⚠دستور العمل های معاویه باعث شد که مردم بغض اهلبیت و حب بنی امیه و خلفای سه گانه را داشته باشند
#خلاصه #متن
#سخنرانی
🔰 موضوع: ساختار های اجتماعی و فرهنگی که باعث کشته شدن امام معصوم می شود
🔷 شواهد بر ساکن شدن ناصبی ها در کوفه چیست؟
🔹 وقتی کوفیان به سمت خیام حمله ور شدند، ابی عبد الله با تکیه زدن بر یک شمشیر شکسته فرمود: ای شیعیان أبی سفیان....
🔹 در هیچ عبارتی از معصومین نیامده که شیعیان را قاتل بدانند اما ناصبی ها را لعن کردند و از آنها نام بردن
🔹(شاهد بعدی) نامه های کوفیان را می توان به دو دسته تقسیم کرد، نامه های محبین و نامه های دشمنان اهلبیت
⚠️ سوال
چرا دشمنان اهلبیت به امام حسین نامه نوشتند؟ طبق طراحی معاویه باید ناصبی ها جایگزین محبین اهلبیت می شدند و باید نامه به امام می نوشتند تا امام بیاید و......
🔻 اینکه گفته می شود شیعیان امام حسین را به شهادت رساندن، دورغی است که بنی امیه انتشار داده بود اما توهم نشود که محبین مقصر نبودند، محبین به خاطره سکوتی که کردند مقصر هستند.
🔶 کارهایتان را برای رضا خدا انجام ندهید بلکه برای رضای خدا کار را انجام دهید.
🗞 نامه ها:
الف) متن نامه دشمن های اهل بیت را می توان در دو موضوع خلاصه کرد:
🔹 میوه دادن درختان
🔹 آماده بودن لشکر و شمشیر زن
ب) متن نامه های محبین اهلبیت:
🔸 اولا امام نداریم
🔸 ثانیا بنی امیه طاغوت هستند
🔸 ثالثا انتظار برای بیعت با حسین
🔷 با دستور العمل معاویه مساجد مرکز نشر دروغ شدند.
🔴 معاویه آدم های خوب را در جامعه زمین می زد و آدم های بد را الگو معرفی می کرد.
💠 یک کار می تواند مومن را از ولایت خدا خارج کند، بی آبرو کردن مومن؛ دقیقا کاری که معاویه کرد؛ به گونه ای که مسجد به مسجد اهلبیت و محبیین اهلبیت را بی آبرو کرد.
📜 دستور المعمل معاویه در سال چهل(بیست و یک سال قبل از کربلا):
🔴 دستور العمل اول:
🔻 تعریف از علی بن ابی طالب باعث هدر رفتن خون می شود؛ به گونه ای شد که 70 هزار مسجد علی را لعن و فحش می دادند.
🔶 زیاد زمانی که محبین را پیدا می کرد، دست و پای آنها را قطع می کرد، چشمشان را خالی می کرد،می کشت و تبعید می کرد.
🔴 دستور العمل دوم:
🔻 شهادت اهلبیت و محبین آنها در دادگاه پذیرفته نیست!
🔻کسانی که درباره عثمان فضیلت جعل می کردند، معاویه به خاندانشان، هدایای گرانبها می داد.
مردم در جعل فضیلت برای عثمان، مسابقه گذاشتند.
🔴 دستور العمل سوم:
🔻جعل فضیلت درباره صحابه به خصوص خلیفه اول و دوم؛ هر فضلیتی در خصوص اهلبیت را برای صحابه جعل کردند.
🔻ضد روایات فضائل اهلبیت، حدیث جعل شد.
💠 همه این جعلیات را کتاب کردند و دستور آمد که همه موظف هستند که فرابگیرند، کودک، دخترانی که اصلا مجاز به درس خواندن نبودند، زنان، کنیزان و....
🔶 ساختار فرهنگی در آموزش و پرورش شکل می گیرد، بچه هایتان را به هر مدرسه ای نبرید...
🔸کسانی که 20 سال با اکاذیب و لعن بر اهلبیت بزرگ شدند، سال 60 بغض نسبت به اهلبیت داشتند.
🔴 دستور العمل چهارم:
اگر ثابت می شد که کسی محب اهلبیت است، از زندگی ساقط می شد، مانند کسی که شناسنامه ندارد؛ مثلا خراج او قطع می شد، شهادتش پذیرفته نمی شد، مردم با او معاشرت نمی کردند و....
🔴 دستور العمل پنجم را بلا فاصله بعد از چهار فرستاد:
هر کس تهمت محبت علی را داشت، خانه را بر سرش خراب می کردند؛ احدی جرات نداشت درباره اهلبیت صحبت کند؛ می ترسید کسی به امید گرفتن جایزه از حکومت او را لو بدهد.
🔴 سال پنجاه و یکم به بعد، همین دستور العمل ها بود، امابا شدت بیشتر؛ چرا دستور العمل ها سال 50 به بعد شدید تر شد؟ (شهادت امام حسن)
💠 اگر الگو خوب در جامعه معرفی نشود، الگو بد را معرفی خواهند کرد.
@dehban_ir
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
🔸مثالی زدم تا تأسی کنید...
🔻وقتی به خاطر سستی و ترس کوفیان امیرالمؤمنین خطبه خواندند و شاهد مثالهایی از فداکاری اصحاب پیامبر نقل کردند، شخصی به او متعرض شد که می خواهی بگویی تو پیامبری ما هم اصحاب پیامبر؟
امیرالمؤمنین از این برداشت خشک و فهمِ کج بسیار ناراحت شدند و فرمودند مثالی زدم تا تاسی کنید...
متن:
مردى بلند قامت و سياهچرده بر خاست و گفت: «نه تو محمد هستى و نه ما آن مردم كه ياد كردى. خداوند ما را به فزونتر از طاقتمان مكلّف نساخته.» على (ع) گفت: اول درست گوش بده تا بتوانى به درستى پاسخ دهى، زنان فرزند مرده برايت زارى كنند. جز به اندوه من نيفزودى. آيا گفتم كه من محمد (ص) هستم و شما انصار هستيد؟ اين مثلى بود كه زدم و اميدم آن بود كه به آن تأسى كنيد.
فقام اليه رجل آدم طوال فقال: ما أنت بمحمّد و لا نحن بأولئك الّذين ذكرت؛ فلا تكلّفنا ما لا طاقة لنا به، فقال له عليّ عليه السّلام: أحسن سمعا تحسن اجابة ثكلتكم الثّواكل ما تزيدونني الا غمّا، هل أخبرتكم أنّي محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و أنّكم الأنصار ؟
انّما ضربت لكم مثلا و انّما أرجو أن تأسّوا بهم.
الغارات - ط الحديثة نویسنده : الثقفي الکوفي، ابراهیم جلد : 2 صفحه : 481
https://lib.eshia.ir/71757/2/481
این متن جالب است، استشهاد امیرالمؤمنین به تاریخ که در زمان خلافتشان رخ داده است.
یک برداشت از مستمعین تطبیق ۱۰۰ درصد بود که حضرت نفی کردند.
خود حضرت فرمود به مقدار تاسی از تاریخ یا پند گرفتن باید گفته بشود.
برخی می گویند کلا مقایسه به هر نوعی تعطیل بشود! یعنی تاریخ تطبیقی را انکار می کنند تاریخ نقلی صرف را قبول دارند.
برخی تاریخ تحلیلی را می پسندند یعنی تاریخ نقلی بعلاوه تجزیه و تحلیل
اما رهبری در کتابهایشان و صحبتهایشان علاوه بر تاریخ نقلی، تاریخ تحلیلی_تطبیقی را ظاهرا قبول دارند و بیان می کنند.
نه تطبیقی صِرف نه تحلیلی صِرف و نه نقلی صِرف.
تطبیق چون وظیفه الآن ما را معلوم می کند و تحلیل چون ریشه ها و زمینه ها و... را مشخص می کند و بصیرت می دهد، از این جهت رهبری مایلند هر دو جنبه باشد اما 👈برای فهم مقدار تطبیق و روش تطبیق و تحلیلِ ایشان باید در قالب جلسات روش پژوهی و استخراج مبانی تاریخی ایشان بحث شود که دچار افراط و تفریط نشویم.
📝 حجت الاسلام مهدی دهبان عضو گروه اساتید اندیشکده مستعدان
#تاریخ_تحلیلی
#تاریخ_تطبیقی
📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان
https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
دمِ دروازهی ساعات
غم در جانِ او حل شد...💔
معطل شد
معطل شد
معطل شد
معطل شد....
#اربعین
#امام_حسین
@dehban_ir
🔺️در مجموعه عکس نوشته "لشکر ابلیس" به شرح روایت زیر که نتیجه ساختارهای غلط جامعه پیش از امام حسین علیه السلام بود می پردازیم:
♻️امام سجاد علیهالسلام با زرارة بن اوفی درباره طبقات مردم سخن گفته و فرمود:
«ای زراره! مردم زمان ما شش دستهاند: شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند. اما دسته شیر، پادشاهان دنیا هستند که هر کدام میخواهد بر دیگران غالب گردد و خود مغلوب دیگران نشود. و اما دسته گرگ، بازرگانان شما هستند که وقتی چیزی را میخرند مذمت میکنند و چون میفروشند تعریف میکنند! و اما گروه روباه صفتان کسانی هستند که به نام دین نان میخورند ولی از آنچه به زبان وصف میکنند چیزی در دلشان نیست. و اما دسته سگ گروهی است که با زبانش به مردم حمله میبرد و مردم از ترس زبانش به او احترام میکنند. و اما گروه خوک صفتان، آن نامردان (زن صفتان) و نظایر ایشانند که به هیچ عمل ناشایستی دعوت نمیشوند مگر آن که قبول میکنند. و اما گروه گوسفند آن مؤمنانی هستند که موهایشان را میکنند و گوشتشان را میخورند و استخوانشان را در هم میشکنند، پس چه کند گوسفند در بین گروههای شیر، گرگ، روباه، سگ و خوک؟؟...»
🔅متن عربی:
«یا زرارة، الناس فی زماننا علی ست طبقات: أسد، و ذئب و ثعلب، و کلب، و خنزیر، وشاة، فأما الأسد فملوک الدنیا یحب کل واحد منهم أن یغلب، و لا یغلب، و أما الذئب فتجارکم یذمون اذا اشتروا و یمدحون اذا باعوا، و أما الثعلب فهؤلاء الذین یأکلون بأدیانهم و لا یکون فی قلوبهم ما یصفون بالسنتهم،و أما الکلب فهو الذی یهر علی الناس بلسانه، و یکرمه الناس من شر لسانه، و أما الخنزیر فهؤلاء المخنثون و اشباههم لا یدعون الی فاحشة الا أجابوا، و أما الشاة فالمؤمنون الذین تجز شعورهم، و یؤکل لحومهم، و یکسر عظمهم، فکیف تصنع الشاة بین أسد، و ذئب، و ثعلب، و کلب، و خنزیر؟...».
📚خصال صدوق: ص 308.
@dehban_ir