت؟ ⚠️در رانندگی کمربند اجبار شد، کمربند رفت؟ ⚠️در غذا خوردن قاشق اجبار شد، قاشق رفت؟ ⚠️زبان فارسی رسمی در مملکت اجبار شد، فارسی رفت؟ ⚠️بیمه شخص ثالث اجبار شد، بیمه رفت؟ ⚠️در خیلی جاها خیلی چیزها اجبار شدن، رفتن؟ ⛔اگر حجاب باهاش ستیز میشه به خاطر الزامی بودنش نیست، به خاطر رسانه است! پ.ن: عکس مجسمه (یک زن با چادر)هزاره اول پیش از میلاد تمدن عیلام، موزه حضرت عبدالعظیم https://eitaa.com/dehban_ir
♻️مناظره امام باقر علیه السلام با یزید در سن ۴ سالگی 🔸️فشاور يزيد جلساءه في أمره، فأشاروا بقتله، وقالوا له : لا تتّخذ من كلب سوء جرواً . فابتدر أبو جعفر عليه السلام الكلام فحمد اللّٰه وأثنى عليه، ثمّ‌ قال ليزيد (لعنه اللّٰه): لقد أشار عليك هؤلاء بخلاف ما أشار جلساء فرعون عليه حيث شاورهم في موسى وهارون فإنّهم قالوا له: أرجه وأخاه وقد أشار هؤلاء عليك بقتلنا ولهذا سبب. فقال يزيد: وما السّبب‌؟ فقال: إنّ‌ اولٰئك كانوا لِرَشدة وهؤلاء لغير رشدة ولا يقتل الأنبياء وأولادهم إلّاأولاد الأدعياء. فأمسك يزيد مطرقاً ، ثمّ‌ أمر بإخراجهم. المسعودي، إثبات الوصيّة، / ١٢٨ \عنه: القمي، نفس المهموم، / ٤٣٧؛ مثله المازندراني، معالي السّبطين ، ١٦١/٢ ✅ يزيد دربارۀ زين‌العابدين با اهل مجلس خود مشورت كرد. اهل مجلس يزيد كه از يزيد كم‌تر نبودند، به قتل زين العابدين عليه السلام اشاره كردند (و كلامى را گفتند كه خودشان به آن سزاواتر بودند و ما از ترجمۀ آن خوددارى مى‌نماييم). آن‌گاه امام محمد باقر عليه السلام (كه دو سال وچند ماه بيش‌تر از عمر شريفش نگذشته بود) بعد از حمد وثناى خدا در جواب يزيد فرمود: اهل مجلس تو به تو اشاره‌اى كردند كه برخلاف اشارۀ اهل مجلس فرعون بود كه دربارۀ امر موسى و هارون عليهما السلام با آن‌ها مشورت كرد؛ زيرا اهل مجلس فرعون به فرعون گفتند: «موسى را با برادرش نگاه دار؛ ولى اهل مجلس تو به قتل ما اشاره كردند. اين اشاره‌اى كه اين‌ها كردند، سببى دارد.» - - يزيد گفت: «آن سبب چيست‌؟!» حضرت باقر عليه السلام فرمود: «اهل مجلس فرعون حلال‌زاده بودند؛ ولى اهل مجلس تو حلال‌زاده نيستند؛ زيرا پيغمبران و فرزندان آنان را غير از فرزندان زنا كسى نخواهد كشت.» آن‌گاه يزيد ساكت شد و چنان‌كه گفته شد، دستور داد تا آنان را از مجلس خارج كردند. نجفى، ترجمۀ اثبات الوصيه، / ٣١٩-٣٢٠ ⚠️در سن امام که در ترجمه آمده به خاطر امانت دست نبردیم والا سن امام باقر علیه السلام ۴ سال بود. https://eitaa.com/dehban_ir
سرکلاس می گفتند سنّم که بالاتر بره دوست دارم برم نجف زندگی کنم،شبهای جمعه برم کربلا: این شعر می خواندند: آب نجف خورده و فائق شده حجت الاسلام خلائق شده ♻️ان شاءالله سر سفره ارباب میهمان باشند. استاد حاج آقا جواد کاشانی ره https://eitaa.com/dehban_ir
مناظره امام باقر علیه السلام با ابن عباس در کمتر 11 سالگی 🔸️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ قَالَ: بَيْنَا أَبِي جَالِسٌ وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ إِذَا اسْتَضْحَكَ حَتَّى اغْرَوْرَقَتْ عَيْنَاهُ دُمُوعاً ثُمَّ قَالَ هَلْ تَدْرُونَ مَا أَضْحَكَنِي قَالَ فَقَالُوا لَا قَالَ زَعَمَ ابْنُ عَبَّاسٍ أَنَّهُ مِنَ‏ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ‏ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَقُلْتُ لَهُ هَلْ رَأَيْتَ الْمَلَائِكَةَ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ تُخْبِرُكَ بِوَلَايَتِهَا لَكَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ مَعَ الْأَمْنِ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْحُزْنِ قَالَ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ- إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ وَ قَدْ دَخَلَ فِي هَذَا جَمِيعُ الْأُمَّةِ فَاسْتَضْحَكْتُ ثُمَّ قُلْتُ صَدَقْتَ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ أَنْشُدُكَ اللَّهَ هَلْ فِي حُكْمِ اللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ اخْتِلَافٌ قَالَ فَقَالَ لَا فَقُلْتُ مَا تَرَى فِي رَجُلٍ ضَرَبَ رَجُلًا أَصَابِعَهُ بِالسَّيْفِ حَتَّى سَقَطَتْ ثُمَّ ذَهَبَ وَ أَتَى رَجُلٌ آخَرُ فَأَطَارَ كَفَّهُ فَأُتِيَ بِهِ إِلَيْكَ وَ أَنْتَ قَاضٍ كَيْفَ أَنْتَ صَانِعٌ قَالَ أَقُولُ لِهَذَا الْقَاطِعِ أَعْطِهِ دِيَةَ كَفِّهِ وَ أَقُولُ لِهَذَا الْمَقْطُوعِ صَالِحْهُ عَلَى مَا شِئْتَ وَ أَبْعَثُ بِهِ إِلَى ذَوَيْ عَدْلٍ قُلْتُ جَاءَ الِاخْتِلَافُ فِي حُكْمِ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ نَقَضْتَ الْقَوْلَ الْأَوَّلَ أَبَى اللَّهُ عَزَّ ذِكْرُهُ أَنْ يُحْدِثَ فِي خَلْقِهِ شَيْئاً مِنَ الْحُدُودِ وَ لَيْسَ تَفْسِيرُهُ فِي الْأَرْضِ اقْطَعْ قَاطِعَ الْكَفِّ أَصْلًا ثُمَّ أَعْطِهِ دِيَةَ الْأَصَابِعِ هَكَذَا حُكْمُ اللَّهِ لَيْلَةً يَنْزِلُ فِيهَا أَمْرُهُ إِنْ جَحَدْتَهَا بَعْدَ مَا سَمِعْتَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فَأَدْخَلَكَ اللَّهُ النَّارَ كَمَا أَعْمَى بَصَرَكَ يَوْمَ جَحَدْتَهَا عَلَى ابْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ فَلِذَلِكَ عَمِيَ بَصَرِي قَالَ وَ مَا عِلْمُكَ بِذَلِكَ فَوَ اللَّهِ إِنْ عَمِيَ بَصَرِي‏ إِلَّا مِنْ صَفْقَةِ جَنَاحِ الْمَلَكِ قَالَ فَاسْتَضْحَكْتُ ثُمَّ تَرَكْتُهُ يَوْمَهُ ذَلِكَ لِسَخَافَةِ عَقْلِهِ ثُمَّ لَقِيتُهُ فَقُلْتُ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ مَا تَكَلَّمْتَ بِصِدْقٍ مِثْلِ أَمْسِ قَالَ لَكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع إِنَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ إِنَّهُ يَنْزِلُ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ أَمْرُ السَّنَةِ وَ إِنَّ لِذَلِكَ الْأَمْرِ وُلَاةً بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقُلْتَ مَنْ هُمْ فَقَالَ أَنَا وَ أَحَدَ عَشَرَ مِنْ صُلْبِي أَئِمَّةٌ مُحَدَّثُونَ فَقُلْتَ لَا أَرَاهَا كَانَتْ إِلَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ فَتَبَدَّى لَكَ الْمَلَكُ الَّذِي يُحَدِّثُهُ فَقَالَ كَذَبْتَ يَا عَبْدَ اللَّهِ رَأَتْ عَيْنَايَ‏ الَّذِي حَدَّثَكَ بِهِ عَلِيٌّ وَ لَمْ تَرَهُ عَيْنَاهُ وَ لَكِنْ وَعَى قَلْبُهُ وَ وَقَرَ فِي سَمْعِهِ‏ ثُمَّ صَفَقَكَ بِجَنَاحِهِ فَعَمِيتَ قَالَ فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ مَا اخْتَلَفْنَا فِي شَيْ‏ءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّهِ‏ فَقُلْتُ لَهُ فَهَلْ حَكَمَ اللَّهُ فِي حُكْمٍ مِنْ حُكْمِهِ بِأَمْرَيْنِ قَالَ لَا فَقُلْتُ هَاهُنَا هَلَكْتَ وَ أَهْلَكْتَ. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 247 🔺️ ابن عباس در سال ۶۸ از دنیا رفته 🔺️امام باقر متولد ۵۷ هستند بنابراین این مناظره باید قبل از سال ۶۸ اتفاق افتاده باشد. https://eitaa.com/dehban_ir
مناظره امام باقر علیه السلام با ابن عباس در کمتر 11 سالگی ✅امام صادق (ع) فرمود: در اين ميان كه پدرم نشسته بود، چند تن هم نزد او بودند، بدون انتظار چنان خنديد كه دو چشمش پر از اشك شد و سپس فرمود: مى‏دانيد چه مرا به خنده آورد؟ فرمود: 🔸️گفتند: نه، فرمود: ابن‏ عباس‏ گمان كرده كه در زمره كسانى است كه گفته‏اند: «رَبُّنَا اللَّهُ‏ ثُمَّ اسْتَقامُوا» «پروردگار ما خدا است و سپس بر آن استقامت كردند» من به او گفتم: تو فرشته‏ها را ديدى اى پسر عباس كه به تو خبر دهند در دنيا و آخرت دوست تو هستند و تو از بيم و اندوه آسوده‏اى؟ 🔸️در جواب گفت: خداى تبارك و تعالى فرمايد (10 سوره حجرات): «همانا مؤمنان همه برادرند» پس همه امت در آن داخلند، من خنديدم و گفتم: 🔸️اى ابن عباس راست گفتى، تو را به خدا آيا در حكم خدا جل ذكره اختلافى هست؟ گفت: نه، گفتم: بگو بدانم، چه رأى مى‏دهى درباره مردى كه با شمشيرِ خود انگشتان مردى را انداخته و رفته و مرد ديگر آمده و كفِ آن انگشت بريده را انداخته و او را نزد تو آوردند و تو قاضى هستى، در باره او چه حكم كنى؟، در جواب گفت: به آن كه دست او را از مچ انداخته مى‏گويم: ديه كف او را بده و به آن كه دستش بريده شده مى‏گويم: با او به هر چه خواهى نسبت به ديه كف تنها (بدون انگشتان) مصالحه كن و او را نزد دو عادل برم (يا او را نزد دو عادل بر (خ ل) براى آنكه بواسطه نبودن انگشت نقصان ديه اصلى را معين كنند و به آن كه دست را انداخته برگردانند). من گفتم: اختلاف در حكم خدا وارد شد و گفته اول خود را نقض كردى. 🔸️خدا نخواسته در ميان خلقش موجبِ حدّى پديد شود كه تفسير و حكم معينى در زمين نداشته باشد بايد آنكه كف را بريده قصاص كرد و كف او را بريد و ديه انگشتان را به او رد كرد حكم خدا در شبى كه امر او نازل شد چنين است و اگر پس از آنكه آن را از رسول خدا (ص) شنيدى انكار كنى خدا تو را به دوزخ برد، چنانچه تو را كور كرد، روزى كه ولايت على (ع) و حكم الهى را بر او منكر شدى. ابن عباس: به همين جهت چشمم كور شد. 👈امام باقر: تو از كجا اين را مى‏دانى؟ (ابن عباس:) به خدا چشم من كور نشد مگر از سيلى پَرِ فرشته، فرمود: من خنديدم و او را در آن روز به حال رها كردم چون دچار سستى عقل بود و سپس به او برخوردم و گفتم: اى پسر عباس، هيچ گاه چون ديروز به راستى‏ سخن نكردى، گفتى كه: على بن ابى طالب (ع) به تو فرموده است: 👈شب قدر در هر سالى هست و در آن شب امور سال نازل مى‏شود و آن امور پس از رسول خدا (ص) واليانى دارد، تو گفتى: آنها كيانند، و او فرمود: من و يازده كس از صلب من كه همه امام و محدث هستند، تو گفتى: به رأى من شب قدر نباشد جز با رسول خدا (ص) و آن فرشته كه با على (ع) حديث مى‏كرد بر تو عيان شد و به تو گفت: اى عبد الله دروغ مى‏گوئى، آنچه را على (ع) باز گويد من به دو چشم خود ديدم- ولى او به چشم خود نديده ولى با دل دريافته و با گوش شنيده- سپس با پرش به تو سيلى زد و تو كور شدى. ابن عباس گفت: ما در هر چه اختلاف داريم حكمش با خدا است، من گفتم: حكم خدا موافق حكم كسى است كه در يك موضوع دو رأى مختلف دارد؟ جواب گفت: نه، من گفتم: در اينجا است كه خود هلاك شدى و ديگران را هلاك كردى. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 247 🔺️ ابن عباس در سال ۶۸ از دنیا رفته 🔺️امام باقر متولد ۵۷ هستند بنابراین این مناظره باید قبل از سال ۶۸ اتفاق افتاده باشد. https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی | به آیینه ‌چنگ نزن ! با کلام | حجـت‌الاسـلام والمسلمین دهبان ____ ←|●هیئت شهدای آل یاسین علیهم السلام https://eitaa.com/dehban_ir
💠آموزش تبلیغ تخصصی دانش آموزی 💠 ✅دوره کامل مهمترین نکاتی که مبلغ قبل از ورود به مدرسه تا بعد از خروج از آن باید رعایت کند 🔴 انواع قالبهای شروع جذاب کلاس، شبهات دانش آموزی همراه با پاسخ ، محتوای دینی مناسب با سن نوجوان ، زیبا سازی پیام ، موارد ممنوع برای مبلغ ، انواع ابزارهای کاربردی... 🔵 چه کسی چه چیزی را به چه کسی در چه قالبی ، در چه شرایطی با چه امکاناتی میخواهد بگوید 📌 چه کنم مخاطب حرفم را بشنود؟ 📌چه کنم مخاطب حرفم را بپسندد؟ 📌 چه کنم مخاطب حرفم را بپذیرد؟ @mdehban313
پیام را برای مربیانی که می شناسید پخش کنید تا همه استفاده کنند.
اگر کسی می خواهد برای عوض شدن فضای کشور کاری کند باید بداند مربیان ما باید پرورش پیدا کنند تا فضای عمومی عوض شود پس این پیام را که قوی ترین و جامعترین دوره آموزش مربی است به قدر امکان پخش کنید این یک قدم برای اصلاح کشور است! این دوره را تاکید داریم رایگان باشد!
شب شهادت امام جواد (ع) 👤 حجت الاسلام  دهبان 👤حاج کاظم اکبری 👤 حاج محمود گرجی 👤 حاج ابوذر روحی قرارگاه فرهنگی منتظران ظهور لنگرود ✓ کانال رسمی حاج ابوذر روحی @hajabozar_rohi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📁 سخنرانی 👤 حجت الاسلام والمسلمین دهبان  🔗 @hajabozar_rohi
خروج امام حسین علیه السلام روز ۸ ذی حجه بوده و عرفه روز ۹ ذی حجه است. بنابراین دعای عرفه در سال حرکت امام حسین علیه از مکه به کربلا قرائت نشده. سیدالشهداء سالهای قبل طبق نقل های متعدد به حج بیت الله الحرام مشرف شده اند. این دعا سالهای قبل از آن قرائت شده است. https://eitaa.com/dehban_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، استاد مبرز سطوح عالی حوزه در گفتگو با مطرح کرد؛ 📽 رسالت دفاع ترکیبی از دین! 🔺از خاطرات تلخم اینست که به من می گفتند تو حیفی بیایی حوزه! 🔹در MMA از "جیت کان دو" غافل نشوید! / وقتی دشمن ترکیبی حمله می کند، شما هم باید ترکیبی از دین خدا دفاع کنید... 🔹ما دنبال سریع تمام کردن دروس نبودیم اما موقعیت هایی که پیش می آمد باعث می شد دروس را سریعتر بخوانیم... ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh https://eitaa.com/dehban_ir
دیروز خدمت کمیته خادمین شهداء و هیئت خادمین شهداء با حضور ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان بودم. بعد از جلسه اول جداگانه در خدمت مربیان حلقات تربیتی جلسه ای دیگر تشکیل شد. برای من روز شیرینی بود. ♻️موضوعات مطرح شده: 🔹️جلسه نوجوانان: _غدیر تاریخی چرایی ها و زمینه ها _سوال ویژه: چه می شود انسان ولایت امام را نپذیرد؟ 🔹️جلسه بامربیان: _تعریف ولایت از دیدگاه رهبری _تعریف وحدت از دیدگاه رهبری _راهکارهای اهل بیت برای حفظ شیعه در عصر غیبت کبري _سوال ویژه: خاصیت ولایت برای شیعه چیست؟ https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی | روش دینداری با کلام | حجـت‌الاسـلام والمسلمین دهبان ____ ←|●هیئت شهدای آل یاسین علیهم السلام →|●🆔 @Sh_AleYasin https://eitaa.com/dehban_ir
کتاب نهج الفصاحه نویسنده کتاب آقای ابوالقاسم پاینده که در سال ۱۳۶۳ از دنیا رفته است، کتاب نهج الفصاحه برای اوائل انقلاب است؛ پس اولا کتاب خیلی متاخر است. ثانیا همه ی روایات آن برای اهل سنت است، از کتابهای آنها نقل شده است! لذا اعتماد به کتاب خیلی سخت می شود؛ مثلا حدیث ثقلین با عبارت «کتاب الله و عترتی» که مشهور است، در اهل سنت دو گونه ثبت شده است: 1. کتاب الله و عترتی 2. کتاب الله و سنتی نهج الفصاحه، در دو نقلی که از حدیث ثقلین دارد، «کتاب الله و سنتی» را آورده است؛ ۲ بار عبارت مخصوص سنتی بجای عترتی!! بهتر بود نویسنده حداقل یک مرتبه «کتاب الله و عترتی» را نقل می کرد. چون در اهل سنت عترتی هم نقل شده است..!!! ثالثا احادیث اخلاقی و... این کتاب بر مبانی عرفانی بنی امیه و احادیث جعلی، پایه گذاری شده است! نکته حائز اهمیت اینست که کانال‌های تخصصی حدیث و حدیث شناسی گاهی از این کتاب حدیث منتشر می کنند....! @dehban_ir