eitaa logo
مهدی دهبان
3.2هزار دنبال‌کننده
715 عکس
144 ویدیو
80 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانالها: https://eitaa.com/dehban_ir/1822 کمک به برگزاری دوره هاوکارهای فرهنگی: بانک سپه 5892101340085980 به نام مهدی دهبان
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگل داشت نابود می شد ولی درخت ها به تبر دادند چون قانعشان کرده بود که چون دسته اش از چوب است پس از خودشان است. @dehban_ir
فرماندهیِ مرکزیِ تبلیغ، هشداری که جدی گرفته نشد... به دور دوم کشیده شد اما آمار آرای بالای نامزد منادی گرایش به غرب،(کسی که در فتنه ۴۰۱ رسما نظام را متهم کرد به کشتار! آن هم بعد از ) بسیار تأسف انگیز است....علل مختلفی کار را به اینجا رسانده وعده های محقق نشده، تقاضای رای از پابرهنه ها و هوای سرمایه داران را داشتن و... 🔸️مشارکت پائین (غیر از مسائل عدم توزيع درست ثروت و عدالت محوری در عین حال در ظاهر آیه و روایت خواندن،) دلائل دیگری هم دارد: آنچه مربوط به ما[طلاب و رحانیون] است مسائل تبلیغی و اندوخته های فرهنگی، جامعه است. 📍حدود یکسال قبل در ۲۱تیر رهبری هشدار کوبنده‌ای دادند: ❗️ اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا به‌آسانی ممکن [نیست] و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. اگر لاسمح‌ الله استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست! 🔸️امام در یک مواردی مکرّر می‌فرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ ⛔️ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی می‌شود. می‌بینید که در غرب شده؛ در غرب همین‌طور قدم به قدم دارند پیش میروند... ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ✅امروز درصدِ مشارکت پائین یک غم است اما اندوهِ بزرگتر و بلکه زخم عمیق در این مشارکت پائین، آراء بالای کاندیدای بی برنامه و بدون کارنامه و بلندگوی شعارهای استقبال از وادادگی و غرب پرستی است. پیشتازی او سیلی محکم خداوند است به خاطر اهمیت ندادن به سخن امامِ جامعه وقتی در تیر ۱۴۰۲ فرمود: 🔺️چطور می شود ما این خواسته‌ها را عملی کنیم؟ 🔺️اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. در حوزه، کانونهایی باید به وجود بیاید فقط برای همین: برای تربیت مبلّغ؛ و پشتوانه‌ی فکری و تحقیقی و علمی هم داشته باشد؛ خیلی ضروری است؛ احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است؛ تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ اوّلاً «تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز». یک چیزهایی هست که امروز مناسب است در منبر گفته بشود، فردا ممکن است بی‌فایده باشد؛ پارسال میگفتیم مناسب بود، امسال [نه]. موادّ تبلیغیِ لازمِ به‌روز تولید بشود. در این زمینه، منابع کتاب و سنّت این‌قدر پُرعمق و پُرمغز است که هرگز تمام نخواهد شد. این‌قدر میتوانید از قرآن استفاده کنید، مطلب جدید و نو، سخن نو و متّکی به قرآن و حدیث میتوانید به دست بیاورید که همه‌ی این صحنه را اشباع خواهد کرد. پس یکی از مأ‌موریّتهای این کانون بزرگ، تهیّه‌ی مواد است. 🔺️مأ‌موریّت دوّم، تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی است. بالاخره شیوه‌های تبلیغی ما محدود است. ای ‌بسا شیوه‌های اثرگذار بهتری، بیشتری وجود داشته باشد؛ این شیوه‌ها در آن مرکز بایستی تنظیم بشود، تهیّه بشود. در این قضیّه غربی‌ها از ما جلویند؛ شیوه‌های نوبه‌نو، شیوه‌های اثربخش برای پیامها دارند؛ ما در این زمینه‌ها عقبیم. شیوه‌هایی را بایستی حتماً تنظیم کنیم، تولید کنیم، فنّ بیان را به معنای واقعی کلمه تعلیم بدهیم. این مأموریّت دوّم. ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور[با تلخیص] 📍این هیاهو و صدای کم‌کاری تبلیغ همه‌‌ی ما است که بلند شده است. مهدی دهبان @dehban_ir
هدایت شده از مهدی تخاوری
بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام، ادب و احترام ان شاالله به زودی متن منبر ماه محرم امسال با موضوع: آبرومندی با حسین(ع) به محضرتان ارائه می شود. الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
🔴 فوری/دوستان و عزیرانم لطفا تلفن را بردارید و یک نفر دیگر را راضی کنید تا در انتخابات شرکت کند 🔹افزایش مشارکت اولویت است.
خواستند یوسف را بکشند، فقط یک نفر رای به نکشتنش داد و حرف او اثر گذاشت و یوسف زنده ماند و عزیز مصر شد. 📌 پس رأی دادن تاثیر داره حتی یک نفر...
روضه و گریزهای شب اول محرم الحرام متعلق به باب الحوائج حضرت مسلم بن عقیل(ع) 👇👇👇👇👇👇👇👇
شب اول.MP3
29.97M
شب اول محرم باب الحوائج حضرت مسلم بن عقیل(ع) _حضرت_مسلم الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
باب الحوائج حضرت مسلم بن عقیل.pdf
603.6K
شب اول محرم باب الحوائج حضرت مسلم بن عقیل(ع) _حضرت_مسلم الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
آمادگی و مراقبه قبلی اصحاب درباره کربلا(۱) زهیر 📍سلمان فارسی در نبرد بلنجر [ارمنستان] سالها قبل درباره کربلا به زهیر گفته بود: 🔸️آن‌گاه خطاب به همراهانش گفت: «هر که دوستدار شهادت است، همراه من بیاید، وگرنه برود و این آخرین دیدار من با شماست.   اما خاطره‌ای برای شما بیان کنم: زمانی که به جنگ بَلَنْجَر رفته بودیم، به پیروزی و غنایم فراوانی دست یافتیم و بسیار خوشحال شدیم. سلمان فارسی (در برخى منابع به جاى سلمان فارسى، سلمان باهلى گفته شده است.) 🔹️ که همراه ما بود گفت: «آن‌گاه که سیّد جوانان آل محمّد را درک کردید، از پیکار و کشته شدن در کنار او بیش از دستیابی به این غنایم شادمان باشید» 🔺️ثمّ‌ قال لأصحابه: من أحبّ‌ منكم أن يتبعني، و إلاّ فهو آخر العهد. إنّي سأحدّثكم حديثا: إنّا غزونا البحر ، ففتح اللّه علينا و أصبنا غنائم، فقال لنا سلمان الفارسيّ‌ رحمه اللّه: أفرحتم بما فتح اللّه عليكم و أصبتم من الغنائم‌؟ قلنا: نعم. فقال: إذا أدركتم سيّد شباب آل محمّد، فكونوا أشدّ فرحا بقتالكم معهم ممّا أصبتكم اليوم من الغنائم. المفيد، الإرشاد، ٧٣/٢-٧٤ - ✅درباره دعوت زهیر نوشته اند او زود پذیرفت، شاید امام این جملات سلمان را برایش یادآوری کرده بود: 🔺️سارَ [الحُسَينُ عليه السلام ] حَتَّى انتَهى إلى زَرودَ ، فَنَظَرَ إلى فُسطاطٍ مَضروبٍ ، فَسَأَلَ عَنهُ ، فَقيلَ لَهُ : هُوَ لِزُهَيرِ بنِ القَينِ . وكانَ حاجّا أقبَلَ مِن مَكَّةَ يُريدُ الكوفَةَ . فَأَرسَلَ إلَيهِ الحُسَينُ عليه السلام : أنِ القَني اُكَلِّمكَ . فَأَبى أن يَلقاهُ . وكانَت مَعَ زُهَيرٍ زَوجَتُهُ ، فَقالَت لَهُ : سُبحانَ اللّه ِ ، يَبعَثُ إلَيكَ ابنُ رَسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله فَلا تُجيبُهُ ؟! فَقامَ يَمشي إلَى الحُسَينِ عليه السلام ، فَلَم يَلبَث أنِ انصَرَفَ وقَد أشرَقَ وَجهُهُ ، فَأَمَرَ بِفُسطاطِهِ فَقُلِعَ ، وضُرِبَ إلى لِزقِ فُسطاطِ الحُسَينِ عليه السلام . ثُمَّ قالَ لِامرَأَتِهِ : أنتِ طالِقٌ ، فَتَقَدَّمي مَعَ أخيكِ حَتّى تَصِلي إلى مَنزِلِكِ ؛ فَإِنّي قَد وطَّنتُ نَفسي عَلَى المَوتِ مَعَ الحُسَينِ عليه السلام . ثُمَّ قالَ لِمَن كانَ مَعَهُ مِن أصحابِهِ : مَن أحَبَّ مِنكُمُ الشَّهادَةَ فَليُقِم ، ومَن كَرِهَها فَليَتَقَدَّم . فَلَم يُقِم مَعَهُ مِنهُم أحَدٌ ، وخَرَجوا مَعَ المَرأَةِ وأخيها حَتّى لَحِقوا بِالكوفَةِ. الأخبار الطوال : ص 246 . 🔺️حسين عليه السلام به زَرود رسيد و خيمه برافراشته اى ديد . در مورد آن پرسيد. گفتند: از آنِ زُهَير بن قَين است . او به حج رفته بود و از مكّه به كوفه مى آمد. حسين عليه السلام نزد او فرستاد كه: «به ديدارم بيا تا با تو سخن بگويم». او از ديدار ، سر باز زد . همسر زُهَير كه همراهش بود ، به او گفت: سبحان اللّه ! !فرزند پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ، به سوى تو مى فرستد و تو ، پاسخ نمى دهى؟! پس برخاست و به سوى حسين عليه السلام رفت و چيزى نگذشت كه با چهره درخشان ، باز گشت . آن گاه ، دستور داد خيمه اش را بر كندند و آن را در كنار خيمه حسين عليه السلام ، بر پا كردند . سپس به همسرش گفت: تو را طلاق دادم. با برادرت برو تا به منزلت برسى . من ، جان خود را آماده مرگ در كنار حسين عليه السلام كرده ام. پس به ياران همراهش گفت: هر يك از شما شهادت را دوست دارد، بِايستد و هر كس نمى پسندد، برود . هيچ يك ، همراه او نمانْد و همگى با همسر و برادرش رفتند تا به كوفه رسيدند. @dehban_ir
آمادگی و مراقبه قبلی اصحاب درباره کربلا(۲) حبیب بن مظاهر 📍دیدار حبیب و میثم تمار و یادآوری آنچه از امیرالمومنین علیه السلام شنیده بودند: 🔺️ميثم تمار در حالى كه بر اسب خود سوار بود در آنجائى كه بنى اسد جلوس كرده بودند به استقبال حبيب بن مظاهر اسدى آمد. آنان با يك ديگر سخن گفتند تا اينكه گردن‏هاى اسب ايشان محاذى يك ديگر قرار گرفت. سپس حبيب گفت: گويا: شخص بزرگى را مينگرم كه جلو سرش مو ندارد و شكم بزرگى دارد و نزد: دار الرزق خربزه ميفروشد. گويا: مى‏بينم او را بجرم دوستى اهل بيت پيامبر بدار زده‏اند و شكم او را با چوب پاره كرده‏اند! ميثم در جواب حبيب گفت: من مردى را مى‏شناسم كه دو گيسوى بافته دارد. او براى نصرت پسر دختر پيغمبر خود خروج مى‏كند. وى كشته مى‏شود و سرش‏ در كوفه جولان خواهد زد. اين بگفتند و از يك ديگر جدا شدند. اهل آن مجلس گفتند: مادروغگوتر از اين دو نفر نديده بوديم! راوى ميگويد:هنوز اهل مجلس پراكنده نشده بودند كه رشيد هجرى آمد و ايشان را طلبيد و از اهل مجلس سراغ ايشان را گرفت. آنان گفتند:ايشان ازيك ديگر جدا شدند و ماشنيديم چنين وچنان ميگفتند. رشيد گفت: خدا ميثم را رحمت كند، او فراموش كرده بگويد:بآن كسى كه سر حبيب راميبرد مبلغ صد درهم بيشتر عطا خواهد شد. وقتى رشيدرفت آن گروه گفتند: بخدا اين شخص ازهمه دروغگوتر است، پس از اين جريان آن گروه گفتند:بخدا قسم چند شب و روزى بيش نگذشت كه ديديم ميثم‏ تمار بر در خانه عمرو بن حريث بالاى داراست! وسر حبيب‏ بن مظاهر راهم آوردند. آنچه را كه آنان گفته بودند همان شد. حبيب بن مظاهر ازآن هفتاد نفرى بود كه امام حسين رايارى كردند وكوه‏هاى آهن را ديدند و نيزه‏ها رابوسيله سينه‏هاى خود و شمشيرها رابا صورتهاى خود استقبال نمودند. آنان همان افرادى بودندكه امان و اموال بر آنان عرضه ميشد ولى نمى‏پذيرفتند و ميگفتند: ما نزدپيغمبر خدا عذرى نداريم اگر امام حسين كشته شود وچشمى از ما باز باشد. آنان بالاخره دراطراف حسين كشته شدند. حبيب بن مظاهر اسدى مزاح ميكرد و يزيد بن حصين همدانى كه او راسيد الفقراء ميگفتند ميگفت: اى برادر!اكنون وقت خنده نيست!حبيب ميگفت: چه موضعى ازاين موضع براى مسرت سزاوارتر است؟بخداقسم چيزى مانع ما نيست غير از اينكه اين گروه ستمكار ما را باشمشيرهاى خود شهيدكنند بعدا ما باحور العين معانقه نمائيم. 🔹️رجال الكشي ص78 🔺️جِبْرِيلُ بْنُ أَحْمَدَ، قَالَ حدَّثَنِي مُحَمدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مِهْرَانَ،قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمدُبْنُ النَّضرِعَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يزِيدَالْأَسَدِيِّ،عَنْ فضَيْلِ بْنِ الزُّبَيْرِقَالَ:مَرَّمِيثمٌ التَّمَّارُ عَلَى فَرسٍ لَهُ فَاسْتَقْبلَ حَبِيبَ بْنَ مُظَاهِرٍ الْأَسَدِيَّ عِنْدَ مَجْلِسِ بَنِي أَسدٍفَتَحَدَّثَا حَتّى اخْتَلَفَ أَعْنَاقُ فَرَسَيْهِمَا، ثُمّ قَالَ حَبِيبٌ: لَكَأَنِّي بِشَيْخ أَصْلَعَ ضَخْمِ الْبَطْنِ يَبِيعُ الْبِطِّيخَ عِنْدَدَارِ الزرق‏[الرِّزْقِ‏] قَدْصُلِبَ فِي‏ حُبِ‏ أَهْلِ بَيْتِ‏ نَبِيِّهِ(ع) وَيُبْقَرُ بَطْنُهُ عَلَى الْخَشَبَةِ،فَقَالَ مِيثَمٌ: وَ إِنِّي لَأَعْرِفُ رَجُلا أَحْمَرَ لَهُ ضَفيرَتَانِ يَخْرُجُ لِيَنْصُرَابْنَ‏ نَبِيِّهِ فَيُقْتلُ وَ يُجَالُ بِرَأْسِهِ بِالْكُوفَةِ، ثُمَّ افْتَرَقَافَقَالَ أَهْلُ الْمَجْلِسِ مَارَأَيْنَا أَحَداً أَكْذَبَ مِنْ هَذَيْنِ،قَالَ، فَلمْ يَفْتَرِقْ أَهْلُ الْمَجْلِسِ حَتَّى أَقْبَلَ رُشَيْدٌ الْهَجَرِيُّ فَطَلبَهُمَا فَسَأَلَ أَهْلَ الْمَجْلِسِ عَنْهُمَافقَالُوا:افْترَقَا وَسَمِعْنَاهُمَا يَقُولَانِ كَذَا وَكَذَافَقالَ رُشَيْدٌ رَحِمَ اللَّهُ مِيثَماً نَسِىَ وَيُزَادُ فِي عَطَاء الَّذِي يَجي‏ءُ بِالرَّأْسِ مِائَةُ دِرْهَمٍ،ثُمَّ أَدْبَرَفَقَالَ الْقَوْم هَذَا وَاللَّهِ أَكْذَبهُمْ،فَقَالَ الْقوْمُ هَذَا وَاللَّهِ مَاذَهَبتِ الْأَيَّامُ وَاللَّيَالي حَتَّى رَأَيْناهُ مَصْلُوباً عَلَى بَابِ دَارِ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ،وَجِي‏ءَ بِرَأْسِ حَبِيب بْنِ مُظاهِر قَدْقتِلَ مَع الْحُسَيْنِ(ع)وَرَأَيْنَا كُلَّ مَاقَالُواوَكَانَ حَبِيبٌ مِنَ السَّبْعِين الرِّجَالِ الَّذِينَ نَصَرُوا الْحسَيْن(ع)وَلَقوا جِبَالَ الْحَدِيدِ وَاسْتَقْبَلُوا الرِّمَاحَ بِصُدُورِهِمْ وَالسّيُوفَ بِوُجُوههِمْ وَهُمْ يُعْرض علَيْهمُ الْأَمَان وَالْأَمْوَالُ فَيَأْبَوْنَ وَيَقُولُونَ‏ لَا عُذْرلَنَا عِنْدرسولِ اللَّهِ(ص)إِنْ قُتِل الْحُسَيْنُ وَمِنَّا عيْنٌ تَطْرِفُ حَتَّى قُتِلُواحَوْلَهُ،ولَقَدْ مزَحَ‏ حَبِيب بْن مُظَاهِرالْأَسَدِيُّ،فقالَ لَهُ يَزِيدبْنُ حُصَيْنٍ‏ الْهَمْدَانِيُّ وكَان يُقَال لَهُ سَيِّدالْقُرَّاءِ يَاأَخِي لَيْس هَذِه بِسَاعَةِ ضَحِكٍ،قالَ فَأَيُّ مَوْضِعٍ أَحَقُّ مِنْ هَذَا بِالسُّرُورِ واللَّه ماهُوَ إِلَّا أَنْ تمِيلَ عَلَيْنَاهَذِهِ الطَّغَامُ‏ بِسُيُوفِهِمْ فَنُعَانِقَ الْحُورَ الْعِينَ. @dehban_ir
روضه و گریزهای شب دوم محرم الحرام روضه ورود به کربلا 👇👇👇👇👇👇👇👇
شب دوم.MP3
19.81M
شب دوم محرم ورود به کربلا الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
ورود به کربلا.pdf
634K
شب دوم محرم ورود به کربلا الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
روضه و گریزهای شب سوم محرم الحرام روضه ورود به کربلا 👇👇👇👇👇👇👇👇
شب سوم.MP3
30.48M
شب سوم محرم حضرت رقیه(س) الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
شب سوم حضرت رقیه سلام الله علیها.pdf
496.4K
شب سوم محرم حضرت رقیه(س) الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ 🔰 | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/m_takhavarii
هدایت شده از خرَدِ تاریخ نِگر
باخت در شرایط بُرد - بخش اول اکنون که رقابت های چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته و دیگر شور انتخاباتی، مانع از شنیدن و تامل نیست، به نظر فرصت مناسبی برای گفتگو فراهم شده است. هر چند که برای نگارنده تحلیل انتخابات موضوعیت ندارد، اما به عنوان مقدمه ای برای طرح برخی نکات مهمتر، لازم و ضروری است. یک سبد آراء نامزدها در انتخابات مختلف در ایران، متشکل از بخش‌های مختلفی است؛ بخشی از آراء، گفتمانی (یا به تعبیر غیر دقیق، ایدئولوژیک) است. بخش دیگر، مربوط به خصائص و ویژگی های شخصیتی نامزدها از جمله سوابق، کاریزما و ... است. همچنین بخش‌های دیگری از جمله آراء سلبی و آراء قومیتی نیز هرکدام به طور معمول نقش موثری در تعیین نتیجه ی انتخابات ایفا می کند. دو با نگاهی به تحلیل های اخیر پیرامون انتخابات دوره ی چهاردهم و واکاوی علت پیروزی پزشکیان در مقابل جلیلی، می توان دریافت که برخی از این تحلیل ها وزن آراء قومیتی در سبد پزشکیان را برجسته، و آن را تعیین کننده ی اصلی نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به شمار می آورند. فارغ از اینکه بررسی آراء استانهای مورد ادعا و تامل در منطق رای آوری نامزدها در انتخابات گذشته در این‌استان‌ها، بطلان ادعای مذکور را به خوبی نشان می دهد، نگارنده نیز این وزن کشیِ یکسویه را منطبق بر حقیقت نمی داند. سه آراء قومیتی از همان مرحله ی اول انتخابات در سبد پزشکیان وجود داشته است. او با وجود این آراء، نتوانست در مرحله اول بیش از 10 میلیون رای کسب کند؛ حال باید از کسانی که رقابت پایاپای جلیلی و پزشکیان در سایر استان ها و شکست جلیلی در استانهای ترک زبان را به عنوان تنها توجیه پیروزی پزشکیان در مقابل جلیلی قلمداد می کنند پرسید که: اضافه شدن ۶ میلیون رای به سبد پزشکیان در مرحله ی دوم که سبب پیروز شدن او بود را چگونه می توان توجیه کرد؟! این آراء به سبب وجود کدام عامل رای ساز (اعم از گفتمانی، قومیتی، سلبی، شخصیتی) به سبد پزشکیان ریخته شده است؟! چهار می توان پذیرفت که بخش مهمی از آراء اجتماعی و غیرگفتمانیِ قالیباف در دور اول نیز به سبد پزشکیان ریخته شده است. اگر چه به طور دقیق نمی توان میزان آن را محاسبه کرد، اما به یقین می توان گفت که اختلاف ۶ میلیونی آراء پزشکیان در دو مرحله ی انتخابات را نیز نمی توان تماما به پای آراء منتقل شده از سبد قالیباف به سبد او نوشت؛ چرا که آراء قالیباف کمتر از ۴ میلیون بود و بخش قابل توجهی از آن نیز احتمالا به سبد جلیلی ریخته شده است. پنج از حیث ویژگیهای شخصیتی نیز پزشکیان برجستگی خاصی ندارد؛ بی برنامه بودن و عدم توان پاسخگویی به سوالات تخصصی در مناظرات و ارجاع بی رویه ی تمام مسائل مطرح شده به کارشناسان، تناقض گویی های مکرر و کلی گویی های بی فایده، از نقاط ضعف او محسوب می شود. بنابراین نمی توان این 6 میلیون رشد را متاثر از ویژگیهای شخصیتی او و توانایی هایش دانست. شش با توجه به نکات پیش گفته و با صرف نظر از عوامل جزئی دیگر، می توان با قاطعیت رشد ۶ میلیونی آراء پزشکیان را، ناشی از آراء سلبیِ ریخته شده به سبد او در نتیجه ی دوقطبی به وجود آمده در مرحله ی دوم، دانست. بزرگترین گواه بر این تحلیل، افزایش بیش از ده درصدی میزان مشارکت در مرحله ی دوم است که با توجه به تعداد حدود 60 میلیونی واجدان شرایط رای دادن، می شود حدود ۶ میلیون رای، که به احتمال فراوان، قریب به اتفاق این آراء به سبد پزشکیان ریخته شده است. ادامه دارد . . . @Historicalmind
آمادگی و مراقبه قبلی اصحاب درباره کربلا(۳) انس بن حارث کاهلی 🔸️ایشان در تمام مدت ممنوعیت نقل حدیث حدیثی درباره خبر پیامبر درباره شهادت امام در کربلا را برای مردم در کوفه و شهرهای دیگر بیان می کرد. 📍بسیاری از کتب محدثین این روایت را از او نقل کرده اند: 🔺️حدیثی مشهور که مورخان شیعه و سنی،چون جرزی، و ابن حجر،ان را نقل کرده اند،چنین می گوید: روزی خدمت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله رسیدم، حسین بن علی (علیه السلام) کنار او نشسته بود،رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «اِنَّ ابِنی هذا یُقتَلُ بِأَرضٍ مِن أرضِ العِراقِ، ألا فَمنَ شَهِدَهُ فَلیَنصُره؛ «این پسرم (یعنی حسین) در سرزمینی که به آن کربلا گفته می‌شود، کشته می‌شود. پس هر یک از شما آن را درک کرد، او را یاری کند.»(اسد الغابه ،ج1، ص123؛ الاصابه،ج1،ص68) @dehban_ir
اراده جلسه اول.mp3
15.93M
🔺️قدرتمند شدن در اراده 🔸️جلسه اول 🔸️چالش اراده 🔸️آزمایش خرس سفید 🔸️چرا مدام شکست می خورم و از پا در می آیم؟ 🔸️دلیل افسردگی بعد از تصمیم 🔸️رژیم من شکست 🔸️تمرین ⛔اگر تمرین ها را انجام ندادید، دوره را ادامه ندهید⛔ ✅با استاد دهبان همراه باشید، مثل کوه محکم تصمیم بگیرید. @dehban_ir
690.3K
در ارتباط با حضور حضرت رقیه سلام الله علیها افرادی همچون شهید مطهری ره و برخی دیگر اظهار نظر داشتند از طرفی برخی علمای بزرگ این نظرات را رد کرده و حضور حضرت رقیه سلام الله علیها را با دلایل معتبر تایید و اثبات نمودند جریان این اظهار نظر ها چه بود❓ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir